Suvestinė redakcija nuo 2020-03-27 iki 2020-09-18

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 70-2475; Žin. 2004, Nr.75-0, i. k. 1043030ISAK001B-431

 

 

MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IMPORTUOJAMŲ PREKIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. balandžio 28 d. Nr. 1B-431

Vilnius

 

 

1. Tvirtinu pridedamas Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisykles.

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. 463 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“;

2.2. Muitinės departamento direktoriaus 2003 m. kovo 24 d. įsakymą Nr. 1B-264 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės metodikos papildymo“.

3. Pavedu Muitinio įvertinimo skyriui (A. Belzus) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                             RIMUTIS KLEVEČKA

 

PATVIRTINTA

Muitinės departamento

prie Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos generalinio direktoriaus

2004 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1B-431

(Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2016 m. gruodžio 15 d. įsakymo Nr. 1B-1027 redakcija)

 

IMPORTUOJAMŲ PREKIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (toliau – Sąjungos muitinės kodeksas), 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos (toliau – Sąjungos muitinės kodekso deleguotasis aktas), 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės  (toliau – Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo aktas), Lietuvos Respublikos muitinės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1224 „Dėl Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 27 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1K-123 „Dėl Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Kainodaros taisyklės), ir kitais teisės aktais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

Nr. 1B-216, 2020-03-24, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06079

 

2. Taisyklės reglamentuoja asmenų, deklaruojančių prekes muitinei, ir muitinės pareigūnų, atliekančių muitinių procedūrų įforminimą ir prekių tikrinimą, veiksmus, atliekant importuojamų prekių muitinį įvertinimą.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Pagal konsignacijos sutartis importuojamų greitai gendančių prekių, nurodytų Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 23–02 priede, muitinei vertei nustatyti asmens pasirinkimu gali būti naudojamos Europos Komisijos periodiškai nustatomos šių prekių vieneto kainos.

5. Importuojamų vaisių ir daržovių, nurodytų 2011 m. birželio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 543/2011, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 1234/2007 taikymo vaisių bei daržovių ir perdirbtų vaisių bei daržovių sektoriuose taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. balandžio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/674, XVI priede, muitinė vertė gali būti nustatoma pagal Europos Komisijos nustatytas standartines importo vertes.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-216, 2020-03-24, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06079

 

6. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinė vertė nustatoma ir šiai vertei nustatyti naudojami muitinio įvertinimo metodai taikomi vadovaujantis Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2019 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1B-989 „Dėl Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-216, 2020-03-24, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06079

 

7. Supaprastinimai, susiję su importuojamų prekių muitiniu įvertinimu, taikomi vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 73 ir 166 straipsniais ir Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto 71 straipsniu.

. Asmuo, turėdamas informaciją ir (arba) dokumentus apie deklaruotos prekių muitinės vertės ar jos elementų pasikeitimą po prekių išleidimo, pateikia juos muitinei dėl importuojamų prekių muitinės vertės ir (arba) jos elementų tikslinimo.

Papildyta punktu:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

II SKYRIUS

MUITINIO ĮVERTINIMO METODŲ TAIKYMAS

 

8. Muitinio įvertinimo metodų taikymo tvarką nustato Sąjungos muitinės kodekso 70–74 straipsniai, Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto 71 straipsnis ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 127–146 ir 347 straipsniai bei 23–01 ir 23–02 priedai.

Nustatant prekių muitinę vertę atsižvelgiama į Europos Teisingumo Teismo sprendimus, Europos Komisijos paaiškinimus ir rekomendacijas, Pasaulio prekybos organizacijos Muitinio įvertinimo komiteto sprendimus, aiškinamąsias pastabas, Pasaulio muitinių organizacijos Muitinio įvertinimo techninio komiteto nurodymus, išvadas, paaiškinimus, patariamąsias nuomones, komentarus ir atliktų studijų medžiagą, taip pat kitą su prekių muitinės vertės ar atskirų jos elementų nustatymu susijusią metodinę medžiagą.

9. Nustatant importuojamų prekių muitinę vertę sandorio vertės metodu, jų muitinė vertė yra sandorio vertė, t. y. pinigų suma, sumokėta ar mokėtina už importuojamas prekes, prireikus patikslinta Sąjungos muitinės kodekso 71 ir 72 straipsniuose nurodytomis išlaidomis.

Šiuo atveju importuojamų prekių sandorio vertė apskaičiuojama remiantis prekių pirkimo–pardavimo dokumentais, t. y. sąskaitomis faktūromis, sutartimis, transporto paslaugų sąskaitomis faktūromis ir kt. Jeigu prekės gabenamos pirkėjo transportu arba nemokamai, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 138 straipsnio 3 dalimi, prekių vežimo išlaidos, kurios įskaitomos į importuojamų prekių muitinę vertę, apskaičiuojamos vadovaujantis tos pačios rūšies transporto priemonėms taikomais įprastais tarifais.

Išsamią importuojamų prekių sandorio vertės patikslinimą jų gabenimo ir draudimo išlaidomis tvarką nustato Prekių sandorio vertės patikslinimo jų gabenimo, draudimo, krovimo bei tvarkymo išlaidomis instrukcija, patvirtinta Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-1199 „Dėl Prekių sandorio vertės patikslinimo, jų gabenimo, draudimo, krovimo bei tvarkymo išlaidomis instrukcijos patvirtinimo“.

10. Importuojamų prekių muitiniam įvertinimui sandorio vertės metodas netaikomas, kai netenkinamos Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsnio 3 dalyje nurodytos sąlygos, taip pat Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 140 straipsnyje nurodytu atveju.

Nesant galimybės importuojamų prekių muitinės vertės nustatyti taikant sandorio vertės metodą, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsniu taikomi antriniai muitinio įvertinimo metodai.

11. Jeigu sandorio vertės metodas negali būti taikomas, importuojamų prekių muitinė vertė nustatoma vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies a ir b punktais, bei Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 141 straipsniu, jeigu turima duomenų apie tapačių arba panašių prekių, parduotų eksportui į Sąjungos muitų teritoriją ir eksportuotų tuo pačiu arba maždaug tuo pačiu metu kaip ir prekės, kurių muitinė vertė turi būti nustatyta, sandorio vertes.

Muitinio įforminimo metu importuojamų prekių muitinė vertė gali būti nustatoma taikant tapačių prekių sandorio vertės metodą arba panašių prekių sandorio vertės metodą, kai deklarantas muitinio įforminimo metu pateikia dokumentus, kuriais remiantis anksčiau buvo importuotos tapačios arba panašios prekės kaip ir importuojamos prekės, kurių vertę reikia nustatyti, ir jų muitinė vertė buvo nustatyta taikant sandorio vertės metodą, ir nuo to laiko importo sąlygos (išskyrus prekių transportavimo išlaidas ir valiutos kursą) nepasikeitė.

12. Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies c punkto ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 142 straipsnio nuostatos (dedukcinis muitinio įvertinimo metodas) gali būti taikomos tik tuo atveju, jei importuotojas pateikia muitinei informaciją apie importuotų prekių pardavimą Sąjungoje (prekių pardavimo Sąjungoje sąskaitas faktūras, pardavimo išlaidų kalkuliacijas ir pan.), kurią muitinė gali patikrinti ir atlikti dokumentų ir juose esančios informacijos įvertinimą.

Išsamią dedukcinio muitinio įvertinimo metodo taikymo importuojamų prekių muitiniam įvertinimui tvarką nustato Dedukcinio prekių muitinės vertės nustatymo metodo taikymo instrukcija, patvirtinta Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2007 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. 1B-317 „Dėl Dedukcinio prekių muitinės vertės nustatymo metodo taikymo instrukcijos patvirtinimo“.

13. Importuojamų prekių muitinė vertė nustatoma remiantis apskaičiuotosios vertės metodu, jei deklarantas pateikia duomenis, nurodytus Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies d punkte ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 143 straipsnyje, apie prekių pagaminimo kaštus (medžiagų kainą, perdirbimo išlaidas, pelną ir pan.), taip pat duomenis apie importuojamų prekių vežimo iki Sąjungos muitų teritorijos ir draudimo išlaidas.

Apskaičiuotosios vertės metodas paprastai taikomas tais atvejais, kai pirkėjas ir pardavėjas tarpusavyje susiję, o prekių gamintojas sutinka pateikti muitinei įvertinimui būtinus duomenis ir prireikus sudaryti sąlygas atlikti pateiktų duomenų patikrinimą.

14. Muitinio įforminimo metu gali būti taikomi Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 1 dalyje nurodyti muitinio įvertinimo metodai, kai deklarantas muitinio įforminimo metu pateikia anksčiau muitinės priimtą sprendimą, kuriuo anksčiau importuotų tapačių prekių kaip ir importuojamos prekės, kurių vertę reikia nustatyti, muitinė vertė buvo nustatyta taikant Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 1 dalyje nurodytą metodą ir nuo to laiko importo sąlygos (išskyrus prekių transportavimo išlaidas ir valiutos kursą) nepasikeitė.

15. Jei importuojamų prekių muitinės vertės negalima nustatyti taikant Taisyklių 9 ir 10 punktuose nurodytus muitinio įvertinimo metodus, importuojamų prekių muitinė vertė nustatoma vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 3 dalimi ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 144 straipsniu, t. y. remiantis duomenimis, kuriuos galima gauti Sąjungos muitų teritorijoje.

Šiuo atveju importuojamų prekių muitiniam įvertinimui naudojami tie patys muitinio įvertinimo metodai, nurodyti Taisyklių 9 ir 10 punktuose, tačiau juos taikant leidžiamas didesnis, bet jų taikymui pagrįstai reikalingas lankstumas. Pavyzdžiui, tapačių arba panašių prekių importo atveju reikalavimas, kad tapačios ar panašios prekės turi būti eksportuotos į Sąjungos muitų teritoriją tuo pačiu arba maždaug tuo pačiu metu kaip ir prekės, kurių muitinė vertė turi būti nustatyta, gali būti taikomas lanksčiai.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS, TAIKOMOS PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS TIKRINIMUI

 

16. Rizikos analizei muitinio įvertinimo srityje ir tikrintinų duomenų atrinkimui muitinės vertės tikrinimui naudojamos informacinės sistemos ir informacija iš duomenų bazių (saugyklų), asmenų pateikti dokumentai ir informacija, Lietuvos ir užsienio valstybių kompetentingų institucijų pateikta informacija ir kitos priemonės.

17. Prekių muitinio įvertinimo informacinė sistema (toliau – PREMI IS), kurioje kaupiami duomenys apie importuotų prekių deklaruotus sandorius, muitinėje naudojami šiems tikslams:

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

17.1. nustatyti potencialią riziką dėl prekių muitinės vertės galimo neteisėto sumažinimo arba padidinimo, lyginant tikrinamų ir anksčiau importuotų prekių sandorio vertes;

17.2. atrinkti informaciją apie prekių sandorio vertes antrinių muitinio įvertinimo metodų taikymui arba dėl galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydžio garantijos apskaičiavimui

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

18. Muitinės pareigūnai, taikydami Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 3 dalies nuostatas, naudojasi muitinės informacinėse sistemose kaupiamais muitinės deklaracijų duomenimis.

19. Prekių muitinio įvertinimo kontrolei taip pat gali būti naudojama informacija ir dokumentai gauti iš Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių kompetentingų institucijų.

20. Deklaruojamai prekių muitinei vertei pagrįsti, muitinei pareikalavus arba asmens iniciatyva, gali būti pateikti šie dokumentai:

20.1. prekių pardavimo sąskaita faktūra (sąskaitos faktūros) ir kitos sąskaitos faktūros, susijusios su muitinės vertės elementais (pvz., vežimo, krovimo, draudimo išlaidų, mokesčių už patentus ir licencijas, komisinių ir apmokėjimų tarpininkams sąskaitos faktūros), jeigu deklaruojamų prekių muitiniam įvertinimui taikytinas sandorio vertės metodas;

20.2. prekių įsigijimo dokumentas (dokumentai) (pvz., sąskaita proforma, prekių dovanojimo sutartis), jeigu prekių muitiniam įvertinimui sandorio vertės metodas netaikytinas;

20.3. transporto dokumentas (dokumentai), su kuriuo prekės gabenamos;

20.4. Su muitine verte susijusių duomenų deklaracija, užpildyta vadovaujantis Su muitine verte susijusių duomenų deklaracijos pildymo instrukcija, patvirtinta Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2016 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1B-246 „Dėl Su muitine verte susijusių duomenų deklaracijos pildymo instrukcijos patvirtinimo“;

20.5. kiti dokumentai, reikalingi deklaruotai prekių muitinei vertei bei jos elementams pagrįsti, nurodyti Informaciniame pranešime apie importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo, patvirtintame Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2016 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 1B-326 „Dėl Informacinio pranešimo apie importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo formos patvirtinimo“, ar kitame muitinės dokumente.

20.6. kontroliuojamųjų sandorių kainodaros dokumentacija, parengta laikantis Kainodaros taisyklių reikalavimų, mokesčių administratorių įpareigojantys sprendimai dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo, jei tokie sudaryti, vadovaujantis Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“, finansinės atskaitomybės analizė (balansas ir pelno (nuostolių) ataskaita, aiškinamasis raštas) ir kiti šaltiniai.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

IV SKYRIUS

PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS TIKRINIMAS MUITINIO ĮFORMINIMO METU

 

21. Priėmus pateiktą deklaraciją, suteikus šiai deklaracijai numerį ir įvertinus riziką naudojantis elektroninėmis duomenų apdorojimo priemonėmis, gali būti priimtas sprendimas dėl importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimo. Šiuo atveju muitinės pareigūnas, vadovaudamasis Taisyklių 22 arba 23 punktu, atlieka muitinės deklaracijos ir kartu pateiktų dokumentų, susijusių su muitinės vertės, jos elementų ir PVM apmokestinamosios vertės pagrindimu, tikrinimą ir priima vieną iš Taisyklių 25 punkte nurodytų sprendimų.

22. Kai deklaruojama prekių muitinė vertė nustatyta taikant sandorio vertės metodą, muitinės pareigūnas, atlikdamas muitinės deklaracijos ir kartu pateiktų dokumentų tikrinimą, tikrina:

22.1. ar muitiniam įforminimui deklaruotai sandorio vertei pagrįsti pateikti dokumentai ir jų duomenys yra teisingi, išsamūs, neprieštarauja vieni kitiems, yra patikimi ir nekelia įtarimo dėl jų klastojimo;

22.2. ar išsamiai ir vienareikšmiškai aprašytos deklaruojamos prekės ir pagal aprašymą pakanka duomenų jas vienareikšmiškai identifikuoti, ar aprašyme nurodytas komercinis prekių pavadinimas (jeigu jis yra nurodytas pridedamuose dokumentuose), ar prekių klasifikavimas nekelia abejonių;

22.3. ar deklaruojama prekių muitinė vertė artima kitų importuotojų deklaruotoms tapačių arba panašių prekių sandorio vertėms, sukauptoms PREMI IS;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

22.4. ar kartu su muitinės deklaracija pateiktose sąskaitose faktūrose ir (arba) sutartyse nėra prieštaringos informacijos ir ar šie dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus;

22.5. ar muitinei pateikta sąskaita faktūra patvirtina prekių pardavimą eksportui į Sąjungos muitų teritoriją (pvz., prekių pardavimo eksportui į Sąjungos muitų teritoriją gali nepatvirtinti sąskaita faktūra, kurioje gavėju nurodytas muitinės sandėlis);

22.6. ar muitinei pateikti visi prekių transportavimo dokumentai nuo prekių išsiuntimo vietos iki paskirties vietos Sąjungos muitų teritorijoje, ar šiuose dokumentuose nurodytos pristatymo sąlygos atitinka transporto rūšį, ar nurodytos prekių gabenimo ir draudimo išlaidos, įskaitant su jų gabenimu susijusias krovimo, tvarkymo (pvz., priežiūros transportavimo metu, prekių šaldymo, sugedusių prekių atskyrimo), perkrovimo terminaluose, sandėliavimo ir saugojimo už Sąjungos muitų teritorijos ribų, priklausomai nuo jų pristatymo sąlygų, išlaidas;

22.7. ar esant C ir D prekių pristatymo sąlygoms pagal Tarptautinių prekybos rūmų oficialias prekybos terminų aiškinimo taisykles (Incoterms) ir vadovaujantis Prekių sandorio vertės patikslinimo jų gabenimo, draudimo krovimo bei tvarkymo išlaidomis instrukcija, į pinigų sumą, sumokėtą ar priklausančią sumokėti už prekes, parduotas eksportui į Sąjungos muitų teritoriją, įskaičiuotos krovinio gabenimo ir draudimo iki įvežimo į Sąjungos muitų teritoriją vietos išlaidos, kitos su prekių perkrovimu ir iškrovimu, įpakavimu susijusios išlaidos;

22.8. ar visos pirkėjui tenkančios išlaidos, nurodytos Sąjungos muitinės kodekso 71 straipsnyje, įtrauktos į muitinę vertę ir teisingai paskirstytos visoms siuntoje esančioms prekėms pagal svorį arba vertę;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

22.9. ar Duomenų, susijusių su muitine verte, deklaracijoje pateikta informacija sutampa su muitinės deklaracijos, komercinių ir transporto dokumentų duomenimis;

22.10. ar prekės gali būti komisinių mokesčių ar mokesčių už patentus ir licencijas objektu;

22.11. ar prekės iki jų pateikimo įforminti išleidimą nebuvo perparduotos ir deklaracijoje nurodyta jų sandorio vertė mažesnė už ankstesnio tų pačių prekių pardavimo sandorio vertę, įskaitant atvejus, kai prekės buvo laikomos Sąjungos muitų teritorijoje arba už jos ribų veikiančiuose importo (eksporto) terminaluose, muitinės sandėliuose arba laisvosiose zonose;

22.12. kitus rizikos požymius.

23. Jei deklaruojama prekių muitinė vertė nustatyta taikant ne sandorio vertės, o antrinius muitinio įvertinimo metodus, muitinės pareigūnas, atlikdamas muitinės deklaracijos ir kartu pateiktų dokumentų tikrinimą, tikrina:

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

23.1. ar pagrįstai taikytas deklaruojamas muitinio įvertinimo metodas, t. y. ar muitinio įvertinimo metodo taikymas atitinka Taisyklių 8–15 punktų nuostatas;

23.2. kokiais duomenimis ir (arba) dokumentais remiantis nustatyta prekių muitinė vertė ir ar remiantis šiais duomenimis ir (arba) dokumentais gali būti taikomas deklaruojamas muitinio įvertinimo metodas.

24. Jeigu nepakanka duomenų deklaruotai muitinei vertei pagrįsti arba išlikus abejonėms dėl deklaruotos muitinės vertės teisingumo, muitinės pareigūnas gali paprašyti deklaranto pateikti papildomą informaciją bei dokumentus ir, jeigu yra prekių, apmokestinamų importo mokesčiais, ir nustatomi rizikos požymiai, gali nustatyta tvarka priimti sprendimą atlikti detalų prekių tikrinimą (pvz., patikrinti, ar prekės atitinka deklaruotas prekes, ar etiketėse nurodyta informacija atitinka dokumentuose nurodytą informaciją).

Jei pateikiama elektroninė muitinės deklaracija ir muitinis įforminimas atliekamas Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos priemonėmis, vadovaujantis Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-360 „Dėl Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklių patvirtinimo“, 4.15 papunkčiu, Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemoje deklarantui siunčiamas elektroninis pranešimas „Prašymas atlikti muitinės nurodytus veiksmus“ (IESUPLT) patikslinti duomenis ir (arba) pateikti papildomus (trūkstamus) dokumentus, nurodomi muitinio tikrinimo metu rasti prieštaravimai, taip pat, jei deklaruojamas muitinio įvertinimo metodas netaikytinas, nurodomi muitinės turimi duomenys apie prekių vertę galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydžio garantijai apskaičiuoti arba kitam muitinio įvertinimo metodui taikyti.

25. Muitinės pareigūnas, įvertinęs pateiktus dokumentus deklaruojamai prekių muitinei vertei pagrįsti, priima vieną iš sprendimų:

25.1. išleisti prekes taikant sandorio vertės arba kitą deklaruotą muitinio įvertinimo metodą be papildomo tikrinimo; arba

25.2. išleisti prekes taikant sandorio vertės muitinio įvertinimo metodą su asmens pateikta galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydžio garantija ir perduoti dokumentus tikrinimui po prekių išleidimo; arba

25.3. deklarantui sutikus ir atitinkamai pataisius deklaraciją, išleisti prekes taikant kitus muitinio įvertinimo metodus, kai deklaruotas muitinio įvertinimo metodas netaikytinas; arba

25.4. Europos Sąjungos bendrajai žemės ūkio politikai priklausančias prekes išleisti ir muitinę vertę tikrinti šių prekių importą reglamentuojančių Europos Komisijos teisės aktų nustatyta tvarka įforminus galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydžio garantiją ir perduoti dokumentus deklaruotos sandorio vertės tikrinimui po prekių išleidimo.

26. Vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio nuostatomis importuojamų prekių muitinė vertė muitinio įforminimo metu nustatoma taikant antrinius muitinio įvertinimo metodus, jeigu:

26.1. deklaruojamoms prekėms sandorio vertės metodas negali būti taikomas, pvz., prekės nebuvo pirkimo–pardavimo objektu (nemokamos siuntos, dovanos, pavyzdžiai, reklaminės prekės, pagal konsignacijos sutartis importuojamos prekės, prekės, importuojamos filialų, skolinamos, laikinam naudojimui (perdirbimui) perduodamos prekės, kurios lieka siuntėjo nuosavybe, ir kt.);

26.2. muitinio tikrinimo metu buvo nustatyta, kad būtina atlikti papildomą tikrinimą dėl sandorio vertės metodo taikymo, bet asmuo nepateikia galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydžio garantijos;

26.3. muitinio tikrinimo metu buvo nustatyta, kad pašto siuntose atsiųstų prekių deklaruota muitinė vertė, atsižvelgiant į rizikos analizės rezultatus, kelia pagrįstų abejonių arba trūksta informacijos prekių muitinei vertei nustatyti (nepateikiami muitinę vertę pagrindžiantys dokumentai).

27. Jeigu priimamas Taisyklių 25.2 arba 25.4 papunktyje nurodytas sprendimas, muitinės pareigūnas informuoja deklarantą dėl prekių muitinės vertės papildomo tikrinimo:

27.1. Jei pateikiama elektroninė muitinės deklaracija ir muitinis įforminimas atliekamas Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos priemonėmis, vadovaujantis Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklėmis, Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemoje deklarantui siunčiamas elektroninis pranešimas „Prašymas atlikti muitinės nurodytus veiksmus“ (IESUPLT), kuriuo prašoma pateikti dokumentus (sąskaitų faktūrų originalus, transporto ir draudimo, prekių įsigijimo sutartis ir jų priedus, sutartis, sudarytas su trečiaisiais asmenimis, (tarpininkavimo, mokesčių už patentus ir licencijas, paslaugų, žaliavų ir t. t.), banko mokėjimo pavedimus, apmokėjimo tretiesiems asmenims pardavėjo naudai, apmokėjimo už prekių sandėliavimą, pakavimą, tvarkymą iki prekių išleidimo, buhalterinės apskaitos, prekių pirkimo užsakymų, jų patvirtinimų, pardavėjo prekių kainoraščius, kuriuose nurodytos prekių pardavimo eksportui kainos ir taikomos nuolaidos, prekių katalogus, užsienio šalies eksporto dokumentus, turto vertintojo sudarytą turto vertinimo ataskaitą ir kitus), nurodytus Informaciniame pranešime apie importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo, kurie galėtų pagrįsti muitinę vertę arba jos elementus.

27.2. Jei pateikiama rašytinė deklaracija, pasirašytinai įteikiamas Informacinis pranešimas apie importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo.

28. Importuojamų prekių muitinė vertė papildomai netikrinama, jeigu:

28.1. prekės teisės aktų nustatyta tvarka neapmokestinamos importo mokesčiais;

28.2. muitinės sprendimu to paties importuotojo iš to paties pardavėjo panašių arba tapačių prekių muitinė vertė buvo pripažinta pagrįsta ir importo sąlygos nepasikeitė arba šiek tiek pasikeitė (pvz., dėl kiekio, valiutos kurso). Šiuo atveju muitinės deklaracijos 44 langelyje nustatyta tvarka nurodomas sprendimo numeris ir data (dokumento kodas iš Dokumentų, nurodomų importo ir eksporto muitinės deklaracijos laukelyje „Pateiktas dokumentas“, nacionalinių kodų sąrašo, patvirtinto Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2015 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 1B-607 „Dėl dokumentų ir įrašų nacionalinių kodų sąrašų patvirtinimo“ ‒ 9Z01).

 

V SKYRIUS

PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS TIKRINIMAS PO PREKIŲ IŠLEIDIMO

 

29. Atliekant deklaruotos prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo vadovaujamasi Sąjungos muitinės kodekso 48 straipsniu, Muitinės vykdomų patikrinimų atlikimo taisyklėmis, patvirtintomis Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1B-407 „Dėl Muitinės vykdomų patikrinimų atlikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Muitinės vykdomų patikrinimų atlikimo taisyklės) ir Taisyklėmis.

30. Muitinės pareigūnas prekių muitinę vertę po prekių išleidimo tikrina pagal informaciją, gautą:

30.1. iš muitinės postų, apie papildomą prekių muitinės vertės tikrinimą;

30.2. atlikdamas prekių deklaruotos muitinės vertės analizę pagal rizikos požymius iš muitinės informacinių sistemų, kuriose saugoma informacija apie deklaruotas prekes ir patikrinimus;

30.3. pagal mokesčių mokėtojų prašymus patikslinti deklaruotą prekių muitinę vertę;

30.4. pagal informaciją, gautą iš kitų šaltinių, apie galimus teisės aktų, reglamentuojančių prekių muitinį įvertinimą, pažeidimus ir apie galimus užsienio prekybos reguliavimo ir vidaus rinkos apsaugos pažeidimus.

31. Muitinės pareigūnas atlieka patikrinimą, analizuoja ir įvertina turimus dokumentus ir kitą informaciją, susijusią su tikrinamų prekių verte, ir sprendžia, ar:

31.1. asmuo turi pateikti muitinei Informaciniame pranešime apie importuojamų prekių muitinės vertės tikrinimą po prekių išleidimo nurodytus dokumentus, taip pat raštu pateikti išsamius paaiškinimus į papildomus klausimus (pagrįsti prekių gabenimo maršrutus, kainų sudarymo būdus ir t. t.), susijusius su tikrinamų prekių muitinės vertės nustatymu;

31.2. būtina sutikrinti sąskaitų faktūrų kopijas, pateiktas muitinio įforminimo metu, su originalais. Toks tikrinimo būdas gali būti taikomas esant pagrįstoms abejonėms dėl šių dokumentų autentiškumo. Muitinės įpareigojimu asmuo privalo pateikti dokumentų originalus;

31.3. prekės gali būti mokesčių už patentus ir licencijas objektu. Atliekant šį tikrinimą muitinei turi būti pateiktos ir tikrinimo metu išnagrinėtos visos asmens pateiktos sutartys (prekių pirkimo pardavimo, licencinės ir kitos), susijusios su mokesčiais už patentus ir licencijas. Tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas pildo Tipinę mokesčių už patentus ir licencijas patikrinimo kontrolės lapo, kurio tikslas pateikti išaiškinimą (pagalbą) muitinės pareigūnams, formą (priedas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

31.4. tikslinga išplėsti tikrinamąjį laikotarpį – tikrinti to paties asmens importuotų prekių muitinę vertę ir visus turimus dokumentus bei kitą informaciją apie visus pasirinkto laikotarpio importo atvejus. Jeigu muitinės procedūros vykdomos rečiau nei du kartus per mėnesį, minimalus tikrinimo laikotarpis yra vieneri metai. Jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad buvo deklaruota ne visa sumokėta ar mokėtina už prekes pinigų suma arba buvo nedeklaruota dalis pirkėjo išlaidų, numatytų Sąjungos muitinės kodekso 71 straipsnyje, privalomai tikrinami visi šio pirkėjo importo atvejai per nustatytą teisės aktų, reglamentuojančių mokesčių mokėjimą muitinėje, laikotarpį;

31.5. tikslinga vadovaujantis Muitinės vykdomų patikrinimų atlikimo taisyklėmis tikrinti importuotojo ūkinę komercinę veiklą, jos apskaitą, finansinę atskaitomybę, susijusią su muitų teisės aktų taikymu atliekant kompleksinius ar teminius mokestinius patikrinimus. Svarstant šį klausimą atsižvelgiama į juridinio asmens veiklos rūšis ir prekybos šalies vidaus rinkoje organizavimo būdus.

32. Atlikęs prekių muitinės vertės patikrinimą, įgaliotas muitinės pareigūnas priima atitinkamą sprendimą:

32.1. pripažinti deklaruotą prekių muitinę vertę;

32.2. pripažinti deklaruotą sandorio vertę prekių muitine verte, patikslinus išlaidomis, numatytomis Sąjungos muitinės kodekso 71 ir 72 straipsniuose;

32.3. prekių muitinę vertę nustatyti vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio nuostatomis;

32.4. kreiptis į šalies eksportuotojos muitinės administraciją su prašymu atlikti patikrinimą eksporto šalyje ir (arba) kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją ar kitą valstybės instituciją su prašymu atlikti patikrinimą jei visos tyrimo galimybės muitinėje yra išnaudotos, tačiau lieka pagrįstų abejonių dėl deklaruotos muitinės vertės. Gavus atsakymą iš užsienio šalies muitinės administracijos ir (arba) iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir (arba) iš kitos valstybės institucijos, sprendimas dėl prekių muitinės vertės priimamas nedelsiant, kai tai įmanoma padaryti;

32.5. pripažinti pašto siuntose gabentų prekių, deklaruotą arba muitinio įforminimo metu nustatytą muitinę vertę, jeigu atsižvelgiant į rizikos analizės rezultatus ji nekelia pagrįstų abejonių, o pašto siuntos gavėjas, prašydamas perskaičiuoti muitinę vertę ir importo mokesčius, nepateikia muitinę vertę pagrindžiančių dokumentų ir įrodymų.

33. Muitinės pareigūnui nustačius, kad prekių muitinė vertė deklaruota neteisingai (sumažinta arba padidinta), informacija apie įmonę, neteisingai deklaruojančią prekių muitinę vertę, nustatyta tvarka gali būti perduota Valstybinei mokesčių inspekcijai ir (arba) Muitinės kriminalinei tarnybai.

34. Jeigu asmuo per 10 darbo dienų nuo Sąjungos muitinės kodekso 22 straipsnio 6 dalyje nurodyto momento nepateikia muitinės reikalaujamos papildomos informacijos arba pateikta informacija nepagrindžia deklaruotos muitinės vertės ir išlieka pagrįstų abejonių dėl deklaruojamos muitinės vertės teisingumo (muitinė nėra įtikinama, kad deklaruotoji vertė, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsniu ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 140 straipsniu, atspindi sumokėtą arba mokėtiną pinigų sumą už prekes), muitinė, prieš priimdama galutinį sprendimą, kai šis sprendimas galėtų būti nepalankus pareiškėjui, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto 8 ir 9 straipsniais ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 8 ir 9 straipsniais, informuoja asmenį apie išlikusių abejonių priežastis, suteikdama jam galimybę pateikti paaiškinimą, susijusį su galimu muitinės sprendimu. Galutinį sprendimą dėl prekių muitinės vertės nustatymo muitinė priima nedelsiant, kai tai įmanoma padaryti.

 

VI SKYRIUS

PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS NUSTATYMAS TAM TIKRAIS ATVEJAIS

 

35. Prekių muitinė vertė, kuri bus naudojama garantijos, užtikrinančios mokestinių prievolių, susijusių su prekėms taikoma tranzito procedūra, įvykdymą, dydžio apskaičiavimui, nustatoma taip:

35.1. Remiantis informacija, esančia komerciniuose dokumentuose, pateiktuose kartu su tranzito deklaracija, jeigu juose yra pakankamai duomenų apie gabenamas prekes, jų vertę, transporto, draudimo išlaidas ir nekyla abejonių dėl šiuose dokumentuose nurodytų duomenų, kurie būtini muitinės vertės nustatymui, teisingumo.

35.2. Jeigu kartu su tranzito deklaracija nepateikiami komerciniai dokumentai arba juose nurodytos informacijos muitinės vertės nustatymui nepakanka arba pateikti komerciniai dokumentai arba juose esantys duomenys kelia abejonių, prekių muitinės vertės nustatymui naudojami muitinės turimi duomenys apie importuotų tapačių arba panašių prekių muitines vertes.

35.3. Apskaičiuojant tranzitu gabentoms prekėms atsiradusios mokestinės prievolės dydį, taikomos tos pačios muitinės vertės nustatymo taisyklės.

36. Taisyklių 35 punkto nuostatos taip pat taikomos, kai apskaičiuojamas galinčios atsirasti mokestinės prievolės dydis įforminant prekių laikinąjį įvežimą, laikinąjį įvežimą perdirbti, taip pat muitinį sandėliavimą ir laikinąjį saugojimą, išskyrus atvejus, kai taikoma muitinės prižiūrimų prekių saugojimo vietos savininko garantija.

37. Sulaikytų ne Sąjungos prekių muitinis įvertinimas atliekamas vadovaujantis Taisyklių 8 punkte nurodytuose teisės aktuose nustatyta muitinio įvertinimo metodų taikymo tvarka. Nesant galimybės šių prekių muitinės vertės nustatyti sandorio vertės metodu (Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsnis), taip pat muitinio įvertinimo metodais, nurodytais Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalyje, ji nustatoma vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 3 dalimi ir remiantis duomenimis, kuriuos galima gauti Sąjungos muitų teritorijoje.

 

VII SKYRIUS

DUOMENŲ IŠ PREMI IS ATRANKA

 

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

38. Tikrinamų prekių muitinės vertės nustatymui antriniais muitinio įvertinimo metodais muitinės pareigūnas PREMI IS atlieka duomenų analizę ir atrenka tuos sandorius, kurie atitinka tapačių arba panašių prekių reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

39. Atliekant PREMI IS sukauptų įrašų analizę ir atranką, nesiremiama tais įrašais, kuriuose prekės buvo nepakankamai aprašytos ir dėl šios priežasties negalima jų vienareikšmiškai identifikuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

40. Neradus sandorio, sudaryto dėl maždaug tokio paties deklaruoto prekių kiekio, atrenkamas artimiausias pagal kiekį.

41. Neradus sandorio, sudaryto dėl prekių pagamintų toje pačioje valstybėje, pasirenkamas prekių iš kitos artimos valstybės ar regioninės rinkos deklaruotas sandoris. Neradus panašių charakteristikų prekių einamojo mėnesio duomenų rinkinyje, peržiūrimi praėjusių mėnesių arba metiniai duomenų rinkinių įrašai ir atliekama atranka.

42. Jeigu randami keli duomenų apie tapačių arba panašių prekių sandorio vertes įrašai, tikrinamų prekių muitinės vertės nustatymui antriniais muitinio įvertinimo metodais taikoma mažiausioji iš alternatyvių verčių.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

43. Jeigu muitinio įforminimo metu prekių muitiniam įvertinimui naudojami PREMI IS duomenys, muitinės pareigūnas muitinės deklaracijos 6-ojo egzemplioriaus antrojoje pusėje J langelyje įrašo PREMI IS duomenų rinkinio pavadinimą, muitinės deklaracijos, kurios duomenys buvo taikyti, numerį, datą ir patvirtina parašu bei asmeninio naudojimo spaudu. Jeigu pateikiama elektroninė muitinės deklaracija ir muitinis įforminimas atliekamas Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos priemonėmis, muitinės pareigūnas PREMI IS duomenų rinkinio pavadinimą, muitinės deklaracijos, kurios duomenys buvo taikyti muitiniam įvertinimui, numerį, datą įrašo anotacijoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

44. Pagal Taisyklių 39–42 punktų reikalavimus atrinktų įrašų apie sandorius kompiuterinis išrašas (pvz., 3–5 sandoriai) tvirtinamas įrašus atrinkusio muitinės pareigūno parašu ir saugomas kartu su deklaracija arba sprendimu teritorinėje muitinėje.

45. Sprendimo apskundimo atveju Taisyklių 44 punkte nurodytas išrašas pateikiamas kartu su sprendimu Muitinės departamentui.

46. Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Muitinio įvertinimo skyrius vieną kartą per ketvirtį atrenka muitinės deklaracijas, kurių įforminimo metu buvo PREMI IS sutrikimų, ir persiunčia į teritorinę muitinę, kurioje jos buvo įformintos, deklaruotų prekių muitinės vertės patikrinimui.

Papildyta punktu:

Nr. 1B-216, 2020-03-24, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06079

 

__________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1B-704, 2005-10-29, Žin., 2005, Nr. 132-4774 (2005-11-08), i. k. 1053030ISAK001B-704

Nr. 1B-944, 2012-12-14, Žin., 2012, Nr. 149-7668 (2012-12-20), i. k. 1123030ISAK001B-944

Nr. 1B-1027, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-16, i. k. 2016-29003

 

 

Importuojamų prekių

muitinio įvertinimo kontrolės

taisyklių priedas

 

TIPINĖ MOKESČIŲ UŽ PATENTUS IR LICENCIJAS

PATIKRINIMO KONTROLĖS LAPO FORMA

 

1.   Asmens (importuotojo) duomenys

 

1.1. Asmens pavadinimas

 

 

2. Mokesčių už patentus ir licencijas tikrinimo pagrindas

Pažymėti reikalingą

 

2.1. Asmens prašymu

*

 

2.2. Muitinės iniciatyva

*

 

3. Patikrinti dokumentai ir informacija

Reikalingą pažymėti

Pastabos

 

Taip

Ne

 

3.1. Sąskaita (-os) faktūra (-os)

 

 

 

 

3.1.1. pagal nurodytą prekės aprašymą galima tiksliai identifikuoti prekes, kiekius, kainas

*

*

 

 

3.2. Transporto ir draudimo dokumentai (priklausomai nuo prekių pristatymo sąlygų)

 

 

 

 

3.2.1. prekių gabenimo išlaidos deklaruotos teisingai

*

*

 

 

3.2.2. gabenimo išlaidos deklaruotos pagrįstai ir atitinka Incoterms taisykles (jei naudojamos)

*

*

 

 

3.2.3. gabenimo išlaidos įtrauktos į prekių muitinę vertę (priklausomai nuo transportavimo sąlygų)

*

*

 

 

3.2.4. gabenimo išlaidos ES teritorijoje įtrauktos į importo PVM apmokestinamąją vertę

*

*

 

 

3.3. Prekių pirkimopardavimo sutartis (-ys)

 

 

 

 

3.3.1. prekių pavadinimai, kainos, kiekiai nurodyti tiksliai

*

*

 

 

3.3.2. pirkėjas gali nusipirkti (įsigyti) prekes, nesumokėjęs mokesčio už patentus ir licencijas

*

*

 

 

3.3.3. atsiskaitymo už prekes terminai ir sąlygos nurodytos

*

*

 

 

3.3.4. nuorodos (užuominos) į licencinę sutartį yra

*

*

 

 

3.3.5. sąlygos dėl kitų, išskyrus už prekes, mokėjimų yra

*

*

Pvz., už technologijas, naudojimąsi prekės ženklu, prekių platinimą, teisę parduoti licencijuotą prekę, etikečių naudojimą ir kt.

 

3.4. Licencinė (-ės) sutartis (-ys)

 

 

 

 

3.4.1. mokesčiai už patentus ir licencijas mokami prekių pardavėjui

*

*

 

 

3.4.2. mokesčiai už patentus ir licencijas mokami trečiajai šaliai, t. y. kitai šaliai nei prekių pardavėjas

*

*

 

 

3.4.3. mokesčių už patentus ir licencijas apskaičiavimo detalės nurodytos

*

*

 

 

3.4.4. mokesčių už patentus ir licencijas mokėjimo sąlygas nurodytos

*

*

 

 

3.4.5. teisės, suteikiamos licencijos gavėjui, nurodytos

*

*

Detalizuoti

 

3.4.6. nustatomos kitos sąlygos tarp licencijos davėjo ir licencijos gavėjo

*

*

Pvz., susitarimo trukmė, apribojimai, licencinio susitarimo nutraukimas, pagalbos ir aprūpinimo paslaugos, kokybės kontrolė ir t. t.

 

3.5. Mokėjimo dokumentai (jeigu už prekes sumokėta)

*

*

 

 

3.5.1 visa už prekes priklausanti sumokėti suma sumokėta

*

*

 

 

3.5.2 mokesčiai už patentus ir licencijas sumokėti

*

*

Pvz., jeigu sumokėta dalis mokesčių už patentus ir licencijas, nurodyti sumokėtą ir likusią mokėti sumas

 

3.6. Buhalterinės apskaitos dokumentai

 

 

Patikrinti (jeigu iš sutarties (-ių) neįmanoma nustatyti), ar nėra mokesčių už patentus ir licencijas, kurie galėtų būti susiję su tikrinamomis prekėmis

 

3.6.1. nustatyti mokesčiai už patentus ir licencijas, neįskaityti į tikrinamų prekių muitinę vertę

*

*

 

 

3.6.2. nustatyti kiti mokesčiai, kurie galėtų būti mokesčiai už patentus ir licencijas ir yra susiję su tikrinamomis prekėmis

*

*

 

 

3.7. Kiti dokumentai ir informacija, susijusi su importuojamų prekių sandorio vertės tikslinimu mokesčiais už patentus ir licencijas

*

*

Sprendime įvardijami dokumentai ir informacija, susijusi su prekių muitinės vertės tikslinimu mokesčiais už patentus ir licencijas ir pateikiami visi motyvai, kodėl šie dokumentai ir informacija yra svarbūs priimant atitinkamą sprendimą

 

4. Būtinų sąlygų tikrinimas

Reikalingą pažymėti

 

 

Taip

Ne

 

 

4.1. Ar mokesčiai už patentus ir licencijas susiję su vertinamomis prekėmis

 

 

 

 

4.1.1. perduotos pagal susitarimą teisės yra neatskiriama prekių dalis

*

*

 

 

4.1.2. mokesčių už patentus ir licencijas apskaičiavimas grindžiamas importuotų prekių kaina

*

*

Pvz., sutarta mokėtina suma už patentus ir licencijas apskaičiuojama nuo importuojamų prekių vertės arba nuo importuotų prekių perparduoto kiekio ir kainos

 

4.1.3. po importavimo prekės perparduodamos tos pačios būklės

*

*

 

 

4.1.4. po importavimo prekės nežymiai perdirbamos (atskiedžiamos, supakuojamos ir t. t.)

*

*

Atitinkami tikslinimai atliekami remiantis objektyviais ir kiekybiškai įvertinamais duomenimis

 

4.1.5. prekės parduodamos su tais pačiais prekių ženklais, už kuriuos mokamas mokestis už patentus ir licencijas

*

*

Pvz., jeigu importuotos prekės turi prekinį ženklą, už kurį yra mokamas mokestis, tai laikytina įrodymu, jog mokestis susijęs su vertinamomis prekėmis

 

4.2. Ar mokesčiai už patentus ir licencijas turi būti sumokėti kaip vertinamų prekių pardavimo sąlyga

 

 

Jeigu tenkinama nors viena 4.2.1, 4.2.2, ar 4.2.3 papunkčiuose nurodytų sąlygų, laikoma, kad tai yra pardavimo sąlyga

 

4.2.1. pardavėjas arba su pardavėju susijęs asmuo reikalauja, kad pirkėjas atliktų mokėjimą

*

*

 

 

4.2.2. mokėjimas atliekamas, siekiant įvykdyti pardavėjui prisiimtą įsipareigojimą

*

*

 

 

4.2.3. pirkėjas gali prekes nupirkti, jeigu mokesčiai už patentus ar licencijas nesumokėti

*

*

 

 

5. Aplinkybių, susijusių sandorio vertės tikslinimu mokesčiais už patentus ir licencijas, tikrinimas

Reikalingą pažymėti

Pastabos

 

Taip

Ne

Išvardytų aplinkybių nustatymas būtų įrodymas, kad mokesčių už patentus ir licencijas mokėjimas yra prekių pardavimo sąlyga. Atskirais atvejais gali pasitaikyti ir kitokių aplinkybių, kurios gali būti svarbios ir aiškiau parodyti, kad licenciaras kontroliuoja gamintoją/licenciatą arba jam vadovauja, ir tai būtų įrodymas dėl pardavimo sąlygų buvimo. Paprastai aplinkybės nustatomos iš sutarčių.

 

5.1. Licenciaras tiesiogiai ar netiesiogiai kontroliuoja prekių gamintoją (pardavėją), importuotoją (pirkėją)

*

*

 

 

5.2. Licenciaras pasirenka gamintoją ir nurodo jį pirkėjui

*

*

 

 

5.3. Pirkėjas su pardavėju yra sudarę tiesioginę gamybos sutartį

*

*

 

 

5.4. Licenciaras kontroliuoja gamybą (parenka gamybos būdus, teikia dizainą, nustato medžiagų tiekėjus, riboja kiekius, neleidžia gaminti konkuruojančių produktų, nustato prekių charakteristikas ir kt.)

*

*

 

 

5.5. Licenciaras kontroliuoja prekių išsiuntimą pirkėjui

*

*

 

 

5.6. Licenciaras nurodo, kam gamintojas (pardavėjas) gali parduoti prekes

*

*

 

 

5.7. Licenciaras nustato kainą, kuria gamintojas arba pardavėjas gali parduoti prekes, arba importuotojas (pirkėjas) turi perparduoti prekes

*

*

 

 

5.8. Licenciaras turi teisę tikrinti pardavėjo ar pirkėjo apskaitos dokumentus

*

*

 

 

5.9. Kitos nustatytos aplinkybės

 

*

*

Nurodyti kokios

 

6. Kontaktai su asmeniu (kreipimasis dėl informacijos patikslinimo ir kitų priežasčių)

 

Rašto Nr. ir data,

Susirašinėjimo el. paštu data

Kreipimosi tikslas

Atsakymo data / pastabos (jeigu yra)

 

 

 

7. Sprendimo pagrindimas.

Reikalingą

pažymėti

Pastabos (nurodyti dokumento Nr., datą, straipsnį ir t.t.)

7.1. SMK ir jį įgyvendinantys teisės aktai 

*

 

7.2. Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimai

*

 

7.3. PMO aiškinamieji dokumentai

*

 

7.4. Kita (nurodyti konkrečiai)

*

 

8. Priimtas sprendimas:

Reikalingą pažymėti

Pastabos

8.1. Pripažinti importuojamų prekių sandorio vertę muitine verte, patikslinant mokesčiais už patentus ir licencijas (SMK 71 str. 1 (c) dalis)

*

 

8.2. Pripažinti importuojamų prekių sandorio vertę muitine verte, netikslinant mokesčiais už patentus ir licencijas (SMK 70 str.)

*

 

8.3. Nustatyti prekių muitinę vertę taikant antrinius muitinio įvertinimo metodus (SMK 74 str.)

*

Nepateikti objektyviai ir kiekybiškai įvertinami duomenys ir dokumentai, kuriais remiantis būtų galima nustatyti mokesčio už patentus ir licencijas dydį

8.4.Pripažinti importuojamų prekių muitinę vertę, patikslinus kitais elementais (SMK 71 str., išskyrus 1 (c) dalis)

*

 

9. Po atlikto patikrinimo likusios rizikos lygmuo

Reikalingą pažymėti

Pastabos

9.1. Nėra

*

Asmens prašymu atliktas patikrinimas

arba muitinės iniciatyva atliktas patikrinimas ir nenustatyta mokesčių už patentus ir licencijas deklaravimo pažeidimų

9.2. Žemas

*

Muitinės iniciatyva atlikto patikrinimo metu nustatyti mokesčių už patentus ir licencijas deklaravimo pažeidimai, tačiau asmuo bendradarbiavo su muitinės pareigūnais, teikė reikalingą informaciją ir dokumentus

9.3. Aukštas

*

Muitinės iniciatyva atliekamo patikrinimo metu nustatyti mokesčių už patentus ir licencijas deklaravimo pažeidimai ir asmuo vengė bendradarbiauti su muitinės pareigūnais, neteikė reikalingos informacijos ir dokumentų, nevykdė teisėtų muitinės įpareigojimų.

Rengiamas pranešimas apie pastebėtą riziką asmenų ir jų importuojamų prekių, esančių mokesčių už patentus ir licencijas objektu, atžvilgiu

 

10. Pastabos, reikšmingos atliktam patikrinimui

 

 

 

 

 

11. Darbuotojas, užpildęs kontrolės lapą (klausimyną)

 

 

___________________                               _______________                                                     _____________________

(pareigos)                                                (parašas)                                                                  (vardas ir pavardė)                                                                         

 

 

 

 

Papildyta priedu:

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-704, 2005-10-29, Žin., 2005, Nr. 132-4774 (2005-11-08), i. k. 1053030ISAK001B-704

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-531, 2006-08-19, Žin., 2006, Nr. 90-3558 (2006-08-24), i. k. 1063030ISAK001B-531

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-16, 2007-01-08, Žin., 2007, Nr. 4-205 (2007-01-11), i. k. 1073030ISAK0001B-16

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-323, 2007-05-04, Žin., 2007, Nr. 51-2000 (2007-05-11), i. k. 1073030ISAK001B-323

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-425, 2009-07-30, Žin., 2009, Nr. 94-4032 (2009-08-06), i. k. 1093030ISAK001B-425

Dėl Muitinės departamento direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" patvirtintų Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių pakeitimo

 

6.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-726, 2011-12-20, Žin., 2011, Nr. 160-7613 (2011-12-28), i. k. 1113030ISAK001B-726

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

7.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-944, 2012-12-14, Žin., 2012, Nr. 149-7668 (2012-12-20), i. k. 1123030ISAK001B-944

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 "Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

8.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-201, 2014-03-31, paskelbta TAR 2014-04-01, i. k. 2014-03898

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-147, 2016-03-02, paskelbta TAR 2016-03-03, i. k. 2016-04129

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-1027, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-16, i. k. 2016-29003

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

11.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-812, 2018-09-28, paskelbta TAR 2018-10-05, i. k. 2018-15827

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

12.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 1B-216, 2020-03-24, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06079

Dėl Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1B-431 „Dėl Importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo