Įsakymas netenka galios 2013-05-08:
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 1R-134, 2013-04-30, Žin., 2013, Nr. 46-2264 (2013-05-07), i. k. 1132270ISAK001R-134
Dėl teisingumo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymo Nr. 1R-503 "Dėl Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo" ir jį keitusio įsakymo pripažinimo netekusiais galios
Suvestinė redakcija nuo 2011-04-13 iki 2013-05-07
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 128-5230, i. k. 1072270ISAK001R-503
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. gruodžio 3 d. Nr. 1R-503
Vilnius
Vadovaudamasis Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Žin., 2003, Nr. 107-4810), 8.2 punktu:
2. Nustatau, kad:
2.1. antspaude, kuris dedamas ant juridinio asmens registravimo pažymėjimo, Registro išrašo ir dokumentų kopijų, naudojamas Lietuvos valstybės herbas;
3. Pavedu valstybės įmonei Registrų centrui vykdyti Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407, 158.5 punkte nurodytas funkcijas.
4. Pripažįstu netekusiais galios:
4.1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 307 „Dėl Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 121-5497).
4.2. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2007 m. kovo 30 d. įsakymą Nr. 1R-129 „Dėl teisingumo ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 307 „Dėl Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 40-1497).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 1R-503
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato Juridinių asmenų registro (toliau vadinama – Registras) tvarkymo įstaigos darbo tvarką, Registro tvarkymo procedūras.
2. Teisingumo ministerija yra vadovaujančioji Registro tvarkymo įstaiga, o valstybės įmonė Registrų centras – Registro tvarkymo įstaiga (toliau vadinama – Registro tvarkytojas).
3. Registro tvarkytojas užtikrina Registro tvarkymo funkcijų, atliekamų registruojant ar Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Žin., 2003, Nr. 107-4810) (toliau vadinama – Nuostatai), nurodytais atvejais įtraukiant į Registrą juridinius asmenis, jų filialus ir atstovybes, užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialus ir atstovybes (toliau vadinama – Registro objektai), įgyvendinimą.
4. Registro tvarkytojo funkcijos, susijusios su Registro tvarkymu, paskirstomos valstybės įmonės Registrų centro administracijai ir departamentams (toliau vadinama – Centrinė įmonė) ir valstybės įmonės Registrų centro filialams (toliau vadinama – Filialai).
5. Nuostatuose ir šiose Taisyklėse nurodytos funkcijos, susijusios su Registro tvarkymu, detalizuojamos Centrinės įmonės departamentų nuostatuose, Filialų Juridinių asmenų registravimo skyriaus nuostatuose ir darbuotojų pareiginiuose nuostatuose.
6. Registro objektai, išskyrus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialus ir atstovybes, pagal jų buveinės adresą registruojami ir jų dokumentų bylos saugomos apskričių centruose esančiuose valstybės įmonės Registrų centro Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Telšių, Tauragės, Utenos ir Vilniaus filialuose. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialai ir atstovybės registruojami ir jų dokumentų bylos saugomos Filialuose, kuriuose įregistruoti juridiniai asmenys, įsteigę filialą ar atstovybę.
7. Centrinė įmonė:
7.2. koordinuoja, analizuoja ir kontroliuoja Registravimo skyrių darbą, teikia pasiūlymus dėl Filialų darbo organizavimo;
7.4. vadovaudamasi Kvalifikacinių reikalavimų nustatymo ir egzaminų valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose vykdymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 326 (Žin., 2003, Nr. 28-1138), organizuoja Juridinių asmenų registravimo skyrių darbuotojų mokymą ir atestavimą. Juridinių asmenų registravimo skyrių darbuotojų kvalifikacinius reikalavimus, atestavimo organizavimo tvarką, vykdymą, atestavimo rezultatų vertinimo tvarką ir kriterijus nustato valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus įsakymu patvirtinti Juridinių asmenų registravimo skyrių darbuotojų atestavimo nuostatai.
Juridinių asmenų registravimo skyrių darbuotojų atestavimo komisija sudaroma valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus įsakymu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1R-97, 2011-04-04, Žin., 2011, Nr. 44-2086 (2011-04-12), i. k. 1112270ISAK0001R-97
7.8. rengia ir tvirtina Registro tvarkytojo metodikų, instrukcijų, nurodymų, formų ir klasifikatorių projektus;
7.9. testuoja programas, rengia programų eksploatavimo dokumentaciją, teikia pasiūlymus dėl programinės įrangos tobulinimo;
7.11. nustato Registro tvarkytojo kompiuterių, komunikacijų, technologinės ir biurų įrangos reikalavimus;
7.12. nustato duomenų ir informacijos srautų judėjimo schemą ir duomenų bei informacijos apdorojimo tvarką;
7.21. teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reguliuojančių Registro objektų registravimą; dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su juridiniais asmenimis ir jų veikla, projektus; pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl rengiamų kitų teisės aktų projektų;
7.22. analizuoja ir sistemina pasiūlymus dėl Registro veiklos tobulinimo, sprendžia Registro modernizavimo klausimus;
7.23. projektuoja ir įgyvendina Registro sąveiką su kitais valstybės registrais (kadastrais ir klasifikatoriais), teisės aktuose ir sutartyse nustatyta tvarka perduoda jiems ir priima iš jų duomenis;
7.24. priima sprendimą pritarti ar nepritarti bendro eksperto skyrimui, jeigu reorganizuojami ir reorganizavimo procese dalyvaujantys juridiniai asmenys nori paskirti bendrą ekspertą visiems juridiniams asmenims;
8. Filialai:
8.1. registruoja ar Nuostatuose nurodytais atvejais įtraukia į Registrą Registro objektus, jų duomenis;
8.9. teikia Registro duomenis ir informaciją, išskyrus tokius, kurie teikiami pagal sutartis su duomenų gavėjais, ir Registre saugomų dokumentų kopijas;
8.10. užtikrina, kad Registre įregistruoti duomenys ir įrašyta informacija atitiktų Registro tvarkytojui pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis ir informaciją;
II. DOKUMENTŲ PRIĖMIMO TVARKA
9. Dokumentų ir duomenų teikėjai dokumentus Registro tvarkytojui gali pateikti asmeniškai arba paštu.
10. Dokumentai teikiami bet kuriam Filialui ar bet kuriam Filialo skyriui, įsteigtam kitoje vietovėje, nei yra Filialo buveinė (toliau vadinama – Filialo skyrius). Dokumentus Registro tvarkytojui gali pateikti notaras, jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas to prašo.
11. Registro tvarkytojui pateikiami prašymų formų, steigimo dokumentų ir prokūrų originalai, kitų dokumentų – originalai arba notaro patvirtintos jų kopijos ar išrašai, jeigu teikti dokumentų išrašus galima pagal įstatymus ar Nuostatus. Registro tvarkytojas gali padaryti pateikto dokumento originalo, išskyrus steigimo dokumentų, prokūrų ir prašymų formų, kopijas ir grąžinti originalą dokumentų ir duomenų teikėjui. Dokumentus priimantis darbuotojas, padaręs dokumento kopiją, ant jos užrašo „Kopija tikra“, datą ir pasirašo.
12. Dokumentus priimantis darbuotojas patikrina, ar:
12.2. pateikiamas nustatytos formos prašymas ir teisės aktų nustatytais atvejais patikrinama, ar jame yra tvirtinamasis įrašas;
12.3. pateiktuose dokumentuose nurodytas Registro objekto kodas (išskyrus atvejus, kai naujai registruojamas Registro objektas) ir pavadinimas (išskyrus atvejus, kai keičiamas juridinio asmens pavadinimas) atitinka Registre įregistruotus duomenis;
12.5. pateiktas dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėtas atlyginimas už duomenų ir dokumentų registravimą, išskyrus atvejus, kai atlyginimas mokamas Filialo kasoje arba kai prašoma pateikti dokumentų kopijas;
13. Dokumentus gali priimti ne žemesnę kaip specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas. Dokumentai nepriimami, jeigu neatitinka šių Taisyklių 12 punkte nurodytų sąlygų.
14. Dokumentus priimantis darbuotojas, priėmęs dokumentus, įregistruoja juos Registro tvarkytojo nustatyta tvarka.
15. Jeigu yra pateikti naujai steigiamo Registro objekto arba Registro objekto, kurio pavadinimas keičiamas, dokumentai, kai Registro objekto pavadinimas nebuvo laikinai įtrauktas į Registrą, dokumentus priimantis darbuotojas nedelsdamas užsako pavadinimą.
16. Jeigu dokumentai buvo pateikti Filialui ar Filialo skyriui, kuris neatlieka nurodyto Registro objekto registravimo funkcijų, Filialo darbuotojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną gautus dokumentus su lydraščiu perduoda Filialui, kuriame saugoma Registro objekto dokumentų byla.
17. Jeigu Registro objekto buveinė keičiama į buveinę, esančią kitos apskrities teritorijoje, dokumentų ir duomenų registravimas atliekamas Filiale pagal Registro objekto naujos buveinės adresą.
18. Jeigu prašymas pakeisti Registro objekto buveinę pateikiamas Filialui, kuris negali atlikti šių registravimo veiksmų, bet saugo Registro objekto dokumentų bylą, prašymas ir Registro objekto dokumentų byla kartu su lydraščiu ne vėliau kaip kitą darbo dieną persiunčiami Filialui pagal Registro objekto naujos buveinės adresą.
19. Jeigu prašymas pakeisti Registro objekto buveinę pateikiamas Filialui, kuris negali atlikti šių registravimo veiksmų ir nesaugo Registro objekto dokumentų bylos, prašymas kartu su lydraščiu ne vėliau kaip kitą darbo dieną persiunčiami Filialui pagal Registro objekto naujos buveinės adresą. Filialas, gavęs šiuos dokumentus, elektroniniu paštu kreipiasi į Filialą, saugantį Registro objekto duomenų bylą, kad šis ją perduotų.
20. Jeigu prašymas pakeisti Registro objekto buveinę pateikiamas Filialui, kuris turi atlikti šiuos registravimo veiksmus, bet nesaugo Registro objekto dokumentų bylos, Filialas elektroniniu paštu kreipiasi į Filialą, saugantį Registro objekto bylą, kad šis ją perduotų.
III. DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
22. Dokumentus nagrinėja Registravimo skyriaus darbuotojai, kurie per Nuostatuose ir šiose Taisyklėse nustatytus terminus priima šiuos sprendimus:
22.1. įregistruoti Registro objektą, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis ir profesinę sąjungą, arba atsisakyti tai atlikti;
22.2. išregistruoti Registro objektą, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis, arba atsisakyti tai atlikti;
22.3. įtraukti į Registrą arba išbraukti iš jo tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ar centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis, arba atsisakyti tai atlikti;
22.9. įtraukti į Registrą šių Taisyklių 22.3 ir 22.4 punktuose nurodytų juridinių asmenų duomenis ir informaciją ar jų pakeitimus arba atsisakyti tai atlikti;
22.11. šešiems mėnesiams laikinai įtraukti į Registrą Registro objekto pavadinimą arba atsisakyti tai atlikti ir šiam terminui pasibaigus išbraukti pavadinimą iš Registro;
23. Šių Taisyklių 22.1, 22.6, 22.8 punktuose nurodytus sprendimus gali priimti ne žemesnę kaip vyriausiojo specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas.
24. Šių Taisyklių 22.2–22.5, 22.7, 22.9–20.13 punktuose nurodytus sprendimus gali priimti ne žemesnę kaip vyresniojo specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas.
25. Šių Taisyklių 22 punkte nurodytus sprendimus priimantis darbuotojas įrašo duomenis ir (ar) informaciją į duomenų bazę.
26. Patvirtinti įrašus duomenų bazėje turi teisę eksperto kvalifikaciją turintis darbuotojas, vadovaudamasis pareiginiais nuostatais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1R-97, 2011-04-04, Žin., 2011, Nr. 44-2086 (2011-04-12), i. k. 1112270ISAK0001R-97
27. Darbuotojas, kuris priima šių Taisyklių 22 punkte nurodytus sprendimus, atlieka šiuos veiksmus:
27.2. išnagrinėja pateiktus dokumentus ir nustato, ar:
27.2.1. pateiktas prašymas įregistruoti ar įtraukti Registro objektą, įregistruoti pakeistus steigimo dokumentus, pakeistus duomenis, išregistruoti ar išbraukti Registro objektą atitinka Teisingumo ministerijos patvirtintą formą;
27.2.2. pateikti visi Civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262), įstatymuose ir Nuostatuose nurodyti dokumentai;
27.2.3. nepraleisti sudarytų steigimo dokumentų pateikimo Registro tvarkytojui terminai, t. y. iki dokumentų gavimo registravimo nuo jų sudarymo datos praėję mažiau nei šeši mėnesiai, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas;
27.2.4. steigiamo ar keičiančio pavadinimą Registro objekto pavadinimas nėra tapatus kitų juridinių asmenų, filialų ar atstovybių pavadinimams, laikinai įtrauktiems į Registrą pavadinimams ir pateiktiems registruoti ar įregistruotiems Lietuvos Respublikos arba Europos Bendrijų prekių ir paslaugų ženklams bei tarptautiniams prekių ženklams, kurių registracija išplėsta Lietuvoje, filialo ar atstovybės pavadinime yra juridinio asmens (steigėjo) pavadinimas ir žodis „filialas“ ar „atstovybė“;
27.2.5. Registrui pateikti duomenys ir dokumentai atitinka vieni kitus, yra aiškūs ir neklaidinantys;
27.2.7. dokumentų turinys neprieštarauja įstatymams, išskyrus juridinio asmens steigimo dokumentus, filialo ar atstovybės nuostatus, kurie Nuostatų 39 ir 41 punktuose nustatyta tvarka yra patvirtinti notaro ar Teisingumo ministerijos, taip pat profesinės sąjungos ar jų susivienijimo, biudžetinės įstaigos ir viešojo juridinio asmens, veikiančio pagal Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytą teisės aktą, dokumentus;
27.3. įrašo prašyme ar pranešime nurodytus duomenis bei dokumentuose ir pranešimuose nurodytą informaciją į duomenų bazę;
28. Darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą:
28.1. patvirtina sprendimą dokumentų ir duomenų teikėjo pateiktame prašyme ir Registro duomenų bazėje;
28.2. išspausdina registravimo pažymėjimą ir jį pasirašo, kai registruojamas naujas Registro objektas arba keičiamas registravimo pažymėjimas pasikeitus jame nurodytiems duomenims;
28.4. išspausdina ir pasirašo Registro tvarkytojo patvirtintą nustatytos formos pažymą, kuri išduodama juridiniam asmeniui, kai įregistruojamas, išregistruojamas ar pakeičiamas juridinio asmens teisinis statusas, išregistruojamas Registro objektas, taip pat kitais Nuostatuose ir šiose Taisyklėse nurodytais atvejais.
29. Juridinio asmens steigimo dokumento du egzemplioriai ir prokūra registruojami dokumento pirmajame lape uždedant spaudą su įrašu „Įregistruota Juridinių asmenų registre“ ir užrašant datą bei Registro objektui suteiktą kodą.
30. Šių Taisyklių 35 punkte nustatyta tvarka dokumentų ir duomenų teikėjui grąžinamas vienas juridinio asmens steigimo dokumento egzempliorius, prokūros originalas, išduodamas registravimo pažymėjimas, jeigu jis turi būti išduodamas, bei Registro tvarkytojo patvirtinta nustatytos formos pažyma, jei tokia pažyma turi būti išduota.
31. Jeigu atlikus šiose Taisyklėse nurodytus veiksmus nustatoma, kad yra kliūčių įregistruoti ar išregistruoti Registro objektą, įregistruoti Registro objekto dokumentus ar duomenis, darbuotojas nustato terminą trūkumams pašalinti. Pranešime dokumentų ir duomenų teikėjui nurodomi trūkumai ir nustatytas terminas jiems pašalinti. Jei dokumentų ir duomenų teikėjas raštu prašo grąžinti pateiktus dokumentus, kartu su pranešimu dokumentų ir duomenų teikėjui grąžinami pateikti dokumentai. Registro tvarkytojas šiuo atveju saugo grąžinamų dokumentų kopijas.
32. Terminas Registro tvarkytojui priimti šiose Taisyklėse nurodytus sprendimus skaičiuojamas nuo Registro tvarkytojui pateiktų dokumentų gavimo dienos. Jeigu buvo nustatytas terminas trūkumams pašalinti, terminas Registro tvarkytojui priimti šiose Taisyklėse nurodytus sprendimus skaičiuojamas nuo dokumentų pateikimo pašalinus nurodytus trūkumus dienos.
33. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai pašalinami, atliekami šių Taisyklių 27–30 punktuose nurodyti veiksmai.
34. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami:
34.1. dokumentus nagrinėjęs darbuotojas priima sprendimą atsisakyti įregistruoti ar išregistruoti Registro objektą, įregistruoti Registro objekto dokumentus ar duomenis ar jų pakeitimus, savo sprendimą įrašo Registro tvarkytojo patvirtintoje nustatytos formos pranešime, pasirašo ir pateikia jį darbuotojui, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą.
34.2. darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą, pasirašo pranešimą. Pranešimas dokumentų ir duomenų teikėjui išsiunčiamas jo nurodytu adresu registruotu laišku arba perduodamas asmeniškai, jeigu dokumentų ar duomenų teikėjas tokį pageidavimą išreiškė raštu. Pateikti dokumentai Registro tvarkytojo nustatyta tvarka saugomi registravimo veiksmus atliekančiame Filiale. Jei dokumentų ir duomenų teikėjas raštu prašo grąžinti pateiktus dokumentus, Registro tvarkytojas turi saugoti grąžinamų dokumentų kopijas.
35. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, pateikęs dokumentus, pageidavo atsiimti dokumentus asmeniškai, dokumentai saugomi iki jų atsiėmimo, bet ne ilgiau kaip trisdešimt dienų nuo paskutinės dienos, kada Registro tvarkytojas atliko prašyme nurodytus veiksmus. Pasibaigus šiam terminui, dokumentai ir Registro tvarkytojo patvirtinta nustatytos formos pažyma, jeigu tokia pažyma turi būti išduota, išsiunčiami prašyme nurodytu adresu registruotu laišku. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, pateikęs dokumentus, pageidavo atsiimti dokumentus Filiale ar Filialo skyriuje, kuris neatliko registravimo veiksmų, dokumentai ir Registro tvarkytojo patvirtinta nustatytos formos pažyma, jeigu tokia pažyma turi būti išduota, išsiunčiami prašyme nurodytam Filialui ar Filialo skyriui.
IV. KLAIDINGŲ REGISTRO DUOMENŲ IR INFORMACIJOS TAISYMO TVARKA
36. Klaidingi Registro duomenys ir (ar) informacija gali būti taisomi šiais atvejais:
36.3. kai klaidą pastebi Centrinės įmonės ar Filialo darbuotojas. Darbuotojas užpildo Registro tvarkytojo patvirtintą nustatytos formos pažymą;
37. Pastebėjęs klaidą, Registro tvarkytojas apie tai turi nedelsdamas raštu pranešti juridiniam asmeniui. Jeigu per Registro tvarkytojo nustatytą terminą juridinis asmuo nepareiškia prieštaravimo, kad klaida būtų ištaisyta, Registro tvarkytojas duomenis ištaiso. Jeigu galima, apie Registre ištaisytą klaidą Registro tvarkytojas turi pranešti asmenims, kuriems buvo perduoti klaidingi duomenys.
38. Registro tvarkytojas, susijusio registro pateiktuose duomenyse pastebėjęs klaidą, nedelsdamas turi pranešti duomenis pateikusiam registro tvarkytojui, o šis, išnagrinėjęs nurodytus trūkumus, ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos turi ištaisyti registro duomenis, nedelsdamas juos pateikti susijusiam registrui ir pranešti registro duomenų gavėjams, kuriems buvo perduoti klaidingi duomenys.
39. Darbuotojas, kuris priima šių Taisyklių 22.13 punkte nurodytą sprendimą, atlieka šiuos veiksmus:
39.1. pagal prašymą, pranešimą ar Registro tvarkytojo patvirtintą nustatytos formos pažymą išnagrinėja dokumentus ir nustato, ar klaidingi Registro duomenys ir (ar) informacija atitinka įrašus Registro objekto dokumentų byloje esančiuose dokumentuose;
39.2. nustatęs dokumentų įrašų neatitikimą, patikslintus duomenis ir (ar) informaciją įrašo į duomenų bazę;
40. Jeigu ištaisyti klaidingus Registro duomenis ir (ar) informaciją nėra kliūčių, darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą, patvirtina sprendimą duomenų bazėje, išspausdina išplėstinį su istorija Registro išrašą, jį pasirašo, išspausdina registravimo pažymėjimą, jei keičiami jame nurodyti duomenys, ir jį pasirašo.
41. Registro tvarkytojas, pastebėjęs, kad registravimo pažymėjime išspausdinti neteisingi duomenys, apie tai raštu informuoja dokumentų ir duomenų teikėją ir paprašo grąžinti registravimo pažymėjimo originalą, kuris pakeičiamas neatlygintinai.
42. Nustačius, kad Registro duomenys ir (ar) informacija atitinka įrašus dokumentuose, kuriuos patvirtino Teisingumo ministerija, notaras arba sudarė steigėjai ar dalyviai, duomenys ir (ar) informacija netaisomi ir gali būti keičiami teisės aktų nustatyta tvarka.
43. Keičiant Registro duomenis ir (ar) informaciją pagal pasikeitusius ar priimtus naujus teisės aktus, šių Taisyklių 36.3 punktas netaikomas.
44. Registro tvarkytojas, pastebėjęs, kad pakeitęs buveinę, teisinę formą, pavadinimą ar steigimo dokumentus Registro objektas buvo klaidingai pakartotinai įregistruotas Registre suteikiant jam naują kodą, apie tai nedelsdamas raštu praneša Registro objektui.
Registro tvarkytojas, gavęs dokumentų ir duomenų teikėjo prašymą išbraukti pakartotinai Registre įregistruotą Registro objektą ir Nuostatų 92.9 punkte nurodytą pranešimą ir nustatęs, kad pakeitęs savo buveinę, teisinę formą, pavadinimą ar steigimo dokumentus Registro objektas buvo klaidingai pakartotinai įregistruotas Registre suteikiant jam naują kodą, išbraukia dokumentų ir duomenų teikėjo prašyme nurodytą Registro objektą.
Jeigu per tris mėnesius Registro objektas nepareiškia prieštaravimo, kad klaidingai pakartotinai įregistruotas Registro objektas būtų išbrauktas, Registro tvarkytojas, gavęs Nuostatų 92.9 punkte nurodytą pranešimą, išbraukia Registro objektą, kuris buvo įregistruotas prieš vėliausiai įregistruotą Registro objektą.
Išbraukto Registro objekto dokumentų byla saugoma registruoto Registro objekto dokumentų byloje.
45. Kai Registro objekto dokumentų byloje yra visi pagal tuo metu galiojusius teisės aktus išregistravimui atlikti būtini dokumentai ir Registro tvarkytojas turi pagrindą manyti, kad ankstesnės registravimo įstaigos pagal tuo metu galiojusius teisės aktus privalėjo tokį Registro objektą išregistruoti, tačiau jo neišregistravo, Registro tvarkytojas, atlikęs šių Taisyklių 39 punkte nurodytus veiksmus, išregistruoja Registro objektą.
46. Kai Registro tvarkytojas gauna dokumentą, patvirtinantį Registro objekto išregistravimą, tačiau Registre nėra įrašo apie jo išregistravimą ir nurodyto Registro objekto dokumentų byla Registrui nėra perduota, Registro tvarkytojas raštu kreipiasi į teritorinį archyvą, prašydamas pateikti informaciją, ar Registro objekto dokumentų byla buvo perduota archyvui, arba patvirtinimo, kad archyvas tokios bylos neturi, ir teritorinę valstybinę mokesčių inspekciją dėl duomenų apie atsiskaitymą su biudžetais ir fondais arba patvirtinimo, kad tokių duomenų neturi. Registro tvarkytojas, gavęs šiuos dokumentus, įrašo įrašą Registre apie Registro objekto išregistravimą.
V. REGISTRO OBJEKTO DOKUMENTŲ BYLŲ FORMAVIMAS IR TVARKYMAS
47. Registre įregistruotam juridiniam asmeniui, užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos filialui ar atstovybei suformuojama Registro objekto dokumentų byla, kuriai suteikiamas numeris. Registro objekto dokumentų bylą gali sudaryti vienas ar keli tomai. Juridinio asmens filialų ir atstovybių dokumentai saugomi juridinio asmens, įsteigusio filialą ar atstovybę, dokumentų byloje, atskirame tome. Dokumentų byloje kaupiami ir saugomi visi Registro tvarkytojui pateikti juridinio asmens, užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentai, išskyrus 2005 metų metinės finansinės atskaitomybės dokumentus ir visų kitų vėlesnių metų metinių finansinių atskaitomybių dokumentus.
48. Registro objekto dokumentų bylos tvarkomos Registro tvarkytojo patvirtinta tvarka. Įregistravus ar išregistravus Registro objektą, prokūrą, įregistravus pakeistus steigimo dokumentus ar pasikeitus duomenims ir (ar) informacijai, į Registro objekto dokumentų bylą įdedamas išplėstinis su istorija Registro išrašas, registravimo pažymėjimo (kai registravimo pažymėjimas išduodamas) kopija ir prokūros kopija (kai registruojama prokūra), prokūros originalas (kai išregistruojama prokūra), duomenų ir dokumentų teikėjui išduotų Registro tvarkytojo nustatytų pažymų ir pranešimų kopijos. Išregistruojant Registro objektą ar pakeitus registravimo pažymėjimą Filialui grąžinamas registravimo pažymėjimo originalas, jis taip pat įdedamas į Registro objekto dokumentų bylą.
49. Laikinai įtraukus į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą, suformuojama atskira byla. Įregistravus Registro objektą, šie dokumentai įdedami į Registro objekto dokumentų bylą. Jeigu per šešis mėnesius nuo prašymo laikinai įtraukti į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą pateikimo Registro tvarkytojui dienos Registro objektas neįsteigiamas, suformuota byla saugoma Filiale Registro tvarkytojo nustatyta tvarka.
50. Jeigu prašymai laikinai įtraukti į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą ir įregistruoti Registro objektą pateikti skirtingiems Filialams, prašymą įregistruoti Registro objektą gavęs Filialas elektroniniu paštu kreipiasi į Filialą, kuriam buvo pateiktas prašymas laikinai įtraukti į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą, kad šis perduotų suformuotą laikino pavadinimo bylą.
51. Kai į Registrą laikinai įtraukiamas keičiamas Registro objekto pavadinimas, prašymas laikinai įtraukti į Registrą pavadinimą įdedamas į šio Registro objekto dokumentų bylą.
52. Jeigu išregistruojamas juridinio asmens filialas ar atstovybė, jų dokumentai saugomi steigėjo dokumentų byloje. Išregistravus juridinį asmenį dokumentai perduodami archyvui.
53. Jeigu užsienio juridinis asmuo yra įsteigęs kelis filialus ar atstovybes ir išregistruojamas filialas ar atstovybė, kurio dokumentų byloje saugomi steigėjo dokumentai, šie dokumentai kartu su lydraščiu ne vėliau kaip kitą darbo dieną persiunčiami Filialui, kuriame yra anksčiausiai įregistruoto užsienio juridinio asmens filialo ar atstovybės dokumentų byla.
VI. LAIKINAS PAVADINIMO ĮTRAUKIMAS Į REGISTRĄ
55. Registro objekto pavadinimas atskirai neregistruojamas; jis gali būti laikinai įtrauktas į Registrą.
56. Laikinai į Registrą gali būti įtrauktas:
57. Registravimo skyriaus darbuotojai patikrina, ar pavadinimas nėra tapatus:
57.3. pateiktiems registruoti ar įregistruotiems Lietuvos Respublikos arba Europos Bendrijos prekių ir paslaugų ženklams bei tarptautiniams prekių ženklams, kurių registracija išplėsta Lietuvoje;
58. Laikoma, kad pavadinimas netapatus, kai nesutampa bent viena raidė ar skaitmuo. Tikrinant pavadinimo tapatumą, nevertinami juridinio asmens teisinę formą nusakantys žodžiai ar jų santrumpos.
59. Jei pateikiamas prašymas laikinai įtraukti į Registrą filialo ar atstovybės pavadinimą, tikrinama, kad būtų įtrauktas juridinio asmens pavadinimas ir žodis „filialas“ arba „atstovybė“.
60. Nustačius, kad laikinai įtraukiamas į Registrą Registro objekto pavadinimas yra tapatus pateiktam registruoti ar įregistruotam Lietuvos Respublikos arba Europos Bendrijos prekių ar paslaugų ženklui bei tarptautiniam prekės ženklui, kurio registracija išplėsta Lietuvoje, pavadinimas įtraukiamas į Registrą, jeigu prekių ar paslaugų ženklo savininkas sutinka, kad jo prekių ar paslaugų ženklas būtų panaudotas pavadinime. Nurodytas sutikimas nereikalingas, jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, norintis įregistruoti Registro objektą, pakeisti Registro objekto pavadinimą, ir prekės ženklo savininkas yra tas pats asmuo.
61. Kai pateikiamas prašymas įregistruoti steigiamą Registro objektą, sprendimas dėl pavadinimo atitikties Nuostatų 75 ir 77 punkte nustatytiems reikalavimams priimamas kartu su sprendimu dėl Registro objekto įregistravimo.
62. Gavus prašymą laikinai įtraukti Registro objekto pavadinimą į Registrą, sprendimas dėl pavadinimo atitikties Nuostatų 75 ir 77 punkte nustatytiems reikalavimams turi būti priimtas ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
63. Dokumentų ir duomenų teikėjui, pateikusiam prašymą laikinai įtraukti pavadinimą į Registrą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pavadinimo įtraukimo į Registrą išduodama asmeniškai arba išsiunčiama jo prašyme nurodytu adresu šį faktą patvirtinanti Registro tvarkytojo patvirtinta nustatytos formos pažyma. Priėmus sprendimą neįtraukti į Registrą pavadinimo, duomenų ir dokumentų teikėjui išduodama ar išsiunčiama Registro tvarkytojo patvirtinta nustatytos formos pažyma, kurioje nurodoma šio sprendimo priežastis.
VII. PARAMOS GAVĖJO STATUSO SUTEIKIMAS IR PANAIKINIMAS
65. Gavęs prašymą įregistruoti paramos gavėjo statusą, Filialo darbuotojas patikrina, ar juridinio asmens steigimo dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatytus reikalavimus.
66. Įregistravęs paramos gavėjo statusą ar šį statusą panaikinęs, Registravimo skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per tris dienas dokumentų ir duomenų teikėjui išsiunčia Registro tvarkytojo patvirtintą nustatytos formos pažymą. Priėmęs sprendimą neregistruoti paramos gavėjo statuso, Registravimo skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per tris dienas pateikia dokumentų ir duomenų teikėjui Registro tvarkytojo patvirtintą nustatytos formos pažymą, kurioje nurodomos sprendimo priežastys.
VIII. JURIDINIO ASMENS LIKVIDAVIMO INICIJAVIMO TVARKA
67. Centrinė įmonė gali pradėti procedūras dėl juridinio asmens likvidavimo inicijavimo, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
67.1. juridinis asmuo per penkerius metus neatnaujino savo duomenų Registre ir yra pagrindas manyti, kad šis juridinis asmuo jokios veiklos nevykdo. Penkerių metų laikotarpis skaičiuojamas nuo duomenų ar informacijos paskutinio įregistravimo Registre dienos;
67.2. įmonė ilgiau nei dvidešimt keturis mėnesius nepateikė metinės finansinės atskaitomybės dokumentų ir Registro tvarkytojui nepranešė apie nepateikimo priežastis. Laikotarpis skaičiuojamas nuo įstatymų ar steigimo dokumentų nustatyto termino pabaigos;
67.3. valdymo organai negali priimti nutarimų, kadangi nėra kvorumo dėl kolegialaus valdymo organo narių atsistatydinimo ir (arba) nepaskirtas vienasmenis valdymo organas, ir tai trunka ilgiau nei šešis mėnesius. Laikotarpis skaičiuojamas nuo valdymo organų narių atsistatydinimo ar atleidimo dienos;
67.4. juridinio asmens valdymo organų narių ilgiau nei šešis mėnesius negalima rasti juridinio asmens buveinėje ir jų adresais, nurodytais Registre, Registro tvarkytojas, turėdamas duomenų, kad negalima rasti juridinio asmens valdymo organų narių, siunčia pranešimą dėl duomenų ir informacijos patikslinimo juridinio asmens buveinės adresu ir kiekvienam valdymo organo nariui Registre nurodytos gyvenamosios vietos adresu. Laikotarpis skaičiuojamas nuo Registro tvarkytojo pranešimo išsiuntimo dienos.
68. Esant šių Taisyklių 68 punkte nurodytiems pagrindams, Registro tvarkytojas turi išsiųsti pranešimą apie numatomą juridinio asmens likvidavimą į juridinio asmens buveinę, taip pat Registre nurodytais juridinio asmens valdymo organo narių adresais ir šį pranešimą paskelbti Registro tvarkytojo interneto svetainėje.
69. Centrinė įmonė kreipiasi į teismą dėl juridinio asmens likvidavimo, jeigu per tris mėnesius nuo pranešimo apie numatomą juridinio asmens likvidavimą paskelbimo Registro tvarkytojas negauna prieštaravimo dėl juridinio asmens likvidavimo.
70. Gavęs prieštaravimą dėl juridinio asmens likvidavimo, Registro tvarkytojas negali kreiptis į teismą dėl juridinio asmens likvidavimo.
IX. FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS ATASKAITŲ PRIĖMIMAS IR APDOROJIMAS
72. Dokumentų ir duomenų teikėjas rašytinius metinės finansinės atskaitomybės, taip pat ir konsoliduotos, jeigu tokia atskaitomybė būtina pagal įstatymus, dokumentus pateikia Filialui arba Filialo skyriui. Pateikti rašytiniai metinės finansinės atskaitomybės dokumentai turi būti apdorojami: nuskaityti vaizdai dedami į elektroninių dokumentų archyvą, o ataskaitų duomenys įrašomi į duomenų bazę.
73. Pateikti rašytiniai 2003 ir 2004 metų metinės finansinės atskaitomybės dokumentai saugomi Registro objekto dokumentų byloje. Vėlesnių metų rašytiniai metinės finansinės atskaitomybės dokumentai saugomi archyve, atskirai nuo Registro objekto dokumentų bylos.
74. Rašytiniai metinės finansinės atskaitomybės dokumentai apdoroti rengiami vadovaujantis Registro tvarkytojo nustatyta Finansinės atskaitomybės dokumentų rengimo apdorojimui tvarka.
X. JURIDINIO ASMENS, FILIALO AR ATSTOVYBĖS KODAS
76. Registro objektui suteikiamas devynių skaitmeninių ženklų kodas, kuris sudaromas šių Taisyklių 78 punkte nustatyta tvarka.
XI. DOKUMENTŲ KOPIJŲ, DUOMENŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMAS
78. Registro duomenys, Registre kaupiami dokumentai ir bet kokia kita Registrui pateikta informacija yra vieša. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos gavėjui teikiamos pagal sutartis su Registro tvarkytoju arba gavėjo prašymus, kuriuose nurodomas duomenų naudojimo tikslas. Gavėjo pasirinkimu Centrinei įmonei, Filialui arba Filialo skyriui gali būti pateikiamas rašytinės arba elektroninės formos prašymas, išskyrus šių Taisyklių 85 punkte nurodytą atvejį.
79. Prašymą pateikę asmenys turi nurodyti Filialą arba Filialo skyrių, kuriame jie pageidauja atsiimti atitinkamą dokumentą asmeniškai arba nurodo tikslų adresą, kuriuo dokumentas turi būti išsiųstas.
80. Registre kaupiamų dokumentų kopijos ir Registro duomenys bei informacija fiziniams ir juridiniams asmenims, išskyrus šių Taisyklių 84 punkte nurodytus asmenis, teikiami už atlyginimą, kurį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėtas atlyginimas už atitinkamo dokumento parengimą, pateikiamas kartu su prašymu, išskyrus atvejus, kai atlyginimas mokamas filialo kasoje ar prašoma pateikti dokumentų kopijas. Dokumentų kopijos parengiamos tik gavus dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėtas atlyginimas už atitinkamo dokumento parengimą.
81. Sumokėtas atlyginimas už Registro tvarkytojo teikiamas paslaugas grąžinamas jį sumokėjusiam asmeniui šiais atvejais:
81.1. jeigu sumokėta daugiau, nei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyti atlyginimo už suteikiamas paslaugas dydžiai;
82. Asmuo dėl sumokėto atlyginimo grąžinimo į Registro tvarkytoją kreipiasi raštu, nurodydamas atlyginimo grąžinimo priežastį ir pateikdamas dokumentą, patvirtinantį, kad atlyginimas buvo sumokėtas.
Registro tvarkytojas, išnagrinėjęs atlyginimo grąžinimo priežastis, ne vėliau kaip per penkias darbo dienas priima sprendimą dėl atlyginimo grąžinimo.
83. Registro duomenys ir informacija neatlygintinai teikiami:
83.1. fiziniams asmenims, kurių duomenys įrašyti Registre, – duomenys ir informacija apie šiuos fizinius asmenis, nurodyta Nuostatų 20 punkte. Šie asmenys kartu su prašymu turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar notaro patvirtintą šio dokumento kopiją;
83.2. teisėtvarkos institucijoms – teisės aktuose nustatytais atvejais jų tiesioginėms funkcijoms atlikti;
83.3. kitų valstybės registrų ir informacinių sistemų tvarkytojams – pagal keitimosi duomenimis sutartis;
84. Kiekvienas asmuo, nurodęs juridinio asmens kodą ar juridinio asmens pavadinimą, turi teisę nedelsiant nemokamai gauti duomenis žodžiu ir internetu (paieškos būdu) apie juridinio asmens pavadinimą, kodą, teisinę formą, buveinę (adresą), teisinį statusą, apribotą juridinio asmens veiklą ir išregistravimo datą.
85. Jeigu Centrinei įmonei, bet kuriam Filialui ar Filialo skyriui, kuriame nekaupiami prašomi dokumentai, pateiktas prašymas gauti Registre kaupiamų dokumentų kopijas, jis nedelsiant elektroniniu paštu išsiunčiamas Filialui, kuriame saugoma Registre kaupiamų dokumentų byla.
87. Registre kaupiamų dokumentų kopijos su tikrumo žyma, išskyrus tuos atvejus, kai gavėjas prašyme tokios žymos atsisako, rengiamos Filiale, kuriame saugoma atitinkamo Registro objekto dokumentų byla. Tikrumo žymą sudaro žodžiai „Kopija tikra“ („Išrašas tikras“), dokumento kopijos, nuorašo ar išrašo tikrumą tvirtinančio asmens pareigų pavadinimas, parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data, antspaudas.
88. Jei dokumentas susideda iš kelių lapų, paskutiniame lape tikrumo žyma rašoma pagal šių Taisyklių 88 punkte nustatytus reikalavimus. Visos dokumentų lapų kopijos turi būti įrištos kartu taip, kad kiti asmenys negalėtų atskirų lapų išimti ar pakeisti. Gali būti teikiamos dokumentų atskirų lapų kopijos, bet visada turi būti pridedamas pirmas dokumento lapas.
89. Registro išrašai su tikrumo žyma, išskyrus tuos atvejus, kai gavėjas prašyme tokios žymos atsisako, išduodami Centrinėje įmonėje ir bet kuriame Filiale. Teikiami trumpasis (identifikacinių duomenų), pagrindinių duomenų, išplėstinis ir išplėstinis su istorija Registro išrašai.
90. Trumpajame (identifikacinių duomenų) Registro išraše apie juridinį asmenį nurodoma:
90.10. kontaktinė informacija (telefonas, faksas, elektroninio pašto adresas, interneto svetainės adresas);
91. Trumpajame (identifikacinių duomenų) Registro išraše apie filialą ar atstovybę nurodoma:
91.2. filialo ar atstovybės:
91.2.8. kontaktinė informacija (telefonas, faksas, elektroninio pašto adresas, interneto svetainės adresas);
92. Pagrindinių duomenų Registro išraše apie juridinį asmenį, be duomenų ir informacijos, nurodytų šių Taisyklių 91 punkte, nurodoma:
92.1. duomenys (vardas, pavardė) apie valdymo organų narius, taip pat nurodant valdymo organo pirmininką;
93. Pagrindinių duomenų Registro išraše apie filialą ar atstovybę, be duomenų ir informacijos, nurodytų šių Taisyklių 92 punkte, nurodoma:
93.1. duomenys (vardas, pavardė) apie valdymo organų narius, taip pat nurodant valdymo organo pirmininką;
94. Išplėstiniame Registro išraše nurodomi visi Registro duomenų bazėje įregistruoti aktualūs Registro objekto duomenys ir informacija. Išplėstiniame su istorija Registro išraše nurodomi visi Registro duomenų bazėje įregistruoti aktualūs ir archyviniai duomenys ir informacija.
95. Dokumentų kopijas ir Registro išrašus pasirašo Centrinės įmonės ar Filialo darbuotojas, kuriam pagal pareiginius nuostatus suteikta tokia teisė.
96. Registre kaupiamų dokumentų kopijos ir Registro išrašai turi būti parengti ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo prašymo gavimo.
97. Registro duomenų ir informacijos teikimo sutartys su vartotojais sudaromos šia Registro tvarkytojo nustatyta tvarka:
97.3. kiekvienas vartotojas, pasirašantis sutartį, suteikiančią teisę gauti Registro duomenų bazės ar jo dalies kopiją, turi būti įsiregistravęs Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje kaip Asmens duomenų valdytojas;
97.4. sutartyse, nustatančiose duomenų teikimą per tarpininką trečiosioms šalims, būtina sąlyga, kad būtų laikomasi šios technologijos:
97.4.2. Registro duomenų bazės programinės priemonės apdoroja užklausą ir jos rezultatą grąžina tarpininko informacinei sistemai;
12 skyrius. Neteko galios nuo 2011-04-13
Skyriaus naikinimas:
Nr. 1R-97, 2011-04-04, Žin. 2011, Nr. 44-2086 (2011-04-12), i. k. 1112270ISAK0001R-97
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Įsakymas
Nr. 1R-97, 2011-04-04, Žin., 2011, Nr. 44-2086 (2011-04-12), i. k. 1112270ISAK0001R-97
Dėl teisingumo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymo Nr. 1R-503 "Dėl Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo