Suvestinė redakcija nuo 2014-02-06 iki 2017-01-26
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 4-131, i. k. 1122210ISAK000003-3
Nauja redakcija nuo 2013-04-21:
Nr. 3-225, 2013-04-15, Žin. 2013, Nr. 41-2014 (2013-04-20), i. k. 1132210ISAK0003-225
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL geležinkelių transporto veiklų APSKAITOS IR Ataskaitų RinkiniO rengimo reikalavimų patvirtinimo ir šiO RINKINIO SKELBIMO
2012 m. sausio 3 d. Nr. 3-3
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489; 2011, Nr. 121-5703) 41 straipsnio 2 dalimi ir 23 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 1991 m. liepos 29 d. Tarybos direktyvą 91/440/EEB dėl Bendrijos geležinkelių plėtros (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 341) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/58/EB (OL 2007 L 315, p. 44):
1. T v i r t i n u Geležinkelių transporto veiklų apskaitos ir ataskaitų rinkinio rengimo reikalavimus (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) interneto svetainėse ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 30 dienos turi būti viešai skelbiamas metinis geležinkelių transporto veiklų ataskaitų rinkinys, išskyrus šio rinkinio informaciją apie įmonės pelno paskirstymą tarp įmonės padalinių, kuri, vadovaujantis šiuo įsakymu nustatyta procedūra, turi būti paskelbta iki kiekvienų metų rugsėjo 1 dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-40-(E), 2014-02-04, paskelbta TAR 2014-02-05, i. k. 2014-01136
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 3-225
geležinkelių transporto veiklų APSKAITOS IR ataskaitŲ rinkiniO RENGIMO REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Geležinkelių transporto veiklų apskaitos ir ataskaitų rinkinio rengimo reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato bendruosius geležinkelių transporto veiklų apskaitos, vidinių sandorių, geležinkelių transporto veiklų balansų ir pelno (nuostolių) ataskaitų rengimo ir aiškinamojo rašto reikalavimus.
2. Geležinkelių transporto veiklų ataskaitų rinkinį sudaro balansai, pelno (nuostolių) ataskaitos ir aiškinamasis raštas.
3. Reikalavimai taikomi įmonėms, kurios vykdo bent dvi iš šių veiklų: krovinių vežimo geležinkelių transportu, keleivių vežimo geležinkelių transportu ar viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo (toliau – įmonė).
4. Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489) ir Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610 (Žin., 2004, Nr. 83-3018; 2012, Nr. 143-7388).
II. BendriEJI geležinkelių transporto veiklų apskaitos Reikalavimai
5. Kiekvieno įmonės padalinio, vykdančio geležinkelių infrastruktūros valdytojo, krovinių vežimo geležinkelių transportu ir keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu funkcijas, veiklos apskaita tvarkoma atskirai ir sudaromi šių padalinių atskiri balansai ir pelno (nuostolių) ataskaitos. Atskirai nuo įmonės padalinių, vykdančių geležinkelių infrastruktūros valdytojo, krovinių vežimo geležinkelių transportu ir keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu funkcijas, tvarkomos kitų įmonės padalinių apskaitos, kurių veiklos finansiniai rodikliai įmonės veiklų ataskaitų pakete gali būti sujungti (konsoliduoti) į vieną – „Kitų padalinių“ – balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą. Kartu su šiame Reikalavimų punkte nurodytais dokumentais rengiamas veiklų ataskaitų aiškinamasis raštas.
6. Įmonės padalinių finansinė apskaita tvarkoma pagal Verslo apskaitos standartus ir turi atitikti visus apskaitos principus, naudojamus rengiant įmonės finansines ataskaitas.
7. Kiekvienas įmonės padalinys valdo ir savo balanse apskaito turtą, naudojamą jo veiklai, įmonės padalinio veiklai prisiimtus įsipareigojimus, pajamas už įmonės padalinio paslaugas ir šioms paslaugoms teikti patiriamas sąnaudas ir gautas subsidijas (dotacijas), įskaitant ir viešąsias lėšas.
8. Įmonės padaliniai privalo sudaryti vidinius sandorius dėl savo paslaugų pardavimo kitiems įmonės padaliniams (vidinės paslaugos). Vidinių paslaugų pardavimo pajamos (ar jų pirkimo sąnaudos) turi būti registruojamos apskaitoje, kaip ir išorinių paslaugų pardavimo pajamos (ar jų pirkimo sąnaudos), naudojant specialias sąskaitas.
III. VidiniŲ sandoriŲ REIKALAVIMAI
9. Įmonė nustato padalinių vidinių sandorių sudarymo procedūras, vidinių paslaugų nomenklatūrą ir vidinių paslaugų įkainių nustatymo tvarką, laikydamasi šių reikalavimų:
9.1. vidinės paslaugos įkainis lygus rinkos kainai, jeigu:
9.1.1. tokią pačią paslaugą teikia kiti šalies ūkio subjektai, o šios paslaugos technologiniai ypatumai atitinka įmonės padalinių teikiamų paslaugų ypatumus. Nustatant vidinių paslaugų įkainius vadovaujamasi šalyje galiojančiais asocijuotą kainodarą reglamentuojančiais teisės aktais;
9.2. vidinės paslaugos įkainis nustatomas faktinių sąnaudų lygyje, jeigu:
9.2.1. paslauga yra unikali, t. y. kiti ūkio subjektai tokios paslaugos Lietuvos rinkoje neteikia ir ši paslauga per metus nuolat teikiama vienų įmonės padalinių kitiems. Vidinės paslaugos įkainis nustatomas du kartus per metus pagal praėjusio laikotarpio (pusės metų) paslaugos faktinę savikainą. Paslaugų savikaina skaičiuojama vadovaujantis veiklomis pagrįstos išlaidų apskaitos metodu pagal patvirtintus algoritmus paskirstant visas per ataskaitinį periodą patirtas sąnaudas. Visuose padaliniuose turi būti nustatyti vienodi sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) principai ir taikomi ekonomiškai pagrįsti sąnaudų priskyrimo (paskirstymo) rodikliai, todėl įmonė privalo tiksliai įvertinti atskirų produktų ar paslaugų sąnaudas ir užtikrinti sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) atskiroms paslaugoms skaidrumą ir atitiktį įmonės technologiniams procesams;
9.2.2. paslauga yra unikali, t. y. kiti ūkio subjektai tokios paslaugos Lietuvos rinkoje neteikia, ir ši paslauga įmonės padaliniams teikiama ne nuolat, o prireikus (gali būti vienkartinė paslauga). Šiuo atveju vidinės paslaugos įkainis nustatomas pagal suteiktos paslaugos faktinių sąnaudų kalkuliaciją.
IV. geležinkelių transporto veiklų BALANSŲ IR pelno (nuostolių) ataskaitŲ rengimo REIKALAVIMAI
10. Įmonės vykdomų geležinkelių transporto veiklų balansų ir pelno (nuostolių) ataskaitų straipsniuose turi būti pateikiama informacija, nurodyta šiame Reikalavimų skyriuje.
11. Informacija, kuri pateikiama įmonės vykdomų geležinkelių transporto veiklų balanso straipsniuose:
11.1. nematerialiojo turto straipsnyje – įmonės nematerialusis turtas apskaitomas tuose įmonės padaliniuose, kuriems šis turtas yra priskirtas ir kurie naudoja šį turtą savo veiklai vykdyti;
11.2. ilgalaikio materialiojo turto straipsnyje – turtas išskaidytas į grupes, kurias sudaro panašaus pobūdžio ir naudojimo veikloje turtas. Turtas pagal grupes apskaitomas įmonės padaliniuose, kuriems šis turtas yra priskirtas ir kurie naudoja šį turtą savo veiklai vykdyti. Atskirai parodoma, kaip perduodant turtą tarp padalinių laikomasi draudimo vienai iš geležinkelių transporto veiklų skirtas viešąsias lėšas skirti kitai geležinkelių transporto veiklai finansuoti;
11.3. finansinio turto straipsnyje – įmonės investicijos į dukterines ir asocijuotas įmones yra priskiriamos ir apskaitomos įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą; įmonės po vienerių metų gautinos sumos ir kitas finansinis turtas yra apskaitomas tuose įmonės padaliniuose, kuriems šis turtas priskirtas ir kuriems priskirta ekonominė nauda iš turimų po vienerių metų gautinų sumų ar kito finansinio turto;
11.4. kito ilgalaikio turto straipsnyje – įmonės atidėtojo pelno mokesčio turtas yra apskaitomas įmonės administracijoje; įmonės kitas ilgalaikis turtas yra apskaitomas tuose įmonės padaliniuose, kuriems šis turtas priskirtas ir kuriems priskirta ekonominė nauda iš šio turto;
11.5. atsargų, išankstinių apmokėjimų ir nebaigtų vykdyti sutarčių straipsnyje – įmonės atsargos ir ilgalaikis turtas, skirtas parduoti, yra apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio turto (realizacinės vertės sumažėjimas šiam turtui yra apskaičiuojamas ir apskaitomas kiekvienam padaliniui atskirai ir priskiriamas tam įmonės padaliniui, kuriam buvo priskirtas ir turtas, kuriam buvo apskaitytas realizacinės vertės sumažėjimas); įmonės išankstiniai apmokėjimai yra apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio turto, išskyrus išankstinius apmokėjimus už centralizuotai perkamas prekes ir paslaugas (įmonės išankstiniai apmokėjimai už centralizuotai perkamas prekes ir paslaugas yra apskaitomi įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą tol, kol prekės ir (ar) paslaugos nėra perduotos įmonės padaliniams; tais atvejais, kai centralizuotai perkamos prekės ir (ar) paslaugos yra perduodamos kitiems įmonės padaliniams, šis perdavimas apskaitomas per vidinių transakcijų gautinas (mokėtinas) sumas;
11.6. per vienerius metus gautinų sumų straipsnyje – įmonės iš pirkėjų gautinos sumos yra apskaitomos tuose padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio finansinio turto (vertės sumažėjimas pagal iš pirkėjų gautinas sumas yra apskaičiuojamas ir apskaitomas kiekvienam įmonės padaliniui atskirai ir priskiriamas tam įmonės padaliniui, kuriam priklausė suma, apskaityta pagal vertės sumažėjimą); įmonės gautinos sumos iš dukterinių ir asocijuotų įmonių yra apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio turto (vertės sumažėjimas pagal iš įmonės dukterinių ir asocijuotų įmonių gautinas sumas yra apskaičiuojamas ir apskaitomas kiekvienam įmonės padaliniui atskirai ir priskiriamas tam įmonės padaliniui, kuriam priklausė suma, apskaityta pagal vertės sumažėjimą); įmonės kitos gautinos sumos yra apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio turto (gautinas pridėtinės vertės mokestis, nekilnojamojo turto mokesčio permoka, gyventojų pajamų mokesčio avansas ir kiti mokesčiai yra apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems priklauso to mokesčio bazė; centralizuotai mokami mokesčiai yra apskaitomi įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą tol, kol jie nėra perduoti įmonės padaliniams; tuo atveju, kai centralizuotai mokami mokesčiai yra išskaidomi įmonės padaliniams, šis išskaidymas apskaitomas kaip vidinių transakcijų gautinos ir mokėtinos sumos);
11.7. kito trumpalaikio turto straipsnyje – įmonės kitas trumpalaikis turtas balanse apskaitomas tuose įmonės padaliniuose, kuriems jis priskirtas ir kuriems tenka ekonominė nauda iš šio turto, išskyrus pelno mokestį, kuris apskaitomas įmonės administracijoje;
11.8. pinigų ir pinigų ekvivalentų straipsnyje – įmonės pinigai ir jų ekvivalentai yra apskaitomi tuose padaliniuose, kurių sąskaitose jie yra (įmonės pinigai centralizuotai valdomi įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą; atsiskaitymai už centralizuotai surenkamas lėšas ir centralizuotai daromus apmokėjimus parodomi per vidines gautinas (mokėtinas) sumas); įmonės viešosios piniginės lėšos yra apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos skirtos, kiekvienu finansavimo viešosiomis lėšomis atveju atidaroma atskira banko sąskaita, užtikrinant, kad į ją neįplauktų kitos lėšos. Įmonėje vykdomi projektai, kurie finansuojami viešosiomis lėšomis, įmonės apskaitoje išskiriami pagal šiuos tik tam projektui priskirtus požymius: buhalterinė sąskaita, investicinių projektų kodas ir pavadinimas, pasirašyta sutartis su tiekėjais, darbų ir mokėjimo finansavimo šaltinis, mokėjimų rūšis, projektų įgyvendinimo finansinės ataskaitos. Viešųjų lėšų likutis metų pabaigoje parodo gautas, bet iki metų pabaigos nepanaudotas, viešąsias lėšas ir sukauptas palūkanas šiose sąskaitose;
11.9. vidinių transakcijų gautinų (mokėtinų) sumų straipsniuose – įmonės sukauptų debitorinių ir kreditorinių įsiskolinimų tarp įmonės padalinių likučiai, kurie susiformavo tarp įmonės padalinių vykdant šias ūkines finansines operacijas: vidinių paslaugų, kurias įmonės padaliniai suteikia vienas kitam, registravimas; turto perleidimas iš vieno įmonės padalinio kitam (atsargos perleidžiamos jų pajamuota verte, turtas perleidžiamas ilgalaikio turto balansine verte ir trumpalaikio turto pajamavimo verte, t. y. dėl šių tarpusavio sandorių įmonės padaliniai neuždirba pelno ir nepatiria nuostolių), lėšų pervedimas padaliniams mokėjimams už paslaugas, centralizuotai pasiskolintų lėšų perdavimas, lėšų pervedimas įmonės administracijai centralizuotiems mokėjimams ir kt.); sąnaudų, patiriamų centralizuotai perkant paslaugas, paskirstymas įmonės padaliniams, kai paslaugas ar mokesčius apmoka vienas įmonės padalinys, o sąnaudos registruojamos įmonės padaliniuose, kuriuose jos patirtos; pajamų, gautų iš centralizuotų pardavimų, paskirstymas įmonės padaliniams; įplaukų, pervestų už įmonės padalinio paslaugas į kito įmonės padalinio sąskaitą, perdavimas;
11.10. kapitalo ir rezervų straipsnyje – parodomas visos įmonės turimas kapitalas ir rezervai ir jie priskiriami įmonės administracijai (visi kapitalo ir rezervų judėjimai ir pelno paskirstymas, taip pat ir dividendai, taip pat parodomi įmonės administracijos balanse);
11.11. nepaskirstytojo pelno (nuostolių) straipsnyje – parodomas įmonės pelno (nuostolių) paskirstymas, kurį, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tvirtina įmonės visuotinis akcininkų susirinkimas, ir yra įmonės administracijos balanse;
11.12. dotacijų ir subsidijų straipsnyje – įmonės dotacijos ir subsidijos apskaitomos pagal įmonės padalinius, kurioms skirtos dotacijos ir subsidijos;
11.13. po vienerių metų mokėtinų sumų ir ilgalaikių įsipareigojimų straipsnyje – įmonės atidėtojo pelno mokesčio įsipareigojimas yra parodomas įmonės administracijoje (įmonė pelno mokestį apskaičiuoja ir moka kaip vienas juridinis asmuo); įmonės po vienerių metų mokėtinos sumos ir ilgalaikiai įsipareigojimai (finansinės skolos, atidėjimai, skolos tiekėjams, kitos mokėtinos sumos ir ilgalaikiai įsipareigojimai) parodomi tuose padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių;
11.14. per vienerius metus mokėtinų sumų ir trumpalaikių įsipareigojimų straipsnyje – įmonės ilgalaikių skolų einamųjų metų dalis ir kitos finansinės skolos parodomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių; įmonės skolos tiekėjams yra apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių (mokėtinos sumos, susijusios su centralizuotais pirkimais, yra apskaitomos įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą tol, kol jos nėra perduotos kitiems įmonės padaliniams; tuo atveju, kai centralizuotai perkamos prekės ir (ar) paslaugos yra perduodamos kitiems įmonės padaliniams, šis perdavimas apskaitomas per vidinių transakcijų gautinas (mokėtinas) sumas); įmonės dukterinėms ir asocijuotoms įmonėms mokėtinos sumos yra apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems jos priskirtos ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių (mokėtinos sumos, susijusios su centralizuotais pirkimais, yra apskaitomos įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą tol, kol jos nėra perduotos kitiems įmonės padaliniams; tais atvejais, kai centralizuotai perkamos prekės ir (ar) paslaugos yra perduodamos kitiems įmonės padaliniams, šis perdavimas apskaitomas per vidinių transakcijų gautinas (mokėtinas) sumas); įmonės gauti išankstiniai apmokėjimai apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių; įmonės pelno mokestis yra apskaitomas įmonės administracijoje, kadangi įmonė registruota kaip vienas juridinis mokesčius mokantis vienetas, turintis bendrą mokesčio bazę; įmonės kiti mokėtini mokesčiai yra apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems priskirta to mokesčio bazė (centralizuotai mokami mokesčiai yra apskaitomi įmonės administracijoje pagal įmonės organizacinę struktūrą ir valdymo schemą tol, kol jie nėra perduoti kitiems įmonės padaliniams; tais atvejais, kai centralizuotai mokami mokesčiai yra išskaidomi kitiems įmonės padaliniams, šis išskaidymas apskaitomas kaip vidinių transakcijų gautinos ir mokėtinos sumos); įmonės su darbo santykiais susiję įsipareigojimai apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių (paskirstymas atliekamas atsižvelgiant į kiekvieno įmonės padalinio mokesčio bazę: darbuotojų darbo užmokestį ir sukauptus atostoginius); įmonės atidėjiniai apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių; įmonės kitos mokėtinos sumos ir trumpalaikiai įsipareigojimai apskaitomi tuose įmonės padaliniuose, kuriems jie priskirti ir kuriems tenka prievolė, atsirandanti dėl atliktų ūkinių operacijų ar įvykių;
12. Informacija, kuri pateikiama įmonės vykdomų geležinkelių transporto veiklų pelno (nuostolių) ataskaitos straipsniuose:
12.1. pardavimų pajamų straipsnyje – įmonės visos pardavimo pajamos parodomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems priskiriama ekonominės naudos padidėjimas dėl prekių pardavimo ar paslaugų suteikimo per ataskaitinį laikotarpį, pasireiškiantis turto padidėjimu arba įsipareigojimų sumažėjimu (šis straipsnis turi būti detalizuotas atskirai parodant įmonės iš valstybės biudžeto pagal Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymą (Žin., 2000, Nr. 32-890) gautas ir panaudotas viešąsias lėšas negautas pajamoms, susijusioms su transporto lengvatų teikimu, kompensuoti, taip pat atskirai parodant įmonės padalinių gautas vidines pajamas (pagal kiekvieną įmonės padalinį) už suteiktas konkrečias paslaugas kitiems įmonės padaliniams (nereikšmingos vertės sandoriai, už kuriuos gautos nedidelės sumos pajamų, gali būti sujungti į vieną eilutę);
12.2. pardavimo savikainos straipsnyje – įmonės visos sąnaudos parodomos tuose įmonės padaliniuose, kuriuose patiriamos sąnaudos, tenkančios per ataskaitinį laikotarpį suteiktoms paslaugoms ar parduotoms prekėms (šis straipsnis turi būti detalizuotas atskirai parodant įmonės iš valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos fondų gautas ir panaudotas viešąsias lėšas veiklos sąnaudoms kompensuoti, patirtoms teikiant viešąsias keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas pagal Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso reikalavimus ir įgyvendinant Europos Sąjungos programų remiamus projektus, taip pat atskirai parodant įmonės padalinių patirtas sąnaudas (pagal kiekvieną įmonės padalinį), perkant konkrečias paslaugas iš kitų įmonės padalinių (nereikšmingos vertės sandoriai, dėl kurių patirtos nedidelės sąnaudų sumos, gali būti sujungti į vieną eilutę);
12.3. veiklos sąnaudų straipsnyje – įmonės veiklos sąnaudos parodomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems tenka ekonominės naudos sumažėjimas dėl turto sunaudojimo, pardavimo, netekimo, jo vertės sumažėjimo ar prisiimtų įsipareigojimų;
12.4. kitos veiklos straipsnyje – įmonės kitos veiklos pajamos ir sąnaudos pelno (nuostolių) ataskaitoje apskaitomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems tenka ekonominė nauda arba ekonominės naudos sumažėjimas, susijęs su įmonės padalinio vykdoma netipine veikla;
12.5. finansinės ir investicinės veiklos straipsnyje – įmonės finansinės ir investicinės veiklos pajamos ir sąnaudos parodomos tuose įmonės padaliniuose, kuriems tenka ekonominė nauda ar naudos sumažėjimas, susijęs su įmonės padalinio vykdoma veikla; atskiru straipsniu, parodomos įmonės gautos ir panaudotos viešosios lėšos, skiriamos priemonėms, kuriomis siekiama sumažinti viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidas ir rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžius ir subalansuoti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo veiklos įplaukas ir išlaidas, įgyvendinti;
V. AIŠKINAMOJO RAŠTO REIKALAVIMAI
13. Aiškinamajame rašte pateikiama informacija, pagrindžianti:
13.1. dotacijų ir subsidijų judėjimą per ataskaitinį laikotarpį pagal įmonės padalinius (subsidijos (dotacijos), gautos kaip papildomas įnašas investicijų finansavimui, laikomos panaudotomis tuomet, kai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais (tuose nutarimuose, kuriuose nustatoma, kad valstybei nuosavybės teise priklausantis finansinis turtas (pinigai) kaip papildomas įnašas perduodamas įmonei ir didinamas jos įstatinis kapitalas, o visos kitos subsidijos (dotacijos) laikomos panaudotomis) padidinamas įmonės įstatinis kapitalas, gaunamas patirtų sąnaudų ir negautų pajamų kompensavimas arba amortizuojamas turtas, kuriuo nedidinamas įstatinis kapitalas);
13.2. valstybės lėšų įmonei skyrimo pagrindą, nurodant teisės akto ir sutarties su kompetentinga institucija pavadinimą, datą, numerį ir esmę;
13.3. negautų pajamų ir sąnaudų kompensavimą ir investicijų finansavimą viešosiomis lėšomis pagal kiekvieną įmonės padalinį, duomenis pateikiant pagal atskirą lėšų šaltinį (pvz., biudžeto lėšos, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, TEN-T fondo lėšos ir kt.);
13.4. vidinių transakcijų gautinų ir mokėtinų sumų judėjimą per ataskaitinį laikotarpį pagal įmonės padalinius;
13.5. pardavimų kitiems įmonės padaliniams pajamas ir pirkimų iš kitų įmonės padalinių sąnaudas pagal paslaugų grupes;
13.6. įmonės viešųjų keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugų teikimo pajamas ir sąnaudas (atskirai dėl kiekvienos viešųjų paslaugų teikimo sutarties) ir šios veiklos finansinį rezultatą;
Papildyta punktu:
Nr. 3-40-(E), 2014-02-04, paskelbta TAR 2014-02-05, i. k. 2014-01136
13.7. įmonės pelno paskirstymą tarp įmonės padalinių.
Papildyta punktu:
Nr. 3-40-(E), 2014-02-04, paskelbta TAR 2014-02-05, i. k. 2014-01136
Vi. baigiamosios nuostatos
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-709, 2012-10-31, Žin., 2012, Nr. 129-6498 (2012-11-08), i. k. 1122210ISAK0003-709
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 3 d. įsakymo Nr. 3-3 "Dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atskirų veiklų vykdymo pelno (nuostolių), gautų ir panaudotų valstybės biudžeto lėšų ataskaitų ir balansų skelbimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-225, 2013-04-15, Žin., 2013, Nr. 41-2014 (2013-04-20), i. k. 1132210ISAK0003-225
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 3 d. įsakymo Nr. 3-3 "Dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atskirų veiklų vykdymo pelno (nuostolių) ataskaitų ir balansų skelbimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-40-(E), 2014-02-04, paskelbta TAR 2014-02-05, i. k. 2014-01136
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 3 d. įsakymo Nr. 3-3 „Dėl Geležinkelių transporto veiklų apskaitos ir ataskaitų rinkinio rengimo reikalavimų patvirtinimo ir šio rinkinio skelbimo“ pakeitimo