Suvestinė redakcija nuo 2008-12-24 iki 2009-12-22

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 136-5538, i. k. 1072050ISAK001K-379

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 3-IOJO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2007 m. gruodžio 19 d. Nr. 1K-379

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:

1. Tvirtinu 3-iąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Veiklos rezultatų ataskaita“ (pridedama).

2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

 

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1K-379

 

3-IASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 3-iasis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Veiklos rezultatų ataskaita“ nustato informacijos apie viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pajamas, sąnaudas ir veiklos rezultatus pateikimo, klasifikavimo ir atskleidimo finansinėse ataskaitose reikalavimus.

2. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam atskirų finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.

3. Šiame standarte vartojamos sąvokos:

Finansavimo pajamos – finansavimo sumų, gautų arba gautinų iš visų finansavimo šaltinių, dalis, panaudota per ataskaitinį laikotarpį viešojo sektoriaus subjekto turėtoms sąnaudoms kompensuoti.

Pagrindinė viešojo sektoriaus subjekto veikla – ūkinės viešojo sektoriaus subjekto operacijos, apimančios pagrindinių nuostatuose nustatytų valstybės funkcijų atlikimą ir jam pavestų programų vykdymą.

Viešojo sektoriaus subjekto grynasis perviršis ar deficitas (toliau vadinama – grynasis perviršis ar deficitas) – suma, kuri lieka iš visų viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pajamų atėmus visas sąnaudas.

4. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046) ir kituose VSAFAS.

 

II. INFORMACIJOS PATEIKIMAS VEIKLOS REZULTATŲ
ATASKAITOJE IR JOS GRUPAVIMAS

 

5. Veiklos rezultatų ataskaitoje pateikta informacija turi išsamiai ir teisingai parodyti viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatus, t. y. uždirbtas pajamas ir patirtas sąnaudas per šioje ataskaitoje nurodytą ataskaitinį laikotarpį.

6. Veiklos rezultatų ataskaitoje pateikiama informacija priklauso nuo to, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas. Finansinių ataskaitų rinkinių grupavimas į lygius aptartas 1-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“.

7. Viešojo sektoriaus subjektas, rengiantis žemesniojo ir (arba) aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos rezultatų ataskaitoje privalo pateikti informaciją pagal šio standarto 1–3 prieduose nurodytas formas.

8. Šio standarto 1–3 prieduose pateiktose formose nurodyti straipsniai yra privalomi sudarant atitinkamo lygio veiklos rezultatų ataskaitą. Viešojo sektoriaus subjekto nuožiūra veiklos rezultatų ataskaitos formos negali būti keičiamos, įterpiant naujus straipsnius, išbraukiant pateiktuosius ar juos pergrupuojant, taip pat tuo atveju, jei pateiktų formų straipsnių likučiai lygūs nuliui.

9. Norint įvertinti viešojo sektoriaus subjekto veiklos efektyvumą ir galimybę vykdyti prisiimtus įsipareigojimus, rezultatus būtina išskaidyti į sudedamąsias dalis pagal panašaus pobūdžio ūkines operacijas, t. y. pagrindinės veiklos, kitos veiklos, finansinės ir investicinės veiklos rezultatus ir pan. Be to, veiklos rezultatų ataskaitoje privaloma pateikti ne tik rezultatą, bet ir jį sąlygojančias pajamas ir sąnaudas. Pajamų ir sąnaudų tarpusavio užskaita atliekama tik tais atvejais, kai to reikalauja kuris nors VSAFAS.

10. Viešojo sektoriaus subjektai, rengiantys žemesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitą, pagrindinės veiklos sąnaudas grupuoja pagal sąnaudų pobūdį, t. y. darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos, nusidėvėjimo ir amortizacijos ir kt. Viešojo sektoriaus subjektai, rengiantys aukštesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitą, pagrindinės veiklos sąnaudas grupuoja pagal valstybės funkcijas, t. y. bendrųjų valstybės paslaugų, gynybos ir kt.

11. Viešojo sektoriaus subjektų, rengiančių žemesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaita skiriasi priklausomai nuo to, ar rengiamas mokesčių fondų ir (arba) išteklių fondų (įskaitant socialinės apsaugos fondus), ar kitų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinys. Mokesčių fondų ir išteklių fondų (įskaitant socialinės apsaugos fondus) administratoriai ar tvarkytojai, rengdami minėtų fondų finansinių ataskaitų rinkinį, pildo 1 priede pateiktą veiklos rezultatų ataskaitą, o kiti viešojo sektoriaus subjektai – 2 priede. Šių veiklos rezultatų ataskaitų skirtumas yra tas, kad mokesčių ir socialinių įmokų pajamų straipsniai yra rodomi tik mokesčių fondų ir išteklių fondų (įskaitant socialinės apsaugos fondus) veiklos rezultatų ataskaitoje. Abiejų žemesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitų straipsnių paaiškinimas pateiktas toliau.

 

III. VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITOS STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAS

 

12. Veiklos rezultatų ataskaitoje pagrindinės veiklos pajamos ir sąnaudos yra atskiriamos nuo tų, kurios susidaro viešojo sektoriaus subjektui atliekant kitokio, dažniausiai komercinio, pobūdžio ūkines operacijas.

Pavyzdys. Mokyklos, teikdamos švietimo paslaugas visuomenei, gauna tam tikras su šiomis paslaugomis susijusias pajamas ir patiria sąnaudas, susijusias su darbuotojų darbo apmokėjimu, komunaliniais patarnavimais ir pan. Taip pat mokyklos gali teikti ir komercinio pobūdžio paslaugas, pavyzdžiui, nuomoti sporto salę ar lauko aikštelę varžyboms. Pastaroji veikla mokykloms yra atsitiktinė ir todėl nepriskiriama jos pagrindinei veiklai.

13. Viešojo sektoriaus subjekto, rengiančio žemesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaitoje pateikiami šie pagrindinės veiklos pajamų straipsniai:

13.1. Finansavimo pajamos, gaunamos kompensuojant pagrindinės veiklos sąnaudas. Tokios finansavimo pajamos gali būti gaunamos iš:

13.1.1. valstybės biudžeto;

13.1.2. savivaldybių biudžetų;

13.1.3. ES, užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų lėšų;

13.1.4. kitų finansavimo šaltinių.

13.2. Straipsnyje „Mokesčių pajamos“ rodomos pajamos, kurias mokesčių fondo administratorius gauna valstybės ar savivaldybės vardu surinktų mokesčių pavidalu. Kadangi viešojo sektoriaus subjektai privalo pervesti visus ar dalį surinktų mokesčių į valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus, Valstybinį socialinio draudimo fondą, Privalomojo sveikatos draudimo fondą ir kitus teisės aktuose nustatytus valstybės pinigų fondus, todėl veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos mokesčių pajamos bendrąja verte (visa suma) (straipsnyje „Mokesčių pajamos“), valstybei ir savivaldybėms pervestinų mokesčių suma (straipsnyje „Pervestinų mokesčių suma“) ir šios pajamos grynąja verte (minėtųjų sumų skirtumas) (straipsnyje „Mokesčių pajamos grynąja verte“).

13.3. Straipsnyje „Socialinių įmokų pajamos“ rodomos socialinės įmokos, kurias surenka socialinės apsaugos fondų ir kitų išteklių fondų administratoriai ar tvarkytojai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir jos apima darbdavių socialines įmokas, dirbančiųjų socialines įmokas bei gyventojų, besiverčiančių individualia veikla ir nedirbančių, socialines įmokas. Visos ar dalis surinktų įmokų turi būti pervestos teisės aktų nustatyta tvarka, todėl veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos socialinių įmokų pajamos bendrąja verte (straipsnyje „Socialinių įmokų pajamos“), pervestinų socialinių įmokų suma (straipsnyje „Pervestinų socialinių įmokų suma“) ir šios pajamos grynąja verte (straipsnyje „Socialinių įmokų pajamos grynąja verte“).

13.4. Straipsnis „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ apima pajamas, gaunamas iš konfiskuoto turto pardavimo, taip pat pajamas iš surinktų baudų ir netesybų ir pan. Tokio pobūdžio surinktos pajamos taip pat turi būti pervestos į atitinkamus biudžetus, todėl veiklos rezultatų ataskaitoje rodomos pagrindinės veiklos kitos pajamos bendrąja verte, pervestina į atitinkamą biudžetą pagrindinės veiklos kitų pajamų suma ir pagrindinės veiklos kitos pajamos grynąja verte.

14. Viešojo sektoriaus subjekto, rengiančio žemesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaitoje pateikiami šie pagrindinės veiklos sąnaudų straipsniai:

14.1. „Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo“ sąnaudų straipsnis apima viešojo sektoriaus subjekto sąnaudas, susijusias su jo darbuotojų darbo santykiais, t. y. atlyginimai, priedai, premijos, mokamos darbuotojams, atostoginių išmokų sukauptos sumos, išeitinės išmokos ir su tuo susiję socialinio draudimo mokesčiai.

14.2. „Nusidėvėjimo ir amortizacijos“ sąnaudų straipsnis apima viso ilgalaikio turto, naudojamo pagrindinėje veikloje, nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudas. Detalesni reikalavimai nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudų apskaitai nustatyti 12-ajame VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“ ir 13-ajame VSAFAS „Nematerialusis turtas“.

14.3. „Komunalinių paslaugų ir ryšių“ sąnaudų straipsnyje rodomos komunalinių paslaugų, įskaitant šilumą, vandenį, elektros energiją ir kitos sąnaudos, bei ryšių sąnaudos, kurias patiria viešojo sektoriaus subjektai, vykdydami savo veiklą.

14.4. „Komandiruočių“ sąnaudų straipsnis apima viešojo sektoriaus subjekto darbuotojų kelionių, apgyvendinimo, dienpinigių ir kitas su šiomis kelionėmis susijusias sąnaudas, įskaitant transporto sąnaudas ir neįskaitant darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų. Jei komandiruotė yra susijusi su kvalifikacijos kėlimu, visos susijusios sąnaudos, išskyrus mokestį už kvalifikacijos kėlimą, priskiriamos prie komandiruočių sąnaudų.

14.5. „Transporto“ sąnaudų straipsnis apima viešojo sektoriaus subjekto tarnybinių automobilių kuro, nuomos, eksploatacijos, transporto draudimo ir panašias sąnaudas, išskyrus transporto sąnaudas, susijusias su komandiruotėmis ir kvalifikacijos kėlimu.

14.6. „Kvalifikacijos kėlimo“ sąnaudų straipsnis apima viešojo sektoriaus subjekto darbuotojų profesinės kvalifikacijos, įgūdžių, žinių tobulinimo sąnaudas.

14.7. „Remonto ir eksploatavimo“ sąnaudų straipsnis apima viešojo sektoriaus subjekto patalpų, turimos įrangos ir įrengimų eksploatavimo, einamojo remonto sąnaudas, sunaudotų medžiagų remontui ir kitas panašias sąnaudas.

14.8. Visos viešojo sektoriaus subjekto atidėjinių ir nuvertėjimo sąnaudos rodomos „Atidėjinių ir nuvertėjimo“ sąnaudų straipsnyje.

14.9. „Prekių sunaudojimo“ sąnaudų straipsnis apima smulkias ūkines sąnaudas, atiduoto naudoti mažaverčio inventoriaus nurašymo sąnaudas ir parduotų atsargų savikainą.

14.10. „Socialinių išmokų“ sąnaudų straipsnis apima Valstybinio socialinio draudimo išmokų sąnaudas, socialinių išmokų iš valstybės biudžeto sąnaudas, socialinių išmokų iš savivaldybės biudžeto sąnaudas, Privalomojo sveikatos draudimo fondo socialinių išmokų sąnaudas ir kitas socialinių išmokų sąnaudas, kaip nustatyta 9-ajame VSAFAS „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“.

14.11. „Nuomos“ sąnaudų straipsnis apima nuomos sąnaudas.

14.12. „Finansavimo“ sąnaudų straipsnis apima valstybės, savivaldybės ar išteklių fondų per tam tikrą laikotarpį viešojo sektoriaus subjektui suteiktas ar teiktinas finansavimo sumas, kaip nustatyta 20-ajame VSAFAS „Finansavimo sumos“.

14.13. „Kitų paslaugų“ sąnaudų straipsnis apima perkamų kitų paslaugų sąnaudas.

14.14. „Kitų“ sąnaudų straipsnis apima kitas pagrindinės veiklos sąnaudas, nepriskirtas prie kitų straipsnių.

15. Straipsnyje „Kitos veiklos pajamos“ rodomos pajamos, viešojo sektoriaus subjekto uždirbamos vykdant kitą veiklą, pavyzdžiui, biudžetinės įstaigos, kurios pagrindinė veikla švietimo paslaugos, atliekamų patalpų nuomojimas kirpyklai nėra pagrindinė biudžetinės įstaigos veikla, todėl tokios pajamos priskiriamos prie kitos veiklos pajamų.

16. Straipsnis „Kitos veiklos sąnaudos“ apima sąnaudas, susijusias su kita viešojo sektoriaus subjekto veikla.

17. Straipsnyje „Pervestinos į biudžetą kitos veiklos pajamos“ parodoma ta kitos veiklos pajamų dalis, kurią viešojo sektoriaus subjektas pagal teisės aktų reikalavimus privalo pervesti į valstybės ar savivaldybės biudžetą ir kuri neturi būti sugrąžinta viešojo sektoriaus subjektui. Veiklos rezultatų ataskaitoje „Pervestinos į biudžetą kitos veiklos pajamos“ parodomos su priešingu ženklu nei straipsnyje „Kitos veiklos pajamos“.

18. Straipsnio „Kitos veiklos rezultatas“ suma gaunama iš straipsnio „Kitos veiklos pajamos“ sumos atėmus straipsnių „Kitos veiklos sąnaudos“ ir „Pervestinos į biudžetą kitos veiklos pajamos“ sumas.

19. Straipsnis „Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas“ gaunamas iš viešojo sektoriaus subjekto vykdomos finansinės ir investicinės veiklos pajamų atėmus finansinės ir investicinės veiklos sąnaudas.

20. Finansinės ir investicinės veiklos pajamoms priskiriamos viešojo sektoriaus subjekto uždirbtos palūkanos už suteiktas kitiems subjektams paskolas ir palūkanos už banke laikomus pinigus, jei teisės aktuose nustatyta viešojo sektoriaus subjekto teisė į šias palūkanas, taip pat pelnas dėl valiutos kursų pasikeitimo, viešojo sektoriaus subjekto naudai pripažintos baudos ir delspinigiai už pavėluotus atsiskaitymus, finansinio turto perleidimo ir perkainojimo pelnas ir kitos panašios pajamos, jei kiti VSAFAS nenustato ko kita.

21. Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudoms priskiriamos palūkanų sąnaudos, susijusios su paskolomis ir kitais skoliniais įsipareigojimais, palūkanų sąnaudos finansinės nuomos (lizingo) būdu įsigyjant turtą, nuostoliai dėl valiutos kursų pasikeitimo, mokėtinos baudos ir delspinigiai už pavėluotus atsiskaitymus, finansinio turto perleidimo ir perkainojimo nuostoliai, jei kiti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai nenustato ko kita.

22. Kontroliuojantis viešojo sektoriaus subjektas, kurio kontroliuojami subjektai (šios sąvokos pateiktos 1-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“) perveda dividendus valstybei ar savivaldybei ir kuriems netaikomas nuosavybės metodas, sudarydamas viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinį, tokius dividendus parodo finansinės ir investicinės veiklos pajamų straipsnyje, o jeigu dividendus perveda kontroliuojami subjektai, kuriems nuosavybės metodas yra taikomas, tuomet finansinėse ataskaitose dividendai parodomi pagal 14-ojo VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“ ir 15-ojo VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“ reikalavimus.

23. Viešojo sektoriaus subjekto, rengiančio aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaitos straipsnyje „Pagrindinės veiklos pajamos“:

23.1. Straipsnyje „Finansavimo pajamos“ viešojo sektoriaus subjektas parodo finansavimo pajamas, kaip jos apibrėžtos šio standarto 3 punkte.

23.2. Straipsnis „Mokesčių pajamos“ apima šias pagrindines mokesčių pajamų kategorijas:

23.2.1. straipsnis „Pelno ir pajamų“ apima mokesčius, kurių apskaičiavimo bazė yra juridinių asmenų apmokestinamas pelnas arba gyventojų pajamos, tokius kaip gyventojų pajamų mokestis, pelno ir socialinis mokesčiai;

23.2.2. straipsnis „Prekių ir paslaugų“ apima pridėtinės vertės mokestį, atskaitymus nuo pajamų pagal atitinkamus Lietuvos Respublikos įstatymus, akcizus, mokestį už aplinkos teršimą, loterijų ir azartinių lošimų mokesčius ir kt., išskyrus rinkliavas, baudas ir konfiskacijas. Išsami prekių ir paslaugų mokesčių klasifikacija pateikta Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-280 (Žin., 2005, Nr. 118-4287), pirmojo skyriaus „Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ekonominė klasifikacija“ klasėje 1.1.4 „Prekių ir paslaugų mokesčiai“;

23.2.3. „Kitų“ mokesčių pajamų straipsnyje parodomos visos kitos mokesčių pajamos, tokios kaip įmokos į garantinį fondą, turto mokesčiai (žemės, paveldimo turto, nekilnojamojo turto mokestis ir t.t.), tarptautinės prekybos ir ūkinių operacijų mokesčiai (muitai ir kiti importo mokesčiai, eksporto ir kiti tarptautinės prekybos ir ūkinių operacijų mokesčiai). Išsami kitų mokesčių klasifikacija pateikta Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-280, pirmojo skyriaus „Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ekonominė klasifikacija“ klasėse 1.1.2 „Darbo jėgos ir atlyginimo mokesčiai“, 1.1.3 „Turto mokesčiai“ ir 1.1.5 „Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai“.

23.3. Straipsnis „Socialinių įmokų pajamos“ apima darbdavių, dirbančiųjų, besiverčiančių individualia veikla ir nedirbančių gyventojų socialines įmokas jas administruojantiems viešojo sektoriaus subjektams.

23.4. Straipsnyje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ rodomos pajamos iš konfiskuoto turto pardavimo, taip pat pajamos iš surinktų baudų ar netesybų ir pan.

24. Viešojo sektoriaus subjekto, rengiančio aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaitos straipsnyje „Pagrindinės veiklos sąnaudos“:

24.1. „Bendrų valstybės paslaugų“ sąnaudų straipsnis apima paslaugų, kurias teikia valstybės valdžios organai, tokie kaip ministerijos, savivaldybės, valdžios institucijos, muitinės ir t. t., teikimo sąnaudas. Šios paslaugos apima valstybės valdymo funkcijas, kontrolę, valstybės skolos operacijų valdymą, pagrindinius mokslinius tyrimus ir plėtrą, susijusią su bendrosiomis valstybės paslaugomis, ekonominę pagalbą užsieniui ir kt.

24.2. „Gynybos“ sąnaudų straipsnis apima visas gynybos sąnaudas, kurias patiria valstybės institucijos, tokios kaip karinės gynybos, dalyvavimo tarptautinėse operacijose, valstybės apsaugos, karo lauko ligoninių, civilinės gynybos sąnaudos ir kt..

24.3. „Viešosios tvarkos ir visuomenės apsaugos“ sąnaudų straipsnis apima policijos paslaugų sąnaudas, priešgaisrinę apsaugą, teismų, įkalinimo įstaigų sąnaudas ir kt.

24.4. „Ekonomikos sektoriaus“ sąnaudų straipsnis apima bendrų ekonomikos ir prekybos reikalų tvarkymą, rinkos tyrimų organizavimą, apskaitos plėtrą, sąnaudas, susijusias su žemės ūkiu, kuru ir energija, ryšių valdymu ir kontrole, transporto ir kelių sektoriaus vystymu, ir kitas ekonominės veiklos administravimo sąnaudas.

24.5. „Aplinkos apsaugos“ sąnaudų straipsnis apima sąnaudas, susijusias su atliekų tvarkymo organizavimu, nutekamojo vandens valymu, aplinkos teršimo mažinimu, gamtos apsauga ir pan.

24.6. „Būsto ir komunalinio ūkio“ sąnaudų straipsnis apima sąnaudas, susijusias su būsto, komunalinio ūkio plėtra, vandens tiekimu, gatvių apšvietimu ir kitomis infrastruktūros plėtros ir eksploatavimo paslaugomis.

24.7. „Sveikatos priežiūros“ sąnaudų straipsnis apima sąnaudas, susijusias su sveikatos apsaugos paslaugų teikimu, tokias kaip aprūpinimas medikamentais ir vaistais, ambulatorinių paslaugų teikimas, ligoninių paslaugų teikimas, visuomenės sveikatos apsauga.

24.8. Straipsnis „Sąnaudos, susijusios su poilsiu, kultūra ir religija“ apima sąnaudas, susijusias su poilsio, sporto infrastruktūros plėtra, kultūros paslaugų sąnaudas, viešosios informacijos tarnybų sąnaudas ir kt.

24.9. „Švietimo“ sąnaudų straipsnyje rodomos sąnaudos, susijusios su ikimokykliniu ugdymu, bendruoju lavinimu, aukštuoju mokslu ir kitomis švietimo paslaugomis.

24.10. „Socialinės apsaugos“ sąnaudų straipsnyje rodomos sąnaudos, susijusios su socialinės paramos teikimu, slaugos ir senatvės pašalpomis, pensijų išmokomis, vaikų globos ir rūpybos įstaigų sąnaudos ir kt.

25. Valstybės funkcijos detaliai nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-280 (Žin., 2005, Nr. 118-4287), trečiajame skyriuje „Valstybės funkcijų klasifikacija“.

26. Viešojo sektoriaus subjektai, rengiantys aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos rezultatų ataskaitoje taip pat privalo parodyti kitos veiklos, finansinės ir investicinės veiklos rezultatų straipsnius, nuosavybės metodo įtakos ir apskaitos politikos keitimo bei esminių apskaitos klaidų taisymų įtakos straipsnį. Kitos veiklos, finansinės ir investicinės veiklos rezultatų straipsnių paaiškinimai nustatyti šio standarto 18–22 punktuose.

 

IV. REZULTATŲ PATEIKIMAS VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITOJE

 

27. Veiklos rezultatų ataskaitoje turi būti apskaičiuoti ir pateikti ataskaitinio laikotarpio pagrindinės ir visos viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatai. Tam naudojami pagrindinės veiklos rezultato (perviršio ar deficito), kitos veiklos rezultato, finansinės ir investicinės veiklos rezultato, nuosavybės metodo įtakos ir laikotarpio grynojo perviršio ar deficito rodikliai.

28. Pagrindinės veiklos perviršis ar deficitas apskaičiuojamas iš straipsnio „Pagrindinės veiklos pajamos“ sumos atimant straipsnio „Pagrindinės veiklos sąnaudos“ sumą.

29. Straipsnyje „Kitos veiklos rezultatas“ parodomas viešojo sektoriaus subjekto kitos (ne pagrindinės) veiklos perviršis ar deficitas per ataskaitinį laikotarpį. Aukštesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitoje šis rezultatas apskaičiuojamas kaip visų kitos veiklos pajamų ir kitos veiklos sąnaudų skirtumas.

30. Straipsnyje „Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas“ parodomas viešojo sektoriaus subjekto finansinės ir investicinės veiklos perviršis ar deficitas per ataskaitinį laikotarpį. Šis rezultatas apskaičiuojamas kaip visų finansinės ir investicinės veiklos pajamų ir sąnaudų skirtumas.

31. Straipsnyje „Nuosavybės metodo įtaka“ viešojo sektoriaus subjektas veiklos rezultatų ataskaitoje parodo asocijuotųjų bei kontroliuojamų subjektų ataskaitinio laikotarpio grynojo rezultato dalį, kuri finansinių ataskaitų sudarymo tikslais priskiriama kontroliuojančiam viešojo sektoriaus subjektui. Šio rodiklio apskaičiavimo tvarka nustatyta 14-ajame VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“ ir 15-ajame VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“.

 

V. INFORMACIJOS ATSKLEIDIMAS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMAJAME RAŠTE

 

32. Viešojo sektoriaus subjektas finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte (toliau vadinama – aiškinamasis raštas) turi atskleisti papildomą informaciją apie reikšmingas veiklos rezultatų ataskaitoje pateiktas sumas, vadovaudamasis 6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ reikalavimais.

33. Jei 6-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ nėra reikalavimų atskleisti informaciją apie kai kuriuos veiklos rezultatų ataskaitoje pateikiamus straipsnius, tuomet viešojo sektoriaus subjektas turi vadovautis reikšmingumo kriterijumi, kuris apibrėžtas 1-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“, ir priimti sprendimą dėl papildomos informacijos atskleidimo ar sumų detalizavimo aiškinamajame rašte.

34. Straipsnyje „Apskaitos politikos keitimo bei esminių apskaitos klaidų taisymo įtaka“ viešojo sektoriaus subjektas veiklos rezultatų ataskaitoje parodo visų pataisymų, susijusių su taikomos apskaitos politikos keitimu ar apskaitos klaidų taisymais, rezultatą neatsižvelgdamas į jų pobūdį. Reikalavimai apskaitos politikos keitimo bei apskaitos klaidų taisymo įtakos apskaitai ir pateikimui finansinių ataskaitų rinkinyje nustatyti 7-ajame VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“.

35. Straipsnyje „Grynasis perviršis ar deficitas“ parodomas galutinis viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatas, kuris gaunamas iš visų viešojo sektoriaus subjekto pajamų atėmus visas jo sąnaudas.

_________________

 

3-iojo VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“

1 priedas

 

(Žemesniojo lygio mokesčių fondų ir išteklių fondų (įskaitant socialinės apsaugos fondus) veiklos rezultatų ataskaitos forma)

 

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto kodas, adresas, pavaldumas asignavimų valdytojui)

 

VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
PAGAL 20________ M. ________ D. DUOMENIS

 

_________________________ Nr. __________

(Data)

 

Pateikimo valiuta ir tikslumas: litais

Eil. Nr.

Straipsniai

Pastabos Nr.

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

A.

PAGRINDINĖS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

I.

FINANSAVIMO PAJAMOS

 

 

 

I.1

Iš valstybės biudžeto

 

 

 

I.2

Iš savivaldybių biudžetų

 

 

 

I.3

Iš ES, užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų lėšų

 

 

 

I.4

Iš kitų finansavimo šaltinių

 

 

 

II.

MOKESČIŲ IR SOCIALINIŲ ĮMOKU PAJAMOS

 

 

 

II.1

Mokesčių pajamos grynąja verte

 

 

 

II.1.1

Mokesčių pajamos

 

 

 

II.1.2

Pervestinų mokesčių suma

 

 

 

II.2

Socialinių įmokų pajamos grynąja verte

 

 

 

II.2.1

Socialinių įmokų pajamos

 

 

 

II.2.2

Pervestinų socialinių įmokų suma

 

 

 

III.

PAGRINDINĖS VEIKLOS KITOS PAJAMOS

 

 

 

III.1

Pagrindinės veiklos kitos pajamos

 

 

 

III.2

Pervestinų pagrindinės veiklos kitų pajamų suma

 

 

 

B.

PAGRINDINĖS VEIKLOS SĄNAUDOS

 

 

 

I.

DARBO UŽMOKESČIO IR SOCIALINIO DRAUDIMO

 

 

 

II.

NUSIDĖVĖJIMO IR AMORTIZACIJOS

 

 

 

III.

KOMUNALINIŲ PASLAUGŲ IR RYŠIŲ

 

 

 

IV.

KOMANDIRUOČIŲ

 

 

 

V.

TRANSPORTO

 

 

 

VI.

KVALIFIKACIJOS KĖLIMO

 

 

 

VII.

REMONTO IR EKSPLOATAVIMO

 

 

 

VIII.

ATIDĖJINIŲ IR NUVERTĖJIMO

 

 

 

IX.

PREKIŲ SUNAUDOJIMO

 

 

 

X.

SOCIALINIŲ IŠMOKŲ

 

 

 

XI.

NUOMOS

 

 

 

XII.

FINANSAVIMO

 

 

 

XIII.

KITŲ PASLAUGŲ

 

 

 

XIV.

KITOS

 

 

 

C.

PAGRINDINĖS VEIKLOS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

 

 

 

 

 

D.

KITOS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

I.

KITOS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

II.

PERVESTINOS Į BIUDŽETĄ KITOS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

III.

KITOS VEIKLOS SĄNAUDOS

 

 

 

E.

FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

F.

NUOSAVYBĖS METODO ĮTAKA

 

 

 

G.

APSKAITOS POLITIKOS KEITIMO BEI ESMINIŲ APSKAITOS KLAIDŲ TAISYMO ĮTAKA

 

 

 

H.

GRYNASIS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

 

_________________________                __________________                 _____________

(Viešojo sektoriaus subjekto vadovo                             (Vardas ir pavardė)                                      (Parašas)

pareigų pavadinimas)

 

_________________

 

 

3-iojo VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“

2 priedas

 

(Žemesniojo lygio viešojo sektoriaus subjektų, išskyrus mokesčių fondus ir išteklių fondus (įskaitant socialinės apsaugos fondus), veiklos rezultatų ataskaitos forma)

 

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto kodas, adresas, pavaldumas asignavimų valdytojui)

 

VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
PAGAL 20_______ M. _______ D. DUOMENIS

 

___________________________ Nr. _____

(Data)

Pateikimo valiuta ir tikslumas: litais

Eil. Nr.

Straipsniai

Pastabos Nr.

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

A.

PAGRINDINĖS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

I.

FINANSAVIMO PAJAMOS

 

 

 

I.1

Iš valstybės biudžeto

 

 

 

I.2

Iš savivaldybių biudžetų

 

 

 

I.3

Iš ES, užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų lėšų

 

 

 

I.4

Iš kitų finansavimo šaltinių

 

 

 

II.

PAGRINDINES VEIKLOS KITOS PAJAMOS

 

 

 

II.1

Pagrindinės veiklos kitos pajamos

 

 

 

II.2

Pervestinų pagrindinės veiklos kitų pajamų suma

 

 

 

B.

PAGRINDINĖS VEIKLOS SĄNAUDOS

 

 

 

I.

DARBO UŽMOKESČIO IR SOCIALINIO DRAUDIMO

 

 

 

II.

NUSIDĖVĖJIMO IR AMORTIZACIJOS

 

 

 

III.

KOMUNALINIŲ PASLAUGŲ IR RYŠIŲ

 

 

 

IV.

KOMANDIRUOČIŲ

 

 

 

V.

TRANSPORTO

 

 

 

VI.

KVALIFIKACIJOS KĖLIMO

 

 

 

VII.

REMONTO IR EKSPLOATAVIMO

 

 

 

VIII.

ATIDĖJINIŲ IR NUVERTĖJIMO

 

 

 

IX.

PREKIŲ SUNAUDOJIMO

 

 

 

X.

SOCIALINIŲ IŠMOKŲ

 

 

 

XI.

NUOMOS

 

 

 

XII.

FINANSAVIMO

 

 

 

XIII.

KITŲ PASLAUGŲ

 

 

 

XIV.

KITOS

 

 

 

 

 

 

 

 

C.

PAGRINDINĖS VEIKLOS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

D.

KITOS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

I.

KITOS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

II.

PERVESTINOS Į BIUDŽETĄ KITOS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

III.

KITOS VEIKLOS SĄNAUDOS

 

 

 

E.

FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

F.

NUOSAVYBĖS METODO ĮTAKA

 

 

 

G.

APSKAITOS POLITIKOS KEITIMO BEI ESMINIŲ APSKAITOS KLAIDŲ TAISYMO ĮTAKA

 

 

 

H.

GRYNASIS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

 

_________________________                __________________                  ____________

(Viešojo sektoriaus subjekto vadovo                             (Vardas ir pavardė)                                      (Parašas)

pareigų pavadinimas)

 

_________________

 

 

3-iojo VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“

3 priedas

 

(Aukštesniojo lygio veiklos rezultatų ataskaitos forma)

 

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(Viešojo sektoriaus subjekto kodas, adresas, pavaldumas asignavimų valdytojui)

 

VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
PAGAL 20 _____ M. _____ D. DUOMENIS

 

_________________________ Nr. _______

(Data)

 

Pateikimo valiuta ir tikslumas: litais arba tūkstančiais litų

Eil. Nr.

Straipsnis

Pastabos Nr.

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

 

PAGRINDINĖS VEIKLOS PAJAMOS

 

 

 

I.

FINANSAVIMO PAJAMOS

 

 

 

II.

PAGRINDINĖS VEIKLOS KITOS PAJAMOS

 

 

 

II.1

Mokesčių pajamos

 

 

 

II.1.1

Pelno ir pajamų

 

 

 

II.1.2

Prekių ir paslaugų

 

 

 

II.1.3

Kiti

 

 

 

II.2

Socialinių įmokų pajamos

 

 

 

II.3

Pagrindinės veiklos kitos pajamos

 

 

 

B.

PAGRINDINĖS VEIKLOS SĄNAUDOS

 

 

 

I.

BENDRŲ VALSTYBĖS PASLAUGŲ

 

 

 

II.

GYNYBOS

 

 

 

III.

VIEŠOSIOS TVARKOS IR VISUOMENĖS APSAUGOS

 

 

 

IV.

EKONOMIKOS SEKTORIAUS

 

 

 

V.

APLINKOS APSAUGOS

 

 

 

VI.

BŪSTO IR KOMUNALINIO ŪKIO

 

 

 

VII.

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS

 

 

 

VIII.

SĄNAUDOS, SUSIJUSIOS SU POILSIU, KULTŪRA IR RELIGIJA

 

 

 

IX.

ŠVIETIMO

 

 

 

X.

SOCIALINĖS APSAUGOS

 

 

 

C.

PAGRINDINĖS VEIKLOS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

D.

KITOS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

E.

FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS REZULTATAS

 

 

 

F.

NUOSAVYBĖS METODO ĮTAKA

 

 

 

G.

APSKAITOS POLITIKOS KEITIMO BEI ESMINIŲ APSKAITOS KLAIDŲ TAISYMO ĮTAKA

 

 

 

H.

GRYNASIS PERVIRŠIS AR DEFICITAS

 

 

 

 

_________________________                  __________________                  __________

(Viešojo sektoriaus subjekto vadovo                               (Vardas ir pavardė)                                   (Parašas)

pareigų pavadinimas)

 

_________________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

Dėl kai kurių finansų ministro įsakymų, kuriais patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, pakeitimo