Suvestinė redakcija nuo 2008-08-24 iki 2010-04-22
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 81-3357, i. k. 107231GISAK0001-222
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2007 m. liepos 17 d. Nr. 1-222
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348), nuostatomis ir siekdamas gerinti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo organizavimą:
1. Tvirtinu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 1-233 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2005, Nr. 95-3585);
2.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. 1-291 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-233 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 118-4299);
2.3. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. balandžio 28 d. įsakymą Nr. 1-171 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-233 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 50-1852);
2.4. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. 1-240 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-233 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2840);
2.5. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. vasario 15 d. įsakymą Nr. 1-55 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 1-233 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 23-906).
PATvirtinta
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymu
Nr. 1-222
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek Reglamentas reglamentuoja jų veiklą.
2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, vidaus reikalų ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais principais.
4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau – Seimas, Prezidentūra, Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai arba direktoriaus įgalioti kiti departamento valstybės tarnautojai.
II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI
Departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai ir patarėjai
5. Departamentui vadovauja direktorius, kuris atsako už jo kompetencijai priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą, taip pat valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbo organizavimą. Direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento struktūrinių padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus, taip pat departamentui pavaldžių įstaigų veiklą per šių įstaigų vadovus.
6. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas vienas iš direktoriaus pavaduotojų.
7. Direktorius priima ir pasirašo įsakymus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
8. Prireikus direktorius su kitų institucijų vadovais gali priimti bendrus įsakymus. Šie vadovų įsakymai įforminami ne blanke.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
9. Departamento Centralizuota vidaus audito tarnyba, Finansų, Personalo, Vidaus tyrimų skyriai ir vyriausieji patarėjai yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui. Kitų departamento struktūrinių padalinių veiklą kuruoja ir už ją atsako direktoriaus pavaduotojai. Direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
10. Direktoriaus pavaduotojams pagal kompetenciją pavesta:
10.1. formuoti valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos strategiją ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, organizuoti ir užtikrinti nacionalinių ir kitų programų vykdymą, departamentui pavaldžių įstaigų valdymą, tarptautinį bendradarbiavimą, departamento vidaus administravimą;
10.2. formuoti techninės plėtros politiką, koordinuoti informacijos sklaidą, pareigūnų mokymą ir parengtį;
11. Departamento direktorius kiekvieną mėnesį tvirtina departamento vadovybės, atsakingos už informacijos gavimą ir valdymą, grafiką, kuriuo vadovaudamasis departamento Situacijų koordinavimo skyriaus valstybės tarnautojas pirmumo tvarka teikia informaciją.
Departamento struktūriniai padaliniai
13. Departamento struktūrą sudaro valdybos, tarnybos, skyriai, poskyriai ir kiti struktūriniai padaliniai (toliau – departamento struktūriniai padaliniai).
14. Departamento struktūrą tvirtina departamento direktorius, atsižvelgdamas į departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, departamento nuostatuose bei kituose teisės aktuose.
15. Departamento struktūriniams padaliniams vadovauja viršininkai arba vedėjai (toliau – vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją (-us).
16. Departamento struktūriniai padaliniai užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose departamentui nustatytų uždavinių įgyvendinimą, pagal kompetenciją organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą departamentui pavaldžių įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina valstybinių programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.
17. Departamento struktūriniai padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais departamento struktūrinių padalinių nuostatais, o departamento struktūrinių padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2007, Nr. 50-1922), darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – darbuotojai), – pareigybių aprašymais.
18. Departamento struktūrinių padalinių vadovai asmeniškai atsako už departamento struktūriniams padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą, išskyrus atvejus, kai departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojų rezoliucijos ir žodiniai pavedimai duodami tiesiogiai.
19. Departamento struktūrinių padalinių vadovai turi užtikrinti, kad į darbą priimami valstybės tarnautojai ir darbuotojai, prieš pradedami eiti pareigas, būtų supažindinti su departamento ir struktūrinio padalinio nuostatais, šiuo reglamentu ir valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
Departamento veiklos organizavimas
20. Departamente kasmet sudaromi šie planai:
21. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis vidaus reikalų ministro patvirtintais ir viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, kuriuose yra suformuluoti departamento misija ir strateginiai tikslai, aprašomos departamento vykdomos programos ir numatomi finansavimo šaltiniai joms įgyvendinti. Departamento strateginiai veiklos planai rengiami atsižvelgiant į ilgalaikės ir vidutinės trukmės strateginio planavimo dokumentus, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos strateginį veiklos planą.
22. Strateginio veiklos plano rengimui organizuoti ir koordinuoti, jo įgyvendinimui prižiūrėti, biudžetiniais metais pasiektiems rezultatams įvertinti, iškilusioms problemoms analizuoti ir planuojamo laikotarpio veiklos prioritetams nustatyti departamente sudaroma strateginio planavimo grupė. Departamento strateginio planavimo grupę sudaro ir jos sudėtį tvirtina direktorius. Strateginio planavimo grupė atskaitinga direktoriui. Strateginio planavimo grupės posėdžiai inicijuojami departamento vadovybės arba šios grupės narių iniciatyva.
23. Rengiant strateginį veiklos planą, strateginio planavimo grupė suformuluoja departamento misiją, strateginius tikslus, numatomas vykdyti programas, tikslus ir priemones. Departamento struktūriniai padaliniai, atsižvelgdami į strateginio planavimo grupės suformuluotus siūlymus, per šios grupės nustatytą terminą pateikia departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyriui pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano rengimo. Departamento strateginio veiklos plano projektą, atsižvelgdamas į strateginio planavimo grupės preliminarią poziciją ir departamento struktūrinių padalinių pasiūlymus, parengia departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius, šio plano finansinę dalį užpildo departamento Finansų skyrius. Taip pat parengiamas sutrumpintas strateginis veiklos planas. Strateginio veiklos plano projektas teikiamas strateginio planavimo grupei. Strateginio planavimo grupė, išnagrinėjusi ir, esant būtinybei, pakoregavusi, strateginio veiklos plano projektą teikia departamento direktoriui. Departamento strateginį veiklos planą tvirtina vidaus reikalų ministras. Atsakingus už programų priemonių vykdymą departamento valstybės tarnautojus ar darbuotojus, struktūrinius padalinius ir departamentui pavaldžias įstaigas įsakymu skiria departamento direktorius, o programų ir priemonių vykdymo kontrolę atlieka departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius. Departamento Finansų skyrius atlieka programų ir priemonių lėšų panaudojimo kontrolę.
Departamento strateginio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaitą rengia departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius. Ataskaitas apie priemonių vykdymą departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyriui teikia atsakingi už programų ir priemonių vykdymą departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, struktūriniai padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Parengta strateginio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaita teikiama Vidaus reikalų ministerijai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
24. Departamento investicijų projektus pagal kompetenciją rengia departamento struktūriniai padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Parengti investicijų projektai teikiami derinti departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyriui. Investicijų projektus tvirtina departamento direktorius ir teikia Vidaus reikalų ministerijai bei Finansų ministerijai.
25. Departamento veiklos pagrindinių priemonių planas sudaromas atsižvelgiant į Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo planą, Nacionalinio saugumo strategiją, Vyriausybės nutarimais patvirtintų tikslinių programų priemonių įgyvendinimo, Vidaus reikalų ministerijos pagrindinių priemonių, departamento strateginį veiklos ir kitus planus. Jame nurodomos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.
Departamento veiklos pagrindinių priemonių plano projektą rengia departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius, kuriam pasiūlymus kiekvienais metais iki gruodžio 1 dienos pateikia departamento struktūriniai padaliniai ir pavaldžios įstaigos. Departamento veiklos pagrindinių priemonių plano projektas teikiamas strateginio planavimo grupei. Strateginio planavimo grupė, išnagrinėjusi ir, esant būtinybei, pakoregavusi, departamento veiklos pagrindinių priemonių plano projektą teikia direktoriui. Planas turi būti parengtas ir departamento direktoriaus patvirtintas iki kiekvienų metų sausio 31 dienos. Departamento veiklos pagrindinių priemonių plane numatytų priemonių vykdymo kontrolė atliekama direktoriaus įsakyme, kuriuo patvirtinamas minėtas planas, nustatyta tvarka. Esant nenumatytoms ir pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių priemonė negali būti įvykdyta, už priemonės vykdymą atsakingas departamento struktūrinis padalinys ar departamentui pavaldi įstaiga pateikia strateginio planavimo grupei prašymą dėl priemonės vykdymo termino pakeitimo arba išbraukimo iš departamento veiklos pagrindinių priemonių plano. Prašymas, kuriame nurodomos priemonės neįvykdymo priežastys, turi būti suderintas su departamento struktūrinio padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos veiklą kuruojančiu direktoriaus pavaduotoju. Strateginio planavimo grupei pritarus dėl priemonės vykdymo termino pakeitimo arba išbraukimo iš departamento veiklos pagrindinių priemonių plano, departamento Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius parengia departamento veiklos pagrindinių priemonių plano pakeitimo projektą, kuris teikiamas tvirtinti departamento direktoriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
26. Departamente sudaromi mėnesio veiklos planai, skirti informuoti direktoriui ir direktoriaus pavaduotojams apie departamento struktūrinių padalinių numatomą veiklą kitą mėnesį bei per mėnesį atliktas priemones. Mėnesio veiklos planus rengia Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyrius. Departamento struktūrinių padalinių vadovai yra atsakingi už laiku Plėtros valdybos Planavimo ir projektų valdymo skyriui pateiktą informaciją apie jų padalinių numatomą veiklą kitam mėnesiui bei per mėnesį atliktas priemones.
Pasitarimų pas departamento direktorių, operatyvinių pasitarimų organizavimas
28. Einamieji departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos klausimai aptariami pasitarimuose pas direktorių, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja direktoriaus pavaduotojai, departamento struktūrinių padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, departamento patarėjai, kiti direktoriaus pakviesti asmenys.
29. Pasitarimai pas direktorių rengiami direktoriaus iniciatyva, jo nurodytu laiku. Medžiagą pasitarimams pas direktorių teikia bei direktoriaus priimtų sprendimų įgyvendinimą pagal kompetenciją organizuoja direktoriaus pavaduotojai, departamento patarėjai arba direktoriaus pavedimu departamento struktūrinių padalinių vadovai.
30. Direktoriaus nustatytu periodiškumu departamente organizuojami operatyviniai pasitarimai, kuriuose dalyvauja direktoriaus pavaduotojai ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.
31. Esant būtinybei, direktoriaus pavaduotojai ar departamento struktūrinių padalinių vadovai gali organizuoti departamento struktūrinių padalinių vadovų, kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.
32. Prireikus departamento struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai apie jų vadovaujamų padalinių, įstaigų nuostatuose įvardytų uždavinių ir funkcijų vykdymą, taip pat vidaus reikalų ministro bei kitų pavedimų vykdymą turi informuoti direktoriaus pavaduotojus pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, o atskirais atvejais – direktorių.
Dokumentų pasirašymas ir tvirtinimas
33. Direktorius pagal kompetenciją pasirašo:
33.1. dokumentus, siunčiamus Prezidentūrai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, kitoms Seimo ir Vyriausybės įstaigoms, ministerijoms ir jos administracijos padaliniams, teismams, prokuratūroms, valstybės kontrolieriui, kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, kitus teisės aktų jam priskirtus pasirašyti siunčiamus dokumentus;
33.3. finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas. Laikinai nesant direktoriaus, šiuos dokumentus gali pasirašyti vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas vienas iš direktoriaus pavaduotojų;
33.4. siunčiamus dokumentus, kurie rengiami ir tvirtinami siekiant departamentui pavaldžioms įstaigoms paaiškinti, kaip įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, departamento direktoriaus įsakymų bei kitų teisės aktų nuostatas;
34. Prieš direktoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, direktoriaus pavaduotojas pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis ir, jei reikia, kalbos tvarkytojas ir departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
Vizuodamas sutartis, sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių lapą (ir priedų, jeigu jie yra). Departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja departamente liekančio sutarties egzemplioriaus paskutinį lapą. Departamento Finansų skyriaus vadovas vizuoja departamente liekančio sutarties, susijusios su piniginiais ištekliais ir turto disponavimu, egzemplioriaus paskutinį lapą.
35. Direktorius ar direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją tvirtina:
36. Direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją pasirašo:
36.1. direktoriui pavedus departamento lydraščius dėl teisės aktų projektų teikimo įvertinti Vidaus reikalų ministerijoje, taip pat dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis;
37. Departamento atitinkamų struktūrinių padalinių vadovai pagal kompetenciją turi teisę, nustatytą šių departamento struktūrinių padalinių nuostatuose, pasirašyti informacinio pobūdžio raštus ir raštus, kuriais įstaigų prašoma pateikti jų kompetencijai priklausančią informaciją. Šie raštai įforminami departamento struktūrinio padalinio blanke. Departamento struktūrinio padalinio nuostatuose turi būti įrašyta, kad jis turi savo blanką. Pagal kompetenciją departamento struktūrinių padalinių vadovai gali susirašinėti elektroniniu būdu su užsienio valstybių atitinkamų institucijų darbuotojais, preliminariai spręsdami darbo klausimus.
38. Departamento Finansų skyriaus vadovas, jo pavaduotojas antro parašo teise pasirašo banko ir kasos dokumentus, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, departamento programų sąmatas, departamento direktoriui įgaliojus – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.
Darbo laikas
40. Departamente pirmadienį– ketvirtadienį dirbama nuo 7 valandos 30 minučių iki 16 valandos 30 minučių, o penktadienį – nuo 7 valandos 30 minučių iki 15 valandos 15 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 11 valandos 30 minučių iki 12 valandos 15 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, atskiruose departamento struktūriniuose padaliniuose ir atskiriems darbuotojams ar valstybės tarnautojams gali nustatyti kitą darbo pradžios ir pabaigos laiką. Dirbantiems pamainomis pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus valstybės tarnautojams nustatoma ne ilgesnė kaip 24 valandų pamainos trukmė ir viršijanti 40 valandų per savaitę (7 dienų laikotarpį) darbo laiko norma, bet ne ilgesnė kaip 48 valandų per savaitę (7 dienų laikotarpį) darbo laiko norma. Departamento valstybės tarnautojų, dalyvaujančių likviduojant incidentus, ekstremalius įvykius ar situacijas, darbo laikas ne nustatytu departamento darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis reglamentuojamas kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Departamento struktūrinių padalinių vadovai yra atsakingi už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą. Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo funkcija yra įrašoma į atitinkamo departamento struktūrinio padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymą. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis, pasirašytas jį rengusio atitinkamo departamento struktūrinio padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo ir jo tiesioginio vadovo, pateikiamas departamento Finansų skyriui.
42. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-528) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą, o departamentui pavaldžiose įstaigose – ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2004 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 41 „Dėl darbo laiko apskaitos organizavimo“ (Žin., 2005, Nr. 145-5314).
43. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento struktūrinio padalinio, kuriame jis dirba, vadovą apie neatvykimą į darbą ir šio neatvykimo priežastį.
44. Atostogų metu susirgęs ir iš gydymo įstaigos gavęs nedarbingumo pažymėjimą valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento struktūrinio padalinio, kuriame jis dirba, vadovą apie nedarbingumo pažymėjime nurodytos ligos pradžią, o pasveikęs – apie nedarbingumo pažymėjime nurodytos ligos pabaigą.
Komisijų, darbo grupių sudarymas ir jų veikla
45. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir direktoriaus įsakymų nuostatas, direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.
46. Nuolatinės komisijos sudaromos direktoriaus pavestai ilgalaikei funkcijai vykdyti. Direktorius įsakymu tvirtina komisijos sudėtį ir nuostatus, kuriais komisija vadovaujasi savo veikloje.
47. Laikinosios komisijos sudaromos direktoriaus įsakymu direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai, užduočiai, pavedimui vykdyti.
48. Nuolatinės ir laikinosios komisijos sudaromos iš komisijos pirmininko, narių, esant būtinybei, pirmininko pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.
49. Didelės apimties bei sudėtingiems teisės aktams parengti direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, vadovo pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.
50. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento struktūrinių padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų, Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo institucijų atstovų.
Tokio pobūdžio komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama direktoriaus įsakymu, suderinus su minėtų institucijų bei įstaigų vadovais.
III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
51. Pavedimai gali būti duodami direktoriaus įsakymais ar rezoliucijomis, direktoriaus pavaduotojų rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.
52. Direktorius ir direktoriaus pavaduotojai duoda pavedimus departamento struktūrinių padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams, departamentui pavaldžių įstaigų vadovams.
53. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja direktoriaus pavaduotojai pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis. Departamento struktūrinių padalinių vadovai pagal savo kompetenciją asmeniškai atsako už departamento direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų rezoliucijose nurodytų pavedimų įvykdymą ir kokybę. Pavedimų departamentui pavaldžioms įstaigoms vykdymą organizuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.
54. Dokumentus su departamento vadovybės rezoliucijomis departamento Bendrasis skyrius perduoda departamento struktūrinių padalinių vadovams ar departamentui pavaldžių įstaigų už dokumentų valdymą atsakingiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.
55. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmas) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku yra atsakingi pirmasis vykdytojas ir kiti vykdytojai.
56. Pavedimų, adresuotų departamento vadovybei ar departamentui, vykdymą teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja departamento Bendrasis skyrius.
Kairėje kontroliuojamo dokumento paraštėje ties dokumento teksto antrašte dedamas spaudas su užrašu „Kontrolė“, kuriame įrašoma data, iki kurios pavedimas turi būti įvykdytas.
57. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomas per 10 darbo dienų nuo gavimo departamento Bendrajame skyriuje dienos, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo departamento Bendrajame skyriuje dienos, jeigu pavedime arba įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.
58. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatytais terminais.
59. Departamento Bendrasis skyrius apie kontroliuojamų pavedimų vykdymo terminus elektroniniu paštu primena vykdytojams likus 3 darbo dienoms iki termino pabaigos. Gautų dokumentų užduoties įvykdymo terminas skaičiuojamas nuo dokumento gavimo departamente dienos, o vidaus dokumentų – nuo jų pasirašymo ar patvirtinimo datos.
60. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam departamento direktoriui, direktoriaus pavaduotojui. Gavus leidimą pratęsti įvykdymo terminą, būtina apie tai pranešti departamento Bendrajam skyriui.
61. Departamento direktoriaus nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas departamento direktoriui pateikia motyvuotą prašymą ar departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.
62. Pavedimo vykdymas kontroliuojamas tol, kol jis įvykdomas. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jei pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti teisės aktų bei Reglamento nustatyta tvarka pratęsus įvykdymo terminus.
IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti
63. Departamente rengiami įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų, departamento direktoriaus įsakymų bei kitų teisės aktų projektai (toliau – teisės aktų projektai).
64. Departamento rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 „Dėl įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų“ (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348), Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), kitus teisės aktus, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimus.
65. Teisės aktų projektus pagal kompetenciją rengia departamento struktūriniai padaliniai ir direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės. Rengti teisės aktų projektus direktorius gali pavesti departamentui pavaldžioms įstaigoms pagal kompetenciją.
66. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų rengimo bei galiojančių teisės aktų tobulinimo departamento direktoriui teikia direktoriaus pavaduotojai, departamento struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai pagal savo kompetenciją.
67. Departamento struktūriniai padaliniai, departamentui pavaldžios įstaigos, siūlydamos rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti iki šiol neegzistuojantį teisinių santykių reguliavimą, direktoriui parengia tarnybinį pranešimą, kuriame išdėsto teisės akte sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl darbo grupės sudarymo. Tarnybinis pranešimas, prieš pateikiant jį direktoriui, turi būti suderintas su atitinkamu direktoriaus pavaduotoju pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.
68. Direktorius įsakymais tvirtina tuos teisės aktus, kuriuose nustatomos individualaus arba bendro pobūdžio elgesio taisyklės, teisės ir pareigos jam pavaldiems ir nepavaldiems asmenims.
69. Parengti teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su departamento struktūriniais padaliniais, su kurių kompetencija jie yra susiję:
69.1. departamento Finansų skyriumi – teisės aktų projektai, kurie susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu, taip pat tarptautine finansine parama;
69.2. departamento Tarptautinių ryšių skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su Lietuvos Respublikos ratifikuotomis tarptautinėmis sutartimis ar santykiais su Europos Sąjunga;
69.3. departamento Personalo skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su personalo valdymo funkcijomis;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
70. Darbo grupės parengtas ir Reglamento 69 punkte nurodytiems departamento struktūriniams padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusios darbo grupės vadovo.
71. Departamento struktūrinio padalinio parengtas ir Reglamento 69 punkte nurodytiems departamento struktūriniams padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo.
72. Departamentui pavaldžios įstaigos parengtas ir Reglamento 69 punkte nurodytiems departamento struktūriniams padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo, departamentui pavaldžios įstaigos vadovo.
73. Departamento struktūriniai padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos dėl kitų departamento struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų ar darbo grupių parengtų ir pateiktų derinti teisės aktų projektų savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo departamento struktūriniame padalinyje ar departamentui pavaldžioje įstaigoje dienos, jeigu nenurodyta kitaip. Jeigu parengtas teisės akto projektas derinti buvo teikiamas elektroniniu paštu, išvados ar pastabos ir pasiūlymai pateikiami per 5 darbo dienas elektroniniu paštu.
74. Teisės akto projekto suderinimo faktas patvirtinamas valstybės tarnautojo ar darbuotojo, su kuriuo šis projektas turi būti suderintas, viza, kurią sudaro valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigų pavadinimas, parašas, vardas ir pavardė, data. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas ar darbuotojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
75. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas nepritaria pateiktam teisės akto projektui, jis gali jį vizuoti su pastaba, o savo pastabas bei pasiūlymus išdėstyti atskirame rašte.
76. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų, į kurias rengėjai neatsižvelgia, iškilusiems prieštaravimams pašalinti direktorius arba direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis teisės akto projektą rengusį departamento struktūrinį padalinį, gali organizuoti pasitarimą.
77. Norminiai teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra), suderinti su departamento struktūriniais padaliniais, departamentui pavaldžiomis įstaigomis, su kurių kompetencija jie yra susiję, ir vizuoti Reglamento 70–72 punktuose nurodytų valstybės tarnautojų ar darbuotojų ir kalbos tvarkytojo, pateikiami derinti departamento Teisės skyriui. Departamento Teisės skyrius įvertina, ar teisės akto projektas atitinka galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, taip pat teisinės technikos reikalavimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos. Jeigu dėl norminio teisės akto projekto departamento Teisės skyrius turi pastabų ar (ir) pasiūlymų, tai pastabos bei pasiūlymai pateikiami norminio teisės akto projekto rengėjui.
78. Jei departamento Teisės skyrius dėl norminio teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų neturi, departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo vizuotas teisės akto projektas teikiamas vizuoti atitinkamam direktoriaus pavaduotojui pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.
79. Teisės aktų projektai dėl priėmimo į pareigas, atleidimo iš pareigų, perkėlimo, atostogų, komandiruočių, kitų personalo valdymo klausimų kalbos tvarkytojo ir departamento Teisės skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo nevizuojami.
80. Lietuvos Respublikos įstatymų, Seimo nutarimų, Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektai rengiami ir Vidaus reikalų ministerijai teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentu ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentu.
81. Direktoriaus pasirašytų įsakymų skaitmeninės kopijos departamento Bendrojo skyriaus elektroniniu paštu išsiunčiamos atitinkamiems departamento struktūriniams padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms pagal įsakymo rengėjo pateiktą ir departamento struktūrinio padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo ar kito jo įgalioto asmens pasirašytą paskirstymo (išsiuntimo) rodyklę. Paskirstymo (išsiuntimo) rodyklė departamento struktūrinio padalinio ar departamentui pavaldžios įstaigos vadovo ar kito jo įgalioto asmens turi būti pasirašyta prieš pateikiant direktoriui pasirašyti įsakymo projektą. Elektroniniu paštu gautos direktoriaus įsakymų skaitmeninės kopijos išspausdinamos, o jų valdymas departamentui pavaldžiose įstaigose organizuojamas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamų Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka.
Teisės aktų projektų ir direktoriaus įsakymų skelbimas departamento interneto tinklalapyje bei direktoriaus įsakymų skelbimas „Valstybės žiniose“
82. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti aktualiausi norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų įtraukimo į Vyriausybės posėdžio darbotvarkę dieną skelbiami departamento interneto tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) nustatyta tvarka. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 nustatyta tvarka nėra skelbiami departamento interneto tinklalapyje, gali būti skelbiami departamento interneto tinklalapyje suderinus ją su direktoriaus pavaduotoju pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis. Šalia kiekvieno skelbiamo teisės akto projekto nurodoma atsakingo už teisės akto projektą valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas ir pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas. Teisės aktų projektų rengėjai teisės aktų projektų tekstus, taip pat atsakingų už teisės aktų projektus asmenų vardus ir pavardes, telefonus ir elektroninio pašto adresus elektroniniu paštu privalo pateikti departamento Teisės skyriui.
83. Direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami departamento interneto tinklalapyje ir „Valstybės žiniose“ ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo diena. Šie įsakymai, oficialiai pateikti skelbti „Valstybės žiniose“, redakcijai pateikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų, Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144), Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) nustatyta tvarka.
84. Direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, „Valstybės žiniose“ ir departamento interneto tinklalapyje neskelbiami.
85. Kai departamento direktoriaus įsakymai turi būti paskelbti „Valstybės žiniose“ arba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas privalo tai nurodyti departamento direktoriaus įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje, o departamento Bendrajam skyriui per 3 darbo dienas pateikti lydraštį „Valstybės žinioms“, pasirašytą direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojų, bei kompiuterinę laikmeną su įsakymo tekstu arba persiųsti įsakymo tekstą elektroniniu paštu. Departamento Bendrasis skyrius įsakymus „Valstybės žinioms“ pateikia elektroniniu paštu ir faksu.
Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas
87. Departamentas teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
88. Pateiktus departamentui derinti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus direktorius vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų teikę pastabas ir pasiūlymus departamento struktūriniai padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto direktorius turi pastabų ar pasiūlymų, jis vizuoja jį su pastaba, kuri išdėstoma atskirame lape.
V. DEPARTAMENTO dokumentų valdymas
89. Departamento dokumentų valdymą organizuoja departamento Bendrasis skyrius kartu su departamento struktūriniais padaliniais ir departamentui pavaldžiomis įstaigomis, vadovaudamasis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, vidaus reikalų ministro, departamento direktoriaus teisės aktais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą bei archyvų darbą, ir savo nuostatais.
90. Departamento Bendrasis skyrius organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja dokumentų valdymo reikalavimų įgyvendinimą departamento struktūriniuose padaliniuose, jam pavaldžiose įstaigose, teikia metodines rekomendacijas dėl dokumentų valdymo reikalavimų vykdymo. Už dokumentų rengimą, įforminimą, tvarkymą, apskaitą, saugojimą bei jų užduočių vykdymo kontrolę departamento struktūriniuose padaliniuose ir departamentui pavaldžiose įstaigose atsakingi jų vadovai bei paskirti atsakingi už dokumentų tvarkymą valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Departamento struktūriniai padaliniai rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui.
91. Parengti dokumentai turi būti registruojami jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti dokumentai – jų gavimo dieną. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami kompiuterinėse dokumentų registravimo sistemose ar atitinkamuose dokumentų registruose. Neregistruojami gauti informaciniai pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.
92. Dokumentus, gautus iš Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės, ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, užsienio šalių ir asmenų (fizinių ir juridinių), departamento Bendrasis skyrius pateikia direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams (pagal kompetenciją) arba perduoda atitinkamų departamento struktūrinių padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų vadovams. Jeigu dokumentas gautas ne pirmą kartą, dokumentą pateikiant departamento direktoriui, direktoriaus pavaduotojui pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis nurodomas prieš tai gautą dokumentą nagrinėjęs departamento struktūrinis padalinys ar departamentui pavaldi įstaiga.
93. Departamento vadovybė, departamento struktūrinių padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, skirdami dokumentą vykdyti, rašo rezoliuciją dokumento laisvame plote tarp dokumento sudarytojo pavadinimo ir dokumento teksto, neliesdami kitų rekvizitų. Rezoliucijoje rašoma dokumento užduoties vykdytojas arba keli vykdytojai, pavedimo turinys, pavedimą davusio asmens parašas, data, taip pat gali būti rašomas užduoties įvykdymo terminas.
94. Dokumentai su departamento vadovybės rezoliucija grąžinami departamento Bendrajam skyriui, kuris šiuos dokumentus perduoda vykdytojams bei kontroliuoja departamento vadovybės pavedimų vykdymo terminus.
95. Dokumentas atiduodamas rezoliucijoje numatyto departamento struktūrinio padalinio valstybės tarnautojui ar darbuotojui arba vykdytojui tik šiam pasirašius dokumentų apskaitos žurnale. Jei dokumentą pavesta vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams – dokumento skaitmeninė kopija, persiunčiama elektroniniu paštu.
96. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, tiesiogiai gavę iš kitų institucijų ir įstaigų dokumentus, adresuotus departamento vadovybei ar departamentui, privalo juos nedelsdami perduoti departamento Bendrajam skyriui užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš departamento vadovybės, vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti departamento Bendrajame skyriuje, o jeigu šie dokumentai jau užregistruoti – pažymėti perdavimą dokumentų apskaitos sistemoje.
97. Departamento Bendrasis skyrius kontroliuoja, kad siunčiami dokumentai būtų tinkamai įforminti. Ne pagal Dokumentų rengimo taisykles parengti ir įforminti dokumentai grąžinami rengėjams.
98. Ne pirmieji vykdytojai privalo, nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimų, pagal savo kompetenciją laiku teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę vienodai atsako visi vykdytojai.
99. Direktoriaus pasirašytus įsakymus, taip pat departamento vidaus dokumentus registruoja, daugina, tvirtina ir išsiunčia departamento Bendrasis skyrius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
100. Neteko galios nuo 2008-08-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin. 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
101. Kartu su direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius (siunčiamą dokumentą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuotų departamento struktūrinių padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų, direktoriaus pavaduotojų pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis; kalbos tvarkytojas vizuoja dokumentus, siunčiamus Prezidentūrai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, valstybės kontrolieriui, ministrams, viceministrams, ministerijų sekretoriams). Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jo kopijos išsiunčiami adresatams, o patvirtintas vizuotas dokumento egzempliorius (nustatyta tvarka ir dokumento originalas) paliekamas jį rengusiame padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu bylai sudaryti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami projekto iniciatoriui).
102. Siunčiamame dokumente turi būti dokumento rengėjo nuoroda (dokumentą parengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas (vardo raidė) ir pavardė, kontaktinė informacija (telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas). Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą turi būti dokumento, į kurį atsakoma, nuoroda (dokumento data ir numeris). Jeigu dokumentas siunčiamas pagal atskirą adresatų sąrašą ar apibendrintai nurodytiems adresatams, rengėjas departamento Bendrajam skyriui kartu su pasirašytu siunčiamu dokumentu bei adresatų sąrašu turi pateikti tiek siunčiamo dokumento kopijų, kiek yra nurodyta adresatų. Rengėjas kiekvienoje siunčiamo dokumento kopijoje turi įrašyti konkretų adresatą bei prireikus pateikti visų adresatų tikslių adresų sąrašą (kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, fizinių ir juridinių asmenų).
103. Direktoriaus pasirašyti įsakymai registruojami departamento Bendrajame skyriuje jų pasirašymo dienos data. Šie dokumentai saugomi departamento Bendrajame skyriuje ir paprastai duodami susipažinti tik vietoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
104. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gabenami, gaunami, naudojami, dauginami, saugomi, traukiami į apskaitą ir naikinami laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos administravimą ir apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių, Europos Sąjungos ar tarptautinių organizacijų įslaptinta informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1948), Europos Sąjungos teisės aktų ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.
105. Jeigu dokumentas, išskyrus elektroninius dokumentus, siunčiamas tik faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais, pasirašyti teikiamame dokumente šalia rengėjo vizos nurodoma, kad originalas nebus siunčiamas. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gautas dokumentas.
106. Dokumentai, susiję su užsienio ir tarptautinėmis institucijomis bei organizacijomis, rengiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
107. Siekiant sumažinti dokumentų srautą, rekomenduojama nesusirašinėti su departamento struktūriniais padaliniais ir departamentui pavaldžiomis įstaigomis tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami vietoje arba telefonu, elektroniniu paštu. Susirašinėjant elektroniniu paštu rekomenduojama vartoti lietuvišką raidyną.
Departamento darbuotojų ir valstybės tarnautojų elektroninio pašto dėžutė turi būti naudojama tik pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ Institucijų ir ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS
108. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su direktoriumi, direktoriaus pavaduotojais organizuoja departamento Tarptautinių ryšių skyrius.
109. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė ir susijusi su susitikimu kita medžiaga pateikiama direktoriui, direktoriaus pavaduotojams pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis bei suinteresuotiems departamento struktūrinių padalinių vadovams, jeigu direktorius nenustato kitaip. Darbotvarkę ir kitą susijusią su susitikimu medžiagą rengia ir direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams teikia departamento Tarptautinių ryšių skyrius.
Apie įvykusį susitikimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas departamento Tarptautinių ryšių skyrius informuoja atitinkamus departamento struktūrinius padalinius.
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
111. Visuomenės informavimu apie departamento veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie departamentą formavimu rūpinasi departamento Visuomenės informavimo skyrius. Išplatinti pranešimai ir kita informacija viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams ir visuomenei privalo atspindėti oficialią departamento poziciją.
112. Su viešosios informacijos rengėjais ir skleidėjais bendrauja, teikia jiems viešąją informaciją, komentuoja su departamento kompetencija susijusius klausimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su departamento veikla susijusius klausimus departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, vadovaudamiesi Informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams tvarkos aprašu, patvirtintu departamento direktoriaus 2007 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 1-83 (Žin., 2007, Nr. 30-1123).
113. Departamento Visuomenės informavimo skyrius rengia pranešimus spaudai aktualiais valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos klausimais. Departamento Visuomenės informavimo skyrius taip pat analizuoja ir apibendrina su valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir referuoja ją direktoriui, direktoriaus pavaduotojams.
114. Departamento Visuomenės informavimo skyrius nuolat seka visuomenės informavimo priemonėse pasirodančias naujienas, susijusias su valstybine priešgaisrine gelbėjimo tarnyba, ir operatyviai reaguoja į tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su direktoriumi ar direktoriaus pavaduotojais pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, pateikia viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams oficialią departamento poziciją dėl jų.
115. Departamento Visuomenės informavimo skyrius organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja viešosios informacijos rengėjus, skleidėjus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su departamento veikla, organizuoja departamento vadovybės ir valstybės tarnautojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.
116. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ ir pranešimų NAGRINĖJIMAS
117. Asmenų prašymai, skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal departamento direktoriaus 2007 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 1-75 (Žin., 2007, Nr. 27-1010) patvirtintą Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašą, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytą administracinę procedūrą.
Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
118. Direktorius asmenis priima departamente, savo darbo vietoje, du kartus per mėnesį. Asmenų priėmimas pas direktorių organizuojamas pagal Vidaus reikalų ministerijos Bendrojo departamento parengtą ir vidaus reikalų ministro patvirtintą Asmenų priėmimo pas ministrą, viceministrą, ministerijos valstybės sekretorių ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos vadovus grafiką.
IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
120. Departamento direktoriaus pavaduotojų, struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.
121. Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų tarnybinių komandiruočių į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia direktorius, direktoriaus pavaduotojas pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.
122. Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai į užsienio valstybes komandiruojami oficialių kvietimų, tarptautinių susitarimų, bendradarbiavimo programų, kasmet departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamo tarptautinio bendradarbiavimo plano pagrindu. Departamento direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų, struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų vykimą į užsienį koordinuoja departamento Tarptautinių ryšių skyrius.
123. Departamento direktoriaus pavaduotojų, struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ar darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes įforminamas direktoriaus įsakymu.
124. Įsakymų projektus dėl departamento direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų vykimo į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje rengia departamento Personalo skyrius, į užsienį – departamento Tarptautinių ryšių skyrius. Įsakymų projektus dėl departamentui pavaldžių įstaigų vadovų komandiravimo rengia departamentui pavaldžios įstaigos. Įsakymų projektus dėl departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų vykimo į tarnybines komandiruotes rengia departamento struktūriniai padaliniai. Jei į komandiruotę vyksta valstybės tarnautojų ir darbuotojų grupė, įsakymo projektą dėl komandiravimo rengia grupės vadovo paskirtas departamento struktūrinis padalinys ar departamentui pavaldi įstaiga.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
1241. Jei departamento vadovybės žodiniu pavedimu departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai siunčiami į incidento, ekstremalaus įvykio ar situacijos vietą atlikti užduoties, įsakymo dėl jų komandiruotės projektą rengia departamento Personalo skyrius. Jei departamento vadovybės žodiniu pavedimu departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai siunčiami į incidento, ekstremalaus įvykio ar situacijos vietą atlikti užduoties ne darbo valandomis, poilsio ir švenčių dienomis, departamento Personalo skyrius, remdamasis departamento Situacijų koordinavimo skyriaus pateiktais darbo žurnalo įrašais, artimiausią darbo dieną prioriteto tvarka įformina komandiravimą pagal įvykusį faktą. Už valstybės tarnautojų ar darbuotojų darbą tarnybinėje komandiruotėje ne darbo valandomis, poilsio ir švenčių dienomis kompensuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
Papildyta punktu:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
125. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projekte turi būti nurodyta planuojamo siųsti į tarnybinę komandiruotę valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, tarnybinės komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), tarnybinės komandiruotės trukmė ir apmokamos tarnybinės komandiruotės išlaidos. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, turi būti nurodytas jo dydis, neviršijantis numatomų tarnybinės komandiruotės išlaidų. Tarnybinių komandiruočių išlaidas apskaičiuoja departamento Finansų skyrius. Jei į tarnybinę komandiruotę vykstama komandiruoto valstybės tarnautojo ar darbuotojo transporto priemone, vadovaujamasi departamento direktoriaus 2004 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. 230 „Dėl komandiruoto darbuotojo automobilio naudojimo tarnybinės komandiruotės tikslams taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Jei departamentui kompensuojamos komandiruojamo darbuotojo tarnybinės komandiruotės kelionės ar kitos išlaidos, įsakymo dėl komandiravimo projekte įrašomas įpareigojimas komandiruojamam asmeniui kelionės išlaidas kompensuojančiai institucijai pateikti visus išlaidoms kompensuoti reikalingus dokumentus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
126. Įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės projektas turi būti vizuotas rengėjo ir komandiruojamo valstybės tarnautojo ar darbuotojo struktūrinio padalinio ar pavaldžios įstaigos vadovo. Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir darbuotojai įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės į užsienį projektą derina su departamento Tarptautinių ryšių ir Finansų skyriais, įsakymo dėl tarnybinės komandiruotės Lietuvos Respublikoje projektą – su departamento Finansų skyriumi. Jei į tarnybinę komandiruotę vykstama komandiruoto departamento struktūrinio padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo transporto priemone, įsakymo dėl komandiravimo projektas turi būti suderintas ir su departamento Operatyvaus valdymo valdybos Parengties skyriaus Technikos poskyriu.
Suderintas įsakymo dėl komandiravimo į tarnybinę komandiruotę projektas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išvykimo į tarnybinę komandiruotę dienos pateikiamas departamento direktoriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
1261. Kelionės į tarnybinę komandiruotę užsienyje bilietų ir kitų reikalingų dokumentų (draudimą, viešbučius, vizas ir pan.) užsakymą ir pirkimą organizuoja departamento Plėtros valdybos Viešųjų pirkimų skyrius. Komandiruojamas asmuo departamento Plėtros valdybos Viešųjų pirkimų skyriui suteikia visą reikalingą informaciją, susijusią su komandiravimu.
Papildyta punktu:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
127. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas departamento direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis pateikia ataskaitas apie pavedimo arba užduoties atlikimą, elektroniniu paštu ataskaitas persiunčia departamento Tarptautinių ryšių skyriui, o departamento Finansų skyriui taip pat ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia atitinkamus dokumentus apie tarnybinės komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas. Jeigu į tarnybinę komandiruotę vyko grupė, apibendrintą ataskaitą departamento direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis teikia grupės vadovas.
Už valstybės tarnautojų ar darbuotojų darbą tarnybinėje komandiruotėje užsienyje poilsio arba švenčių dieną kompensuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
128. Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų parengtas ir pasirašytas tarnybinių komandiruočių užsienyje ataskaitas registruoja departamento Bendrasis skyrius. Šios ataskaitos saugomos departamento Tarptautinių ryšių skyriuje.
129. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje, apie pavedimo arba užduoties atlikimą raštu arba žodžiu informuoja departamento struktūrinio padalinio vadovą, direktoriaus pavaduotojai ir departamento struktūrinių padalinių vadovai – direktorių arba direktoriaus pavaduotoją pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis, jeigu kitaip nenustatyta departamento direktoriaus įsakyme dėl tarnybinės komandiruotės.
130. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, vykstantys į Europos Sąjungos institucijų, jų darbo grupių, komitetų posėdžius ir susitikimus, rengia ir su departamento vadovybe derina Lietuvos Respublikos pozicijas departamento kompetencijos klausimais. Minėtų susitikimų ataskaitos teikiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950) nustatyta tvarka.
X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAs
131. Kasmetinės, nemokamos, papildomos mokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti bei atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas departamento struktūrinių padalinių vidaus tarnybos pareigūnams ir valstybės tarnautojams, taip pat departamentui pavaldžių įstaigų vadovams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) bei Vidaus tarnybos statuto (Žin., 2003, Nr. 42-1927) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos departamento valstybės tarnautojams ir vidaus tarnybos pareigūnams suteikiamos Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.
132. Kasmetinės, tikslinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.
133. Valstybės tarnautojų ar darbuotojų pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika kalendorinių dienų. Departamento struktūrinių padalinių vadovai turi užtikrinti visišką departamento struktūriniams padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą valstybės tarnautojų ar darbuotojų kasmetinių atostogų metu.
134. Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų bei departamentui pavaldžių įstaigų vadovų kasmetinių atostogų grafiką sudaro departamento Personalo skyrius ir iki einamųjų metų vasario 1 d. pateikia jį tvirtinti departamento direktoriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
135. Kasmetinės atostogos suteikiamos departamento direktoriaus įsakymu pagal patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką. Departamento Personalo skyrius kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 25 d. parengia įsakymo projektą dėl atostogų suteikimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atostogausiantiems kitą mėnesį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
136. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dėl svarbių priežasčių negalintys kasmetinių atostogų grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, turi pateikti direktoriui raštišką prašymą, vizuotą jo tiesioginio vadovo ir direktoriaus pavaduotojo pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.
XI. valstybės TARNAUTOJŲ ir kitų darbuotojų apdovanojimas, SKATINIMAS IR PAŠALPOS
138. Departamento ir departamentui pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai apdovanojami, skatinami arba jiems gali būti skiriama vienkartinė materialinė pašalpa vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Vidaus tarnybos statutu, vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-299 „Dėl Vidaus reikalų sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo taisyklių bei Vidaus reikalų ministerijos žinybinių ženklų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 83-3817), kitais teisės aktais.
XII. valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsakomybė
140. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo bei Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka.
141. Departamento darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO VADOVAMS BEI KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
143. Keičiantis direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
144. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, jei nėra paskirto naujo direktoriaus pavaduotojo, reikalai perduodami direktoriaus įgaliotam valstybės tarnautojui. Keičiantis direktoriaus pavaduotojams, departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai ir dokumentai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą.
145. Atleidžiami iš pareigų (darbo) arba perkeliami į kitas pareigas (darbą) departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, departamento struktūrinio padalinio vadovui. Atleidžiami iš pareigų (darbo) arba pereinantys dirbti į kitą departamentui pavaldžią įstaigą departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai atsiskaito su atitinkamais departamento struktūriniais padaliniais departamento direktoriaus 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. 1-316 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, atleidžiamų iš darbo arba pereinančių dirbti į kitą departamentui pavaldžią įstaigą, atsiskaitymo tvarkos aprašo ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos atsiskaitymo kortelės formos patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
Departamento struktūrinio padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.
XIV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS
146. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei papildomą herbinį antspaudą su skaitmeniu „02“.
147. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako departamento Bendrojo skyriaus ir Finansų skyriaus vadovai. Jų nesant, departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako direktoriaus įgalioti departamento valstybės tarnautojai.
XV. ARCHYVO TVARKYMAS
150. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
XVI. tarnybinio transporto ir mobiliųjų telefonų naudojimas
151. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486; 2007, Nr. 15-554) nustatyta tvarka.
152. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941), departamento direktoriaus 2006 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 1-507 „Dėl aprūpinimo tarnybiniais viešojo judriojo ryšio telefonais tvarkos nustatymo“ nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1-270, 2008-08-19, Žin., 2008, Nr. 96-3751 (2008-08-23), i. k. 108231GISAK0001-270
Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 1-222 "Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo" pakeitimo