Suvestinė redakcija nuo 2014-04-16 iki 2014-11-17
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 136-6481, i. k. 111301IISAK001V-194
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. lapkričio 10 d. Nr. 1V-194
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2008, Nr. 63-2402; 2010, Nr. 54-2662), 14.14 punktu ir siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 361 ir 363 straipsnių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatas ir užtikrinti tinkamą asmenų konsultavimą Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija):
1. Tvirtinu Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).
2. Nustatau, kad:
2.1. Taisyklių 18, 19 punktai ir 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas fiksuotojo ryšio telefonais arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas, įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.;
2.2. Taisyklių 21 ir 22 punktai, 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas žodžiu atliekant ūkio subjektų patikrinimus (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminama raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), įsigalioja Inspekcijos viršininkui ūkio subjektų veiklos priežiūros taisyklėse nustačius konsultacijų įforminimo tvarką.
3. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę Inspekcijos viršininko pavaduotojams, kuruojantiems administracijos padalinių veiklą.
PATVIRTINTA
Valstybinės teritorijų planavimo
ir statybos inspekcijos prie
Aplinkos ministerijos viršininko
2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194
ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) kompetenciją.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 363 straipsnio, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatomis ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).
3. Asmenims teikiamos šios konsultacijos:
4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Paklausimas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs (-ę) žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją.
Konsultacija – Inspekcijos teikiama administracinė paslauga – žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais.
Patvirtinta rašytinė konsultacija – rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).
Rašytinė konsultacija – Inspekcijos Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojų parengtas ir elektroniniu paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).
Konsultacija žodžiu – Inspekcijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakymas žodžiu į asmens klausimą (-us).
Viešoji konsultacija – Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens pasirašyta ir viešai Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija.
Teisės aktų sąrašas – Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas.
II. PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS
5. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Inspekcijai raštu ar elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens (toliau – elektroninis parašas), taip pat pateiktus Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ užpildžius nurodytą elektroninę formą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
6. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso), elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu nepasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ neteisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *, nagrinėjami ir atsakymai į tokius paklausimus teikiami tik Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
7. Inspekcijos administracijos teritorinio padalinio valstybės tarnautojas ir darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), tarnybiniu elektroniniu paštu gavęs paklausimą, persiunčia jį šio padalinio darbuotojams, atsakingiems už dokumentų registravimą. Darbuotojas, kurio darbo vieta yra A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, tokį paklausimą persiunčia el. paštu info@vtpsi.lt. Teritorinių padalinių darbuotojai, atsakingi už dokumentų registravimą, ir Teisės ir bendrųjų reikalų dapartamento Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už el. pašto dėžutės info@vtpsi.lt administravimą, tokius dokumentus užregistruoja Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka. Darbuotojui atsakius į minėtą paklausimą, tokiam atsakymui konsultacijos statusas nesuteikiamas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173
8. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.
9. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektą rengia Strategijos ir analizės skyrius, jei reikia, kitiems Inspekcijos administracijos padaliniams pateikus nuomonę su jų kompetencija susijusiais klausimais.
10. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektas vizuojamas ir pasirašomas Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1V-56 patvirtintame Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamente (toliau – Darbo reglamentas) nustatyta tvarka.
11. Patvirtintos rašytinės konsultacijos raštas pateikiamas asmeniui tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. Elektroniniu paštu siunčiamas rašto nuskenuotas variantas.
III. RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS
13. Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos tiesiogiai elektroniniu paštu, atsakant į paklausimus, pateiktus užpildžius Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ nurodytą elektroninę formą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
IV. KONSULTACIJŲ ŽODŽIU TEIKIMAS
16. Asmenys žodžiu konsultuojami:
16.1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu specialiuoju fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333;
16.2. iš anksto užsiregistravę į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (Inspekcijos interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykę į Inspekciją.
Neužsiregistravę asmenys Inspekcijos darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto į konsultaciją užsiregistravę asmenys;
16.3. iš anksto susitarus dėl konsultacijos su Inspekcijos darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykus į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, Inspekcijos darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto);
16.4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
Nr. 1V-65, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04472
17. Darbuotojas, teikiantis konsultacijas žodžiu, privalo:
17.1. suskambus telefonui, pakelti ragelį (rekomenduojama iki trečiojo skambučio), ir prisistatyti;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
17.3. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;
17.4. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį, paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;
17.5. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;
17.7. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);
17.8. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173
17.9. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas šių Taisyklių 184 ir 185 punktuose;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
17.10. paklausti, ar asmuo neturi daugiau klausimų, ir atsisveikinti su asmeniu.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
18. Fiksuotojo ryšio telefonais asmenis konsultuoja Inspekcijos viršininko įsakymu paskirti pirmojo ir antrojo lygio konsultantai. Visi pokalbiai įrašomi (apie tai automatiškai perspėja telefono atsakiklis).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
181. Konsultacijos žodžiu teikiamos konsultuoti skirtu mokamu fiksuotojo telefono numeriu (8 5) 207 3333, skambinant iš užsienio valstybės +370 5 207 3333.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
182. Asmeniui paskambinus kitu, negu nurodyta šių Taisyklių 181 punkte, Inspekcijos fiksuotojo ryšio telefono numeriu, atsiliepęs Inspekcijos darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti jo skambutį peradresuoti pirmojo lygio konsultantui, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, asmeniui turi būti pasiūlyta kreiptis šių Taisyklių 181 punkte nurodytu fiksuotojo ryšio telefono numeriu arba klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
183. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija, nesietina su konkrečios situacijos nagrinėjimu.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
184. Tais atvejais, kai pirmojo lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas antrojo lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis, būtų peradresuojamas antrojo lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam antrojo lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
185. Asmeniui pateikus klausimą, į kurį atsakymui pateikti reikia žinoti su konkrečia teritorija susijusius teisės aktus (pvz., teritorijų planavimo dokumentus, specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas ir pan.), asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas toje teritorijoje, kurios reglamentavimas jį domina, esančio Inspekcijos teritorinio padalinio darbuotojui, tačiau jo atsakymas nebus laikomas konsultacija, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, – nurodomas jam to darbuotojo telefono numeris arba pasiūloma jam klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Tais atvejais, kai yra poreikis peradresuoti skambutį į Inspekcijos teritorinį padalinį, peradresuojama tam darbuotojui, kurio veikla susijusi su teritorija, kurios reglamentavimas domina asmenį.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
186. Asmeniui pageidaujant, Inspekcija sudaro sąlygos išklausyti su juo vykusio pokalbio įrašą. Asmuo dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi raštu kreiptis į Inspekciją ne vėliau negu per 6 mėnesius nuo pokalbio dienos, nurodant tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, iš kurio buvo skambinta. Pokalbio įrašo skaitmeninė ir / ar šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
187. Asmenys, kurių gauta konsultacija telefonu netenkina arba mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis konsultacijos į Inspekciją per 6 mėnesius nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkina gauta konsultacija telefonu.
Papildyta punktu:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
19. Jeigu prieš konsultaciją priėmimo metu asmuo informuoja, kad pokalbis bus įrašomas, darbuotojas taip pat privalo, naudodamasis diktofonu, įrašyti pokalbį.
20. Darbuotojas priima priėmimo metu pateiktus rašytinius paklausimus, Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka juos užregistruoja arba perduoda registruoti Inspekcijos informacinėje dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“, asmeniui pageidaujant, ant jo pateiktos rašytinio paklausimo kopijos užrašo „Gauta“, datą, uždeda savo spaudą ir pasirašo. Šie paklausimai nagrinėjami Darbo reglamente ir Taisyklių 8–11 punktuose nustatyta tvarka.
21. Ūkio subjekto veiklos planinio ar neplaninio patikrinimo metu konsultacijas teikia darbuotojas, kuris atlieka tokį patikrinimą, o informaciją apie suteiktą konsultaciją įrašo į patikrinimo pažymą Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
22. Ūkio subjektas, norėdamas, kad jo veikla būtų patikrinta konsultavimo tikslais, pateikia rašytinį prašymą patikrinti veiklą konsultavimo tikslais Inspekcijos administracijos teritoriniam padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje jis vykdo veiklą. Tokiais atvejais konsultuoti turi teisę Inspekcijos darbuotojas, kuriam pavesta pagal kompetenciją atlikti patikrinimą. Patikrinimas konsultavimo tikslais atliekamas ir įforminamas Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
V. VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS
23. Viešąsias konsultacijas rengia ir Inspekcijos interneto svetainėje skelbia Strategijos ir analizės skyrius.
24. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:
24.3. konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu užduodamus klausimus, suderintos su Inspekcijos viršininku;
24.4. kitų institucijų pagal Inspekcijos paklausimus pateikti paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo;
25. Taisyklių 24 punkte nurodytos (24.1 ir 24.3 punktuose nurodytos – nuasmenintos) konsultacijos skelbiamos Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ poskyryje „Konsultacijos“ ir skyriuje „Klausimai“.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
VI. TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO IR JO PAKEITIMŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS
26. Teisės aktų sąraše nurodomi Inspekcijos veiklą reguliuojantys, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinantys, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatantys ir susisteminti pagal atitinkamus kriterijus teisės aktai.
27. Teisės aktų sąrašą ir jo pakeitimus rengia ir skelbia Strategijos ir analizės skyrius, vadovaudamasis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1R-247 (Žin., 2010, Nr. 133-6828), nustatyta tvarka.
28. Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainės skyriuje „Teisinė informacija“ ir skyriuje „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
VII. KONSULTACIJŲ SEMINARŲ METU TEIKIMAS
29. Inspekcija pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus rengia konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose seminaruose (pasitarimuose) ir teikia konsultacijas Inspekcijos kompetencijos klausimais.
30. Informacija apie Inspekcijos organizuojamus seminarus skelbiama Inspekcijos interneto svetainės skyriuose „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ ir „Skelbimai“, nurodant:
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Inspekcija prisiima atsakomybę už konsultacijas, nurodytas šių Taisyklių 3.1, 3.3 (konsultuojant fiksuotojo ryšio telefonu arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas į diktofoną), 3.4 ir 21–22 (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminta raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka) punktuose nurodytais atvejais.
33. Inspekcija neprisiima atsakomybės už konsultacijas, suteiktas tarnybinių mobiliojo ryšio telefonų numeriais, už konsultacijas žodžiu darbuotojų priėmimo metu, kai pokalbiai neįrašyti, konsultacijas seminarų metu, Taisyklių 21 ir 22 punktuose nurodytais atvejais (kai konsultacija neįforminta Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), esant aplinkybėms, nurodytoms Taisyklių 8 punkte (asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime), taip pat, kai į paklausimą, gautą elektroniniu paštu, atsako neįgalioti darbuotojai (Taisyklių 7 punkte nurodytas atvejis).
34. Inspekcija prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi Inspekcijos viršininko, jo įgalioto asmens patvirtinta rašytine arba kita Inspekcijos viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus 35 punkte nurodytus atvejus.
35. Išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:
35.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;
35.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas ūkio subjektui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;
35.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai;
36. Prireikus paklausimai nagrinėjami ir juose pateikti klausimai sprendžiami bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis. Jeigu asmens paklausime pateiktas klausimas nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija, paklausimas Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka persiunčiamas kompetentingai institucijai, apie tai informuojant asmenį. Persiunčiami tik pasirašyti (asmeniui nurodžius vardą, pavardę ir adresą) rašytiniai paklausimai, elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu pasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Klausimai“ poskyryje „Siųsti klausimą“ teisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *.
37. Šios Taisyklės nenustato reikalavimų, susijusių su asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nuostatas.
38. Asmens prašoma Inspekcijos turima informacija teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai apie darbuotojo veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galbūt padarytą asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84 (Žin., 2010, Nr. 58-2870), nustatyta tvarka.
39. Taisyklių nustatyta tvarka paskelbtos viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Inspekcijai yra privalomos. Darbuotojai, konsultuodami žodžiu, privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.
Asmenų konsultavimo
Valstybinėje teritorijų planavimo ir
statybos inspekcijoje prie
Aplinkos ministerijos taisyklių
priedas
KONSULTAVIMO TEMOS
I. Teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas
1. Bendrasis teritorijų planavimas:
2. Specialusis teritorijų planavimas:
3. Detalusis teritorijų planavimas (DTP):
II. Statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas
10. Statybą leidžiantys dokumentai (SLD):
19. Statybos darbai:
26. Statinio naudojimas ir priežiūra:
III. Kiti klausimai
Pakeitimai:
1.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 "Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 "Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-65, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04472
Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 „Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo