Nutarimas paskelbtas: Žin., 1999, Nr.
110-3229
Neoficialus nutarimo tekstas
LIETUVOS
RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A
S
1999 m. gruodžio
22 d. Nr. 1456
Vilnius
DĖL KELIONĖS
ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ FINANSINIŲ GARANTIJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32 - 852) 3 straipsniu,
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti
Kelionės organizavimo paslaugų finansinių garantijų taisykles (pridedama).
Ministras
Pirmininkas Andrius
Kubilius
Teisingumo
ministras, l.e. valdymo reformų
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1999 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1456
KELIONĖS ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ
FINANSINIŲ GARANTIJŲ TAISYKLĖS
I. Bendrosios nuostatos
1. Šios taisyklės nustato banko ar draudimo įmonės suteikiamų kelionės
organizavimo paslaugų finansinių garantijų (toliau vadinama – finansinės
garantijos) Lietuvos Respublikos įmonėms, įstatymų nustatyta tvarka teikiančioms
kelionės organizavimo paslaugas, dydį, jų taikymo ir kontrolės tvarką.
2. Šios taisyklės netaikomos, kai reikia atlyginti žalą turistams dėl
įmonės suteiktų paslaugų kokybės.
3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. kelionės organizavimo paslauga - veikla, kurią sudaro
kelionei reikalingų turizmo paslaugų įgijimas ir pardavimas, turizmo paslaugų
paketų rengimas, reklama bei pardavimas ir papildomų paslaugų, susijusių su
kelionės organizavimu, teikimas;
3.2. agentūros – turizmo agentūros ir kelionių agentūros bei šių
įmonių filialai ir padaliniai. Turizmo agentūros – tai įmonės, teikiančios
kelionės organizavimo paslaugas, rengiančios ir parduodančios turistines
keliones, o kelionių agentūros – įmonės, veikiančios kaip tiesioginio turizmo
paslaugų teikėjo (turizmo agentūros) ir turisto tarpininkės;
3.3. turizmo paslauga - veikla, susijusi su turistų poreikių
tenkinimu (kelionės organizavimo, transporto, apgyvendinimo, maitinimo,
informacijos ar specialios paslaugos turistams);
3.4. turizmo paslaugų paketas - už bendrą kainą parduoti parengtas
turizmo paslaugų rinkinys, kurį sudaro ne mažiau kaip 2 turizmo paslaugos,
įskaitant transportą ir (ar) apgyvendinimą, kai paslaugų trukmė viršija parą;
3.5. turistinės kelionės sutartis - surašytas susitarimas,
kuriuo paslaugų teikėjas įsipareigoja paslaugų vartotojui abipusiškai
sutartomis sąlygomis suteikti konkrečias turizmo paslaugas, o paslaugų
vartotojas - už jas sumokėti;
3.6. kelionės organizavimo paslaugų vartotojas - asmuo, kuris
nusipirko ar perka turizmo paslaugų paketą ir sudarė turistinės kelionės
sutartį (pagrindinė sutarties šalis), arba bet kuris kitas asmuo, kurio vardu
pagrindinė sutarties šalis įsigyja turizmo paslaugų paketą, - asmuo, įrašytas į
turistinės kelionės sutartį (kitas paslaugų gavėjas), arba bet kuris kitas
asmuo, kuriam pagrindinė sutarties šalis arba bet kuris iš kitų paslaugų gavėjų
perduoda turizmo paslaugų paketą (toliau vadinama - agentūros turistas);
3.7. vietinis turizmas – agentūrų veikla organizuojant Lietuvos
gyventojų keliones po savo šalį;
3.8. išvykstamasis turizmas – agentūrų veikla organizuojant
Lietuvos gyventojų keliones į užsienį;
3.9. vietinio turizmo garantinės įplaukos – agentūros
gautos už vietinį turizmą didžiausios ketvirčio įplaukos pagal turistinės kelionės
sutartis;
3.10. išvykstamojo turizmo garantinės įplaukos - agentūros
gautos už išvykstamąjį turizmą didžiausios ketvirčio įplaukos pagal turistinės
kelionės sutartis.
4. Kelionės organizavimo paslaugų vartotojo interesams šiose taisyklėse
nustatyta tvarka atstovauja Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio
ministerijos (toliau vadinama – vartotojų teisių gynimo institucija.
Punkto
pakeitimai:
Nr. 596, 2002-04-30,
Žin., 2002, Nr. 46-1753 (2002-05-08)
II. Finansinės garantijos ir jų
rūšys
5. Finansinės garantijos – banko ar draudimo įmonės garantas,
užtikrinantis būsimiesiems agentūros turistams, kad bus įvykdytos agentūros
prievolės pagal sudarytas turistinės kelionės sutartis, jeigu pati agentūra
savo prievolių (dalies ar visų) negalėtų įvykdyti dėl šių priežasčių:
5.1. agentūrai valstybės organų sprendimu būtų
atšauktas įmonės registravimas;
5.2. Kelionės organizavimo paslaugų teikimo
taisyklėse, patvirtintose Valstybinio turizmo departamento prie Valdymo reformų
ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybinis turizmo
departamentas) direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka agentūrai būtų
panaikintas pažymėjimas teikti kelionės organizavimo paslaugas;
5.3. agentūra taptų nemoki;
5.4. agentūrai būtų iškelta bankroto byla arba
pradėtas neteisminis bankroto procesas;
5.5. agentūra, sudariusi turistinės kelionės sutartį,
savo turistui nesuteiktų kelionės organizavimo paslaugų ir negrąžintų sumokėtų
pinigų.
6. Finansinių garantijų rūšys yra šios:
6.1. banko garantas – garantinis raštas;
6.2. draudimo įmonės garantas - draudimas, kuriuo
draudimo įmonė įsipareigoja užtikrinti agentūros turistams, kad bus įvykdytos
agentūros prievolės pagal turistinės kelionės sutartis šiose taisyklėse
nustatyta tvarka.
7. Finansinių garantijų rūšį agentūra pasirenka pati.
III. Finansinių garantijų dydis
8. Vietinio ir išvykstamojo turizmo paslaugų finansinės garantijos yra
skirtingo dydžio. Jų dydis nustatomas atsižvelgiant į agentūros gautas didžiausias
ketvirčio įplaukas (skaičiuojama iš praėjusių mažiausiai dviejų, bet ne daugiau
kaip keturių ketvirčių) arba planuojamas įplaukas pagal verslo planą:
8.1. vietinio turizmo finansinių garantijų dydis – 2
procentai gautų iš vietinio turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip
20000 litų;
8.2. išvykstamojo turizmo finansinių garantijų dydis
nustatomas skaičiuojant tam tikrą procentą gautų iš išvykstamojo turizmo
garantinių įplaukų pagal šią lentelę (bet šis dydis negali būti mažesnis kaip
50000 litų):
Išvykstamojo turizmo
garantinių įplaukų suma, tūkst. litų
|
Procentai
|
Finansinių garantijų dydis,
tūkst. litų
|
nuo
|
iki
|
|
ne mažiau kaip
|
iki
|
0
|
1000
|
|
50
|
50
|
1001
|
1500
|
5
|
55
|
75
|
1501
|
2000
|
4,5
|
75
|
90
|
2001
|
2500
|
4
|
90
|
100
|
2501
|
5000
|
2,5
|
100
|
125
|
5001
|
10000
|
2,4
|
125
|
240
|
10001
|
…
|
2
|
240
|
…
|
9. Finansinių garantijų dydis agentūroms, tik pradedančioms savo veiklą,
nustatomas pagal agentūros planuojamas didžiausias ketvirčio įplaukas per
būsimuosius veiklos metus:
9.1. vietinio turizmo – 5 procentai planuojamų vietinio
turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip 20000 litų;
9.2. išvykstamojo turizmo – 10 procentų planuojamų
išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų, bet ne mažiau kaip 50000 litų.
10. Finansinių garantijų dydis agentūroms, gaunančioms įplaukas iš vietinio
ir išvykstamojo turizmo, nustatomas kaip išvykstamojo turizmo pagal vietinio ir
išvykstamojo turizmo garantinių įplaukų sumą.
IV. Finansinių garantijų dydžio nustatymas
11. Prieš pradėdama teikti kelionės organizavimo paslaugas, įmonė turi
kreiptis į banką ar draudimo įmonę, kad šie sudarytų su ja rašytinę sutartį dėl
finansinių garantijų suteikimo.
12. Kartu su prašymu bankui ar draudimo įmonei turi būti pateikti šie
dokumentai:
12.1. jeigu įmonė nebe pirmi metai dirba kaip
agentūra:
12.1.1. keturių
paskutinių ketvirčių finansinės atskaitomybės dokumentai;
12.1.2. keturių
paskutinių ketvirčių agentūros ataskaitų, teikiamų Statistikos departamentui
prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (forma F–09), kopijos;
12.1.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės
teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką,
bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus,
kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;
12.2. jeigu įmonė dirba nebe pirmi metai ir nori
pradėti dirbti kaip agentūra:
12.2.1. keturių paskutinių ketvirčių finansinės
atskaitomybės dokumentai;
12.2.2. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;
12.2.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės
teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką,
bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus,
kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;
12.3. jeigu įmonė įkurta daugiau kaip prieš 6
mėnesius, bet mažiau nei prieš metus, ir nori pradėti dirbti kaip agentūra:
12.3.1. dviejų paskutinių ketvirčių finansinės
atskaitomybės dokumentai;
12.3.2. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;
12.3.3. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės
teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką,
bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus,
kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą finansinę garantiją;
12.4. jeigu įmonė įkurta mažiau kaip prieš 6 mėnesius
ir nori pradėti dirbti kaip agentūra:
12.4.1. pirmųjų agentūros veiklos metų verslo planas;
12.4.2. kiti dokumentai, numatyti banko ar draudimo įmonės
teisės aktuose, reglamentuojančiuose garantijų (laidavimo) suteikimo tvarką,
bei užtikrinantys banko ar draudimo įmonės teisę į atgręžtinius reikalavimus,
kai bankas ar draudimo įmonė sumokės pagal išduotą garantiją.
13. Išnagrinėję įmonės pateiktus dokumentus, bankas ar draudimo įmonė
priima sprendimą dėl finansinės garantijos suteikimo.
14. Apskaičiavę finansinių garantijų dydį, bankas ar draudimo įmonė gali
įpareigoti agentūrą šį dydį suderinti su Valstybiniu turizmo departamentu.
15. Priėmęs (-usi) sprendimą suteikti finansinę garantiją:
15.1. bankas sudaro rašytinę sutartį su agentūra dėl
finansinės garantijos suteikimo ir išduoda būsimųjų agentūros turistų interesų
atstovei – šių taisyklių 4 punkte nurodytai vartotojų teisių gynimo
institucijai – garantinį raštą pagal Valstybinio turizmo departamento direktoriaus
nustatytą formą;
15.2. draudimo įmonė sudaro su agentūra rašytinę
draudimo sutartį ir perduoda būsimųjų agentūros turistų interesų atstovei – šių
taisyklių 4 punkte nurodytai vartotojų teisių gynimo institucijai – draudimo
liudijimo (poliso) kopiją.
V. Finansinių garantijų
panaudojimas
16. Finansinės garantijos panaudojamos šiais atvejais (vienu ar keliais):
16.1. apmokėti už Lietuvos Respublikos teritorijos
ribų esančio ir neturinčio galimybės savarankiškai grįžti į Lietuvą agentūros
turisto (vieno ar daugiau; toliau vartojama vienaskaita) organizuoto grąžinimo
į išvykimo vietą Lietuvoje išlaidas ir su tuo susijusias kitas pagrįstas
išlaidas bei atlyginti agentūros turistui negautų apmokėtų pagal turistinės
kelionės sutartį paslaugų vertę, kai agentūra nevykdo arba nesugeba įvykdyti
savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte
nurodytų priežasčių (vienos ar kelių);
16.2. grąžinti agentūros turistui visas dokumentais
pagrįstas jo savarankiško sugrįžimo į išvykimo vietą Lietuvoje išlaidas ir
atlyginti negautų apmokėtų pagal turistinės kelionės sutartį paslaugų vertę,
kai agentūra neįvykdė ar negalėjo įvykdyti savo prievolių pagal turistinės
kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar
kelių);
16.3. grąžinti agentūros turistui pagal turistinės
kelionės sutartį agentūrai sumokėtus pinigus, kai agentūra negali įvykdyti savo
prievolių pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių taisyklių 5 punkte nurodytų
priežasčių (vienos ar kelių);
16.4. išmokėti agentūros turistui Lietuvos Respublikos
teismo priteistus nuostolius dėl to, kad agentūra neįvykdė savo prievolių (arba
įvykdė ne visas prievoles) turistui pagal turistinės kelionės sutartį dėl šių
taisyklių 5 punkte nurodytų priežasčių (vienos ar kelių).
17. Agentūros turistas, turintis
su agentūra jai suteiktų finansinių garantijų galiojimo laikotarpiu sudarytą
turistinės kelionės sutartį, turi teisę reikalauti, kad bankas ar draudimo
įmonė įvykdytų agentūros prievoles pagal turistinės kelionės sutartį, ir
kreiptis dėl to į vartotojų teisių gynimo instituciją tik tuo atveju, kada
negauna savo reikalavimo pilnutinio patenkinimo iš agentūros:
17.1. šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju – kai
per vieną darbo dieną nuo Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar
oficialių užsienio valstybinių turizmo institucijų rašytinio patvirtinimo, kad
Lietuvos Respublikos agentūros turistas negali grįžti į Lietuvą, nes agentūra
nevykdo savo prievolių pagal turistinės kelionės sutartį, gavimo agentūra
nesiima priemonių agentūros turistui sugrąžinti į Lietuvą.
Šiuo atveju
Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar oficialios užsienio valstybinės
turizmo institucijos rašytinį patvirtinimą siunčia vartotojų teisių gynimo
institucijai ir agentūrai. Jeigu agentūra savo prievolių neįvykdo per vieną
darbo dieną nuo rašytinio patvirtinimo išsiuntimo, agentūros turistas raštu
apie tai informuoja vartotojų teisių gynimo instituciją;
17.2. šių taisyklių 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytu
atveju – kai agentūros turisto per reikalavimo Kelionės organizavimo paslaugų
teikimo taisyklėse nurodytą laiką agentūra iki galo nepatenkina.
Šiuo atveju
agentūros turistas pateikia vartotojų teisių gynimo institucijai raštu prašymą,
turistinės kelionės sutartį ir bilietą;
17.3. šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju – kai
agentūra turistui neišmoka pinigų per teismo antstolio nustatytą terminą teismo
sprendimą įvykdyti geruoju.
Šiuo atveju
agentūros turistas pateikia vartotojų teisių gynimo institucijai raštu prašymą
ir teismo sprendimo kopiją.
18. Draudimo išmoka ar pinigai pagal banko garantinį raštą išmokami pagal
vartotojų teisių gynimo institucijos reikalavimo raštą jame nurodytiems
asmenims (agentūros turistui ar vartotojų teisių gynimo institucijai, ar jos
įgaliotam asmeniui). Prie šio rašto pridedami reikalavimo išmokėti pinigus
teisėtumą patvirtinantys dokumentai:
18.1. šių taisyklių 5.1-5.4 punktuose nurodytą atvejį
patvirtinančio dokumento kopija;
18.2. turistinės kelionės sutarties kopija;
18.3. agentūros turisto prašymas vartotojų teisių
gynimo institucijai ( šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju - tik tada, kai
agentūros turistas reikalauja atlyginti negautų apmokėtų pagal turistinės
kelionės sutartį paslaugų vertę);
18.4. agentūros rašytinis paaiškinimas, ar pagrįsti
agentūros turisto reikalavimai (jeigu agentūra pateikia šį paaiškinimą per
vartotojų teisių gynimo institucijos nustatytą laiką);
18.5. šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju –
agentūros turisto transporto, kuriuo jis buvo grąžintas į Lietuvą, bilietas
arba transporto nuomos sutartis, vizos pratęsimo išlaidos, viešbučio ir
maitinimo sąskaitos ir vartotojų teisių gynimo institucijos ar jos įgalioto
asmens komandiruotės, pašto, telefono išlaidas patvirtinantys dokumentai;
18.6. šių taisyklių 16.2 punkte nurodytu atveju –
agentūros turisto transporto, kuriuo jis grįžo į Lietuvą, bilietas;
18.7. šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju –
teismo sprendimo kopija.
19. Agentūros turistų reikalavimai per visą finansinių garantijų
galiojimo laikotarpį tenkinami tokiu eiliškumu, kokiu jie buvo pateikti.
20. Šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju negautų paslaugų vertė
agentūros turistui atlyginama tik tuomet, jeigu organizuoto grąžinimo į Lietuvą
išlaidos neviršija turistinės kelionės sutartyje nurodytos turizmo paslaugų
paketo kainos.
21. Jeigu bendra agentūros turistų pareikštų reikalavimų suma yra didesnė
už agentūros turimą finansinių garantijų dydį ar jų likutį, pirmiausia lėšos
skiriamos šių taisyklių 16.1 punkte nurodytam atvejui apmokėti, o kita suma
(16.2, 16.3, 16.4 punktuose nurodytiems atvejams bei 16.1 punkte nurodytu
atveju – negautų paslaugų vertei atlyginti) paskirstoma proporcingai agentūros
turistų pareikštų reikalavimų dydžiui.
22. Jeigu agentūros turimų finansinių garantijų ar jų likučio nepakanka šių
taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju turisto grąžinimo į Lietuvą išlaidoms
apmokėti, trūkstamas agentūros turisto organizuoto grąžinimo į Lietuvą išlaidas
vartotojų teisių gynimo institucijai ar jos įgaliotam asmeniui po grąžinimo į
išvykimo vietą Lietuvoje apmoka pats agentūros turistas.
23. Pagal reikalavimo raštą pinigai išmokami tik už tas prievoles, kurios
atsirado iki garantinio rašto, draudimo liudijimo galiojimo pabaigos ar
finansinių garantijų nutraukimo datos.
24. Garantinis raštas bankui ar draudimo poliso kopija draudimo įmonei
grąžinami per 3 mėnesius nuo datos, kai pasibaigia terminas pareikšti
reikalavimą dėl išmokėjimo pagal garantinį raštą ar draudimo polisą.
VI. Finansinių garantijų išmokų
dydis ir jų pagrindimas
25. Šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu atveju išmokų dydis:
25.1. vartotojų teisių gynimo institucijai ar jos
įgaliotam asmeniui nustatomas pagal pateiktus dokumentus, išvardytus šių
taisyklių 18.5 punkte;
25.2. maksimalus išmokos už negautas paslaugas
agentūros turistui dydis negali viršyti skirtumo tarp turistinės kelionės
sutartyje nurodytos kainos ir visų pagrįstų grąžinimo į išvykimo vietą
Lietuvoje išlaidų. Išmokos dydis nustatomas remiantis agentūros turisto
rašytiniu prašymu, kuriame turi būti nurodyta, kokių prievolių pagal turistinės
kelionės sutartį agentūra neįvykdė, taip pat turistinės kelionės sutartimi bei
agentūros rašytiniu paaiškinimu, ar pagrįsti turisto reikalavimai (jeigu
agentūra šį paaiškinimą pateikia per vartotojų teisių gynimo institucijos
nustatytą laiką).
26. Šių taisyklių 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytais atvejais banko ar
draudimo įmonės išmokų dydis agentūros turistui negali viršyti turistinės
kelionės sutartyje nurodytos kelionės kainos ir yra nustatomas pagal:
26.1. agentūros turisto sudarytą turistinės kelionės
sutartį su agentūra per finansinių garantijų galiojimo laikotarpį;
26.2. agentūros turisto vartotojų teisių gynimo
institucijai pateiktą rašytinį prašymą, kuriame turi būti nurodyta, kokių
prievolių pagal turistinės kelionės sutartį agentūra neįvykdė;
26.3. agentūros rašytinį paaiškinimą, ar pagrįsti
agentūros turisto reikalavimai (jeigu agentūra šį paaiškinimą pateikia per
vartotojų teisių gynimo institucijos nustatytą laiką);
26.4. šių taisyklių 16.2 punkte nurodytu atveju
papildomai pateikiamą grįžimo bilietą.
27. Šių taisyklių 16.4 punkte nurodytu atveju banko ar draudimo įmonės
išmokų dydis – agentūros turistui teismo priteistos išmokos.
28. Per finansinių garantijų galiojimo laikotarpį išmokėta bendra išmokų
suma negali būti didesnė nei garantiniame rašte, draudimo liudijime nurodytas
finansinių garantijų dydis.
VII. Banko, draudimo įmonės
teisės ir pareigos
29. Bankas ar draudimo įmonė turi teisę susipažinti su įmonės
dokumentais, susijusiais su finansinių garantijų išdavimu.
30. Bankas ar draudimo įmonė informaciją apie agentūrą turi laikyti
paslaptyje ir gali atskleisti ją tik:
30.1. teismams, teisėsaugos ir kitoms institucijoms
įstatymų nustatytais atvejais;
30.2. rašytiniu agentūros sutikimu ar jos prašymu.
31. Pasikeitus agentūros finansinei būklei arba kitais atvejais, kai
padidėja šių taisyklių 5 punkte nurodytų atvejų pavojus, bankas ar draudimo
įmonė, siekdami sumažinti galimą žalą, turi teisę imtis visų įstatymo leistinų
veiksmų prieš agentūrą.
32. Bankas privalo išmokėti reikalavimo rašte numatytą pinigų sumą per
jame nurodytą laikotarpį. Draudimo įmonė šių taisyklių 16.1 punkte nurodytu
atveju pinigus išmoka per vieną darbo dieną nuo vartotojų teisių gynimo
institucijos reikalavimo rašto gavimo dienos, o 16.2 – 16.4 punktuose
nurodytais atvejais - per draudimo taisyklėse nurodytą laikotarpį.
33. Agentūrai suteiktas finansines garantijas, nepasibaigus jų galiojimo
laikui, bankas ar draudimo įmonė gali nutraukti tik įspėję agentūrą ir
informavę vartotojų teisių gynimo instituciją, kuri savo ruožtu informuoja
atitinkamos savivaldybės turizmo paslaugų komisiją ne mažiau kaip prieš mėnesį
iki nutraukimo dienos.
34. Bankas ar draudimo įmonė, neviršydami išmokėtos pagal finansines
garantijas sumos, gali naudotis regreso teise į agentūrą - kelionės
organizavimo paslaugų teikėją.
VIII. Agentūrų pareigos
35. Prieš pradėdama teikti kelionės organizavimo paslaugas, įmonė privalo
turėti finansines garantijas. Finansinės garantijos būtinos visam agentūros
pažymėjimo, išduoto Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo nustatyta tvarka,
galiojimo laikui ir dar 6 mėnesiams po galiojimo pasibaigimo datos. Kai bankas
ar draudimo įmonė įspėja agentūrą apie finansinių garantijų nutraukimą,
agentūra turi įsigyti naujas finansines garantijas iki turėtųjų finansinių
garantijų nutraukimo dienos. Agentūrai, neįsigijusiai naujų finansinių
garantijų, panaikinamas pažymėjimo galiojimas Kelionės organizavimo paslaugų
teikimo taisyklėse nustatyta tvarka.
36. Finansinių garantijų nereikalaujama iš kelionių agentūros, kai ji
parduoda turinčios finansines garantijas turizmo agentūros turizmo paslaugų
paketus.
37. Agentūra per 40 dienų po kiekvieno ketvirčio pasibaigimo privalo
bankui ar draudimo įmonei pristatyti ketvirčio finansinės atskaitomybės
dokumentus, agentūros ketvirčio ataskaitos, pateikiamos Statistikos
departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (forma F-09), kopiją bei
kitus reikalaujamus ūkinės ir finansinės veiklos dokumentus. Pateikiami
duomenys privalo atitikti tikrovę.
38. Agentūra kiekvienoje turistinės kelionės sutartyje privalo nurodyti
banko ar draudimo įmonės pavadinimą, adresą, garantinio rašto ir draudimo
liudijimo numerį.
39. Jeigu finansinių garantijų laikotarpiu pasikeičia prašyme suteikti
finansinę garantiją nurodyti duomenys, agentūra per 5 darbo dienas nuo duomenų
pasikeitimo privalo apie tai pranešti bankui ar draudimo įmonei.
IX. Kontrolė ir ginčų sprendimas
40. Turizmo ir kelionių agentūrų kontrolę dėl finansinių garantijų pagal
šių taisyklių nuostatas vykdo savivaldybių turizmo paslaugų komisijos.
41. Visi ginčai, kylantys dėl finansinių garantijų, suteiktų pagal šias
taisykles, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
__________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr.
596,
2002-04-30, Žin., 2002, Nr. 46-1753 (2002-05-08)
DĖL
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. GRUODŽIO 22 D. NUTARIMO NR. 1456 „DĖL
KELIONĖS ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ FINANSINIŲ GARANTIJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO"
DALINIO PAKEITIMO
***
Pabaiga ***
Redagavo:
Angonita Rupšytė (2002-05-08)
anrups@lrs.lt