Suvestinė redakcija nuo 2020-03-07 iki 2022-02-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 56-2504, i. k. 103301MISAK00000248

 

Nauja redakcija nuo 2008-11-12:

Nr. D1-569, 2008-10-27, Žin. 2008, Nr. 129-4937 (2008-11-11), i. k. 108301MISAK00D1-569

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS MINISTERIJOS ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ VEIKSMŲ EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS IR AVARIJŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO VALDYMO

 

2003 m. gegužės 20 d. Nr. 248

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75; 1996, Nr. 57-1335; 2000, Nr. 39-1093; 2002, Nr. 2-49; 2005, Nr. 47-1558; 2010, Nr. 70-3472) 8 straipsniu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 13 straipsniu:

Preambulės pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo tvarkos aprašą;

1.2. Aplinkos kokybės tyrimų atlikimo ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais bei likviduojant jų padarinius tvarkos aprašą;

1.3. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centro sudėtį;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

1.4. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatus;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

1.5. Ekstremalios situacijos ar avarijos ir jos padarinių likvidavimo valdymo kontrolės protokolą;

1.6. Ekstremalių situacijų ar avarijų sudėtingumo lygių skalę;

1.7. Pranešimo apie ekstremalią situaciją ar avariją formą;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.8. Pirminių tyrimų protokolo formą:

1.8.1. Neteko galios nuo 2011-07-10

Punkto naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.8.2. Neteko galios nuo 2011-07-10

Punkto naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.8.3. Neteko galios nuo 2011-07-10

Punkto naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.9. Neteko galios nuo 2011-07-10

Punkto naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.10. Pažymos apie aplinkos užterštumo pirminį įvertinimą ekstremalios situacijos ar avarijos vietoje formą;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

1.11. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą.

2. Skiriu:

2.1. Neteko galios nuo 2011-07-10

Punkto naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

2.2. Aplinkos apsaugos agentūrą ekstremalių situacijų valdymo atsakingąja institucija Aplinkos ministerijos sistemoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

3. Įpareigoju Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamentą parengti aplinkos ministro įsakymo projektą dėl personalinės ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro sudėties ir iki 2008 m. lapkričio 3 d. pateiktį jį tvirtinti.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. 1999 m spalio 1 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ (Žin., 1999, Nr. 84-2508);

4.2. 2000 m. spalio 18 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 446 „Dėl 1999 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 94-2949);

4.3. 2001 m. balandžio 27 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 233 „Dėl aplinkos ministro 1999 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ pakeitimo įsakymo“ (Žin., 2001, Nr. 39-1378);

4.4. 2004 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. D1-704 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ papildymo ir pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 4-79).

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                            ARŪNAS KUNDROTAS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-569

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. D1-510

redakcija)

 

APLINKOS MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ BEI MINISTERIJAI PAVALDŽIŲ IR JOS REGULIAVIMO SRIČIAI PRISKIRTŲ INSTITUCIJŲ VEIKSMŲ EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS IR AVARIJŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo tvarkos aprašas reglamentuoja ministerijos atsakingų institucijų už ekstremalias situacijas (toliau – ES) ar avarijas, veiksmus įvykus šiems atvejams ir veiksmus likviduojant jų padarinius, funkcijų pasiskirstymą tarp atskirų padalinių bei sąveiką su kitomis valstybės atsakingomis institucijomis (Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centru, Policijos informacijos valdyba, specialiosiomis tarnybomis (toliau – Atsakingos institucijos)

2. Avarija – įvykis, kurio metu dėl gamtinio, techninio, ekologinio ar socialinio pobūdžio priežasčių yra ar gali būti teršiama aplinka ir kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai.

3. Ekstremali situacija (ES) – dėl ekstremaliojo įvykio susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą.

4. Visi Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir Aplinkos ministerijos sistemos institucijų darbuotojai, pastebėję arba gavę signalą ar informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka ar naikinami gamtos ištekliai, kelia žalą aplinkai ir/ar pavojų žmonėms, jų gyvenimo sąlygoms, turtui arba įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, taip pat hidrotechnikos statinių griūtį, privalo nedelsdami perduoti turimą informaciją savo vadovui arba jo įgaliotam asmeniui, o jis arba jo įgaliotas asmuo apie tai informuoja Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) Avarijų prevencijos ir valdymo skyrių, tel. (8 5) 273 2995 (visą parą).

5. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centras pradeda veikti, kai yra pasiekiami ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004; 2009, Nr. 153-6928). Šią informaciją Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriui (jei jo nėra – koordinatoriaus pavaduotojui) nedelsdama perduoda AAA.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

II. APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

6. AAA, gavusi informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, hidrotechnikos statinių griūtį, pavojingus geologinius, stichinius, katastrofinius meteorologinius ir hidrologinius reiškinius ir situacijas, galinčias sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus ar įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, ją registruoja ir perduoda:

6.1. Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau – RAAD), kurio teritorijoje įvyko ES ar avarija, pavesdama skubiai patikrinti vietoje ir pateikti AAA pilną informaciją apie įvykį;

6.2. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba) – kai ES ar avarijos atveju į aplinką gali patekti pavojingos cheminės ar radioaktyviosios medžiagos, hidrotechninių statinių griūčių atvejais ir kai susidariusios situacijos valdymui reikalinga hidrometeorologinė informacija;

6.3. Lietuvos geologijos tarnybai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Lietuvos geologijos tarnyba) – hidrotechnikos statinių griūčių, pavojingų geologinių reiškinių ir situacijų, galinčių sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus, atvejais;

6.4. Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija) – hidrotechnikos statinių griūčių atvejais;

6.5. Saugomų teritorijų tarnybai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Saugomų teritorijų tarnyba) ir Generalinei miškų urėdijai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Generalinė miškų urėdija) – gaisrų miškuose ir durpynuose atvejais;

6.6. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriui, Aplinkos ministerijos vadovybei, Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komitetui (suderinus su Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriumi), kai avarijos metu susidaro situacija, artėjanti prie ekstremalios pagal Ekstremalių įvykių kriterijus, taip pat kai aplinkos užteršimas turi arba gali turėti tarpvalstybinį poveikį;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

6.7. atsakingoms institucijoms pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą – ypatingų radiacinių situacijų atvejais.

7. AAA, dalyvaudama ES ar avarijos valdyme:

7.1. sprendžia apie kitų reikiamų priemonių pasitelkimą, specialistų ir laboratorijų išvykimo į įvykio vietą tikslingumą, reikiamų laboratorinių mėginių paėmimą ir analizių atlikimą;

7.2. teikia informaciją apie ES ar avarijos pasekmes ir likvidavimo eigą Aplinkos ministerijos vadovybei, Aplinkos ministerijos visuomenės informavimo ir švietimo skyriui, savivaldybių institucijoms, ypatingų radiacinių situacijų atvejais – atsakingoms institucijoms pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą;

7.3. konsultuoja RAAD laboratorijų specialistus, koordinuoja jų veiksmus, teikia RAAD informaciją apie ES ar avarijos valdymo metu priimtus sprendimus, atliktus tyrimus ir jų rezultatus;

7.4. jei RAAD nėra reikiamos įrangos, priima sprendimą dėl AAA mobilios laboratorijos vykimo į ES ar avarijos vietą aplinkos tyrimams atlikti tikslingumo;

7.5. atsižvelgdama į ES ar avarijos pobūdį ir mastą, pagal nustatytą veikimo sritį atlieka aplinkos tyrimus (ima mėginius ir atlieka laboratorines analizes), nustato ir vertina aplinkos taršos mastą, teikia sklidimo prognozes ir tyrimų rezultatus;

7.6. sprendžia, ar reikalingas aplinkos monitoringas likvidavus ES ar avariją, ir teikia pasiūlymus RAAD (išskyrus dėl Baltijos jūros ir Kuršių marių aplinkos monitoringo);

7.7. esant pavojui, kad išpilti teršalai patekę į Baltijos jūrą ar Kuršių marias gali būti išmesti į krantą, konsultuoja Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centrą, savivaldybes ir kitas atsakingas institucijas apie efektyvių priemonių naudojimą;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

7.8. atlieka Baltijos jūros ir Kuršių marių aplinkos monitoringą likvidavus ES ar avariją, jeigu priimamas sprendimas, kad tai reikalinga.

8. Nustačiusi ar gavusi pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį ir stichinių hidrologinių reiškinių atvejus ar esant tokiai grėsmei, AAA:

8.1. teikia pasiūlymus RAAD, priešgaisrinės gelbėjimo tarnyboms dėl nuotėkio reguliavimo galimybių ir būtinumo, kad būtų išvengta ar kiek įmanoma sumažinta žala aplinkai ir jos komponentams;

8.2. RAAD prašymu vyksta į įvykio vietą, teikia pasiūlymus dėl būtinų priemonių avarijos padariniams likviduoti, dalyvauja hidrotechnikos statinių griūčių priežasčių tyrime.

 

III. REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTŲ VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

9. Regionų aplinkos apsaugos departamentas, kuriame įvyko ES ar avarija, gavęs informaciją apie įvykį, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, hidrotechnikos statinių griūtį, pavojingus geologinius ir meteorologinius reiškinius ir situacijas, galinčias sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus ar įvykį, galinti sukelti tokias pasekmes, registruoja ir nedelsdamas praneša turimą informaciją AAA, užpildydamas Pranešimo apie ekstremalią situaciją ar avariją formą, savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovui ir atsakingų institucijų vietos padaliniams.

10. Dalyvaudami ES ar avarijos valdyme, RAAD:

10.1. už ES ar avarijos židinio ribų atlieka gautos informacijos patikrinimą, padaryto poveikio aplinkai pirminį įvertinimą ir nustato galimas pasekmes, praneša apie tai AAA ir informuoja savivaldybės institucijas;

10.2. dalyvauja savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centrų veikloje, pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus šių centrų vadovams;

10.3. kartu su kitų atsakingų institucijų atstovais imasi veiksmų siekiant nustatyti ES ar įvykusios avarijos kaltininkus;

10.4. pagal nustatytas veikimo sritis atlieka aplinkos kokybės tyrimus, ima aplinkos elementų mėginius laboratorinėms analizėms už ES ar avarijos židinio ribų;

10.5. nustatę ar gavę pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį, apie įvykį informuoja hidrotechnikos statinių savininkus, savivaldybės institucijas, priešgaisrines gelbėjimo tarnybas;

10.6. vadovaudamasis Aplinkos apsaugos agentūros pateiktais pasiūlymais, teikia nurodymus hidrotechninių statinių savininkams, o priešgaisrinėms gelbėjimo tarnyboms – pasiūlymus dėl nuotėkio reguliavimo galimybių ir būtinumo;

10.7. kontroliuoja, kaip priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, kitų specialiųjų tarnybų atstovai, objekto, įmonės savininkai ar susidariusios ES ar avarijos kaltininkai, savivaldybių atsakingi pareigūnai organizuoja ir vykdo ES lokalizavimo ir likvidavimo darbus, siekiant, kad aplinkai būtų padaryta kuo mažesnė žala. Apie darbų eigą nuolat informuoja telefonu, faksu ar el. paštu AAA;

10.8. duoda nurodymus dėl aplinkos monitoringo reikalingumo ir organizavimo po ES ar avarijos;

10.9. apie ES ar avarijos valdymo metu priimtus sprendimus, apie paimtus mėginius, atliktus tyrimus ir jų rezultatus informuoja AAA, o žemės gelmių taršos atvejais – Lietuvos geologijos tarnybą;

10.10. kontroliuoja ES ar avarijos pasekmių likvidavimo darbus iki taršos likvidavimo ir aplinkos kokybės atstatymo, periodiškai informuoja apie ES ar avarijos pasekmių likvidavimo darbų eigą AAA, pildo ES ar avarijos ir jos padarinių likvidavimo valdymo kontrolės protokolą, kuris saugomas atitinkamoje RAAD agentūroje, kurios kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ES ar avarija, ir užbaigus žalos, administracinių baudų išieškojimo procedūras, pateikiamas AAA, skiria administracines nuobaudas, teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, kontroliuoja jų išieškojimą.

 

IV. LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

11. Prognozuoja katastrofinius ir stichinius meteorologinius ir hidrologinius reiškinius, galinčius sukelti didelius neigiamus gamtinės aplinkos pokyčius.

12. Dalyvaudama ES ar avarijos valdyme, Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba:

12.1. informuoja apie katastrofinius ir stichinius meteorologinius ir hidrologinius reiškinius, teikia katastrofinių ir stichinių hidrometeorologinių reiškinių prognozes Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, AAA ir RAAD, kurio kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ar gali įvykti ES, Žemės ūkio ministerijai (tik apie užfiksuotas stichines sausras);

12.2. ES ar avarijos metu, kai į aplinką patenka radioaktyvios, cheminės, biologiškai pavojingos ir kitos teršiančios pavojingos medžiagos, pagal poreikį teikia hidrometeorologines prognozes bei hidrologinių ir meteorologinių matavimų duomenis šių situacijų valdymą vykdančioms institucijoms.

 

V. LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

13. Gavusi pranešimą apie pavojingą geologinį reiškinį (t. y. gamtinio pobūdžio ekstremalų įvykį) bei ES ar avarijos atvejį, galintį sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus, apie tai nedelsdama informuoja AAA.

14. Dalyvaudama ES ar avarijos valdyme:

14.1. teikia metodinę paramą ir konsultacijas grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens būklės įvertinimo ir tyrimo klausimais galimo jų užteršimo arba pavojingų geologinių reiškinių atveju;

14.2. pagal pateiktus tyrimų rezultatus rengia ekspertines išvadas ir prognozes apie ES ar avarijos poveikį gruntui (dirvožemiui), žemės gelmėms ir požeminiam vandeniui bei ekosistemoms;

14.3. nustato grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens užteršimo ir/ar žemės gelmių pažeidimo lygį ir, esant galimybei, teikia teršalų sklidimo prognozes už šių situacijų valdymą atsakingoms institucijoms;

14.4. informuoja RAAD ir AAA apie ekspertines išvadas, prognozes ir apie priimtus sprendimus taršai likviduoti.

 

VI. VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

15. Nustačiusi ar gavusi pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį arba griūties grėsmę, apie įvykį nedelsdama informuoja AAA.

16. Vyksta į įvykio vietą, teikia pasiūlymus dėl būtinų priemonių avarijos padariniams likviduoti ir dalyvauja hidrotechnikos statinių griūčių priežasčių tyrime.

 

VII. VALSTYBINĖS SAUGOMŲ TERITORIJŲ TARNYBOS IR GENERALINĖS MIŠKŲ URĖDIJOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

17. Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba ir (ar) Generalinė miškų urėdija nustačiusios ar gavusios informaciją apie gaisrų saugomose teritorijose, miškuose ir durpynuose atvejus ar informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, ar įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, pagal kompetenciją nedelsdamos praneša turimą informaciją AAA.

18. Dalyvaudamos ES ar avarijos valdyme gaisrų atvejais:

18.1. registruoja pranešimus apie gaisrus saugomose teritorijose, miškuose ir durpynuose;

18.2. Generalinė miškų urėdija kartu su VĮ miškų urėdijomis ir savivaldybės institucijomis, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybomis organizuoja miškų gaisrų gesinimą;

18.3. apie gaisrų gesinimo eigą, prognozuojamas pasekmes informuoja AAA;

18.4. apskaičiuoja gaisrų padarytą žalą ir teikia šią informaciją AAA.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS KOKYBĖS TYRIMŲ ATLIKIMO EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PADARINIUS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos kokybės tyrimų atlikimo ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais bei likviduojant jų padarinius tvarkos aprašas reglamentuoja, atsižvelgiant į Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir Aplinkos ministerijos sistemos institucijų techninį aprūpinimą, specialistų kvalifikaciją, specializaciją bei finansines sąnaudas, jų veikimo sritis ekstremalių situacijų (toliau – ES) ar avarijų atvejais.

2. ES ar avarijos likvidavimo metu tyrimai atliekami, vadovaujantis aplinkos apsaugos ir sveikatos apsaugos ministrų 1998 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 23/66 „Dėl darbų, atliekamų sprendžiant cheminių medžiagų valdymo klausimus, paskirstymo“ (Žin., 1998, Nr. 15-357) ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 1999 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 17 „Saugaus darbo zonų likviduojant chemines avarijas nustatymas“ patvirtinta metodika.

 

2 skyrius. Neteko galios nuo 2011-07-10

Skyriaus naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

III. REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTŲ VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

5. Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento (toliau – RAAD) Valstybinės analitinės kontrolės skyrius (toliau – VAKS), išskyrus Klaipėdos RAAD, esant bet kokiam ES ar avarijos mastui, atlieka aplinkos elementų tyrimus, kuriems atlikti turi teisės aktų nustatyta tvarka išduotą leidimą. RAAD pateikia Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – AAA) šiuo įsakymu patvirtintos formos pirminių tyrimų protokolą apie atliktų tyrimų rezultatus.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

6. Patikslina, kiek ir kokių cheminių ir kitų medžiagų yra ūkio subjekte, kuriame įvyko avarija, ar dėl to susidarė ES, ir informuoja apie tai AAA.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

7. Paima aplinkos elementų mėginius ir operatyviai persiunčia AAA Aplinkos tyrimų departamentui (toliau – ATD) aplinkos elementų tyrimams, kuriems atlikti RAAD neturi teisės aktų nustatyta tvarka išduoto leidimo. Kartu pateikiama mėginių paėmimo vietų schema ir laikas. Apie išsiųstus arba numatomus išsiųsti mėginius iš anksto praneša ATD.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

8. Jeigu ES ar avarija įtakoja ar gali įtakoti upės vandens kokybę, kurioje yra automatinė ėminių paėmimo stotis, operatyviai išanalizuoja jau paimtus mėginius ir pagal analizių rezultatus sprendžia, ar reikia keisti stoties darbo režimą.

9. Vietovėse, kur yra aplinkos oro kokybės tyrimo stotys, ES ar avarijos atveju, susijusiu su aplinkos oro tarša, operatyviai paima tyrimų duomenis iš stoties, įvertina oro užterštumo lygį ir duomenis perduoda AAA bei kitoms atsakingoms institucijoms.

10. Paruošia šiuo įsakymu patvirtintos formos pažymas apie aplinkos užterštumo pirminį įvertinimą ekstremalios situacijos ar avarijos vietoje ir pateikia ją AAA.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

IV. APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

11. Koordinuoja ir organizuoja atskirų Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių institucijų aplinkos tyrimų eigą ES ar avarijų vietoje, operatyviai informuoja apie ES ar avarijos lokalizavimą, sustabdymą ar išplitimą, nepalankių meteorologinių sąlygų susidarymą aplinkos tyrimus ES ar avarijos vietoje atliekančioms laboratorijoms.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

12. AAA skubiai išvyksta į bet kurį regioną esant aplinkos oro, paviršinio vandens, grunto, dirvožemio užterštumui, įvykus ES ar avarijai, kuris atitinka ES ar avarijos sudėtingumo skalės pirmąjį lygį, ar įvykus bet kokio masto ES ar avarijai Klaipėdos RAAD priskirtoje teritorijoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

13. Kitais atvejais klausimą dėl AAA dalyvavimo būtinumo sprendžia AAA kartu su RAAD.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

14. Atlieka aplinkos elementų mėginių, paimtų ES ar avarijos vietoje, tyrimus ir matavimus ES ar avarijos vietoje:

14.1. nustato sunkiuosius metalus ir jų koncentracijas aplinkos ore, vandenyje, dirvožemyje, augmenijoje, dugno nuosėdose;

14.2. nustato pesticidus ir kitus organinius junginius bei jų koncentracijas vandenyje, dirvožemyje, augmenijoje, biotoje;

14.3. nustato įvairius dujinius organinius junginius ir jų koncentracijas aplinkos ore;

14.4. nustato sieros dioksido, azoto oksidų, ozono, anglies monoksido, kietųjų dalelių koncentracijas aplinkos ore;

14.5. nustato vandens mėginių ekotoksiškumą

14.6. nustato radiacinį užterštumą ir atlieka radionuklidų analizę;

14.7. įvertina aplinkos elemento užterštumo lygį, atlieka teršalų sklaidos prognozę ir teikia ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

14.8. paruošia šiuo įsakymu patvirtintos formos pažymas apie aplinkos užterštumo pirminį įvertinimą ekstremalios situacijos ar avarijos vietoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

V. LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

15. Teikia metodinę pagalbą tiriant pavojingus geologinius reiškinius, grunto, dirvožemio ir požeminio vandens taršą, hidrotechnikos statinių griūtis (Klaipėdos valstybinio jūros uosto teritorijoje), incidentus su cheminėmis medžiagomis ir naftos produktais, grunto, dirvožemio ir vandens taršos atvejus vandenvietėse ir jų sanitarinėse apsaugos zonose ir kitus užregistruotus pavojingų medžiagų netiesioginio išleidimo į požeminius vandenis avarinius atvejus.

16. Vadovaudamasis tyrimų rezultatais, rengia ir teikia ekspertines išvadas ir, esant galimybei, prognozes apie ES ar avarijos poveikį žemės gelmėms, gruntui (dirvožemiui) ir požeminiam vandeniui, nustato teršalų patekimo mastą ir, esant galimybei, teikia jų sklidimo prognozes ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms. Paruošia aplinkos užterštumo ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

VI. LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

17. ES ar avarijos atvejais, susijusiais su radioaktyvių, cheminių, biologiškai pavojingų ir kitų teršiančių medžiagų patekimu į aplinką, kas valandą nuo pranešimo apie ES ar avariją gavimo teikia faktinę hidrometeorologinę informaciją ir prognozes šias situacijas valdančioms institucijoms, AAA ir RAAD, kurio kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ES ar avarija.

 

7 skyrius. Neteko galios nuo 2011-07-10

Skyriaus naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2003 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 248

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2020 m. kovo 3 d. įsakymo Nr. D1-130 redakcija)

 

APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIS

 

Aplinkos viceministrė Justina Grigaravičienė, Aplinkos ministerijos ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorė;

Aplinkos apsaugos agentūros direktorius Rimgaudas Špokas, Aplinkos ministerijos ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriaus pavaduotojas;

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos direktoriaus pavaduotojas Vaidas Gricius, Aplinkos ministerijos ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriaus pavaduotojas.

Nariai:

Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiutė;

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys;

Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vadovė Vilija Augutavičienė;

Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos politikos grupės vyriausiasis patarėjas Algirdas Klimavičius;

Aplinkos ministerijos Miškų politikos grupės vyriausiasis patarėjas Nerijus Kupstaitis;

Aplinkos ministerijos Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyriaus patarėjas Aurimas Peslekas;

Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo koordinavimo grupės vyriausiasis specialistas Andrius Girdziušas;

laikinai einantis Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus pareigas Saulius Balys;

Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktorius Giedrius Giparas;

VĮ Valstybinių miškų urėdijos direktorius Valdas Kaubrė;

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Pranešimų priėmimo skyriaus vedėjas Gediminas Markauskas.

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro  2013 m. gruodžio 5 d.

įsakymo Nr. D1-894

redakcija)

 

APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos ministerijos (toliau – AM) Ekstremalių situacijų operacijų centro (toliau –ESOC) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja AM ESOC veiklos tikslus, uždavinius ir vykdomas funkcijas, AM ESOC sudarymo, darbo organizavimo, sušaukimo tvarką ir veiklą.

2. AM ESOC yra iš AM struktūrinių padalinių, AM pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų sudaromas organas, kuris pagal AM kompetenciją vykdo ekstremalių situacijų prevenciją, užtikrina Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos (toliau – VESK) priimtų sprendimų įgyvendinimą, valstybės lygiu koordinuoja AM struktūrinių padalinių, AM pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiklą, ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais.

3. AM ESOC pavaldus aplinkos ministrui.

4. Įvykių, ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų atvejais AM ESOC vykdo AM reguliavimo sričiai priskirtas funkcijas. Kasdienines AM ESOC funkcijas vykdo Aplinkos apsaugos agentūra.

5. AM ESOC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272), kitais civilinės saugos sistemos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.

6. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Civilinės saugos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. AM ESOC TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Pagrindiniai AM ESOC veiklos tikslai – pagal AM kompetenciją vykdyti ekstremalių situacijų prevenciją, užtikrinti VESK priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, žmonių ir aplinkos apsaugą.

8. AM ESOC uždaviniai:

8.1. užtikrinti VESK priimtų sprendimų įgyvendinimą;

8.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, žmonių ir aplinkos apsaugą;

8.3. koordinuoti AM struktūrinių padalinių, AM pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiklą įvykus ekstremaliai situacijai ar avarijai.

9. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, AM ESOC atlieka šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją organizuoja ekstremalių situacijų prevenciją, prognozuoja galimas ekstremalias situacijas;

9.2. pagal kompetenciją įgyvendina VESK sprendimus ekstremalių situacijų prevencijos klausimais;

9.3. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, pavojų ir galimą poveikį aplinkai, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

9.4. informuoja aplinkos ministrą, VESK apie susidariusią ekstremalią situaciją ir AM priskirtų funkcijų vykdymą jos eigoje;

9.5. keičiasi informacija su kitų institucijų ESOC, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos eigą;

9.6. rengia ir teikia informaciją Aplinkos apsaugos agentūrai ir regiono aplinkos apsaugos departamentui, kurio teritorijoje įvyko ekstremali situacija ar avarija, padeda tinkamai kontroliuoti ekstremalios situacijos lokalizavimo ir padarinių šalinimo darbus;

9.7. valstybės lygio ekstremalios situacijos atveju pagal kompetenciją valstybės lygiu organizuoja ar koordinuoja ekstremalios situacijos likvidavimą ir padarinių šalinimą;

9.8. pagal kompetenciją teikia VESK siūlymus dėl:

9.8.1. materialinių ir finansinių išteklių, reikalingų ekstremalioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti;

9.8.2. valstybės rezervo formavimo ir panaudojimo;

9.9. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. AM ESOC STEIGIMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. AM ESOC steigiamas aplinkos ministro įsakymu.

11. AM ESOC sudaro ESOC koordinatorius, koordinatoriaus pavaduotojas ir nariai.

12. AM ESOC personalinė sudėtis tvirtinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:

12.1. koordinatoriumi skiriamas aplinkos viceministras, kuruojantis aplinkos apsaugą ekstremalių situacijų atvejais;

12.2. koordinatoriaus pavaduotoju skiriamas Aplinkos apsaugos agentūros direktorius;

12.3. nariais gali būti skiriami AM struktūrinių padalinių, įstaigų prie AM ir AM pavaldžių įstaigų vadovai.

13. Prireikus AM ESOC veikloje dalyvauja kitų institucijų ir įstaigų, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.

14. AM ESOC koordinatorius:

14.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja AM ESOC priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

14.2. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremalios situacijos židinyje, veiksmus iki paskiriamas ekstremalios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

14.3. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus VESK, ekstremalios situacijos operacijų vadovui dėl priemonių ir veiksmų, reikalingų gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliai situacijai valdyti ir padariniams šalinti;

14.4. yra atsakingas už AM ESOC pavestų užduočių ir funkcijų vykdymą;

14.5. šaukia planinius ir neeilinius AM ESOC posėdžius, tvirtina jų darbotvarkę;

14.6. informuoja aplinkos ministrą apie įvykių, ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų eigą ar pavojų joms atsirasti ir apie priemones, kurių numatoma imtis aplinkos apsaugai organizuoti;

14.7. teikia aplinkos ministrui siūlymus ir sprendimų projektus dėl:

14.7.1. AM ir jos valdymo srities institucijų, įstaigų ir įmonių veiklos organizavimo ir koordinavimo ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų atvejais;

14.7.2. AM ESOC personalinės sudėties ir darbo organizavimo.

15. AM ESOC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui ir ekstremalios situacijos operacijų vadovui. AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas ir nariai pavaldūs AM ESOC koordinatoriui.

16. AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas padeda AM ESOC koordinatoriui vykdyti šiuose Nuostatuose jam nustatytas funkcijas, o, kai jo nėra, arba jo pavedimu jį pavaduoja.

17. AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas:

17.1. organizuoja planinius ir neeilinius AM ESOC posėdžius ir teikia AM ESOC koordinatoriui tvirtinti jų darbotvarkę;

17.2. organizuoja AM ESOC posėdžių medžiagos rengimą ir teikimą AM ESOC nariams;

17.3. gresiant arba susidarius ekstremaliai situacijai:

17.3.1. organizuoja skubų AM vadovybės ir AM ESOC koordinatoriaus bei narių informavimą;

17.3.2. prireikus inicijuoja AM ESOC sušaukimą.

18. AM ESOC nariai pavaldūs AM ESOC koordinatoriui ir jo pavaduotojui.

19. Atsižvelgiant į teisės aktuose AM kompetencijai priskirtų įvykių, ekstremalių įvykių ar ekstremalių situacijų pobūdį, gali būti sudaromos šios AM ESOC grupės:

19.1. operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos;

19.2. informacijos valdymo ir visuomenės informavimo;

19.3. administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo.

20. Šių Nuostatų 19 punkte išvardytos AM ESOC grupės pagal AM kompetenciją vykdo šias funkcijas:

20.1. Operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos grupė:

20.1.1. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją vykdo ekstremalių situacijų prevenciją;

20.1.2. prognozuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

20.1.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su AM ESOC koordinatoriumi, teikia ekstremalios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremalios situacijos padariniams šalinti;

20.1.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą;

20.1.5. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų ESOC, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos eigą;

20.2. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė:

20.2.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją;

20.2.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją, suderinusi su AM ESOC koordinatoriumi, perduoda ekstremalios situacijos operacijų vadovui;

20.2.3. perduoda VESK, ekstremalios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;

20.2.4. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir rekomendacijas dėl apsisaugojimo nuo ekstremalios situacijos galimo neigiamo poveikio ar to poveikio mažinimo;

20.2.5. organizuoja spaudos konferencijas;

20.5. Administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

20.5.1. užtikrina AM ESOC darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

20.5.2. užtikrina AM ESOC įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

20.5.3. užtikrina AM ESOC dokumentų įforminimą ir tvarkymą;

20.5.4. atsižvelgdama į įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos eigą ir prognozę, planuoja AM ESOC ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą ESOC ryšių sistemų veikimą;

20.5.5. užtikrina AM ESOC elektroninės informacijos apsaugą;

20.5.6. užtikrina turimų AM ESOC informacinių sistemų darbą.

21. AM ESOC pagal kompetenciją vykdo kitus AM ESOC koordinatoriaus sprendimus, būtinus VESK ir (ar) ekstremalios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems AM ESOC uždaviniams įgyvendinti.

22. Į šių Nuostatų 19 punkte išvardytų grupių sudėtį gali būti įtraukiami AM struktūrinių padalinių, įstaigų prie AM bei AM pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

23. Šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių funkcijos gali būti pavedamos AM struktūriniams padaliniams, taip pat įstaigoms prie AM bei AM pavaldžioms įstaigoms ir (ar) šių įstaigų struktūriniams padaliniams.

24. Šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių vadovai pavaldūs ir atskaitingi AM ESOC koordinatoriui ir jo pavaduotojui.

25. Prireikus gali būti sudaromos kitos nei šių Nuostatų 19 punkte nurodytos AM ESOC grupės.

26. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos pobūdį ir mastą, gali būti aktyvuojama mažiau negu nurodyta Nuostatų 19 punkte AM ESOC grupių ir pavedama vienai AM ESOC grupei atlikti kelių AM ESOC grupių funkcijas.

27. Sprendimai dėl šių Nuostatų 19 punkte nurodytų grupių sudarymo tvirtinami aplinkos ministro įsakymais.

28. Vykdydamas savo funkcijas AM ESOC turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės įmonių, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti ar prevencijai.

29. AM ESOC pasirengimas valdyti ekstremalias situacijas įvertinamas per civilinės saugos ir kitas pratybas.

 

IV. AM ESOC SUŠAUKIMAS IR VEIKLA

 

30. AM ESOC sušaukiamas:

30.1. kai pasiekiami ar viršijami Ekstremalių įvykių kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004; 2011, Nr. 107-5059);

30.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

30.3. per civilinės saugos ir kitas pratybas;

30.4. planuojant ar vykdant prevencines priemones.

31. AM ESOC sušaukia:

31.1. aplinkos ministras;

31.2. AM ESOC koordinatorius arba jo pavaduotojas, kuris, kai nėra AM ESOC koordinatoriaus, vykdo jo funkcijas;

31.3. AM ESOC sušaukimą gali inicijuoti AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas.

32. Atsižvelgiant į įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat AM ESOC sušaukimo tikslus:

32.1. gali būti inicijuojamas visų arba kai kurių AM ESOC narių, visų arba kai kurių AM ESOC grupių bei visų arba kai kurių jų narių sušaukimas;

32.2. gali būti kreipiamasi į kitas kompetentingas valstybės, savivaldybių institucijas, kitas įstaigas, valstybės įmones ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti AM ESOC veiklą.

33. AM ESOC narių ir AM ESOC grupių sušaukimą organizuoja ir vykdo, AM ESOC narių kontaktinius duomenis kaupia ir atnaujina AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas.

34. Kai AM ESOC šaukiamas šių Nuostatų 30.1–30.3 punktuose numatytais atvejais, AM ESOC nariai privalo susirinkti nedelsiant, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per AM ESOC koordinatoriaus nustatytą laiką.

35. Pagrindinė AM ESOC veiklos forma – posėdžiai, kurių vietą ir laiką nustato AM ESOC koordinatorius. Sprendimai priimami atviruoju balsavimu posėdyje dalyvaujančių AM ESOC narių balsų dauguma, o esant vienodam balsų skaičiui, sprendimą priima AM ESOC koordinatorius. Posėdžiuose dalyvaujantys kviestieji kitų institucijų, įstaigų, valstybės įmonių ir ūkio subjektų atstovai turi patariamojo balso teisę.

36. AM ESOC posėdžiai, jų metu pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir sprendimų projektai yra protokoluojami. Posėdžių protokolavimą ir protokolų saugojimą organizuoja AM ESOC koordinatoriaus pavaduotojas.

37. AM ESOC nariai vykdo jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose AM ESOC patalpose ir (ar) darbo vietose. AM ESOC koordinatoriaus sprendimu AM ESOC nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremalios situacijos.

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO VALDYMO KONTROLĖS PROTOKOLAS

 

Reg. Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dokumentas

Nr.

Data

val.

min.

 

 

 

 

 

 

 

 

ES data

 

 

 

val.

min.

 

 

 

 

RAAD

MA, RA

vietovė

 

 

 

 

Organizacija

 

 

Informacija apie ES

 

Iš ko gautas pranešimas

Įvykis

 

 

 

 

Pranešimą priėmė

 

 

 

 

 

 

Informacijos perdavimas

 

Kam perduota informacija

Data

Val.

Min.

Perdavimo būdas

Kas perdavė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ES valdymas

 

Tarnybų ES likvidavimui iškvietimas

Pastabos, kontrolės užduotys ir jų vykdymas

 

 

 

 

 

Priemonių, užtikrinančių, kad teršalai neplistų, panaudojimas

 

 

 

 

 

 

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

ES pasekmių vertinimo ir likvidavimo priemonės

 

Priemonės (tyrimai, valymas)

Pastabos, kontrolės užduotys ir jų vykdymas likviduojant pasekmes

 

 

 

 

 

Organizacinės prevencinės priemonės

Duoti privalomi nurodymai arba atlikti patikrinimai, siekiant išvengti ES

 

Objektas (įmonės, institucijos pavadinimas)

Turinys

 

 

 

 

 

 

 

Sankcijų taikymas

Paskirta administracinė bauda

Kas baudžiamas

Baudos dydis

 

 

 

 

Žalos įvertinimas atliktas

Data

Žalos dydis

Ieškinys pateiktas, kam, data

 

 

 

 

 

Ieškinys išieškotas, data

Bauda sumokėta, data

 

 

 

Kontrolė baigta

 

 

 

 

 

 

 

m.

mėn.

d.

 

 

Išvados ir pasiūlymai

 

 

 

 

 

 

Protokolą užpildė

 

Pareigos, vardas, pavardė

Parašas

 

 

 

Priedai

 

 

Lapų sk.

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ SUDĖTINGUMO LYGIŲ SKALĖ

 

1. Pirmas lygis (sudėtingi įvykiai su sunkiai prognozuojama eiga):

1.1. Cheminių medžiagų sandėlių gaisrai;

1.2. Pavojingų cheminių medžiagų > 0,5 tonos išsiliejimas mieste, gyvenvietėje arba netoli jų;

1.3. Cheminių medžiagų > 5 tonų išsiliejimas ir gaisras;

1.4. Cheminių medžiagų > 10 tonų išsiliejimas į paviršinį vandenį (upes, ežerus) ir gruntą (dirvožemį);

1.5. Naftos produktų > 10 tonų išsiliejimas, išskyrus į paviršinį vandenį (upes, ežerus) ir gruntą;

1.6. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Achema“;

1.7. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Lifosa“;

1.8. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Mažeikių nafta“;

1.9. Plastmasių ir jų gamybos žaliavų > 10 tonų sandėlių gaisrai;

1.10. Kauno HE užtvankos griūtis;

1.11. Avarijos pramoniniuose šaldytuvuose;

1.12. Radiacinis užterštumas, viršijantis 2,5 µSv/h (arba 250 µR/h).

2. Antras lygis: visi kiti specifiniai atvejai.

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

PRANEŠIMAS APIE EKSTREMALIĄ SITUACIJĄ AR AVARIJĄ

200 m. ________________ d.

 

___________________________________________________________

(Aplinkos ministerijos struktūrinio padalinio ar institucijos pavadinimas)

 

Ekstremalios situacijos (toliau – ES) įvykio ar avarijos data, laikas:

 

ES įvykio ar avarijos vieta, adresas:

 

Objekto, kuriame įvyko ES (avarija), pavadinimas:

 

Trumpas ES ar avarijos apibūdinimas:

 

Ar ES (avarija) lokalizuota ir sustabdyta:

 

Įvertinimas pagal ES sudėtingumo lygių skalę bei galimo poveikio aplinkai mastas ir prognozė:

 

Kokios pagalbos reikia aplinkos taršos tyrimams atlikti:

 

Pranešėjas: ______________________________________________________

(Pareigos)              (Vardas, pavardė)               (Parašas)

Tel./faks.

El. paštas

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

PIRMINIŲ TYRIMŲ PROTOKOLAS

 

200      m. __________ d. Nr. ___

 

Ekstremalios situacijos (ES) ar avarijos vieta ir trumpas apibūdinimas:

_______________________________

______________________________________________________________________

(adresas, geografinės koordinatės ir kt.)

 

Tyrimų objektas (oras, vanduo, dirvožemis ir kt.): _______________________

 

Analizės atlikimo data: _______________________________

 

Tyrimo laikas (pradžia ir pabaiga): _________________________

 

Gauti tyrimų rezultatai:

 

Tyrimų objektas

Tyrimo vieta (numeris, taškas) pagal schemą

Teršalas

Nustatyta koncentracija (C), matavimo vnt.

Ribinė vertė (RV)*

Normatyvo viršijimas, kartais

 

C/RV

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Lietuvos Respublikoje nustatyti teršalų koncentracijos atskiruose aplinkos elementuose normatyvai.

 

PRIEDAS. Tyrimo vietų schema.

 

Kitos žymos: ___________________________________________________

(matavimo prietaisai, laboratorinės priemonės ir kt.)

 

Tyrimus atliko: __________________________________________________________

(pareigos)                      (vardas, pavardė)                 (parašas)

 

Protokolas perduotas: _____________________________________________________

(pareigos)                      (vardas, pavardė)                 (parašas)

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

______________________________________________

(Institucijos pavadinimas)

 

PAŽYMA

APIE aplinkos užterštumo PIRMINį įvertinimą ekstremalios situacijos ar avarijos VIETOJE

 

1. Ekstremalios situacijos (toliau – ES) įvykio ar avarijos data, laikas:

 

2. ES įvykio ar avarijos vietos koordinatės LKS-94 koordinačių sistemoje:

 

3. ES įvykio ar avarijos pobūdis:

 

4. Pirminių tyrimų aplinkos objektas (oras, vanduo, dirvožemis, augalija ir kt.):

 

5. Aplinkos užterštumo tyrimų rezultatai, jų įvertinimas pagal galiojančias aplinkos kokybės normas:

 

6. Meteorologinių ir hidrologinių sąlygų įvertinimas bei jų galimas poveikis:

 

7. Aplinkos tyrimus atlikusios organizacijos pavadinimas:

 

________________________________________________________________

(Pareigos)                          (Vardas, pavardė)                 (Parašas)

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ BEI MINISTERIJAI PAVALDŽIŲ IR JOS REGULIAVIMO SRIČIAI PRISKIRTŲ INSTITUCIJŲ INFORMAVIMO APIE YPATINGAS RADIACINES SITUACIJAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Tvarkos aprašas reglamentuoja pasikeitimą informacija bei duomenimis tarp Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos ir Radiacinės saugos centro (toliau – Atsakingų institucijų) ypatingų radiacinių situacijų Lietuvoje ar kitose šalyse atvejais.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

2. Ypatinga radiacinė situacija – yra ekstremali situacija, kai jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galia viršija 300 nSv/h (nanosivertų per valandą), radiacinė avarija, incidentas branduoliniame objekte ar branduolinės veiklos metu, dėl kurių įvyko arba gali įvykti radioaktyviųjų medžiagų išmetimas į aplinką, galintis turėti neigiamą radiacinį poveikį gyventojams bei aplinkai.

 

II. ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJOS

 

3. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA) vykdo automatizuotą jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios monitoringą (toliau – Monitoringą), pasitelkdama nuolat veikiančią radiacinio pavojaus perspėjimo ir monitoringo informacinę sistemą (toliau – RADIS), kaupia bei analizuoja Monitoringo duomenis ir atlieka radionuklidų pernašos prognozę (jei ypatinga radiacinė situacija įvyko Lietuvos Respublikos teritorijoje arba ne toliau kaip 200 km nuo valstybinės sienos visomis kryptimis). Radionuklidų pernašos prognozė atliekama naudojantis pranešimų apie branduolines avarijas ir sprendimų priėmimo paramos sistema (toliau – ARGOS), pagal meteorologinius duomenis ir iš Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos (toliau – VATESI) gauta informacija apie radionuklidų išmetimą į aplinkos orą. AAA ypatingų radiacinių situacijų atvejais teikia Atsakingoms institucijoms informaciją apie jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galios lygį bei prognozuojamą radionuklidų pernašą aplinkos ore, taip pat suteikia galimybę VATESI, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir Sveikatos apsaugos ministerijos Radiacinės saugos centrui savarankiškai atlikti radionuklidų pernašos aplinkos ore prognozę (naudojantis jų įstaigose įrengtomis ARGOS darbo stotimis ir ryšiu su pagrindine ARGOS duomenų baze, esančia AAA).

4. AAA teikia informaciją apie ypatingas radiacines situacijas Atsakingoms institucijoms bei kitoms institucijoms pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo tvarkos aprašą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

5. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (toliau – Hidrometeorologijos tarnyba) teikia hidrometeorologinę informaciją ir prognozes ypatingų radiacinių situacijų Lietuvoje atvejais AAA ir VATESI; jei ypatinga radiacinė situacija įvyko toliau kaip 200 km nuo valstybės sienos, prognozuoja pernašą, kreipiasi į Tulūzos–Exeterio regioninį specializuotą meteorologijos centrą dėl radionuklidų pernašos ir nusodinimo prognozių teikimo ir perduoda jas AAA ir VATESI.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

6. Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyrius teikia Aplinkos ministerijos vadovybei, struktūriniams padaliniams bei pavaldžioms institucijoms visą žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją apie galimą radiacinį pavojų bei teikia iš AAA gautą informaciją apie ypatingas radiacines situacijas visuomenei ir žiniasklaidai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

III. RADIS MONITORINGO VYKDYMO IR DUOMENŲ TEIKIMO TVARKA

 

7. AAA teikia Atsakingoms institucijoms informaciją apie jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galios lygį, remiantis radiacinio pavojaus perspėjimo ir monitoringo informacinę sistema (RADIS), kurią sudaro:

7.1. 7 automatinės gama radiacijos monitoringo AGIR stotys;

7.2. 9 automatinės gama radiacijos monitoringo PMS stotys bei mobilioji monitoringo stotis GR-660;

7.3. 3 automatinės gama radiacijos monitoringo ALNOR stotys;

7.4. centriniai kompiuteriai – tarnybinės stotys su duomenų bazėmis;

7.5. ARGOS tarnybinės bei darbo stotys.

8. AAA periodiškai analizuoja Monitoringo duomenis, kurie pateikiami ir nuolat automatiškai atnaujinami interneto tinklalapyje: http://193.219.133.11/v2.

9. AAA monitoringo stočiai ar stotims išmatavus jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galią, viršijančią 300 nSv/h, (pasiekiamas ypatingos radiacinės situacijos kriterijus), RADIS sistema automatiškai siunčia perspėjimo signalą – tekstinį pranešimą į RADIS specialistų mobiliuosius telefonus-komunikatorius su trumpu priežasties aprašymu.

10. AAA specialistai patikrina RADIS sistemos būklę ir, įsitikinę perspėjimo signalo pagrįstumu, įjungia dažnesnį monitoringo stočių apklausos režimą – ne rečiau nei kas vieną valandą. AAA nedelsdama telefonu informuoja Atsakingas institucijas (1 priedas). Monitoringo duomenis AAA kas valandą pagal nustatytą formą (2 priedas) siunčia Atsakingoms institucijoms.

11. Jei susidarius ypatingai radiacinei situacijai yra pasiekiami ar viršijami Ekstremalių įvykių kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004; 2009, Nr. 153-6928), AAA nedelsdama informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę bei Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorių.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

12. Gavus neoficialią ar anoniminę informaciją apie galimą radiacinį pavojų, AAA sprendimu monitoringo stotys gali būti pradedamos apklausti dažnesniu apklausos režimu – kas valandą. Apie tai telefonu nedelsiant informuojamos Atsakingos institucijos (1 priedas). Esant jų prašymui, Atsakingoms institucijoms kas valandą pagal nustatytą pranešimo formą (2 priedas) teikiami Monitoringo duomenys.

13. Gavusi oficialią informaciją apie ypatingas radiacines situacijas iš kitų Atsakingų institucijų AAA nedelsdama apie tai informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę, Visuomenės informavimo ir švietimo skyrių, Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorių bei Hidrometeorologijos tarnybą, kitas Atsakingas institucijas (1 priedas), o esant būtinybei, – kitas institucijas pagal Aplinkos ministerijos administracijos padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

14. Gavusi pranešimą apie ypatingą radiacinę situaciją ir įsitikinusi jo pagrįstumu, AAA per l val. (po to – kas valandą) turi pateikti Monitoringo duomenis pagal nustatytą formą (2 priedas) Atsakingoms institucijoms (1 priedas) bei pagal gautus duomenis atlikti ir pateikti Atsakingoms institucijoms radionuklidų pernašos prognozę.

15. Hidrometeorologijos tarnyba teikia AAA ir VATESI hidrometeorologinę informaciją ir prognozes, reikalingas radionuklidų pernašos prognozei atlikti.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

16. Dažnesnė monitoringo stočių apklausa ir duomenų teikimas nutraukiamas AAA sprendimu, jeigu jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios lygis neviršija foninio lygio ir nenumatomas jo padidėjimas, ir apie tai informuojamos Atsakingos institucijos. Duomenys gali būti tebeteikiami esant Atsakingų institucijų prašymui.

17. Pasikeitus 1 priede nurodytų institucijų telefonams, Atsakingos institucijos apie tai nedelsdamos informuoja kitas l priede nurodytas institucijas žodžiu bei raštu ir per 3 darbo dienas parengia 1 priedo pakeitimo projektą ir pateikia jį tvirtinti ministrui.

 

_________________

 

Aplinkos ministerijos struktūrinių

padalinių pavaldžių ir kitų institucijų

informavimo apie ypatingas radiacines

situacijas tvarkos aprašo

1 priedas

 

ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ SĄRAŠAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJA

 

APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRAS

faks. (8 5) 266 3663

Skirsnio pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

 

VALSTYBINĖ ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJA

mob. tel. 8-698 44074 (24 val.); faks. (8 5) 266 1587

 

APLINKOS APSAUGOS AGENTŪRA

tel./faks. (8 5) 266 2835; mob. tel. 8-686 17 489; 8-686 84 717

 

Skirsnis. Neteko galios nuo 2011-07-10

Skirsnio naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBA PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

tel. (8 5) 272 2952; (8 5) 275 1194; (8 5) 271 5065; faks. (8 5) 272 6912

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

tel. (8 5) 271 7511; (8 5) 271 7512; faks. (8 5) 271 7513

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

tel. (8 5) 264 4720; mob. tel. 8-698 10328; 8-698 3314; faks. (8 5) 264 4721

Skirsnio pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

_________________

 

Aplinkos ministerijos struktūrinių

padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų

informavimo apie ypatingas radiacines

situacijas tvarkos aprašo

2 priedas

 

PRANEŠIMAS

 

JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS GAMA DOZĖS GALIOS MONITORINGO DUOMENYS

 

Pranešimo data ir laikas (metai, mėnuo, diena, val., min. (vietos laiku):

 

 

 

KAM:

Aplinkos ministerija

faks. (8 5) 266 3663

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

faks. (8 5) 266 1587

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba

faks. (8 5) 272 6912

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

faks. (8 5) 271 7513

Radiacinės saugos centras

faks. (8 5) 264 4721

RENGĖ:

Aplinkos apsaugos agentūra tel./faks. (8 5) 266 2835,
mob. tel. 8-686 17489, 8-686 84 717

1. Ypatingos radiacinės situacijos aprašymas (data, laikas, vieta):

 

Jeigu prieš tai buvo gautas VATESI pranešimas, – nurodoma tik įvykio vieta ir data. Kitais atvejais pildoma.

 

2. Atliekami veiksniai:

Nurodoma informacija apie monitoringo sistemos būklę, matavimo režimą.

 

3. Jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios monitoringo duomenys:

(6 grafa pildoma tik gavus pranešimą apie įvykį branduoliniame objekte)

Dozės galia, nSv/h

Vietos laikas, val., min.

Stotis

Atstumas nuo Ignalinos atominės elektrinės, km

Kryptis, laipsniais

Debesyje, taip (ne)

(jei yra duomenys)

Tempera-tūra, °C

(jei yra duomenys)

Krituliai, mm/h

(jei yra duomenys)

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

Vilnius

128

220

 

 

 

 

 

Kaunas

188

246

 

 

 

 

 

Klaipėda

336

273

 

 

 

 

 

Šiauliai

204

281

 

 

 

 

 

Alytus

204

231

 

 

 

 

 

Turmantas

12

330

 

 

 

 

 

Visaginas

8

263

 

 

 

 

 

Rimšė

10

220

 

 

 

 

 

Mačionys

3

104

 

 

 

 

 

Biržai

128

302

 

 

 

 

 

Dotnuva

168

265

 

 

 

 

 

Dūkštas

20

241

 

 

 

 

 

Kybartai

260

247

 

 

 

 

 

Lazdijai

244

233

 

 

 

 

 

Panevėžys

136

276

 

 

 

 

 

Raseiniai

216

265

 

 

 

 

 

Šilutė

320

266

 

 

 

 

 

Ukmergė

120

253

 

 

 

 

 

Utena

60

259

 

 

 

 

 

Tilžė

8

13

 

 

 

 

 

Rūgšteliškės

40

262

 

 

 

4. Kito pranešimo laikas:

 

Nurodyti, kada ir dėl kokios priežasties duomenų siuntimas bus nutrauktas.

 

5. Pranešimą rengė:

 

(pareigos)                 (vardas, pavardė)                        (parašas)

 

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

3 priedas. Neteko galios nuo 2011-07-10

Priedo naikinimas:

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin. 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-704, 2004-12-29, Žin., 2005, Nr. 4-79 (2005-01-11), i. k. 104301MISAK00D1-704

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 "Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo" papildymo ir pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-569, 2008-10-27, Žin., 2008, Nr. 129-4937 (2008-11-11), i. k. 108301MISAK00D1-569

Dėl aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 "Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-510, 2011-06-28, Žin., 2011, Nr. 83-4053 (2011-07-09), i. k. 111301MISAK00D1-510

Dėl aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 "Dėl Aplinkos ministerijos atsakingų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo valdymo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-894, 2013-12-05, Žin., 2013, Nr. 127-6483 (2013-12-12), i. k. 113301MISAK00D1-894

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 "Dėl Aplinkos ministerijos atsakingų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo valdymo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-130, 2020-03-03, paskelbta TAR 2020-03-06, i. k. 2020-05112

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 „Dėl Aplinkos ministerijos atsakingų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo valdymo“ pakeitimo