@D1=19941025;D2=19960417;D3=19960515

Pakeitimai:

 1.

 Parlamentas, Įstatymas

{#96CPAA1289 ;} Nr. 1-1289, 96.04.17, Žin., 1996, Nr. 41-987 (96.05.08)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS ĮSTATYMO 6 IR

 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 *** Pabaiga ***

 

                      LIETUVOS RESPUBLIKOS

                  VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS

                            ĮSTATYMAS

 

                 1994 m. spalio 25 d.  Nr.I-614

                             Vilnius

 

 

                           I SKIRSNIS

                       BENDRIEJI NUOSTATAI

 

     1 straipsnis.  Šis įstatymas  nustato  Lietuvos  Respublikos

valstybinės  darbo   inspekcijos  (toliau   -  Darbo  inspekcija)

uždavinius,  funkcijas,   struktūrą,  darbo  inspektorių  teises,

pareigas,  atsakomybę,   tikrinimų  vykdymo   tvarką   ir   darbo

organizavimą.

 

     2 straipsnis.  Darbo  inspekcija  yra  valstybinė  kontrolės

įstaiga,   veikianti    prie   Socialinės   apsaugos   ir   darbo

ministerijos.  Darbo   inspekcija  yra   juridinis  asmuo,   turi

antspaudą su  Lietuvos valstybės  herbu ir savo pavadinimu. Darbo

inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto.

 

     3 straipsnis.  Darbo inspekcija  savo  veikloje  vadovaujasi

Lietuvos Respublikos  Konstitucija, šiuo  ir  kitais  įstatymais,

taip pat kitais norminiais aktais, reglamentuojančiais darbo san-

tykius ir darbų saugą.

 

     4 straipsnis.  Darbo inspekcijos  veikla pagal  kompetenciją

apima:

     1)  Lietuvos   Respublikos  teritorijoje   esančias  įmones,

įstaigas ir  organizacijas (toliau  - įmonės),  nesvarbu, koks jų

pavaldumas ir nuosavybės formos;

     2) užsienio  kapitalo įmones,  esančias Lietuvos Respublikos

teritorijoje, įmones,  kuriose įstatinio kapitalo dalis priklauso

užsienio  investitoriui   (bendras  įmones),   esančias  Lietuvos

Respublikos teritorijoje,  jeigu kitaip nenustatyta tarptautinėse

sutartyse;

     3) įmones, esančias užsienyje (kitų valstybių teritorijoje),

bet  priklausančias  Lietuvos  Respublikos  jurisdikcijai,  jeigu

kitaip nenustatyta tarptautinėse sutartyse (susitarimuose).

     Krašto apsaugos,  vidaus reikalų,  valstybės saugumo sistemų

įmonių   inspektavimo darbo  santykių  ir  darbų  saugos  srityse

tvarka, suderinus su šiomis institucijomis, nustatoma Valstybinės

darbo  inspekcijos  nuostatuose  (toliau  -  Nuostatai),  kuriuos

tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

     Darbo inspekcija  tam tikruose  objektuose nekontroliuoja tų

darbų  saugos   sričių,  kurias   kontroliuoti   pavesta   kitoms

specializuotoms inspekcijoms.

     Kitų  inspekcijų,  valstybinių  tarnybų  kompetenciją  darbų

saugos  klausimais  jų  kontroliuojamose  įmonėse,  vadovaudamasi

potencialiai pavojingų  techninių įrenginių būtinosios priežiūros

taisyklėmis, kitais  darbų saugos  norminiais aktais, nustato šių

inspekcijų ir  tarnybų nuostatai,  kuriuos tvirtina      Lietuvos

Respublikos Vyriausybė.

 

                           II SKIRSNIS

            DARBO INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

     5 straipsnis. Pagrindiniai Darbo inspekcijos uždaviniai:

     vykdyti valstybinę darbų saugos politiką, kad būtų užtikrinta

darbų saugos  pažeidimų, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių

ligų prevencija;

     kontroliuoti, ar  laikomasi darbo  ir darbų saugos įstatymų,

kitų šiuos klausimus reglamentuojančių norminių aktų.

 

     6 straipsnis. Darbo inspekcija:

     1)  tikrina,  kaip  įmonėse  laikomasi  darbo,  darbų saugos

įstatymų   (Darbo   sutarties,   Žmonių   saugos   darbe,   Darbo

apmokėjimo,  Atostogų,  Bedarbių  rėmimo, Kolektyvinių susitarimų

ir  sutarčių),  taip  pat  kitų  su  šiais  klausimais  susijusių

norminių   aktų.   Tikrindama,  kaip  laikomasi  Bedarbių  rėmimo

įstatymo,  Darbo inspekcija kontroliuoja, kaip darbdaviai laikosi

šiame  įstatyme  nustatytos darbo sutarčių sudarymo ir nutraukimo

tvarkos.

     Darbo   inspekcija   teikia  išvadas  sprendžiant  teismuose

ginčus darbo ir darbų saugos klausimais;

     2)  konsultuoja  ir  teikia  informaciją  darbdaviams bei jų

organizacijoms,  įmonių  darbų  saugos  tarnyboms,  darbuotojams,

profesinėms  sąjungoms darbo, darbų saugos, kolektyvinių sutarčių

ir kolektyvinių susitarimų sudarymo ir vykdymo klausimais;

     3)  tikrina,  ar  įmonėse  eksploatuojamos  darbo priemonės,

taip  pat  darbo  sąlygos atitinka norminių aktų reikalavimus bei

kaip   fiziniai   ir   juridiniai   asmenys   laikosi  nustatytos

potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros tvarkos;

     4)    tikrina,    kaip    įmonėse   darbuotojai   aprūpinami

bendrosiomis  ir  individualiosiomis  saugos  darbe  priemonėmis,

nemokamų  medicininių  adaptogeninių preparatų išdavimą, taip pat

tikrina,   ar   darbdaviai  sudaro  sąlygas  ir  reikalauja,  kad

darbuotojai,  kuriems  privaloma  tikrintis  sveikatą,  laiku  ją

pasitikrintų;

     5) Nuostatuose nustatyta tvarka:

     atlieka  naujai  kuriamų  darbo  priemonių,  taip pat saugos

darbe  priemonių projektų ekspertizes ir pateikia išvadas dėl šių

projektų   atitikimo  darbų  saugos  reikalavimams,  pagal  darbo

priemonių,  saugos  darbe  priemonių pavyzdžių bandymų rezultatus

išduoda įmonėms leidimus priemonių gamybai;

     nustato  paslaugų  teikimo  įmonėms  darbų saugos klausimais

(mokymo  ir atestavimo, konsultavimo, techninių paslaugų) tvarką,

išduoda   juridiniams  ir  fiziniams  asmenims  leidimus  tokioms

paslaugoms teikti;

     išduoda  leidimus  kasybos, sprogdinimo, naudingųjų iškasenų

gavybos  ir  perdirbimo,  geologinio  gręžimo,  seismo žvalgybos,

degiųjų  dujų,  chemijos,  naftos  perdirbimo  darbams,  taip pat

technologiniams  procesams,  kuriems  vykstant  galimi  sprogimo,

gaisro ar apsinuodijimo atvejai;

     teikia   išvadas  rengiant  mokymo  programas  darbų  saugos

specialistams  mokyti  ir  kvalifikacijai kelti, aukštųjų mokyklų

studentams,  aukštesniųjų,  profesinių, bendrojo lavinimo mokyklų

moksleiviams apmokyti darbų saugos;

     koordinuoja  taisyklių,  tipinių  instrukcijų rengimą kitose

institucijose;

     6)  išduoda  leidimus  eksploatuoti  naujas ir rekonstruotas

įmones  (jų  padalinius),  naujas  technologijas,  užsiimti nauja

veikla,  teikia  pasiūlymus  įmonių rejestro tvarkytojui atšaukti

įmonės  registravimą, kai darbdavys pradėjo eksploatuoti naują ar

rekonstruotą  įmonę  (jos  padalinį), naudoti naują technologiją,

pradėjo  naują  veiklą  ir  tam negavo Darbo inspekcijos leidimo,

taip   pat   kai   darbdavys   ar   jo  įgaliotas  asmuo  pradėjo

eksploatuoti  įmonę  nustatyta  tvarka nepasitikrinę žinių saugos

darbe klausimais.

     Darbo    inspekcija   dalyvauja   atestuojant   darbuotojus,

darbdavius (jų įgaliotus asmenis) darbų saugos klausimais;

     7)  tiria  sunkių  bei  nelaimingų  atsitikimų su mirtinomis

pasekmėmis   priežastis   ir   aplinkybes,  tikrina,  ar  įmonėse

laikomasi  nelaimingų  atsitikimų tyrimo nustatytos tvarkos, taip

pat  kaip  diegiamos  prevencinės  priemonės,  kad  būtų išvengta

nelaimingų    atsitikimų,   profesinių   ligų,   teikia   išvadas

valstybinio  privalomojo draudimo nuo nelaimingų atsitikimų darbe

vykdytojui,   ar  nelaimingą  atsitikimą  pripažinti  draudiminiu

įvykiu,  vykdo kitas įstatymo nustatytas funkcijas, susijusias su

valstybiniu   privalomuoju  draudimu  nuo  nelaimingų  atsitikimų

darbe;

     registruoja  nelaimingus  atsitikimus  darbe, apibendrina jų

priežastis ir aplinkybes;

     dalyvauja profesinių ligų ir avarijų įmonėse tyrime;

     8)  teikia  informaciją  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybei,

taip  pat  ataskaitas socialinės apsaugos ir darbo ministrui apie

įstatymų  ir  kitų  norminių  aktų,  kurie  priskirti Valstybinės

darbo  inspekcijos  kontrolės  kompetencijai,  laikymąsi įmonėse.

Apie šių norminių aktų laikymąsi informuoja visuomenę;

     9)     registruoja    darbų    saugos    norminius    aktus,

reglamentuojančius   Darbo  inspekcijos  kontrolės  kompetencijai

priskirtus klausimus;

     10)  duoda  privalomus  vykdyti  nurodymus  darbdaviams  dėl

sutarčių,  kuriose  yra  visos  būtinos  darbo sutarties sąlygos,

įforminimo darbo sutartimis;

     11)  vykdo  kituose  įstatymuose,  Nuostatuose,  norminiuose

aktuose nustatytas funkcijas.

 

Straipsnio pakeitimai:

{#96CPAA1289 ;} Nr. 1-1289, 96.04.17, Žin., 1996, Nr. 41-987 (96.05.08)

 

 

                          III SKIRSNIS

              DARBO INSPEKTORIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

     7 straipsnis.  Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis

darbo  inspektorius  (toliau  -  vyriausiasis  valstybinis  darbo

inspektorius), jo pavaduotojas (pavaduotojai), skyrių vyriausieji

darbo  inspektoriai,   vyresnieji   darbo   inspektoriai,   darbo

inspektoriai (šiame  įstatyme -  darbo  inspektoriai),  vykdydami

pavestas funkcijas, turi teisę:

     1) pateikę tarnybinį pažymėjimą, bet kuriuo paros metu įeiti

į  įmones   ir   tikrinti,   ar   laikomasi   Darbo   inspekcijos

kompetencijai priskirtų norminių aktų;

     2) gauti  iš įmonių  duomenis ir  dokumentus  (jų  nuorašus,

išrašus), reikalingus Darbo inspekcijos funkcijoms vykdyti;

     3) gauti iš darbdavių, darbuotojų, o tiriant nelaimingus at-

sitikimus ir  iš kitų asmenų, pasiaiškinimus, paaiškinimus žodžiu

ar raštu  dėl darbo,  darbų saugos  įstatymų, kitų norminių aktų,

reglamentuojančių darbų saugą ir darbo santykius, pažeidimų, taip

pat dėl teisėtų Darbo inspekcijos nurodymų nevykdymo;

     4) sustabdyti  šio įstatymo  6 straipsnio  5 punkte nurodytų

leidimų galiojimą,  kai nustatomas  veiklos, kuriai  išduoti  šie

leidimai, pažeidimas;

     5) teikti  nurodymus dėl  statomų, rekonstruojamų įmonių, jų

padalinių  bei  darbo  priemonių  projektų,  kai  paaiškėja,  kad

projektuose   numatyti   sprendimai   neatitinka   darbų   saugos

reikalavimų;

     6) Nuostatuose nustatyta tvarka:

     uždrausti gaminti,  reklamuoti ir realizuoti darbo ir saugos

darbe priemones,  jeigu jos neatitinka darbų saugos norminių aktų

reikalavimų, kenkia žmonių sveikatai ir kelia pavojų gyvybei;

     pranešus darbdaviui,  paimti darbų  saugos ekspertizei darbo

priemonių (žaliavų, gaminių) pavyzdžius, pareikalauti, kad įmonės

lėšomis būtų   atlikti  darbo  aplinkos  kontroliniai  matavimai,

laboratorinės analizės, darbo bei saugos priemonių ekspertizės ar

specialūs jų tyrimai;

     7) informuoti  darbdavį apie darbuotojus, nevykdančius darbų

saugos reikalavimų;

     8)  pagal  kompetenciją  spręsti  ginčą  tarp  darbdavio  ir

darbuotojo dėl  darbuotojo  atsisakymo  dirbti  motyvuojant,  jog

negarantuota darbų sauga;

     9) reikalauti,  kad darbdavys, jo įgalioti asmenys sustabdytų

darbus, kai:

     darbuotojai neapmokyti saugiai dirbti,

     dėl  darbo   priemonių  gedimo   ar  avarinės   būklės  gali

susidaryti  arba  susidarė  sąlygos  nelaimingiems  atsitikimams,

ūmiems apsinuodijimams,

     dėl technologinių  ar darbo  procesų pažeidimų  darbo aplinka

tampa pavojinga sveikatai ar gyvybei,

     darbuotojai   neaprūpinti    reikiamomis   kolektyvinės   ar

individualios saugos priemonėmis,

     paaiškėja,  kad   gaminama  darbo   priemonė  kenks   žmonių

sveikatai ar kels pavojų jų gyvybei;

     10)  Administracinių   teisės  pažeidimų  kodekso  nustatyta

tvarka  skirti  pinigines  baudas  asmenims,  pažeidusiems  darbo

įstatymus, darbų saugos norminius aktus;

     11)  atvykus   į  įmonę  tirti  sunkių,  mirtinų  nelaimingų

atsitikimų  ir   avarijų  priežasčių,   jeigu  būtina,  nemokamai

naudotis tikrinamų įmonių ryšio ir transporto priemonėmis.

     Šio straipsnio  4, 6  punktuose nurodytos teisės suteikiamos

vyriausiajam valstybiniam  darbo inspektoriui,  jo  pavaduotojui,

skyrių vyriausiesiems darbo inspektoriams.

 

     8 straipsnis. Darbo inspektoriai privalo:

     1)  nustatę  darbo,  darbų  saugos  reikalavimų  pažeidimus,

įspėti  darbdavį  ir  įpareigoti  juos  pašalinti,  o  esant  šio

įstatymo  7  straipsnio  9  punkto  1,  2,  3  ir  4  pastraipose

nurodytiems atvejams  -   sustabdyti  darbus  ir,  jeigu  reikia,

išvesti  darbuotojus   iš  pavojingos  zonos,  kai  tai  padaryti

darbdavys atsisakė;

     2) perduoti  teisėsaugos institucijoms  medžiagą dėl  darbo,

darbų saugos   norminių  aktų pažeidimų įmonėje, jeigu tai sukėlė

arba galėjo  sukelti sunkius nelaimingus atsitikimus žmonėms arba

kitokias sunkias pasekmes;

     3)   neatskleisti   valstybinių,   įmonių   komercinių   bei

technologinių paslapčių, kurias jie sužinojo vykdydami tarnybines

pareigas.

 

                           IV SKIRSNIS

                     TIKRINIMŲ VYKDYMO TVARKA

 

     9 straipsnis.  Darbo inspekcija  nustato įmonių inspektavimo

periodiškumą, būdą ir mastą.

 

     10 straipsnis. Darbo inspektorius praneša darbdaviui arba jo

įgaliotam asmeniui  apie būsimą  atvykimą  į  įmonę,  jeigu  toks

pranešimas nepakenks tikrinimo efektyvumui.

     Darbdavys arba  jo įgaliotas  asmuo privalo  sudaryti  darbo

sąlygas  darbo   inspektoriui,   o   jeigu   reikia,   ir   darbo

inspektoriaus pasitelktiems specialistams inspektavimui vykdyti.

 

     11 straipsnis. Darbo inspektorius apie savo atvykimą į įmonę

gali  pranešti   darbdaviui  (jo   įgaliotam  asmeniui),   įmonės

profesinių  sąjungų  atstovams,  kurie  gali  (jeigu  pageidauja)

dalyvauti inspektuojant įmonę.

 

     12 straipsnis.  Darbo inspektorius, patikrinęs įmonę, surašo

nustatytos formos  dokumentus ir su jais supažindina darbdavį (jo

įgaliotą asmenį).  Su patikrinimo medžiaga supažindina profesinių

sąjungų atstovus, jeigu jie to pageidauja.

     Darbo      inspektoriaus       nurodymai,       reikalavimai,

neprieštaraujantys norminiams aktams, yra privalomi darbdaviui (jo

įgaliotam asmeniui), darbuotojams.

 

                           V SKIRSNIS

       DARBO INSPEKCIJOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

     13 straipsnis.  Darbo inspekcijos  struktūrą sudaro  valdyba

(centrinis  aparatas),   inspektavimo   skyriai   (tarp   jų   ir

teritoriniai), jeigu  reikia, neviršijant biudžetinių asignavimų,

gali būti  steigiami kiti  padaliniai, kurių steigimą vyriausiojo

valstybinio  darbo   inspektoriaus  teikimu  tvirtina  socialinės

apsaugos ir darbo ministras.

     Atskiri Darbo  inspekcijos padaliniai  gali turėti juridinio

asmens ar ne pelno organizacijos statusą.

 

     14 straipsnis.  Darbo inspekcijai  ir jos valdybai vadovauja

vyriausiasis valstybinis  darbo inspektorius.  Jį  skiria  ir  iš

pareigų atleidžia socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

     15     straipsnis.     Vyriausiasis    valstybinis    darbo

inspektorius:

     1)  organizuoja  Darbo  inspekcijos  darbą  ir atsako už jos

veiklą;

     2) veikia Darbo inspekcijos vardu ir jai atstovauja;

     3)    tvirtina    Darbo    inspekcijos   darbo   reglamentą,

struktūrinių   padalinių   bei   darbo   inspektorių  pareiginius

nuostatus, Darbo inspekcijos etatus;

     4)  skiria  ir atleidžia iš pareigų skyrių ir kitų padalinių

vadovus, kitus darbuotojus;

     5)  tvirtina  sąrašą įmonių, kuriose reikia privaloma tvarka

įdiegti   specialiąsias   darbų   saugos   valdymo  ir  kontrolės

sistemas, priemones;

     6)   turi   teisę  teikti  pasiūlymus  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybei  dėl  valdymo  ir  kitų valstybinių įstaigų sprendimų

sustabdymo  ir  panaikinimo,  jeigu jie prieštarauja darbų saugos

įstatymams ir kitiems norminiams aktams darbų saugos klausimais;

     7)   teikia  privalomas  išvadas  dėl  darbo  priemonių  bei

gaminamos  produkcijos  techninių sąlygų, taip pat dėl statybinių

normų   bei   darbų   saugos  taisyklių  atitikimo  darbų  saugos

reikalavimams;

     leidžia  įsakymus,  nustatyta  tvarka  tvirtina ministerijų,

kitų  valstybinių  įstaigų  parengtas  darbų  saugos taisykles ir

tipines instrukcijas;

     8)  turi  teisę  dalyvauti  Lietuvos Respublikos Vyriausybės

posėdžiuose,  kai  svarstomi  klausimai, susiję su darbo ir darbų

saugos norminiais aktais bei jų vykdymu;

     9)  nagrinėja  skundus  dėl  darbo  inspektorių  veiksmų  ir

sprendimų;

     vykdo  kitus socialinės apsaugos ir darbo ministro suteiktus

įgaliojimus;

     10)  nustato  rekomenduojamus  darbo inspektoriams piniginių

baudų,  įstatymo nustatyta tvarka skiriamų asmenims, pažeidusiems

darbo, darbų saugos ir darbo higienos norminius aktus, dydžius.

 

Straipsnio pakeitimai:

{#96CPAA1289 ;} Nr. 1-1289, 96.04.17, Žin., 1996, Nr. 41-987 (96.05.08)

 

     16 straipsnis.  Vyriausiojo valstybinio  darbo inspektoriaus

pavaduotojas vykdo  vyriausiojo valstybinio  darbo  inspektoriaus

pavedimus, o jo nesant, jį pavaduoja.

     Vyriausiojo  valstybinio   darbo  inspektoriaus  pavaduotoją

(pavaduotojus)  skiria   ir  iš  pareigų  atleidžia  vyriausiasis

valstybinis darbo inspektorius.

 

     17  straipsnis.  Darbo  inspekcijos  skyriams  (tarp  jų  ir

teritoriniams) vadovauja skyrių vyriausieji darbo inspektoriai.

 

     18  straipsnis.   Eiti  darbo  inspektoriaus  pareigas  gali

Lietuvos Respublikos  piliečiai, turintys  aukštąjį išsilavinimą,

specialių žinių ir atestuoti norminių aktų nustatyta tvarka.

 

     19 straipsnis.  Profesinio kvalifikavimo  reikalavimus darbo

inspektoriams, jų  mokymo, kvalifikacijos  kėlimo  ir  atestavimo

tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

     20 straipsnis.  Darbo inspektoriai  negali būti valstybinių,

akcinių, privataus  verslo įmonių  valdymo organų  nariais,  eiti

kitų renkamų  ar skiriamų  pareigų, dirbti kitose valstybinėse ar

privačiose įmonėse,  gauti kito  papildomo  atlyginimo,  išskyrus

atlyginimą už kūrybinę veiklą.

 

     21 straipsnis. Valstybinės darbo inspekcijos lėšos, gautos už

paslaugas, skiriamos Lietuvos Respublikos saugos darbe fondui.

 

     22  straipsnis.   Išlaidas  darbo   inspekcijos   paskirtoms

ekspertizėms,  susijusioms   su  sunkių   ir  mirtinų  nelaimingų

atsitikimų  tyrimu,   apmoka  įmonė,  kurioje  įvyko  nelaimingas

atsitikimas, Nuostatuose nustatyta tvarka.

 

     23 straipsnis.  Darbo  inspekcija,  vykdydama  jai  pavestas

funkcijas, palaiko  ryšius ir  keičiasi  informacija  su  kitomis

Lietuvos Respublikos  valstybinėmis institucijomis,  profesinėmis

sąjungomis,    darbdavių    organizacijomis,    kitų    valstybių

analogiškomis tarnybomis.

 

                              VI SKIRSNIS

      DARBO INSPEKTORIŲ  ATSAKOMYBĖ, JŲ VEIKSMŲ APSKUNDIMAS

 

     24 straipsnis.  Darbo inspektorius  asmeniškai atsako už savo

tarnybinius veiksmus  ir sprendimus,  o jų padaryta žala įmonei ar

darbuotojui atlyginama  Lietuvos  Respublikos  įstatymų  nustatyta

tvarka.

     Darbo inspektoriaus veiksmai ir sprendimai gali būti apskųsti

vyriausiajam  valstybiniam   darbo  inspektoriui  arba  socialinės

apsaugos ir darbo ministrui, arba teismui. Vyriausiojo valstybinio

darbo  inspektoriaus  sprendimai  gali  būti  apskųsti  socialinės

apsaugos ir darbo ministrui arba teismui.

 

                           VII SKIRSNIS

                      BAIGIAMIEJI NUOSTATAI

 

     25 straipsnis.  Darbo inspektoriai yra valstybės tarnautojai

ir jiems  taikomos įstatymo  nustatytos garantijos, susijusios su

darbu valstybės tarnyboje.

 

     26 straipsnis. Darbo inspekcijos steigimo, reorganizavimo ar

veiklos  nutraukimo   klausimus  sprendžia  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybė.

 

     Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                       ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

_