Redagavo: Ramunė Lūžaitė (1996.12.11)

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas

Nr. I-1507, 96.08.22, Žin., 1996, Nr.82-1971 (96.08.30)

LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO 30

STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

*** Pabaiga ***

                              

                     LIETUVOS RESPUBLIKOS

                    VISUOMENĖS INFORMAVIMO

                           ĮSTATYMAS

                1996 m. liepos 2 d. Nr. I-1418

                            Vilnius

                           I SKYRIUS

                      BENDROSIOS NUOSTATOS

    

     1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

     Šis  įstatymas  nustato  viešosios  informacijos  gavimo,

parengimo, platinimo tvarką ir viešosios informacijos rengėjų,

platintojų, jų savininkų ir žurnalistų teises ir atsakomybę.

    

     2 straipsnis. Sąvokos ir apibrėžimai

     1.  Visuomenės informavimas - veikla, kuria  visų  žiniai

siekiama   pateikti   bet   kurio  visuomenės   nario   turimą

informaciją  apie jį patį, jo aplinką ir gyvenimą,  tautos  ir

pasaulio žinias apie praeitį, dabartį ir ateitį.

     2.  Visuomenės informavimo priemonė - knyga,  laikraštis,

žurnalas,  biuletenis ar kitas leidinys,  televizijos,  radijo

programa,  kino  ar kita garso ir vaizdo studijos  produkcija,

informacijos agentūros pranešimas, elektroninėmis  priemonėmis

platinamas   pranešimas.  Visuomenės  informavimo   priemonėms

netaikomi  reikalavimai, kurie keliami  valstybės  institucijų

leidžiamiems teisės aktams, taip pat leidiniams, kurių tiražas

mažesnis  kaip  100 egzempliorių, techniniams ir  tarnybiniams

dokumentams,  vertybiniams  popieriams,  pusės  spaudos  lanko

neviršijantiems neperiodiniams reklamos leidiniams.

     3.  Viešoji  informacija  -  informacija,  skirta  viešam

platinimui.

     4.  Viešosios  informacijos rengėjas - leidykla,  radijo,

televizijos  stotis,  kino, garso, vaizdo  studija,  agentūra,

redakcija  ar  kitas ūkio subjektas, renkantis  ir  rengiantis

informaciją visuomenei.

     5.  Viešosios informacijos platintojas - ūkio  subjektas,

pardavinėjantis, transliuojantis ar kitais būdais  platinantis

informaciją visuomenei.

     6. Viešosios informacijos rengėjo (platintojo) savininkas

-  juridinis arba fizinis asmuo, nuosavybės teise vienas  arba

su   kitais   juridiniais  ar  fiziniais  asmenimis  valdantis

informacijos visuomenei rengėją (platintoją).

     7.  Radijo,  televizijos stotis - viešosios  informacijos

rengėjas   arba   rengėjas  ir  platintojas,   rengiantis   ir

nuosavybės    teise   sau   priklausančiais   ar   nuomojamais

įrenginiais  transliuojantis  arba  retransliuojantis  radijo,

televizijos programas.

     8.  Kabelinė  televizija, radijas -  televizijos,  radijo

stotis,    transliuojanti   arba   retransliuojanti    radijo,

televizijos programas kabelinėmis priemonėmis.

     9.  Žurnalistas - asmuo, kuris renka, rašo, redaguoja  ar

kitaip  rengia  medžiagą viešosios informacijos rengėjui  savo

iniciatyva  arba  pagal  sutartį ar jo  įpareigotas  arba  yra

žurnalistų profesinio susivienijimo narys.

     10.   Programa   -   radijo  arba   televizijos   stoties

transliuojamų laidų visuma.

     11.  Laida  -  radijo arba televizijos stoties  programos

dalis,   dažniausiai  turinti  savo  pavadinimą,  transliavimo

laiką, autorius ir vedėjus.

     12.  Reklama  -  viešas  skelbimas,  skatinantis  pirkti,

parduoti, nuomoti ar siūlantis paslaugą.

     13.  Rėmimas  -  fizinio ar juridinio asmens  dalyvavimas

finansuojant  viešosios  informacijos  rengėjus  bei  siekiant

pagarsinti savo vardą, prekės ženklą ar įvaizdį.

     14.  Žinia  -  faktų  ir  duomenų skelbimas,  grindžiamas

tiesa,   kurią  galima  užtikrinti  patikrinimo  bei   įrodymo

priemonėmis.

     15.  Nuomonė - visuomenės informavimo priemonių,  leidėjų

bei žurnalistų skelbiamos mintys, vertinimai bei pastabos apie

žinias,  susijusias su tikrais įvykiais. Nuomonei negali  būti

taikomi tiesos kriterijai, bet ji turi remtis tikrais faktais.

     16.  Valstybės  paslaptis  - Valstybės  paslapčių  ir  jų

apsaugos įstatymo reglamentuojamos žinios.

     17.   Tarnybinė   paslaptis  -  įstatymų  reglamentuojama

tardymo  organų  operatyvinės  veiklos,  nacionalinio  saugumo

tarnybų,  Vidaus reikalų ministerijos, krašto apsaugos  organų

informacija.

     18. Komercinė paslaptis - įstatymų reglamentuojama ūkinių

subjektų veiklos paslaptis.

     19.  Asmens sveikatos (medicininė) paslaptis -  Sveikatos

sistemos   įstatymo   reglamentuojamos  žinios   apie   asmens

sveikatą.

    

                          II SKYRIUS

               VISUOMENĖS INFORMAVIMO PAGRINDAI

    

     3 straipsnis. Visuomenės informavimo laisvė

     1.  Žmogus  turi  teisę  nekliudomai  ieškoti,  gauti  ir

skleisti  informaciją  bei  idėjas,  tačiau  ši  teisė  negali

varžyti kitų žmonių teisių ir laisvių.

     2.   Laisvė  reikšti  įsitikinimus,  gauti  ir   skleisti

informaciją  negali būti ribojama kitaip, kaip  tik  įstatymu,

jei  tai  būtina apsaugoti žmogaus teises, sveikatą, garbę  ir

orumą,   privatų   gyvenimą,  dorovę  ar  ginti   konstitucinę

santvarką.

     3.  Valstybės  pareigūnai  už  trukdymą  skleisti  žinias

visuomenės  informavimo priemonėmis bei  neteisėtą  atsisakymą

suteikti  informaciją  viešosios  informacijos  rengėjams   ir

žurnalistams atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

     4.   Monopolizuoti   visuomenės   informavimo   priemones

draudžiama.

     5. Visuomenės informavimo priemonių cenzūra draudžiama.

    

     4   straipsnis.   Pagrindiniai   visuomenės   informavimo

principai

     1.    Viešosios   informacijos   rengėjai,   platintojai,

žurnalistai  savo  veikloje vadovaujasi  Lietuvos  Respublikos

Konstitucija  ir  įstatymais,  taip  pat  humanizmo,  lygybės,

pakantos,  pagarbos žmogui principais, gerbia žodžio,  kūrybos

ir  sąžinės  laisvę,  nuomonių  įvairovę,  laikosi  žurnalistų

profesinės   etikos   normų,   padeda   plėtoti   demokratiją,

visuomenės   atvirumą,  skatina  visuomenės  pilietiškumą   ir

valstybės  pažangą,  stiprina  nepriklausomybę,  ugdo  tautinę

kultūrą ir dorovę.

     2.  Viešoji  informacija turi būti pateikiama  teisingai,

tiksliai ir nešališkai.

     3. Neleidžiama persekioti viešosios informacijos rengėjo,

platintojo,   jų   savininko  ar   žurnalisto   už   paskelbtą

informaciją,  tačiau  už šio įstatymo  pažeidimus  jie  atsako

įstatymų  nustatyta tvarka. Draudžiama daryti įtaką  viešosios

informacijos   rengėjui,   platintojui,   jų   savininkui   ar

žurnalistui  verčiant neteisingai atspindėti įvykius,  faktus.

Parama   viešosios  informacijos  rengėjui,  platintojui,   jų

savininkui, žurnalistui gali būti teikiama tik pagal  Labdaros

ir paramos įstatymą bei kitus įstatymus.

     4.  Viešosios  informacijos  rengėjo,  platintojo  ir  jų

savininkų  santykiai  reglamentuojami šio  ir  kitų  įstatymų,

norminių aktų ir šalių susitarimu.

     5.  Žurnalistikos,  mokslo, literatūros  bei  kitus  meno

kūrinius  viešosios  informacijos  rengėjai,  platintojai   ir

žurnalistai   naudoja   vadovaudamiesi  Lietuvos   Respublikos

įstatymais.

    

     5  straipsnis.  Visuomenės informavimo  laisvės  teisinis

ribojimas

     1.  Visuomenės  informavimo laisvė negali  būti  ribojama

kitaip, kaip tik įstatymais, kurie nustato:

     1) valstybinę paslaptį ir jos apsaugą;

     2) tarnybinę paslaptį ir jos apsaugą;

     3) komercinę paslaptį ir jos apsaugą;

     4) asmens sveikatos (medicininę) paslaptį ir jos apsaugą;

     5) asmens teisių, jo privataus gyvenimo apsaugą.

     2. Vyriausybė, ministerijos, kitos valstybės institucijos

ir  savivaldybės  neturi teisės savo teisės  aktais  siaurinti

visuomenės informavimo laisvės. Vyriausybės, ministerijų, kitų

valstybės  institucijų,  savivaldybių teisės  aktų  nuostatos,

kurios siaurina visuomenės informavimo laisvę, reglamentuojamą

šio ir kitų įstatymų, negalioja.

     3. Seimas karo ar nepaprastosios padėties atveju įstatymu

gali   nustatyti   viešosios  informacijos   rengėjų   veiklos

ribojimus, būtinus piliečių bei visuomenės interesų apsaugai.

     4.  Stichinių ar gaivalinių nelaimių, didelių avarijų  ar

epidemijų,  karo  ar nepaprastosios padėties atveju  viešosios

informacijos rengėjai privalo nemokamai ir operatyviai skelbti

oficialius valstybinius pranešimus.

    

     6 straipsnis. Teisė gauti informaciją

     1.  Kiekvienas  žmogus Lietuvos Respublikoje  turi  teisę

susipažinti  su visais valstybės ar savivaldybių  valdžios  ir

valdymo   institucijų   bei   kitų  biudžetinių   organizacijų

oficialiais  dokumentais,  išskyrus  tuos,  kurie  įslaptinami

įstatymų nustatyta tvarka.

     2.  Valstybės pareigūnai, atsisakydami teikti informaciją

viešosios informacijos rengėjui (jo atstovui), ne vėliau  kaip

kitą  darbo  dieną  apie  tai praneša  jam  raštu,  nurodydami

atsisakymo priežastį.

     3.   Valstybės   pareigūnų   atsakomybę   už   nepagrįstą

atsisakymą  teikti  informaciją arba neteisingos  informacijos

teikimą nustato įstatymai.

     4.   Politinės   partijos,  politinės  ir   visuomeninės,

profsąjungų  bei  kitos  organizacijos savo  įstatų  nustatyta

tvarka  teikia  žmonėms  ir viešosios  informacijos  rengėjams

oficialią   informaciją  apie  jų  atstovaujamų   organizacijų

veiklą,   išskyrus   tai,  kas  neskelbtina   pagal   Lietuvos

Respublikos įstatymus.

    

     7 straipsnis. Informacijos šaltinio paslaptis

     Viešosios   informacijos  rengėjas,  jo   savininkas   ar

žurnalistas  neprivalo nurodyti informacijos  šaltinio  ir  be

asmens  sutikimo  neturi teisės nurodyti ją pateikusio  asmens

vardo,  pavardės  bei  kitų  duomenų.  Viešosios  informacijos

rengėjas, jo savininkas ar žurnalistas, pažeidęs šią nuostatą,

atsako   pagal  įstatymus,  išskyrus  atvejus,  kai   suteikta

informacija buvo neteisinga.

    

     8 straipsnis. Neskelbtina informacija

     1. Visuomenės informavimo priemonėse draudžiama:

     1)   raginti   prievarta   keisti  Lietuvos   Respublikos

konstitucinę santvarką;

     2) kėsintis į Lietuvos Respublikos teritorinį vientisumą;

     3) kurstyti karą, tautinę, rasinę, religinę nesantaiką.

     2.  Neleidžiama platinti žinomai tikrovės neatitinkančios

informacijos, šmeižiančios, įžeidžiančios, žeminančios žmogaus

garbę  ir  orumą.  Informaciją apie privatų  žmogaus  gyvenimą

galima skelbti tik to žmogaus sutikimu arba tais atvejais, kai

informacijos  paskelbimas  nedaro  žalos  asmeniui,  arba  kai

informacija   padeda   atskleisti   įstatymų   pažeidimus   ar

nusikaltimus,   taip  pat  kai  informacija   yra   pateikiama

nagrinėjant bylą atvirame teismo procese.

     3.  Valstybės institucijų pareigūnai, valdininkai ar kiti

visuomeninėje  bei  politinėje veikloje dalyvaujantys  asmenys

taip  pat  turi  teisę į privataus gyvenimo apsaugą,  išskyrus

atvejus,   kai  jų  privatus  gyvenimas  gali  turėti   įtakos

visuomenei .

     4. Neleidžiama platinti pornografijos.

     5.   Jeigu   nesilaikoma   šio  straipsnio   reikalavimų,

kiekvienas  Lietuvos Respublikos pilietis, valstybės  valdžios

ar   valdymo   institucijos,  kitos   organizacijos   įstatymų

nustatyta tvarka turi teisę kreiptis į teismą.

    

     9 straipsnis. Teisė ginti informacijos laisvę

     Kiekvienas  Lietuvos  Respublikos  pilietis  turi   teisę

apskųsti  teismui  valdžios ir valdymo  institucijų  bei  kitų

organizacijų  sprendimus ar teisės aktus, jeigu šie  pažeidžia

ar siaurina informacijos laisvę.

    

     10  straipsnis. Viešosios informacijos rengėjų atsakomybė

už skleidžiamą informaciją

     Kiekvieno   viešosios  informacijos  rengėjo   savininkas

privalo  paskirti asmenį (vyriausiąjį redaktorių,  redaktorių,

laidos   vedėją),  kuris  atsako  už  visuomenės   informavimo

priemonės  turinį.  Viešosios  informacijos  rengėjas  privalo

parengti  ir patvirtinti vidaus tvarkos taisykles, jas  viešai

paskelbti ir jų laikytis. Šiose vidaus tvarkos taisyklėse turi

būti  reglamentuoti viešosios informacijos rengėjų ir  asmenų,

besiverčiančių   visuomenės  informavimo  veikla,   tarnybinės

pareigos    bei    pavaldumas,   tarpusavio   santykiai    bei

skleidžiančiojo  informaciją apsauga  nuo  galimo  jo  laisvės

varžymo.

    

     11 straipsnis. Kalba, kuria teikiama viešoji informacija

     1. Viešoji informacija rengiama ir teikiama bei platinama

valstybine  ar  kuria kita kalba remiantis Valstybinės  kalbos

įstatymo nuostatomis.

     2.   Viešosios  informacijos  rengėjai  privalo  rūpintis

kalbos kultūra.

    

                          III SKYRIUS

        VALSTYBĖS ATSAKOMYBĖ UŽ VISUOMENĖS INFORMAVIMĄ

    

     12  straipsnis.  Valstybės ir savivaldybių,  valdžios  ir

valdymo institucijų pareigos  saugant informacijos laisvę

     1.   Valstybės  ir  savivaldybių,  valdžios  ir   valdymo

institucijos   privalo   užtikrinti   savo   veiklos   viešumą

kiekvienam Lietuvos Respublikos nuolatiniam gyventojui.

     2.  Visa  mokesčių  mokėtojų lėšomis  sukuriama  oficiali

informacija yra nemokama. Valstybės ir savivaldybių,  valdžios

ir  valdymo  institucijos gali imti papildomą mokestį  tik  už

paslaugas ir patarnavimus, susijusius su informacijos asmeniui

ar  viešosios  informacijos rengėjui  padauginimu  ar  kitokia

asmeniui   ar   viešosios  informacijos  rengėjui   reikalinga

paslauga.

     3.  Oficialios  valstybės  ir savivaldybių,  valdžios  ir

valdymo   institucijų   bei   kitų  biudžetinių   organizacijų

informacijos  registravimo bei pateikimo žmonėms ar  viešosios

informacijos   rengėjams  tvarką,  vienodą   visoje   Lietuvos

Respublikos teritorijoje, nustato Vyriausybė. Jei valstybės ir

savivaldybės, valdžios ir valdymo institucijų bei  biudžetinių

organizacijų    pareigūnai   atsisako    pateikti    oficialią

informaciją  arba  pateikia  neteisingą,  tokie  jų   veiksmai

užtraukia  atsakomybę  pagal Lietuvos  Respublikos  įstatymus,

taip pat jie gali būti apskundžiami teismui.

     4.  Niekas  negali būti verčiamas platinti  valstybės  ir

savivaldybių, valdžios ir valdymo institucijų bei kitų įstaigų

informaciją, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

    

     13  straipsnis. Lietuvos Respublikos piliečių teisė gauti

informaciją apie save

     Valstybės   valdžios  ir  valdymo  institucijos   privalo

Vyriausybės   nustatyta  tvarka  teikti  Lietuvos  Respublikos

piliečiams  šių įstaigų turimą informaciją apie juos.  Už  šių

pareigų   nevykdymą  oficialūs  pareigūnai   atsako   įstatymų

nustatyta tvarka.

    

     14  straipsnis.  Valstybės atsakomybė apsaugant  piliečių

teisę vertinti valstybės  institucijų ar pareigūnų darbą

     Lietuvos  Respublikos nuolatiniai gyventojai  turi  teisę

viešai   kritikuoti  valstybės  įstaigų  ar  pareigūnų  darbą.

Lietuvos Respublikoje draudžiama persekioti už kritiką. Už šio

straipsnio pažeidimą baudžiama įstatymų nustatyta tvarka.

    

     15  straipsnis. Visuomenės informavimo priemonių cenzūros

draudimas

     Visuomenės   informavimo  priemonių  cenzūra  draudžiama.

Cenzūra užtraukia atsakomybę įstatymų nustatyta tvarka.

    

     16 straipsnis. Antimonopoliniai principai

     1.  Valstybė, jos institucijos, valstybės ar ne valstybės

įmonės,  organizacijos  ar  asmenys  negali  turėti  viešosios

informacijos monopolio nei jos rengimo, nei platinimo srityse.

     2.  Valstybė  sudaro  vienodas  ekonomines  ir  technines

sąlygas viešosios informacijos rengėjų ir platintojų (išskyrus

smurtinio   bei  erotinio  pobūdžio  produkcijos   gamintojus)

lygiateisei  konkurencijai. Valstybė prižiūri  ir  reguliuoja,

kad  nė vienas Lietuvos Respublikos juridinis ar fizinis asmuo

neužimtų  monopolinės padėties viešosios informacijos  rengėjų

ar platintojų arba kurios nors atskiros jų rūšies rinkoje.

     3.   Monopolinę  padėtį  visuomenės  informavimo  rinkoje

apibrėžia Konkurencijos įstatymas.

     4.    Valstybė    rūpinasi    investicijomis    viešosios

informacijos  rengimo  ir  platinimo srityje.  Investavimo  iš

užsienio   visuomenės  informavimo  rinkoje   tvarką   nustato

Užsienio kapitalo investicijų Lietuvos Respublikoje įstatymas.

    

     17  straipsnis.  Valstybės parama viešosios  informacijos

rengėjams ir platintojams

     Valstybė  remia viešosios informacijos rengėjų kultūrinę,

šviečiamąją  veiklą.  Valstybės  finansinė  parama   viešosios

informacijos rengėjams yra teikiama tik per Spaudos, radijo ir

televizijos rėmimo fondą. Į Fondą lėšas iš valstybės  biudžeto

kasmet   skiria  Seimas.  Valstybės  subsidijos  ir   mokesčių

lengvatos teikiamos be išankstinių sąlygų. Spaudos, radijo  ir

televizijos  rėmimo fondą įkuria kūrybinių sąjungų,  viešosios

informacijos   rengėjų,  teisininkų  ir  mokslininkų   sąjungų

atstovų susirinkimas, kurį kviečia Lietuvos periodinės spaudos

leidėjų   asociacija,   Radijo  ir   televizijos   asociacija,

Kabelinės televizijos asociacija, Lietuvos žurnalistų  sąjunga

ir  Lietuvos  žurnalistų draugija. Kiekviena šių  organizacijų

deleguoja  į  susirinkimą  po du savo  atstovus.  Susirinkimas

laikomas  įvykusiu,  jei  jame  dalyvavo  ne  mažiau  kaip  du

trečdaliai   delegatų.  Sprendimai  priimami  paprasta   balsų

dauguma.   Subsidijuojamus  viešosios  informacijos   rengėjus

nustato  Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo  fondo  taryba.

Taryba pateikia ataskaitą Seimui apie lėšų, gautų iš biudžeto,

paskirstymą.

    

                          IV SKYRIUS

            VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJŲ TEISĖS,

                     PAREIGOS IR SAVIVALDA

    

     18 straipsnis. Teisė rinkti ir skelbti informaciją ir jos

ribojimai

     1. Kiekvienas žmogus turi teisę:

     1)   rinkti   informaciją   ir  ją   skelbti   visuomenės

informavimo priemonėse;

     2)  nepasirašyti  savo parengto darbo, jeigu  jo  turinys

redakcinio rengimo metu buvo iškreiptas;

     3)  užsirašinėti, fotografuoti, filmuoti, naudotis  garso

ir  vaizdo  technikos  priemonėmis,  taip  pat  kitais  būdais

fiksuoti informaciją;

     4)   publikacijas   ar  laidas  skelbti   savo   pavarde,

slapyvardžiu ar anonimiškai.

     2. Draudžiama:

     1)  filmuoti,  fotografuoti ar  daryti  garso  ir  vaizdo

įrašus be asmens sutikimo jam priklausančioje valdoje;

     2)  filmuoti,  fotografuoti ar  daryti  garso  ir  vaizdo

įrašus  uždarų  renginių  metu be to  renginio  organizatorių,

turinčių teisę rengti tokius renginius, sutikimo;

     3)  filmuoti ir fotografuoti asmenis reklamai  visuomenės

informavimo priemonėse be jų sutikimo;

     4) filmuoti ir fotografuoti asmenis su aiškiais fiziniais

trūkumais be šių asmenų sutikimo.

     3.  Šie  draudimai netaikomi, kai fiksuojami nusikalstami

veiksmai.

    

     19 straipsnis. Žurnalisto pareigos

     Žurnalistas privalo:

     1) teikti teisingas, tikslias ir nešališkas žinias;

     2)  autorizuoti pirmą kartą skelbiamą informaciją,  jeigu

to pageidauja informaciją pateikęs asmuo;

     3)  atsisakyti  vykdyti  viešosios  informacijos  rengėjo

vadovo  pavedimą, jeigu pavedimas verstų pažeisti įstatymą  ar

Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksą;

     4)  laikytis žurnalistų profesinės etikos, gerbti fizinių

ir juridinių asmenų teises.

    

     20 straipsnis. Paskelbtų žinių paneigimas

     1.   Fiziniai  asmenys  turi  teisę  reikalauti  paneigti

paskelbtas  žinias, kurios neatitinka tikrovės  ir  žemina  jų

garbę  bei  orumą.  Juridiniai asmenys turi  teisę  reikalauti

paneigti  viešosios informacijos rengėjo apie juos  paskelbtas

neatitinkančias tikrovės žinias.

     2.  Reikalavime  paneigti  turi būti  tiksliai  nurodyta,

kokios paskelbtos žinios neatitinka tikrovės, kada ir kur  jos

buvo paskelbtos, kokie paskelbtų žinių teiginiai žemina asmens

garbę  ir  orumą.  Paneigimai, neatitinkantys  šios  nuostatos

reikalavimo, taip pat tais atvejais, kai reikalaujama paneigti

paskelbtas žinias ne dėl jų esmės, o tik dėl formos, skelbiami

viešosios informacijos rengėjo nuožiūra.

     3.   Viešosios  informacijos  rengėjas,  gavęs   pagrįstą

reikalavimą  paneigti neatitinkančias tikrovės ar  žeminančias

garbę   ir  orumą  žinias,  privalo  paskelbti  paneigimą   be

komentarų,  adekvačioje  vietoje  artimiausiame  savo  spaudos

leidinyje,  televizijos ar radijo laidoje. Vėlesnis paneigimas

neatleidžia viešosios informacijos rengėjo nuo atsakomybės  ir

nėra prielaida bausmei sušvelninti.

    

     21 straipsnis. Žalos atlyginimas

     1.  Viešosios informacijos rengėjas, paskelbęs be  asmens

sutikimo žinias apie jo privatų gyvenimą, žeminančias jo garbę

ir  orumą  (išskyrus  šio  įstatymo 8  straipsnyje  nustatytus

atvejus),  taip pat paskelbęs žinomai tikrovės neatitinkančias

žinias,  žeminančias asmens garbę ir orumą ir  jų  nepaneigęs,

atlygina  asmeniui  padarytą moralinę žalą įstatymų  nustatyta

tvarka, tačiau moralinės žalos atlyginimo dydis negali viršyti

10000 litų.

     2.  Viešosios informacijos rengėjo šio įstatymo nustatyta

tvarka  paskelbtas paneigimas ir atsiprašymas teikia  pagrindą

teismui  mažinti moralinės žalos atlyginimą arba visiškai  nuo

jo atleisti.

     3.   Viešosios  informacijos  rengėjui,  paskelbusiam  be

asmens   sutikimo  žinias,  žeminančias  jo  garbę  ir   orumą

(išskyrus šio įstatymo 8 straipsnyje nustatytus atvejus), apie

jo  privatų  gyvenimą, taip pat paskelbusiam žinomai  tikrovės

neatitinkančias žinias, žeminančias asmens garbę ir orumą,  ir

jas    šio   įstatymo   nustatyta   tvarka   paneigusiam   bei

atsiprašiusiam,  teismas  gali  priteisti  atlyginti  padarytą

moralinę  žalą, tačiau šiuo atveju moralinės žalos  atlyginimo

dydis negali viršyti 1000 litų.

     4.  Materialinės  žalos  atlyginimo  dydį  už  paskelbtas

tikrovės   neatitinkančias   žinias,   padariusias   nuostolių

juridiniams ar fiziniams asmenims, nustato teismas.

    

     22 straipsnis. Atleidimas nuo žalos atlyginimo

     1.  Viešosios informacijos rengėjas neatsako už  tikrovės

neatitinkančių  žinių  paskelbimą,  jeigu  jis  nurodė   žinių

šaltinį, o jos buvo:

     1)  pateiktos  valstybės valdžios institucijų,  politinių

partijų,    politinių   ir   visuomeninių   bei    profsąjungų

organizacijų,  fizinių  ar juridinių  asmenų  oficialiuose  ar

viešai paskelbtuose dokumentuose;

     2) viešai pasakytos atviruose posėdžiuose, pasitarimuose,

spaudos konferencijose, mitinguose bei kituose renginiuose,  o

viešosios informacijos rengėjas neiškraipė kalbėjimo esmės  ir

konkrečių  faktų. Šiuo atveju visa atsakomybė  tenka  renginių

organizatoriams ir žinias paskelbusiems asmenims;

     3)  anksčiau  paskelbtos  kitose  visuomenės  informavimo

priemonėse,   jeigu   šios   žinios   nebuvo   paneigtos   jas

paskelbusiose visuomenės informavimo priemonėse;

     4)  paskelbtos  tiesioginių radijo ar  televizijos  laidų

dalyvių, nepavaldžių viešosios informacijos rengėjui;

     5) paskelbtos specialioje rinkimų laidoje, kurią rengė ne

pats viešosios informacijos rengėjas;

     6)  paskelbtos neanoniminiuose reklaminiuose skelbimuose,

neanoniminiuose užsakomuosiuose straipsniuose ar laidose;

     7)  paskelbus nuomonę, komentarą, pastabas, susijusias su

žinia, pateikta visuomenės informavimo priemonėse.

     2.  Šiais  atvejais  atsako  tas,  kas  pirmas  paskleidė

tikrovės   neatitinkančias  žinias.   Viešosios   informacijos

rengėjas, paskleidęs tikrovės neatitinkančias žinias ir  gavęs

paneigimo  tekstą,  nedelsdamas  privalo  jį  paskelbti   savo

visuomenės informavimo priemonėje.

    

     23 straipsnis. Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas

     1.   Profesinę   etiką  visuomenės  informavimo   srityje

reguliuoja Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

     2.   Žurnalistų   ir  leidėjų  etikos  kodeksą   tvirtina

žurnalistų  organizacijų  atstovų susirinkimas,  kurį  kviečia

Lietuvos   periodinės  spaudos  leidėjų  asociacija,  Lietuvos

radijo ir televizijos asociacija, Lietuvos žurnalistų sąjunga,

Lietuvos  žurnalistų draugija, Lietuvos žurnalistikos centras,

Lietuvos radijas ir televizija.

    

     24 straipsnis. Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija

     1.  Žurnalistų  ir  leidėjų etikos taisyklių  pažeidimus,

padarytus  informuojant  visuomenę,  nagrinėja  Žurnalistų  ir

leidėjų etikos komisija.

     2.  Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją sudaro  ir  jos

darbo   tvarką   nustato   žurnalistų   organizacijų   atstovų

susirinkimas. Etikos komisijos nariai skiriami 2 metams.

     3.  Komisijos  darbą  organizuoja komisijos  pirmininkas,

kurį komisija išsirenka iš savo narių 1 metams.

     4.  Į Komisiją dėl Žurnalistų ir leidėjų etikos taisyklių

pažeidimo gali kreiptis fiziniai ir juridiniai asmenys.

     5.  Komisija,  nagrinėdama Žurnalistų ir  leidėjų  etikos

kodekso  pažeidimus,  vadovaujasi Lietuvos  žurnalistų  etikos

kodeksu    ir   Europos   Tarybos   Parlamentinės   Asamblėjos

rezoliucija „Dėl žurnalistinės etikos”.

     6.  Žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos sprendimai dėl

profesinės  etikos  taisyklių pažeidimų  turi  būti  skelbiami

leidiniuose, radijo ir televizijos laidose Komisijos nustatyta

tvarka.

     7.   Viešosios  informacijos  rengėjai,  nesutikdami   su

Komisijos  išvadomis, gali kreiptis dėl jų  į  teismą,  tačiau

negali  nepaskelbti savo leidinyje ar laidose  šios  komisijos

išvadų.   Fiziniai  ar  juridiniai  asmenys,  nesutikdami   su

Žurnalistų   ir  leidėjų  etikos  komisijos  sprendimu,   gali

kreiptis į teismą ir apskųsti jame šios komisijos išvadas  per

30 dienų nuo išvadų jiems pateikimo.

     8. Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija dirba pagal savo

priimtą reglamentą, jos veikla finansuojama iš Spaudos, radijo

ir televizijos rėmimo fondo lėšų.

     

     25 straipsnis. Žurnalistų etikos inspektorius

     1.   Žurnalistų   etikos   inspektorius   yra   valstybės

pareigūnas,  kurį skiria Seimas Žurnalistų ir  leidėjų  etikos

komisijos  teikimu.  Žurnalistų etikos inspektorius  nagrinėja

fizinių  asmenų skundus dėl visuomenės informavimo  priemonėse

pažeistos  jų garbės ir orumo, visuomenės informavimo  veiklos

subjektų profesines pretenzijas.

     2.  Žurnalistų  etikos  inspektorius  dirba  pagal  Seimo

patvirtintą reglamentą, jo veikla finansuojama iš biudžeto.

     3.  Gautą  skundą žurnalistų etikos inspektorius  privalo

išnagrinėti  per  30  dienų  ir su  savo  išvada  supažindinti

pareiškėjus bei viešosios informacijos rengėjus.

     4.  Pripažinęs,  jog  pareiškėjo skundas  yra  pagrįstas,

žurnalistų   etikos   inspektorius   kreipiasi   į    tikrovės

neatitinkančias  ir asmens garbę ir orumą žeidžiančias  žinias

išplatinusį   viešosios   informacijos   rengėją,   siūlydamas

paskelbti  paneigimą. Jei tai padaryti atsisakoma,  žurnalistų

etikos  inspektorius skundą perduoda nagrinėti  Žurnalistų  ir

leidėjų etikos komisijai ir dalyvauja jos posėdyje.

     5.  Žurnalistų etikos inspektorius ne rečiau  kaip  kartą

per metus atsiskaito Seimui už savo darbą.

    

     26 straipsnis. Radijo ir televizijos licencijavimas

     Lietuvos  Respublikoje įregistruotų  radijo,  televizijos

stočių,   kabelinės  televizijos,  radijo   veikla,   išskyrus

Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją, yra licencijuojama.

Terminuotas   licencijas   radijo  bei   televizijos   stotims

transliuoti  ir  retransliuoti programas  suteikia  Radijo  ir

televizijos  komisija konkursų tvarka. Programos turinio,  jos

gamybos  ir  techninius  reikalavimus, licencijų  skaičių,  jų

galiojimo trukmę, licencijų mokesčio dydį, kuris pervedamas  į

Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą, bei kitas sąlygas

nustato Radijo ir televizijos komisija ne mažesne kaip  dviejų

trečdalių komisijos narių balsų dauguma.

    

     27  straipsnis. Radijo ir televizijos komisijos veikla ir

jos sudarymo principai

     1. Radijo ir televizijos komisija:

     1)  skelbia  ir  vykdo radijo ir televizijos  stočių  bei

kabelinių  televizijų, radijų konkursus radijo ir  televizijos

programų  transliavimo  ir retransliavimo  licencijoms  gauti,

pratęsia   licencijų  galiojimo  laiką,   skelbia   ir   vykdo

valstybinėms   įmonėms  priklausančių  transliavimo   įrengimų

nuomos  konkursus radijo ir televizijos programoms transliuoti

ir retransliuoti, tvirtina konkursų sąlygas, priima sprendimus

dėl    konkursų   rezultatų.   Pirmenybė   teikiama   stotims,

įsipareigojančioms  rengti  originalios  kūrybos   kultūrinio,

informacinio, šviečiamojo pobūdžio laidas arba tas  programas,

kurių  numatomoje  priėmimo  zonoje  dar  netransliuoja  kitos

stotys;

     2)   kontroliuoja,  kaip  laikomasi  konkursams  pateiktų

įsipareigojimų  dėl programų struktūros ir  turinio  bei  kitų

konkursų  reikalavimų,  o  atradusi  pažeidimų,  kreipiasi   į

valstybės  institucijas  arba  teikia  ieškinius  teisme   dėl

pažeidimų  pašalinimo,  radijo ir televizijos  stočių  veiklos

sustabdymo ar nutraukimo;

     3)  teikia  paraiškas Ryšių ir informatikos  ministerijai

dėl  radijo  dažnių koordinavimo kiekvienai naujai  radijo  ir

televizijos    stočiai   projektuoti   ir    dažnių    skyrimo

licencijuotoms radijo ir televizijos stotims;

     4)  tvirtina Radijo ir televizijos komisijos nuostatus ir

biudžetą, taip pat skiria administracijos vadovą;

     5)  kaupia informaciją apie radijo ir televizijos stotis,

analizuoja jų veiklą, rengia metodinę informacinę medžiagą.

     2.  Į  Radijo  ir  televizijos komisiją 3  narius  skiria

Seimas,  po  1  narį  - Lietuvos žurnalistų sąjunga,  Lietuvos

žurnalistų  draugija, Lietuvos kompozitorių sąjunga,  Lietuvos

rašytojų   sąjunga,   Lietuvos  periodinės   spaudos   leidėjų

asociacija,    Lietuvos    dailininkų    sąjunga,     Lietuvos

kinematografininkų   sąjunga,   Lietuvos    teatro    sąjunga.

Kiekvienas  Radijo ir televizijos komisijos narys skiriamas  3

metams. Jeigu komisijos narys dėl kokių nors priežasčių negali

dalyvauti  komisijos darbe arba nelanko jos  posėdžių  daugiau

kaip 3 mėnesius, jį paskyrusi institucija turi pakeisti kitu.

     3.   Politinių  partijų  nariai,  išrinkti  į  Radijo  ir

televizijos komisiją, sustabdo savo narystę partijoje iki savo

kadencijos komisijoje pabaigos.

     4.  Radijo ir televizijos komisija iš savo narių  išrenka

komisijos  pirmininką,  jis  perrenkamas  kiekvienais  metais.

Komisija  dirba  pagal savo patvirtintą reglamentą.  Komisijos

narys  negali būti jos pirmininku daugiau nei vieną  kadenciją

iš  eilės.  Radijo  ir  televizijos komisijos  administracijos

vadovu negali būti Radijo ir televizijos komisijos narys.

     5.  Radijo  ir  televizijos  komisijos  posėdžius  šaukia

komisijos  pirmininkas  savo  sumanymu  arba  vieno  trečdalio

komisijos narių teikimu, bet ne rečiau kaip kartą per  mėnesį.

Informacija   apie  numatomus  posėdžius  bei  jų  darbotvarkė

skelbiama spaudoje ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki posėdžio.

     6.  Radijo ir televizijos komisijos posėdžiai yra  vieši.

Posėdžiai  laikomi įvykusiais, jei juose dalyvauja  ne  mažiau

kaip  pusė  komisijos narių. Sprendimai priimami daugiau  kaip

pusės posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų. Sprendimai

dėl  licencijų  išdavimo, radijo dažnių skyrimo  bei  konkursų

priimami  daugiau kaip dviejų trečdalių visų  komisijos  narių

balsų dauguma.

     7.  Radijo  ir televizijos komisijos sprendimai skelbiami

viešai  ir  įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo. Radijo  ir

televizijos   komisijos  sprendimai  informacijos   visuomenei

rengėjams  ir  platintojams  yra  privalomi.  Visi  Radijo  ir

televizijos komisijos sprendimai gali būti apskųsti teisme per

30 dienų nuo jų įsigaliojimo dienos.

     8.  Radijo ir televizijos komisija turi juridinio  asmens

teises.

     9. Radijo ir televizijos komisija yra atskaitinga Seimui.

    

     28  straipsnis.  Radijo ir televizijos komisijos  veiklos

finansavimas

     Radijo ir televizijos komisijos veiklai finansuoti radijo

ir   televizijos,   kabelinės   televizijos,   radijo   stočių

savininkai kas mėnesį privalo pervesti į Radijo ir televizijos

komisijos  sąskaitą  sumą, kurią nustato komisija,  tačiau  ši

suma  negali  viršyti 1 procento įplaukų, gautų iš  radijo  ir

televizijos   stoties  komercinės  veiklos.   Iš   radijo   ir

televizijos  stočių savininkų, nepervedusių lėšų į  Radijo  ir

televizijos komisijos sąskaitą daugiau kaip 3 mėnesius,  lėšos

išieškomos per teismą.

    

     29   straipsnis.   Lietuvos   nacionalinis   radijas   ir

televizija

     1.   Lietuvos   nacionalinis  radijas  ir  televizija   -

valstybei  nuosavybės  teise  priklausanti  viešoji  ne  pelno

institucija, veikianti pagal Lietuvos nacionalinio  radijo  ir

televizijos įstatymą.

     2.    Lietuvos   nacionalinis   radijas   ir   televizija

finansuojama  iš  valstybės biudžeto  asignavimų,  abonentinio

mokesčio,  pajamų,  gautų  už  radijo  ir  televizijos   laidų

pardavimą,   leidybą,  rėmimo,  labdaros  lėšų  ir  komercinių

pajamų.    Pajamų   gavimo   tvarką   reglamentuoja   Lietuvos

nacionalinio   radijo   ir  televizijos  įstatymas.   Didėjant

Lietuvos  nacionalinio  radijo  ir  televizijos  įplaukoms  iš

abonentinio    mokesčio,   atitinkamai   mažinamas    Lietuvos

nacionalinio  radijo ir televizijos finansavimas iš  valstybės

biudžeto.  Abonentinio mokesčio įvedimas ir su  tuo  susijusių

valstybės  asignavimų mažinimas nustatomas įstatymo.  Reklamos

laikas  Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos programose

mažinamas nuosekliai Seimo nustatyta tvarka.

     3.   Aukščiausiasis  Lietuvos  nacionalinio   radijo   ir

televizijos valdymo organas yra taryba, sudaroma 3  metams  iš

13  asmenų.  3  narius  skiria Respublikos  Prezidentas,  4  -

Seimas,  6  nariai  skiriami burtų  keliu  po  1  iš  Lietuvos

periodinės  spaudos  leidėjų asociacijos, Lietuvos  žurnalistų

sąjungos,  Lietuvos  žurnalistų draugijos,  Lietuvos  rašytojų

sąjungos,   Lietuvos  kinematografininkų  sąjungos,   Lietuvos

teatro  sąjungos,  Lietuvos  kompozitorių  sąjungos,  Lietuvos

dailininkų sąjungos, Lietuvso architektų sąjungos. Po 3 metų 6

parinktų  organizacijų  atstovai  burtų  keliu  pakeičiami   3

organizacijų, kurių nebuvo taryboje pirmosios kadencijos metu,

atstovais.

     4.  Politinių  partijų nariai, paskirti  į  tarybą,  turi

sustabdyti savo narystę partijoje iki savo kadencijos taryboje

pabaigos.

     5.   Taryba  tvirtina  Lietuvos  nacionalinio  radijo  ir

televizijos programų mastus ir struktūrą, konkurso būdu skiria

ir  atleidžia  generalinį direktorių,  taip  pat  tvirtina  jo

pavaduotojus.

                              

                           V SKYRIUS

          VIEŠOSIOS INFORMACIJOS PLATINIMO TVARKA IR

                   JOS RENGĖJŲ REGISTRAVIMAS

    

     30   straipsnis.   Viešosios  informacijos   rengėjų   ir

platintojų savininkai

     1.   Viešosios   informacijos  rengėjo  arba   platintojo

savininkas  gali  būti  tik Lietuvos Respublikos  pilietis  ar

Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo.

     2.  Respublikos  Prezidentas, Seimo, Vyriausybės  nariai,

valstybės institucijų vadovai privalo paskelbti spaudoje  apie

viešosios   informacijos  rengėjus   ar   platintojus,   kurių

savininkas, bendraturtis ar akcininkas jis yra.

     3.  Viešosios informacijos rengėju arba platintoju negali

būti asmuo, kuriam teismo nuosprendžiu tai uždrausta.

     4.   Viešosios   informacijos   rengėjo   ar   platintojo

savininkas  gali  bet  kada nutraukti  ar  reorganizuoti  savo

veiklą  arba  perleisti rengėją ar platintoją  kitam  Lietuvos

Respublikos piliečiui ar juridiniam asmeniui.

     5.  Radijo  ar televizijos stoties savininku negali  būti

politinė partija ar politinė organizacija.

     6.   Valstybė  (išskyrus   mokslo  ir  mokymo  įstaigas),

savivaldybės,   bankai  negali  būti  viešosios   informacijos

rengėjo   savininkais,  jeigu  įstatymų  nenustatyta   kitaip.

Valstybė  (išskyrus mokslo ir mokymo įstaigas),  savivaldybės,

bankai  negali  turėti viešosios informacijos rengėjų  akcijų,

jeigu įstatymų nenustatyta kitaip.

 

Straipsnio pakeitimai:

Nr. I-1507, 96.08.22, Žin., 1996, Nr.82-1971 (96.08.30)

 

     31    straipsnis.    Viešosios    informacijos    rengėjų

registravimas

     1.   Viešosios   informacijos  rengėjai  ir   platintojai

registruojami  Lietuvos Respublikos įmonių  rejestre  įstatymų

nustatyta tvarka be išankstinio kokio nors valstybės  valdžios

ar valdymo institucijos leidimo.

     2.    Periodinių   leidinių   pavadinimai    gali    būti

registruojami  kaip prekių ženklai Prekių ir  paslaugų  ženklų

įstatymo nustatyta tvarka.

    

     32 straipsnis. Informacijos platinimas ir jos ribojimas

     1.   Informaciją   visuomenei  platina   pats   viešosios

informacijos  rengėjas arba kitas fizinis ar  juridinis  asmuo

pagal  sutartį  su  viešosios  informacijos  rengėju  arba  jo

leidimu.

     2.  Užsienyje parengtas visuomenės informavimo  priemones

leidžiama  platinti,  jeigu  jų  turinys  neprieštarauja   šio

įstatymo 8 straipsniui.

     3.  Kiekviename leidinyje turi būti nurodyti  Valstybinio

standarto   nustatyti  leidybiniai  duomenys  ir  tarptautinis

standartinis dokumento numeris (ISBN, ISSN, ISMN).

     4. Vyriausybė, saugodama visuomenės informavimo laisvę ir

visuomenės  interesus, nustato periodinių leidinių  (privalomų

egzempliorių), kuriuos viešosios informacijos rengėjai privalo

nemokamai siųsti bibliotekoms, skaičių.

     5.  Erotinio ir smurtinio pobūdžio spaudos leidinių, kino

ir videofilmų, radijo ir televizijos programų platinimo tvarką

nustato  Vyriausybė.  Spaudos leidinių,  kino  ir  videofilmų,

radijo   ir  televizijos  programų  priskyrimą  pornografinio,

erotinio   ir   smurtinio   pobūdžio  visuomenės   informavimo

priemonių  kategorijai nustato Žurnalistų  ir  leidėjų  etikos

komisija   dalyvaujant   Kultūros,   Sveikatos   apsaugos   ir

Teisingumo ministerijų ekspertams.

    

     33 straipsnis. Veiklos nutraukimas arba sustabdymas

     1.  Viešosios informacijos rengėjo arba platintojo veiklą

gali  nutraukti arba sustabdyti viešosios informacijos rengėjo

ar  platintojo savininkas savo iniciatyva arba teismas,  jeigu

viešosios  informacijos rengėjas ar platintojas pažeidžia  šio

įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1, 2, 3 punktų reikalavimus.

     2.   Konkretų  viešosios  informacijos  rengėjo   veiklos

sustabdymo  laiką  nustato teismas.  Šis  laikas  negali  būti

ilgesnis kaip 30 dienų, o žurnalams - 3 mėnesiai.

     3.  Viešosios informacijos rengėjo veikla nutraukiama tuo

atveju,  jeigu per metus teismas jau buvo sustabdęs jo  veiklą

ne mažiau kaip tris kartus.

    

     34 straipsnis. Paskelbtos informacijos saugojimas

     Viešosios    informacijos   rengėjas   privalo    saugoti

išspausdinto leidinio egzempliorių 1 metus, o garso ir  vaizdo

produkciją  - 3 mėnesius nuo tos dienos, kai informacija  buvo

išplatinta.

    

     35 straipsnis. Akreditavimas

     1.  Viešosios  informacijos  rengėjas  turi  teisę  šalių

susitarimu   akredituoti  savo  žurnalistus   prie   valstybės

institucijų,  politinių  partijų,  politinių  ir  visuomeninių

organizacijų, taip pat kitų institucijų.

     2.  Žurnalistas dalyvauja jį akreditavusios organizacijos

posėdžiuose,  kituose renginiuose, aprūpinamas  stenogramomis,

protokolais  ir kitais dokumentais ar jų nuorašais  tarpusavio

susitarimu numatytomis sąlygomis.

     3.   Kitų  valstybių  žurnalistai,  akredituoti  Užsienio

reikalų ministerijoje, įgyja vienodas su Lietuvos žurnalistais

teises rinkti ir skelbti informaciją.

    

     36 straipsnis. Kabelinė televizija ir kabelinis radijas

     1.   Kabelinė   televizija,  kabelinis  radijas   privalo

retransliuoti  visas Lietuvos Respublikos televizijos,  radijo

stočių programas, kurių patikimo priėmimo zonoje yra kabelinės

televizijos, radijo tinklo priėmimo stotis.

     2.  Kabelinės  televizijos, radijo  stotys  retransliuoja

kitų  televizijos, radijo stočių programas pagal  sutartis  su

stotimis, kurių programas retransliuoja.

     3.  Kabelinės televizijos, radijo stotys savo originalias

laidas  gali  įterpti  į retransliuojamų  televizijos,  radijo

stočių programas ar kitaip keisti retransliuojamą programą tik

pagal sutartis su retransliuojamų televizijos, radijo programų

rengėjais.

    

     37 straipsnis. Transliavimo kokybė

     1.   Radijo   dažnių   aparatūros,  skirtos   radijo   ar

televizijos   laidoms   transliuoti  eteriu   ar   kabelinėmis

priemonėmis, kokybės priežiūra atliekama Vyriausybės nustatyta

tvarka.

     2.  Radijo  ir  televizijos programų transliavimo  įmonės

turi garantuoti transliavimo kokybę pagal Lietuvos Respublikos

standartus.

     3.  Radijo, televizijos stoties programoje ne rečiau kaip

kartą  per  valandą  turi būti skelbiamas  šios  stoties  arba

retransliuojamos   programos   pavadinimas.   Jeigu    radijo,

televizijos  stoties  programa yra trumpesnė  nei  1  valanda,

programos   pavadinimas   turi   būti   skelbiamas   programos

pabaigoje.

    

     38 straipsnis. Reklama ir rėmimas

     1.   Reklamos   skelbimo  tvarką  visuomenės  informavimo

priemonėse nustato Lietuvos Respublikos įstatymai.

     2.  Jeigu laida ar laidų serija yra visiškai ar iš dalies

remiama,  tai  turi  būti  paskelbta  laidos  pradžioje   arba

pabaigoje.  Šis  skelbimas negali skatinti  parduoti,  pirkti,

nuomoti  ar  siūlyti  paslaugas,  daryti  reklaminio  pobūdžio

atsiliepimus.

     3.  Rėmėjas  negali daryti įtakos skelbiamos informacijos

turiniui.

    

     39  straipsnis. Viešosios informacijos rengėjų  savininkų

ir  bendraturčių  pajamų  deklaravimas ir  ryšių  su  ūkiniais

subjektais bei valdžios ir valdymo institucijomis viešumas

     Viešosios    informacijos    rengėjų    savininkai     ir

bendraturčiai  deklaruoja  savo  pajamas  ir  turtą   įstatymų

nustatyta tvarka. Viešosios informacijos rengėjų savininkai ir

bendraturčiai   viešai  skelbia  apie  savo   ekonominius   ir

finansinius  ryšius  su ūkiniais subjektais,  finansų  kredito

astaigomis, komerciniais bankais, apie savo giminystės  ryšius

su  valstybės  institucijų pareigūnais Žurnalistų  ir  leidėjų

etikos komisijos nustatyta tvarka.

    

     Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

    

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                        ALGIRDAS BRAZAUSKAS