Suvestinė redakcija nuo 2000-04-06 iki 2001-02-17
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 26-708, i. k. 1002055ISAK00000039
VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ
2000 m. vasario 29 d. Nr. 39
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos – centrinio mokesčio administratoriaus nuostatais, patvirtintais finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212), Mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1525) 18 str. nuostatomis ir vykdydamas Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. posėdžio protokolo pavedimą unifikuoti operatyvių patikrinimų bei dokumentų įforminimo tvarką,
1. Tvirtinu pridedamas:
1.2. dokumentų formas ir jų registro numerius:
1.2.11. EKA kasoje ir šios kasos operacijų vietoje rastų grynųjų pinigų suskaičiavimo akto formą FR0151;
2. Nustatau, kad patvirtintos taisyklės, dokumentų formos ir jų registro numeriai įsigalioja nuo 2000 m. balandžio 1 dienos. Administracinio teisės pažeidimo protokolo forma FR0148 įsigalioja nuo 2000 m. spalio 1 dienos
Punkto pakeitimai:
Nr. 54, 2000-03-31, Žin., 2000, Nr. 28-793 (2000-04-05), i. k. 1002055ISAK00000054
3. Įsakau:
3.1. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau – Inspekcija) Reikalų skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Inspekcijos viršininko pavaduotojus, Inspekcijos skyrių ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų viršininkus. Inspekcijos skyrių ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų viršininkams su šiuo įsakymu supažindinti atsakingus darbuotojus;
3.2. Inspekcijos ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų darbuotojams, atliekantiems mokesčių mokėtojų operatyvius patikrinimus, vadovautis taisyklėmis ir naudoti dokumentų formas. Administracinio teisės pažeidimo protokolo formą FR0148 naudoti nuo 2000 m. spalio 1 d.
Punkto pakeitimai:
Nr. 54, 2000-03-31, Žin., 2000, Nr. 28-793 (2000-04-05), i. k. 1002055ISAK00000054
3.3. Inspekcijos Registrų ir duomenų tvarkymo skyriui patvirtintas dokumentų formas, remiantis Inspekcijos viršininko 1999 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 165, įtraukti į Dokumentų formų registrą;
4. Pripažįstu netekusiais galios:
4.2. Inspekcijos viršininko 1999 m. liepos 21 d. įsakymą Nr. 149 „Dėl operatyvių patikrinimų instrukcijos patvirtinimo“.
4.3. Inspekcijos 1998 m. liepos 21 d. įsakymo Nr. 107 „Dėl valstybinių mokesčių inspekcijų lėšų kontroliniam prekių pirkimui skyrimo ir naudojimo tvarkos“ 2 punktą.
Papildyta punktu:
Nr. 54, 2000-03-31, Žin., 2000, Nr. 28-793 (2000-04-05), i. k. 1002055ISAK00000054
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos viršininko
2000 02 29 įsakymu Nr. 39
OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios Operatyvių patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja operatyvių patikrinimų procedūras ir patikrinimo dokumentų įforminimą. Taisyklių privalo laikytis kiekvienas mokesčių administratoriaus pareigūnas (toliau – pareigūnas), atliekantis operatyvią juridinio asmens statusą turinčio, šio statuso neturinčio ar fizinio asmens (toliau – mokesčių mokėtojas) ūkinės-finansinės veiklos kontrolę.
Šiomis Taisyklėmis turi vadovautis ir kiti pareigūnai, pagal savo kompetenciją privalantys užfiksuoti mokesčių mokėtojų ūkinės-finansinės veiklos pažeidimus.
2. Operatyvius patikrinimus atlieka apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos bei Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau jos vadinamos Inspekcija) pareigūnai, kuriems atitinkamos Inspekcijos viršininkas arba jo įgaliotas pareigūnas šių Taisyklių nustatyta tvarka paveda atlikti operatyvų patikrinimą.
II. OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ TIKSLAI IR TEMOS
4. Mokesčių mokėtojų operatyvūs patikrinimai atliekami siekiant nustatyti, kaip laikomasi mokesčių į valstybės (savivaldybės) biudžetus bei fondus mokėjimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų, taip pat pažeidėjams skirti įstatymų numatytas sankcijas.
5. Mokesčių mokėtojų operatyvūs patikrinimai įforminami remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) viršininko 1999 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 183 patvirtinto Patikrinimų rūšių klasifikatoriaus 60 punktu („Operatyvus patikrinimas“) ir tuo pačiu įsakymu patvirtintu Patikrinimų temų klasifikatoriumi.
III. OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ APIMTIS
6. Operatyvūs patikrinimai atliekami:
6.1. pagal Inspekcijos viršininko patvirtintą planą, tam tikroje teritorijoje arba pagal mokesčių mokėtojų veiklos rūšis;
6.2. Inspekcijos skyrių ar kitų institucijų prašymu, kai nurodomi konkretūs mokesčių mokėtojai arba jų veiklos sritys;
6.3. pagal gautą informaciją – gyventojų, įvairių institucijų pranešimai, pasiūlymai, skelbimai ir kitokia informacija apie mokesčių mokėtojų padarytus ar daromus pažeidimus;
7. Tikrintinas mokesčių mokėtojo ūkinės, finansinės, komercinės veiklos sritis Inspekcijos vadovai, kuruojantys operatyvių patikrinimų padalinį, aptaria su to padalinio pareigūnais, numato ir patikrinime dalyvausiančių pareigūnų skaičių. Jei nėra galimybės gauti konkrečių nurodymų, šiam darbui vadovaujantis Taisyklių 16 punkte nurodytas pareigūnas, pagal keliamus tikslus, galimybes, laiką įvertinęs susidariusią padėtį, sprendimą priima vietoje ir pasirenka operatyvaus patikrinimo būdą: ar prieš pradedant patikrinimą reikia atlikti prekių pirkimą, ar ne, ar tikrinti ūkinės-finansinės veiklos teisėtumą, privalomų dokumentų (įmonės registravimo pažymėjimo, licencijų ir kitokių dokumentų, reglamentuojančių mokesčių mokėtojo veiklą) galiojimą, ar ką kita.
IV. OPERATYVAUS PATIKRINIMO PAVEDIMAS
8. Remiantis Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 24 d. nutarimu Nr. 1150 (Žin., 1998, Nr. 85-2373), mokesčių mokėtojo operatyvus patikrinimas atliekamas turint Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto pareigūno pasirašytą ir numeruotą operatyvaus patikrinimo pavedimą (toliau – Pavedimas).
10. Išrašomas tik vienas Pavedimo egzempliorius ir tikrinamajam mokesčių mokėtojui nepaliekamas (kopija taip pat nepaliekama).
11. Pavedimas turi būti išrašytas nustatytos formos blanke (forma FR0154). Tais atvejais, kai Inspekcijoje įdiegta integruotos mokesčių informacinės sistemos (IMIS) atitinkama aplikacija ir Pavedimas rašomas kompiuteriu, šis Pavedimas turi būti nustatytos formos ir turėti visus spausdinto Pavedimo formos rekvizitus.
13. Pavedimo formos užpildymo paaiškinimas:
13.1. Pavedime nurodomi operatyviam patikrinimui atlikti paskirtieji pareigūnai (jų pareigos, vardai, pavardės);
13.2. Pavedime būtina nurodyti vietovę (gali būti ir tikrintino mokesčių mokėtojo rekvizitai) ir konkrečią patikrinimo dieną;
14. Pavedimas išrašomas (spausdinamas) kartu su operatyvaus patikrinimo pažyma (forma FR0141) tame pačiame lape tik skirtingose jo pusėse.
15. Išrašyti Pavedimai turi būti registruojami operatyvaus patikrinimo pavedimų registravimo žurnale (forma FR0155), kuriame nurodoma Pavedimo blanko išdavimo data, numeris, Pavedime įrašytų darbuotojų vardai ir pavardės (arba tokie pat duomenys kaupiami ir apdorojami kompiuteriu).
16. Pirmas Pavedime įrašytas pareigūnas vadovauja patikrinimui, paskirsto darbus pagal nurodytas užduotis, atsako už galutinį patikrinimo rezultatų įforminimą. Pareigūnai suderina veiksmų planą, numato operatyvaus patikrinimo eigą, patikslina tikrintino mokesčių mokėtojo duomenis – adresą, vadovo (savininko) vardą, pavardę, telefonų numerius, prekybos, paslaugų ar gamybos objektų vietas, veiklos rūšis.
V. OPERATYVAUS PATIKRINIMO PRADŽIOJE ATLIEKAMOS PROCEDŪROS
18. Vadovaudamiesi Mokesčių administravimo įstatymo (toliau – MAĮ) (Žin., 1995, Nr. 61-1525) 17 straipsnio nuostatomis, operatyvų patikrinimą atliekantys Inspekcijos pareigūnai, pateikę tarnybinį pažymėjimą, turi teisę be išankstinio įspėjimo įeiti į asmens gamybines (įskaitant ir nuomojamas) patalpas arba teritoriją, tikrinti veiklai naudojamus materialinius ir techninius išteklius bei pagamintą produkciją. Pareigūnai turi šią teisę ir tais atvejais, kai veiklai bei pajamoms gauti naudojamos gyvenamosios patalpos ar kiti objektai. Be išankstinio įspėjimo įeiti į mokesčių mokėtojo teritoriją, pastatus ir patalpas (įskaitant ir nuomojamas) galima tik mokesčių mokėtojo darbo metu. Kitais atvejais reikia mokesčių mokėtojo sutikimo.
19. Pradėdami operatyvų patikrinimą, pareigūnai mokesčių mokėtojui turi prisistatyti, parodyti tarnybinius pažymėjimus, supažindinti su Pavedimu tikrinti.
20. Prieš prisistatant gali būti atliekamas prekių (paslaugų) pirkimas, jeigu įtariama, kad mokesčių mokėtojas pažeidžia kasos aparatų naudojimo taisykles, vykdo neregistruotą ūkinę-komercinę veiklą, neapskaito už teikiamas paslaugas gautų pajamų ar vykdo kitokią neteisėtą veiklą.
21. Jei mokesčių mokėtojo apsaugos ar kiti darbuotojai atsisako įleisti pareigūnus, surašomas mokesčių administratoriaus nurodymas forma FR0140 (patvirtinta Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 38) (toliau – Nurodymas) įteikiamas minėtiems darbuotojams. Pastariesiems atsisakius priimti ar/ir vykdyti Nurodymą, pagalbos kreipiamasi į vietos policiją. Laukdami policijos, pareigūnai turi stebėti, kad nebūtų išvežamos ar naikinamos prekės, dokumentai bei kiti įtariamos neteisėtos veiklos įrodymai. Jeigu tai daroma, užsirašyti neteisėtoje veikloje dalyvaujančių mašinų numerius, kviesti liudytojus ar kitaip stengtis sutrukdyti neteisėtą veiklą ir apie visa tai informuoti atvykusią policiją.
22. Operatyvūs patikrinimai atliekami dalyvaujant mokesčių mokėtojo atstovui (savininkui, vadovui, darbuotojui).
23. Operatyviame patikrinime dalyvaujančių mokesčių mokėtojo atstovų tapatybei nustatyti paprašoma jų pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus. Jei asmenys nepateikia tokių dokumentų, tapatybę galima bandyti nustatyti jų žodinius anketinius duomenis sulyginant su Gyventojų registro duomenimis, jų tapatybę gali patvirtinti liudytojai.
24. Mokesčių mokėtojui identifikuoti pareigūnai turi pareikalauti pateikti įmonės registravimo pažymėjimą (jo kopiją) ar kitą mokesčių mokėtojo teisėtą veiklą patvirtinantį dokumentą (pvz., licenciją, kasos aparato techninį pasą, kasos žurnalą), patentą ir/ar asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
VI. DOKUMENTŲ, DAIKTŲ PAĖMIMAS
25. Vadovaudamasis MAĮ 17 str. 3 dalies nuostatomis, pareigūnas turi teisę pagal dokumentų paėmimo aktą iš mokesčių mokėtojo laikinai – iki 30 dienų – paimti dokumentus, daryti jų kopijas arba išrašus, tuos dokumentus sužymėti, kad būtų išvengta jų klastojimo.
26. Paimdami dokumentus, pareigūnai turi vadovautis Buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymo (Žin., 1992, Nr. 20-588) 21 straipsnio nuostatomis. Vadovaujantis minėtų įstatymų nuostatomis, dokumentų paėmimas vykdomas tokia tvarka:
26.1. dokumentų paėmimo procedūra paprastai atliekama mokesčių mokėtojo patalpose, veiklos vietose, kai tai neįmanoma – pareigūnas turi surašyti Nurodymą, kad reikalingi dokumentai būtų pristatyti į Inspekciją;
26.2. paimdamas dokumentus, operatyvaus patikrinimo grupės vadovas turi surašyti dokumentų paėmimo aktą (forma FR0142; dokumentų paėmimo akto apimtis gali būti keičiama pagal paimamų dokumentų kiekį). Neužpildytos akto eilutės perbraukiamos, kad būtų išvengta neleistinų prirašinėjimų. Dokumentų paėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, juos pasirašo pareigūnas ir paprašo pasirašyti dokumentų paėmime dalyvavusį mokesčių mokėtojo atstovą. Antras akto egzempliorius atiduodamas dokumentus perdavusiam asmeniui;
26.3. grąžinant dokumentus (bylas), mokesčių mokėtojui nurodyti apie tai pažymėti dokumentų paėmimo akte ir pasirašyti;
26.4. jeigu operatyvaus patikrinimo metu pareigūnas nustato, kad mokesčių mokėtojo buhalterinė apskaita nesutvarkyta ir todėl neįmanoma nustatyti ūkinės-finansinės veiklos rezultatų, tai jis, remdamasis MAĮ 17 str. 4 punktu, turi surašyti Nurodymą, kad per nustatytą laiką mokesčių mokėtojas sutvarkytų buhalterinę apskaitą ir pateiktų patikrinti reikalingus dokumentus;
26.5. jeigu mokesčių mokėtojas teigia, kad jo dokumentai pavogti ar kitaip prarasti, pareigūnas turi pareikalauti minėtą faktą patvirtinančio dokumento, tokio nepateikus, mokesčių mokėtojui įteikti minėtą Nurodymą atkurti prarastuosius dokumentus. Skiriant terminą, reikia atsižvelgti į mokesčių mokėtojo veiklos apimtis ir privalomų parengti dokumentų kiekį. Pateikus atkurtus dokumentus, jų paėmimo aktas surašomas bendra tvarka ir eilutėje „dalyvavusių asmenų pastabos ir pareiškimai“ pažymėti, kad tai atkurti dokumentai;
26.6. minėti mokesčių administratoriaus nurodymai mokesčių mokėtojui gali būti išsiunčiami registruotais laiškais. Antrasis konkretaus nurodymo egzempliorius su Inspekcijos išsiuntimo žyma turi būti saugomas mokesčių mokėtojo byloje;
26.7. jeigu mokesčių mokėtojas per nustatytą laiką nesutvarko buhalterinės apskaitos, vilkina dokumentų pateikimą patikrinti arba jeigu jis, gavęs Nurodymą, neatvyksta, nevykdo raštiškų nurodymų, pareigūnas turi apie tai informuoti savo viršininką ir mokesčių mokėtojui surašyti administracinio teisės pažeidimo (toliau – ATP) protokolą pagal ATP kodekso (toliau – ATPK) 1723 straipsnį;
26.8. patikrinti dokumentai, pagal kuriuos buvo nustatyti pažeidimai, mokesčių mokėtojui grąžinami tik pažymėti asmeniniu patikrinimą atlikusio pareigūno spaudu, nurodžius datą ir pasirašius. Tokia pat tvarka žymimi dokumentai, kai patikrinimas atliekamas nepaimant mokesčių mokėtojo dokumentų. Apie dokumentų sužymėjimą turi būti nurodyta patikrinimo akte;
26.9. dokumentų, pagal kuriuos nustatyti pažeidimai, kopijos turi būti pridėtos prie operatyvaus patikrinimo akto (ATP protokolo). Kopijos daromos po to, kai šie dokumentai jau pažymėti patikrinimą atlikusio Inspekcijos pareigūno spaudu;
27. Remiantis ATPK 268 ir 269 straipsnių reikalavimais, patikrinimo metu surastos be įsigijimo dokumentų, be specialaus ženklinimo ar nenustatyto tipo ženklu paženklintos prekės (tabako gaminiai, alkoholiniai gėrimai) ar kiti daiktai, kurie yra pagalbinis ar tiesioginis teisės pažeidimo objektas, paimami ir surašomas šių daiktų paėmimo protokolas (forma FR0143; protokolo apimtis gali būti keičiama pagal paimamų daiktų kiekį) arba apie tai įrašoma ATP protokole. Jeigu daiktų neįmanoma paimti, šios materialinės vertybės inventorizuojamos, surašomas inventorizavimo apyrašas (forma FR0144), saugojimo vieta plombuojama (antspauduojama) iki atskiro Inspekcijos sprendimo (objekto plombavimo (antspaudavimo) tvarka išdėstyta šių Taisyklių 39 punkte).
VII. INVENTORIZACIJA
28. Jeigu operatyvaus patikrinimo metu įtariama, kad mokesčių mokėtojas turi prekių be jų įsigijimo dokumentų, verčiasi neteisėta ūkine-komercine veikla ar kitaip pažeidžia teisės aktų reikalavimus, būtina atlikti pilną prekių grupių, blankų, žaliavų ar kitokių materialinių vertybių inventorizavimą (atsižvelgiant į Vyriausybės 1999 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 719 patvirtintą Inventorizacijos tvarką (Žin., 1999, Nr. 50-1622) ir surašyti inventorizavimo apyrašą (forma FR0144; inventorizavimo apyrašo apimtis gali būti keičiama pagal inventorizacijos apimtį).
29. Paprašoma, kad inventorizavimo metu dalyvautų už tikrinamas materialines vertybes atsakingas (-i) asmuo (-enys). Prieš pradedant inventorizuoti, paprašoma mokesčių mokėtojo inventorizavimo apyraše pasirašyti, kad visi inventorizuojamų vertybių gavimo ir išdavimo dokumentai yra perduoti buhalterijai ir kad nėra neužpajamuotų materialinių vertybių.
30. Iki inventorizavimo pradžios iš mokesčių mokėtojo paimami pajamų ir išlaidų dokumentų rejestrai arba materialinių vertybių apyvartos ataskaitos, galintys būti dar neįtraukti į mokesčių mokėtojo buhalterinės apskaitos registrus. Šiuose dokumentuose Inspekcijos pareigūnas pažymi „iki inventorizavimo“. Inventorizavimo metu gautus dokumentus Inspekcijos pareigūnas pažymi, kad jie gauti, ir pasirašo.
31. Inventorizuojant materialines vertybes, naudojamasi į įmonės apskaitą įtrauktų vertybių buhalteriniais duomenimis, analitinės apskaitos kortelėmis.
32. Inventorizuojama pagal tos dienos vertybių būklę. Jei neįmanoma inventorizuoti per vieną dieną (o to reikia siekti), materialinių vertybių saugojimo vieta turi būti užplombuota (užantspauduota).
33. Materialinės vertybės inventorizuojamos kiekvienoje jų buvimo vietoje ir pas kiekvieną už jų saugojimą atsakingą asmenį pagal galimybes tuo pačiu metu.
34. Inventorizavimo rezultatai įforminami inventorizavimo apyrašu (toliau – apyrašas). Apyrašo rekvizitai: mokesčių mokėtojo pavadinimas, dokumento pavadinimas, jo surašymo data ir vieta, inventorizuojamų objektų pavadinimai, matavimo rodikliai (kiekis, kaina, suma), tikrinusių ir materialiai atsakingų asmenų pareigos, vardai, pavardės, parašai.
35. Apyraše įrašomas kiekvienas inventorizuojamo daikto pavadinimas, nomenklatūrinis numeris, rūšis, faktiškai nustatyti ir buhalterinėje apskaitoje nurodyti materialinių vertybių kiekiai, vertė. Pinigai už parduotas prekes, rasti elektroninių kasos aparatų (toliau – EKA) kasos operacijų vietoje, suskaičiuojami ir įrašomi į apyrašą. Į apyrašą įrašomi EKA dienos ataskaitos (ataskaitų) duomenys ir rastų grynųjų pinigų (tarp jų ir kitų šalių valiutos) suma (sumos). Jeigu randama neapskaitytos kitų šalių valiutos, būtina tuoj pat pranešti policijai.
36. Apyrašas sudaromas dviem egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas mokesčių mokėtojo vadovui (savininkui) ar materialiai atsakingam asmeniui.
37. Faktiški inventorizuotų materialinių vertybių likučiai sutikrinami su buhalterinės apskaitos duomenimis. Nustačius nesutapimų, sudaromas sutikrinimo žiniaraštis. Inventorizavimo rezultatai patikrinimo akte neįrašomi, tik turi būti pažymėta, kad inventorizacija buvo atlikta, ir pateikta nuoroda į priedą – apyrašą bei į sutikrinimo žiniaraštį. Jei inventorizavimo metu rastasis materialinių vertybių trūkumas ar perteklius turi įtakos apmokestinant kokiu nors mokesčiu ar skiriant sankciją, inventorizavimo rezultatai pateikiami akte ir nurodoma į apyrašą – priedą prie akto.
VIII. OBJEKTO PLOMBAVIMAS (ANTSPAUDAVIMAS)
39. Operatyvaus patikrinimo metu (vadovaujantis MAĮ 17 str. 3 dalimi) mokesčių mokėtojo dokumentų, vertybinių popierių, pinigų ir materialinių vertybių saugojimo vietos, teritorija, patalpos, saugyklos, įrengimai ar jų dalis (toliau – objektai) plombuojami (antspauduojami) individualiu pareigūno spaudu ar plombomis. Objekto plombavimo (antspaudavimo) tvarka:
39.1. objektai plombuojami (antspauduojami), kai: pradėta ir nebaigta inventorizacija; kai nustatyta, jog mokesčių mokėtojas vykdo neteisėtą veiklą, ir kyla įtarimas, kad, išvykus tikrinusiems pareigūnams, neteisėta veikla bus tęsiama; kyla įtarimas, kad mokesčių mokėtojo patalpose, seifuose, spintose ar pan. saugomos be įsigijimo dokumentų prekės, neteisėtą veiklą atskleidžiantys dokumentai; jei į tas patalpas pareigūnai neįleidžiami (nėra raktų, įeiti negalima be tuo metu išvykusių asmenų žinios ir pan.); šių Taisyklių 27 punkte minimu atveju;
39.2. plombuojama (antspauduojama) tik ta teritorijos, patalpų ar įrengimų dalis, kurią būtina plombuoti norint nutraukti neteisėtą veiklą ar išsaugoti neteisėtos veiklos įrodymus;
39.3. užplombavus (užantspaudavus) objektą, rašomas plombavimo (antspaudavimo) aktas (forma FR0145), kuriame tiksliai apibūdinamas užplombuotasis (užantspauduotasis) objektas, nurodoma plombavimo (antspaudavimo) data, laikas, dalyvavusių asmenų pareigos, vardai, pavardės, parašai;
39.4. plombavimo (antspaudavimo) aktas baigiamas nurodymu mokesčių mokėtojo vadovui (savininkui) be pareigūnų leidimo neatidarinėti užplombuotų (užantspauduotų) objektų. Nurodyme pateikiamas telefono, kuriuo galima kreiptis į pareigūnus, numeris;
39.5. plombavimo (antspaudavimo) aktas rašomas dviem egzemplioriais, kurių vienas pasirašytinai įteikiamas mokesčių mokėtojo vadovui (savininkui), jei jo nėra – atstovui, kuris pareigūno prašymu aktą su nurodymu turi įteikti vadovui (savininkui);
39.6. atidarydami užplombuotą (užantspauduotą) objektą, pareigūnai abiejuose plombavimo (antspaudavimo) akto egzemplioriuose pažymi plombų nuėmimo ir patalpų atidarymo datą ir laiką. Atidarius užplombuotą (užantspauduotą) objektą, baigiama inventorizuoti, patikrinami įtartinieji dokumentai, prekės, kiti daiktai, atliekami kitokie privalomi veiksmai ir tik po to mokesčių mokėtojui leidžiama tęsti sustabdytą veiklą;
IX. PAAIŠKINIMŲ RAŠYMO TVARKA
40. Operatyvaus patikrinimo metu (arba ir kitais atvejais, pvz., renkant informaciją) nustačius pažeidimą, pareigūnas turi paprašyti pažeidimą padariusio asmens (toliau – pažeidėjas) rašyti paaiškinimą (forma FR0146). Jeigu dėl tam tikrų aplinkybių to padaryti neįmanoma, pareigūnas paaiškinimą pagal pažeidėjo pasakojimą surašo pats. Paaiškinimo rašymo procese gali dalyvauti atitinkami specialistai (pvz., ekspertai, metrologai ir pan.).
41. Surašant paaiškinimą:
41.3. pareigūnas pasiūlo žodžiu pateikti Inspekciją dominančius faktus ir paaiškinime fiksuoja, kokius faktus pažeidėjas žino, užrašoma poelgių motyvacija ir pan.;
41.4. pažeidėjui turi būti suteikta galimybė teikti, jo manymu, reikšmingus žodinius, raštiškus bei daiktinius įrodymus. Apie tai būtina parašyti paaiškinime, o prireikus – surašyti papildomus dokumentus;
41.5. jeigu paaiškinimą surašė pats pažeidėjas, jo paprašoma parašyti „Paaiškinimą surašiau pats (-i)“, parašyti savo vardą, pavardę ir pasirašyti;
41.6. jeigu paaiškinimą surašė pareigūnas, pažeidėjas supažindinamas su surašytuoju paaiškinimu ir jo paprašoma paaiškinimo pabaigoje įrašyti „Perskaičiau, surašyta teisingai“ arba „Perskaičiau, noriu papildyti…, patikslinti…, pataisyti…“ ir kiekvieno puslapio pabaigoje pasirašyti;
X. OPERATYVAUS PATIKRINIMO AKTAS
43. Operatyvus patikrinimas įforminamas aktu, kuris surašomas tais atvejais, kai patikrinimo metu vietoje neįmanoma išsiaiškinti visų pažeidimo aplinkybių (trūksta dokumentų, neįmanoma patekti į objektus ar yra kitokių kliūčių, trukdančių surašyti ATP protokolą), patikrinime nedalyvauja asmuo, atsakingas už padarytą pažeidimą, jeigu Inspekcijos pareigūnui ATPK nesuteikta teisė surašyti nustatyto tokio administracinio teisės pažeidimo protokolo. Operatyvaus patikrinimo akto įforminimo tvarka:
43.1. operatyvaus patikrinimo akte (forma FR0147) turi būti nurodyta:
– patikrinimo vieta, data ir trukmė (pradžios bei pabaigos laikas);
– Pavedimo numeris ir data;
– patikrinimą atliekančio (-ių) pareigūno (-ų) darbovietė, pareigos, vardas ir pavardė;
– protokolo surašyme dalyvavusio (-ių) liudininko (-ų) – pareigūno (-ų) pareigos, vardas, pavardė ir/arba kito (-ų) asmens (-ų) vardas, pavardė, adresas;
– mokesčių mokėtojo pavadinimas, adresas, kodas, jei tai fizinis asmuo – vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta; patento numeris, išdavimo vieta, galiojimo data;
– jeigu mokesčių mokėtojas patikrinimo vietoje verčiasi licencijuojama veikla, būtina nurodyti licencijos rūšį, numerį, išdavimo ir galiojimo datas;
– jeigu mokesčių mokėtojas patikrinimo vietoje naudoja elektroninį kasos aparatą, būtina nurodyti jo modelį, korpuso ir techninio paso numerius;
– trumpas mokesčių mokėtojo faktiškai vykdomos veiklos aprašymas;
– trumpas aprašymas, kas buvo tikrinta;
– kokių nustatyta pažeidimų;
– kitokie svarbūs duomenys;
43.2. nustatyto pažeidimo aprašymas:
– tikslus pažeidimo padarymo (nustatymo) laikas;
– pažeidimo turinys (kas padaryta ar nepadaryta);
– pažeidimą patvirtinančio dokumento pavadinimas, surašymo data, numeris (jei tokie yra), priedo, kuriame pateikiama šio dokumento kopija, numeris. Patvirtinantys dokumentai gali būti sutartys, paaiškinimai, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijų raštu pateikta informacija, buhalterinės apskaitos dokumentai, inventorizavimo apyrašai, kontrolinių matavimų aktai, priešpriešinių patikrinimų aktai, įvairios pažymos ir pan. Jei tokių dokumentų daug, sudaromas jų sąrašas ir akte nurodomas priedo numeris;
43.3. jeigu operatyvaus patikrinimo metu pareigūnas pasinaudojo jam MAĮ 17 str. suteiktomis teisėmis, jis apie tai turi parašyti akte bei nurodyti, kokie buvo surašyti dokumentai:
– jeigu paimami dokumentai – dokumentų paėmimo aktas;
– jeigu atlikta inventorizacija – inventorizavimo apyrašas;
– jeigu paimami daiktai – daiktų paėmimo protokolas;
– jeigu atliktas plombavimas (antspaudavimas) – plombavimo (antspaudavimo) aktas;
– jeigu atlikti kontroliniai matavimai ir kiti faktiniai tikrinimai – atitinkami aktai;
– mokesčių mokėtojui grąžintinų dokumentų žymėjimas, žymėjimo būdas, pažymėtų dokumentų pavadinimai, jų numeriai;
– nurodyti, ar surašytas paaiškinimas;
43.4. operatyvaus patikrinimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas iš jų (antrasis) paliekamas mokesčių mokėtojui;
43.5. mokesčių mokėtojo atstovui pateikiami pasirašyti abu operatyvaus patikrinimo akto egzemplioriai. Pirmajame iš jų mokesčių mokėtojo atstovo paprašoma užrašyti datą ir parašyti savo pareigas, vardą, pavardę ir pasirašyti. Jei atstovas atsisako pasirašyti šį aktą, pareigūnai turi pareikalauti surašyti atsisakymo paaiškinimą. Minėtam atstovui atsisakius pasirašyti aktą ar surašyti paaiškinimą, pareigūnas apie tai pažymi operatyvaus patikrinimo akte;
43.6. tais atvejais, kai tikrinamasis mokesčių mokėtojas akto nepasirašo, pareigūnas turi jį supažindinti su šiuo aktu, paprašyti įrašyti susipažinimo datą ir vieną (antrąjį) egzempliorių palikti mokesčių mokėtojui;
XI. ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PROTOKOLAS
44. Kai operatyvaus patikrinimo metu nustatomas teisės aktų pažeidimas ir konkretus fizinis asmuo – pažeidėjas, surašomas ATP protokolas (forma FR0148) (toliau – protokolas).
45. Surašydamas protokolą, Inspekcijos pareigūnas turi pareikalauti asmens, susijusio su pažeidimu, pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jeigu asmuo tokių dokumentų nepateikia, jo tapatybę gali patvirtinti liudytojai (jie privalo pateikti savo tapatybę patvirtinančius dokumentus), jei liudytojų nėra – iškviesti policiją, kad ji padėtų identifikuoti asmenį. Taip pat privaloma pareikalauti pažeidėjo pateikti darbo sutartį ir materialinės atsakomybės sutartį. Jeigu minėtų sutarčių vietoje nėra, pareigūnas turi įteikti Nurodymą visa tai pristatyti į Inspekciją.
46. Nustatęs pažeidimą, Inspekcijos pareigūnas privalo pažeidėjui paaiškinti, kokiais norminiais aktais remiantis jam numatoma atsakomybė už šį teisės pažeidimą.
47. Su operatyvaus patikrinimo metu nustatytu konkrečiu pažeidimu supažindinamas pažeidėjas ir surašomas protokolas. Kai patikrinime dalyvauja pats pažeidėjas, būtina užrašyti pažeidėjo paaiškinimą. Paaiškinimą galima užrašyti pačiame protokole arba užpildyti paaiškinimo blanką (forma FR0146).
48. Protokolo surašymo tvarką reglamentuoja ATPK 260 ir 261 straipsnių nuostatos:
48.1. protokole nurodoma: jo surašymo data ir vieta, protokolą surašiusio asmens pareigos, vardas, pavardė, žinios apie pažeidėjo asmenybę, administracinio teisės pažeidimo padarymo vieta, laikas ir esmė, norminis aktas, nustatantis atsakomybę už šį pažeidimą, liudytojų ir nukentėjusiųjų pavardės, adresai, pažeidėjo paaiškinimas, kitokios žinios, būtinos bylai išnagrinėti;
48.2. protokolą pasirašo jį surašęs asmuo ir paprašo pasirašyti pažeidėjo, jeigu yra – liudytojų ir nukentėjusiųjų. Jeigu teisės pažeidėjas atsisako suteikti žinias apie savo asmenybę arba pasirašyti protokolą, tai įrašoma protokole. Pažeidėjo paprašyti pateikti prie protokolo pridėtinus paaiškinimus ir pastabas dėl protokolo turinio, taip pat pareikalauti išdėstyti savo atsisakymo jį pasirašyti motyvus;
XII. OPERATYVAUS PATIKRINIMO PAŽYMA
50. Operatyvaus patikrinimo pažyma surašoma visais operatyvių patikrinimų atvejais kaip Pavedimo atlikimo ataskaita. Operatyvaus patikrinimo pažymų užpildymo tvarka:
50.1. operatyvaus patikrinimo pažyma (forma FR0141) išrašoma (spausdinama) kartu su Pavedimu tame pačiame lape, tik skirtingose jo pusėse;
50.2. pažymų blankai kartu su Pavedimu išduodami Inspekcijos pareigūnams, turintiems teisę atlikti operatyvius patikrinimus;
50.3. pažymoje fiksuojami visi atlikti operatyvūs patikrinimai, t. y. ir tie, kurių metu pažeidimų nenustatyta (pažymint, kas buvo tikrinta);
50.4. atsižvelgiant į MAĮ 22 straipsnio (Informacijos apie mokesčių mokėtoją paslaptis) reikalavimus, operatyvaus patikrinimo pažymos 7 ir 8 stulpeliai užpildomi Inspekcijoje;
50.5. 8 stulpelyje („patikrinimo tema“) įrašomi šių Taisyklių 5 punkte nurodytų temų klasifikacijos numeriai, atitinkantys atlikto patikrinimo temas;
50.6. pažyma pildoma aiškiai, įskaitomai, be trynimų ir braukymų, taisymai turi būti patvirtinti pažymą surašiusio pareigūno parašu;
XIII. KITOS PROCEDŪROS
51. Jeigu pažeidėjas, kuris turėtų būti patrauktas administracinėn atsakomybėn, patikrinime nedalyvauja, tikrinantis pareigūnas surašo operatyvaus patikrinimo aktą ir šiam asmeniui palieka kvietimą (forma FR0150) atvykti į Inspekciją protokolui įforminti, o jam neatvykus – kvietimas turi būti išsiunčiamas registruotu laišku. Jeigu pažeidėjas kvietimo nepriima ir neatvyksta į Inspekciją, pareigūnas kreipiasi į vietos policijos pareigūnus, kurie, vadovaudamiesi ATPK 263 straipsniu, ATP protokolui surašyti pažeidėją gali pristatyti į valstybinės mokesčių inspekcijos buveinę.
52. Jeigu ATPK nesuteikta teisė pareigūnui pagal nustatytą pažeidimą surašyti ATP protokolo, būtina pažeidimą užfiksuoti operatyvaus patikrinimo akte ir pagal galimybę į patikrinimo vietą iškviesti atitinkamos institucijos, kuriai suteikta teisė surašyti protokolą, pareigūnus. Jei tokios galimybės nėra, būtina iš pažeidėjų paimti paaiškinimus ir tai užfiksuoti operatyvaus patikrinimo akte.
53. Baigus operatyvų patikrinimą, tikrinamojo mokesčių mokėtojo pateiktame laisvos formos žurnale (jeigu tokį turi) pareigūnas privalo įrašyti darbovietę, vardą, pavardę, pareigas, patikrinimo tikslą, datą, trumpą išvadą ir pasirašyti (vadovaudamasis Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 24 d. nutarimu Nr. 1150).
54. Jeigu operatyvaus patikrinimo metu įtariama, kad mokesčių mokėtojo veikloje esama nusikaltimo požymių, privaloma kreiptis į Inspekcijos nusikaltimų tyrimo skyrių dėl tolimesnių veiksmų. Jeigu pagal šiuos požymius Inspekcija neturi teisės iškelti baudžiamosios bylos ar įtariama, kad gali būti sunaikinti nusikaltimo įrodymai, privaloma iškviesti policijos atstovus.
55. Už operatyvaus patikrinimo atlikimą bei operatyvaus patikrinimo pažymos, akto, protokolo ir kitų prie jų pridedamų patikrinimo dokumentų įforminimą atsako patikrinimą atlikę ir dokumentus surašę pareigūnai.
XIV. OPERATYVAUS PATIKRINIMO MEDŽIAGOS PERDAVIMAS
57. Operatyvaus patikrinimo įforminimo medžiaga pateikiama Inspekcijos operatyvia kontrole užsiimančio skyriaus viršininkui (jo pavaduotojui). Skyriaus viršininkas (jo pavaduotojas) įvertina, ar teisingai pritaikytos teisės aktų nuostatos, ir operatyvaus patikrinimo aktą ir/arba ATP protokolą vizuoja, užrašydamas, kad Inspekcijos pareigūnas (nurodyti aktą ar protokolą surašiusio pareigūno vardą, pavardę) už jo nustatytą teisės pažeidimą teisingai pritaikė teisės aktų nuostatas. Toliau medžiaga perduodama atitinkamam Inspekcijos skyriui sprendimo projektui parengti.
58. Jeigu ATPK nesuteikta teisė ATP bylą nagrinėti Inspekcijai, protokolas (kopija paliekama Inspekcijoje) ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jo surašymo momento su lydraščiu (nurodžius protokolo numerį) turi būti išsiųstas institucijai, įgaliotai nagrinėti šį pažeidimą.
59. Jeigu ATPK nesuteikta teisė Inspekcijai nei surašyti ATP protokolo, nei nagrinėti tokios bylos, tai pagal šių Taisyklių 52 punkto nuostatas surašytasis aktas su surinkta patikrinimo medžiaga (kopijos paliekamos Inspekcijoje) ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jų surašymo momento su lydraščiu (nurodžius akto surašymo datą) turi būti išsiųsti institucijai, įgaliotai surašyti ATP protokolą.
60. Operatyvaus patikrinimo metu surašytos operatyvaus patikrinimo pažymos, akto ar protokolo vieną egzempliorių (ar jų kopiją) ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo operatyvaus patikrinimo dokumentų surašymo dienos juos surašęs pareigūnas turi perduoti įdėti į mokesčių mokėtojo bylą.
61. Jeigu nustatomas piktybiškas mokesčių įstatymo, Alkoholio kontrolės, Tabako kontrolės ar kito įstatymo pažeidimas, už kurį mokesčių mokėtojui turi būti skiriama bauda, aktas turi būti surašomas vadovaujantis VMI prie FM nustatyta mokesčių audito rezultatų įforminimo tvarka ir jis kartu su priedais (jų kopijomis) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas turi būti perduodamas nusikaltimų tyrimo skyriui.
XV. TEMINIAI OPERATYVŪS PATIKRINIMAI
62. Teminiai operatyvūs patikrinimai – tai tam tikro išankstinio pasirengimo, kvalifikacijos, kitų institucijų pareigūnų dalyvavimo reikalaujantys patikrinimai. Tokiems operatyviems patikrinimams gali būti priskirti įmonių, naudojančių šiuolaikinius elektroninius kasos aparatus ir kompiuterines kasų sistemas ar specializuotus kasos aparatus, degalinių bei kuro saugyklų naudotojų, akcizu apmokestinamas prekes gaminančių, saugančių ir jas realizuojančių, paslaugas teikiančių įmonių, fizinių asmenų ir įmonių, prekiaujančių prekyvietėse, ar kitų veiklos sferų patikrinimai. Teminiai operatyvūs patikrinimai įforminami vadovaujantis šių Taisyklių nuostatomis.
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Operatyvių patikrinimų medžiaga turi būti saugoma Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
64. Pasikeitusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų, finansų ministro ar VMI prie FM viršininko įsakymų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, nelaukti šių Taisyklių pakeitimo ar papildymo.
Valstybinė mokesčių inspekcija Forma FR0141
prie Finansų ministerijos PATVIRTINTA
_____________ apskrities valstybinė Valstybinė mokesčių inspekcija_____________ patvirtinta
mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos viršininko
2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
OPERATYVAUS PATIKRINIMO PAŽYMA
Valstybinės mokesčių inspekcijos_____________________________________________________
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė)
patikrino:
UŽPILDOMA OPERATYVAUS PATIKRINIMO VIETOJE |
UŽPILDOMA INSPEKCIJOJE |
||||||
Eil. Nr.
|
Patikrinimo vieta, data ir laikas
|
Mokesčių mokėtojas (įmonės pavadinimas, kodas, adresas; fizinio asmens vardo raidė, pavardė, asmens kodas, patento numeris, išdavimo vieta) |
Mokesčių mokėtojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, asmens kodas, parašas |
Patikrinime dalyvavusių asmenų darbovietės, vardai, pavardės, parašai |
Jei atliktas pirkimas, pirkinio suma (Lt) |
Trumpas patikrinimo aprašymas, surašyto akto (protokolo) data, numeris |
Patikrinimo tema
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Operatyvaus patikrinimo pažymą surašė Inspekcijos pareigūnas______________________________
______________
Valstybinė mokesčių inspekcija Forma FR0142
prie Finansų ministerijos PATVIRTINTA
____________apskrities valstybinė Valstybinės mokesčių inspekcijos
mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos viršininko
2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
DOKUMENTŲ PAĖMIMO
AKTAS
________________________________ 200__ m. ___________________ d.
(akto surašymo vieta)
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 17 straipsnio 3 punktu, iš mokesčių mokėtojo ________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas, kodas, adresas;
________________________________________________________________________________
fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas; patento numeris, išdavimo vieta)
laikinai – iki 30 dienų – valstybinės mokesčių inspekcijos __________________________________
(pareigūno(-ų) pareigos, vardas, pavardė)
_______________________________________ paima tokius dokumentus:
Eil. Nr.
|
Dokumentų bylos (dokumento) numeris ir data |
Dokumentų bylos (dokumento) pavadinimas |
Dokumentų bylos lapų skaičius arba dokumentų skaičius |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paimta ______ dokumentų bylų (dokumentų) __________ lapų.
Visi paimtieji mokesčių mokėtojo dokumentai pažymėti.
Dalyvavusių asmenų pastabos ir pareiškimai ____________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas (-ai) ________________________________________
(pareigūno vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Aktas perskaitytas, viskas surašyta teisingai.
Mokesčių mokėtojui atstovaujantis (-ys) asmuo (-enys) ____________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Dokumentų paėmimo akto nuorašą gavau 200__ m. ______________ ___d.
________________________________________________________________________________
(mokesčių mokėtojui atstovaujančio asmens vardas, pavardė, parašas)
Grąžintus _______ dokumentus (bylas) __________ lapų gavau:
________________________________________________________________________________
(mokesčių mokėtojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
______________
Forma FR0143
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
DAIKTŲ PAĖMIMO
PROTOKOLAS
________________________________ 200__ m. ___________ ___ d.
(protokolo surašymo vieta)
________________________________________________________________________________
(mokesčių mokėtojo pavadinimas, kodas, adresas;
________________________________________________________________________________
fizinio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, asmens kodas; patento numeris, išdavimo vieta)
Pažeidimo turinys: ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vadovaujantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 269 ir 268 straipsniais, paimami tokie daiktai, kurie yra teisės pažeidimo objektas:
Eil. Nr. |
Daikto pavadinimas |
Mato vnt. |
Kiekis
|
Kaina (Lt) |
Suma (Lt) |
Pastabos
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vadovaujantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 269 str. 1 dalimi, šios materialinės vertybės paimamos ir, iki bus priimtas kitoks sprendimas, saugomos:
________________________________________________________________________________
(saugojimo vietos adresas)
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas (-ai) ________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Protokolas perskaitytas, viskas surašyta teisingai.
Mokesčių mokėtojui atstovaujantis (-ys) asmuo (-enys) ____________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Daiktų paėmimo protokolo nuorašą gavau 200__ m. __________________ ___d.
________________________________________________________________________________
(mokesčių mokėtojui atstovaujančio asmens vardas, pavardė, parašas)
Sprendimas:______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(data) (pareigūno pareigos, vardas, pavardė, parašas)
______________
Forma FR0144
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
INVENTORIZAVIMO APYRAŠAS
____________________________________________ 200__ m. _____________ ___d.
(inventorizacijos vieta)
Valstybinės mokesčių inspekcijos _____________________________________________________
(pareigūno (-ų) pareigos, vardas, pavardė)
________________________________________________________________________________
_________________________________ , vykdydamas pavedimą Nr. ______ , patikrino ________
________________________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas, kodas, adresas; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas; patento numeris, išdavimo vieta)
________________________________________________________________________________
ir inventorizavo ___________________________________________________________________
(inventorizuojamo objekto pavadinimas, adresas)
Iki inventorizavimo pradžios visi materialinių vertybių, pajamų ir išlaidų dokumentai atiduoti į buhalteriją, mano (mūsų) atsakomybėn gautas turtas užpajamuotas, o nurašytasis – išduotas. Jokio neužpajamuoto arba neišduoto (nenurašyto) turto nėra. Neatiduoti į buhalteriją vertybių, pajamų ir išlaidų dokumentai pateikti prieš inventorizavimą.
________________________________________________________________________________
(materialiai atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Materialinės vertybės, išvardytos šiame apyraše, apskaitytos _______________ kaina.
(pirkimo, pardavimo)
Inventorizavimas pradėtas 200__ m. _________________ ___d. _______ val.,
baigtas 200__ m. _________________ ___d. _______ val.
Inventorizavimo metu nustatyta:
1. Kasos operacijų atlikimo vietoje rasta ______________ Lt _____ ct grynųjų pinigų suma.
________________________________________________________________________________
(žodžiais)
2. Paskutinio kasos aparato (-ų) kvito (-ų) eilės Nr.________ , išdavimo data (-os) ______________
_______________ , kasos aparato (-ų) unikalus (-ūs) Nr. __________________________________
_______________ , kasos aparato (-ų) kasoje (-ose) užfiksuota (-os) suma (-os) ________________
________________________________________________________________________________
(skaitmenimis ir žodžiais)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Eil. Nr. |
Materialinių vertybių pavadinimas, rūšis, grupė, kodas (nomenklatūrinis numeris) |
Matavimo rodiklis |
Kaina (Lt) |
Faktinis likutis |
Buhalterinės apskaitos duomenimis |
Kiti duomenys |
||
kiekis |
suma (Lt) |
kiekis |
suma (Lt) |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
Paskutinio įrašo eilės numeris___________________________________________________
(skaitmenimis ir žodžiais)
Faktinis kiekis iš viso:________________________________________________________
(skaitmenimis ir žodžiais)
Eil. Nr. |
Prekinių materialinių vertybių pavadinimas, rūšis, grupė, kodas (nomenklatūrinis numeris) |
Matavimo rodiklis |
Kaina (Lt) |
Faktinis likutis |
Buhalterinės apskaitos duomenimis |
Kiti duomenys |
||
kiekis |
suma (Lt) |
kiekis |
suma (Lt) |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
Paskutinio įrašo eilės numeris________________________________________________________
(skaitmenimis ir žodžiais)
Faktinis kiekis iš viso:______________________________________________________________
(skaitmenimis ir žodžiais)
Faktinė suma litais iš viso:___________________________________________________________
(suma skaitmenimis ir žodžiais)
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas (-ai):________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Visos šiame inventorizavimo apyraše išvardytos vertybės nuo Nr.______ iki Nr.__________
patikrintos man (mums) dalyvaujant ir įrašytos į apyrašą, pretenzijų neturiu (neturime). Už išvardyto turto išsaugojimą atsakau (atsakome):
________________________________________________________________________________
(materialiai atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas)
200__ m. _______________ ____d.
Šiame apyraše nurodytus duomenis ir apskaičiavimus patikrinau:
________________________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
200__ m. _______________ ____d.
______________
Forma FR0145
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
PLOMBAVIMO (ANTSPAUDAVIMO)
AKTAS
__________________________ 200__ m. _____________ ___ d.
(vieta)
Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – Inspekcijos)______________________________
(pareigūno (-ų) pareigos, vardas, pavardė)
_______________________________________________________________________________ ,
vykdydamas (-i) Inspekcijos pavedimą Nr.___________ , patikrino mokesčių mokėtojo __________
_______________________________________________________________________________ .
(patikrinimo tikslas)
Mokesčių mokėtojas:_______________________________________________________________
(įmonės pavadinimas, kodas, adresas, telefonas;
_______________________________________________________________________________ ,
fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas; patento numeris, išdavimo vieta)
veikla ___________________________________________________________________________
Plombavimo (antspaudavimo) priežastis:________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vadovaujantis Mokesčių administravimo įstatymo 17 str. 10 punktu, plombuojama (antspauduojama) ________________________________________________________________________________
(objektas ir jo adresas)
________________________________________________________________________________
Plombavimo data 200__ m. ____________________ ____ d., laikas _____ val. _____ min.
Plombos Nr._____________________. Kitos žymos________________________________
Inspekcijos pareigūnas (-ai): _________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Įmonės savininkas (įgaliotas asmuo, atstovas) arba fizinis asmuo: ____________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
Sprendimas______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(data, laikas) (pareigūno pareigos, vardas, pavardė parašas)
Mokesčių administratoriaus NURODYMAS:
Užplombuotų (užantspauduotų) objektų atidarinėti negalima.
Su ATPK 211 str. numatytomis sankcijomis už tyčinį antspaudo (plombos) pažeidimą arba nuplėšimą susipažinau:
________________________________________________________________________________
(asmens, atsakingo už plombų (antspaudų) išsaugojimą, pareigos, vardas, pavardė, asmens kodas, parašas)
Jeigu savininkas (vadovas) plombuojant (antspauduojant) objektą nedalyvavo, gavęs plombavimo (antspaudavimo) aktą, jis gali paskambinti tel. ___________________________________________
Inspekcijos pareigūnui ________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
Plombas nuėmė ir patalpas atidarė Inspekcijos ___________________________________________
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė, parašas)
_______________________ 200__ m. ____________ ___d. _____ val. ____ min.
______________
Forma FR0146
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
PAAIŠKINIMAS
____________________________________________ 200__ m. _____________ __ d.
(paaiškinimo surašymo vieta)
Aš,_______________________________________________________________________ ,
(paaiškinimą teikiančio asmens vardas, pavardė, asmens kodas)
gyvenantis (-i) ______________________________________________ , tel. _________________ ,
(adresas)
dirbantis (-i) _____________________________________________________________________ ,
(darbovietės pavadinimas, veiklavietės adresas)
pareigos__________________ , dirbu nuo ________________________ .
(data)
Kita papildoma informacija, kurią žinau: _______________________________________________
(darbovietės adresas, kodas, telefonas,
_______________________________________________________________________________ .
įmonės savininkas (vadovas), tarnybinis atlyginimas)
(Jeigu asmens paaiškinimą užrašo pareigūnas:
Aš,_______________________________________________________________________
(paaiškinimą už kitą asmenį rašančio pareigūno darbovietė, pareigos, vardas, pavardė)
_______________________________________________________________________________ ,
užrašydamas p. ____________________________________________________________ žodžius)
(paaiškinimą teikiančio asmens vardas, pavardė)
paaiškinu:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Parašas _________________
(paaiškinančio asmens)
Parašas (-ai)
________________________________________________________________________________
(paaiškinimą surašiusio asmens ir dalyvavusių specialistų)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(paaiškinimą surašęs asmuo turi parašyti „paaiškinimą surašiau pats (-i)“, parašyti savo vardą, pavardę, datą ir
________________________________________________________________________________
pasirašyti)
Jeigu paaiškinimą surašė pareigūnas:
________________________________________________________________________________
(paaiškinimą teikęs asmuo turi parašyti: „perskaičiau, surašyta teisingai“, „noriu papildyti,
________________________________________________________________________________
patikslinti“ ir pan., parašyti savo vardą, pavardę ir pasirašyti)
Paaiškinimą užrašė ________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Paaiškinimą surašant dalyvavo:_______________________________________________________
(darbovietė, pareigos, vardas, pavardė, parašas)
______________
Forma FR0147
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
OPERATYVAUS PATIKRINIMO AKTAS Nr. ____
_____________________________________ 200__ m. _________________ ___ d.
(patikrinimo vieta)
Patikrinimas pradėtas ____val.____ min., baigtas ____val. ____ min.
Vykdydamas operatyvaus patikrinimo pavedimą Nr._________, ___________________ valstybinės
mokesčių inspekcijos ______________________________________________________________ ,
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė)
dalyvaujant ______________________________________________________________________
(pareigūno (-ų) darbovietė, pareigos, vardas, pavardė, arba / ir
_______________________________________________________________________________ ,
kito (-ų) asmens (-ų) vardas, pavardė, adresas)
patikrino mokesčių mokėtoją_________________________________________________________
(pavadinimas, adresas, kodas; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta;
_______________________________________________________________________________ .
patento numeris, išdavimo vieta, galiojimo data)
Licencijos: _________________ alkoholiniais gėrimais Nr._________ galioja iki _______________ ,
(importo, ________________ tabako gaminiais Nr._________ galioja iki _____________________ ,
didmeninės, _________________ naftos produktais Nr._________ galioja iki _________________ ,
mažmeninės _________________ suskystintomis dujomis Nr._________ galioja iki ____________ ;
prekybos)
Naftos produktų apskaitos žurnalas užregistruotas____________ valstybinėje mokesčių inspekcijoje.
Naftos produktų talpyklų gradacinės lentelės patvirtintos Valstybinės metrologijos tarnybos ______
(data)
________________ apskrities metrologijos centre.
Naudojami elektroniniai kasos aparatai (EKA):
EKA modelis __________________, korpuso Nr. __________, techninio paso Nr._____________ ,
EKA modelis __________________, korpuso Nr. __________, techninio paso Nr._____________ ,
EKA modelis __________________, korpuso Nr. __________, techninio paso Nr._____________ .
Vykdoma veikla: __________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tikrinta:_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Nustatyta:_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Nurodymai_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Operatyvaus patikrinimo metu surašyta:
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Atžyma |
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Atžyma |
1 |
Dokumentų paėmimo aktas |
|
6 |
Kvietimas |
|
2 |
Inventorizavimo apyrašas |
|
7 |
Plombavimo (antspaudavimo) aktas |
|
3 |
Naftos produktų inventorizavimo aktas |
|
8 |
Mokesčių mokėtojo paaiškinimas |
|
4 |
Daiktų paėmimo protokolas |
|
9 |
Kiti |
|
5 |
EKA kasoje ir šios kasos operacijų vietoje rastų grynųjų pinigų suskaičiavimo aktas |
|
|
|
|
Pastaba: aukščiau išvardytų dokumentų surašymo faktą pažymėti „V“.
________________________________________________________________________________
(aktą surašiusio asmens vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
(surašant aktą dalyvavusio (-ių) pareigūno (-ų) vardas, pavardė, parašas arba / ir
________________________________________________________________________________
kito (-ų) asmens (-ų) vardas, pavardė, parašas)
Su aktu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:
mokesčių mokėtojas (atstovas)_______________________________________________________
________________________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
Patikrinimo išvada_________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Valstybinės mokesčių inspekcijos _____________________________________________________
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
______________
Forma FR0148
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLAS Nr. 000
_________________________________________ 200__ m. _______________ __ d.
(protokolo surašymo vieta)
Aš, _____________________________________________________________________________
(protokolą surašiusio pareigūno pareigos, vardas, pavardė)
šį protokolą surašiau dėl to, kad p. ___________________________________________________ ,
(pažeidėjo vardas, pavardė, asmens kodas)
Gyvenantis_______________________________________________ tel. ___________________ ,
dirbantis ________________________________________________________________________
(pažeidėjo pareigos, darbovietė, jos kodas ir adresas; patento numeris, išdavimo vieta)
_______________________________________________________________________________ ,
jo asmens dokumentas _____________________________________________________________ ,
(pavadinimas, serija, numeris, išdavimo data)
200 _ m. ______________________ ____d. ________ val. _______________________________
(administracinio teisės pažeidimo vieta)
________________________________________________________________________________
(pažeidimo apibūdinimas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Įstatymo arba kito teisės akto, numatančio atsakomybę už šį pažeidimą, pavadinimas, numeris ir data: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pažeidėjui turėtų būti taikoma Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso_______________________________ straipsnio (-ių) dalyje (-se) nustatyta nuobauda.
Liudytojai ir nukentėjusieji (jeigu yra): ___________________________________________
(vardas, pavardė, adresas)
________________________________________________________________________________
Pažeidėjo paaiškinimas:_______________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kitos bylai nagrinėti būtinos žinios: _____________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(protokolą surašiusio asmens vardas, pavardė, parašas)
Liudytojai ir nukentėjusieji:
________________________________________________________________________________
(surašant protokolą dalyvavusio (-ių) liudytojo (-ų), nukentėjusiojo (-iųjų) vardas, pavardė, parašas
________________________________________________________________________________
arba / ir pareigūno (-ų) pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui išaiškintos jo teisės ir pareigos, nustatytos Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 272 straipsnyje:
„Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato pagalba; kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kuria jis moka, naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu nemoka lietuvių kalbos; apskųsti nutarimą byloje. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą.“
________________________________________________________________________________
(administracinį teisės pažeidimą padariusio asmens vardas, pavardė, parašas,
________________________________________________________________________________
jeigu atsisako pasirašyti – apie tai pažymėti)
Pranešimą apie administracinės bylos nagrinėjimą 200__ m. _______ ___ d. __________ val.
adresu __________________________________________________________________________
(adresas, kabineto numeris)
gavau 200__ m. _______________ ____d. ____________________________
(pažeidėjo parašas)
______________
Forma FR0149
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
p._________________________________
(vardas, pavardė)
200__ m. ______________ ____d.
gyv.________________________________
(adresas)
PRANEŠIMAS
Pranešame, kad 200__m.__________________ ____ d. _________val. ________________
apskrities valstybinėje mokesčių inspekcijoje, adresu:______________________________________
bus nagrinėjama administracinio teisės pažeidimo byla pagal Administracinių teisės pažeidimo kodekso ________str. _____ dalį.
Prašome dalyvauti.
Su savimi turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas: ___________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 272 straipsnyje nustatyta:
„Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato pagalba; kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kurią jis moka, naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu nemoka lietuvių kalbos; apskųsti nutarimą byloje. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą.“
______________
Forma FR0150
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
KVIETIMAS
p._____________________________________
(vardas, pavardė)
200__ m. ___ d.
gyv.___________________________________
(adresas)
Prašome 200__ m. ______________ ___ d. _______val. atvykti į _________ apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, adresu: _________________________________________________________________
dėl_____________________________________________________________________________
(nurodyti kvietimo priežastį)
Prašome su savimi turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir_________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti kitus reikalingus dokumentus)
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas:____________________________________________
________________________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
______________
Forma FR0151
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
EKA kasoje ir šios kasos operacijų vietoje rastų grynųjų pinigų suskaičiavimo
AKTAS
______________________ 200__ m. ______________ ___ d. ____val. ___ min.
(akto surašymo vieta)
Įmonės _________________________________________________________________________
(pavadinimas, kodas, adresas)
EKA _________________________________________________, korpuso Nr. _______________ ,
(modelis, tipas)
registruotas ______________ VMI, reg. data _______________, tech. paso Nr. _______________ .
EKA kasoje ir šios kasos operacijų vietoje rasta tiek grynųjų pinigų:
200 X ______________ = ______________ Lt
100 X ______________ = ______________ Lt
50 X _______________ = ______________ Lt
20 X _______________ = ______________ Lt
10 X _______________ = ______________ Lt
5 X ________________ = ______________ Lt
2 X ________________ = ______________ Lt
1 X ________________ = ______________ Lt
centais _____________ Lt ____ ct
Iš viso: ______________ Lt ____ ct
Pagal EKA „X“ ataskaitą arba kontrolinę juostą kasoje turi būti ___________ Lt ____ ct.
„X“ ataskaitos atspausdinimo data ir laikas 200__ m. ____________ ___d. ____val. ___ min.
EKA kasoje yra __________________ Lt ____ ct perteklius (trūkumas).
Įmonės atstovas __________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Pinigai suskaičiuoti ir aktas surašytas teisingai___________________________________________
________________________________________________________________________________
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė, parašas)
______________
Forma FR0152
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
DEGALINĖS PLOMBAVIMO AKTAS Nr.____
________________________ 200__ m. _________________ ___d.
(vieta)
Valstybinės mokesčių inspekcijos_______________________________________________
(pareigūno pareigos, vardas, pavardė)
_______________________________________________________________________________ ,
vykdydamas operatyvaus patikrinimo pavedimą Nr.________ , dalyvaujant degalinės, priklausančios
________________________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas, kodas, adresas)
ir esančios _______________________________________________________________________
(degalinės adresas)
atstovui ________________________________________________________________________ ,
(pareigos, vardas, pavardė)
dėl_____________________________________________________________________________
(plombų nuėmimo priežastis)
kolonėlėse nuimtos plombos:
Kolonėlės Nr. |
Degalų rūšis |
Nuimtų plombų numeriai |
Sumuojančiųjų skaitiklių Nr. |
Skaitiklių duomenys plombavimo metu (l) |
|||
Sumuojančiojo skaitiklio |
Dozatoriaus |
Skaičiavimo mechanizmo |
|||||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EKA duomenys plombų nuėmimo metu: kasos aparato Nr.______________, parduota naftos produktų pagal EKA „X“ ataskaitą už _____________ Lt ____ ct.
Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovas (-i):___________________________________________
________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Degalinės atstovas:________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
200__ m. ___________________ ____d. kolonėlės plombuotos ______________apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos plombomis:
Kolonėlės Nr. |
Degalų rūšis |
Uždėtų plombų numeriai |
Sumuojančiųjų skaitiklių Nr. |
Skaitiklių duomenys plombavimo metu (l) |
||
Sumuojančiojo skaitiklio |
Dozatoriaus |
Skaičiavimo mechanizmo |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EKA duomenys plombavimo metu: kasos aparato Nr.______________, parduota naftos produktų pagal EKA „X“ ataskaitą už ___________ Lt ____ ct.
Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovas (-i):___________________________________________
________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Degalinės atstovas:________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
______________
Forma FR0153
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
NAFTOS PRODUKTŲ INVENTORIZAVIMO AKTAS
OPERATYVAUS PATIKRINIMO AKTO Nr. ____ PRIEDAS
__________________________________________ 200__ m. ________________ ___ d.
(patikrinimo vieta)
Patikrinimas pradėtas ____val.____ min., baigtas ____val. ____ min.
Sumuojančiųjų skaitiklių duomenys
Skaitiklio Nr. |
Kuro rūšis |
Skaitiklių |
duomenys |
Skirtumas (l) |
Metrologinė paklaida (proc.) |
Išduota savo reikmėms (l) |
Pagal EKA parduota kuro (l) |
|
||||||
pamainos perdavimo metu (l) |
tikrinimo metu (l) |
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Naftos produktų likučiai talpyklose
Talpyklos Nr. |
Kuro rūšis |
Duomenys pamainos perdavimo metu |
Duomenys tikrinimo metu |
||||||
Tūris (l) |
Svoris (kg) |
Vandens aukštis (cm) |
Bendras aukštis (cm) |
Tūris (l) |
Temperatūra (C0) |
Svoris (kg) |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuro rūšis |
Likutis pamainos pradžioje |
Atvežta (grąžinta) naftos produktų |
Parduota per pamainą |
Likutis tikrinimo metu |
Tikrinimo metu nustatytas skirtumas |
|||||||||
|
(kg) |
(l) |
(kg) |
(l) |
(kg) |
(l) |
(kg) |
(l) |
(kg) |
(l) |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnas (-ai): Įmonės vadovas (įgaliotas asmuo):
________________________________________ _____________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas) (pareigos, vardas, pavardė, parašas)
________________________________________ _____________________________
______________
Forma FR0154
PATVIRTINTA
Valstybinė mokesčių inspekcija Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos prie Finansų ministerijos viršininko
_______________apskrities valstybinė 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
mokesčių inspekcija
OPERATYVAUS PATIKRINIMO PAVEDIMAS Nr. ____
__________________________________________ 200__ m. _________________ ____ d.
(vietovė)
Remiantis Mokesčių administravimo įstatymo 17 straipsnio ir Vyriausybės 1998 09 24 nutarimo Nr. 1150 nuostatomis, ___________________________________________ valstybinės mokesčių inspekcijos
(inspekcijos pavadinimas)
pareigūnai:
1. ______________________________________________________________________________
(pareigos, vardai, pavardės)
2. ______________________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________________
4. ______________________________________________________________________________
5. ______________________________________________________________________________
skiriami atlikti netikėtą patikrinimą, kurio:
tikslas – nustatyti, kaip laikomasi mokesčių į valstybės (savivaldybės) biudžetus bei fondus mokėjimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų, taip pat pažeidėjams skirti įstatymuose numatytas sankcijas;
rūšis – operatyvus patikrinimas (60 – pagal patikrinimų rūšių klasifikatorių, patvirtintą VMI prie FM viršininko 1999 09 21 įsakymu Nr. 183);
vieta – ____________________________________________________________________
(nurodoma vietovė, kurioje numatomi tikrinti mokesčių mokėtojai; gali būti ir konkretaus
mokesčių mokėtojo rekvizitai)
data (konkreti diena)
Metai |
Mėnuo |
Mėnesio diena |
|
|||||||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|
|
|
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Pastaba: patikrinimui skirtas mėnesio dienas užbraukti.
Viršininkas (jo įgaliotas asmuo)________________________ _________________________
(parašas) (vardas, pavardė, data)
______________
Forma FR0155
Valstybinė mokesčių inspekcija PATVIRTINTA
prie Finansų ministerijos Valstybinės mokesčių inspekcijos
____________apskrities valstybinė prie Finansų ministerijos viršininko
mokesčių inspekcija 2000 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. 39
OPERATYVAUS PATIKRINIMO PAVEDIMŲ REGISTRAVIMO
ŽURNALAS
Operatyvaus patikrinimo pavedimas |
Pavedimo įvykdymo ataskaita |
|||||
Data
|
Nr. |
Pareigūnų vardai, pavardės |
Data |
Surašyto dokumento pobūdis |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Pakeitimai:
1.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. 54, 2000-03-31, Žin., 2000, Nr. 28-793 (2000-04-05), i. k. 1002055ISAK00000054
Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko 2000 m. vasario 29 d. įsakymo Nr. 39 "Dėl Operatyvių patikrinimų taisyklių" papildymo