Suvestinė redakcija nuo 2009-11-20 iki 2009-11-30
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 65-2528, i. k. 1071100NUTA00000546
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ VAIRAVIMO IR POILSIO REŽIMO TIKRINIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. gegužės 30 d. Nr. 546
Vilnius
Įgyvendindama 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2006/22/EB dėl būtiniausių sąlygų Tarybos reglamentams (EEB) Nr. 3820/85 ir (EEB) Nr. 3821/85 dėl su kelių transporto veikla susijusių socialinių teisės aktų įgyvendinti ir panaikinančią Direktyvą 88/599/EEB (OL 2006 L 102, p. 35), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.1. 2007 metais turi būti patikrinta ne mažiau kaip 1 procentas kelių transporto priemonių vairuotojų, kurie patenka į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančių Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančių Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (toliau vadinama – reglamentas (EB) Nr. 561/2006) ir 1985 m. gruodžio 20 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 227) (toliau vadinama – reglamentas (EEB) Nr. 3821/85) reguliavimo sritį, darbo dienų vairavimo ir poilsio režimo, iš jų ne mažiau kaip 15 procentų kelių transporto priemonių vairuotojų darbo dienų turi būti patikrinta keliuose ir ne mažiau kaip 30 procentų – įmonėse. Po 2008 m. sausio 1 d. turi būti patikrinta ne mažiau kaip 2 procentai, o po 2010 m. sausio 1 d. – ne mažiau kaip 3 procentai kelių transporto priemonių vairuotojų darbo dienų. Po 2008 m. sausio 1 d. ne mažiau kaip 30 procentų kelių transporto priemonių vairuotojų darbo dienų turi būti patikrinta keliuose ir ne mažiau kaip 50 procentų – įmonėse.
2.2. Patikrinimus, nurodytus šio nutarimo 2.1 punkte, atlieka šios institucijos:
2.2.1. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė kelių transporto inspekcija) – ne mažiau kaip 50 procentų planuojamų atlikti patikrinimų;
2.2.2. Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Policijos departamentas) – ne mažiau kaip 30 procentų planuojamų atlikti patikrinimų;
2.3. Valstybinė kelių transporto inspekcija ne mažiau kaip 6 kartus per metus atlieka suderintus vairuotojų ir transporto priemonių, kurioms taikomi reglamentai (EB) Nr. 561/2006 ir (EEB) Nr. 3821/85, patikrinimus keliuose. Tokius patikrinimus tuo pačiu metu savo šalies teritorijoje atlieka dviejų ar daugiau Europos Bendrijos valstybių narių institucijos.
3. Įpareigoti Valstybinę kelių transporto inspekciją:
3.1. užtikrinti veiksmų koordinavimą su kitų Europos Bendrijos valstybių narių institucijomis vykdant suderintus vairuotojų ir kelių transporto priemonių, kurioms taikomi reglamentai (EB) Nr. 561/2006 ir (EEB) Nr. 3821/85, patikrinimus keliuose;
3.2. teikti pagalbą kitų Europos Bendrijos valstybių narių institucijoms, jeigu kitoje valstybėje narėje atlikto Lietuvoje registruotos kelių transporto priemonės vairuotojo patikrinimo rezultatai leidžia manyti, kad buvo įvykdytas pažeidimas, kurio dėl duomenų stokos patikrinimo metu negalima nustatyti;
3.3. mažiausiai kartą per 6 mėnesius arba kitos Europos Bendrijos valstybės narės prašymu teikti Europos Bendrijos valstybėms narėms informaciją pagal reglamento (EB) Nr. 561/2006 22 straipsnio 2 dalies ir reglamento (EEB) Nr. 3821/85 19 straipsnio 3 dalies nuostatas;
3.4. kurti ir įgyvendinti geriausios praktikos mokymo programas; kartą per metus keistis savo darbuotojais su Europos Bendrijos valstybių narių institucijomis;
3.5. iki 2007 m. birželio 10 d. patvirtinti blanko, naudojamo informacijai apie socialinių teisės aktų, susijusių su kelių transporto veikla, įgyvendinimą, formą;
3.6. iki 2007 m. rugpjūčio 1 d. patvirtinti Policijos departamento ir Valstybinės darbo inspekcijos teikiamų ataskaitų formas;
3.7. kasmet iki gruodžio 1 d. patvirtinti planuojamą minimalią kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo kontrolės apimtį kitiems metams.
3.8. iki 2009 m. gruodžio 1 d. patvirtinti reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (EEB) Nr. 3821/85 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal jų sunkumą, sąrašą.
Papildyta punktu:
Nr. 1495, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 137-6013 (2009-11-19), i. k. 1091100NUTA00001495
4. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 22 d. nutarimą Nr. 1467 „Dėl kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo“ (Žin., 2004, Nr. 170-6255).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 546
KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ VAIRAVIMO IR POILSIO REŽIMO TIKRINIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato kelių transporto priemonių, patenkančių į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančių Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančių Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (toliau vadinama – reglamentas (EB) Nr. 561/2006) ir 1985 m. gruodžio 20 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų (toliau vadinama – reglamentas (EEB) Nr. 3821/85) reguliavimo sritį, vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo ir ataskaitų teikimo taisykles.
II. TIKRINIMAS KELIUOSE IR ĮMONĖSE
2. Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimą keliuose tikrina Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė kelių transporto inspekcija) ir teritorinių bei specializuotų policijos įstaigų pareigūnai, o įmonėse – Valstybinės kelių transporto inspekcijos ir Valstybinės darbo inspekcijos pareigūnai.
3. Patikrinimai keliuose turi būti organizuojami bet kuriuo paros laiku vietose, išdėstytose pakankamai didelėje kelių tinklo dalyje, kad būtų sunku išvengti patikrinimo postų. Patikrinimai turi būti atliekami pagal atsitiktinio keitimo sistemą ir neatsižvelgiant į šalį, kurioje registruota kelių transporto priemonė, šalį, kurioje gyvena vairuotojas, šalį, kurioje įsteigta įmonė, kelionės pradžios ir paskirties vietas, tachografo tipą.
4. Kelyje ir įmonėje tikrinami šie rodikliai (vienas arba keli):
4.1. kasdienio bei savaitinio vairavimo trukmė, pertraukos, kasdienio bei savaitinio poilsio laikotarpiai; ankstesnių dienų tachografo registracijos lapai, kurie privalo būti kelių transporto priemonėje pagal reglamento (EEB) Nr. 3821/85 15 straipsnio 7 dalį, ir (arba) to paties laikotarpio duomenys, saugomi vairuotojo kortelėje ir (arba) įrašymo įrangos atmintyje, ir (arba) spaudiniuose;
4.2. ilgiau nei vieną minutę viršytas leistinas kelių transporto priemonės greitis
(N3 kategorijos transporto priemonėms – 90 km/h, M3 kategorijos transporto priemonėms – 105 km/h) reglamento (EEB) Nr. 3821/85 15 straipsnio 7 dalyje nurodytu laikotarpiu;
4.3. pasiekti trumpalaikiai kelių transporto priemonės greičiai, įrašymo įrangos užregistruoti per 24 pastarąsias šios kelių transporto priemonės eksploatavimo valandas;
4.4. įrašymo įrangos veikimas (nustatomi galimi tachografo, vairuotojo kortelės ir (arba) tachografo registracijos lapų trūkumai);
5. Jeigu kelyje atlikto kitoje Europos Bendrijos valstybėje narėje registruotos kelių transporto priemonės vairuotojo patikrinimo rezultatai leidžia manyti, kad buvo įvykdytas pažeidimas, kurio dėl duomenų stokos patikrinimo metu negalima nustatyti, tikrinančios institucijos dėl reikiamų duomenų gali kreiptis į kitos Europos Bendrijos valstybės narės instituciją.
6. Patikrinimai įmonėse organizuojami atsižvelgiant į ankstesnę kontroliuojančių pareigūnų patirtį, susijusią su įvairių rūšių transportu ir įmonėmis. Jie taip pat atliekami tais atvejais, kai tikrinant kelyje buvo nustatyti šie reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ar (EEB) Nr. 3821/85 pažeidimai:
6.1. didžiausia leistina kasdienio, savaitinio ar 2 savaičių vairavimo trukmė viršyta 20 procentų ar daugiau;
7. Atliekamo patikrinimo metu atsižvelgiama į visą kitos Europos Bendrijos valstybės narės pateikiamą informaciją apie įmonių veiklą šioje Europos Bendrijos valstybėje narėje.
8. Įmonėje tikrinami šio Aprašo 4 punkte nurodyti rodikliai, be to, šie papildomi rodikliai:
8.3. tachografo registracijos lapai, kelių transporto priemonės ir vairuotojo kortelės duomenys bei spaudiniai;
III. ATASKAITŲ TEIKIMAS
10. Policijos departamentas ir Valstybinė darbo inspekcija apie tikrinimo rezultatus teikia Valstybinei kelių transporto inspekcijai jos nustatytos formos ataskaitas.
11. Ataskaitos apie tikrinimo keliuose ir įmonėse rezultatus teikiamos Valstybinei kelių transporto inspekcijai kas pusę metų: I pusmečio – ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d., II pusmečio – ne vėliau kaip iki kitų metų vasario 1 dienos.
12. Valstybinė kelių transporto inspekcija apibendrina tikrinimo rezultatus, užpildo 1993 m. vasario 22 d. Europos Komisijos sprendimu 93/173/EEB, nustatančiu informacijos pateikimo formą, numatytą Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3820/85 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo 16 straipsnyje, nustatytą formą ir kas 2 metai siunčia ataskaitą Europos Komisijai.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1495, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 137-6013 (2009-11-19), i. k. 1091100NUTA00001495
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gegužės 30 d. nutarimo Nr. 546 "Dėl Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo