Suvestinė redakcija nuo 2008-11-05 iki 2010-12-28

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 120-4565, i. k. 1082050ISAK001K-320

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONĖMS PATVIRTINIMO

 

2008 m. spalio 13 d. Nr. 1K-320

Vilnius

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 10.3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 780 „Dėl Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 90-3606) 2.1.5 punktu,

tvirtinu Projektų finansavimo sąlygų aprašą Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. spalio 13 d.

įsakymu Nr. 1K-320

 

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONĖMS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų finansavimo sąlygų aprašas Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas galimiems techninės paramos gavėjams ir projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP1-5.2-FM-01-V priemonę „1VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722) (toliau – VP1-5.2-FM-01-V priemonė), Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP2-6.2-FM-01-V priemonę „2VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721) (toliau – VP2-6.2-FM-01-V priemonė), Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007) 3738, 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP3-4.2-FM-01-V priemonę „3VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – VP3-4.2-FM-01-V priemonė), ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717, prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui“ VP4-1.2-FM-01-V priemonę „4VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Techninės paramos veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 782 (Žin., 2008, Nr. 90-3608) (toliau – VP4-1.2-FM-01-V priemonė, o visos Aprašo 1 punkte paminėtos priemonės kartu – Priemonės).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006);

2.2. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės);

2.3. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);

2.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132);

2.5. Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606);

2.6. Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 50-1868);

2.7. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 50-1868);

2.8. Informavimo apie ES struktūrinę paramą planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255 (Žin., 2008, Nr. 99-3830).

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Išlaidų ir finansavimo atitikties taisyklėse, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Apraše pateikiama galimiems techninės paramos gavėjams ir institucijoms, kurios atliks vertinimą ir atranką, žinotina informacija apie reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, projektams, taip pat tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir projekto finansavimo dydžiui, apie informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimo finansavimo paraiškų (toliau – paraiška) priėmimą, vertinimą, atranką ir apie projektų, finansuojamų pagal Priemones, įgyvendinimo reikalavimus ir sąlygas.

5. Galimi techninės paramos gavėjai prilyginami pareiškėjams, techninės paramos gavėjai – projekto vykdytojams, jų atliekamos veiklos, finansuojamos iš techninės paramos, – projektams. Informavimo ir viešinimo vertinimas suprantamas kaip informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumo vertinimas.

6. Aprašas taikomas visoms Priemonėms ir šio Aprašo 15 punkte Priemonėms nurodytai sumai. Daugiau projektų finansavimo sąlygų aprašų pagal Priemones nebus rengiama.

7. Šių Priemonių projektų atrankos būdas – valstybės projektų planavimas, kuris vykdomas vadovaujantis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.

8. Šių Priemonių įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA). Tais atvejais, kai paramos gavėjas yra CPVA, funkcijas, susijusias su paraiškų priėmimu ir vertinimu, mokėjimo prašymų priėmimu ir tikrinimu, atlieka vadovaujančioji institucija.

9. VP1-5.2-FM-01-V priemonės tikslas – užtikrinti viešą informacijos apie Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą pateikimą visoms tikslinėms grupėms, plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones, pabrėžiant Europos socialinio fondo, kaip pagrindinės finansinės priemonės Europos užimtumo politikai įgyvendinti, svarbą. VP2-6.2-FM-01-V ir VP3-4.2-FM-01-V priemonių tikslai – užtikrinti viešą informacijos apie Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programų pateikimą visoms tikslinėms grupėms, plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones. VP4-1.2-FM-01-V priemonės tikslas – pabrėžiant Europos Bendrijos vaidmenį, siekti didesnio ES fondų paramos skirstymo skaidrumo, užtikrinti viešą informacijos apie veiksmų programas pateikimą visoms tikslinėms grupėms plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones.

10. Pagal Priemones remiamos veiklos:

10.1. metinių informavimo ir viešinimo priemonių planų įgyvendinimas:

10.1.1. metinių informavimo ir viešinimo planų rengimas;

10.1.2. informavimo ir viešinimo renginių, konferencijų ir seminarų organizavimas;

10.1.3. informacinės medžiagos, skirtos informuoti ir viešinti, rengimas, leidyba ir platinimas;

10.1.4. internetinių puslapių kūrimas, priežiūra, techninė priežiūra;

10.1.5. informavimo ir viešinimo kampanijų planavimas, įgyvendinimas ir priežiūra;

10.1.6. galimų pareiškėjų ir projektų vykdytojų konsultavimas ir mokymai;

10.1.7. informavimo ir viešinimo veiklos, susijusios su Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) užbaigimu;

10.1.8. kitos informavimo ir viešinimo priemonės;

10.2. informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas:

10.2.1. informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupės narių informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;

10.2.2. informavimo ir viešinimo procese dalyvaujančių institucijų darbuotojų informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;

10.2.3. projektų vykdytojų, atsakingų už visuomenės informavimą apie iš ES fondų gautą paramą, informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;

10.2.4. kitos informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimo priemonės;

10.3. informavimo ir viešinimo stebėsena:

10.3.1. kiekybiniai ir kokybiniai tikslinių grupių nuomonės tyrimai, apklausos, informavimo ir viešinimo stebėsenos rezultatų analizė ir apibendrinimas;

10.3.2. žiniasklaidos stebėsena ir analizė;

10.3.3. analitiniai tyrimai, studijos, skirti informavimo ir viešinimo efektyvumui skatinti;

10.3.4. kitos informavimo ir viešinimo stebėsenos ir vertinimo priemonės.

11. Pagal Aprašo 10.1 punkte, išskyrus 10.1.7 punktą, ir 10.2.3 punkte nurodytas remiamas veiklas paraiškas gali teikti visi pareiškėjai, nurodyti Aprašo 19 punkte.

12. Pagal Aprašo 10 punkte nurodytas remiamas veiklas paraiškas gali teikti Finansų ministerija.

13. Pagal Priemones remiamos veiklos turi prisidėti prie Informavimo apie ES struktūrinę paramą plano įgyvendinimo.

14. Atskirų Priemonių finansavimo lėšų suma nustatyta veiksmų programų prieduose. Priemonių projektams planuojama skirti 89069482 litų.

15. Lėšų pasiskirstymas pagal Priemones ir finansavimo šaltinius nurodomas lentelėje:

 

(litais)

 

 

 

Priemonės

ES fondų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

Iš viso

VP1-5.2-FM-01-V priemonė

9825656

1733939

11559595

VP2-6.2-FM-01-V priemonė

21667947

3823755

25491702

VP3-4.2-FM-01-V priemonė

21667947

3823755

25491702

VP4-1.2-FM-01-V priemonė

22547510

3978972

26526482

Iš viso

75709061

13360421

89069482

 

16. Metinės lėšų sumos galimiems techninės paramos gavėjams 2008 metais ir techninės paramos gavėjams 2009–2015 metais skiriamos Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

17. Šis Aprašas ir visa pareiškėjui žinotina informacija apie reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, projektams, taip pat tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir projekto finansavimo dydžiui, apie paraiškų priėmimą, vertinimą, atranką ir apie projektų, finansuojamų pagal Priemones, įgyvendinimo reikalavimus ir sąlygas skelbiama interneto svetainėje www. esparama.lt ir įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje www.cpva.lt.

 

II. REIKALAVIMAI GALIMIEMS TECHNINĖS PARAMOS GAVĖJAMS

 

18. Galimas techninės paramos gavėjas turi atitikti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų informavimo ir viešinimo priemonių galimų pareiškėjų sąrašą:

18.1. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP1-5.2-FM-01-V priemonę „1VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;

18.2. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP2-6.2-FM-01-V priemonę „2VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Ekonomikos augimo veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;

18.3. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP3-4.2-FM-01-V priemonę „3VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Sanglaudos skatinimo veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;

18.4. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP4-1.2-FM-01-V priemonę „4VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, daugiau nei vieną veiksmų programą arba visas veiksmų programas administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse.

19. Paraiškos teikiamos pagal lentelėje nurodytą veiksmų programą ir ES fondą:

 

Atsakinga institucija

Veiksmų programa

ES fondas, kuriam teikiama paraiška

Paraiškos bendrosios (A) dalies
(8. Projekto biudžetas) eilutė

Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos

 

 

 

Aplinkos ministerija

Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

Sanglaudos fondas

5.4

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Ekonomikos augimo veiksmų programa

Sanglaudos fondas

5.4

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

Europos socialinis fondas (toliau – ESF)

1.3

Susisiekimo ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Sveikatos apsaugos ministerija

Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

Sanglaudos fondas

5.4

Švietimo ir mokslo ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Ūkio ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Vidaus reikalų ministerija su regionų technine parama

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Finansų ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Įgyvendinančiosios institucijos

 

 

 

Aplinkos projektų valdymo agentūra

Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

Sanglaudos fondas

5.4

Centrinė projektų valdymo agentūra

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Europos socialinio fondo agentūra

Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa

ESF

1.3

UAB „Investicijų ir verslo garantijos“

Ekonomikos augimo veiksmų programa

Sanglaudos fondas

5.4

Lietuvos verslo paramos agentūra

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

Transporto investicijų direkcija

Techninės paramos veiksmų programa

ESF

1.3

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-337, 2008-10-28, Žin., 2008, Nr. 126-4825 (2008-11-04), i. k. 1082050ISAK001K-337

 

20. Techninės paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, turi rinkti, kaupti ir sisteminti informaciją, reikalingą veiksmų programų įgyvendinimo priemonių stebėsenos rodikliams (rezultato ir produkto) apskaičiuoti.

 

III. PROJEKTŲ REIKALAVIMAI

 

21. Projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), patvirtintus bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 2 priedas) išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus. Projektas atitinka bendruosius ir specialiuosius atrankos kriterijus, jei jis teigiamai įvertinamas pagal visus Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nurodytus vertinimo aspektus.

22. Projektai turi prisidėti prie horizontaliųjų sričių įgyvendinimo: darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimo.

23. Galutiniai mokėjimų prašymai turi būti pateikti ne vėliau kaip iki 2016 m. sausio 31 d.

24. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, nustatyti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programose.

 

IV. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTŲ IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO DYDŽIO REIKALAVIMAI

 

25. Techninės paramos lėšomis įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo sąlygas ir kategorijas nustato Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės ir šių taisyklių priedas „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“.

26. Pagal Priemones tinkamomis finansuoti gali būti pripažintos šios, tiesiogiai susijusios su informavimu apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinės paramos viešinimu, informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimu bei informavimo ir viešinimo stebėsena ir vertinimu ir būtinos metiniams informavimo ir viešinimo priemonių planams vykdyti, išlaidų kategorijos:

26.1. kvalifikacijos kėlimo išlaidos;

26.2. konsultavimo, studijų ir tyrimų išlaidos, taip pat techninės paramos informavimo ir viešinimo projektų audito išlaidos, jeigu CPVA nustatė, kad turi būti atliktas projekto auditas;

26.3. renginių organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos (įskaitant patalpų nuomos, įrangos nuomos, transporto priemonių nuomos ir kitas išlaidas);

26.4. kitos viešinimo ir informavimo išlaidos (įskaitant informavimo ir viešinimo išlaidas, susijusias Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) užbaigimu).

27. Visos išlaidos turi būti aiškiai nustatomos, jas turi būti įmanoma pagrįsti ir įrodyti dokumentais pagal Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir šio Aprašo reikalavimus.

28. Pagal Priemones tinkamomis finansuoti gali būti pripažintos ir finansuojamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.

29. Priemonių projektai finansuojami asignavimų perskirstymo būdu. Asignavimai perskirstomi, dalį valstybės biudžeto lėšų, numatytų kaip asignavimai Finansų ministerijos vykdomai programai „Europos Sąjungos 2007–2013 metų techninės paramos programa“, priskiriant techninės paramos gavėjų ar jų asignavimų valdytojų, jei techninės paramos gavėjas nėra asignavimų valdytojas, tam tikrų jų įgyvendinamų programų asignavimams, atitinkamai išlaikant 85 ir 15 procentų santykį tarp ES ir bendrojo finansavimo lėšų. Didžiausias leistinas skirti projektui finansuoti lėšų dydis gali sudaryti iki 100 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

30. Išlaidos, kurios neatitinka Aprašo 26, 27 ir 28 punktuose nurodytų išlaidų kategorijų ir finansavimo sąlygų, yra netinkamos finansuoti.

31. Visais atvejais netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis yra laikomos tos išlaidos, kurios pagal Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių ir šio Aprašo nuostatas yra priskiriamos prie finansavimo reikalavimų neatitinkančių išlaidų.

32. Techninės paramos gavėjas privalo iš techninės paramos finansuotas išlaidas, kurios pagal pateiktus mokėjimo prašymus nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti, apmokėti iš kitų lėšų, ne iš tų, kurios nurodytos projektų finansavimo ir administravimo sutartyje.

33. Kryžminis finansavimas pagal priemones netaikomas.

34. Techninė parama, skiriama konkrečiam techninės paramos gavėjui, nustatoma vadovaujantis Europos Sąjungos 2007–2013 metų techninės paramos informavimui apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. 1K-284 (Žin., 2008, Nr. 108-4139).

35. Visos išlaidų sumos paraiškoje turi būti nurodytos litais, remiantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis 2008 metų maksimaliomis techninės paramos informavimui apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui sumomis, taikomomis rengiant ir teikiant paraiškas.

 

V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

 

36. Paraiškos teikiamos Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

37. Paraiška teikiama vieną kartą 2008 m. visam 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos programavimo laikotarpiui, pildant paraiškos bendrąją (A) dalį, kurios forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861). Paraiškos specialioji (B) dalis nepildoma.

38. Paraiškos bendroji (A) dalis turi būti pildoma vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

39. Galimam techninės paramos gavėjui galima skirti Techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui suma nurodoma Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintose 2008 metų maksimaliose techninės paramos informavimui apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui sumose, taikomose rengiant ir teikiant paraiškas.

40. Į paraiškos bendrosios (A) dalies projekto biudžetą įrašomos ne didesnės kaip 2008 metų maksimalios techninės paramos informavimui apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui sumos, taikomos rengiant ir teikiant paraiškas.

41. Paraišką pareiškėjai turi pateikti per 15 darbo dienų nuo įgyvendinančiosios institucijos rašto pateikti paraiškas gavimo dienos.

42. Paraiškas priima ir registruoja įgyvendinančioji institucija, išskyrus šio Aprašo 8 punkte nurodytu atveju, kai techninės paramos gavėja – CPVA, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

43. Pareiškėjas privalo pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, ir vieną paraiškos kopiją, ant kurios turi būti nurodyta „KOPIJA“. Visi paraiškos lapai turi būti sunumeruoti iš eilės. Pareiškėjas taip pat turi pateikti elektroninę paraiškos versiją kompiuterinėje laikmenoje (kompaktiniame diske). Paraiškos originalo, kopijos ir elektroninio paraiškos varianto turinys turi būti identiški.

44. Paraiškos turi būti pateiktos įgyvendinančiajai institucijai (VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, adresu: S. Konarskio g. 13, 03109 Vilnius, Lietuva), o šio Aprašo 8 punkte nurodytu atveju – vadovaujančiajai institucijai (Lietuvos Respublikos finansų ministerija, adresas: J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2, 01512 Vilnius, Lietuva) vienu iš trijų nurodytų būdu:

44.1. atsiųstos registruotu laišku;

44.2. pristatytos per pašto kurjerį;

44.3. įteiktos asmeniškai.

45. Kitais būdais išsiųstos arba kitais adresais įteiktos, arba po Aprašo 41 punkte nurodyto termino pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

46. Informaciją apie registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) CPVA paskelbia svetainėje www.esparama.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos unikalų kodą, prašomą lėšų sumą, pateikdama trumpą projekto aprašymą.

47. CPVA, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis ir šiuo Aprašu, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos jas įvertina. Tais atvejais, kai galimo techninės paramos gavėjo prašoma pateikti papildomų dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytas paraiškų įvertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek laiko reikia papildomiems dokumentams pateikti, paraiškoje pateiktai informacijai papildyti ar patikslinti, tačiau ne ilgiau kaip 15 darbo dienų.

48. Informacija pareiškėjams teikiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Finansų ministerija pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 33 punktą nerengia veiksmų programų informavimui ir viešinimui skirtų informacijos teikimo pareiškėjams ir projektų vykdytojams tvarkos aprašų.

49. Galimas techninės paramos gavėjas pasiūlyme teikti paraiškas CPVA nurodytais telefonais, raštu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl paraiškos pildymo, kitus su finansavimo skyrimu susijusius klausimus.

50. Paraiškų vertinimas ir atranka atliekami Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

51. Paraiškų vertinimo etapai:

51.1. administracinės atitikties vertinimas:

51.1.1. vertinimo metu nustatoma, ar užpildyti visi paraiškos punktai, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi šiame Apraše nurodyti dokumentai;

51.1.2. vertinimas atliekamas, užpildant Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 1 priedas);

51.1.3. nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui. Jei paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, tačiau tai netrukdo pereiti į kitą vertinimo etapą, CPVA gali priimti sprendimą perduoti tokią paraišką kitam vertinimo etapui galutinai nepabaigusi administracinės atitikties vertinimo;

51.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas:

51.2.1. vertinimo metu nustatoma pareiškėjo ir projekto atitiktis nustatytiems bendriesiems bei specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo dydis;

51.2.2. vertinimas atliekamas užpildant Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (Aprašo 2 priedas).

52. Jei administracinės atitikties arba tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties arba tinkamumo finansuoti reikalavimus, ar su paraiška yra pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma per rašte nustatytą terminą pateikti trūkstamus ar papildomus duomenis, dokumentus, patikslinti ar papildyti paraiškoje pateiktą informaciją. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, CPVA turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.

53. Vertindama CPVA gali pasikviesti pareiškėją pokalbio, tai pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje. Pokalbyje su pareiškėju dalyvauja ne mažiau kaip 2 CPVA atstovai; pokalbis yra protokoluojamas ir, apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, gali būti įrašomas.

54. Informaciją apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimą perėjusias paraiškas užbaigusi vertinimą CPVA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų paskelbia svetainėje www.esparama.lt, papildydama šio Aprašo 46 punkte nurodytą informaciją.

55. CPVA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos įvertina pareiškėjų pateiktas paraiškas ir teikia Finansų ministerijai projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

56. Finansų ministerija, atsižvelgdama į CPVA pateiktą projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka priima sprendimą dėl projekto finansavimo ir patvirtina maksimalias techninės paramos informavimui ir viešinimui sumas, kurios 2008 metais skiriamos techninės paramos gavėjams.

57. Apie priimtą sprendimą Finansų ministerija informuoja CPVA Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytais terminais.

58. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą ir inicijuoja projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymą.

59. Projektų finansavimo ir administravimo sutartys sudaromos Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

60. Sutartys sudaromos 2008 metais visam 2007–2015 metų ES struktūrinės paramos administravimo laikotarpiui.

61. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) patvirtintą formą.

62. CPVA pagal šią formą parengia projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą, kurį išsiunčia techninės paramos gavėjui, nurodydama pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Jei techninės paramos gavėjas per rašte nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašo sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas. CPVA apie tai informuoja Finansų ministeriją Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

63. 2009 m. ir kiekvienais paskesniais metais Finansų ministerijai Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka patvirtinus maksimalias techninės paramos informavimui ir viešinimui sumas, kurios atitinkamais metais yra skiriamos techninės paramos gavėjams projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytiems įsipareigojimams vykdyti, CPVA ne vėliau kaip per vieną mėnesį parengia ir su Finansų ministerija bei techninės paramos gavėju suderina papildomo susitarimo prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą.

64. Sudaromu papildomu susitarimu prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties kasmet keičiamas projekto biudžetas, papildant projekto biudžetą atitinkamų metų techninės paramos, skirtos projekto vykdytojui, suma ir padidinant bendrą projekto vertę (kaupiamuoju būdu). Papildomu susitarimu prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties taip pat gali būti keičiamos ir kitos projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatos vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.

65. Vadovaudamiesi projekto finansavimo ir administravimo sutartimi techninės paramos gavėjai per 10 darbo dienų nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties arba papildomo susitarimo prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo dienos pateikia Finansų ministerijai asignavimų valdytojo patvirtintas programų, kuriose nurodoma planuojama techninė parama, sąmatas.

66. Kartu su sąmata techninės paramos gavėjai teikia Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), 77 punkte nurodytą pažymą apie biudžeto asignavimų pakeitimus. Informacija apie einamaisiais metais planuojamus atlikti iš techninės paramos finansuojamus viešuosius pirkimus atitinka Paraiškos bendrosios A dalies 6 punktą „Projekto loginis pagrindimas“.

 

VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

67. Projekto išlaidos apmokamos, deklaruojamos bei projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra atliekama vadovaujantis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatyta tvarka.

68. Mokėjimo prašyme nurodytas išlaidų kompensavimo būdas prilyginamas asignavimų perskirstymo būdui.

69. Techninės paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, turi:

69.1. atlikti informavimo apie projektą veiksmus, kaip tai nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse;

69.2. laikytis kitų projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

70. Visos įgyvendinant projektą atliktos studijos, nuomonių tyrimai ir pan. turi būti skelbiami interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Aprašas gali būti keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

72. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

73. Pareiškėjas ir techninės paramos gavėjas turi teisę apskųsti CPVA ir (arba) Finansų ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

Žmogiškųjų išteklių plėtros,

Ekonomikos augimo, Sanglaudos

skatinimo ir Techninės paramos veiksmų

programų prieduose numatytoms

informavimo ir viešinimo priemonėms

1 priedas

 

(Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės forma)

 

PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Eil. Nr.

Duomenys apie paraišką

Taip

Ne

Po patikslinimo Taip

1.

Ar paraiškos bendroji (A) dalis pateikta nustatytu laikotarpiu (per 15 darbo dienų nuo įgyvendinančiosios institucijos rašto, kuriuo galimi techninės paramos gavėjai yra informuojami apie 2008 metų maksimalias techninės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui sumas, taikomas rengiant ir teikiant paraiškas, ir kuriuo galimiems techninės paramos gavėjams teikiamas pasiūlymas pateikti paraiškas, gavimo dienos)?

£[]

£[]

£[]

2.

Ar paraiška pateikta tinkamai (išsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pareiškėjo įteikta asmeniškai)?

£[]

£[]

£[]

3.

Ar pateikta paraiška parengta tinkamos formos popieriniu ir elektroniniu variantais (patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861)?

£[]

£[]

£[]

4.

Ar paraiška yra tinkamai sukomplektuota:

£[]

£[]

£[]

4.1. Ar pateiktas nustatytas paraiškos kopijų skaičius?

£[]

£[]

£[]

4.2. Ar paraiška užpildyta lietuvių kalba?

£[]

£[]

£[]

4.3. Ar visi paraiškos puslapiai sunumeruoti?

£[]

£[]

£[]

4.4. Ar visi paraiškoje reikalaujami laukai užpildyti?

£[]

£[]

£[]

4.5. Ar popierinis ir elektroninis paraiškų variantai yra identiški?

£[]

£[]

£[]

4.6. Ar paraiškos kopija ir paraiškos originalas identiški?

£[]

£[]

£[]

4.7. Ar paraiška pasirašyta pareiškėjo organizacijos vadovo arba jo įgalioto atsakingo asmens?

£[]

£[]

£[]

4.8. Ar paraiška yra su pareiškėjo antspaudu?

£[]

£[]

£[]

5.

Ar paraiška yra be aritmetinių klaidų?

£[]

£[]

£[]

6.

Ar pateiktas dokumentas, kuriuo liudijamas įgaliojimas pasirašyti paraišką, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo?

£[]

£[]

£[]

7.

Ar paraiškoje numatytos tinkamos projekto viešinimo priemonės?

£[]

£[]

£[]

 

Išvada dėl paraiškos administracinės atitikties (Taip/Ne):

Komentarai:

 

Projekto vertintojas:

(pareigos, vardas, pavardė, parašas)

 

Vertinimo data:

 

Susipažinau

(pareigos, vardas, pavardė, parašas)

 

Data:

 

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms

2 priedas

 

(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, metodiniai nurodymai vertintojams

Taip, ne

Pastabos

1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su atitinkamos veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos prioriteto tikslą ir uždavinį, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas.

Paaiškinimai: Galima teigti, kad įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką bus teigiamas, t. y. projektu siekiama didesnio ES fondų paramos skirstymo skaidrumo, bus užtikrintas viešas informacijos apie veiksmų programas pateikimas tikslinėms grupėms plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones.

Projekto rezultatai pagerins ES fondų, skiriamų veiksmų programai finansuoti, panaudojimo kokybę, veiksmingumą ir nuoseklumą, padės tobulinti veiksmų programos strategiją ir įgyvendinimą.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su atitinkamos veiksmų programos priede pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ bent vienos veiklos aprašymu.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekto veiklos atitinka bent vieną veiklą nurodytą veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ aprašyme.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše nurodytų veiklų.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną Apraše numatytą veiklą.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmu programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ aprašyme ir Apraše.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane informavimo planui įgyvendinti (toliau – metinis informavimo ir viešinimo priemonių planas) nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projektas yra susijęs su strateginiu tikslų įgyvendinimu, t. y. kad projektas ir projekto vykdytojas, nustatytas metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane, ir teikiamo projekto tikslai, ir laukiami rezultatai atitinka metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane numatytus projekto tikslus ir rezultatus.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas siekia bent vieno atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje „Informavimas ir viešinimas“ numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projektas siekia bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje „Informavimas ir viešinimas „ numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti. Pareiškėjas turi numatyti veiksmus, kurie užtikrintų priemonės rezultato rodiklio pasiekimą.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

pasiekiami, t. y. realūs;

susieti, t. y. tapatūs vykdomoms projekto veikloms;

iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

4. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

4.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis

4.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

Paaiškinimai: Būtina įvertinti, ar pareiškėjas yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs projekto finansavimo lėšų jomis taps. Jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

5. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

5.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

5.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka galimų pareiškėjų sąrašą nustatytą Apraše:

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, t. y.:

 

 

5.1.1.1. pareiškėjas nurodytas atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ galimų pareiškėjų sąraše;

 

 

5.1.1.2. pareiškėjas tiesiogiai atsakingas už teikiamo projekto rengimą valdymą ir įgyvendinimą.

 

 

5.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (pvz., reikiamos licencijos ir kt.)

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

5.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

5.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi pakankamai patirties vykdyti veiklas, kurioms tobulinti, vystyti ir kt. yra skirtas projektas.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

5.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą (pakankama komanda).

Paaiškinimai: Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

5.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

Paaiškinimai: įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.).

Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė ir įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nurodytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

6. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

6.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

6.1.1. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

Paaiškinimai. Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

6.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

6.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su dvigubu finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidom finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

6.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas. Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra tinkamai pagrįstos, t. y. ar pareiškėjas nurodė informacijos šaltinius ir išlaidų apskaičiavimo metodiką ar pareiškėjo nurodyti informacijos šaltiniai yra patikimi ir pakankami, ar taikoma išlaidų apskaičiavimo metodika yra pagrista.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

6.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis

 

 

7. Projektas atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą Lietuvai 20072013 m. planą.

Projektai atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255 (Žin., 2008, Nr. 99-3830), informavimo ir viešinimo veiklos tikslus ir uždavinius, viešinimo ir informavimo veikla skirta tikslinėms grupėms bei vykdoma pagal metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti.

Projektas atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą planą.

Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos ir atitinka finansų ministro įsakymu patvirtintus metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti.

Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis.

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS

(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai), reikia prašyti pareiškėjo patikslinti informaciją;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).

 

______________________               _____________                  _______________________                                                   _____________________

(vertintojo pareigos)                              (data)                                           (parašas)                           (vardas, pavardė)

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS PO PATIKSLINIMO (jei atlikta)

(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta; pateikti susirašinėjimo su pareiškėju duomenis)

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).

 

______________________               _____________                  _______________________                                                   _____________________

(vertintojo pareigos)                              (data)                                           (parašas)                           (vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-337, 2008-10-28, Žin., 2008, Nr. 126-4825 (2008-11-04), i. k. 1082050ISAK001K-337

Dėl finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. 1K-320 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms patvirtinimo" pakeitimo