Suvestinė redakcija nuo 2011-09-09 iki 2013-02-20
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 120-4565, i. k. 1082050ISAK001K-320
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONĖMS PATVIRTINIMO
2008 m. spalio 13 d. Nr. 1K-320
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 10.3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 780 „Dėl Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 90-3606) 2.1.5 punktu,
tvirtinu Projektų finansavimo sąlygų aprašą Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 1K-320
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONĖMS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų finansavimo sąlygų aprašas Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas naujiems galimiems techninės paramos gavėjams ir projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP1-5.2-FM-01-V priemonę „1VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722) (toliau – VP1-5.2-FM-01-V priemonė), Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP2-6.2-FM-01-V priemonę „2VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721) (toliau – VP2-6.2-FM-01-V priemonė), Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007) 3738, 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP3-4.2-FM-01-V priemonę „3VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – VP3-4.2-FM-01-V priemonė), ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717, prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui“ VP4-1.2-FM-01-V priemonę „4VP. Informavimas ir viešinimas“, nustatytą Techninės paramos veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 782 (Žin., 2008, Nr. 90-3608) (toliau – VP4-1.2-FM-01-V priemonė, o visos Aprašo 1 punkte paminėtos priemonės kartu – Priemonės).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
2. Aprašas parengtas vadovaujantis:
2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006);
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
2.2. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės);
2.3. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);
2.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132);
2.5. Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606);
2.6. Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 50-1868);
2.7. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 50-1868);
2.8. Informavimo apie ES struktūrinę paramą planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255 (Žin., 2008, Nr. 99-3830);
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Išlaidų ir finansavimo atitikties taisyklėse, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse vartojamas sąvokas.
4. Apraše pateikiama naujiems galimiems techninės paramos gavėjams ir institucijoms, kurios atliks vertinimą ir atranką, žinotina informacija apie reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, projektams, taip pat tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir projekto finansavimo dydžiui, apie informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimo finansavimo paraiškų (toliau – paraiška) priėmimą, vertinimą, atranką ir apie projektų, finansuojamų pagal Priemones, įgyvendinimo reikalavimus ir sąlygas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
5. Nauji galimi techninės paramos gavėjai prilyginami pareiškėjams, techninės paramos gavėjai – projekto vykdytojams, jų atliekamos veiklos, finansuojamos iš techninės paramos, – projektams. Informavimo ir viešinimo vertinimas suprantamas kaip informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumo vertinimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
6. Aprašas taikomas visoms Priemonėms ir šio Aprašo 15 punkte Priemonėms nurodytai sumai. Daugiau projektų finansavimo sąlygų aprašų pagal Priemones nebus rengiama.
7. Šių Priemonių projektų atrankos būdas – valstybės projektų planavimas, kuris vykdomas vadovaujantis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.
8. Šių Priemonių įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA). Tais atvejais, kai paramos gavėjas yra CPVA, įgyvendinančios institucijos funkcijas, susijusias su paraiškos priėmimu ir vertinimu, projektų finansavimo ir administravimo sutarčių bei papildomų susitarimų prie projektų finansavimo ir administravimo sutarčių parengimu ir suderinimu su techninės paramos gavėju, galutinių projektų įgyvendinimo ataskaitų priėmimu ir tikrinimu, mokėjimo prašymų ir juose nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti iš techninės paramos patvirtinimu, atlieka vadovaujančioji institucija Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių 6 punkte nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
9. VP1-5.2-FM-01-V priemonės tikslas – užtikrinti viešą informacijos apie Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą pateikimą visoms tikslinėms grupėms, plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones, pabrėžiant Europos socialinio fondo, kaip pagrindinės finansinės priemonės Europos užimtumo politikai įgyvendinti, svarbą. VP2-6.2-FM-01-V ir VP3-4.2-FM-01-V priemonių tikslai – užtikrinti viešą informacijos apie Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programų pateikimą visoms tikslinėms grupėms, plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones. VP4-1.2-FM-01-V priemonės tikslas – pabrėžiant Europos Bendrijos vaidmenį, siekti didesnio ES fondų paramos skirstymo skaidrumo, užtikrinti viešą informacijos apie veiksmų programas pateikimą visoms tikslinėms grupėms plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones.
10. Pagal Priemones remiamos veiklos:
10.1. metinių informavimo ir viešinimo priemonių planų įgyvendinimas:
10.1.7. informavimo ir viešinimo veiklos, susijusios su Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) užbaigimu;
10.2. informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas:
10.2.1. informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupės narių informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;
10.2.2. informavimo ir viešinimo procese dalyvaujančių institucijų darbuotojų informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;
10.2.3. projektų vykdytojų, atsakingų už visuomenės informavimą apie iš ES fondų gautą paramą, informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas;
10.3. informavimo ir viešinimo stebėsena:
10.3.1. kiekybiniai ir kokybiniai tikslinių grupių nuomonės tyrimai ir apklausos;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
10.3.11. informavimo ir viešinimo stebėsenos rezultatų analizė ir apibendrinimas;
Papildyta punktu:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
11. Pareiškėjai gali teikti paraiškas dėl Aprašo 10.1, išskyrus 10.1.7 punktą, 10.2.3 ir 10.3.1 punktuose nurodytų remiamų veiklų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
13. Pagal Priemones remiamos veiklos turi prisidėti prie Informavimo apie ES struktūrinę paramą plano įgyvendinimo ir atitikti metinį informavimo ir viešinimo priemonių planą Informavimo apie ES struktūrinę paramą planui įgyvendinti, sudaromą Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
14. Atskirų Priemonių finansavimo lėšų suma nustatyta veiksmų programų prieduose.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
15. Neteko galios nuo 2010-12-29
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin. 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
16. Metinės lėšų sumos naujiems galimiems techninės paramos gavėjams 2008 metais ir techninės paramos gavėjams 2009–2015 metais skiriamos Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
17. Šis Aprašas ir visa pareiškėjui žinotina informacija apie reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, projektams, taip pat tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir projekto finansavimo dydžiui, apie paraiškų priėmimą, vertinimą, atranką ir apie projektų, finansuojamų pagal Priemones, įgyvendinimo reikalavimus ir sąlygas skelbiama interneto svetainėje www. esparama.lt ir įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje www.cpva.lt.
II. REIKALAVIMAI NAUJIEMS GALIMIEMS TECHNINĖS PARAMOS GAVĖJAMS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
18. Naujas galimas techninės paramos gavėjas turi atitikti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų informavimo ir viešinimo priemonių galimų pareiškėjų sąrašą:
18.1. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP1-5.2-FM-01-V priemonę „1VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;
18.2. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP2-6.2-FM-01-V priemonę „2VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Ekonomikos augimo veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;
18.3. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP3-4.2-FM-01-V priemonę „3VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, Sanglaudos skatinimo veiksmų programą administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse;
18.4. techninę paramą veiksmų programų informavimui ir viešinimui pagal VP4-1.2-FM-01-V priemonę „4VP. Informavimas ir viešinimas“ gali gauti Finansų ministerija, daugiau nei vieną veiksmų programą arba visas veiksmų programas administruojančios tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos, nurodytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
19. Paraiškos teikiamos pagal lentelėje nurodytą veiksmų programą ir ES fondą:
Pareiškėjai |
Veiksmų programa |
ES fondas, kuriam teikiama paraiška |
Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8 punkto „Projekto biudžetas“ lentelių pagal ES fondą eilutės |
|
Projektų, finansuojamų iš Sanglaudos fondo, biudžeto eilutės |
Projektų, finansuojamų iš Europos socialinio fondo (toliau – ESF), biudžeto eilutės |
|||
Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius |
|
|
|
|
Aplinkos ministerija |
Sanglaudos skatinimo veiksmų programa |
Sanglaudos fondas |
6.6 |
|
Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos |
Ekonomikos augimo veiksmų programa |
Sanglaudos fondas |
6.6 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Susisiekimo ministerija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
Sanglaudos skatinimo veiksmų programa |
Sanglaudos fondas |
6.6 |
|
Švietimo ir mokslo ministerija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Ūkio ministerija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Vidaus reikalų ministerija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Finansų ministerija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Įgyvendinančiosios institucijos |
|
|
|
|
Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra |
Sanglaudos skatinimo veiksmų programa |
Sanglaudos fondas |
6.6 |
|
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
VšĮ Europos socialinio fondo agentūra |
Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ |
Ekonomikos augimo veiksmų programa |
Sanglaudos fondas |
6.6 |
|
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Transporto investicijų direkcija |
Techninės paramos veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Lietuvos mokslo taryba |
Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa |
ESF |
|
1.3, 3.4 |
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-337, 2008-10-28, Žin., 2008, Nr. 126-4825 (2008-11-04), i. k. 1082050ISAK001K-337
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
III. PROJEKTŲ REIKALAVIMAI
21. Projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), patvirtintus bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 2 priedas) išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus. Projektas atitinka bendruosius ir specialiuosius atrankos kriterijus, jei jis teigiamai įvertinamas pagal visus Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nurodytus vertinimo aspektus.
22. Projektai turi prisidėti prie horizontaliųjų sričių įgyvendinimo: darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimo.
24. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, nustatyti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programose.
241. Projektai turi įgyvendinti tokias informavimo ir viešinimo priemones bei vykdomas veiklas, kurios atitinka auditorijos poreikius kiekvienu konkrečiu atveju. Informacijos turinys ir sklaidos būdai yra pasirenkami atsižvelgiant į auditorijos apibrėžtą amžių, užsiėmimą ar regioną. Tikslinė auditorija turi būti pasiekiama mažiausiomis sąnaudomis.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
IV. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTŲ IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO DYDŽIO REIKALAVIMAI
25. Techninės paramos lėšomis įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo sąlygas ir kategorijas nustato Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės ir šių taisyklių priedas „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“.
26. Pagal Priemones tinkamomis finansuoti gali būti pripažintos šios, tiesiogiai susijusios su informavimu apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinės paramos viešinimu, informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimu bei informavimo ir viešinimo stebėsena ir vertinimu ir būtinos metiniams informavimo ir viešinimo priemonių planams vykdyti, išlaidų kategorijos:
26.2. konsultavimo, studijų ir tyrimų išlaidos, taip pat techninės paramos informavimo ir viešinimo projektų audito išlaidos, jeigu CPVA nustatė, kad turi būti atliktas projekto auditas;
26.3. renginių organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos (įskaitant patalpų nuomos, įrangos nuomos, transporto priemonių nuomos ir kitas išlaidas);
27. Visos išlaidos turi būti aiškiai nustatomos, jas turi būti įmanoma pagrįsti ir įrodyti dokumentais pagal Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir šio Aprašo reikalavimus.
28. Pagal Priemones tinkamomis finansuoti gali būti pripažintos ir finansuojamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.
29. Techninės paramos gavėjams pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programas techninė parama skiriama iš ES fondų. Techninės paramos gavėjams pagal Techninės paramos veiksmų programą techninė parama skiriama iš ES fondų lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, atitinkamai išlaikant 85 ir 15 procentų santykį tarp ES lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Didžiausias leistinas skirti projektui finansuoti lėšų dydis gali sudaryti iki 100 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
30. Išlaidos, kurios neatitinka Aprašo 26, 27 ir 28 punktuose nurodytų išlaidų kategorijų ir finansavimo sąlygų, yra netinkamos finansuoti.
31. Visais atvejais netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis yra laikomos tos išlaidos, kurios pagal Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių ir šio Aprašo nuostatas yra priskiriamos prie finansavimo reikalavimų neatitinkančių išlaidų.
32. Techninės paramos gavėjas privalo iš techninės paramos finansuotas išlaidas, kurios pagal pateiktus mokėjimo prašymus nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti, apmokėti iš kitų lėšų, ne iš tų, kurios nurodytos projektų finansavimo ir administravimo sutartyje.
33. Informavimui apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinės paramos viešinimui, finansuojamam iš Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos arba Techninės paramos veiksmų programos, taikomas kryžminio finansavimo būdas, leidžiantis per visą 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo laikotarpį neviršijant 10 procentų ES lėšų limito Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioritetui „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ ir Techninės paramos veiksmų programos prioritetui „Techninė parama Europos Sąjungos struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimui“, finansuoti veiksmus, patenkančius į kito fondo paramos taikymo sritį tik tuo atveju, jeigu jie būtini veiklai tinkamai įgyvendinti ir yra tiesiogiai su juo susiję.
Finansų ministerija, įvertinusi techninės paramos gavėjų ir naujų galimų techninės paramos gavėjų pateiktą kryžminio finansavimo būdu skiriamos techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui poreikio pagrindimą, vadovaudamasi Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 4 punktu, kiekvienam konkrečiam techninės paramos gavėjui ir naujam galimam techninės paramos gavėjui nustato maksimalų kryžminio finansavimo būdu skiriamos techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui dydį 3 metams.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
34. Techninė parama, skiriama konkrečiam techninės paramos gavėjui, nustatoma vadovaujantis Europos Sąjungos 2007–2013 metų techninės paramos informavimui apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. 1K-284 (Žin., 2008, Nr. 108-4139).
35. Neteko galios nuo 2010-12-29
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin. 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA
37. Paraiška teikiama vieną kartą visam 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos programavimo laikotarpiui, pildant paraiškos dėl projekto finansavimo bendrąją (A) dalį, kurios forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861). Paraiškos specialioji (B) dalis nepildoma.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
38. Paraiškos bendroji (A) dalis turi būti pildoma vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).
39. Neteko galios nuo 2011-09-09
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin. 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
391. Finansų ministerija informuoja techninės paramos gavėjus ir naujus galimus techninės paramos gavėjus apie numatomą skirti techninę paramą informavimui apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinės paramos viešinimui Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
40. Neteko galios nuo 2010-12-29
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin. 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
41. Techninės paramos gavėjas parengia ir raštu pateikia paraišką Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
42. Paraiškas priima ir registruoja įgyvendinančioji institucija, išskyrus šio Aprašo 8 punkte nurodytu atveju, kai techninės paramos gavėja – CPVA, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
43. Pareiškėjas privalo pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, ir vieną paraiškos kopiją, ant kurios turi būti nurodyta „KOPIJA“. Visi paraiškos lapai turi būti sunumeruoti iš eilės. Pareiškėjas taip pat turi pateikti elektroninę paraiškos versiją kompiuterinėje laikmenoje (kompaktiniame diske). Paraiškos originalo, kopijos ir elektroninio paraiškos varianto turinys turi būti identiški.
44. Paraiškos turi būti pateiktos CPVA, o Aprašo 8 punkte nurodytu atveju – vadovaujančiajai institucijai vienu iš trijų nurodytų būdų:
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
45. Kitais būdais išsiųstos arba kitais adresais įteiktos, arba po Aprašo 41 punkte nurodyto termino pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.
46. Informaciją apie registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) CPVA paskelbia svetainėje www.esparama.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos unikalų kodą, prašomą lėšų sumą, pateikdama trumpą projekto aprašymą.
47. CPVA, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis ir šiuo Aprašu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos jas įvertina. Tais atvejais, kai naujo galimo techninės paramos gavėjo prašoma pateikti papildomų dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, paraiškų įvertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek laiko reikia papildomiems dokumentams pateikti, paraiškoje pateiktai informacijai papildyti ar patikslinti, tačiau ne ilgiau kaip 15 darbo dienų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
48. Informacija pareiškėjams teikiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Finansų ministerija pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 33 punktą nerengia veiksmų programų informavimui ir viešinimui skirtų informacijos teikimo pareiškėjams ir projektų vykdytojams tvarkos aprašų.
49. Naujas galimas techninės paramos gavėjas pasiūlyme teikti paraiškas CPVA nurodytais telefonais, raštu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl paraiškos pildymo, kitus su finansavimo skyrimu susijusius klausimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
50. Paraiškų vertinimas ir atranka atliekami Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
51. Paraiškų vertinimo etapai:
51.1. administracinės atitikties vertinimas:
51.1.1. vertinimo metu nustatoma, ar užpildyti visi paraiškos punktai, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi šiame Apraše nurodyti dokumentai;
51.1.2. vertinimas atliekamas, užpildant Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 1 priedas);
51.1.3. nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui. Jei paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, tačiau tai netrukdo pereiti į kitą vertinimo etapą, CPVA gali priimti sprendimą perduoti tokią paraišką kitam vertinimo etapui galutinai nepabaigusi administracinės atitikties vertinimo;
51.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas:
51.2.1. vertinimo metu nustatoma pareiškėjo ir projekto atitiktis nustatytiems bendriesiems bei specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo dydis;
52. Jei administracinės atitikties arba tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties arba tinkamumo finansuoti reikalavimus, ar su paraiška yra pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma per rašte nustatytą terminą pateikti trūkstamus ar papildomus duomenis, dokumentus, patikslinti ar papildyti paraiškoje pateiktą informaciją. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, CPVA turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.
53. Vertindama CPVA gali pasikviesti pareiškėją pokalbio, tai pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje. Pokalbyje su pareiškėju dalyvauja ne mažiau kaip 2 CPVA atstovai; pokalbis yra protokoluojamas ir, apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, gali būti įrašomas.
54. Informaciją apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimą perėjusias paraiškas užbaigusi vertinimą CPVA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų paskelbia svetainėje www.esparama.lt, papildydama šio Aprašo 46 punkte nurodytą informaciją.
55. CPVA, įvertinusi pateiktas paraiškas, Finansų ministerijai teikia projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868, Nr. 114-4371).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
56. Sprendimas dėl projektų finansavimo priimamas Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
57. Finansų ministerija apie Aprašo 56 punkte nurodytą sprendimą dėl projektų finansavimo informuoja CPVA Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytais terminais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
58. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą ir inicijuoja projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymą.
59. Projektų finansavimo ir administravimo sutartys sudaromos Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
60. Sutartys sudaromos visam 2007–2015 metų ES struktūrinės paramos administravimo laikotarpiui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
61. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) patvirtintą formą.
62. CPVA pagal šią formą parengia projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą, kurį išsiunčia techninės paramos gavėjui, nurodydama pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Jei techninės paramos gavėjas per rašte nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašo sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas. CPVA apie tai informuoja Finansų ministeriją Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
63. 2009 m. ir kiekvienais paskesniais metais Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimą, reglamentuojantį atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymą pagal programas ir kuriuo tvirtinamos techninės paramos gavėjams skiriamos maksimalios techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui sumos, CPVA parengia ir su techninės paramos gavėju suderina papildomo susitarimo prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
64. Sudaromu papildomu susitarimu prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties kasmet keičiamas projekto biudžetas, papildant projekto biudžetą atitinkamų metų techninės paramos, skirtos projekto vykdytojui, suma ir padidinant bendrą projekto vertę (kaupiamuoju būdu). Papildomu susitarimu prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties taip pat gali būti keičiamos ir kitos projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatos vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.
65. Techninės paramos gavėjai ar jų asignavimų valdytojai, jeigu techninės paramos gavėjai nėra asignavimų valdytojai, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka pateikia Finansų ministerijai programų, kuriose planuojama techninė parama, sąmatas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
66. Kartu su sąmata techninės paramos gavėjai teikia Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), 77 punkte nurodytą pažymą apie biudžeto asignavimų pakeitimus. Informacija apie einamaisiais metais planuojamus atlikti iš techninės paramos finansuojamus viešuosius pirkimus atitinka Paraiškos bendrosios A dalies 6 punktą „Projekto loginis pagrindimas“.
VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
67. Projekto išlaidos apmokamos, deklaruojamos bei projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra atliekama vadovaujantis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse bei projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatyta tvarka.
68. Mokėjimo prašyme nurodytas išlaidų kompensavimo būdas prilyginamas asignavimų perskirstymo būdui.
69. Techninės paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, turi:
69.1. atlikti informavimo apie projektą veiksmus, kaip tai nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse;
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Pareiškėjas ir techninės paramos gavėjas turi teisę apskųsti CPVA ir (arba) Finansų ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Projektų finansavimo sąlygų aprašo
Žmogiškųjų išteklių plėtros,
Ekonomikos augimo, Sanglaudos
skatinimo ir Techninės paramos veiksmų
programų prieduose numatytoms
informavimo ir viešinimo priemonėms
1 priedas
(Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės forma)
PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Duomenys apie paraišką |
Taip |
Ne |
Po patikslinimo Taip |
1. |
Ar paraiškos bendroji (A) dalis pateikta nustatytu laikotarpiu (per 15 darbo dienų nuo įgyvendinančiosios institucijos rašto, kuriuo nauji galimi techninės paramos gavėjai yra informuojami apie 2008 metų maksimalias techninės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų informavimui ir viešinimui sumas, taikomas rengiant ir teikiant paraiškas, ir kuriuo naujiems galimiems techninės paramos gavėjams teikiamas pasiūlymas pateikti paraiškas, gavimo dienos)? |
£ |
£ |
£ |
2. |
Ar paraiška pateikta tinkamai (išsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pareiškėjo įteikta asmeniškai)? |
£ |
£ |
£ |
3. |
Ar pateikta paraiška parengta tinkamos formos popieriniu ir elektroniniu variantais (patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861)? |
£ |
£ |
£ |
4. |
Ar paraiška yra tinkamai sukomplektuota: |
£ |
£ |
£ |
4.1. Ar pateiktas nustatytas paraiškos kopijų skaičius? |
£ |
£ |
£ |
|
4.2. Ar paraiška užpildyta lietuvių kalba? |
£ |
£ |
£ |
|
4.3. Ar visi paraiškos puslapiai sunumeruoti? |
£ |
£ |
£ |
|
4.4. Ar visi paraiškoje reikalaujami laukai užpildyti? |
£ |
£ |
£ |
|
4.5. Ar popierinis ir elektroninis paraiškų variantai yra identiški? |
£ |
£ |
£ |
|
4.6. Ar paraiškos kopija ir paraiškos originalas identiški? |
£ |
£ |
£ |
|
4.7. Ar paraiška pasirašyta pareiškėjo organizacijos vadovo arba jo įgalioto atsakingo asmens? |
£ |
£ |
£ |
|
4.8. Ar paraiška yra su pareiškėjo antspaudu? |
£ |
£ |
£ |
|
5. |
Ar paraiška yra be aritmetinių klaidų? |
£ |
£ |
£ |
6. |
Ar pateiktas dokumentas, kuriuo liudijamas įgaliojimas pasirašyti paraišką, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo? |
£ |
£ |
£ |
7. |
Ar paraiškoje numatytos tinkamos projekto viešinimo priemonės? |
£ |
£ |
£ |
Išvada dėl paraiškos administracinės atitikties (Taip/Ne): |
|
Komentarai: |
|
Projekto vertintojas: (pareigos, vardas, pavardė, parašas) |
|
Vertinimo data: |
|
Susipažinau (pareigos, vardas, pavardė, parašas) |
|
Data: |
|
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms
2 priedas
(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Bendrasis kriterijus |
Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, metodiniai nurodymai vertintojams |
Taip, ne |
Pastabos |
1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu. |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su atitinkamos veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos prioriteto tikslą ir uždavinį, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas. Paaiškinimai: Galima teigti, kad įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką bus teigiamas, t. y. projektu siekiama didesnio ES fondų paramos skirstymo skaidrumo, bus užtikrintas viešas informacijos apie veiksmų programas pateikimas tikslinėms grupėms plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones. Projekto rezultatai pagerins ES fondų, skiriamų veiksmų programai finansuoti, panaudojimo kokybę, veiksmingumą ir nuoseklumą, padės tobulinti veiksmų programos strategiją ir įgyvendinimą. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla. |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su atitinkamos veiksmų programos priede pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ bent vienos veiklos aprašymu. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekto veiklos atitinka bent vieną veiklą nurodytą veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ aprašyme. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše nurodytų veiklų. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną Apraše numatytą veiklą. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).
Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmu programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ aprašyme ir Apraše. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo. |
2.1.1. Metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane informavimo planui įgyvendinti (toliau – metinis informavimo ir viešinimo priemonių planas) nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projektas yra susijęs su strateginiu tikslų įgyvendinimu, t. y. kad projektas ir projekto vykdytojas, nustatytas metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane, ir teikiamo projekto tikslai, ir laukiami rezultatai atitinka metiniame informavimo ir viešinimo priemonių plane numatytus projekto tikslus ir rezultatus. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Projektas siekia bent vieno atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje „Informavimas ir viešinimas“ numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projektas siekia bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje „Informavimas ir viešinimas „ numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti. Pareiškėjas turi numatyti veiksmus, kurie užtikrintų priemonės rezultato rodiklio pasiekimą. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
|
3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; pasiekiami, t. y. realūs; susieti, t. y. tapatūs vykdomoms projekto veikloms; iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
4. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Sąjungos politikos sričių nuostatomis. |
4.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Sąjungos bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
4.1.1. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos viešųjų pirkimų politikos nuostatomis. Paaiškinimai: Būtina įvertinti, ar pareiškėjas yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs projekto finansavimo lėšų jomis taps. Jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
5. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
5.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus. |
5.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka galimų pareiškėjų sąrašą nustatytą Apraše: Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, t. y.: |
|
|
5.1.1.1. pareiškėjas nurodytas atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Informavimas ir viešinimas“ galimų pareiškėjų sąraše; |
|
|
||
5.1.1.2. pareiškėjas tiesiogiai atsakingas už teikiamo projekto rengimą valdymą ir įgyvendinimą. |
|
|
||
5.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (pvz., reikiamos licencijos ir kt.) Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
5.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą. |
5.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi pakankamai patirties vykdyti veiklas, kurioms tobulinti, vystyti ir kt. yra skirtas projektas. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
|
5.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą (pakankama komanda). Paaiškinimai: Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
5.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. Paaiškinimai: įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė ir įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nurodytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
6. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
6.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas |
6.1.1. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas. Paaiškinimai. Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
6.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
6.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su dvigubu finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidom finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
|
6.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas. Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra tinkamai pagrįstos, t. y. ar pareiškėjas nurodė informacijos šaltinius ir išlaidų apskaičiavimo metodiką ar pareiškėjo nurodyti informacijos šaltiniai yra patikimi ir pakankami, ar taikoma išlaidų apskaičiavimo metodika yra pagrista. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
||
6.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis |
|
|
||
7. Projektas atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą Lietuvai 2007–2013 m. planą. |
Projektai atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255 (Žin., 2008, Nr. 99-3830), informavimo ir viešinimo veiklos tikslus ir uždavinius, viešinimo ir informavimo veikla skirta tikslinėms grupėms bei vykdoma pagal metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti. |
Projektas atitinka Informavimo apie ES struktūrinę paramą planą. Paaiškinimai: Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos ir atitinka finansų ministro įsakymu patvirtintus metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti. Informacijos šaltinis: Paraiškos A dalis. |
|
|
VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS
(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta)
Vertinimo išvada:
£ paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;
£ paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai), reikia prašyti pareiškėjo patikslinti informaciją;
£ paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).
______________________ _____________ _______________________ _____________________
(vertintojo pareigos) (data) (parašas) (vardas, pavardė)
VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS PO PATIKSLINIMO (jei atlikta)
(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta; pateikti susirašinėjimo su pareiškėju duomenis)
Vertinimo išvada:
£ paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;
£ paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).
______________________ _____________ _______________________ _____________________
(vertintojo pareigos) (data) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-337, 2008-10-28, Žin., 2008, Nr. 126-4825 (2008-11-04), i. k. 1082050ISAK001K-337
Dėl finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. 1K-320 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-399, 2010-12-20, Žin., 2010, Nr. 153-7842 (2010-12-28), i. k. 1102050ISAK001K-399
Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. 1K-320 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-297, 2011-09-02, Žin., 2011, Nr. 111-5241 (2011-09-08), i. k. 1112050ISAK001K-297
Dėl finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. 1K-320 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms informavimo ir viešinimo priemonėms patvirtinimo" pakeitimo