Įsakymas netenka galios 2011-09-23:
Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-83, 2011-09-08, Žin., 2011, Nr. 115-5448 (2011-09-22), i. k. 111203IISAK0001V-83
Dėl Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos tvarkos patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2010-07-01 iki 2011-09-22
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 53-2075, i. k. 10720EIISAK00000046
VALSTYBINĖS ENERGETIKOS INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL IŠANKSTINIO SKUNDŲ NE TEISME DĖL ENERGETIKOS OBJEKTŲ, ĮRENGINIŲ IR APSKAITOS PRIEMONIŲ GEDIMŲ, EKSPLOATAVIMO, ENERGIJOS KOKYBĖS REIKALAVIMŲ, ENERGIJOS APSKAITOS IR MOKĖJIMO UŽ SUVARTOTĄ ENERGIJĄ PAŽEIDIMŲ, AVARIJŲ, ENERGIJOS TIEKIMO NUTRAUKIMO, SUSTABDYMO AR RIBOJIMO NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. gegužės 10 d. Nr. 46
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224) 26 str. 2 punktu ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatų (Žin., 2002, Nr. 79-3374) 7.11 ir 13.4 punktais:
1. Tvirtinu Išankstinio skundų ne teisme dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo taisykles (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės energetikos inspekcijos prie Ūkio ministerijos viršininko 2002 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 75 patvirtintą išankstinės skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą dėl energetikos objektų, įmonių įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo.
3. Pavedu Technikos skyriaus vedėjui paruošti skundo priėmimo faktą patvirtinančios pažymos blanką ir išspausdinti spaustuvėje reikiamu tiražu.
4. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Valstybinės energetikos inspekcijos Priežiūros skyriaus vedėjui.
PATVIRTINTA
Valstybinės energetikos inspekcijos
prie Ūkio ministerijos viršininko
2007 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 46
IŠANKSTINIO SKUNDŲ NE TEISME DĖL ENERGETIKOS OBJEKTŲ, ĮRENGINIŲ IR APSKAITOS PRIEMONIŲ GEDIMŲ, EKSPLOATAVIMO, ENERGIJOS KOKYBĖS REIKALAVIMŲ, ENERGIJOS APSKAITOS IR MOKĖJIMO UŽ SUVARTOTĄ ENERGIJĄ PAŽEIDIMŲ, AVARIJŲ, ENERGIJOS TIEKIMO NUTRAUKIMO, SUSTABDYMO AR RIBOJIMO NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios išankstinio skundų (toliau – skundų) ne teisme dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja išankstinę skundų dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo ne teisme tvarką.
2. Valstybinės energetikos inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – VEI) pareigūnai skundus nagrinėja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224) 26 straipsniu, Lietuvos Respublikos Viešojo administravimo įstatymu (Žin., 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu (Žin., 2007, Nr. 12-488), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 09 25 nutarimu Nr. 1491 patvirtintu „Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos aprašu“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105), kitais specialiais teisės aktais bei šiomis Taisyklėmis.
3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme apibrėžtas sąvokas.
Pagrindinės šių Taisyklių sąvokos:
Energija – elektros ir šilumos energija bei gamtinės dujos.
Energijos tiekimas – energijos pristatymas ir/ar pardavimas vartotojams.
Energetikos objektas – elektrinės ir katilinės; elektros tinklai ir jų priklausiniai; gamtinių dujų sistemos; gamtinių dujų saugyklos; suskystintųjų gamtinių dujų importo, eksporto terminalai bei saugyklos; magistraliniai naftotiekiai, produktotiekiai; naftos perdirbimo įrenginiai; naftos ir naftos produktų terminalai bei saugyklos; šilumos tiekimo tinklai ir jų priklausiniai.
Energetikos įrenginys – techninė konstrukcija (mechanizmas, mašina, aparatas, linija, jų pagalbiniai įtaisai), skirta energijos ištekliams ir (ar) energijai žvalgyti, išgauti, perdirbti, gaminti, laikyti, transportuoti, perduoti bei skirstyti.
Energijos vartotojas (toliau – vartotojas) – juridinis ar fizinis asmuo bei įmonė, neturinti juridinio asmens teisių, perkantys energiją.
Asmuo – fizinis asmuo (individas) ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas asmuo, neturintis juridinio asmens teisių (taryba, valdyba, komisija, visuotinis narių susirinkimas, nuolat veikiantis pasitarimas ir t. t.).
Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į instituciją, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.
Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipiasi į instituciją raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.
Pareigūnas – valstybės tarnautojas, turintis administravimo įgaliojimus pagal pareigas pavaldiems ir nepavaldiems asmenims.
Privati informacija – ypatingi fizinio asmens duomenys, kaip juos nustato Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), informacija apie asmenį ir jo šeimos gyvenimą, su fizinio asmens garbe ir orumu susijusi informacija.
Skundas (prašymas) – asmens rašytinis kreipimasis į instituciją, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.
Sprendimas – administracinis sprendimas, kurio priėmimu baigiamas skundo nagrinėjimas.
Paslauga – atlygintina veikla arba (ir) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis.
Paslaugų teikėjas – asmuo, kuris vykdydamas savo verslą siūlo ir atlygintinai suteikia paslaugas vartotojams (energijos tiekėjas, pastato inžinerinių sistemų prižiūrėtojas ir t. t.).
Kitas asmuo – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių, kurio veiksmas (neveikimas) skundžiamas.
Prekė – kiekvienas daiktas, siūlomas parduoti arba parduodamas vartotojui. Šilumos ir elektros energija, gamtinės dujos taip pat laikomos prekėmis.
II. SKUNDŲ PRIĖMIMAS
5. Pareiškėjai ir jų skundai VEI arba VEI teritoriniuose skyriuose priimami darbo dienomis visą darbo dienos laiką. Skundai turi atitikti šių Taisyklių III skyriaus reikalavimus.
7. Skundai registruojami žurnale ar atitinkamoje kompiuterinėje programoje. Elektroniniu paštu gauti skundai registruojami ir jų valdymas VEI organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.
8. Pareiškėjas, manydamas, kad pardavėjas, paslaugos teikėjas, kitas asmuo pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją, kitą asmenį ir išdėstyti savo reikalavimą (LR vartotojų teisių apsaugos įstatymo 20 str. 1 d.).
9. Skundo priėmimo VEI faktas pareiškėjui patvirtinamas pažyma, kurioje nurodoma skundo priėmimo data, skundą priėmusio darbuotojo vardas, pavardė, telefono numeris, skundo registracijos numeris. Paštu ar elektroniniu paštu pateikto skundo priėmimo faktą patvirtinanti pažyma asmeniui išsiunčiama paštu ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo jo gavimo VEI dienos.
9.1. Asmeniškai pateikto skundo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą asmeniui (ar jo atstovui) įteikia VEI arba VEI teritorinio skyriaus sekretorė skundo priėmimo metu.
9.2. Skundų, pateiktų paštu, priėmimo faktą patvirtinančią pažymą pareiškėjui išsiunčia sekretorė. Kai skundas, gautas VEI, yra persiunčiamas tirti VEI teritoriniam skyriui, jo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą asmeniui išsiunčia VEI sekretorė, pažymoje nurodydama, kuriam skyriui skundas yra nusiųstas.
9.3. Jeigu institucija, neturinti įgaliojimų priimti sprendimą dėl skunde išdėstyto klausimo, persiunčia skundą VEI, sekretorė skundą užregistruoja ir jo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą išsiunčia pareiškėjui.
9.4. Jeigu VEI arba VEI teritoriniai skyriai neturi įgaliojimų priimti sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos, perduoda skundą kompetentingai institucijai. Apie tai VEI arba VEI teritorinio skyriaus sekretorė pareiškėjui praneša raštu. Skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik sutikus pareiškėjui. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti skundą gavimo datos. Jeigu per VEI nustatytą terminą iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodant grąžinimo priežastis).
III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJO SKUNDUI
10. Skunde turi būti nurodyta:
10.2. Pareiškėjo vardas, pavardė, adresas, telefono numeris, o tais atvejais, kai pareiškėjas yra juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių, -jo visas pavadinimas, buveinė, kodas, atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris.
10.3. Pardavėjo, paslaugų teikėjo, kito asmens, kurio veiksmas (neveikimas) skundžiamas, pavadinimas, adresas (buveinė).
10.4. Konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas), aktas arba sprendimas, jo priėmimo (įvykdymo) data.
10.5. Pareiškėjo reikalavimas, aplinkybės, kuriomis asmuo grindžia savo reikalavimą, skunde išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijų sąrašas.
11. Skundas turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašytas valstybine kalba ir pareiškėjo ar jo atstovo pasirašytas.
13. Nevalstybine kalba surašyti skundai nagrinėjami bendra tvarka. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.
15. Jei kyla abejonių dėl pateiktų dokumentų kopijų tikrumo, VEI turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas ir (ar) pardavėjas, paslaugų teikėjas pateiktų dokumentų originalus.
16. Prie skundo pridedamas skundžiamas aktas arba sprendimas. Taip pat pridedamas dokumentas, patvirtinantis pareiškėjo reikalavimų ar prieštaravimų skundžiamai įmonei įteikimą, ir gautas atsakymas (jeigu jis buvo gautas) arba jų kopijos. Kai skundžiamas įmonės neveikimas, VEI gali inicijuoti patikrinimą pagal savo kompetenciją vietoje.
IV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
18. Skundai nagrinėjami laikantis rungimosi, skundo nagrinėjimo operatyvumo ir skaidrumo, pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, efektyvumo ir tarnybinio bendradarbiavimo principais.
19. Skundą, kaip taisyklė, nagrinėja VEI (VEI teritorinio skyriaus) pareigūnas rašytinio proceso tvarka pagal pateiktus rašytinius ir (ar) daiktinius įrodymus. Prireikus pareigūnas gali organizuoti žodinį skundo nagrinėjimą, kai būtina išklausyti žodinius ginčo šalių paaiškinimus, kai siekiama sudaryti sąlygas ginčą išspręsti taikiai, arba kitais reikiamais atvejais.
20. Išimtinais atvejais VEI viršininkas arba VEI teritorinio skyriaus vedėjas (jeigu skundas priimtas VEI teritoriniame skyriuje), atsižvelgdamas į skundo turinį, šalių ar skundą tiriančių pareigūnų siūlymus, gali priimti sprendimą sudaryti komisiją skundui nagrinėti:
20.1. Į komisiją VEI viršininko įsakymu (VEI teritorinio skyriaus vedėjo potvarkiu) skiriami VEI pareigūnai ir esant reikalui gali būti kviečiami kitų institucijų atstovai.
20.2. VEI pareigūnas, paskirtas komisijos pirmininku, išsiunčia pardavėjui, paslaugų teikėjui, kitam asmeniui, dėl kurių veiksmų (neveikimo) yra pateiktas pareiškėjo skundas, šio skundo ir jo priedų kopijas bei pareikalauja ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pranešimo gavimo dienos raštu pateikti išsamius paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus.
20.3. Nagrinėjant skundą žodinio proceso tvarka, šalims ir kitiems suinteresuotiems asmenims jiems priimtinu būdu turi būti pranešta apie skundo nagrinėjimo posėdžio vietą, datą ir laiką.
20.4. Nagrinėjant skundą žodinio proceso tvarka, nagrinėjimas vyksta valstybine lietuvių kalba. Kai pareiškėjas ar kiti suinteresuoti asmenys nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, komisijos posėdyje turi dalyvauti vertėjas.
20.5. Jeigu pareiškėjas neatvyksta į skundą nagrinėjančios komisijos posėdį be pateisinamos priežasties arba nepateikia paaiškinimų ir kitų įrodymų, skundo nagrinėjimas nutraukiamas pagal šių Taisyklių 28 punkto 2 papunktį. Jeigu pardavėjas ar paslaugų teikėjas, kitas asmuo, kurių veiksmas (neveikimas) skundžiamas, neatvyksta į skundą nagrinėjančios komisijos posėdį arba nepateikia paaiškinimų ir kitų įrodymų, skundą nagrinėjanti komisija turi teisę priimti sprendimą atsižvelgdama į turimus įrodymus.
20.6. Prireikus VEI pareigūnas organizuoja faktinių duomenų patikrinimą vietoje. Pareiškėjui ir suinteresuotiems asmenims turi būti pranešta apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tiriant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, pareiškėjui ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais.
Žodiniai paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti patikrinimo akte ir šis aktas pasirašytas komisijos narių. Rašytiniai paaiškinimai pridedami prie patikrinimo akto.
20.7. Ginčo šalys ir kiti nagrinėjant ginčą dalyvaujantys asmenys turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, daryti išrašus, nuorašus, kopijas, teikti įrodymus ir dalyvauti juos tiriant, užduoti klausimus kitiems nagrinėjant ginčą dalyvaujantiems asmenims, pateikti prašymus, gauti ginčą nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašą, naudotis kitomis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme suteiktomis teisėmis. Šiomis teisėmis nagrinėjant ginčą dalyvaujantys asmenys privalo naudotis sąžiningai, nevilkindami ginčo nagrinėjimo.
20.8. Komisija, ištyrusi skundą ir visą turimą medžiagą, įvertinusi pateiktas išvadas ir pasiūlymus, savo sprendimą įformina aktu arba protokolu, kurį pasirašo visi komisijos nariai. Komisijos narys, nesutinkantis su tyrimo išvadomis, savo atskirą nuomonę išdėsto akto (protokolo) gale arba ant atskiro lapo. Tyrimo akto (protokolo) pagrindu Komisijos pirmininkas pareiškėjui paruošia laiško projektą, kurį pasirašo VEI viršininkas; jeigu skundas priimtas VEI teritoriniame skyriuje, laišką pasirašo VEI teritorinio skyriaus vedėjas.
21. VEI (VEI teritorinio skyriaus) pareigūnas, nagrinėjantis skundą, išsiaiškina ginčo esmę, ištiria turimus įrodymus ir imasi priemonių šalims sutaikyti.
22. VEI turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas patikslintų skundo esmę, arba paprašyti pateikti papildomų dokumentų ar duomenų, reikalingų sprendimui priimti, ir nustatyti protingą terminą tokiems dokumentams ar duomenims pateikti. Prašymas turi būti teisėtas ir motyvuotas.
VEI turi kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas teises.
23. VEI gautus skundus draudžiama persiųsti nagrinėti įmonėms ar darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.
24. Nagrinėti pareiškėjo skundo neturi teisės valstybės pareigūnas ar tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.
25. VEI pareiškėjo skundą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo, atitinkančio 11 punkto reikalavimus, pateikimo dienos, jeigu kiti įstatymai nenumato kitaip. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą pareiškėjo skundo nagrinėjimas negali būti baigtas, VEI viršininkas arba VEI teritorinio skyriaus vedėjas sprendimu gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą raštu pranešama pareiškėjui. VEI imasi priemonių, kad šalys nepiktnaudžiautų savo teisėmis ir nevilkintų skundo nagrinėjimo, ir siekia, kad skundas per įmanomai trumpiausią laiką būtų tinkamai išnagrinėtas.
27. VEI atsisako nagrinėti pareiškėjo skundą:
27.1. Jeigu ji neįgaliota priimti sprendimo dėl pareiškėjo skunde nurodyto reikalavimo. Šiuo atveju VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo perduoda jį kitai institucijai ir apie tai raštu praneša pareiškėjui.
27.2. Jeigu tų pačių šalių ginčą dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nagrinėja kita ginčus nagrinėjanti institucija ar teismas.
27.3. Jeigu yra priimtas VEI viršininko sprendimas, administracinių ginčų nagrinėjimo komisijos sprendimas arba yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl tų pačių šalių ginčo dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu ar teismo nutartis priimti tų pačių šalių ieškinio dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu atsisakymą arba patvirtinti taikos sutartį.
27.4. Jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų padarymo iki skundo padavimo yra praėję daugiau kaip vieneri metai.
27.5. Jeigu pareiškėjas, apskundęs prekės, paslaugos teikėją, kitą asmenį, nepateikė dokumentų, iš kurių matytųsi, kad skundžiami veiksmai (neveikimas) buvo nesėkmingai sprendžiami su prekės, paslaugos teikėju, kitu asmeniu.
27.6. Kuris neįskaitomai parašytas, kuriame nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, o tais atvejais, kai pareiškėjas yra juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių, – jo pavadinimas, buveinė, arba kuris pareiškėjo ir jo atstovo nepasirašytas, arba kurį pareiškėjo vardu pateikė neįgaliotas asmuo.
28. Skundo nagrinėjimas nutraukiamas šiais atvejais:
28.2. Pareiškėjas kviečiamas neatvyksta į komisijos posėdį be pateisinamos priežasties ar nepateikia paaiškinimų ir įrodymų.
28.6. Viena iš ginčo šalių dėl nagrinėjamo ginčo kreipiasi į bendrosios kompetencijos teismą. Apie kreipimąsi į teismą šalis privalo pranešti VEI pareigūnui, tiriančiam skundą, ir pateikti įrodymus, kad pradėta byla.
V. LAIŠKO RUOŠIMAS
30. VEI pareigūnas, išnagrinėjęs skundą, arba komisijos pirmininkas komisijos tyrimo akto (protokolo) pagrindu surašo laiško, kuriame nurodomas priimtas sprendimas (tuo atveju, kai yra paskirtas VEI centrinio padalinio skundą kontroliuojantis pareigūnas, suderina su juo paruoštą laiško projektą), projektą ir perduoda jį VEI viršininkui (VEI teritorinio skyriaus vedėjui). Laiško projekte turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaudamasis pareigūnas parengė laiško projektą.
VEI viršininkas (VEI teritorinio skyriaus vedėjas), atsižvelgdamas į teikiamą laiško projektą, priima vieną iš šių sprendimų:
31. VEI viršininkas (VEI teritorinio skyriaus vedėjas) savo laiške nurodytą sprendimą priima atsižvelgdamas į skundo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus.
33. VEI laiške privalo būti nurodyta:
33.5. Įstatymai ir kiti teisės aktai, kuriais vadovautasi priimant sprendimą, kiti teisiniai argumentai.
33.6. Kai skundas nagrinėjamas komisijos posėdyje, nagrinėjant skundą dalyvavusiųjų asmenų paaiškinimų santrauka.
34. Laiškas pareiškėjui parengiamas dviem egzemplioriais, vienas iš jų per 3 darbo dienas išsiunčiamas pareiškėjui, kitas lieka VEI ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka. Esant reikalui laiško (atsakymo) kopija, patvirtinta VEI (VEI teritorinio skyriaus) sekretorės, išsiunčiama pardavėjui, paslaugų teikėjui, kitiems asmenims.
35. VEI, gavusi pareiškėjo ar kito suinteresuoto asmens motyvuotą pranešimą apie skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas, imasi reikalingų priemonių klaidoms ištaisyti.
36. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos laiške išdėstyto sprendimo vykdymui, VEI viršininkas sustabdo sprendimo vykdymą iki klaidų ištaisymo.
VI. LAIŠKO APSKUNDIMAS
38 p. Šalis, nesutinkanti su priimtu sprendimu, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą VEI viršininkui (dėl VEI teritorinių skyrių sprendimo) ar administracinių ginčų komisijai LR administracinių bylų teisenos įstatymo 30 str. 1 d. nustatytais terminais arba administraciniam teismui LR administracinių bylų teisenos įstatymo 32 str. nustatytais terminais
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-34, 2010-06-28, Žin., 2010, Nr. 76-3905 (2010-06-30), i. k. 110203IISAK0001V-34
Pakeitimai:
1.
Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1V-34, 2010-06-28, Žin., 2010, Nr. 76-3905 (2010-06-30), i. k. 110203IISAK0001V-34
Dėl "Išankstinio skundų (prašymų) ne teisme dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo taisyklių" 38 p. pakeitimo