Įsakymas netenka galios 2012-08-24:
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1200, 2012-08-14, Žin., 2012, Nr. 98-5003 (2012-08-23), i. k. 1122070ISAK00V-1200
Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2007-03-16 iki 2012-08-23
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 3-80, i. k. 1052070ISAKSAK-2692
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. gruodžio 30 d. Nr. ISAK-2692
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu
Nr. ISAK-2692
VALSTYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI
1. Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti švietimo rodikliai. Į Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą gali būti įtraukiami aktualūs tarptautiniai švietimo rodikliai.
2. Valstybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, aprūpinimą ir organizavimą, personalą, mokinius ir studentus, dalyvavimą švietime, mokymo ir mokymosi procesus, mokymosi rezultatus, švietimo pasekmes ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodikliai).
3. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, turinčias įtakos švietimui: demografinę, sociokultūrinę situaciją, ne švietimo institucijų indėlį sudarant sąlygas švietimui, mokymuisi ir kt.):
3.1. 0–14 ir 15–19 metų vaikų ir jaunimo skaičius bei dalis (%) lyginant su bendru gyventojų skaičiumi;
3.2. dalis (%) 18–24 metų jaunimo, kuris nėra įgijęs vidurinio (pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją, toliau vadinama – ISCED, 3 lygmens) išsilavinimo ir nesimoko;
3.7. Įmonių išlaidos profesinio mokymo kursams, palyginti su visomis darbo sąnaudomis, dalis (%);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
3.8. Valandų, skirtų profesinio mokymosi kursams (vidaus ir išorės), skaičius, tekęs 1000-čiui darbo valandų.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
4. Švietimo aprūpinimo ir organizavimo rodikliai (parodo švietimui skiriamas lėšas, teisės aktais ar kitais susitarimais pagrįstą švietimo procesų tvarkymą šalies lygmeniu):
4.2. BVP dalis (%) moksliniams tyrimams ir technologijų plėtrai.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
4.3. fizinių ir juridinių asmenų, išskyrus valstybės ir savivaldybių, išlaidos švietimo įstaigoms (mln. Lt);
4.4. fizinių ir juridinių asmenų, išskyrus valstybės ir savivaldybių, išlaidos švietimo įstaigoms kaip BVP dalis (%);
4.5. vienam priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programos mokiniui tenkanti mokymo lėšų suma (tūkst. Lt);
4.9. mokiniui/studentui švietimo įstaigose tekusios lėšos (lyginant su BVP dalimi vienam gyventojui);
4.10. integruotai ugdomiems specialiųjų poreikių turintiems vaikams numatytų mokinio krepšelio lėšų didinimo koeficientas (%);
4.12. bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų mokinio krepšelio lėšų santykis;
4.13. profesinių mokyklų pedagogų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų mokymo lėšų pirminiam profesiniam mokymui santykis;
4.14. auklėtojų, mokytojų, dėstytojų ir kitų asmenų, dalyvaujančių ugdymo/mokymo procese, ir valstybinio sektoriaus darbuotojų vidutinių atlyginimų santykis;
4.18. aukštųjų mokyklų, pertvarkytų pagal galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius aukštųjų mokyklų tarybas ir vidinę struktūrą, dalis (%);
4.19. valstybinių aukštųjų mokyklų, kuriose studijuoja mažiau kaip 5 tūkst. studentų, skaičius (vienetais);
4.20. mokinių/studentų, kurie mokosi pagal ISCED 3–6 lygmenų akredituotas ugdymo programas, dalis (%);
4.22. Neteko galios nuo 2007-03-16
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
4.26. pagal tarptautinius susitarimus ir programas ar savo iniciatyva atvykstančių į Lietuvą ir išvykstančių iš Lietuvos studentų skaičiaus santykis;
4.27. mokinių ir studentų, išvykstančių ir atvykstančių į šalį pagal Erasmus ir Leonardo da Vinci programas, skaičius;
4.28. pedagogų, išvykstančių ir atvykstančių į šalį pagal Socrates (Erasmus, Comenius, Lingua ir Grundtvig) bei Leonardo da Vinci programas, skaičius;
4.31. specialiąją pedagoginę ir specialiąją, psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis bendrojo lavinimo mokyklose;
4.32. bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, kuriems mokykloje buvo suteikta psichologinė ar/ir specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba, dalis (%);
5. Personalą apibūdinantys rodikliai (parodo personalo charakteristikas: amžių, lytį, kvalifikaciją ir kt.):
5.2. mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų, tobulinusių kvalifikaciją per vienerius mokslo metus, dalis (%);
5.4. pedagogų, psichologų ir bibliotekininkų, tobulinusių kvalifikaciją per vienerius mokslo metus, dalis (%);
6. Mokinius ir studentus apibūdinantys rodikliai (parodo mokinių charakteristikas: priklausymą grupėms, kurioms reikalinga materialinė ar speciali mokymosi parama, ir kt.):
6.1. specialiųjų poreikių turinčių mokinių/studentų dalis (%) lyginant su bendru mokinių/studentų skaičiumi;
7. Dalyvavimo švietime rodikliai (parodo, kuri gyventojų dalis mokosi/yra ugdomi ir kaip jie pasiskirsto įvairiose švietimo įstaigose):
7.1. švietimo lygmenis oficialiai atitinkančio amžiaus gyventojų mokymosi aprėptis (%) (neto mokymosi aprėptis);
7.2. bet kokio amžiaus gyventojų mokymosi aprėptis (%) švietimo lygmenyse (bruto mokymosi aprėptis);
7.3. Neteko galios nuo 2007-03-16
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
7.4. švietimo įstaigose ugdomų 1–6 metų vaikų dalis (%) lyginant su bendru to amžiaus vaikų skaičiumi;
7.5. švietimo įstaigose ugdomų 5–6 metų vaikų dalis (%) lyginant su bendru to amžiaus vaikų skaičiumi;
7.8. žemesnį negu vidurinis išsilavinimą įgijusių suaugusiųjų, kurie mokėsi per pastarąsias 4 savaites, dalis (%) pagal amžių;
7.13. studentų, studijuojančių gamtos, technikos ir taikomuosius mokslus, dalis (%) lyginant su bendru studentų skaičiumi;
7.14. studentų, kurie mokosi neakivaizdinių, vakarinių studijų forma, dalis (%) lyginant su bendru studentų skaičiumi;
7.15. mokinių, kurie mokosi pagal technologinio profilio ir profesinio rengimo programas (ISCED 3 lygmens), dalis (%);
7.16. mokinių/studentų užsieniečių, kurie mokosi šalies mokyklose, dalis (%) lyginant su bendru mokinių/studentų skaičiumi šalyje;
8. Mokymo ir mokymosi procesų rodikliai (parodo klasės/grupės/auditorijos lygmens procesus: ugdymo/mokymosi metodų taikymą, užduočių, namų darbų skyrimą, vertinimą ir kt.):
9. Mokymosi rezultatų rodikliai (parodo rezultatus, pasiektus baigus tam tikrą švietimo proceso etapą: mokyklos pakopą, švietimo lygmenį ir pan.):
9.1. Įgijusių vidurinį išsilavinimą/profesinę kvalifikaciją ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis (%);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
9.2. Neteko galios nuo 2007-03-16
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
9.4. mokinių, pasiekusių ne aukštesnį kaip I lygmenį pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Tarptautinės mokinių vertinimo programos (toliau vadinama – OECD PISA) tyrimus, dalis (%);
9.8. VIII klasės mokinių, pasiekiančių lietuvių kalbos pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);
9.11. VIII klasės mokinių, pasiekiančių socialinių mokslų pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);
9.14. gamtos, technikos ir taikomųjų mokslų absolventų dalis (%) lyginant su bendru absolventų skaičiumi;
9.16. Neteko galios nuo 2007-03-16
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
10. Švietimo pasekmių rodikliai (parodo švietimo rezultatų poveikį visuomenei):
10.7. asmenų, įsidarbinusių pagal įgytą profesinę kvalifikaciją per metus po jos įgijimo, dalis (%);
11. Metarodiklis (apibūdina švietimo sistemos stebėjimą): reguliariai matuojamų rodiklių iš švietimo ir mokslo ministro patvirtinto rodiklių sąrašo dalis (%).
12. Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d. Rodiklių sąrašo atnaujinimą inicijuoja ir organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija.
13. Neteko galios nuo 2007-03-16
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių
priedas
Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių aprašai
neteko galios nuo 2007-03-16
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2692 "Dėl Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo" pakeitimo