Įsakymas netenka galios 2012-08-24:

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-1200, 2012-08-14, Žin., 2012, Nr. 98-5003 (2012-08-23), i. k. 1122070ISAK00V-1200

Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2007-03-16 iki 2012-08-23

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 3-80, i. k. 1052070ISAKSAK-2692

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 30 d. Nr. ISAK-2692

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 53 straipsnio 2 dalimi,

tvirtinu Valstybės švietimo stebėsenos rodiklius (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu

Nr. ISAK-2692

 

VALSTYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

1. Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti švietimo rodikliai. Į Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą gali būti įtraukiami aktualūs tarptautiniai švietimo rodikliai.

2. Valstybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, aprūpinimą ir organizavimą, personalą, mokinius ir studentus, dalyvavimą švietime, mokymo ir mokymosi procesus, mokymosi rezultatus, švietimo pasekmes ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodikliai).

3. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, turinčias įtakos švietimui: demografinę, sociokultūrinę situaciją, ne švietimo institucijų indėlį sudarant sąlygas švietimui, mokymuisi ir kt.):

3.1. 0–14 ir 15–19 metų vaikų ir jaunimo skaičius bei dalis (%) lyginant su bendru gyventojų skaičiumi;

3.2. dalis (%) 18–24 metų jaunimo, kuris nėra įgijęs vidurinio (pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją, toliau vadinama – ISCED, 3 lygmens) išsilavinimo ir nesimoko;

3.3. pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 7–16 metų vaikų dalis (%);

3.4. 1-6 metų vaikus auginančių ir švietimo pagalbą gaunančių šeimų dalis (%);

3.5. seniūnijų, turinčių nuotolinio mokymosi paslaugų centrą, dalis (%);

3.6. viešosiose konsultacijose dalyvaujančių nevyriausybinių organizacijų skaičius;

3.7. Įmonių išlaidos profesinio mokymo kursams, palyginti su visomis darbo sąnaudomis, dalis (%);

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

3.8. Valandų, skirtų profesinio mokymosi kursams (vidaus ir išorės), skaičius, tekęs 1000-čiui darbo valandų.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

4. Švietimo aprūpinimo ir organizavimo rodikliai (parodo švietimui skiriamas lėšas, teisės aktais ar kitais susitarimais pagrįstą švietimo procesų tvarkymą šalies lygmeniu):

4.1. valstybės biudžeto išlaidos švietimui kaip BVP dalis (%);

4.2. BVP dalis (%) moksliniams tyrimams ir technologijų plėtrai.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

4.3. fizinių ir juridinių asmenų, išskyrus valstybės ir savivaldybių, išlaidos švietimo įstaigoms (mln. Lt);

4.4. fizinių ir juridinių asmenų, išskyrus valstybės ir savivaldybių, išlaidos švietimo įstaigoms kaip BVP dalis (%);

4.5. vienam priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programos mokiniui tenkanti mokymo lėšų suma (tūkst. Lt);

4.6. mokyklos ūkiui steigėjo skirtų lėšų suma (tūkst. Lt), tenkanti vienam mokiniui;

4.7. vienam pirminio profesinio mokymo mokiniui tenkanti profesinio mokymo lėšų suma (tūkst. Lt);

4.8. vienai studijų vietai tenkanti biudžeto lėšų, skirtų išlaidoms, suma (tūkst. Lt);

4.9. mokiniui/studentui švietimo įstaigose tekusios lėšos (lyginant su BVP dalimi vienam gyventojui);

4.10. integruotai ugdomiems specialiųjų poreikių turintiems vaikams numatytų mokinio krepšelio lėšų didinimo koeficientas (%);

4.11. nemokamai maitinamų mokinių dalis (%);

4.12. bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų mokinio krepšelio lėšų santykis;

4.13. profesinių mokyklų pedagogų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų mokymo lėšų pirminiam profesiniam mokymui santykis;

4.14. auklėtojų, mokytojų, dėstytojų ir kitų asmenų, dalyvaujančių ugdymo/mokymo procese, ir valstybinio sektoriaus darbuotojų vidutinių atlyginimų santykis;

4.15. per pastaruosius 15 metų rekonstruotų bent už 1 mln. Lt švietimo įstaigų dalis (%);

4.16. prisijungusių prie interneto mokyklų dalis (%);

4.17. mokyklų, kurių steigėja yra tik Švietimo ir mokslo ministerija, skaičius (vienetais);

4.18. aukštųjų mokyklų, pertvarkytų pagal galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius aukštųjų mokyklų tarybas ir vidinę struktūrą, dalis (%);

4.19. valstybinių aukštųjų mokyklų, kuriose studijuoja mažiau kaip 5 tūkst. studentų, skaičius (vienetais);

4.20. mokinių/studentų, kurie mokosi pagal ISCED 3–6 lygmenų akredituotas ugdymo programas, dalis (%);

4.21. tarptautinės ekspertizės akredituotų pedagoginių studijų programų Lietuvoje dalis (%);

4.22. Neteko galios nuo 2007-03-16

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

4.23. mokinių/studentų, tenkančių vienam mokytojui/dėstytojui, skaičius (vienetais);

4.24. nevalstybinėse mokyklose dirbančių auklėtojų/mokytojų/dėstytojų dalis (%);

4.25. mokinių dalis (%) nevalstybinėse mokyklose;

4.26. pagal tarptautinius susitarimus ir programas ar savo iniciatyva atvykstančių į Lietuvą ir išvykstančių iš Lietuvos studentų skaičiaus santykis;

4.27. mokinių ir studentų, išvykstančių ir atvykstančių į šalį pagal Erasmus ir Leonardo da Vinci programas, skaičius;

4.28. pedagogų, išvykstančių ir atvykstančių į šalį pagal Socrates (Erasmus, Comenius, Lingua ir Grundtvig) bei Leonardo da Vinci programas, skaičius;

4.29. mokinių, kurių kelionės į mokyklą ir iš jos laikas neviršija normos, dalis (%);

4.30. vaikų, tenkančių vienam slaugytojui, skaičius;

4.31. specialiąją pedagoginę ir specialiąją, psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis bendrojo lavinimo mokyklose;

4.32. bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, kuriems mokykloje buvo suteikta psichologinė ar/ir specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba, dalis (%);

4.33. integruotai ugdomų specialiųjų poreikių turinčių vaikų ir jaunuolių iki 21 metų dalis (%).

5. Personalą apibūdinantys rodikliai (parodo personalo charakteristikas: amžių, lytį, kvalifikaciją ir kt.):

5.1. atestuotų mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų dalis (%);

5.2. mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų, tobulinusių kvalifikaciją per vienerius mokslo metus, dalis (%);

5.3. tinkamą kvalifikaciją turinčių auklėtojų/mokytojų dalis (%);

5.4. pedagogų, psichologų ir bibliotekininkų, tobulinusių kvalifikaciją per vienerius mokslo metus, dalis (%);

5.5. pedagogų pasiskirstymas (%) pagal kvalifikacijai tobulinti panaudotų dienų skaičių;

5.6. auklėtojų/mokytojų/dėstytojų pasiskirstymas (%) pagal amžių;

5.7. auklėtojų/mokytojų/dėstytojų moterų dalis (%).

6. Mokinius ir studentus apibūdinantys rodikliai (parodo mokinių charakteristikas: priklausymą grupėms, kurioms reikalinga materialinė ar speciali mokymosi parama, ir kt.):

6.1. specialiųjų poreikių turinčių mokinių/studentų dalis (%) lyginant su bendru mokinių/studentų skaičiumi;

6.2. nevalstybine (ne lietuvių) kalba ugdomų vaikų dalis (%) ikimokyklinio ugdymo įstaigose;

6.3. nevalstybine (ne lietuvių) kalba besimokančių dieninių bendrojo lavinimo mokyklų mokinių dalis (%).

7. Dalyvavimo švietime rodikliai (parodo, kuri gyventojų dalis mokosi/yra ugdomi ir kaip jie pasiskirsto įvairiose švietimo įstaigose):

7.1. švietimo lygmenis oficialiai atitinkančio amžiaus gyventojų mokymosi aprėptis (%) (neto mokymosi aprėptis);

7.2. bet kokio amžiaus gyventojų mokymosi aprėptis (%) švietimo lygmenyse (bruto mokymosi aprėptis);

7.3. Neteko galios nuo 2007-03-16

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

7.4. švietimo įstaigose ugdomų 1–6 metų vaikų dalis (%) lyginant su bendru to amžiaus vaikų skaičiumi;

7.5. švietimo įstaigose ugdomų 5–6 metų vaikų dalis (%) lyginant su bendru to amžiaus vaikų skaičiumi;

7.6. 25–64 metų asmenų, kurie mokėsi per pastarąsias 4 savaites, dalis (%);

7.7. 25–64 metų asmenų, kurie mokėsi per pastaruosius 12 mėnesių, dalis (%);

7.8. žemesnį negu vidurinis išsilavinimą įgijusių suaugusiųjų, kurie mokėsi per pastarąsias 4 savaites, dalis (%) pagal amžių;

7.9. studentų skaičius 1000-čiui gyventojų;

7.10. specialiųjų poreikių turinčių asmenų (iki 21 metų) mokymosi aprėptis (%);

7.11. mokinių/studentų pasiskirstymas (%) pagal lytį;

7.12. studentų pasiskirstymas (%) pagal studijų sritis (taikant ISCED klasifikaciją);

7.13. studentų, studijuojančių gamtos, technikos ir taikomuosius mokslus, dalis (%) lyginant su bendru studentų skaičiumi;

7.14. studentų, kurie mokosi neakivaizdinių, vakarinių studijų forma, dalis (%) lyginant su bendru studentų skaičiumi;

7.15. mokinių, kurie mokosi pagal technologinio profilio ir profesinio rengimo programas (ISCED 3 lygmens), dalis (%);

7.16. mokinių/studentų užsieniečių, kurie mokosi šalies mokyklose, dalis (%) lyginant su bendru mokinių/studentų skaičiumi šalyje;

7.17. studentų, kurie mokosi užsienyje pagal ISCED 5 ir 6 lygmens programas, dalis (%) lyginant su bendru šalies studentų skaičiumi.

8. Mokymo ir mokymosi procesų rodikliai (parodo klasės/grupės/auditorijos lygmens procesus: ugdymo/mokymosi metodų taikymą, užduočių, namų darbų skyrimą, vertinimą ir kt.):

8.1. mokinių pasiskirstymas (%) pagal užsienio kalbas, kurių mokosi;

8.2. vidutinis užsienio kalbų, kurių mokosi vienas vidurinio ugdymo programos (ISCED 3) mokinys, skaičius (vienetais).

9. Mokymosi rezultatų rodikliai (parodo rezultatus, pasiektus baigus tam tikrą švietimo proceso etapą: mokyklos pakopą, švietimo lygmenį ir pan.):

9.1. Įgijusių vidurinį išsilavinimą/profesinę kvalifikaciją ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis (%);

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

9.2. Neteko galios nuo 2007-03-16

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

9.3. kartojančiųjų kursą (pirmą, antrą kartą) dalis (%);

9.4. mokinių, pasiekusių ne aukštesnį kaip I lygmenį pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Tarptautinės mokinių vertinimo programos (toliau vadinama – OECD PISA) tyrimus, dalis (%);

9.5. mokinių skaitymo rezultatų pasiskirstymas ir vidurkis pagal OECD PISA tyrimų skalę;

9.6. mokinių matematikos rezultatų pasiskirstymas ir vidurkis pagal OECD PISA tyrimų skalę;

9.7. mokinių gamtos mokslų rezultatų pasiskirstymas ir vidurkis pagal OECD PISA tyrimų skalę;

9.8. VIII klasės mokinių, pasiekiančių lietuvių kalbos pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);

9.9. VIII klasės mokinių, pasiekiančių matematikos pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);

9.10. VIII klasės mokinių, pasiekiančių gamtos mokslų pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);

9.11. VIII klasės mokinių, pasiekiančių socialinių mokslų pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį, dalis (%);

9.12. po vidurinio ugdymo programos išlaikančių kompiuterinio raštingumo įskaitą mokinių dalis (%);

9.13. absolventų pasiskirstymas (%) pagal studijų sritis (taikant ISCED klasifikaciją);

9.14. gamtos, technikos ir taikomųjų mokslų absolventų dalis (%) lyginant su bendru absolventų skaičiumi;

9.15. gamtos, technikos ir taikomųjų mokslų absolventų skaičius 1000-čiui 20–29 metų gyventojų.

9.16. Neteko galios nuo 2007-03-16

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

10. Švietimo pasekmių rodikliai (parodo švietimo rezultatų poveikį visuomenei):

10.1. bent pagrindinį išsilavinimą įgijusių 18 metų asmenų dalis (%);

10.2. bent vidurinį išsilavinimą įgijusių 22 metų asmenų dalis (%);

10.3. aukštąjį išsilavinimą įgijusių 30–34 metų asmenų dalis (%);

10.4. 25 metų ir vyresnių gyventojų pasiskirstymas (%) pagal išsilavinimo lygį;

10.5. kompiuterius naudojančių 25–64 metų asmenų dalis (%);

10.6. asociacijų ir savivaldos institucijų veikloje dalyvaujančių 16–24 metų asmenų dalis (%);

10.7. asmenų, įsidarbinusių pagal įgytą profesinę kvalifikaciją per metus po jos įgijimo, dalis (%);

10.8. darbo biržoje registruotų pirminio profesinio mokymo absolventų dalis (%);

10.9. darbo biržoje registruotų aukštojo mokslo absolventų dalis (%).

11. Metarodiklis (apibūdina švietimo sistemos stebėjimą): reguliariai matuojamų rodiklių iš švietimo ir mokslo ministro patvirtinto rodiklių sąrašo dalis (%).

12. Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d. Rodiklių sąrašo atnaujinimą inicijuoja ir organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija.

13. Neteko galios nuo 2007-03-16

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin. 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

 

Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių

priedas

 

Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių aprašai

neteko galios nuo 2007-03-16

 

Priedo pakeitimai:

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-245, 2007-02-21, Žin., 2007, Nr. 31-1146 (2007-03-15), i. k. 1072070ISAKISAK-245

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2692 "Dėl Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo" pakeitimo