Suvestinė redakcija nuo 2016-05-01 iki 2020-04-30
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 24-1200, i. k. 111231GISAK00001-70
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo
2011 m. vasario 23 d. Nr. 1-70
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 12 straipsnio 5 dalies 5 punktu:
1. Tvirtinu pridedamas:
1.1. Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodines rekomendacijas;
2. Rekomenduoju ministerijoms, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, savivaldybių administracijoms, ūkio subjektams, kitoms įstaigoms remiantis šiuo įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis 2011 metais parengti ekstremaliųjų situacijų valdymo planą per 3 mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo.
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70
(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2016 m. sausio 14 d. įsakymo Nr. 1-11 redakcija)
ŪKIO SUBJEKTO, KITOS ĮSTAIGOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO RENGIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinės rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) parengtos siekiant detalizuoti ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (toliau – planas) rengimo, tvirtinimo ir atnaujinimo procedūras ir pateikti rekomendacijas dėl plano turinio, jame esamos informacijos ir duomenų.
2. Rekomendacijos taikomos ūkio subjektams, kitoms įstaigoms, kurios atitinka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 1-37 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“ patvirtintus Kriterijus ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą (toliau – Kriterijai).
3. Plano tikslas – padėti ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovui organizuoti ir koordinuoti ūkio subjekto ar kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų veiksmus įvykio metu, taip pat Rekomendacijose numatytais atvejais padėti ūkio subjekto ar kitos įstaigos vadovui ir ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui, jei teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti sudaromas, organizuoti ir koordinuoti įvykio likvidavimą ir jo padarinių šalinimą ir įgyvendinti kitas dėl įvykio būtinas vykdyti funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.
II SKYRIUS
PLANO RENGIMAS, TVIRTINIMAS IR ATNAUJINIMAS
5. Planas rengiamas atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę. Jeigu ūkio subjekte, kitoje įstaigoje nustatyti keli pavojai (pvz., gaisras, sprogimas arba didelio pavojingųjų medžiagų kiekio išsiveržimas į aplinką), plane aprašomi veiksmai ir priemonės turi užtikrinti maksimalią ūkio subjekto, kitos įstaigos civilinės saugos sistemos parengtį kiekvieno pavojaus atveju.
6. Ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į ūkio subjekto, kitos įstaigos ypatumus, gali papildyti atitinkamus plano skyrius nekeisdamas Rekomendacijų reikalavimų.
7. Už plano rengimo, tvirtinimo ir atnaujinimo, taip pat plane pateiktos informacijos ir duomenų atitikties realiai padėčiai peržiūros organizavimą yra atsakingas ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
8. Planui parengti ir atnaujinti ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas gali sudaryti darbo grupę. Į ūkio subjekto, kitos įstaigos, kurios teritorijoje yra ir (ar) kurios atsakomybei priskiriami kultūros paveldo objektai ir kuri užtikrina kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugą, valdo ir administruoja statinius ir jų kompleksus, ansamblius, įregistruotus kaip nekilnojamosios kultūros paveldo vertybės, darbo grupės planui parengti veiklą rekomenduojama įtraukti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovą.
10. Planas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas, atsižvelgiant į ūkio subjekto, kitos įstaigos civilinės saugos sistemos parengčiai užtikrinti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams, pertvarkius ar modernizavus įrenginius, technologinius procesus ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems galimų įvykių riziką ir mažinantiems darbuotojų saugumą), bet ne rečiau kaip kartą per metus.
11. Patvirtinto plano kopijos turi būti ūkio subjekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje, jei teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti sudaromas, ūkio subjekto padaliniuose, dalyvaujančiuose organizuojant ir koordinuojant darbuotojų ir lankytojų veiksmus įvykio vietoje ir organizuojant ir koordinuojant įvykio likvidavimą ir jo padarinių šalinimą.
III SKYRIUS
REKOMENDACIJOS PLANO TURINIUI
13. Planas pradedamas tituliniu lapu, kuriame nurodomas ūkio subjekto, kitos įstaigos plano pavadinimas, ūkio subjekto, kitos įstaigos adresas, įsakymo ar kito ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo priimamo dokumento dėl plano patvirtinimo data ir numeris.
14. Planą sudaro šie skyriai:
14.1. „Bendrosios nuostatos“, kuriose pateikiama:
14.1.2. ūkio subjekto, kitos įstaigos trumpas apibūdinimas (veiklos pobūdis, nuolat ar laikinai esančių žmonių skaičius, vietos, kurios gali būti pavojingos, komunikacijų atjungimo vietos);
14.2. „Gresiantys įvykiai“ – prioriteto tvarka išvardijami visi galimi pavojai, nustatyti atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, kurių rizika įvertinta kaip labai didelė ar didelė;
14.3. „Perspėjimo apie gresiantį ar susidariusį įvykį organizavimas ir veiksmų koordinavimas“ – aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų perspėjimo apie gresiantį ar susidariusį įvykį organizavimas, ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai vykdant darbuotojų ir lankytojų perspėjimą gresiant ar susidarius įvykiui ir numatomos perspėjimo priemonės. Aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai įvykio metu, taip pat būtinų veiksmų įvykio metu vykdymo organizavimas, nurodomos atsakingų darbuotojų pareigybės;
14.4. „Informacijos apie įvykį gavimo ir perdavimo tvarka“ – pateikiama informacijos apie įvykį ūkio subjekte, kitoje įstaigoje gavimo ir perdavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) Bendrajam pagalbos centrui, savivaldybės administracijai ir kitoms suinteresuotoms institucijoms tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos priėmimą ir perdavimą, pareigybės;
14.5. „Ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų apsauga gresiant ar susidarius įvykiui“ – pateikiama:
14.5.1. ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo organizavimas:
14.5.1.1. aprašoma, kaip bus įgyvendinamas ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo sprendimas dėl darbuotojų ir lankytojų evakavimo, nurodomos būtinos priemonės ir materialiniai ištekliai, atsakingi darbuotojai;
14.5.1.2. numatomos galimos ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo iš ūkio subjekto, kitos įstaigos skirtingų teritorijos ir (ar) pastato vietų kryptys, pridedama ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo schema (gali būti priede), kurioje pažymimos iš anksto suplanuotos ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų surinkimo ir evakavimo vietos arba kryptys;
14.5.2. ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų apsaugos nuo jų gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančio ar susidariusio įvykio, aprūpinimo asmeninės apsaugos priemonėmis organizavimo tvarka, asmenų, paskirtų atsakingais už asmeninės apsaugos priemonių išdavimo organizavimą, pareigybės;
14.5.3. kolektyvinės apsaugos statiniai ir jų panaudojimo galimybės, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka ūkio subjektas, kita įstaiga turi juos numatyti;
14.6. „Gresiančių ar įvykusių įvykių likvidavimo ir jų padarinių šalinimo organizavimas ir koordinavimas“ – pateikiama:
14.6.1. Rekomendacijų 14.2 papunktyje numatytų galimų pavojų, kurių rizikos lygis atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, nustatytas didelis arba labai didelis, likvidavimo ir jų padarinių šalinimo organizavimas ir koordinavimas;
14.6.2. ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai organizuojant ir koordinuojant gelbėjimo darbus įvykių metu ir jo priimtų sprendimų įgyvendinimas;
14.6.3. materialinių išteklių telkimo gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, įvykiams likviduoti ir jų padariniams šalinti procedūros;
14.7. „Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo organizavimas“:
14.7.1. pateikiamos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodyto ūkio subjekto, kitos įstaigos, kurių turimų materialinių išteklių teikimas ekstremaliųjų situacijų atvejais yra tikslingas, užduotys;
14.7.2. aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų veiksmai, gavus savivaldybės administracijos direktoriaus reikalavimą dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo ir (ar) turimų materialinių išteklių teikimo, pagal pasirašytas sutartis;
14.7.3. aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų veiksmai, gavus iš savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymą ūkio subjektui ar kitai įstaigai priklausančias (valdomas) patalpas, statinius pritaikyti gyventojų kolektyvinei apsaugai, jei ūkio subjektui, kitai įstaigai priklausančios (valdomos) patalpos ar statiniai yra įtraukti į savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą kolektyvinės apsaugos statinių sąrašą;
14.8. „Veiklos tęstinumo užtikrinimas“ – nustatoma, kurios veiklos sritys turėtų būti atkuriamos pirmiausia ir aprašomi joms atkurti reikalingi veiksmai ir priemonės. Aprašomi ūkio subjekto ar kitos įstaigos veiklai palaikyti reikalingi minimalūs žmogiškieji ir materialiniai ištekliai, alternatyvi veiklos vieta (jei tai tikslinga). Taip pat rekomenduojama nustatyti pagrindines sąlygas, kurioms esant, laikoma, kad ūkio subjektas ar kita įstaiga gali tęsti savo veiklą.
15. Planas turi priedus, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:
15.2. toje savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų, savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro koordinatoriaus ir grupių vadovų, savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos pirmininko, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už civilinės saugos funkcijų vykdymą, kontaktiniai duomenys;
15.3. ūkio subjekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai ir sudėtis (pateikiama, jei jis sudaromas);
15.4. ūkio subjekto, kitos įstaigos materialinių išteklių žinynas (priedas). Jame nurodomos transporto priemonės ir kiti materialiniai ištekliai, būtini gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, įvykiams likviduoti ir jų padariniams šalinti;
15.5. sutarčių dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo kopijos;
15.8. kolektyvinės apsaugos statinio planas su pažymėtomis gyvenamosiomis, sanitarinėmis, maitinimo, maisto paruošimo ir kitomis, esant galimybei ir poreikiui, patalpomis, jei ūkio subjektui, kitai įstaigai priklausančios (valdomos) patalpos ar statiniai yra įtraukti į savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą kolektyvinės apsaugos statinių sąrašą;
15.11. ūkio subjekte, kitoje įstaigoje esančių pavojingųjų medžiagų sąrašai, nurodomi jų kodai ir kiekiai (pateikiama, jeigu ūkio subjektas, kita įstaiga turi pavojingųjų medžiagų);
15.12. ūkio subjekte, kitoje įstaigoje esančių kilnojamųjų ir (ar) nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašai;
15.13. Kultūros vertybių evakavimo darbų planas, parengtas vadovaujantis Kilnojamųjų kultūros vertybių, esančių muziejuose, bibliotekose, archyvuose ir kulto pastatuose, apsaugos ir evakavimo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. ĮV-500 „Dėl Kilnojamųjų kultūros vertybių, esančių muziejuose, bibliotekose, archyvuose ir kulto pastatuose, apsaugos ir evakavimo instrukcijos patvirtinimo“;
15.14. ūkio subjekto, kitos įstaigos įvykių likvidavimo planas, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti rengiamas;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Rekomendacijų 14.6 papunktyje nurodytą plano skyrių rengia tie ūkio subjektai, kurie atitinka Kriterijų 2 punktą, ir ūkio subjektai, kuriuose įsteigti avarijų likvidavimo darbus atliekantys padaliniai.
17. Patvirtinto ar atnaujinto plano skaitmeninė versija siunčiama savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo plano patvirtinimo ar atnaujinimo dienos. Jeigu ūkio subjekte, kitoje įstaigoje susidariusio įvykio padariniai galėtų išplisti daugiau nei vienoje savivaldybėje, plano kopija ir (ar) skaitmeninė jo versija siunčiama ir atitinkamos (-ų) savivaldybės (-ių) administracijos (-ų) direktoriui (-iams).
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
Ūkio subjekto, kitos įstaigos
ekstremaliųjų situacijų valdymo plano
priedas
(Materialinių išteklių žinyno forma)
__________________________________________
(ūkio subjekto, kitos įstaigos pavadinimas)
materialinių išteklių žinynas
Eil. Nr. |
Priemonė |
Kiekis |
Techniniai duomenys |
Valdytojas |
Kontaktiniai duomenys |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų
ministerijos direktoriaus
2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70
savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinės rekomendacijos
I. bendrosios nuostatos
1. Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (toliau – planas) rengimo metodinės rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) parengtos siekiant detalizuoti plano rengimo, derinimo, tvirtinimo ir atnaujinimo procedūras ir pateikti rekomendacijas dėl plano turinio, jame esamos informacijos ir duomenų.
2. Plano tikslas – padėti savivaldybės administracijos direktoriui ir savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui organizuoti ir koordinuoti gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų ir didelių pramoninių avarijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą. Taip pat padėti savivaldybės administracijos direktoriui įgyvendinti kitas dėl ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos būtinas vykdyti funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
II. PLANO RENGIMAS, DERINIMAS, TVIRTINIMAS IR ATNAUJINIMAS
4. Planas rengiamas atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę. Plane aprašomi veiksmai ir priemonės turi užtikrinti maksimalią civilinės saugos sistemos parengtį savivaldybėje kiekvieno pavojaus atveju.
5. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į savivaldybės ypatumus, gali papildyti atitinkamus plano skyrius nekeisdamas Rekomendacijų reikalavimų.
6. Už plano rengimo, derinimo, viešojo jo svarstymo, tvirtinimo ir atnaujinimo, taip pat plane pateiktos informacijos ir duomenų atitikties realiai padėčiai peržiūros organizavimą yra atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.
7. Planui parengti ir atnaujinti savivaldybės administracijos direktorius sudaro darbo grupę. Į šią darbo grupę turi įeiti toje savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai, ūkio subjektų ir kitų įstaigų atstovai, kurių turimų materialinių išteklių teikimas ekstremaliųjų situacijų atvejais yra tikslingas, Valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registre įregistruotų ūkio subjektų ir už kultūros paveldo apsaugą atsakingo Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
8. Teikiamas savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti planas turi būti apsvarstytas viešai. Planas skelbiamas savivaldybės administracijos interneto tinklalapyje ir skiriamas trijų savaičių laikotarpis visuomenei su plano projektu susipažinti ir pastaboms, kurios turi būti įvertintos, pateikti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
9. Įvertinus visuomenės pateiktas pastabas, pataisytas planas derinamas su apskrities, kurios teritorijoje yra savivaldybė, priešgaisrine gelbėjimo valdyba.
10. Įvertinus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pateiktas pastabas, pataisytas planas tvirtinamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
11. Planas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas, atsižvelgiant į savivaldybės civilinės saugos sistemos parengčiai užtikrinti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems galimų įvykių, ekstremaliųjų situacijų riziką ir mažinantiems gyventojų saugumą), bet ne rečiau kaip kartą per metus, išskyrus plano priedą, kuriame pateiktas pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159), nustatytam II lygio kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija (toliau – II lygio pavojingasis objektas), išorės avarinis planas (toliau – išorės avarinis planas). Šis plano priedas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas ne rečiau kaip kas treji metai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
12. Turi būti apsvarstyti viešai ir įvertinus visuomenės pastabas derinami su toje savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis, jei jie susiję su jų kompetencija, ir su apskrities, kurios teritorijoje yra savivaldybė, priešgaisrine gelbėjimo valdyba.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
13. Patvirtinto plano kopijos turi būti savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje.
14. Plano veiksmingumas išbandomas per teisės aktų nustatyta tvarka rengiamas civilinės saugos pratybas. 11 punkte nurodytas plano priedas išbandomas ne rečiau kaip kas treji metai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
III. REKOMENDACIJOS PLANO TURINIUI
15. Planas pradedamas tituliniu lapu, kuriame nurodomas savivaldybės plano pavadinimas, savivaldybės administracijos adresas, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl plano patvirtinimo data ir numeris.
16. Planą sudaro šie skyriai:
16.1. „Bendrosios nuostatos“, kuriame pateikiama:
16.1.2. savivaldybės trumpas apibūdinimas (gyventojų skaičius, geografinė padėtis, vietos, kurios gali būti pavojingos, ir kt.);
16.2. „Gresiančios ekstremaliosios situacijos“ – prioriteto tvarka išvardijami visi galimi pavojai, nustatyti atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, kurių rizika įvertinta kaip labai didelė ar didelė;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
16.3. „Perspėjimo ir informavimo apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją organizavimas“ – remiantis Gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo apie gresiančią ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus tvarkos aprašu (toliau – Gyventojų perspėjimo ir informavimo tvarkos aprašas), patvirtintu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1-193 (Žin., 2010, Nr. 80-4204, Nr. 115-5911), pateikiama gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją organizavimo tvarka:
16.3.1. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymą perspėti ir informuoti savivaldybėje esančius civilinės saugos sistemos subjektus ir teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti kitus nurodymus;
16.3.2. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūrinio padalinio darbuotojo nurodymą perspėti gyventojus ir savivaldybėje esančius civilinės saugos sistemos subjektus;
16.3.3. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus pranešimą apie įvykusią avariją iš tų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus nustatytų ūkio subjektų, įregistruotų Valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registre, kuriems nėra rengiamas išorės avarinis planas;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
16.3.4. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai dėl techninių kliūčių neveikiant perspėjimo ir informavimo sistemai;
16.3.5. pasiuntinių išvykimo tvarka ir maršrutai tose gyvenamosiose vietovėse (teritorijose), kuriose nėra sirenų arba nėra galimybių panaudoti kitų įspėjamųjų garsinių priemonių gyventojams, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms, ūkio subjektams perspėti ir informuoti;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
16.4. „Informacijos apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją gavimo ir perdavimo tvarka“:
16.4.1. pateikiama informacijos apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją gavimo ir perdavimo apskrities priešgaisrinei gelbėjimo valdybai, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir kitoms suinteresuotoms institucijoms tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos priėmimą ir perdavimą, pareigybės;
16.4.2. pateikiamos ryšių organizavimo schemos ir informacija apie ryšių priemones, naudojamas informacijai priimti ir perduoti tarp savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro ir savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos, Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisijos, ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų, kitų savivaldybių ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų ir gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus vykdančių civilinės saugos sistemos pajėgų (nurodomi telefonai, faksai, elektroninių paštų sąrašai ir šaukiniai, taip pat asmenys, atsakingi už ryšių organizavimą);
16.5. „Gyventojų evakavimo organizavimas“:
16.5.1. aprašoma, kas ir kokia tvarka organizuoja iš ekstremaliosios situacijos židinio iškeldintiems gyventojams laikinų gyvenamųjų patalpų ir gyvybiškai būtinų paslaugų (gyventojų aprūpinimas maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais ir kt.) suteikimą;
16.5.3. nustatoma gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktų struktūra ir numatomos jų įkūrimo vietos, asmenų, vykdysiančių šių punktų funkcijas, telkimo tvarka;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
16.5.5. aprašomos gyventojams evakuoti ekstremaliųjų situacijų atvejais būtinos priemonės ir materialiniai ištekliai;
16.5.6. kiekviena savivaldybė turi žemėlapyje pažymėti pagrindinius automobilių ir geležinkelio kelius, išdėstyti galimus gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir evakuotų gyventojų priėmimo punktus, nurodyti galimus evakavimo maršrutus (šiaurės, pietų, rytų, vakarų kryptimis). Numačius evakavimo maršrutus, turi būti pažymėti privažiavimo iki evakavimo maršrutų keliai;
16.6. „Gresiančių ar įvykusių ekstremaliųjų įvykių ir gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas ir koordinavimas“ – pateikiama:
16.6.1. asmens, atsakingo už informacijos priėmimą ir perdavimą, veiksmai gavus informaciją apie gresiantį ar įvykusį ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją (aprašoma, kokio pobūdžio turi būti informacija, kad būtų inicijuotas savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sušaukimas, nurodomas laikas, per kurį minėtasis asmuo turi aprašytus veiksmus atlikti);
16.6.2. Rekomendacijų 16.2 punkte numatytų galimų pavojų, kurių rizikos lygis po atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės nustatytas kaip didelis arba labai didelis išskyrus pavojus, susijusius su II lygio pavojingojo objekto veikla, ir Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1503 (Žin., 2010, Nr. 125-6425), 2 priede įvardytų ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas ir koordinavimas. Aprašomi savivaldybės administracijos bei savivaldybės teritorijoje esančių valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiksmai likviduojant ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas ir šalinant jų padarinius, atliekant gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, nustatoma bendrų veiksmų koordinavimo tvarka;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
16.6.3. savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių veiklos tęstinumo užtikrinimas gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms. Numatomos alternatyvios darbo vietos, atsakingi asmenys ir jų veiksmai paskelbus savivaldybės administracijos ir (ar) jos struktūrinių padalinių darbuotojų evakavimą ar skubų iškeldinimą;
16.6.4. informacija apie materialinių išteklių telkimą ekstremaliųjų situacijų atvejais gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, savivaldybės institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų, kitų įstaigų veiklai palaikyti ir atkurti;
16.6.5. sanitarinio švarinimo organizavimas, numatomos jo atlikimo vietos, būtinos priemonės ir materialiniai ištekliai;
16.6.6. Evakuotų gyventojų apgyvendinimo kolektyvinės apsaugos statiniuose organizavimas vadovaujantis Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis:
16.6.6.1. aprašoma, kaip bus užtikrinamas numatytų apgyvendinti evakuotų gyventojų maitinimas, higienos ir fiziologinių poreikių tenkinimas, medicinos, psichologinė pagalba, apsauga ir aprūpinimas būtiniausiomis materialinėmis priemonėmis (toliau – paslauga);
16.6.6.2. aprašoma, kokios institucijos ir organizacijos pasitelkiamos ir kokios funkcijos joms numatomos organizuojant kolektyvinę gyventojų apsaugą;
16.6.6.3. aprašomos ūkio subjektų ir kitų įstaigų, atsakingų už kolektyvinės apsaugos statinių paruošimą, užduotys, jų funkcijos, nustatomas personalo skaičius, nurodomas kolektyvinės apsaugos statinio paruošimo evakuotiems gyventojams apgyvendinti sutartyse su kolektyvinės apsaugos statinio savininku nustatytas terminas;
16.6.6.4. aprašoma, kaip bus organizuojamas paslaugų teikimas gyventojams, jei jų teikimas kolektyvinės apsaugos statinių patalpose nenumatomas ir neplanuojamas;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
16.7. „Pagalbos teikimo nukentėjusiems gyventojams ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu organizavimas“ – aprašomas medicininės, socialinės, psichologinės ir kitos pagalbos teikimo organizavimas, švietimo ir kitų būtiniausių paslaugų teikimas gyventojams ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų metu;
16.8. „Viešosios tvarkos palaikymo organizavimas“:
16.8.1. nurodoma, kas atsako už viešosios tvarkos palaikymą savivaldybėje įvykus ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai;
16.8.2. aprašomi civilinės saugos sistemos pajėgų, atsakingų už viešosios tvarkos palaikymą, veiksmai įvykus ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai;
16.9. „Privalomų darbų organizavimas“ – remiantis Privalomų darbų atlikimo ekstremaliųjų situacijų atvejais ir kompensavimo už jų atlikimą tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 512 (Žin., 2010, Nr. 54-2652), aprašomas gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų privalomiems darbams atlikti telkimas (eiliškumo numatymas, draudimo nuo nelaimingų atsitikimų darbų atlikimo laikotarpiu užtikrinimas, jų aprūpinimas nemokama nakvyne, maitinimu, specialiąja apranga, darbo priemonėmis, taip pat atvežimo ir išvežimo organizavimas, minimalių sanitarinių higienos sąlygų sudarymas);
16.10. „Ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu nutrauktų komunalinių paslaugų teikimo atnaujinimo ir kitų būtiniausių gyvenimo (veiklos) sąlygų atkūrimo organizavimas“ – aprašomas ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu nutrauktų komunalinių paslaugų teikimo atnaujinimo ir būtiniausių gyvenimo (veiklos) sąlygų atkūrimo organizavimas, įvardijami civilinės saugos sistemos subjektai ir asmenys, atsakingi už minėtų darbų atlikimą;
17. Planas turi priedus, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:
17.2. savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų, savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos, savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro, savivaldybės civilinės saugos darbuotojo, ūkio subjektų, kurie vykdo savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane numatytas užduotis, gretimų savivaldybių ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų ir ekstremalių situacijų komisijų, už kultūros paveldo apsaugą atsakingos institucijos ar jos padalinio kontaktiniai duomenys;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.6. savivaldybės materialinių išteklių žinynas (priedas). Jame nurodomos transporto priemonės ir kiti ištekliai, būtini gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliesiems įvykiams, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti;
17.7. gretimų savivaldybių tarpusavio pagalbos planų kopijos. Savivaldybių tarpusavio pagalbos planuose turi būti numatyta: keitimosi informacija tvarka, evakuojamų gyventojų priėmimas, laikinų gyvenamųjų patalpų ir gyvybiškai būtinų paslaugų suteikimas, materialinių išteklių telkimo procedūros;
17.8. su ūkio subjektais sudarytų sutarčių dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo kopijos;
17.9. savivaldybės žemėlapis (M 1:10 000, 1:25 000 arba M 1:50 000 pasirinktinai), kuriame paženklinamos savivaldybės ribos ir sutartiniais ženklais – visi civilinės saugos požiūriu svarbūs savivaldybės objektai, savivaldybėje esantys pavojingieji objektai, valstybinės reikšmės objektai, kolektyvinės apsaugos statiniai, slėptuvės, taip pat potencialios grėsmės. Esant galimybei, pavaizduojama kiekvieno žemėlapyje pažymėto objekto ir potencialių grėsmių galimų padarinių (poveikio) zona – teritorija, esanti aplink grėsmę keliantį objektą, kurioje dėl pažymėtame objekte esančių medžiagų kiekio, jų fizinių ir cheminių savybių, agregatinio būvio, pavojingumo gali susidaryti neigiamų padarinių;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.10. savivaldybės žemėlapis (M 1:10 000 arba M 1:25 000 pasirinktinai), kuriame pažymima patikėjimo teise savivaldybės valdoma, naudojama ir disponuojama valstybinė žemė, nurodomi žemės plotai, kurie gali būti naudojami evakuotiems gyventojams laikinai apgyvendinti, žuvusiesiems ekstremaliųjų situacijų metu laidoti ir sprogmenims neutralizuoti;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.11. savivaldybės gyventojų evakavimo schema, kurioje sutartiniais ženklais pažymimi kolektyvinės apsaugos statiniai, galimos evakavimo kryptys (kiekvienai krypčiai nurodomas maršrutas), galimi tarpiniai evakavimo punktai;
17.13. keitimosi informacija apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją su kitomis institucijomis ir įstaigomis schema.
17.14. pagal Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinių rekomendacijų 1 priedą parengti savivaldybės teritorijoje esančių II lygio pavojingųjų objektų arba tų II lygio pavojingųjų objektų, kurių avarijos padariniai galėtų apimti savivaldybę, išorės avariniai planai.
Papildyta punktu:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
17.15. savivaldybėje esančios kultūros vertybės, pažymėtos Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kultūros vertybių registro interneto tinklalapyje;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.16. savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, jeigu toks parengtas, dėl darbo grupės, kuriai pavedamas gyventojų kolektyvinės apsaugos organizavimas kolektyvinės apsaugos statiniuose, sudarymo, taip pat darbo grupės sudėtis ir grupės narių kontaktiniai duomenys, grupės nuostatai;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.17. kolektyvinės apsaugos statinių sąrašai, su kolektyvinės apsaugos statinių savininkais sudarytų sutarčių dėl kolektyvinės apsaugos statinių panaudojimo data ir numeris, kolektyvinės apsaugos statiniuose numatomų apgyvendinti žmonių skaičius, kolektyvinės apsaugos statinių paruošimo laikas, kolektyvinės apsaugos statinių savininkų ir (ar) atsakingų asmenų kontaktiniai duomenys;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.18. kolektyvinės apsaugos statinio planas su pažymėtomis gyvenamosiomis, sanitarinėmis, maitinimo, maisto paruošimo ir kitomis, esant galimybei ir poreikiui, patalpomis;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.19. kolektyvinės apsaugos statiniui priklausančios teritorijos ir šalia esančios teritorijos žemėlapis su pažymėtomis aktualiomis teritorijomis (vaikų žaidimų ir sporto aikštelės, rūkymo ir naminių gyvūnų vedžiojimo vietos ir kt.). Žemėlapyje taip pat pažymimos paslaugas teikiančios artimiausios įstaigos (jų adresai ir nuvykimo maršrutai), jei paslaugos būtų organizuojamas ne kolektyvinės apsaugos statinyje, – privažiavimo prie kolektyvinės apsaugos statinio keliai, automobilių stovėjimo aikštelės ir kiti civilinės saugos požiūriu svarbūs savivaldybės objektai;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.20. kolektyvinės apsaugos statiniams aprūpinti reikalingų materialinių išteklių žinynas. Jame nurodomi materialiniai ištekliai, kuriais per nustatytą terminą būtų aprūpinti kolektyvinės apsaugos statiniai, jų skaičius, už materialinių išteklių pateikimą atsakingi ūkio subjektai ir kitos įstaigos ir vykdytojai.
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo
plano rengimo metodinių rekomendacijų
1 priedas
PAVOJINGOJO OBJEKTO IŠORĖS AVARINIAME PLANE PRIVALOMI NURODYTI DUOMENYS IR INFORMACIJA
1. Pavojingojo objekto išorės avarinis planas (toliau – išorės avarinis planas) rengiamas kiekvienam II lygio pavojingajam objektui atskirai, nepriklausomai nuo pavojų, susijusių su tuo pavojinguoju objektu, vertinimo galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės metu nustatyto rizikos lygio, remiantis veiklos vykdytojo pateiktu pavojingojo objekto vidaus avariniu planu ir kita informacija, kurios reikia išorės avariniam planui parengti, ir patvirtinamas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tokios informacijos gavimo.
2. Išorės avariniame plane numatomi veiksmai ir priemonės turi būti skirti galimoms avarijoms konkrečiame pavojingajame objekte likviduoti ir jų padariniams šalinti. Kur reikia, gali būti nurodoma, kad tam tikri tolesni veiksmai atliekami savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane numatyta tvarka.
3. Planą sudaro šios dalys:
3.1. „Informacija apie pavojingąjį objektą“. Pateikiama informacija apie pavojingąjį objektą (adresas, trumpas veiklos apibūdinimas, esamos pavojingosios medžiagos, jų kiekiai ir keliamas pavojus, darbuotojų skaičius ir pan.);
3.2. „Plano aktyvinimas ir atšaukimas“. Pateikiamos savivaldybės administracijos atstovų, įgaliotų suaktyvinti išorės avarinį planą, vadovauti veiksmams už pavojingojo objekto ribų ir juos koordinuoti, pavardės, pareigos ir kontaktiniai duomenys, taip pat pavardės, pareigos ir kontaktiniai duomenys asmenų, kurie atliks šias funkcijas minėtų atstovų nesant. Nurodomas ryšys su kitais planais, kurie bus suaktyvinti kartu su išorės avariniu planu, jei tokių yra;
3.3. „Perspėjimo ir informavimo apie didelę pramoninę avariją organizavimas“. Remiantis Gyventojų perspėjimo ir informavimo tvarkos aprašu, pateikiama gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo apie didelę pramoninę avariją organizavimo tvarka:
3.3.1. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus II lygio pavojingojo objekto pranešimą apie įvykusią avariją;
3.3.2. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūrinio padalinio darbuotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus arba savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro vadovo nurodymą;
3.4. „Informacijos apie didelę pramoninę avariją teikimo tvarka“:
3.4.1. pateikiama informacijos apie avariją pavojingajame objekte teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos teikimą, pareigos;
3.4.2. savivaldybės, kurios teritorijoje esančio II lygio pavojingojo objekto galimos didelės pramoninės avarijos padariniai gali peržengti kaimyninės valstybės sienas, parengtame išorės avariniame plane turi būti aprašyta, kaip pasirengta teikti informaciją apie įvykusią avariją tos valstybės avarinėms tarnyboms;
3.5. „Avarijų likvidavimo veiksmų organizavimas ir koordinavimas“. Atsižvelgiant į galimą avarijos mastą ir galimą kitų civilinės saugos sistemos subjektų pasitelkimą, aprašomi savivaldybės administracijos bei savivaldybės teritorijoje esančių valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiksmai ir bendrų veiksmų koordinavimo tvarka:
3.5.2. teikiant pagalbą, kai likviduojama avarija ir šalinami jos padariniai pavojingojo objekto teritorijoje;
4. Išorės avarinis planas gali turėti priedų, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:
4.1. materialinių išteklių žinynas, kuriame nurodomos transporto priemonės ir kiti ištekliai, būtini avarijai pavojingajame objekte likviduoti ir jos padariniams šalinti;
4.2. pavojingojo objekto teritorijos planas ir pavojingojo objekto aplinkos teritorijų žemėlapis, kuriuose pažymėti galimi tarpiniai evakavimo punktai, privažiavimo keliai, kaimyniniai objektai ir gyventojai, kiti avarijai likviduoti ir jos padariniams šalinti svarbūs objektai;
Papildyta priedu:
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano
priedas
(Materialinių išteklių žinyno forma)
_______________________________
(savivaldybės pavadinimas)
savivaldybės materialinių išteklių žinynas
Eil. Nr. |
Priemonė |
Kiekis |
Techniniai duomenys |
Valdytojas |
Kontaktiniai duomenys |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų
ministerijos direktoriaus
2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70
ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinės rekomendacijos
I. bendrosios nuostatos
1. Ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (toliau – planas) rengimo metodinės rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) parengtos siekiant detalizuoti plano rengimo, derinimo, tvirtinimo ir atnaujinimo procedūras ir pateikti rekomendacijas dėl plano turinio, jame esamos informacijos ir duomenų.
2. Rekomendacijos taikomos ministerijoms, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, išvardytoms Civilinės saugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 7 punkte ir įtrauktoms į Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272).
3. Plano tikslas – padėti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovui ir ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui organizuoti ir koordinuoti valstybės lygio gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą, taip pat užtikrinti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai priskirtos veiklos srities (sektoriaus) tęstinumą gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų metu.
II. PLANO RENGIMAS, DERINIMAS, TVIRTINIMAS IR ATNAUJINIMAS
5. Planas rengiamas atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę. Plane aprašomi veiksmai ir priemonės turi užtikrinti veiksmingą valstybės lygio gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą, taip pat ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai priskirtos veiklos srities (sektoriaus) tęstinumą gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų metu.
6. Ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ypatumus, gali papildyti atitinkamus plano skyrius nekeisdamas Rekomendacijų reikalavimų.
7. Ministerijos plane neaprašomas ministerijos reguliavimo srities valstybės institucijų ir įstaigų kompetencijai priskirtų veiklos sričių (sektorių) tęstinumo užtikrinimas, kai jos teisės aktų nustatyta tvarka turi rengti ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planus, ekstremaliųjų situacijų valdymo planus ir sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrus.
8. Už plano rengimo, derinimo, tvirtinimo ir atnaujinimo, taip pat plane pateiktos informacijos ir duomenų atitikimo realiai padėčiai peržiūros organizavimą yra atsakingas ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovas.
9. Planui parengti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovas gali sudaryti darbo grupę. Kai ministerijoje ar kitoje valstybės institucijoje yra kultūros vertybių, į šią darbo grupę rekomenduojama įtraukti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
12. Planas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas, atsižvelgiant į plano tikslui pasiekti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems ekstremaliųjų situacijų riziką ir keliantiems galimą pavojų jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims (sektoriams), bet ne rečiau kaip kartą per metus.
13. Patvirtinto plano kopijos turi būti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje.
III. REKOMENDACIJOS PLANO TURINIUI
15. Planas pradedamas tituliniu lapu, kuriame nurodomas ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos plano pavadinimas, ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos adresas, įsakymo ar kito ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovo priimamo dokumento dėl plano patvirtinimo data ir numeris.
16. Planą sudaro šie skyriai:
16.1. „Bendrosios nuostatos“, kuriame pateikiama:
16.1.2. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai priskirtos veiklos srities (sektoriaus) trumpas apibūdinimas;
16.2. „Gresiančios ekstremaliosios situacijos“ – prioriteto tvarka išvardijami:
16.2.1. galimos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos, nurodytos Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (Žin., 2010, Nr. 125-6425) 2 priede, atsižvelgiant į ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai priskirtą veiklos sritį (sektorių), kai ministerija, kita valstybės institucija ir įstaiga yra atsakingoji ar remiančioji institucija;
16.2.2. visi galimi pavojai, nustatyti atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, kurie gali turėti neigiamą įtaką ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai prisikirtai veiklos sričiai (sektoriui) (pirmiausia nurodomi galintys sukelti didžiausius padarinius ir labiausiai tikėtini, po jų – galintys sukelti didžiausius padarinius, paskui – labiausiai tikėtini ir visi kiti galimi pavojai bendro rizikos lygio mažėjimo tvarka);
16.3. „Ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos darbuotojų ir jų reguliavimo srities valstybės institucijų ir įstaigų darbuotojų perspėjimo organizavimas“ – pateikiama:
16.3.1. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus nurodymą perspėti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos darbuotojus;
16.3.2. techninės ir organizacinės priemonės, naudojamos ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos darbuotojams perspėti ir informuoti;
16.3.3. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus nurodymą perspėti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos reguliavimo srities valstybės institucijų ir įstaigų darbuotojus;
16.4. „Informacijos apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją gavimo ir perdavimo tvarka“:
16.4.1. remiantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 1V-114 „Dėl Keitimosi informacija apie ekstremalią situaciją ar ekstremalų įvykį tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 40-1515; 2010, Nr. 94-4963) pateikiama informacijos apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją gavimo ir perdavimo civilinės saugos sistemos subjektams tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos priėmimą ir perdavimą, pareigybės;
16.5. „Gresiančių ar įvykusių ekstremaliųjų įvykių ir gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas ir koordinavimas“ – aprašoma:
16.5.1. asmens, atsakingo už informacijos priėmimą ir perdavimą, veiksmai gavus informaciją apie gresiantį ar susidariusį ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją (aprašoma, kokio pobūdžio turi būti informacija, kad būtų inicijuotas ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sušaukimas, taip pat, kai dėl gresiančios ar susidariusios savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos į juos kreipėsi savivaldybė, nurodomas laikas, per kurį minėtasis asmuo turi aprašytus veiksmus atlikti);
16.5.2. Rekomendacijų 16.2.1 punkte nurodytų galimų ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas ir koordinavimas, materialinių ir techninių išteklių ir paslaugų teikimas;
16.5.3. Rekomendacijų 16.2.2 punkte minimų galimų pavojų, kurių rizikos lygis po atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės nustatytas kaip didelis arba labai didelis, valdymo organizavimas ir koordinavimas, materialinių ir techninių išteklių ir paslaugų teikimas;
16.5.4. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos veiklos tęstinumo užtikrinimas gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms, taip pat ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos būtiniausių veiklos sąlygų atkūrimo organizavimas. Numatomos alternatyvios darbo vietos, atsakingi asmenys ir jų veiksmai, darbuotojų apsaugos organizavimas, dokumentų (taip pat įslaptintų) evakavimo arba sunaikinimo, turto gelbėjimo gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms organizavimas, kilnojamųjų kultūros vertybių evakavimo organizavimas;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
16.5.5. galimų ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas ir koordinavimas, materialinių ir techninių išteklių ir paslaugų teikimas, kai dėl gresiančios ar susidariusios savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos į juos kreipėsi savivaldybė (-ės).
16.5.6. valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1171 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, 27.1 papunktyje ir 31, 32 punktuose, plane išdėsto gyventojų, kuriuos šios valstybės institucijos ir įstaigos evakuoja, evakavimo organizavimą.
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17. Planas turi priedus, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:
17.2. civilinės saugos sistemos pajėgų, ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro, kitų ministerijų ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų, ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už civilinės saugos funkcijų įgyvendinimą, jų reguliavimo srities institucijų ir įstaigų ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremaliųjų situacijų komisijos, valstybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro kontaktiniai duomenys;
17.3. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudėtis ir nuostatai;
17.4. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos kompetencijai priskirtinoms galimoms ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti materialinių išteklių žinynas (priedas). Jame nurodomos transporto priemonės ir kiti ištekliai, būtini gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančioms ar susidariusioms ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti;
17.6. keitimosi informacija apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis (įskaitant jų reguliavimo srities valstybės institucijas ir įstaigas) schema.
17.7. ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje esančių kilnojamųjų ir (ar) nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašai;
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
17.8. valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų kilus gaisrui planas, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti rengiamas. Rekomendacijų 16.5 papunktyje nurodytame plano skyriuje neaprašomi gaisro likvidavimo ir padarinių šalinimo darbai.
Papildyta punktu:
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Patvirtinto ir atnaujinto plano kopija ir (ar) skaitmeninė jo versija siunčiama Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir civilinės saugos sistemos pajėgoms, kurių pasitelkimas numatomas plane, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo plano patvirtinimo ar atnaujinimo.
Ministerijos, kitos valstybės institucijos
ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų
valdymo plano
priedas
(Materialinių išteklių žinyno forma)
________________________________________________________________
(ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas)
kompetencijai priskirtinoms galimoms ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti materialinių išteklių žinynas
Eil. Nr. |
Priemonė |
Kiekis |
Techniniai duomenys |
Valdytojas |
Kontaktiniai duomenys |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pakeitimai:
1.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1-38, 2012-02-01, Žin., 2012, Nr. 16-734 (2012-02-04), i. k. 112231GISAK00001-38
Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymo Nr. 1-70 "Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1-263, 2012-08-24, Žin., 2012, Nr. 102-5217 (2012-08-31), i. k. 112231GISAK0001-263
Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymo Nr. 1-70 "Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo" pakeitimo
3.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1-11, 2016-01-14, paskelbta TAR 2016-01-14, i. k. 2016-00603
Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymo Nr. 1-70 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo