LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

N U T A R I M A S

 

1995 m. lapkričio 15 d. Nr. 1446

Vilnius

 

DĖL PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 61- 1530), Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Patvirtinti Privatizavimo komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                          Adolfas Šleževičius

 

 

Ekonomikos ministras                                                                         Vytas Navickas

__________________

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1995 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1446

 

Privatizavimo komisijos nuostatai

 

Bendroji dalis

1. Šie nuostatai reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nurodytos Privatizavimo komisijos veiklą.

2. Privatizavimo komisija yra Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitinga laikina valstybės valdymo institucija, įsteigta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatytiems uždaviniams įgyvendinti.

Privatizavimo komisija neturi juridinio asmens teisių.

3. Privatizavimo komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Ministro Pirmininko potvarkiais.

 

Privatizavimo komisijos kompetencija

4. Privatizavimo komisija turi teisę:

4.1. tvirtinti Valstybinės privatizavimo agentūros prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama - Privatizavimo agentūra) parengtus privatizavimo programų projektus arba jų netvirtinti;

4.2. tvirtinti privatizavimo sandorius arba jų netvirtinti.

Privatizavimo komisija turi teisę susipažinti su visa dokumentacija, kurią turi Privatizavimo agentūra, įskaitant ir galimų investuotojų konkursinius pasiūlymus;

4.3. pritarti arba nepritarti privatizavimo objekto pardavimo kainos mažinimui;

4.4. kontroliuoti, kaip vykdomos patvirtintosios privatizavimo programos. Šios kontrolės periodiškumą ir apimtį nustato pati Privatizavimo komisija, tačiau tai neturi būti dažniau kaip kartą per ketvirtį ir rečiau kaip kartą per metus;

4.5. atlikti Centrinės privatizavimo komisijos funkcijas pagal šios komisijos kompetenciją, nustatytą Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatyme, iki turtas bus toliau privatizuojamas pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą;

4.6. netvirtinti privatizavimo programos projekto arba privatizavimo sandorio, nepritarti privatizavimo objekto pardavimo kainos mažinimui tik tuo atveju, jeigu atitinkami sprendimų projektai parengti pažeidžiant Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą ar kitus įstatymus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus arba jeigu sprendimų projektai parengti turint žinomai priešingą Lietuvos Respublikos visuomenės interesams tikslą;

4.7. prireikus konkurso tvarka samdyti nepriklausomą turto vertintoją kiekvieno privatizavimo objekto vertei nustatyti, taip pat samdyti kitus reikiamus ekspertus;

4.8. iš valstybės valdymo ir savivaldos vykdomųjų institucijų neatlygintinai gauti informaciją, būtiną Privatizavimo komisijos funkcijoms atlikti;

4.9. kreiptis į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolę ir teisėsaugos institucijas dėl pažeidimų privatizavimo procese.

5. Privatizavimo komisija neturi teisės:

5.1. koreguoti savivaldybės teikiamų duomenų objekto privatizavimo programai sudaryti, jeigu šie duomenys atitinka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo reikalavimus;

5.2. sustabdyti objekto privatizavimo, jeigu šis objektas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka nebuvo bent vieną kartą pasiūlytas parduoti ir per privatizavimo programoje nustatytą laiką parduotas nebuvo.

 

Privatizavimo komisijos skyrimas ir jos darbo organizavimas

6. Privatizavimo komisijos pirmininkas, jos nariai skiriami ir atleidžiami Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka.

7. Privatizavimo komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Privatizavimo komisijos pirmininkas, o jo nesant - pirmininko paskirtas komisijos narys. Jeigu Privatizavimo komisijos pirmininkas ar jo paskirtas komisijos narys negali atvykti į Privatizavimo komisijos posėdį, posėdžiui turi teisę vadovauti pačios komisijos išrinktas posėdyje dalyvaujantis narys.

8. Apie rengiamą Privatizavimo komisijos posėdį ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas turi būti informuoti visi šios komisijos nariai. Per tokį pat laiką komisijos nariai turi gauti būsimo posėdžio dienotvarkės projektą ir jame svarstomų dokumentų kopijas (išskyrus su privatizavimo sandorių patvirtinimu susijusią dokumentaciją). Su privatizavimo sandorių patvirtinimu susijusi dokumentacija Privatizavimo komisijos nariams gali būti įteikta arba pateikta susipažinti prieš posėdžio pradžią.

9. Privatizavimo komisijos posėdis įvyksta, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 7 komisijos nariai. Privatizavimo komisijos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 7 komisijos nariai.

10. Privatizavimo komisijos pirmininkui arba ne mažiau kaip 3 komisijos nariams pareikalavus, gali būti organizuojamas slaptas balsavimas dėl svarstomo klausimo.

11. Privatizavimo komisijos narys neturi teisės balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu jis ar jo šeimos nariai yra suinteresuoti sprendimo rezultatais. Kad yra suinteresuotas svarstomu klausimu, komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius.

12. Privatizavimo komisijos narys turi teisę balsuoti raštu dėl iš anksto paskelbto posėdžio dienotvarkės klausimo.

13. Visi Privatizavimo komisijos nariai, pirmininkas ir posėdžių sekretorius turi raštu įsipareigoti saugoti pramonines ir komercines privatizuojamo objekto paslaptis.

14. Visi Privatizavimo komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Komisijos nariui reikalaujant, asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu turi būti užfiksuota posėdžio protokole. Kiekvieno posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžio sekretorius nėra Privatizavimo komisijos narys.

15. Privatizavimo komisijos posėdžių sprendimai skelbiami "Valstybės žiniose" bei Informaciniame privatizavimo biuletenyje. Privatizavimo komisija visuomenės informavimo priemonėse turi teisę skelbti ir kitą, jos nuomone, reikalingą informaciją.

16. Privatizavimo komisija pati nusistato savo darbo reglamentą.

17. Privatizavimo komisijos pirmininkui už darbą mokamos dvi minimalios mėnesinės algos, komisijos nariui - pusantros minimalios mėnesinės algos. Komisijos nariui, nedalyvavusiam posėdžiuose, atlyginimas gali būti mažinamas Privatizavimo komisijos sprendimu.

Atlyginimus moka Lietuvos valstybinė privatizavimo agentūra iš Privatizavimo fondo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1188, 1996 10 11, Žin., 1996, Nr. 101-2304 (1996 10 18)

 

18. Privatizavimo komisiją techniškai aptarnauja Privatizavimo agentūra. Privatizavimo komisijos sekretorius yra Privatizavimo agentūros darbuotojas.

Privatizavimo komisijos finansavimas

 

19. Lėšos, kurių reikia Privatizavimo komisijai skatinti, techniškai aprūpinti ir kitoms šios komisijos išlaidoms, susijusioms su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytų funkcijų įgyvendinimu, skiriamos iš Privatizavimo fondo pagal sąmatą, kurią kiekvieną metų ketvirtį Finansų ministerijos teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Duomenis apie šių lėšų kiekvieno ketvirčio poreikį Privatizavimo komisijos pirmininkas pateikia Finansų ministerijai.

___________________

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1188, 1996 10 11, Žin., 1996, Nr. 101-2304 (1996 10 18)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1995 M. LAPKRIČIO 15 D. NUTARIMO NR. 1446 "DĖL PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO" PAPILDYMO

 

*** Pabaiga ***

 

Redagavo: Angonita Rupšytė (2001-11-19)

anrups@lrs.lt