Suvestinė redakcija nuo 2005-05-01 iki 2005-11-29

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 33-1078, i. k. 1052250ISAK000V-163

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ, SKIRTŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PROGRAMOMS FINANSUOTI, SKYRIMO, NAUDOJIMO APSKAITOS IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2005 m. kovo 8 d. Nr. V-163

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 28-1147) 27 punktu:

1. Tvirtinu Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, skirtų asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti, skyrimo, naudojimo apskaitos ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedamas).

2. Įpareigoju:

2.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurių steigėjas yra Sveikatos apsaugos ministerija, pateikti restruktūrizavimo programas teritorinėms ligonių kasoms iki 2005 m. balandžio 15 dienos;

2.2. apskričių gydytojus pateikti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kurių steigėjas yra apskrities viršininko administracija, restruktūrizavimo programas teritorinėms ligonių kasoms iki 2005 m. balandžio 15 dienos.

2.3. Teritorinės ligonių kasos įvertintas asmens sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo programas iki 2005 m. gegužės 6 d. pateikti šių įstaigų steigėjams

Papildyta punktu:

Nr. V-316, 2005-04-27, Žin., 2005, Nr. 55-1902 (2005-04-30), i. k. 1052250ISAK000V-316

 

3. Rekomenduoju savivaldybių gydytojams pateikti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kurių steigėjas yra savivaldybės taryba, restruktūrizavimo programas teritorinėms ligonių kasoms iki 2005 m. balandžio 15 dienos.

4. Rekomenduoju asmens sveikatos priežiūros įstaigų steigėjams atsižvelgti į teritorinės ligonių kasos asmens sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo programų vertinimus, jas patikslinti ir iki 2005 m. gegužės 10 d. pateikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudarytai komisijai restruktūrizavimo programoms vertinti

Papildyta punktu:

Nr. V-316, 2005-04-27, Žin., 2005, Nr. 55-1902 (2005-04-30), i. k. 1052250ISAK000V-316

 

5. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugsėjo 15 d. įsakymą Nr. 502 „Dėl paslaugų restruktūrizavimo programos lėšų paskirstymo asmens sveikatos priežiūros įstaigoms kriterijų“ (Žin., 2000, Nr. 80-2428).

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. V-316, 2005-04-27, Žin., 2005, Nr. 55-1902 (2005-04-30), i. k. 1052250ISAK000V-316

 

6. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretoriui pagal administravimo sritį.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. V-316, 2005-04-27, Žin., 2005, Nr. 55-1902 (2005-04-30), i. k. 1052250ISAK000V-316

 

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                     ŽILVINAS PADAIGA


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2005 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-163

 

PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO biudžeto lėšų, SKIRTŲ ASMENS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PROGRAMOMS

FINANSUOTI, SKYRIMO, NAUDOJIMO APSKAITOS IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Paslaugų restruktūrizavimo programos skirtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003-03-18 nutarimu Nr. 335 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 28-1147) patvirtintai Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijai bei sveikatos apsaugos ministro įsakymais patvirtintiems apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planams įgyvendinti.

 

II. Pagrindinės sąvokos

 

2. Strategija – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003-03-18 nutarimu Nr. 335 patvirtinta Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategija.

3. Planas – apskrities sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planas, patvirtintas sveikatos apsaugos ministro 2003-12-22 įsakymu Nr. V-754 „Dėl Vilniaus ir Kauno apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 7-153) ir 2003-12-31 įsakymu Nr. V-804 „Dėl apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 30-999).

4. Programa – asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau ASPĮ) restruktūrizavimo programa, kuriai keliami šiame apraše numatyti reikalavimai.

5. Komisija – sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaryta komisija restruktūrizavimo programoms vertinti.

 

III. Reikalavimai PROGRAMOMS ir jų priemonių finansavimo iš PRIVALOMOJO

SVEIKATOS DRAUDIMO fondo biudžeto sąlygos

 

6. ASPĮ steigėjas (jei steigėjas Sveikatos apsaugos ministerija – įstaigos vadovas) restruktūrizavimo programą pateikia teritorinei ligonių kasai (toliau TLK). Programoje turi būti aptarta:

6.1. situacijos analizė (būtina aprašyti visus nuo 2002 metų pradžios atliktus restruktūrizacijos darbus bei tikslines investicijas, nurodant lėšų šaltinius);

6.2. tikslai;

6.3. programos trukmė ir uždaviniai (trumpalaikiai – einamųjų metų ir ilgalaikiai – kalendorinių metų ir iki programos vykdymo pabaigos);

6.4. strategijoje numatyti restruktūrizacijos rodikliai prieš pradedant vykdyti programą ir jų prognozė programos vykdymo laikotarpiu (atskirai kiekvienų kalendorinių metų bei įgyvendinus programą);

6.5. priemonės;

6.6. reikiamos lėšos priemonėms finansuoti: atskirai nurodomi visi lėšų šaltiniai – įstaigos, steigėjo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau PSDF) biudžeto, valstybės investicinių programų, struktūrinių fondų lėšos ir kt.;

6.7. lėšų poreikio ekonominis pagrindimas.

7. Programa turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.1. programa turi būti parengta vadovaujantis strategijoje nurodytais kriterijais ir atitikti planą;

7.2. programoje turi būti numatyta stacionarinių paslaugų apimtis ir jos dinamika (atskirai kiekvienų kalendorinių metų pagal kiekvieną įstaigos teikiamų paslaugų profilį). Paslaugų apimtis derinama su TLK ir atsižvelgiama į dienos stacionaro, dienos chirurgijos bei ambulatorinių paslaugų apimties didinimą (pagal apskrities sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planą) bei į kitų ASPĮ paslaugų struktūros ir apimties kitimą;

7.3. programos sąmatos rengiamos teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Programa arba joje numatytos priemonės finansuotinomis iš PSDF biudžeto laikomos, jei jos:

8.1. tiesiogiai susijusios su stacionarinių paslaugų restruktūrizavimu bei paslaugų teikimo formos pertvarkymu, diegiant ir plėtojant dienos stacionaro, dienos chirurgijos, ambulatorines bei slaugos paslaugas;

8.2. leidžia efektyviai naudoti akušerijos lovas ir (arba) užtikrina operatyvų ir tinkamą gimdyvių transportavimą;

8.3. leidžia pasiekti strategijoje numatytus struktūros ir funkcionavimo rodiklius (hospitalizacijos atvejų skaičiaus, lovų skaičiaus, lovos funkcionavimo, dienos chirurgijos ir dienos stacionarų vietų skaičiaus, vidutinės gulėjimo trukmės ir kt.);

8.4. tiesiogiai susijusios su numatomais teigiamais restruktūrizacijos rezultatais (personalo darbo užmokesčio didėjimu, išlaidų medicinos priemonėms didėjimu, kreditorinio įsiskolinimo dinamika);

8.5. leidžia sumažinti sąnarių endoprotezavimo laukiančių asmenų skaičių;

8.6. yra dviejų ar daugiau ASPĮ steigėjų susitarimo dėl stacionarinių paslaugų optimizavimo rezultatas arba jei programa teikiama kaip bendra dviejų ar daugiau ASPĮ programa.

9. TLK įvertina, ar programa atitinka 7.1, 7.2 punktuose numatytus reikalavimus bei ar joje numatytos priemonės laikomos finansuotinomis iš PSDF biudžeto pagal 8 punktu nustatytus reikalavimus, ir pateikia raštišką išvadą, kurios forma tvirtinama Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus įsakymu, ASPĮ steigėjui.

 

IV. PROGRAMŲ svarstymas

 

10. ASPĮ steigėjas (jei steigėjas Sveikatos apsaugos ministerija – įstaigos vadovas) teikia restruktūrizavimo programą ir TLK išvadą komisijai, kuri priima sprendimą dėl programos arba atskirų joje numatytų priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto.

11. Komisija įvertina, ar pateiktos programos atitinka strategiją nacionaliniu lygiu, ir gali patvirtinti programų arba jų priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto prioritetus.

12. Komisijai pateiktos programos gali būti lyginamos (nustatomas reitingas) remiantis šiais kriterijais:

12.1. programoje numatytos priemonės, kurių ne mažiau kaip 20 proc. išlaidų padengiama iš kitų finansavimo šaltinių;

12.2. programa atitinka keletą 8 punkte išvardytų kriterijų;

12.3. programa atitinka sveikatos apsaugos ministro įsakymu komisijos reglamente nustatytus papildomus kriterijus;

12.4. komisija apie priimtą sprendimą informuoja ASPĮ steigėją bei įstaigos vadovą;

12.5. komisija, pritarusi, kad būtų skiriamos lėšos programai ar joje numatytoms priemonėms finansuoti, teikia Privalomojo sveikatos draudimo tarybai numatomų finansuoti programų ar jose numatytų priemonių suvestinę, kurioje nurodomas programos pavadinimas, rengėjas, numatomos finansuoti priemonės bei finansavimo apimtis.

 

V. PSDF biudžeto lėšų TEIKIAMoms programOMS FINANSUOTI SKYRIMAS

 

13. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos teikimu iš PSDF biudžeto lėšų finansuojamos programos ar jose numatytos priemonės tvirtinamos bei lėšos TLK, kurios veiklos zonai priklauso programą rengusi ASPĮ, skiriamos Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau VLK) direktoriaus įsakymu, kuris suderinamas su Sveikatos apsaugos ministerija.

14. Iš PSDF biudžeto lėšų apmokamos šios išlaidos:

14.1. išlaidos, susijusios su restruktūrizuojamos (-ų) ASPĮ personalo darbo santykiais;

14.2. išlaidos statybos ir remonto darbams bei medicinos įrangai (būtiniems paslaugų teikimo formos pertvarkymams, aptartiems 8.1 punkte).

 

VI. PROGRAMŲ FINANSAVIMAS, APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

15. VLK perveda lėšas TLK pagal 13 punkte nurodytą įsakymą.

16. TLK, vadovaudamasi VLK įsakymu dėl lėšų skyrimo, raštu informuoja ASPĮ vadovus bei steigėjus apie įstaigoms skiriamas lėšas programai vykdyti ir su ASPĮ pasirašo paslaugų teikimo apdraustiesiems ir jų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų sutarties priedą dėl šios programos vykdymo.

17. TLK raštu informuoja ASPĮ, kad turi būti pateikti šie dokumentai:

17.1. programos (išlaidų) sąmatos projektas, forma BFP-1;

17.2. darbuotojų, kuriems buvo išmokėtos išeitinės pašalpos, sąrašas, nurodant pareigybes ir išmokėtas sumas;

17.3. lokalinė statybų darbų sąmata;

17.4. atliktų statybos darbų priėmimo–perdavimo aktas;

17.5. kiti išlaidų dokumentai, atitinkantys lėšų paskirtį;

17.6. lėšų paraiška (laisvos formos).

18. Pagrindinis dokumentas, kuris numato programai finansuoti skiriamų PSDF biudžeto lėšų dydį, tikslinę paskirtį bei paskirstymą metų ketvirčiais, yra programos (išlaidų) sąmata, forma BFP-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1K-301 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programos sąmatos ir skaičiavimų formų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 124-5645).

19. ASPĮ, gavusi TLK pranešimą apie skiriamas lėšas, parengia programos (išlaidų) sąmatą ir teikia ją tvirtinti TLK. Sąmata sudaroma 2 egz. po vieną ASPĮ ir TLK. Naudoti programai skirtas PSDF biudžeto lėšas be patvirtintos sąmatos neleidžiama.

20. Atlikusi programoje numatytus darbus, ASPĮ teikia TLK lėšų paraišką bei juridinę galią turinčių išlaidas pagrindžiančių dokumentų, išvardytų 17 punkte, patvirtintas kopijas.

21. Gavusi iš ASPĮ 17 punkte išvardytus dokumentus ir juos patikrinusi, TLK teikia VLK lėšų paraišką.

22. Gavusi iš VLK lėšas, TLK jas perveda į ASPĮ nurodytą sąskaitą.

23. ASPĮ atsiskaito už PSDF biudžeto lėšų naudojimą kiekvieną ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos pateikdamos TLK Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, forma Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetų vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 2-21).

24. TLK atsiskaito VLK teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSAKOMYBĖ

 

25. ASPĮ, pasibaigus numatytam terminui programos tikslui ar uždaviniams pasiekti, teikia TLK pasiektų rodiklių per programos vykdymo laikotarpį ataskaitą.

26. ASPĮ vadovas asmeniškai atsako už programos tikslų bei uždavinių įgyvendinimą.

27. TLK įvertina ASPĮ pateiktą ataskaitą. Jei ASPĮ neįgyvendino programoje nustatytų tikslų ir (ar) uždavinių, TLK apie tai informuoja ASPĮ steigėją ir komisiją.

28. Komisija, remdamasi ASPĮ pateikta ataskaita ir TLK įvertinimu, svarsto kitų programos priemonių, kurias šio aprašo nustatyta tvarka buvo nuspręsta finansuoti iš PSDF biudžeto, finansavimo sustabdymą ar nutraukimą ir apie savo sprendimą informuoja ASPĮ bei steigėją.

29. Komisija sprendimą dėl programos ar jos priemonių finansavimo iš PSDF biudžeto lėšų sustabdymo ar nutraukimo teikia svarstyti Privalomojo sveikatos draudimo tarybai.

30. Privalomojo sveikatos draudimo tarybai pritarus komisijos sprendimui, tikslinami V ir VI skyriuose nurodyti dokumentai.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Nepanaudotos iki ataskaitinių metų gruodžio 31 d. PSDF biudžeto lėšos, skirtos restruktūrizavimo programai finansuoti, grąžinamos į PSDF biudžeto sąskaitą.

32. Panaudotos ne pagal paskirtį programai finansuoti skirtos PSDF biudžeto lėšos teisės aktų nustatyta tvarka iš kaltų asmenų išieškomos į PSDF biudžeto sąskaitą.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-316, 2005-04-27, Žin., 2005, Nr. 55-1902 (2005-04-30), i. k. 1052250ISAK000V-316

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. kovo 8 d. įsakymo Nr. V-163 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, skirtų asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų restruktūrizavimo programoms finansuoti, skyrimo, naudojimo apskaitos ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo" keitimo