Sprendimas netenka galios 2018-05-05:

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-155, 2018-05-03, paskelbta TAR 2018-05-04, i. k. 2018-07167

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2013-01-01 iki 2018-05-04

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-10-27, i. k. 2011-01680

 

herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 27 d. Nr. T-281

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2510; 2010, Nr. 86-4549) ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570; 2010, Nr. 83-4393), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti šiuos tvarkos aprašus:

1.1. Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro bendrųjų socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro pagalbos į namus paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad sprendimas įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 21 d. sprendimo Nr. T-309 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašų patvirtinimo“ 1.2 ir 1.3 punktus;

3.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. sprendimą Nr. T-98 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2002 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. 369 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos ir įkainių“ pakeitimo ir papildymo“;

3.3. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2002 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. 369 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos ir įkainių“ 1.10 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Justinas Sartauskas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2011 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T-281

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrųjų socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, 17-589; 2010, Nr. 53-2598), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2510; 2010, Nr. 86-4549), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1- 93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570), Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2002 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. 369 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos ir įkainių“ 1.9 punkto reikalavimais.

2. Aprašo paskirtis yra apibrėžti teisę į bendrąsias socialines paslaugas, mokėjimo už dienos užimtumo paslaugas tvarką, ir paslaugų įkainius, naudojimosi specialiuoju transportu tvarką ir įkainius, paslaugų teikėjų ir gavėjų teises bei pareigas, skundų nagrinėjimą.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintame Socialinių paslaugų kataloge bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintame Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše apibrėžtas sąvokas.

4. Šiaulių mieste bendrųjų socialinių paslaugų teikimą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

 

II. BENDROSIOS SOCIALINĖS PASLAUGOS

 

5. Bendrosios socialinės paslaugos yra atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos. Bendrųjų socialinių paslaugų tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime. Paslaugų teikimo trukmė / dažnumas priklauso nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio. Centro teikiamos bendrosios socialinės paslaugos yra šios:

5.1. informavimas – reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą suteikimas;

5.2. konsultavimas – socialinio darbuotojo teikiama paslauga, kuria kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) probleminė situacija ir ieškoma veiksmingų problemos sprendimo būdų;

5.3. maitinimo organizavimas – pagalba asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamo savarankiškumo ar nepakankamų pajamų nepajėgia maitintis savo namuose;

5.4. aprūpinimo būtiniausiais daiktais (drabužiais, avalyne ir kt.) – būtiniausių drabužių, avalynės ir kitų reikmenų skurstantiems asmenims teikimas;

5.5. transporto organizavimas – paslauga, teikiama pagal poreikius asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės turi judėjimo problemų;

5.6. sociokultūrinės paslaugos – paslaugos, teikiamos siekiant išvengti socialinių problemų (prevenciniais tikslais), mažinti socialinę atskirtį ir suteikiančios galimybę asmenims bendrauti, dalyvauti grupinio socialinio darbo užsiėmimuose, užsiimti mėgstama veikla ir kt.;

5.7. asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas – paslauga, teikiama asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena ir pan.;

5.8. kitos bendrosios ir papildomos socialinės paslaugos – paslaugos, organizuojamos atsižvelgiant į specifinius gyventojų poreikius. Prie kitų bendrųjų ir papildomų socialinių paslaugų gali būti priskiriamos atskiros paslaugos iš pagalbos į namus paslaugų.

 

III. TEISĖ GAUTI BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

6. Teisę į bendrąsias socialines paslaugas turi:

6.1. Lietuvos Respublikos piliečiai, deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių mieste;

6.2. užsieniečiai, taip pat asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ir deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių mieste;

6.3. kiti asmenys, Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse numatytais atvejais ir gyvenantys Šiaulių mieste.

7. Bendrųjų socialinių paslaugų gavėjai:

7.1. suaugę asmenys su negalia;

7.2. senyvo amžiaus asmenys;

7.3. vaikai su negalia;

7.4. kiti asmenys (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių netekę savarankiškumo).

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

8. Informavimo, konsultavimo, maitinimo, aprūpinimo būtiniausiais daiktais (drabužiais, avalyne ir kt.), sociokultūrinės paslaugos (kai užsiėmimai vyksta dienos užimtumo grupėse), interneto paslaugos, asmens higienos ir priežiūros paslaugos (kai jos teikiamos benamiams ir kitiems rizikos grupės asmenims Paramos tarnyboje, Stoties g. 9C dušuose) yra nemokamos.

9. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam Šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

10. Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

11. Už papildomai asmens pageidavimu teikiamas paslaugas asmuo (šeima) moka nustatytą mokėjimo dydį:

11.1. užsiėmimas sporto salėje (Tilžės g. 63B): vienas kartas - 3,00 Lt;

11.2. biliardas: 1 valanda - 3,00 Lt;

11.3. kliento rūbų ir patalynės skalbimas (Tilžės g. 63B): vienas kartas iki 5 kg - 7,00 Lt;

11.4. dušo paslaugos (Tilžės g. 63B): 30 min. - 5,00 Lt;

11.5. masažas masažo lovoje: 15 min. - 3,00 Lt;

11.6. spausdinimas ir kopijavimas:

11.6.1. A4 formato lapas (popierius 80 g/m2) - 0,15 Lt;

11.6.2. A3 formato lapas (popierius 80 g/ m2) - 0,30 Lt.

11.7. Specialiojo transporto paslaugos:

11.7.1. vežimas į ugdymo ir gydymo įstaigas, reabilitacijos centrus, dializėms atlikti ir kt. miesto ribose - 0,80 Lt 1 kilometrą;

11.7.2. vežimas į gydymo įstaigas už miesto ribų - 0,50 Lt 1 kilometrą;

11.7.3. klientų vežimas į dienos centrą ir parvežimas namo - 0,80 Lt.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. T-359, 2012-12-20, paskelbta TAR 2012-12-20, i. k. 2012-02729

 

V. ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO (ARBA JO SUMAŽINIMAS) UŽ PAPILDOMAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

12. Išimties tvarka asmuo (šeima) už papildomas bendrąsias socialines paslaugas gali būti atleistas nuo mokesčio arba jis gali būti sumažintas.

13. Mokestis už papildomas socialines paslaugas gali būti netaikomas arba sumažintas šiais atvejais:

13.1. vienišiems asmenims, vaikų (šeimos narių) apleistiems asmenims, taip pat asmenims, turintiems papildomų išlaidų vaistams, gydymuisi;

13.2. įvykus nelaimei (gaisras, vagystė, laidotuvės ir pan.) ir pateikus papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius liudijančius dokumentus;

13.3. kitais nenumatytais atvejais.

14. Asmuo (šeima), pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už papildomas socialines paslaugas ar prašantis mokestį sumažinti, pateikia Savivaldybės paramos teikimo komisijai motyvuotą prašymą ir jį pagrindžia dokumentais.

15. Asmens (šeimos) pažymą dėl mokesčio už paslaugas sumažinimo ar atleidimo nuo jo ir asmens pridedamus dokumentus, pagrindžiančius jo prašymą, nagrinėja, priima sprendimą ir perduoda raštu jį paslaugų teikėjui (Centrui) Savivaldybės paramos teikimo komisija.

16. Atleidžiamo (sumažinto) mokesčio už papildomas socialines paslaugas skirtumą paslaugos teikėjui padengia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius iš savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų asmens (Šeimos) paramai.

 

VI. BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR GAVĖJŲ TEISĖS BEI PAREIGOS

 

17. Bendrųjų socialinių paslaugų teikėjų teisės ir pareigos apibrėžtos Centro direktoriaus patvirtintuose pareigybių aprašymuose.

18. Asmenys, gaunantys bendrąsias socialines paslaugas, turi šias teises:

18.1. gauti reikalingą informaciją apie socialinę pagalbą;

18.2. gauti socialinio darbuotojo konsultaciją dėl susidariusios probleminės situacijos veiksmingų sprendimo būdų;

18.3. laiku gauti kokybiškas paslaugas;

18.4. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

19. Asmenys, gaunantys bendrąsias socialines paslaugas, turi šias pareigas:

19.1. teikti teisingą ir išsamią informaciją, būtiną bendrųjų paslaugų teikimui įvertinti;

19.2. sudaryti sąlygas paslaugų teikėjui teikti paslaugas ir bendradarbiauti su juo;

19.3. laikytis Centro direktoriaus nustatytų įstaigos vidaus tvarkos taisyklių;

19.4. nustatytais Centro terminais sumokėti už suteiktas paslaugas.

 

VII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

20. Netinkamą bendrųjų socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Centro direktoriui.

21. Centro direktoriaus išvadas, susijusias su bendrųjų socialinių paslaugų organizavimu ir teikimu, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) gali apskųsti Socialinės paramos skyriaus vedėjui.

22. Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėjo išvadas, susijusias su bendrųjų socialinių paslaugų organizavimu ir teikimu, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

23. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2011 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T-281

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598), Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63- 1479; 2008, Nr. 22-804), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 737 „Dėl nacionalinės gyventojų senėjimo pasekmių strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 95- 3501), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2510; 2010, Nr. 86-4549), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 81-2986), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. A1-88 „Dėl specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygų bei taisyklių“ (Žin., 2006, Nr. 37-1323), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1571), socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-187 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 79-3126).

2. Aprašo paskirtis yra apibrėžti teisę į pagalbos į namus paslaugas, kreipimąsi dėl pagalbos į namus paslaugų, asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymą, sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo priėmimą ir sutarties dėl pagalbos į namus teikimą, mokėjimą už pagalbos į namus paslaugas, asmens (šeimos narių) pajamų vertinimą ir jų apskaičiavimą, pagalbos į namus paslaugų sudėtį ir jų įkainius, atleidimą nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugas (arba sumažinimą), mokesčio už pagalbos į namus paslaugų sumažinimo ar atleidimo nuo mokesčio sprendimo panaikinimą; pagalbos į namus paslaugų teikimo sustabdymą, nutraukimą, pagalbos į namus paslaugų teikėjų ir gavėjų teises ir pareigas, skundų nagrinėjimą.

3. Šiame Apraše nustatomas pagalbos į namus paslaugų poreikio vertinimas ir mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis asmenims, pradėjusiems gauti pagalbos į namus paslaugas nuo 2006 m. liepos 1 d.

4. Asmenys, pradėję gauti pagalbos į namus paslaugas iki 2006 m. liepos 1 d., už pagalbos į namus paslaugas moka pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 29 d. nutarimą Nr. 111 „Dėl apmokėjimo už socialines paslaugas principų ir tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 12- 278) ir Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2002 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. 369 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos ir įkainių“ 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 punktais patvirtintus įkainius, išskyrus tuos atvejus, kai jiems nustatytas mokėjimo už pagalbą į namus paslaugas dydis yra didesnis už nustatytąjį šiuo nutarimu patvirtintame Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše.

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

6. Pagalba į namus – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

7. Šiaulių mieste pagalbos į namus paslaugų teikimą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

 

II. TEISĖ Į PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS

 

8. Teisę į pagalbos į namus paslaugas turi:

8.1. Lietuvos Respublikos piliečiai, deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių mieste;

8.2. užsieniečiai, taip pat asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ir deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių mieste;

8.3. kiti asmenys Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse numatytais atvejais ir gyvenantys Šiaulių mieste.

9. Pagalbos į namus paslaugos gavėjai:

9.1. senyvo amžiaus vieniši asmenys ar jų šeimos;

9.2. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

9.3. kiti asmenys (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys).

 

III. KREIPIMASIS DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ

 

10. Dėl pagalbos į namus paslaugų gavimo asmuo ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į Centrą ir užpildo prašymą-paraišką bei pateikia šiuos dokumentus:

10.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą ar asmens tapatybės kortelę, ar leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiai);

10.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

10.3. pažymą apie asmens (šeimos) pajamas.

11. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar globėjas negali to padaryti pats.

12. Prašyme-paraiškoje suteikti pagalbos į namus paslaugas nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

13. Centras, gavęs raštišką prašymą dėl pagalbos į namus, ne vėliau kaip per 7 darbo dienas privalo nustatyti asmens (šeimos) pagalbos į namus poreikį.

14. Asmenų (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikį nustato Centro direktoriaus įgalioti asmenys ar jo įsakymu sudaryta Pagalbos į namus poreikio nustatymo komisija.

15. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikis paslaugų teikimo laikotarpiu peržiūrimas pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei ir ne rečiau kaip kartą per metus.

16. Pagrindiniai asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo principai yra šie:

16.1. Tikslingumas. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymas siekiant išsiaiškinti, kokie yra asmens (šeimos) poreikiai ir kokios socialinės paslaugos yra reikalingos, kad šie poreikiai būtų patenkinti ir skatintų aktyvią jų savipagalbą bei stiprintų gebėjimus patiems spręsti iškylančias problemas.

16.2. Tinkamumas. Asmeniui (šeimai) turi būti teikiamos tokios pagalbos į namus paslaugos, kurios labiausiai atitinka įvertintus asmens (šeimos) poreikius ir interesus.

16.3. Socialinis teisingumas. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymas neturi būti siejamas su asmens (šeimos) galimybėmis mokėti už socialines paslaugas.

16.4. Kompleksiškumas. Pagalbos į namus paslaugų poreikis asmeniui nustatomas kompleksiškai, įvertinant šeimos galimybes rūpintis asmeniu ir derinant pagalbą į namus su piniginės socialinės paramos bei kitomis socialinės apsaugos formomis, sveikatos priežiūros, švietimo sistemos paslaugomis.

16.5. Bendradarbiavimas. Siekiant kvalifikuotai, išsamiai ir tiksliai nustatyti socialinių paslaugų poreikį asmeniui, Centro socialiniai darbuotojai turi bendradarbiauti su asmens artimais giminaičiais, asociacijomis, bendruomene, religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, atstovaujančiomis šių asmenų interesams, kitomis suinteresuotomis institucijomis.

16.6. Atsakomybė. Pagalbos į namus paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatantis socialinis darbuotojas asmeniškai atsako už socialinių paslaugų poreikio asmeniui pagrįstumą.

16.7. Konfidencialumas. Centras užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Asmens pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens savarankiškumą ir galimybes ugdyti savarankiškumą ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkamomis socialinėmis paslaugomis.

18. Šeimos pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai, vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšį su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis.

19. Sveikatos priežiūros, policijos ir kitų institucijų darbuotojai turi parengti ir pateikti Centrui išvadas, būtinas asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikiui nustatyti.

20. Jei asmenims ar komisijai, atliekantiems pagalbos į namus paslaugų poreikio vertinimą, reikalinga papildoma informacija, jie gali pareikalauti iš pateikusių prašymą asmenų papildomų dokumentų, reikalingų pagalbos į namus paslaugų poreikiui nustatyti.

21. Savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos Centro prašymu turi nemokamai teikti informaciją, susijusią su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu.

22. Prireikus Centras gali pareikalauti dokumentų, susijusių su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu, ir iš kitų institucijų, įstaigų bei organizacijų.

 

V. SPRENDIMO DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS IR SUTARTIES DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO SUDARYMAS

 

23. Centro direktoriaus įgaliotas asmuo ar komisija, nustatę asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikį, išvadas teikia Centro direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui, priimančiam sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo.

24. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Centro direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo nenustačius paslaugų poreikio. Tokiu atveju poreikis turi būti nustatytas suteikus (ar jau teikiant) pagalbos į namus paslaugas per 3 darbo dienas.

25. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo (toliau – sprendimas) Centro direktorius ar jo įgaliotas asmuo priima per 3 darbo dienas Centro direktoriaus įgalioto asmens ar komisijos, nustatančių pagalbos į namus paslaugų poreikį, teikimu.

26. Sprendimas per 5 kalendorines dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiamas (išsiunčiamas) asmeniui, kuriam paskirta tokia paslauga, o sprendimo kopija įsegama į paslaugas gaunančio asmens bylą.

27. Asmens (šeimos) ir Centro tarpusavio teisės ir pareigos, įsipareigojimai, susiję su asmens (šeimos) mokėjimu už pagalbos į namus paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Centro sutartimi (toliau – Sutartis).

28. Sutartis sudaroma per 5 kalendorines dienas po sprendimo priėmimo.

29. Sprendimo ir Sutarties formas tvirtina Centro direktorius.

 

VI. PAGALBOS Į NAMUS TEIKIMAS

 

30. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš 3 paslaugų.

31. Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė – nuo dviejų iki trijų valandų per dieną.

32. Pagalba į namus teikiama ne rečiau nei 2 kartus per savaitę.

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS

 

33. Asmens (šeimos) už pagalbos į namus paslaugą mokėjimo dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) šiame Apraše nustatytą teikiamų pagalbos į namus paslaugų kainą.

34. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

35. Lėšos, gautos už pagalbos į namus paslaugas, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

36. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas šaltiniai – asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, arba asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, kurios naudojamos Sutartyje numatyto asmens (šeimos) mokėjimo dydžio teikiamoms pagalbos į namus paslaugų išlaidoms apmokėti.

37. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) gaunamas pajamas.

38. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis neturi viršyti 5 proc. asmens pajamų.

39. Tais atvejais, kai pagalbos į namus paslaugos teikiamos šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų Šeimos pajamų. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis neturi viršyti 5 proc. šeimos pajamų.

40. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą, kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, pagalbos į namus paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

41. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, pagalbos į namus paslaugos teikiamos nemokamai.

42. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

 

VIII. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

43. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už pagalbos į namus paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti pagalbos į namus paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

44. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertina Centro direktoriaus įgaliotas asmuo ar Pagalbos į namus poreikio nustatymo komisija.

45. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos tuo pačiu metu, kada nustatomas asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikis.

46. Išskirtiniais atvejais, kai pagalbos į namus paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Centro direktoriaus įgaliotas asmuo ar Pagalbos į namus poreikio nustatymo komisija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikis ir jam skiriamos pagalbos į namus paslaugos.

47. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos.

48. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą pagalbos į namus paslaugų kainą.

49. Jeigu pagalbos į namus paslaugas gaunantis asmuo neturi pajamų arba jų nepakanka, už suteiktas paslaugas privalo mokėti jo šeimos nariai, suaugusieji vaikai, globėjas (rūpintojas), asmens nekilnojamojo turto perėmėjas.

50. Centras, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 30 dienų nuo minėtos informacijos gavimo.

51. Centras turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo iniciatyva.

 

IX. ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

52. Nustatant asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, į asmens pajamas įskaitoma:

52.1. su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos;

52.2. individualios įmonės savininko pajamos, gautos iš šios įmonės apmokestinto pelno;

52.3. individualios veiklos pajamos, gautos verčiantis veikla pagal verslo liudijimą;

52.4. pajamos iš žemės ūkio veiklos;

52.5. išmokos žemės ūkio veikiai;

52.6. pensijos ir (ar) pensijų išmokos, valstybės socialinio draudimo pensija, kompensacija už ypatingas darbo sąlygas, valstybinė signataro renta, valstybinė signataro našlių ir našlaičių renta, artistų renta (kompensacinė išmoka teatrų ir koncertinių įstaigų kūrybiniams darbuotojams), profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, kitos išmokos, mokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, pensijų išmokos, gaunamos pagal Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymus (Žin., 2003, Nr. 75-3472) ir Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 55-1765; 2003, Nr. 75-3473), užsienio valstybių pensijos;

52.7. valstybės šalpos išmokos;

52.8. motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpa;

52.9. nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymą (Žin., 2004, Nr. 4-26);

52.10. palūkanos;

52.11. dividendai;

52.12. vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą (Žin„ 2000, Nr. 74-2262);

52.13. turto nuomos pajamos;

52.14. netekto draudimo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 110- 3207; 2003, Nr. 114-5114) arba Lietuvos Respublikos žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimų profesine liga laikinąjį įstatymą (Žin., 1997, Nr. 67-1656);

52.15. žalos atlyginimo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą.

53. Šio Aprašo 52 punkte nurodytos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos,

54. Pajamas, numatytas šio Aprašo 52.1–52.5 ir 52.9–52.15 punktuose, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje skirti pagalbos į namus paslaugas.

55. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Centras gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų dokumentų teisingumą.

56. Duomenis apie šio Aprašo 52.6 ir 52.8 punktuose nurodytas pajamas Centras gauna iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis.

57. Duomenis apie šio Aprašo 52.7 punkte nurodytas pajamas teikia Socialinės paramos skyrius.

58. Skaičiuojant asmenims pajamas, imamos 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 52.1–52.15 punktuose.

59. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 52.1–52.6 punktuose.

60. Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai pagalbos į namus paslaugos teikiamos Šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

61. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti pagalbos į namus paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

62. Priskaičiuotas darbo užmokestis už prastovas ne dėl darbuotojo kaltės ir užmokestis už kasmetines atostogas, pensijos, pensijų išmokos, šalpos išmokos, nedarbo, motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpos, taip pat kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

63. Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

64. Pajamos už žemės ūkio veiklą nustatomos tik tada, kai yra šios veiklos apskaitos dokumentai.

65. Skaičiuojant asmens suaugusių vaikų pajamas, imamos 3 paskutinių iki kreipimosi dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 52.1–52.15 punktuose.

66. Skaičiuojant suaugusių vaikų šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 52.1–52.6 punktuose.

67. Skaičiuojant suaugusių vaikų vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai pagalbos į namus paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių (iki kreipimosi mėnesio) pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

68. Skaičiuojant asmens, kuriam teikiamos pagalbos į namus paslaugos, ir jo suaugusių vaikų vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų jo suaugusių vaikų šeimos narių 3 mėnesių (iki kreipimosi mėnesio) pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

 

X. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ĮKAINIAI

 

69. Pagalbos į namus paslaugos, išskyrus informavimą ir konsultavimą, yra mokamos.

70. Pagalbos į namus paslaugų sąrašas ir įkainiai:

 

Eil.

Nr.

Paslaugos

pavadinimas

Paslaugos sudėtis

Paslaugos įkainis Lt

1.

Informavimas

Reikalingos informacijos apie socialinę priežiūrą, pagalbą ir kt. teikimas

Nemokama

2.

Konsultavimas

Socialinio darbuotojo teikiama paslauga, kuria kartu su asmeniu (šeima) analizuojama asmens probleminė situacija ir ieškoma problemos sprendimo būdų

Nemokama

3.

Maitinimo

organizavimas

Maisto pirkimas (iki 5 kg) artimiausioje parduotuvėje

1,82

Maisto pirkimas kliento pasirinktose keliose parduotuvėse (gyvenamojo rajono ribose)

2,74

Maisto produktų pirkimas kartu su klientu artimiausioje parduotuvėje (1 val.)

3,65

Maisto produktų pirkimas turgavietėje (iki 5 kg)

3,65

Pietų ruošimas (1 val.)

3,65

Pagaminto maisto pašildymas

0,60

Indų plovimas (vieno valgymo vienam asmeniui)

0,60

Karšto maisto pristatymas (iki 5 kg) pagal kliento užsakymą

1,82

4.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

Skalbimas:

automatine skalbimo mašina (iki 5 kg) kliento namuose (drabužių sudėjimas)

0,60

skalbinių pakabinimas arba nukabinimas

0,60

skalbimo ar cheminio valymo organizavimas (nunešimas arba parnešimas iki 5 kg)

2,74

skalbimo organizavimas Centre (iki 5 kg, nunešimas ir parnešimas)

1,82

Buto tvarkymas:

1 kambario buto tvarkymas (dulkių nuo baldų ir palangių valymas, grindų plovimas kambaryje, virtuvėje, prieškambaryje, tualeto ir vonios kambariuose)

Pastaba. Jeigu namuose laikomi naminiai gyvūnai, paslaugos kaina padidėja 30 %

5,44

kambario tvarkymas

1,82

virtuvės tvarkymas

1,82

prieškambario tvarkymas

0,60

tualeto patalpos tvarkymas (be unitazo valymo)

0,60

vonios patalpos tvarkymas (be vonios valymo)

0,60

kilimo ar kiliminės dangos valymas dulkių siurbliu arba drėgna šluoste

1,82

Šiukšlių išnešimas

0,30

5.

Asmens higiena ir priežiūra

Sušukavimas

0,90

Pagalba maudantis (palydėjimas į vonios kambarį, pagalba Įlipant ir išlipant iš vonios, nugaros, galvos plovimas)

5,48

Galvos plovimas

1,20

Patalynės keitimas arba lovos paklojimas

1,20

Nagų kirpimas

1,82

6.

Medicinos

priežiūros

organizavimas

Medikamentų pirkimas

1,82

Registracija pas gydytoją (gydymo ištaigoje)

1,82

Lydėjimas į gydymo įstaigą (iki 2 val.)

3,65

Lankymas gydymo įstaigoje Šiaulių mieste (dėl receptų išrašymo ir pan.)

3,65

Eil.

Nr.

Paslaugos

pavadinimas

Paslaugos sudėtis

Paslaugos įkainis Lt

 

7.

Kitos

paslaugos, reikalingos asmeniui (šeimai)

Mokesčių mokėjimas:

mokesčių už butą apskaičiavimas ir knygelės užpildymas

0,60

 

 

 

mokesčių sumokėjimas

3,65

 

 

 

Dokumentų tvarkymas (iki 1 val.)

1,82

 

 

 

Lango užklijavimas žiemai (1 val.)

3,65

 

 

 

Langų valymas (1 val.)

Pastaba. Į lauko pusę atsidarančių langų išorinė pusė nevaloma

3,65

 

 

 

Laiptinės aikštelės ir vieno aukšto laiptų šlavimas

0,60

 

 

 

Laiptinės aikštelės ir vieno aukšto laiptų plovimas

1,20

 

 

 

Vonios valymas

1,82

 

 

 

Unitazo valymas ar tualetinio puodo išnešimas

1,82

 

 

 

Asmens naudojimo ir pramoninių prekių pirkimas specializuotose parduotuvėse (iki 1 val.)

2,74

 

 

 

Asmens, vykstančio su reikalais, lydėjimas Šiaulių mieste (iki 1 val.)

3,65

 

 

 

Vienišo asmens artimųjų kapų (vienos kapavietės) tvarkymas Šiaulių miesto kapinėse

10,95

 

 

 

Techninės pagalbos priemonių pristatymas klientui į namus

1,82

 

 

 

Kambarinių gėlių persodinimas (iki 1 val.)

3,65

 

 

 

Aplinkos tvarkymas (kiemo šlavimas, lapų grėbimas, sniego kasimas) (iki 1 val.)

3,65

 

 

XI. ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS (ARBA JŲ SUMAŽINIMAS)

 

71. Išimties tvarka asmuo (šeima), gaunantis pagalbos į namus paslaugas, gali būti atleistas nuo mokesčio už paslaugas arba jis gali būti sumažintas.

72. Mokestis už pagalbos namuose paslaugas gali būti netaikomas arba sumažintas šiais atvejais:

72.1. įvykus nelaimei (gaisras, vagystė, laidotuvės, sunki liga ir pan.) ir pateikus papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius liudijančius dokumentus;

72.2. šeimai, auginančiai ikimokyklinio amžiaus vaikus, kai abu tėvai turi negalią;

72.3. kitais nenumatytais atvejais.

73. Asmuo (šeima), pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas ar prašantis mokestį sumažinti, pateikia motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus Savivaldybės paramos teikimo komisijai.

74. Prašymą atleisti (sumažinti) nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugas gali pateikti asmuo, jo šeimos nariai ar kiti suinteresuoti asmenys.

75. Asmens (šeimos) prašymą dėl mokesčio už pagalbos į namus paslaugas sumažinimo ar atleidimo nuo jo ir pridedamus dokumentus, pagrindžiančius asmens prašymą, nagrinėja, sprendimą priima ir perduoda raštu jį paslaugų teikėjui (Centrui) Savivaldybės paramos teikimo komisija.

76. Asmuo (šeima) gali būti atleidžiamas nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugas arba šis mokestis gali būti sumažintas už laikotarpį iki 3 mėn. Pasibaigus šiam laikotarpiui, asmens (šeimos) prašymas gali būti teikiamas ir svarstomas pakartotinai.

77. Atleidžiamo (sumažinto) mokesčio už pagalbos į namus paslaugas skirtumą paslaugos teikėjui padengia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius iš savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų asmens (šeimos) paramai.

 

XII. MOKESČIO UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS SUMAŽINIMO AR ATLEIDIMO NUO JO SPRENDIMO PANAIKINIMAS

 

78. Sprendimą dėl mokesčio už pagalbos į namus paslaugas sumažinimo ar atleidimo nuo jo Savivaldybės paramos teikimo komisija gali panaikinti šiais atvejais:

78.1. paaiškėjus, jog asmuo (šeima) pateikė melagingą informaciją dėl pagalbos į namus paslaugų gavimo;

78.2. jei asmuo (šeima) nesilaiko pagalbos į namus paslaugų gavimo sąlygų, nebendradarbiauja su paslaugų teikėjais, trukdo jiems atlikti pareigas;

78.3. pasikeitus aplinkybėms, dėl kurių asmuo (šeima) buvo atleistas nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugas ar šis mokestis buvo sumažintas;

78.4. atsiradus rūpintojui, globėjui;

78.5. kitais nenumatytais atvejais.

 

XIII. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS

 

79. Pagalbos į namus paslaugų teikimas nutraukiamas:

79.1. asmeniui (šeimai) raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

79.2. pasikeitus asmens (šeimos) socialiniam statusui (pasveikus, įsidarbinus ir pan.);

79.3. paaiškėjus, kad asmuo (šeima) kreipęsis dėl pagalbos į namus paslaugų (jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui vertinti arba dirbtinai pablogino sąlygas norėdamas gauti pagalbos į namus paslaugas. Šiuo atveju pagalbos į namus paslaugų teikimas sustabdomos, kol paaiškės naujos aplinkybės ir bus pakartotinai nustatomas poreikis paslaugoms;

79.4. įtarus, kad gaunantis pagalbos į namus paslaugas asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiamąja liga, kol negauta medikų išvada raštu, kad asmuo nekelia pavojaus pagalbos į namus paslaugų teikėjui užsikrėsti. Kilus tokiam įtarimui, Centras nedelsiant organizuoja asmeniui (šeimai) medikų pagalbą;

79.5. išvykus nuolat gyventi į kitą vietovę arba atsisakius mokėti už suteiktas paslaugas;

79.6. asmeniui (šeimai), sutartyje nustatytais terminais nesumokėjus už suteiktas paslaugas;

79.7. asmeniui (šeimai), atsisakius pasirašyti paslaugų teikimo dokumentuose už suteiktas paslaugas;

79.8. asmeniui (šeimai), nesudarančiam pagalbos į namus paslaugų teikimo sąlygų ir nebendradarbiaujančiam su pagalbos į namus paslaugų teikėjais;

79.9. asmeniui (šeimai) dėl psichinių sutrikimų, dėl nuolatinės agresijos, keliančiam grėsmę pagalbos į namus paslaugų teikėjo sveikatai ar gyvybei;

79.10. asmeniui (šeimai), nesilaikančiam visų sutartyje numatytų sąlygų.

80. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo sustabdymo priima Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

 

XIV. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKĖJŲ BEI GAVĖJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

81. Pagalbos į namus paslaugų teikėjų teisės ir pareigos apibrėžtos Centro direktoriaus patvirtintuose pareigybių aprašymuose.

82. Asmuo (šeima), gaunantis pagalbos į namus paslaugas, turi šias teises:

82.1. gauti informaciją iš paslaugų teikėjų apie socialines paslaugas, apie atskirus pasikeitimus paslaugų teikimo srityje ir kt.;

82.2. į dokumentų ir informacijos apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

82.3. būti supažindintas su asmens (šeimos) poreikio paslaugoms įvertinimo išvadomis;

82.4. laiku gauti pagalbos į namus kokybiškas paslaugas;

82.5. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

83. Asmuo (šeima), gaunantis pagalbos į namus paslaugas, turi šias pareigas:

83.1. teikti teisingą ir išsamią informaciją, būtiną pagalbos į namus paslaugų poreikiui ir asmens finansinėms galimybėms mokėti už pagalbos į namus paslaugas įvertinti;

83.2. pranešti Centrui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką;

83.3. sudaryti paslaugų teikėjui tinkamas sąlygas teikti paslaugas ir bendradarbiauti su juo;

83.4. pasirašyti už suteiktas pagalbos į namus paslaugas paslaugų teikimo dokumentuose. Kai asmuo dėl ligos, negalios ar kitų priežasčių pats pasirašyti negali, pasirašymo už suteiktas paslaugas procedūrą nustato Centro direktorius vidaus darbo tvarkos aprašuose;

83.5. sutartyje su Centru nustatytais terminais sumokėti už pagalbos į namus suteiktas paslaugas.

 

XV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

84. Išvadas dėl asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikių nustatymo, sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, netinkamą pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Centro direktoriui.

84. Centro direktoriaus išvadą dėl asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, netinkamą pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) gali apskųsti Šiaulių miesto savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėjui.

86. Socialinės paramos skyriaus vedėjo išvadą dėl asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, netinkamą pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) gali apskųsti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriui.

87. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-359, 2012-12-20, paskelbta TAR 2012-12-20, i. k. 2012-02729

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 27 d. sprendimo Nr. T-281 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašų patvirtinimo“ pakeitimo