Sprendimas netenka galios 2022-06-03:

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-265, 2022-06-02, paskelbta TAR 2022-06-02, i. k. 2022-12075

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2021-10-15 iki 2022-06-02

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2006-03-30, i. k. 2006-00227

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. kovo 30 d. Nr. T–67

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, 55–1049; 2000, 91–2832) 11 straipsnio 2 dalimi, 17 straipsnio 49 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu (Žin., 1990, 24–596; 2004, 4–47), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2001 m. spalio 25 d. sprendimą Nr. 292 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto specialiųjų programų“;

2.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2002 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. 563 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2001 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 292 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės specialiųjų programų“ pakeitimo“;

2.3. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2003 m. liepos 24 d. sprendimą Nr. T–773 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos“;

2.4. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. kovo 25 d. sprendimą Nr. T–77 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2003 m. liepos 24 d. sprendimo Nr. T–773 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos“ pakeitimo“;

2.5. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. gruodžio 2 d. sprendimą Nr. T–302 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2003 m. liepos 24 d. sprendimo Nr. T–773 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Vytautas Juškus

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2006 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-67

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2020 m. birželio 4 d. sprendimo Nr. T-218

redakcija)

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) asignavimų administravimo, savivaldybės biudžeto vykdymo ir atskaitomybės procedūras bei tvarką.

2. Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu, Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir skolinių įsipareigojimų ataskaitos teikimo taisyklėmis bei Aprašu.

3. Savivaldybės biudžetui vykdyti ir atskaitomybei rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos biudžeto vykdymo ir atskaitomybės formos, taip pat Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos savivaldybės biudžeto, jo vykdymo, asignavimų administravimo, atskaitomybės ir kitos formos.

4. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

5. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai (toliau – biudžeto asignavimų valdytojai) yra savivaldybės biudžetinių įstaigų, įskaitant Savivaldybės administraciją, nurodytų Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (Savivaldybės administracijoje – Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys).

6. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų programų vykdytojus – skyrių vedėjus (toliau – programų vykdytojai).

Punkto pakeitimai:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

7. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai, vykdydami Savivaldybės tarybos patvirtintas programas, kurioms skirti savivaldybės biudžeto asignavimai, sudaro ir tvirtina pareigybių ir tarifinius sąrašus, neviršydami didžiausio leistino Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų pareigybių skaičiaus, o kitus rodiklius derina su atitinkamą sritį kuruojančiu Savivaldybės administracijos padaliniu.

8. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir Strateginio planavimo metodikoje.

 

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

9. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, Strateginio planavimo ir finansų skyrius per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo patvirtintas savivaldybės biudžetas, įsigaliojimo raštu praneša savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ir programų vykdytojams apie jiems patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ir kitų subjektų vadovams asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos  programų sąmatos.

11. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų teisėtą, ekonomišką, efektyvų ir rezultatyvų naudojimą.

12. Savivaldybės tarybai patvirtinus atitinkamų metų savivaldybės biudžetą:

12.1. biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys (išskyrus Savivaldybės administraciją), vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo suveda savo vykdomų programų priemonių sąmatų duomenis pagal Strateginiame veiklos plane patvirtintų priemonių pavadinimą, kodą, programų finansavimo šaltinius, valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus į informacinę sistemą, patvirtina programų priemonių sąmatas ir jas su sąmatų formomis, pareigybių ir tarifiniais sąrašais pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui;

12.2. Apskaitos skyrius ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo suveda Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų programų priemonių sąmatų duomenis pagal Strateginiame veiklos plane patvirtintų priemonių pavadinimą, kodą, programų finansavimo šaltinius, valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus į informacinę sistemą ir pateikia sąmatas per DVS „Avilys“ programos priemonių vykdytojui derinti, programos vykdytojui  pasirašyti ir Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti. Patvirtintos programų sąmatos pateikiamos Strateginio planavimo ir finansų skyriui;

12.3. Strateginio planavimo ir finansų skyrius per 10 darbo dienų registruoja sąmatas apskaitos informacinėje sistemoje „Biudžetas VS“ (toliau – sistema „Biudžetas VS“). Strateginio planavimo ir finansų skyriui užregistravus sąmatas sistemoje „Biudžetas VS“, asignavimų valdytojai sąmatos išskaidymą registruoja ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

13. Sudarydami savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad:

13.1. asignavimų paskirstymas pagal ekonominę klasifikaciją neprieštarautų priimtų teisės aktų, taip pat ir skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų, reikalavimams;

13.2. praėjusių metų įsiskolinimai už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Tos įsiskolinimo dalies, kurios nenumatyta padengti planuojamais metais, sudaromas skolos dengimo grafikas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

14. Biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Tokių pajamų įmokėjimo į savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų savivaldybės biudžete. Biudžetinės įstaigos pildo pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, ir sudaro programų sąmatas pagal kiekvieną pajamų rūšį.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

15. Strateginio planavimo ir finansų skyrius pagal patvirtintą savivaldybės biudžetą ir asignavimų valdytojų patvirtintas programų sąmatas sudaro atitinkamų metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (toliau – Pajamų ir programų finansavimo planas) pagal asignavimų valdytojus, programas, funkcinę ir ekonominę asignavimų klasifikaciją. Pajamų ir programų finansavimo planą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Pakeitus savivaldybės biudžetą, sudaromas patikslintas Pajamų ir programų finansavimo planas, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

16. Strateginio planavimo ir finansų skyrius patvirtintą savivaldybės biudžetą pagal finansų ministro patvirtintas formas ir nustatytą atsiskaitymo laikotarpį pateikia Finansų ministerijai.

17. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Strateginio planavimo ir finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas pagal patvirtintą Pajamų ir programų finansavimo planą. Sistemoje „Biudžetas VS“ parengiami mokėjimo pavedimai, kurių pagrindu formuojamas Mokėjimo dokumentų sąrašas, kurį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo pavaduotojas ir Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėjas arba Strateginio planavimo ir finansų skyriaus patarėjas. Išsiuntus į bankus mokėjimo pavedimus, pasirašo pasirašymo teisę turintys Strateginio planavimo ir finansų skyriaus darbuotojai. Tuo atveju, kai bankai pagal kreditavimo ir kitas sutartis nurašo mokėtinas sumas nuo sąskaitos, dokumentas dėl lėšų pervedimo nerengiamas.

18. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami ir gali būti naudojami tik toms reikmėms, kurios numatytos savivaldybės biudžete nurodytose programose pagal patvirtintas programų sąmatas.

19. Strateginio planavimo ir finansų skyrius savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus savivaldybės biudžeto asignavimo valdytojo programai vykdyti, perveda į savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų nurodytas sąskaitas pagal jų biudžeto programoje pateiktas paraiškas ir jose nurodytas programų priemones, atsižvelgdamas į savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų.

20. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi patvirtintomis programų sąmatomis ir atsižvelgdami į biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į programų sąmatų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti programos sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra poreikis juos apmokėti.

21. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai paraiškas einamojo mėnesio lėšoms gauti Strateginio planavimo ir finansų skyriui pateikia sistemoje „Biudžetas VS“. Paraiškos finansuojamos iš iždo sąskaitų per 3 darbo dienas nuo jų pateikimo dienos, ne rečiau kaip 2 kartus per savaitę, esant poreikiui, ir dažniau.

22. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžetinių įstaigų pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje ir lėšas iš šių sąskaitų perveda į savivaldybės iždo sąskaitą (Strateginio planavimo ir finansų skyriaus administruojamą Savivaldybės sąskaitą) ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį, jeigu šios pajamos viršija 100 (vieną šimtą) eurų arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, finansuojamos iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti. Paskutinę mėnesio darbo dieną asignavimų valdytojai lėšų į savivaldybės biudžeto sąskaitą neveda.

23. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

24. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės iždo sąskaitą, Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia sistemoje „Biudžetas VS“ paraiškas lėšoms gauti. Asignavimų valdytojai pateikia paraišką tai lėšų daliai, kuri buvo įmokėta į iždo sąskaitą, gauti ir neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų tai sumai arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į iždo sąskaitą. Asignavimų valdytojai išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į savivaldybės biudžetą pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams.

25. Strateginio planavimo ir finansų skyrius gali atmesti paraiškas ir nefinansuoti, jei jos užpildytos neteisingai.

26. Asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos savivaldybės biudžeto lėšos būtų panaudotos iki paskutinės ketvirčio dienos.

27. Iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir jos skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti  ir įsiskolinimams dengti.

28. Patvirtinus savivaldybės biudžetą, kol patvirtinamos programų sąmatos, asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 einamųjų metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai asignavimų valdytojas Savivaldybės administracijos direktoriui raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.

29. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, pateikę Strateginio planavimo ir finansų skyriui prašymą, kuris neprieštarauja priimtų teisės aktų, taip pat ir skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų, reikalavimams,  ir nurodę asignavimų keitimo priežastis, pridėję sistemoje „Biudžetas VS“ suformuotą Pažymą-pranešimą apie biudžeto asignavimų pakeitimus, turi teisę biudžetiniais metais:

29.1. ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų jiems savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami tam tikrai programai ir funkcijai patvirtintų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti. Asignavimų sumos turtui įsigyti ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms ekonomijos pirmiausia turi būti dengiamas kreditinis įsiskolinimas;

29.2. vieną kartą per ketvirtį keisti bendrosios asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti;

29.3. tikslinti pajamų įmokų ir asignavimų planą, jei pajamų už teikiamas paslaugas gauta daugiau nei planuota.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

30. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai keičia savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, jei keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 0,1 tūkst. eurų (vienas skaičius po kablelio).

31. Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją pakeitimai (išskyrus darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti) daromi Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėjo įsakymu, o asignavimų paskirstymas ketvirčiais keičiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

32. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų pirmiausia tiems įsiskolinimams, dėl kurių suėjęs apmokėjimo terminas, padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos  finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų ir neatsižvelgdami į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas ir programas. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai šią informaciją privalo pateikti aiškinamajame rašte.

33.  Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

33.1. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučiai, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime ar Savivaldybės tarybos sprendime;

33.2. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotos ir gautos viršplaninės biudžetinių įstaigų pajamos;

33.3. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučiai.

34. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos gali būti naudojamos:

34.1. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime ar Savivaldybės tarybos sprendime. Jos perkeliamos į kitus biudžetinius metus, paliekamos asignavimų valdytojams ir gali būti naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

34.2. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų ir gautų viršplaninių biudžetinių įstaigų pajamų sumos, pervestos į savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais. Lėšos naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

34.3. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių (iš jų – numatomi asignavimai visiems trumpalaikiams įsipareigojimams, išskyrus skolinius įsipareigojimus, buvusiems praėjusių metų gruodžio 31 dieną, padengti ir, jei trumpalaikiai įsipareigojimai viršija nepanaudotą pajamų dalį, numatomų padengti trumpalaikių įsipareigojimų suma turi būti ne mažesnė, negu nepanaudota pajamų dalis) Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo, Biudžeto sandaros įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Lėšos naudojamos pagal asignavimų valdytojo patvirtintas sąmatas;

34.4. savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, esant savivaldybės biudžeto lėšų stygiui.

35. Savivaldybės biudžeto skolintos lėšos naudojamos tik investicijų projektuose nurodytoms, projektui įgyvendinti reikalingoms lėšoms finansuoti.

36. Investicijų projektų vykdytojai gali teikti Apskaitos skyriui dokumentus savivaldybės biudžeto skolintoms lėšoms gauti tik pagal faktiškai atliktus darbus, neviršydami sąmatoje nurodytų sumų.

37. Investicijų projektų vykdytojai ir Apskaitos skyrius turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos savivaldybės biudžeto skolintos lėšos būtų panaudotos iki gruodžio 31 dienos, o nepanaudotos – grąžintos į iždo sąskaitą ne vėliau kaip gruodžio 31 dieną.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMO IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

38. Savivaldybės biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

38.1. savivaldybės biudžetas vykdomas ir teisės aktų nustatyta tvarka paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

38.2. savivaldybės biudžetas nevykdomas, prireikus  mažinami ar perskirstomi savivaldybės biudžeto asignavimai;

38.3. atsiranda papildomas asignavimų poreikis;

38.4. perskirstomos mokymo lėšos;

38.5. keičiasi asignavimų valdytojai;

38.6. pasikeičia specialiųjų tikslinių dotacijų, iš valstybės institucijų ir įstaigų gautų dotacijų, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, ar kitos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimus;

38.7. gaunamos ar perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

38.8. asignavimų valdytojai gauna viršplaninių pajamų už teikiamas paslaugas;

38.9. asignavimų išlaidoms ekonomija naudojama turtui įsigyti (nesant įsiskolinimų);

38.10. keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui, sumos;

38.11. kitais atvejais vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

39. Visais atvejais keičiant savivaldybės biudžetą, keičiant patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, keičiant patvirtintų asignavimų paskirstymą ketvirčiais:

39.1. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai iki Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo keičiamas savivaldybės biudžetas, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo keičiamas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, Strateginio planavimo ir finansų skyrius vedėjo įsakymo, kuriuo keičiami asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo sąmatų pakeitimo duomenis suveda į sistemą „Biudžetas VS“;

39.11. Strateginio planavimo ir finansų skyrius vertina, ar asignavimų valdytojų pateikti prašymai atitinka teisės aktų, taip pat ir skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų, reikalavimus.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

 

39.2. Strateginio planavimo ir finansų skyrius per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pakeistas savivaldybės biudžetas, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo pakeistas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, Strateginio planavimo ir finansų skyrius vedėjo įsakymo, kuriuo pakeisti asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo registruoja sąmatų pakeitimus sistemoje „Biudžetas VS“;

39.3. Strateginio planavimo ir finansų skyriui užregistravus sąmatas sistemoje „Biudžetas VS“, asignavimų valdytojai sąmatos išskaidymą  registruoja ne vėliau kaip per 2 darbo dienas;

39.4. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pakeistas savivaldybės biudžetas, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo pakeistas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, Strateginio planavimo ir finansų skyrius vedėjo įsakymo, kuriuo pakeisti asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo patvirtina pakeistas programų sąmatas ir pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

40. Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, finansuojama iš savivaldybės biudžeto tokia tvarka:

40.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

40.2. socialinio draudimo įmokoms;

40.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

40.4. mitybos išlaidoms;

40.5. paskoloms grąžinti, palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams) ir kitiems finansiniams įsipareigojimams vykdyti;

40.6. atsiskaitymams už komunalines ir ryšių paslaugas;

40.7. kompensacijoms už lengvatinį keleivių vežimą;

40.8. miesto tvarkymo išlaidoms;

40.9. miesto renginiams;

40.10. kitoms savivaldybės biudžete numatytoms reikmėms.

41. Reikmėms, nurodytoms 40.1–40.6 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 40.7–40.10 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms. Ši tvarka netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą, specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų, gautų iš valstybės biudžeto.

42. Jeigu numatoma, kad savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimus dėl savivaldybės biudžeto patikslinimo Savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu priima Savivaldybės taryba.

43. Vykdant savivaldybės biudžetą gautos viršplaninės pajamos naudojamos laikinai laisviems Savivaldybės piniginiams ištekliams papildyti.

44. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias savivaldybės biudžeto lėšas grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos.

45. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos savivaldybės biudžetui Lietuvos Respublikos Seimo priimtame atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, ir lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal tam tikrus įstatymus arba Vyriausybės nutarimus, grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos į valstybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos, jeigu teisės aktai ir lėšų davėjai nenurodo kitaip.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ATSKAITOMYBĖ

 

46. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

47. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžeto įvykdymo suvestines ataskaitų formas ir savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles.

48. Biudžeto asignavimų valdytojų savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.

49. Metinį ir ketvirtinį biudžeto asignavimų valdytojų savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro:

49.1. biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti, ataskaita;

49.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita;

49.3. biudžeto vykdymo aiškinamasis raštas.

50. Biudžeto asignavimų valdytojai Strateginio planavimo ir finansų skyriui teikia:

50.1. metinį biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį – kitais metais po ataskaitinių metų iki sausio 23 dienos;

50.2. ketvirtinį biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį – kitą mėnesį po ataskaitinio ketvirčio iki 18 dienos;

50.3. Aprašo 50.2 papunktyje nurodytos ataskaitos duomenis, suvestus į sistemą „Biudžetas VS“, – po ataskaitinio laikotarpio (ketvirčio) iki kito mėnesio 5 dienos. Ataskaitos formuojamos sistemoje „Biudžetas VS“ ir turi visiškai sutapti su duomenimis, kurie, patvirtinti parašais, pateikiami Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

51. Strateginio planavimo ir finansų skyrius kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 10 dienos sudaro savivaldybės biudžeto pajamų įvykdymo ataskaitą.

52. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį tvirtina Savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

53. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, iki kito mėnesio pabaigos biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius paskelbia savo interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ

 

54. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą.

55. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

56. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

58. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

___________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T-133, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06919

Nr. T-425, 2016-12-29, paskelbta TAR 2016-12-30, i. k. 2016-29977

Nr. T-25, 2018-03-01, paskelbta TAR 2018-03-01, i. k. 2018-03361

Nr. T-232, 2019-06-06, paskelbta TAR 2019-06-10, i. k. 2019-09357

Nr. T-218, 2020-06-04, paskelbta TAR 2020-06-05, i. k. 2020-12293

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-133, 2016-03-31, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06919

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-425, 2016-12-29, paskelbta TAR 2016-12-30, i. k. 2016-29977

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo.

 

3.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-307, 2017-09-07, paskelbta TAR 2017-09-08, i. k. 2017-14388

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo.

 

4.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-25, 2018-03-01, paskelbta TAR 2018-03-01, i. k. 2018-03361

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-232, 2019-06-06, paskelbta TAR 2019-06-10, i. k. 2019-09357

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-218, 2020-06-04, paskelbta TAR 2020-06-05, i. k. 2020-12293

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-395, 2021-10-14, paskelbta TAR 2021-10-14, i. k. 2021-21555

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-67 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo