Suvestinė redakcija nuo 2011-12-02 iki 2020-12-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-10-07, i. k. 2011-01549

 

hERBAS_bmp

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR BIUDŽETO VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 7 d. Nr. T1-117

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543, ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 5 punktą, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Druskininkų savivaldybės asignavimų administravimo ir biudžeto vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Druskininkų savivaldybės tarybos 2005 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. T1-937 „Dėl Druskininkų savivaldybės biudžeto sudarymo vykdymo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“.

3. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Ričardas Malinauskas

 


 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės tarybos

2011 m. spalio 7 d. sprendimu Nr. T1-117

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR BIUDŽETO VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENROSIOS NUOSTATOS

 

1. Druskininkų savivaldybės biudžeto administravimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau - Tvarkos aprašas) reglamentuoja patvirtinto Druskininkų savivaldybės biudžeto (toliau - Savivaldybės biudžetas) vykdymo organizavimą, biudžetinių įstaigų pajamų surinkimo, biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto asignavimų keitimo, Druskininkų savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ar jų įgaliotų asmenų (toliau - asignavimų valdytojai) finansavimo nevykdant biudžeto pajamų, atskaitomybės teikimo tvarką.

2. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja, biudžeto asignavimus administruoja Druskininkų savivaldybės administracijos direktorius (toliau - Administracijos direktorius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir biudžeto sandaros įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, kitais teisės aktais ir šiuo Tvarkos aprašu.

3. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ, IŠLAIDŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Druskininkų savivaldybės tarybai (toliau - savivaldybės taryba) patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius (toliau - Finansų ir apskaitos skyrius) per 3 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams apie jiems skirtus asignavimus.

5. Asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie skirtus asignavimus gavimo sudaro ir patvirtina savo ir pavaldžių biudžetinių įstaigų bei kitų subjektų (programų vykdytojų) programas ir jų sąmatas. Programų sąmatos sudaromos pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, priemones, visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, iš anksto suderinus su Finansų ir apskaitos skyriumi asignavimų paskirstymą metų ketvirčiais.

6. Sudarydami biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių biudžetinių metų įsiskolinimai pagal jų prisiimtus įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais biudžetiniais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

7. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai ar jų įgalioti asmenys ir vyriausieji buhalteriai, tvirtina asignavimų valdytojai. Asignavimų valdytojai pateikia Finansų ir apskaitos skyriui patvirtintas programų sąmatas kartu su įstaigų tinklo, etatų, kontingentų rodikliais.

8. Finansų ir apskaitos skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis bei pajamų paskirstymu ketvirčiais, per 20 darbo dienų po savivaldybės biudžeto patvirtinimo sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Savivaldybės biudžeto pajamų ir finansavimo planą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės tarybai patikslinus Savivaldybės biudžetą, biudžeto pajamų ir finansavimo planas patikslinamas iki einamojo mėnesio, kurį priimamas minėtas savivaldybės tarybos sprendimas, paskutinės darbo dienos.

9. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, jį Finansų ir apskaitos skyrius per 30 darbo dienų pagal finansų ministro patvirtintas formas pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

 

III. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

10. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą planas kiekvienam asignavimų valdytojui nustatomas jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų vykdomų programų išlaidoms apmokėti .

11. Biudžetinės įstaigos rengia atskiras asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas. Programos sąmatos rengiamos pagal kiekvieną pajamų šaltinį atskirai.

12. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Biudžetinės įstaigos šioje sąskaitoje surinktas lėšas perveda į biudžetą nedelsiant, bet ne vėliau kaip paskutinę mėnesio darbo dieną. Gautos pajamos paskutinę mėnesio dieną pervedamos kitą mėnesį.

13. Viršplaninėmis ir negautomis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis tikslinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas, atitinkamai tikslinant konkrečios biudžetinės įstaigos biudžeto pajamų ir asignavimų planą. Pasibaigus biudžetiniams metams, biudžetinės įstaigos sąskaitoje gali likti gautų pajamų likutis. Į kitus biudžetinius metus gali būti perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė negu 1/4 įmokėtos metinės sumos.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

14. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Administracijos direktorius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

15. Savivaldybės biudžeto lėšos asignavimų valdytojams pervedamos vadovaujantis patvirtintu ir patikslintu finansavimo planu (išlaidų sąrašu), bei atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą.

16. Finansų ir apskaitos skyrius kiekvieną savaitę Administracijos direktoriui teikia informaciją apie savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą.

17. Finansų ir apskaitos skyrius asignavimų valdytojų vykdomas programas finansuoja pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas. Paraiškos dėl lėšų pervedimo formą tvirtina Administracijos direktorius.

18. Paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pildomos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis. Paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti programai vykdyti lėšų suma, paskirstyta finansavimo šaltinius, nurodant funkcinės ir ekonominės klasifikacijos straipsnius. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos išlaidos, kurioms finansuoti programos sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra faktinis poreikis jiems apmokėti.

19. Paraiškos dėl lėšų pervedimo teikiamos pagal poreikį, bet ne dažniau kaip tris kartus per mėnesį. Išimtiniais atvejais, kuomet nefinansavus sutriktų normali įstaigos veikla ar dėl kitų priežasčių, asignavimų valdytojai gali pateikti pagrįstas paraiškas lėšoms gauti ir dažniau.

20. Finansų ir apskaitos skyrius gali nepriimti paraiškų, jeigu jos nekorektiškos, prašoma suma viršija asignavimų valdytojų programų sąmatoje ketvirčiui numatytas sumas.

21. Asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos lėšos būtų panaudotos iki paskutinės mėnesio darbo dienos ir programų, kurios numatytos Savivaldybės biudžete, išlaidoms padengti. Pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams.

22. Asignavimai išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, yra maksimalūs ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų biudžetinių metų valstybės investicijų plane arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti. Asignavimų išlaidoms ekonomija naudojama ne anksčiau kaip likus 15 dienų iki biudžetinių metų pabaigos, prieš tai patikslinus sąmatą bei pateikus Finansų ir apskaitos skyriui paraišką.

23. Asignavimų valdytojai gali skirti lėšų įsiskolinimui padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos, nekeisdami patvirtintų sąmatų nepriklausomai nuo asignavimų paskirstymo pagal funkcijas ir programas. Šios sutaupytos lėšos iš patvirtintų asignavimų išlaidoms skiriamos ne anksčiau kaip likus 10 dienų iki biudžetinių metų pabaigos.

24. Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų negu buvo numatyta, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, kol bus priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl savivaldybės biudžeto keitimo ar trumpalaikės paskolos ėmimo iš Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, programos finansuojamos tokia tvarka:

24.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

24.2. socialinio draudimo įmokoms;

24.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

24.4. kitoms savivaldybės biudžete numatytoms reikmėms.

25. Reikmėms, nurodytoms 24.1-24.3 punktuose pervedamos visos reikalingos lėšos, reikmėms, nurodytoms 24.4 punkte - proporcingai turimoms lėšoms.

26. Numatant, kad Savivaldybės biudžeto pajamų planas iki biudžetinių metų pabaigos nebus įvykdytas, savivaldybės taryba gali priimti sprendimą dėl asignavimų Savivaldybės biudžete patvirtintoms programoms vykdyti sumažinimo, atitinkamai sumažinant biudžeto pajamų planą.

27. Asignavimų valdytojams pervedamos biudžetinių įstaigų pajamos programoms finansuoti mažinamos faktiškai negautomis (palyginti su planu) biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis į biudžetą.

28. Biudžetiniams metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, grąžina į Savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos, išskyrus 13 punkte nurodytas pajamas.

29. Likusias nepanaudotas priimtame Lietuvos Respublikos Seimo atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytas Savivaldybės biudžetui tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus,

Finansų ir apskaitos skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d. jeigu minėtas įstatymas nenustato kitaip. Tikslinės paskirties lėšos, panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, grąžinamos į valstybės biudžetą ta pačia tvarka.

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMAS

 

30. Savivaldybės taryba biudžetą tikslina, kai:

30.1. keičiamas Savivaldybės strateginis veiklos planas;

30.2. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas ir priemones;

30.3. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal asignavimų valdytojus;

30.4. nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

30.5. paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

30.6. paskirstomos Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos;

30.7. keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų, bendrosios dotacijos kompensacijos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;

30.8. gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

30.9. asignavimų valdytojai pateikia prašymus dėl asignavimų keitimo, jeigu keičiami asignavimai programai, išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti;

30.10. kitais atvejais, atsižvelgiant į teisės aktų reikalavimus ir faktinį poreikį.

31. Asignavimų valdytojai, suderinę su Finansų ir apskaitos skyriumi, turi teisę biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti. Administracijos direktorius, remdamasis asignavimų valdytojų pateiktais prašymais, priima sprendimą, kuriuo keičiamas Savivaldybės biudžeto programų finansavimo plano (išlaidų sąrašo) paskirstymas metų ketvirčiais.

32. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, turi teisę keisti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, apie tai informuodami Finansų ir apskaitos skyrių, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, sumų.

33. Finansų ir apskaitos skyrius, vadovaudamasis savivaldybės tarybos sprendimais ir Administracijos direktoriaus, asignavimų valdytojų įsakymais, asignavimų valdytojams per 5 darbo dienas pateikia pažymas-pranešimus apie biudžeto asignavimų pakeitimus (toliau- pažyma- pranešimas). Pažymos-pranešimo formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas ir jį rengęs specialistas.

34. Asignavimų valdytojai, gavę pažymą-pranešimą, atitinkamai tikslina savo ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų programų sąmatas, ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas suveda sąmatų patikslinimus į biudžeto apskaitos sistemą. Finansų ir apskaitos skyrius per 3 darbo dienas patvirtina, kad patikslintų sąmatų duomenys teisingi.

 

VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

35. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų ir apskaitos skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis - į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų, asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

36. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys rengiamas pagal finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžetų vykdymo suvestines ataskaitų formas ir savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles.

37. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų rinkinio sudarymo taisykles.

38. Asignavimų valdytojai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Finansų ir apskaitos skyriui Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais.

39. Savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkiniai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu arba savivaldybės taryba reglamento nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti Administracijos direktoriui arba Administracijos direktoriaus pavaduotojui.

40. Savivaldybės biudžeto ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinius tvirtina savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

41. Finansų ir apskaitos skyrius teikia Finansų ministerijai Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius jos nustatyta tvarka ir terminais.

42. Metinius finansinių ataskaitų rinkinius bei konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį rengia Finansų ir apskaitos skyrius ir teikia Finansų ministerijai Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Šis tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas savivaldybės tarybos sprendimu.

44. Tai, kas nereglamentuota šiame tvarkos apraše, sprendžiama kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

45. Savivaldybės tarybos savo biudžeto sąskaita nustatytos mokesčių, vietinių rinkliavų lengvatos nesuteikiamos, jeigu fizinis ar juridinis asmuo turi mokesčių, vietinių rinkliavų skolų Savivaldybės biudžetui. Jeigu kitais Savivaldybės tarybos sprendimais nustatytos Savivaldybės biudžeto sąskaita suteikiamų mokesčių, vietinių rinkliavų lengvatų taikymo nuostatos prieštarauja šiai tvarkos aprašo nuostatai, taikomi šios nuostatos reikalavimai.

Papildyta punktu:

Nr. T1-148, 2011-12-01, paskelbta TAR 2011-12-01, i. k. 2011-01907

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Druskininkų savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-148, 2011-12-01, paskelbta TAR 2011-12-01, i. k. 2011-01907

Dėl Druskininkų savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 7 d. sprendimo Nr. T1-117 „Dėl Druskininkų savivaldybės asignavimų  administravimo ir biudžeto vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo