Suvestinė redakcija nuo 2009-10-20 iki 2012-08-03

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2009-09-09, i. k. 2009-01013

 

 

hERBAS_bmp

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATŲ IR

KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ

 

2009 m. rugsėjo 9 d. Nr. V35-564

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies 1 punktu:

1.  T v i r t i n u:

1.1. Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio – Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatus (pridedama);

1.2. Centralizuotos vidaus audito tarnybos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):

1.2.1.   tarnybos vedėjo;

1.2.2.   vyriausiojo vidaus auditoriaus.

2.  P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1.    Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatus, patvirtinus savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. V35-327 „Dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veiklos nuostatų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punkto 1.1.1 papunkčiu;

2.2.    Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo ir Centralizuotos vidaus audito tarnybos vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigybių aprašymus, patvirtinus savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymo Nr. V35-914 „Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginių nuostatų“ 1 punkto 1.1.11 ir 1.1.12 papunkčiais.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                        Linas Urmanavičius


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2009 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V35-564

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatai reglamentuoja Druskininkų savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio – Centralizuotos vidaus audito tarnybos (toliau – Tarnyba) tikslus, uždavinius ir funkcijas, teises ir veiklos organizavimą.

2.  Tarnyba steigiama, reorganizuojama, likviduojama savivaldybės tarybos sprendimu.

3.  Tarnybos paskirtis – atlikti nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiant užtikrinti Druskininkų savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, struktūrinių teritorinių padalinių – seniūnijų, į struktūrinius padalinius neįeinančių viešojo administravimo valstybės tarnautojų, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau – audituotini subjektai), veiklos gerinimą.

4.  Tarnyba yra tiesiogiai pavaldi ir atskaitinga savivaldybės administracijos direktoriui. Jis užtikrina tarnybos vedėjo ir vidaus auditorių veiklos ir organizacinį nepriklausomumą ir negali perduoti šios funkcijos kitiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.

5.  Tarnyba yra nepriklausoma nuo vertinamos audituotinų subjektų veiklos, jos atliekamų vidaus kontrolės procedūrų ir nėra už jas atsakinga.

6.  Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, ir Tarnybos veiklos nuostatais, patvirtintais Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7.  Tarnybos vedėjo – valstybės tarnautojo, taip pat tarnybos vidaus auditorių – valstybės tarnautojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme.

 

II. TARNYBOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8.  Tarnybos tikslai – padėti didinti audituotinų subjektų veiklos efektyvumą, įgyvendinti strateginį ir kitus veiklos planus, programas ir procedūras.

9.  Tarnybos uždaviniai:

9.1.    tikrinti ir vertinti, ar audituotinuose subjektuose sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema yra pakankama ir veiksminga, ar jų veikla atitinka įstatymus, poįstatyminius teisės aktus, savivaldybės tarybos sprendimus, savivaldybės mero potvarkius, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, kitus norminius teisės aktus, ar informacija apie finansinę ir ūkinę veiklą yra išsami ir patikima, ar pasiekti nustatyti tikslai ir uždaviniai;

9.2.    teikti savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituoto subjekto veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituotuose subjektuose.

10.  Įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

10.1.  tikrina ir vertina audituotinuose subjektuose:

10.1.1. vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą (nustatytų vidaus taisyklių, vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, pakankamumą ir jų laikymąsi, organizacinės struktūros optimalumą, funkcijų paskirstymo, intelekto išteklių panaudojimo racionalumą ir kita), rizikos veiksnių valdymo efektyvumą;

10.1.2. veiklos atitikimą Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, savivaldybės tarybos sprendimams, savivaldybės mero potvarkiams, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymams, kitiems norminiams teisės aktams;

10.1.3. strateginių ir kitų planų įgyvendinimą, veiklos atitikimą jų tikslams ir uždaviniams, audituotiniems subjektams skirtų lėšų bei valstybės ir savivaldybės turto naudojimą efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo požiūriais;

10.1.4. finansinių ir veiklos ataskaitų duomenų teisingumą, apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, pateikimą laiku;

10.1.5. lėšų, gautų iš Europos Sąjungos, užsienio institucijų arba fondų, administravimą ir panaudojimą;

10.1.6. turto apskaitą ir apsaugą;

10.1.7. informacinių sistemų saugumą, veiksmingumą ir informacinių sistemų projektus;

10.2.  atlieka Europos Sąjungos paramos lėšų panaudojimo privalomuosius patikrinimus pagal Europos Komisijos reikalavimus;

10.3.  rengia vidaus audito ataskaitas su išvadomis ir rekomendacijomis, kaip ištaisyti vidaus audito metu nustatytus neatitikimus, kaip tobulinti audituotų subjektų veiklą ir vidaus kontrolę;

10.4.  analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

10.5. atlieka korupcijos rizikos valdymo vertinimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V35-648, 2009-10-19, paskelbta TAR 2009-10-19, i. k. 2009-01187

 

10.6.  kontroliuoja teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą, vykdymą;

10.7.  vykdo pažangos stebėjimą (veiklą po audito);

10.8.  rengia Tarnybos veiklos ataskaitą;

10.9.  organizuoja ir tvarko Tarnybos raštvedybą, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į archyvą;

10.10.  atlieka kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymus, susijusius su vidaus auditu.

11.  Tarnyba įgyvendina savo uždavinius ir funkcijas, bendradarbiaudama su audituotinais subjektais, keisdamasi su jais reikiama informacija ir dokumentais, kurių reikia vidaus auditui atlikti.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

12.  Tarnyba turi teisę:

12.1.  vadovaudamasi norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, pasirinkti vidaus audito mastą, tikslus ir taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį;

12.2.  atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip tikrinti audituojamų subjektų turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų;

12.3.  naudotis audituotinų subjektų sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

12.4.  be atskiro savivaldybės administracijos direktoriaus, audituotinų subjektų vadovų nurodymo gauti iš įstaigų ir padalinių visų vidaus auditui atlikti reikiamų dokumentų kopijas ir informaciją;

12.5.  tikrinti audituotinų subjektų finansinius ir kitus veiklos dokumentus, turtą, kurį jie valdo, naudoja arba juo disponuoja;

12.6.  gauti audituojamųjų subjektų vadovų, valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, paaiškinimus raštu ir žodžiu;

12.7.  gavusi audituojamo subjekto vadovo sutikimą, pasitelkti audituojamo subjekto kitų padalinių arba kitų audituotinų subjektų atitinkamų sričių valstybės tarnautojus arba darbuotojus specifinių sričių vidaus auditui atlikti;

12.8.  dalyvauti mokyme ir kelti savo kvalifikaciją;

12.9.  reikalauti, kad audituojamojo subjekto vadovai sudarytų sąlygas atlikti vidaus auditą.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13.  Tarnybai vadovauja ir vadovaudamasis Tarnybos nuostatais, jos veiklą savarankiškai organizuoja ir tobulina tarnybos vedėjas, kuris tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

14.  Tarnybos vedėjas atsako už Tarnybos veiklos nuostatais Tarnybai pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymo organizavimą.

15.  Tarnybos vedėjo pagrindinės funkcijos:

15.1.  atsakyti už Tarnybos veiklą ir savarankiškai organizuoti Tarnybos darbą pagal savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus Tarnybos veiklos nuostatus;

15.2.  atsižvelgiant į audituotinų subjektų veiklos specifiką, parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta pavyzdine Vidaus audito metodika ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus audito metodiką;

15.3.  planuoti Tarnybos veiklą, sudaryti strateginius ir metinius Tarnybos veiklos planus, atsižvelgiant į atliktą audituotinų subjektų rizikos vertinimo analizę, juos raštu suderinti su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tarnybos vedėjas, planuodamas Tarnybos veiklą, gali atsižvelgti į viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių ir jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovų pasiūlymus;

15.4.  atstovauti Savivaldybės administracijai kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose vidaus audito klausimais;

15.5.  patarti savivaldybės administracijos direktoriui, audituotinų subjektų vadovams vidaus kontrolės klausimais;

15.6.  užtikrinti vidaus audito pažangos stebėjimą;

15.7.  parengti ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos veiklos nuostatus, Tarnybos vidaus auditorių pareigybių aprašymus;

15.8.  sudaryti sąlygas Tarnybos vidaus auditoriams tobulinti profesinius įgūdžius;

15.9.  siekiant išvengti darbų dubliavimo, koordinuoti Tarnybos veiklą bei keistis informacija su Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba, kitais audito bei vidaus audito vykdytojais.

16.  Tarnybos vedėjas, vadovaudamasis vidaus audito nepriklausomumo principu:

16.1.  organizuoja ir tobulina Tarnybos darbą, pagal Tarnybos kompetenciją teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui;

16.2.  palaiko profesinius ryšius vidaus audito klausimais su šalies ir užsienio institucijomis, įstaigomis bei organizacijomis;

16.3.  stebėtojo teisėmis dalyvauja Savivaldybės administracijos organizuojamuose pasitarimuose;

16.4.  pagal suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi Tarnybos veiklos planą organizuoja audituotinų subjektų vidaus auditą;

16.5.  teikia savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos vidaus auditorių skatinimo ir tarnybinių nuobaudų jiems skyrimo, jų kvalifikacijos kėlimo ir profesinių įgūdžių tobulinimo;

16.6.  prižiūri Tarnybos vidaus auditorių atliekamą vidaus auditą ir įvertina jų darbo dokumentų ir vidaus audito ataskaitos kokybę, norminių teisės aktų nustatyta tvarka vertina Tarnybos vidaus auditorių (valstybės tarnautojų) tarnybinę veiklą.

17.  Suderinus su savivaldybės administracijos direktoriumi, tarnybos vedėjo sprendimu gali būti atliekamas Tarnybos veiklos plane nenumatytas vidaus auditas.

18.  Tarnybos vedėjas Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka rengia informaciją apie Tarnybos veiklą bei Europos Sąjungos ir užsienio institucijų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų ar programų vidaus auditą ir teikia šią informaciją Finansų ministerijai.

19.  Tarnybos vedėjas kasmet, iki kovo 1 dienos, parengia ir pateikia Finansų ministerijai, savivaldybės administracijos direktoriui, taip pat savivaldybės tarybai – jos prašymu, metinę Tarnybos veiklos ataskaitą; šioje ataskaitoje turi būti informacija apie vidaus kontrolės veikimą audituotuose subjektuose. Pateikia Valstybės kontrolei vidaus audito tarnybos metinius vidaus audito planus per 10 kalendorinių dienų po jų suderinimo su viešojo juridinio asmens vadovu, o metines Tarnybos veiklos ataskaitas – iki kiekvienų metų kovo 1 dienos.

20.  Tarnybos vedėjas, atlikęs vidaus audito poreikio įvertinimo analizę, pateikia ją savivaldybės administracijos direktoriui kartu su teikiamu suderinti metiniu Tarnybos veiklos planu, kai pasikeičia vidaus audito visuma bei jos įvertinimas.

21.  Tarnybos vidaus auditoriai yra tiesiogiai pavaldūs tarnybos vedėjui ir atsako už tinkamą savo funkcijų atlikimą bei gautų pavedimų vykdymą.

22.  Tarnybos vedėjas ir vidaus auditoriai negali dalyvauti valdant savivaldybės audituotinus subjektus.

23.  Tarnybos vedėjo ir vidaus auditorių kvalifikacinius reikalavimus, pavaldumą, jų funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybę nustato Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymas, kiti norminiai teisės aktai, Tarnybos veiklos nuostatai, taip pat pareigybių aprašymai.

24.  Tarnybos vidaus auditorių profesinio elgesio principus ir normas, kurių jie turi laikytis įgyvendinami savo teises, atlikdami teisės aktuose nustatytas pareigas ir funkcijas, nustato savivaldybės administracijos direktorius, Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklės, patvirtintos finansų ministro 2003 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. 1K-117 (Žin., 2003, Nr. 43-1982).

25.  Tarnyba, prieš pateikdama viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių arba jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovams vidaus audito ataskaitą, su šios ataskaitos projektu privalo supažindinti audituotų viešojo juridinio asmens padalinių, jam pavaldžių arba jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovus ir su jais šį projektą aptarti.

26.  Tarnybai neturi būti daromas poveikis, kai yra planuojamas ir atliekamas vidaus auditas ir pateikiami vidaus audito rezultatai.

________________________


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2009 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V35-564

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEDĖJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1.  Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2.  Pareigybės lygis – A.

3.  Pareigybės kategorija – 12.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4.  Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo (toliau – tarnybos vedėjas) pareigybė reikalinga vadovauti Centralizuotai vidaus audito tarnybai (toliau – Tarnyba) ir, vadovaujantis Tarnybos veiklos nuostatais, savarankiškai organizuoti jos veiklą bei atsakyti už Tarnybos tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymo organizavimą.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5.  Bendroji veiklos sritis:

5.1. Tarnybos darbo organizavimas, valdant pavaldų personalą, siekiant įgyvendinti Tarnybos veiklos nuostatuose numatytus uždavinius;

5.2.    vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo tikrinimas ir vertinimas atliekant finansinį, veiklos, valdymo, atitikimo arba informacinių sistemų auditus bei galimus jų derinius Savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą.

 

IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6.  Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vidaus kontrolę ir vidaus auditą;

6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities ekonomikos arba vadybos, arba viešojo administravimo, arba teisės studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, ekonomisto arba vadybininko, arba teisininko profesinę kvalifikaciją (jeigu studijų kryptis yra ekonomika arba vadyba, arba teisė);

6.3. turėti ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje;

6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.5. mokėti valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;

6.6. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

6.7. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo rekomendacijas;

6.8. mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis – MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;

6.9. būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti;

6.10.  sugebėti atstovauti Tarnybai savivaldybės ir kitose institucijose;

6.11.  laikytis Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7.  Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

7.2. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų reikalavimus;

7.3. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą;

7.4. Tarnybos veikloje taiko strateginio planavimo principus ir metodus;

7.5. atsako už Tarnybos veiklą ir savarankiškai organizuoja Tarnybos darbą, vadovaudamasis savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais;

7.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus bei organizuoja Tarnyboje šių projektų rengimą;

7.7. atsižvelgiant į savivaldybės specifiką, parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus audito metodiką, parengtą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta pavyzdine Vidaus audito metodika;

7.8. planuoja Tarnybos veiklą, sudaro strateginius ir metinius Tarnybos veiklos planus, atsižvelgdamas į atliktą Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, struktūrinių teritorinių padalinių – seniūnijų, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau – audituotini subjektai) rizikos vertinimo analizę; planus raštu suderina su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tarnybos vedėjas, planuodamas Tarnybos veiklą, gali atsižvelgti į viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių ir jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovų pasiūlymus;

7.9. siekdamas išvengti darbų dubliavimo, koordinuoja Tarnybos veiklą bei keičiasi informacija su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kitais audito ir vidaus audito vykdytojais;

7.10.    užtikrina vidaus audito pažangos stebėjimą;

7.11.    parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus auditorių pareigybių aprašymus;

7.12.    sudaro sąlygas Tarnybos vidaus auditoriams tobulinti profesinius įgūdžius;

7.13.    Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka rengia informaciją apie Tarnybos veiklą bei Europos Sąjungos ir užsienio institucijų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų ar programų vidaus auditą;

7.14.    iki kiekvienų metų kovo 1 d. parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai, savivaldybės administracijos direktoriui, taip pat savivaldybės tarybai jos prašymu metinę Tarnybos veiklos ataskaitą. Šioje ataskaitoje turi būti informacija apie vidaus kontrolės veikimą audituotuose subjektuose. Pateikia Valstybės kontrolei Tarnybos metinius vidaus audito planus per 10 kalendorinių dienų po jų suderinimo su savivaldybės administracijos direktoriumi, o metines Tarnybos veiklos ataskaitas – iki kiekvienų metų kovo 1 dienos;

7.15.    jeigu vidaus audito metu nustatomi pažeidimai, nagrinėtini atitinkamų teisėsaugos institucijų, perduoda vidaus audito dokumentus teisėsaugos institucijoms pagal kompetenciją.

7.16.    vadovaudamasis vidaus audito nepriklausomumo principu:

7.16.1. organizuoja ir tobulina Tarnybos darbą, pagal kompetenciją teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui;

7.16.2. palaiko profesinius ryšius vidaus audito klausimais su šalies ir užsienio institucijomis, įstaigomis, organizacijomis;

7.16.3. stebėtojo teisėmis dalyvauja organizuojamuose pasitarimuose;

7.16.4. pagal suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi Tarnybos veiklos planą organizuoja vidaus auditą;

7.16.5. teikia savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos vidaus auditorių skatinimo ir tarnybinių nuobaudų skyrimo, jų kvalifikacijos kėlimo ir profesinių įgūdžių tobulinimo;

7.16.6. prižiūri Tarnybos vidaus auditorių atliekamą vidaus auditą ir vertina jo kokybę, norminių teisės aktų nustatyta tvarka vertina Tarnybos vidaus auditorių (valstybės tarnautojų) tarnybinę veiklą;

7.17.    kontroliuoja, ar nėra administracinių teisės pažeidimų, dėl kurių savivaldybės administracijos direktorius suteikė įgaliojimus surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus;

7.18. atlieka korupcijos rizikos valdymo vertinimą;

Punkto pakeitimai:

Nr. V35-648, 2009-10-19, paskelbta TAR 2009-10-19, i. k. 2009-01187

 

7.19.    analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

7.18.    surašo pagal savivaldybės administracijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus administracinių teisės pažeidimų protokolus;

7.19.    atstovauja Savivaldybei kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose vidaus audito klausimais;

7.20.    pataria savivaldybės administracijos direktoriui, kitų audituotinų subjektų vadovams vidaus kontrolės klausimais;

7.21.    teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

7.22.    pagal kompetenciją atsako į paklausimus, prašymus, skundus;

7.23.    dalyvauja komisijų veikloje stebėtojo teisėmis;

7.24.    analizuoja užsienio valstybių ir Lietuvos savivaldybių patirtį vidaus audito klausimais;

7.25.    laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;

7.26.    atlieka pagal kompetenciją kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas.

8.    Tarnybos vedėjas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi vadovautis vidaus auditą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais, vidaus audito metodika, pareigybės aprašymu, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymais.

9.    Tarnybos vedėjas, laikydamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, privalo:

9.1.    būti objektyvus ir nešališkas;

9.2.    susilaikyti nuo išankstinio viešo vertinimo;

9.3.    nedalyvauti nustatant bei įgyvendinant Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės audituotinų subjektų vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, procedūras;

9.4.    nedalyvauti tikrinant ir vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienerius metus, prieš pradėdamas eiti tarnybos vedėjo pareigas;

9.5.    nuolat tobulinti savo žinias, įgūdžius, ir kitas profesines savybes bei gebėjimus.

10.  Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės administracijos direktoriui.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

11.  Tarnybos vedėjas turi teisę:

11.1.  vadovaudamasis norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, parinkti vidaus audito mastą, tikslus ir taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį;

11.2.  atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip tikrinti turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų;

11.3.  naudotis visa audituotinų subjektų sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

11.4.  be atskiro savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymo gauti iš visų savivaldybės audituotinų subjektų auditui atlikti reikiamų dokumentų kopijas ir informaciją, visus apskaitos dokumentus; informaciją apie rengiamus investicijų ir informacinių technologijų projektus, naudojamų kompiuterinių programų dokumentų, šių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijas;

11.5.  tikrinti audituotinų subjektų finansinius ir kitus veiklos dokumentus;

11.6.  gauti audituotinų subjektų vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų paaiškinimus raštu ir žodžiu;

11.7.  gavęs savivaldybės administracijos direktoriaus sutikimą (audituojamo subjekto vadovo sutikimą) pasitelkti audituojamo subjekto arba kitų audituotinų subjektų atitinkamų sričių valstybės tarnautojus arba darbuotojus specifinių sričių vidaus auditui atlikti;

11.8.  reikalauti iš audituotinų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų sudaryti sąlygas atlikti vidaus auditą, savarankiškai dirbti ir parengti objektyvias išvadas;

11.9.  pasirinktinai lankytis visuose audituotinuose subjektuose iš anksto nepranešus;

11.10.  per 5 darbo dienas nuo raštiško prašymo pateikimo gauti audituojamų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus bei žodinius paaiškinimus, taip pat dokumentų kopijas;

11.11.  teikti pasiūlymus pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

11.12.  būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

11.13.  dalyvauti mokymo renginiuose ir kelti savo kvalifikaciją Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšas;

11.14.  į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

11.15.  gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

11.16.  į Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų įstatymų nustatytas atostogas;

11.17.  į valstybinio socialinio draudimo pensiją, Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų teisės aktų nustatytas socialines ir kitas garantijas;

11.18.  surašyti pagal savivaldybės administracijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus administracinių teisės pažeidimų protokolus;

12.  Tarnybos vedėjas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VIII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSAKOMYBĖ

 

13.  Tarnybos vedėjas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

13.1.  Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų vykdymą;

13.2.  Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų vykdymą;

13.3.  savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų bei žodinių nurodymų vykdymą;

13.4.  pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų vykdymą laiku;

13.5.  vidaus audito atlikimą pagal Tarnybos vidaus audito metodiką;

13.6.  rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

13.7.  Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių ir Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių laikymąsi;

13.8.  Savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą, priežiūrą ir naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

IX. ATSKAITOMYBĖ

 

14.     Tarnybos vedėjas atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

_________________________


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2009 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V35-564

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VYRIAUSIOJO VIDAUS AUDITORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1.  Centralizuotos vidaus audito tarnybos vyriausiasis vidaus auditorius (toliau – vyriausiasis vidaus auditorius) yra karjeros valstybės tarnautojas.

2.  Pareigybės lygis – A.

3.  Pareigybės kategorija – 10.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4.  Vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigybė reikalinga:

4.1. sistemingai ir visapusiškai vertinant rizikos valdymą ir vidaus kontrolę, padėti įgyvendinti Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų bei kontroliuojamų įmonių (toliau – audituotini subjektai) veiklos tikslus, padėti didinti Savivaldybės administracijos veiklos efektyvumą, įgyvendinti strateginį ir kitus veiklos planus, programas ir procedūras;

4.2. tikrinti ir vertinti, ar audituotinuose subjektuose sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema yra pakankama ir veiksminga, ar jų veikla atitinka įstatymus ir kitus norminius teisės aktus, vietinių (lokalinių) norminių teisės aktų reikalavimus, ar informacija apie finansinę ir ūkinę veiklą yra išsami ir patikima, ar pasiekti nustatyti tikslai ir uždaviniai;

4.3. teikti tarnybos vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituoto subjekto veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituotame subjekte;

4.4. atlikti tarnybinės etikos (elgesio) normų pažeidimų tyrimus, organizuoti privačių interesų deklaravimo procesą, kontroliuoti ir atlikti stebėseną, įgyvendinti korupcijos prevencijos priemones – priimamų sprendimų objektyvumo, nešališkumo, skaidrumo ir viešumo principus, – atstovauti institucijai valstybės ir savivaldybių institucijose, tarpžinybinių darbo grupių veikloje, teismuose, bendradarbiauti su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija ir kitomis organizacijomis (taip pat ir tarptautinėmis) savo tarnybinės kompetencijos klausimais.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5.    Bendroji veiklos sritis: vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo tikrinimas ir vertinimas atliekant finansinį, veiklos, valdymo, atitikimo arba informacinių sistemų auditus bei galimus jų derinius Savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą; tarnybinės etikos (elgesio) normų pažeidimų tyrimas, privačių interesų deklaravimo proceso organizavimas, kontrolė ir stebėsena, korupcijos prevencijos priemonių – priimamų sprendimų objektyvumo, nešališkumo, skaidrumo ir viešumo principus – įgyvendinimas.

 

IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6.  Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vidaus kontrolę ir vidaus auditą, tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą;

6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities ekonomikos arba vadybos, arba viešojo administravimo, arba teisės studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, ekonomisto arba vadybininko, arba teisininko profesinę kvalifikaciją (jeigu studijų kryptis – ekonomika arba vadyba, arba teisė);

6.3. sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.4. mokėti valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;

6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

6.6. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo rekomendacijas;

6.7. mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis – MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;

6.8. būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti;

6.9. sugebėti atstovauti Centralizuotai vidaus audito tarnybai (toliau – Tarnyba) Savivaldybės ir kitose institucijose;

6.10.    laikytis Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7.  Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

7.2. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų reikalavimus;

7.3. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą;

7.4. savo veikloje taiko strateginio planavimo principus ir metodus;

7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus;

7.6. tikrina ir vertina audituotinų subjektų:

7.6.1. vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą (nustatytų vidaus taisyklių, vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, pakankamumą ir jų laikymąsi, organizacinės struktūros optimalumą, funkcijų paskirstymo, intelekto išteklių panaudojimo racionalumą ir kita), rizikos veiksnių valdymo efektyvumą;

7.6.2. veiklos atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, kitiems teisės aktams, vietinių (lokalinių) teisės aktų reikalavimams;

7.6.3. strateginių ir kitų planų įgyvendinimą, įstaigos veiklos atitiktį jos tikslams ir uždaviniams, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymą, įstaigai skirtų lėšų bei valstybės ir Savivaldybės turto naudojimą efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo požiūriais;

7.6.4. finansinių ir veiklos ataskaitų duomenų teisingumą, apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, pateikimą laiku;

7.6.5. lėšų, gautų iš Europos Sąjungos, užsienio institucijų arba fondų, administravimą ir panaudojimą;

7.6.6. turto apskaitą ir apsaugą;

7.6.7. informacinių sistemų saugumą, veiksmingumą ir informacinių sistemų projektus;

7.7. atlieka Europos Sąjungos paramos lėšų panaudojimo privalomuosius patikrinimus pagal Europos Komisijos reikalavimus;

7.8. padeda tarnybos vedėjui rengti strateginį ir metinį vidaus audito planus bei Tarnybos veiklos ataskaitą;

7.9. teikia tarnybos vedėjui objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituotos veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituotuose subjektuose;

7.10.  analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

7.11.  vykdo pažangos stebėjimą (veiklą po audito);

7.12.  rengia vidaus audito ataskaitas su išvadomis ir rekomendacijomis, kaip ištaisyti vidaus audito metu nustatytus neatitikimus, kaip tobulinti audituotinų subjektų veiklą ir vidaus kontrolę;

7.13.  pataria audituotinų subjektų vadovams vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo klausimais;

7.14.  atlieka teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą, vykdymo kontrolę:

7.14.1. organizuoja Savivaldybės administracijai pateiktų privačių interesų deklaracijų priėmimą ir atsako už jų saugojimą; tvarko pateiktų privačių interesų deklaracijų suvestinius duomenis; užtikrina privačių interesų deklaracijos duomenų viešumą ir asmens duomenų apsaugą;

7.14.2. kontroliuoja, kad asmenys privačių interesų deklaracijas pateiktų tinkamai ir laiku; apie visus pastebėtus privačių interesų deklaravimo tvarkos pažeidimus nedelsdamas raštu informuoja savivaldybės administracijos direktorių ir siūlo būdus (priemones) pažeidimams pašalinti;

7.14.3. tikrina ir analizuoja privačių interesų deklaracijų duomenis, – atlieka jų stebėseną, o nustatęs galimą, potencialų ar realų viešųjų ir privačių interesų konflikto pavojaus atvejį, apie tai nedelsdamas raštu informuoja savivaldybės administracijos direktorių;

7.14.4. rengia ir tikslina asmenų, privalančių deklaruoti privačius interesus, pareigybių sąrašo projektą; Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai teikia aktualią informaciją apie privačius interesus privalančių deklaruoti asmenų pareigybių sąrašus ir jų pasikeitimus;

7.14.5. rengia ir kas pusmetį Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai teikia ataskaitas su deklaravimo procesu įstaigoje susijusiais klausimais bei pasiūlymus dėl privačių interesų deklaravimo proceso tobulinimo;

7.14.6. rengia ir teikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai informaciją apie naujų institucijų, įmonių ar pareigybių įsteigimą, pavadinimų pakeitimą ar panaikinimą, apie asmenų išrinkimą, paskyrimą ar priėmimą eiti atitinkamas pareigas, jų perkėlimą ar atleidimą iš atitinkamų pareigų ir kita;

7.14.7. Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatytais atvejais rengia rekomendacijų projektus dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų vykdymo;

7.14.8. rengia atsakymų projektus valstybinėje tarnyboje dirbantiems asmenims ir institucijoms privačių interesų deklaravimo institucijoje klausimais; atsako už šių duomenų teisingumą ir išsamumą;

7.14.9. konsultuoja Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir administravimo įgaliojimus turinčius darbuotojus, biudžetinių, viešųjų įstaigų administravimo įgaliojimus turinčius darbuotojus ir akcinių bendrovių, kuriose valstybė ar savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų įstatinio kapitalo arba akcijų, vadovus ir jų pavaduotojus privačių interesų deklaravimo klausimais, teikia informaciją apie deklaravimo tvarką, numatomus ir esamus pakeitimus, atsako į jų paklausimus;

7.14.10. sudaro sąlygas susipažinti su Savivaldybės administracijoje saugomomis deklaracijomis;

7.14.11. atlieka galimų Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo ir kitų Savivaldybės administracijos kompetencijai priskirtų teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinės etikos (elgesio) normas, nuostatų pažeidimų tyrimus; pagal kompetenciją gali savarankiškai atlikti visus minėtiems tyrimams būtinus procedūrinius veiksmus, atitinkamus savivaldybės administracijos direktoriaus su šiais tyrimais susijusius pavedimus;

7.14.12. gali rengti sprendimų sudaryti institucijos Etikos komisiją (-as) galimiems tarnybinės etikos (elgesio) nuostatų pažeidimams ištirti ir nustatyti projektus; gali atlikti kitus organizacinius ir parengiamuosius šioms komisijoms veikti (posėdžiauti) reikalingus veiksmus; gali organizuoti institucijos etikos komisijų posėdžius, rengti etikos komisijų sprendimų ir kitų dokumentų projektus, teikti šioms komisijoms savo siūlymus ir pastabas;

7.14.13. Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją, kitus suinteresuotus asmenis bei institucijas informuoja apie numatomus svarstyti galimus tarnybinės etikos (elgesio) nuostatų pažeidimų klausimus, tikslų svarstymo laiką ir vietą; rengia raštus ir juose šioms institucijoms pateikia tokių patikrinimų (tyrimų) išvadas ir priimtus sprendimus;

7.14.14. seka visuomenės informavimo priemonių skelbiamą ir kitą informaciją apie privačių interesų deklaracijas teikiančių asmenų tarnybinį elgesį; esant pagrįstų duomenų, kad minėti asmenys savo elgesiu galėjo pažeisti tarnybinės etikos (elgesio) normas, nedelsdamas raštu informuoja apie tai savivaldybės administracijos direktorių;

7.14.15. gali rengti sprendimų projektus dėl tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo (panaikinimo) ar kitų poveikio priemonių taikymo asmenims, pažeidusiems tarnybinės etikos (elgesio) nuostatas;

7.14.16. dalyvauja komisijose, sudarytose dėl leidimų valstybės tarnautojams dirbti kitą darbą;

7.14.17. analizuoja nustatytus tarnybinės etikos (elgesio) pažeidimus ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui jų prevencijos pasiūlymus;

7.14.18. rengia tarnybinę etiką (elgesį) Savivaldybės administracijoje reglamentuojančių teisės aktų ir dokumentų projektus; teikia tvirtinti šių dokumentų tobulinimo pasiūlymus; konsultuoja Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus dėl tarnybinės etikos (elgesio) nuostatų įgyvendinimo tarnybinėje veikloje, atsako į klausimus ir pataria kaip elgtis, kad tarnybinė veikla būtų suderinama su minėtais dokumentais;

7.14.19. gali organizuoti tarnybinės etikos (elgesio) mokymus – paskaitas, seminarus, konferencijas ir pan. renginius;

7.14.20. tarnybinės etikos (elgesio) nuostatų įgyvendinimo klausimais bendradarbiauja su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija, kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis;

7.14.21. registruoja nusišalinimo ir nušalinimo atvejus ir kaupia su jais susijusią dokumentaciją;

7.15.  teikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai informaciją, suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi, apie Savivaldybės administracijoje atliktus tyrimus ir priimtus sprendimus dėl tarnybinės etikos (elgesio) normų laikymosi;

7.16.  pagal kompetenciją atstovauja institucijai teismuose, Lietuvos ir užsienio valstybių institucijose, tarpžinybinėse darbo grupėse;

7.17.  atlieka kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas, savivaldybės administracijos direktoriaus, tarnybos vedėjo nurodymus, susijusius su vidaus auditu;

7.18.  kontroliuoja, ar nėra administracinių teisės pažeidimų, dėl kurių savivaldybės administracijos direktorius suteikė įgaliojimus surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus;

7.19.  surašo pagal savivaldybės administracijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus administracinių teisės pažeidimų protokolus;

7.20.  pagal kompetenciją atsako į paklausimus, prašymus, skundus;

7.21.  dalyvauja komisijų veikloje ir pasitarimuose stebėtojo teisėmis;

7.22.  analizuoja užsienio valstybių ir Lietuvos savivaldybių patirtį vidaus audito klausimais;

7.23.  tvarko Tarnybos raštvedybą, tinkamai saugo dokumentus ir pateikia archyvui pagal bylų nomenklatūrą sutvarkytus dokumentus vidaus audito klausimais;

7.24.  pavaduoja tarnybos vedėją jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti valstybės tarnautojo pareigų;

7.25.  teikia pasiūlymus bendrais Savivaldybės administracijos veiklos ir Tarnybos veiklos klausimais;

7.26.  vykdo savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, tarnybos vedėjo nurodymus ir pavedimus;

7.27.  atlieka pagal kompetenciją kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas.

8.  Vyriausiasis vidaus auditorius, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi vadovautis vidaus auditą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais, vidaus audito metodika, pareigybės aprašymu, tarnybos vedėjo nurodymais.

9.  Vyriausiasis vidaus auditorius, laikydamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų Vidaus auditoriaus profesinės etikos taisyklių, privalo:

9.1. būti objektyvus ir nešališkas;

9.2. susilaikyti nuo išankstinio viešo vertinimo;

9.3. užtikrinti vidaus audito metu paimtų audituoti finansinių ataskaitų, apskaitos dokumentų, registrų, kompiuterinių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijų saugumą;

9.4. aptarti parengtą vidaus audito ataskaitos projektą su audituotų subjektų vadovais bei kitais už atitinkamą sritį atsakingais valstybės tarnautojais ar darbuotojais;

9.5. atsisakyti atlikti vidaus auditą ir pranešti apie tai tarnybos vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui tuo atveju, kai atliekant audituojamų subjektų vidaus auditą, gali iškilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas;

9.6. atlikęs vidaus auditą, atsiskaityti tarnybos vedėjui;

9.7. nuolat tobulinti savo žinias, įgūdžius, ir kitas profesines savybes bei gebėjimus.

10.  Siekdamas išsaugoti objektyvumą, vyriausiasis vidaus auditorius neturi dalyvauti nustatant bei įgyvendinant Savivaldybės administracijos, kitų audituotinų subjektų vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, procedūras, tikrinant ir vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienerius metus, prieš pradėdamas eiti vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigas.

11.  Vyriausiasis vidaus auditorius negali dalyvauti Savivaldybės administracijos, kitų audituotinų subjektų valdyme.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

12.  Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

 

VII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

13.  Vyriausiasis vidaus auditorius turi teisę:

13.1.  vadovaudamasis norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, pasirinkti vidaus audito mastą, tikslus ir taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį;

13.2.  atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip tikrinti turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų;

13.3.  naudotis visa audituotinų subjektų sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

13.4.  be atskiro savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymo gauti iš visų audituotinų subjektų auditui atlikti reikiamų dokumentų kopijas ir informaciją, visus apskaitos dokumentus; informaciją apie rengiamus investicijų ir informacinių technologijų projektus, naudojamų kompiuterinių programų dokumentų, šių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijas;

13.5.  tikrinti audituotinų subjektų finansinius ir kitus veiklos dokumentus;

13.6.  gauti audituotinų subjektų vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų paaiškinimus raštu ir žodžiu;

13.7.  gavęs savivaldybės administracijos direktoriaus sutikimą (audituojamo subjekto vadovo sutikimą) pasitelkti audituojamo subjekto arba kitų audituotinų subjektų atitinkamų sričių valstybės tarnautojus arba darbuotojus specifinių sričių vidaus auditui atlikti;

13.8.  reikalauti iš audituotinų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų sudaryti sąlygas atlikti vidaus auditą, savarankiškai dirbti ir parengti objektyvias išvadas;

13.9.  pasirinktinai lankytis visuose audituotinuose subjektuose iš anksto nepranešus;

13.10.  per 5 darbo dienas nuo raštiško prašymo pateikimo gauti audituojamų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus bei žodinius paaiškinimus, taip pat dokumentų kopijas;

13.11.  teikti pasiūlymus pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

13.12.  būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

13.13.  dalyvauti mokymo renginiuose ir kelti savo kvalifikaciją Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir Savivaldybės biudžetų lėšas;

13.14.  į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

13.15.  gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

13.16.  į Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų įstatymų nustatytas atostogas;

13.17.  į valstybinio socialinio draudimo pensiją, Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų teisės aktų nustatytas socialines ir kitas garantijas;

13.18.  surašyti pagal savivaldybės administracijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus administracinių teisės pažeidimų protokolus;

13.19.  streikuoti.

14.  Vyriausiasis vidaus auditorius turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytų teisių.

 

VIII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSAKOMYBĖ

 

15.  Vyriausiasis vidaus auditorius tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

15.1.  Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų vykdymą;

15.2.  Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų vykdymą;

15.3.  savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, tarnybos vedėjo pavedimų, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, tarnybos vedėjo nurodymų vykdymą;

15.4.  pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų vykdymą;

15.5.  vidaus audito atlikimą pagal Tarnybos vidaus audito metodiką;

15.6.  rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

15.7.  Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių laikymąsi;

15.8.  Savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą, priežiūrą ir naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

IX. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSKAITOMYBĖ

 

16.  Vyriausiasis vidaus auditorius atskaitingas Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Druskininkų savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. V35-648, 2009-10-19, paskelbta TAR 2009-10-19, i. k. 2009-01187

Dėl Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatų ir Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo pareigybės aprašymo papildymo