Suvestinė redakcija nuo 2009-09-10 iki 2012-08-03

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2008-05-07, i. k. 2008-00456

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBES ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VEIKLOS NUOSTATŲ IR KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ

 

2008 m. gegužės 7 d. Nr. V35-327

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 5 dalies 2 punktu, Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Vyriausybės 2003 m. balandžio 14 d. nutarimu Nr. 470 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo įgyvendinimo ir Vidaus audito tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ ir Vyriausybės 1995 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1522 „Dėl apskrities gydytojo pavyzdinių nuostatų ir savivaldybės gydytojo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u:

1.1. Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veiklos nuostatus (pridedama):

1.1.1. Neteko galios nuo 2009-09-10

Punkto naikinimas:

Nr. V35-564, 2009-09-09, paskelbta TAR 2009-09-09, i. k. 2009-01013

 

1.1.2. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos nuo 2008 m. birželio 3 d.

1.2. Savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):

1.2.1. A lygio 11 kategorijos karjeros valstybės tarnautojo Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo;

1.2.2. A lygio 11 kategorijos karjeros valstybės tarnautojo Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjo - savivaldybės gydytojo nuo 2008 m. birželio 3 d.;

1.2.3. A lygio 8 kategorijos karjeros valstybės tarnautojo Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiojo specialisto;

1.2.4. A lygio 8 kategorijos karjeros valstybės tarnautojo Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiojo specialisto.

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatus ir A lygio 11 kategorijos karjeros valstybės tarnautojo Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo pareigybės aprašymą, patvirtintus savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. V35-832 „Dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veiklos nuostatų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punkto 1.1.1.1 ir 1. 1.2.1 papunkčiais;

2.2. nuo 2008 m. birželio 3 d. - savivaldybės gydytojo pareigybės aprašymą, patvirtintą savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. sausio 13 d. įsakymo Nr. P36-7 „Dėl Savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių, pareigybių aprašymų ir pareigybių sąrašo tvirtinimo, karjeros valstybės tarnautojų perkėlimo į aukštesnes pareigas bei kvalifikacinių klasių suteikimo“.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                               Linas Urmanavičius

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2009-09-10

Priedo naikinimas:

Nr. V35-564, 2009-09-09, paskelbta TAR 2009-09-09, i. k. 2009-01013

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V35-327

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEDĖJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 11.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo (toliau - tarnybos vedėjas) pareigybė reikalinga vadovauti Centralizuotai vidaus audito tarnybai (toliau - Tarnyba) ir, vadovaujantis Tarnybos veiklos nuostatais, savarankiškai organizuoti jos veiklą bei atsakyti už Tarnybos tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymo organizavimą.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

5. Išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vidaus kontrolę ir vidaus auditą.

6. Aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas, studijų sritis - socialiniai mokslai, studijų kryptis - ekonomika arba vadyba, arba viešasis administravimas, arba teisė.

7. Ne mažesnė kaip 2 metų darbo patirtis audito arba vidaus audito srityje.

8. Sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus.

9. Mokėti valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus.

10. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.

11. Išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles.

12. Mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer.

13. Būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti.

14. Laikytis Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

15. Sugebėti atstovauti Tarnybai savivaldybės ir kitose institucijose.

 

IV. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

16. Bendrosios funkcijos:

16.1. laiku įgyvendinti savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

16.2. vykdyti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Centralizuotos vidaus audito tarnybos reikalavimus;

16.3. Tarnybos veikloje taikyti strateginio planavimo principus ir metodus;

16.4. rengti pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus;

16.5. teikti informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

16.6. pagal kompetenciją atsakyti į paklausimus, prašymus, skundus;

16.7. dalyvauti komisijų veikloje stebėtojo teisėmis;

16.8. analizuoti užsienio valstybių ir Lietuvos savivaldybių patirtį vidaus audito

klausimais;

16.9. vykdyti savivaldybės mero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo nurodymus ir pavedimus;

16.10. padėti rengti savivaldybės organizuojamus renginius ir juose dalyvauti;

16.11. atlikti kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas.

17. Specialiosios funkcijos:

17.1. atsakyti už Tarnybos veiklą ir savarankiškai organizuoti Tarnybos darbą, vadovaujantis savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais;

17.2. atsižvelgiant į savivaldybės specifiką, parengti ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus audito metodiką, parengtą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta pavyzdine Vidaus audito metodika;

17.3. planuoti Tarnybos veiklą, sudaryti strateginius ir metinius Tarnybos veiklos planus, atsižvelgiant į atliktą Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, struktūrinių teritorinių padalinių - seniūnijų, į struktūrinius padalinius neįeinančių viešojo administravimo valstybės tarnautojų, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau - audituotini subjektai) rizikos vertinimo analizę, juos raštu suderinti su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tarnybos vedėjas, planuodamas Tarnybos veiklą, gali atsižvelgti į viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių ir jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovų pasiūlymus;

17.4. atstovauti savivaldybei kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose vidaus audito klausimais;

17.5. patarti savivaldybės administracijos direktoriui, kitų audituotinų subjektų vadovams vidaus kontrolės klausimais;

17.6. siekiant išvengti darbų dubliavimo, koordinuoti Tarnybos veiklą bei keistis informacija su Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba, kitais audito ir vidaus audito vykdytojais;

17.7. užtikrinti vidaus audito pažangos stebėjimą;

17.8. parengti ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus auditorių pareigybių aprašymus;

17.9. sudaryti sąlygas Tarnybos vidaus auditoriams tobulinti profesinius įgūdžius;

17.10. Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka rengti informaciją apie Tarnybos veiklą bei Europos Sąjungos ir užsienio institucijų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų ar programų vidaus auditą;

17.11. iki kiekvienų metų kovo 1 d. parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai, savivaldybės administracijos direktoriui, taip pat savivaldybės tarybai jos prašymu metinę Tarnybos veiklos ataskaitą. Šioje ataskaitoje turi būti informacija apie vidaus kontrolės veikimą audituotuose subjektuose. Pateikti Valstybės kontrolei vidaus audito tarnybos metinius vidaus audito planus per 10 kalendorinių dienų po jų suderinimo su viešojo juridinio asmens vadovu, o metines Tarnybos veiklos ataskaitas - iki kiekvienų metų kovo 1 dienos;

17.12. jeigu vidaus audito metu nustatomi pažeidimai, nagrinėtini atitinkamų teisėsaugos institucijų, perduoti vidaus audito dokumentus teisėsaugos institucijoms pagal kompetenciją.

18. Vadovaujantis vidaus audito nepriklausomumo principu:

18.1. organizuoti ir tobulinti Tarnybos darbą, pagal kompetenciją teikti pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui;

18.2. palaikyti profesinius ryšius vidaus audito klausimais su šalies ir užsienio institucijomis, įstaigomis, organizacijomis;

18.3. stebėtojo teisėmis dalyvauti organizuojamuose pasitarimuose;

18.4. pagal suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi Tarnybos veiklos planą organizuoti vidaus auditą;

18.5. teikti savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos vidaus auditorių skatinimo ir tarnybinių nuobaudų skyrimo, jų kvalifikacijos kėlimo ir profesinių įgūdžių tobulinimo;

18.6. prižiūrėti Tarnybos vidaus auditorių atliekamą vidaus auditą ir įvertina jų darbo dokumentų ir vidaus audito ataskaitos kokybę, norminių teisės aktų nustatyta tvarka vertinti Tarnybos vidaus auditorių (valstybės tarnautojų) tarnybinę veiklą.

19. Tarnybos vedėjas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi vadovautis vidaus auditą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais, vidaus audito metodika, pareigybės aprašymu, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymais.

20. Tarnybos vedėjas, laikydamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, privalo:

20.1. būti objektyvus ir nešališkas;

20.2. susilaikyti nuo išankstinio viešo vertinimo;

20.3. nedalyvauti nustatant bei įgyvendinant Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės audituotinų subjektų vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, procedūras;

20.4. nedalyvauti tikrinant ir vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienerius metus, prieš pradėdamas eiti Tarnybos vedėjo pareigas;

20.5. nuolat tobulinti savo žinias, įgūdžius, ir kitas profesines savybes bei gebėjimus.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

21. Tarnybos vedėjas turi teisę:

21.1. vadovaudamasis norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, parinkti vidaus audito mastą, tikslus ir taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį;

21.2. atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip tikrinti turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų;

21.3. naudotis visa audituotinų subjektų sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

21.4. be atskiro savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymo gauti iš visų savivaldybės audituotinų subjektų auditui atlikti reikiamų dokumentų kopijas ir informaciją, visus apskaitos dokumentus; informaciją apie rengiamus investicijų ir informacinių technologijų projektus, naudojamų kompiuterinių programų dokumentų, šių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijas;

21.5. tikrinti audituotinų subjektų finansinius ir kitus veiklos dokumentus;

21.6. gauti audituotinų subjektų vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų paaiškinimus raštu ir žodžiu;

21.7. gavęs savivaldybės administracijos direktoriaus sutikimą (audituojamo subjekto vadovo sutikimą) pasitelkti audituojamo subjekto arba kitų audituotinų subjektų atitinkamų sričių valstybės tarnautojus arba darbuotojus specifinių sričių vidaus auditui atlikti;

21.8. reikalauti iš audituotinų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų sudaryti sąlygas atlikti vidaus auditą, savarankiškai dirbti ir parengti objektyvias išvadas;

21.9. pasirinktinai lankytis visuose audituotinuose subjektuose iš anksto nepranešus;

21.10. per 5 darbo dienas nuo raštiško prašymo pateikimo gauti audituojamų subjektų vadovų ir kitų valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus bei žodinius paaiškinimus, taip pat dokumentų kopijas;

21.11. teikti pasiūlymus pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

21.12. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

21.13. dalyvauti mokymo renginiuose ir kelti savo kvalifikaciją Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšas;

21.14. į tarnybinės veiklos vertinimą;

21.15. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

21.16. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

21.17. į Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų įstatymų nustatytas atostogas;

21.18. į valstybinio socialinio draudimo pensiją, Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų teisės aktų nustatytas socialines ir kitas garantijas.

22. Tarnybos vedėjas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

23. Tarnybos vedėjas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

23.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų vykdymą;

23.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų vykdymą;

23.3. savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų bei žodinių nurodymų vykdymą;

23.4. pareigybės aprašyme numatytų tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymą laiku;

23.5. vidaus audito atlikimą pagal Tarnybos vidaus audito metodiką;

23.6. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

23.7. Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių ir Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių laikymąsi;

23.8. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą, priežiūrą ir naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

VII. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

24. Tarnybos vedėjas yra pavaldus ir atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

_________________________


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V35-327

 

ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnyba (toliau tarnyba) yra Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, įsteigtas savivaldybės tarybos sprendimu.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Sveikatos apsaugos ministerijos ir kitų valstybės valdymo institucijų teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais veiklos nuostatais.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI

 

3. Įgyvendinti valstybės sveikatos politiką ir užtikrinti savivaldybėje valstybinių, tarpregioninių ir savivaldybės asmens ir visuomenės sveikatos programų vykdymą.

4. Koordinuoti savivaldybėje pirminio ir antrinio Lietuvos Respublikos nacionalinės sveikatos sistemos organizavimo lygio savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklą.

5. Bendradarbiauti su valstybės valdymo institucijomis ir jų teritoriniais padaliniais, dalyvaujančiais įgyvendinant Sveikatos sistemos įstatymą savivaldybėje.

6. Nustatyti prioritetines pirminės, antrinės asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros vystymo kryptis ir rengti savivaldybės asmens ir visuomenės sveikatos programas.

7. Koordinuoti savivaldybės įstaigų veiklą, įgyvendinant nacionalines ir savivaldybės sveikatos programas.

 

III. TARNYBOS FUNKCIJOS

 

8. Tarnyba prižiūri:

8.1. kaip savivaldybėje įgyvendinami sveikatinimo veiklos teisės aktai;

8.2. kaip savivaldybėje vykdomos valstybinės sveikatos programos ir Lietuvos sveikatos programa;

8.3. kaip savivaldybėje veikia pirminio ir antrinio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaigos.

9. Derina su Sveikatos apsaugos ministerija pirminio ir antrinio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaigų steigimo, reorganizavimo ar likvidavimo klausimus.

10. Remia savivaldybių sveikatos programų įgyvendinimą apskrityje;

11. Koordinuoja savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų ir įmonių pasirengimą ekstremalioms situacijoms, veiksmus jų metu ir likviduojant jų padarinius.

12. Apibendrina sveikatos santykių valstybinio reguliavimo priemonių taikymo praktiką savivaldybėje, teikia pasiūlymus dėl šių priemonių rengimo ir tobulinimo.

13. Organizuoja pacientų teisių įgyvendinimo priežiūrą savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

14. Nagrinėja gyventojų skundus ir pareiškimus dėl asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros arba perduota juos pagal priklausomybę spręsti kitoms institucijoms ar pareigūnams.

15. Padeda savivaldybės administracijos direktoriui vykdyti įstatymų jam deleguotas funkcijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacinės veiklos srityje.

 

IV. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

16. Tarnyba turi šias teises:

16.1. informuoti vietos savivaldos institucijas valstybės sveikatos politikos įgyvendinimo klausimais;

16.2. teikti apskrities teritorijoje esančioms įmonėms ir organizacijoms pasiūlymus dėl pirminės, antrinės ir visuomenės sveikatos priežiūros organizavimo;

16.3. dalyvauti Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucijų ir jų struktūrinių padalinių organizuojamuose renginiuose, kuriuose svarstomi asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros klausimai;

16.4. gauti iš teritorinio visuomenės sveikatos centro padalinio informaciją apie praėjusio ketvirčio epidemiologinę situaciją apskrityje, taip pat neatidėliotiną informaciją apie užkrečiamųjų ligų protrūkius;

16.5. dalyvauti savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo centro darbe, derinti savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo ir veiklos ekstremalių situacijų atvejais planus;

16.6. organizuoti savivaldybėje renginius sveikatinimo veiklos klausimais;

16.7. dalyvauti komisijų sveikatinimo klausimams nagrinėti darbe;

17. Tarnyba privalo:

17.1. teikti savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus, kad būtų sustabdyti ar panaikinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų neatitinkantys savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, įstaigų ir organizacijų priimti teisės arba teisės taikymo aktai sveikatos priežiūros srityje;

17.2. savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu dalyvauti vietos savivaldos institucijų posėdžiuose, kuriuose svarstomi sveikatos priežiūros klausimai, teikti atitinkamus pasiūlymus;

17.3. savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu rengti savivaldybės teritorijoje esančių valstybės vykdomosios valdžios institucijų, jų struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų pasitarimus, kuriuose nagrinėjami visuomenės sveikatos priežiūros klausimai, ir jiems pirmininkauti;

17.4. teikti savivaldybės administracijos direktoriui kasmetines užkrečiamųjų ligų paplitimo savivaldybėje epidemiologines analizes ir prognozes su pasiūlymais.

 

V. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

18. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

19. Tarnybos personalą sudaro tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas ir

specialistai.

20. Tarnybai vadovauja tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia savivaldybės administracijos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas:

21.1. atsako už tarnybos uždavinių, funkcijų, teisių ir įgaliojimų, nustatytų šiuose veiklos nuostatuose vykdymą;

21.2. atstovauja tarnybai, organizuoja tarnybos darbą, kontroliuoja, kaip pavaldūs specialistai vykdo jiems nustatytas funkcijas;

21.3. pagal savivaldybės administracijos direktoriaus reikalavimą privalo atsiskaityti už tarnybos veiklą;

21.4. atlieka kitas jam pavestas funkcijas, vykdo savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimus ir nurodymus.

22. Tarnybos vedėjo - savivaldybės gydytojo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų, jo funkcijas vykdo vienas iš tarnybos specialistų (karjeros valstybės tarnautojų).

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Tarnyba gali būti pertvarkyta ar jos veikla pasibaigti savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V35-327

 

ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS TARNYBOS VEDĖJO – SAVIVALDYBĖS GYDYTOJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 11.

 

II. PASKIRTIS

 

4. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjo - savivaldybės gydytojo pareigybė reikalinga įgyvendinti savivaldybėje valstybės sveikatos politiką, derinti savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklą, įgyvendinant sveikatos programas, organizuoti įmonių, įstaigų ir organizacijų, esančių savivaldybės teritorijoje, sanitarinę priežiūrą, koordinuoti asmens, visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacijos įstaigų veiklą savivaldybės teritorijoje. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas vadovauja Savivaldybės administracijos Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybai.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5. Vadovauti Savivaldybės administracijos Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybai, įgyvendinti valstybės ir savivaldybės sveikatos politiką, sveikatos priežiūros reformą.

 

IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

6.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas; studijų sritis - biomedicinos mokslai; studijų kryptis: medicina (baigus vientisąsias universitetines studijas), visuomenės sveikata (baigus bakalauro ar magistrantūros studijas), slauga (baigus bakalauro ar magistrantūros studijas), odontologija (baigus bakalauro, magistrantūros ar vientisąsias universitetines odontologijos krypties studijas), reabilitacija (baigus bakalauro ar magistrantūros studijas);

6.2. darbo stažas: ne mažesnis kaip 1 metų administracinio darbo sveikatos priežiūros ar viešojo administravimo įstaigose per paskutinius 5 metus. Darbo stažo reikalavimas netaikomas asmenims, baigusiems medicinos studijų krypties sveikatos apsaugos administravimo rezidentūrą ar visuomenės sveikatos studijų krypties visuomenės sveikatos magistrantūrą (visuomenės sveikatos vadybos programą), papildomai baigusiems vadybos ir verslo administravimo ar viešojo administravimo studijų krypčių bakalauro ar magistrantūros studijas;

6.3. žinoti ir išmanyti:

6.3.1. valstybės tarnybos, viešojo administravimo, vietos savivaldos, sveikatos politikos, sveikatos teisės, sveikatos ekonomikos, sveikatos priežiūros vadybos, strateginio valdymo, žmonių išteklių vadybos pagrindus, sveikatos reformos klausimus;

6.3.2. Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius sveikatos politikos formavimą ir įgyvendinimą, Lietuvos sveikatos programos įgyvendinimą, Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos veiklos organizavimo principus, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros bei farmacinės veiklos organizavimą, socialinį darbą, valstybės tarnybos ir sutartinius darbo santykius, sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimą ir finansavimą, ekstremalių sveikatai situacijų valdymą, sugebėti jais vadovautis;

6.4. turėti sveikatos mokymo ir ugdymo, sveikatinimo veiklos organizavimo ir valdymo žinių, patvirtinant jas atitinkamais kursų, stažuočių, seminarų baigimo ar dalyvavimo konferencijose pažymėjimais;

6.5. sklandžiai reikšti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles;

6.6. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą, valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas;

6.7. mokėti A1 lygiu ne mažiau kaip vieną šių Europos sąjungos oficialių kalbų: anglų, vokiečių ar prancūzų;

6.8. mokėti dirbti kompiuteriu (Microsoft Office programos) bei naudotis šiuolaikinėmis ryšio technologijomis (elektroniniu paštu, internetu);

6.9. kitus Lietuvos Respublikos teisės aktuose savivaldybės gydytojui keliamus kvalifikacinius reikalavimus.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. bendrąsias:

7.1.1. įgyvendina valstybės ir savivaldybės sveikatos politiką, sveikatos priežiūros reformą;

7.1.2. tinkamai ir laiku įgyvendina teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus;

7.1.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių reikalavimus;

7.1.4. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie sutarčių vykdymą;

7.1.5. dalyvauja rengiant paraiškas PHARE programų ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti bei projektus, finansuojamus minėtų programų ar fondų lėšomis; dalyvauja priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus;

7.1.6. taiko savo darbe strateginio planavimo principus ir metodus;

7.1.7. tvarko, saugo ir perduoda dokumentus į savivaldybės archyvą;

7.1.8. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;

7.2. specialiąsias:

7.2.1. vadovauja Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybai, organizuoja Savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros plėtojimo programos, kitų tikslinių ir kompleksinių savivaldybės sveikatos programų projektų rengimą, teikia juos aprobuoti Bendruomenės sveikatos tarybai, aprobuotas programas teikia tvirtinti savivaldybės tarybai;

7.2.2. rengia savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių bei savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros klausimais;

7.2.3. organizuoja savivaldybės tarybos patvirtintų tikslinių ir kompleksinių savivaldybės sveikatos programų įgyvendinimą;

7.2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja Lietuvos sveikatos programos, valstybinių sveikatos strategijų ir programų, sveikatos priežiūros plėtros, restruktūrizavimo programų ir projektų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje;

7.2.5. organizuoja sveikatinimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimą savivaldybėje;

7.2.6. numato ir savivaldybės teritorijoje organizuoja pirminę sveikatinimo veiklą (pirminės asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacijos) ir antrinę sveikatos priežiūrą;

7.2.7. organizuoja gyventojų sveikatos statistinius stebėjimus, analizuoja jos pokyčius, teikia išvadas ir pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės merui; informuoja apie tai gyventojus; kaupia ir sistemina gyventojų sveikatingumo būklės statistikos duomenis;

7.2.8. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl:

7.2.8.1. savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų steigimo, reorganizavimo ar likvidavimo;

7.2.8.2. savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūros rėmimo iš savivaldybės biudžeto lėšų bei lėšų savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigoms statyti, kapitališkai remontuoti, rekonstruoti, medicinos aparatūrai ir įrangai įsigyti;

7.2.8.3. savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų sanitarinės kontrolės rezultatų;

7.2.9. rūpinasi savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų funkcionavimu;

7.2.10. prižiūri, ar savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos laikosi sveikatinimo veiklos įstatymų, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus;

7.2.11. organizuoja ir įgyvendina narkomanijos (narkotikų ir psichotropinių medžiagų vartojimo) prevencijos priemones;

7.2.12. organizuoja ir įgyvendina alkoholio ir tabako vartojimo bei triukšmo mažinimo prevencijos priemones;

7.2.13. pagal įgaliojimus sudaro Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme numatytas sveikatinimo veiklos sutartis, teikia jas tvirtinti savivaldybės tarybai ir kontroliuoja, kaip jų laikomasi;

7.2.14. teikia savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl savivaldybės teritorijos paskelbimo pavojaus ar žalos visuomenės sveikatai rajonu;

7.2.15. organizuoja savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklą, likviduojant stichinių nelaimių, avarijų, ekologinių katastrofų padarinius;

7.2.16. organizuoja savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo projekto rengimą;

7.2.17. organizuoja savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigų medicininį auditą;

7.2.18. organizuoja savivaldybės 5-13 metų vaikų nuolatinių krūminių dantų kramtomųjų paviršių dengimą silantais;

7.2.19. rengia savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovų pasitarimus ir jiems pirmininkauja, kai svarstomi sveikatinimo veiklos savivaldybėje klausymai;

7.2.20. kontroliuoja, ar savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigos nepažeidžia pacientų teisių;

7.2.21. nagrinėja gydytojų pareiškimus ir skundus pirminės sveikatos priežiūros klausimais, sprendžia juos pagal savo įgaliojimus arba perduoda spręsti Savivaldybės administracijai pagal kompetenciją;

7.2.22. organizuoja renginius sveikatinimo veiklos klausimais;

7.2.23. analizuoja užsienio valstybių ir kitų Lietuvos savivaldybių patirtį sveikatos apsaugos srityje.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės administracijos direktoriui.

 

VII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

9. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas turi teisę:

9.1. gauti iš Savivaldybės administracijos, savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų, esančių savivaldybės teritorijoje, statistikos duomenis ir kitą informaciją, reikalingą tarnautojo funkcijoms vykdyti;

9.2. teikti pasiūlymus konkrečiais pirminės sveikatinimo veiklos organizavimo klausimais, domėtis, kaip šie klausimai sprendžiami;

9.3. teikti pasiūlymus dėl savivaldybės sveikatos programų rengimo ir išvadas dėl jų projektų;

9.4. informuoti ir konsultuoti savivaldybės tarybą ir Savivaldybės administraciją valstybės sveikatos politikos įgyvendinimo klausimais;

9.5. dalyvauti savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos organizuojamuose renginiuose, kai svarstomi pirminės asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros, taip pat farmacinės veiklos klausimai;

9.6. gauti informaciją iš pirminės sveikatos priežiūros įstaigų apie gydytojus, norinčius eiti papildomas ir antraeiles pareigas šiose įstaigose;

9.7. sudaryti ekspertų komisijas jo kompetencijos klausimams nagrinėti ir išvadoms pateikti;

9.8 dalyvauti Savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo centro darbe, derinti savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo ir veiklos ekstremalių situacijų atvejais planus;

9.9. organizuoti nustatytąja tvarka pasitarimus, konferencijas ir renginius sveikatinimo veiklos klausimais;

9.10. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

9.11. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

9.12. į mokymą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšas;

9.13. į Lietuvos Respublikos įstatymais nustatytas atostogas;

9.14. į valstybinio socialinio draudimo pensiją, Valstybės tarnybos įstatymo bei kitų teisės aktų nustatytas socialines ir kitas garantijas;

9.15. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje.

10. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytų teisių.

 

VIII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSAKOMYBĖ

 

11. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

11.1. Savivaldybės asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos veiklą;

11.2. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

11.3.  Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių vykdymą;

11.4. savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą;

11.5. savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymą;

11.6. pareigybės aprašyme numatytų funkcijų vykdymą;

11.7. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

11.8. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

IX. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSKAITOMYBĖ

 

12. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

13. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjas - savivaldybės gydytojas kasmet iki vasario 1 d. pateikia apskrities gydytojui sveikatos politikos įgyvendinimo savivaldybės teritorijoje ataskaitą ir planus, patvirtintus savivaldybės mero.

14. Asmens ir visuomenės sveikatos tarnybos vedėjo - savivaldybės gydytojas tarnybinė veikla vertinama Valstybės tarnybos įstatymo numatyta tvarka.

_______________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V35-327

 

FINANSŲ IR EKONOMIKOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės

tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 8.

 

II. PASKIRTIS

 

4. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga Druskininkų savivaldybės biudžetui, Druskininkų savivaldybės biudžetinių įstaigų programų finansavimui planuoti, biudžeto vykdymo rezultatams (analizei) bei planinių rodiklių pasikeitimams įvertinti, teikti pasiūlymus savivaldybės tarybai, savivaldybės merui, savivaldybės administracijos direktoriui, Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui dėl lėšų skyrimo ir asignavimų.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5. Druskininkų savivaldybės biudžeto planavimas, Druskininkų savivaldybės biudžetinių įstaigų programų finansavimo planavimas, biudžeto vykdymo rezultatų bei planinių rodiklių pasikeitimų įvertinimas, pasiūlymų teikimas dėl lėšų skyrimo ir asignavimų.

 

IV. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

6.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą; studijų sritis - socialiniai mokslai, studijų kryptis - ekonomika arba vadybos ir verslo administravimas;

6.2. išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, biudžeto planavimą, apskaitą, kontrolę, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, savivaldybei pavaldžių įstaigų veiklą, prekybą;

6.3. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.4. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją;

6.5. gebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, teikti išvadas;

6.6. mokėti taikyti teisės aktus, reglamentuojančius biudžeto planavimą, apskaitą ir

kontrolę;

6.7. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles;

6.8. mokėti dirbti kompiuteriu MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer programomis;

6.9. mokėti užsienio kalbą (anglų kalbą A1 mokėjimo lygiu arba vokiečių kalbą A1 mokėjimo lygiu);

6.10. sugebėti savarankiškai planuoti bei organizuoti savo veiklą;

6.11. sugebėti atstovauti skyriui savivaldybės ir kitose institucijose;

6.12. būti pareigingam, darbščiam, geranoriškam, iniciatyviam, gebėti bendrauti;

6.13. laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. bendrąsias:

7.1.1. įgyvendina savivaldybės finansų valdymo politiką;

7.1.2. tinkamai ir laiku įgyvendina teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus;

7.1.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių reikalavimus;

7.1.4. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas apie sutarčių vykdymą;

7.1.5. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai

gauti;

7.1.6. dalyvauja įgyvendinamų projektų priežiūros komitetų, koordinavimo grupių ar komisijų veikloje;

7.1.7. nagrinėja pagal kompetenciją prašymus, paklausimus, skundus;

7.1.8. tvarko dokumentus pagal priskirtas funkcijas;

7.1.9 laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;

7.2. specialiąsias:

7.2.1. rengia savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto sudarymo ir tvirtinimo, asignavimų mažinimo ar papildomų lėšų skyrimo bei perkėlimo;

7.2.2. dalyvauja rengiant Savivaldybės plėtros strateginį planą finansų srityje;

7.2.3. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, finansų ministro įsakymais, pagal Finansų ir ekonomikos skyriaus kompetenciją teikia Finansų ministerijai biudžeto pajamų projektinius skaičius, lėšų poreikį valstybės deleguotoms funkcijoms vykdyti;

7.2.4. renka biudžetinių įstaigų paraiškas ir įvertina jų ekonominį pagrįstumą;

7.2.5. atlieka biudžeto pajamų planavimo parengiamąjį darbą;

7.2.6. padeda organizuoti savivaldybės finansinių išteklių paskirstymą, valdymą;

7.2.7. sudaro pajamų ir išlaidų sąmatų ketvirtinį paskirstymą;

7.2.8. praneša įstaigoms, finansuojamoms iš savivaldybės biudžeto, patvirtintus asignavimus (patvirtinus biudžetą);

7.2.9. apskaito biudžeto vykdymo eigoje papildomai gautas lėšas ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės merui, savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl jų paskirstymo;

7.2.10. atlieka biudžeto pajamų ir išlaidų vykdymo analizę;

7.2.11. sudaro ir parengia tvirtinti savivaldybės asignavimų valdytojų specialiųjų programų lėšų pajamų ir išlaidų sąmatų suvestines;

7.2.12. sudaro savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų investicinių projektų planus, atlieka finansavimo analizę;

7.2.13. administruoja vietines rinkliavas, dalyvauja rengiant jų nuostatus;

7.2.14. tvarko ir apskaito nuomos mokestį už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius;

7.2.15. vykdo išankstinę savivaldybės finansų kontrolę, sprendžia dėl išankstinei kontrolei pateikto dokumento patvirtinimo ar atmetimo;

7.2.16. organizuoja savo darbą taip, kad būtų:

7.2.16.1. plačiai taikomas biudžeto apskaitos kompiuterizavimas, diegiamos naujos technologijos;

7.2.16.2. laikomasi programinio biudžeto formavimo principų;

7.2.16.3. planuojant lėšas taikomi strateginio planavimo principai bei metodai.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

 

VII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

9. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas turi teisę:

9.1. gauti savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausio specialisto funkcijoms vykdyti;

9.2. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

9.3. reikalauti iš asignavimų valdytojų raštiškų paaiškinimų apie biudžeto sąmatos straipsnių viršijimą ir susidariusius kreditorinius įsiskolinimus, kaip ir kur panaudotos lėšos, skirtos įstaigoms iš laisvų biudžeto lėšų likučio;

9.4. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

9.5. į tarnybinės veiklos vertinimą;

9.6. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

9.7. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas;

9.8. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

9.9. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

9.10. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

10. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytų teisių.

 

VIII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSAKOMYBĖ

 

11. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

11.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

11.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Finansų ir ekonomikos skyriaus veiklos nuostatų ir šio pareigybės aprašymo vykdymą;

11.3. savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą laiku;

11.4. išankstinę savivaldybės finansų kontrolę, jeigu jo kompetencijai priklauso spręsti patvirtinti ar atmesti išankstinei kontrolei pateiktą dokumentą;

11.5. rengiamų dokumentų teisėtumą ir parengimą laiku;

11.6. savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymą laiku;

11.7. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

IX. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSKAITOMYBĖ

 

12. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas yra atskaitingas Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

_____________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V35-327

 

FINANSŲ IR EKONOMIKOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 8.

 

II. TIKSLAS

 

4. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga Druskininkų savivaldybės biudžetui, biudžetinių įstaigų programų finansavimui planuoti, biudžeto vykdymo rezultatams (analizei) bei planinių rodiklių pasikeitimams įvertinti, teikti pasiūlymus savivaldybės tarybai, savivaldybės merui, savivaldybės administracijos direktoriui, Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui dėl lėšų skyrimo ir asignavimų.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5. Organizuoti ateinančių metų biudžeto projekto rengimą; rengti biudžeto lėšų poreikio projektą; tikrinti, kaip savivaldybės biudžetinės įstaigos sudaro suvestinių sąmatų projektus; sudaryti pajamų ir išlaidų sąmatų ketvirtinį paskirstymą ir teikti jį tvirtinti; padėti organizuoti savivaldybės finansinių išteklių paskirstymą ir valdymą; sudaryti patvirtinto biudžeto pajamų ir išlaidų suvestines, tinklo, etatų ir kontingento suvestines, biudžetinių įstaigų specialiųjų lėšų suvestinę, užpildyti biudžeto formas ir teikti Finansų ministerijai; tvarkyti biudžeto pajamų ir išlaidų planų pakeitimų apskaitą; atlikti biudžeto vykdymo analizę; padėti koordinuoti savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinę veiklą.

 

IV. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

6.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą; studijų sritis - socialiniai mokslai, studijų kryptis - ekonomika arba vadybos ir verslo administravimas;

6.2. išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, biudžeto planavimą, apskaitą, kontrolę, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, savivaldybei pavaldžių įstaigų veiklą, prekybą;

6.3. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.4. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją;

6.5. gebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, teikti išvadas;

6.6. mokėti taikyti teisės aktus, reglamentuojančius biudžeto planavimą, apskaitą ir kontrolę;

6.7. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles;

6.8. mokėti dirbti kompiuteriu MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer programomis;

6.9. sugebėti savarankiškai planuoti bei organizuoti savo veiklą;

6.10. sugebėti atstovauti Finansų ir ekonomikos skyriui savivaldybės ir kitose institucijose;

6. 11. būti pareigingam, darbščiam, geranoriškam, iniciatyviam, gebėti bendrauti;

6.12. laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

 

III. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. bendrąsias:

7.1.1. įgyvendina savivaldybės finansų valdymo politiką.

7.1.2. tinkamai ir laiku įgyvendina teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus;

7.1.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių reikalavimus;

7.1.4. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas apie sutarčių vykdymą;

7.1.5. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti;

7.1.6. dalyvauja įgyvendinamų projektų priežiūros komitetų, koordinavimo grupių ar komisijų veikloje;

7.1.7. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;

7.1.8. tvarko dokumentus pagal priskirtas funkcijas;

7.1.9. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;

7.2. specialiąsias:

7.2.1. rengia savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto sudarymo ir tvirtinimo, asignavimų mažinimo ar papildomų lėšų skyrimo bei perkėlimo;

7.2.2. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, finansų ministro įsakymais, pagal Finansų ir ekonomikos skyriaus kompetenciją teikia Finansų ministerijai biudžeto pajamų projektinius skaičius, lėšų poreikį valstybės deleguotoms funkcijoms vykdyti;

7.2.3. organizuoja ateinančių metų biudžeto projekto rengimą; renka biudžetinių įstaigų paraiškas ir įvertina jų ekonominį pagrįstumą; rengia biudžeto lėšų poreikio projektą;

7.2.4. atlieka biudžeto pajamų planavimo parengiamąjį darbą;

7.2.5. tikrina, kaip savivaldybės biudžetinės įstaigos sudaro suvestinių sąmatų projektus, kurių pagrindu paskirstomos biudžeto lėšos, konsultuoja įstaigų ir įmonių darbuotojus suvestinių sąmatų projektų sudarymo klausimais;

7.2.6. padeda organizuoti savivaldybės finansinių išteklių paskirstymą, valdymą;

7.2.7. sudaro pajamų ir išlaidų sąmatų ketvirtinį paskirstymą ir teikia jį tvirtinti;

7.2.8. praneša įstaigoms, finansuojamoms iš savivaldybės biudžeto, patvirtintus asignavimus (patvirtinus biudžetą);

7.2.9. sudaro patvirtinto biudžeto pajamų ir išlaidų suvestines, tinklo, etatų ir kontingento suvestines, biudžetinių įstaigų specialiųjų lėšų suvestinę, užpildo biudžeto formas ir pateikia Finansų ministerijai;

7.2.10. nustato ir apskaito biudžeto vykdymo eigoje papildomai gautas lėšas ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės merui, savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl jų paskirstymo;

7.2.11. tvarko biudžeto pajamų ir išlaidų planų pakeitimų apskaitą, atlieka biudžeto vykdymo analizę;

7.2.12. sudaro savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų investicinių projektų planus, atlieka finansavimo analizę;

7.2.13. vykdo išankstinę savivaldybės finansų kontrolę, sprendžia dėl išankstinei kontrolei pateikto dokumento patvirtinimo ar atmetimo;

7.2.14. dalyvauja rengiant savivaldybės plėtros strateginį planą finansų srityje, atlieka finansavimo analizę;

7.2.15. padeda koordinuoti savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinę veiklą;

7.2.16. kontroliuoja, kad įstaigos būtų finansuojamos pagal išlaidų sąmatų ketvirtinį paskirstymą;

7.2.17. teikia pasiūlymus dėl vietinių rinkliavų administravimo, dalyvauja rengiant jų nuostatus;

7.2.18. vykdo Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjo funkcijas jo atostogų, tarnybinių komandiruočių, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų;

7.2.19. organizuoja savo darbą taip, kad būtų:

7.2.19.1. plačiai taikomas biudžeto apskaitos kompiuterizavimas, diegiamos naujos technologijos;

7.2.19.2. laikomasi programinio biudžeto formavimo principų;

7.2.19.3. planuojant lėšas būtų taikomi strateginio planavimo principai bei metodai.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

 

VII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

9. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas turi teisę:

9.1. gauti savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausio specialisto funkcijoms vykdyti;

9.2. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

9.3. reikalauti iš asignavimų valdytojų raštiškų paaiškinimų apie biudžeto sąmatos straipsnių viršijimą ir susidariusius kreditorinius įsiskolinimus, kaip ir kur panaudotos lėšos, skirtos įstaigoms iš laisvų biudžeto lėšų likučio;

9.4. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

9.5. į tarnybinės veiklos vertinimą;

9.6. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

9.7. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas;

9.8. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

9.9. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

9.10. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

10. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytų teisių.

 

VIII. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSAKOMYBĖ

 

11. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

11.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

11.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Finansų ir ekonomikos skyriaus veiklos nuostatų ir šio pareigybės aprašymo vykdymą;

11.3. savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą laiku;

11.4. išankstinę savivaldybės finansų kontrolę, jeigu jo kompetencijai priklauso spręsti patvirtinti ar atmesti išankstinei kontrolei pateiktą dokumentą;

11.5. rengiamų dokumentų teisėtumą ir parengimą laiku;

11.6. savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymą laiku;

11.7. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

IX. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSKAITOMYBĖ

 

12. Finansų ir ekonomikos skyriaus vyriausias specialistas yra atskaitingas Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Druskininkų savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. V35-564, 2009-09-09, paskelbta TAR 2009-09-09, i. k. 2009-01013

Dėl Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo