Suvestinė redakcija nuo 2012-09-28 iki 2015-01-23

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-03-31, i. k. 2011-00512

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMUOSE

 

2011 m. kovo 31 d. Nr. T1-67

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570) Šilalės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų Savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašą;

1.2. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašą;

1.3. Socialinės priežiūros paslaugų Šilalės rajono socialinių paslaugų namų vaikų dienos centre teikimo tvarkos aprašą;

1.4. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų bendrųjų socialinių paslaugų teikimo tvarkos aprašą.

2. Paskelbti šį sprendimą vietinėje spaudoje ir Šilalės rajono savivaldybės interneto tinklalapyje www.silale.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                           Albinas Ežerskis


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67

 

APGYVENDINIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, atranką, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.

2.   Tikslas - sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą, skatinant ir ugdant jų saviraišką pagal turimus gebėjimus ir (ar) teikiant nežymią pagalbą.

3.   Pagrindinės šio tvarkos aprašo sąvokos:

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose - namų aplinkos sąlygų ir reikalingų paslaugų suteikimas asmeniui (šeimai), kuriems nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant jiems sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą.

Vidutinių specialiųjų poreikių lygis - vidutiniškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, vidutinė specialiosios pagalbos priemonių apimtis.

Didelių specialiųjų poreikių lygis - visiškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybė, didelė specialiosios pagalbos priemonių apimtis arba nustatytas specialusis nuolatinis slaugos poreikis.

Socialinių paslaugų poreikio nustatymas - socialinių paslaugų poreikis nustatomas, siekiant išsiaiškinti, kokie yra asmens (šeimos) poreikiai ir kokios socialinės paslaugos yra reikalingos, kad šie poreikiai būtų patenkinti bei skatintų aktyvią jų savipagalbą bei stiprintų gebėjimus patiems sprendžiant iškylančias problemas.

4. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos finansuojamos iš rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės biudžeto tikslinių dotacijų bei asmens lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046

 

II. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

 

5.   Savarankiško gyvenimo namuose apgyvendinami asmenys (šeimos), kurie yra dalinai savarankiški ir jiems nereikalinga nuolatinė priežiūra ir (ar), kuriems nustatytas apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų poreikis:

5.1.    senyvo amžiaus asmenys (vienas asmuo arba sutuoktiniai);

5.2.    suaugę asmenys su negalia (vienas asmuo arba sutuoktiniai);

5.3.    likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.) ar sulaukę pilnametystės asmenys po institucinės vaiko socialinės globos (iki 21 m.);

5.4.    kiti asmenys, šeimos.

6.   Dėl apsigyvenimo savarankiško gyvenimo namuose asmuo (vienas iš sutuoktinių) kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau - Socialinės paramos skyrių) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą, užpildydamas prašymą -paraišką socialinėms paslaugoms gauti (formą SP-8), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, ir pateikia šiuos dokumentus:

6.1.    asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

6.2.    neįgaliojo ar senatvės pensininko pažymėjimą;

6.3.    darbingumo lygio, neįgalumo lygio nustatymo pažymos kopiją (jei asmeniui yra nustatyta);

6.4.    pažymą ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos, jei nėra duomenų bazėse, kuriomis gali naudotis Socialinės paramos skyrius;

6.5. jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildomą informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo, su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie apgyvendinimo reikalingumą ir kt.);

6.6. jei apgyvendinamas likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.) ar sulaukę pilnametystės asmuo po institucinės vaiko socialinės globos (iki 21 m.), įrodančius dokumentus, kad buvo įsteigta institucinė vaiko socialinė globa.

7.    Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę parašymą ar informaciją apie reikalingumą apsigyventi savarankiško gyvenimo namuose, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui.

8.    Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl apgyvendinimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo (apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose).

9.    Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo (apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose) priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

10.  Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:

10.1.  sprendimo dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose skyrimo kopiją;

10.2.  užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;

10.3.  užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);

10.4.  asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

10.5.  neįgaliojo (invalidumo) ar senatvės pensininko pažymėjimo kopiją;

10.6.  pažymų apie asmens ar šeimos narių pajamas kopijas;

10.7. pažymą apie gyvenamosios vietos deklaravimą arba jos kopiją;

10.8. užpildytos asmens (Šeimos) socialinių paslaugų vertinimo formos kopiją;

10.9.  Buities tyrimo akto kopiją.

11.  Apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.

12.  Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

13.  Socialinių paslaugų namai asmeniui (šeimai) apgyvendinimo paslaugas pradeda teikti po sprendimo gavimo.

14.  Esant sprendimui skirti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, tačiau tuo metu įstaigai negalint teikti paslaugų, asmuo pagal sprendimo gavimo datą įrašomas į Socialinių paslaugų namuose esančią eilę paslaugoms gauti. Už jos sudarymą atsakingas Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.

15.  Apsigyvenę savarankiško gyvenimo namuose asmenys (šeimos) patys tvarkosi buitį:

15.1.  gamina maistą;

15.2.  perkasi maisto produktus, kitas maisto ruošimui reikalingas prekes, švaros priemones, viršutinius ir apatinius drabužius, avalynė, patalynę ir pan.;

15.3.  tvarko gyvenamąjį kambarį, sanitarines patalpas bei virtuvę (nušluosto dulkes, plauna grindis ir pan.), siekiant palaikyti švarą ir tvarką laikantis higieninių normų;

15.4. sudaro jaukią gyvenamąją aplinką (paveikslai, gėlės, nuotraukos, vazos ir kiti dekoratyviniai aksesuarai);

15.5. lankosi sveikatos priežiūros įstaigose įstatymais ir kitais teisės aktais nustatyta tvarka;

15.6. naudojasi kitomis Socialinių paslaugų namų teikiamomis socialinėmis paslaugomis;

15.7. vykdo kitus Socialinių paslaugų namų administracijos nurodymus buities tvarkymo

srityje.

16.  Apsigyvenę savarankiško gyvenimo namuose asmenys (šeimos):

16.1. esant poreikiui teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis rajone teikiamomis kitomis socialinėmis paslaugomis;

16.2. naudojasi bendromis poilsiui ir užsiėmimams skirtomis patalpomis bei įranga;

16.3. dalyvauja įstaigos aplinkos tvarkyme.

17.  Prieš apsigyvenant savarankiško gyvenimo namuose ir pasirašant dvišalę sutartį, asmuo (šeima) su įstaigos administracija aptaria, kokius asmeninius daiktus jis gali atsivežti ir kaip sutvarkyti savo kambarį, kad jame būtų patogu ir jauku. Draudžiama atsivežti baldus, seną buitinę techniką (įrangą) ir kitus buityje nenaudojamus daiktus.

18. Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas komunalines paslaugas bei nustatyto mokesčio mokėjimo pasirašoma nustatytos formos sutartis (sutarties forma tvirtinama Socialinių paslaugų namų direktoriaus įsakymu).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046

 

19.  Sutartį pasirašo apsigyvenęs savarankiško gyvenimo namuose asmuo ir Socialinių paslaugų namų direktorius.

20.  Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių dėl asmens, kuris apgyvendintas savarankiško gyvenimo namuose ir kuriam reikalinga paskaičiuoti mokestį už paslaugas, pajamų, gaunamų per skyrių ir Sodrą, pateikimo.

21.  Asmeniui prašant arba pasikeitus jo sveikatos būklei, kai atsiranda būtinumas iš naujo nustatyti socialinių paslaugų poreikį asmeniui, Socialinių paslaugų namai apie tai raštu informuoja Socialinės paramos skyrių.

 

III. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

 

 

22.  Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.

23.  Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.

24.  Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per mėnesį pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.

25.  Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, parengia sutartis su paslaugų gavėju dėl atsiskaitymo, ruošia metines ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.

26.  Jei apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos teikiamos netinkamai, paslaugų gavėjas Socialinių paslaugų namų darbą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGAS

 

27. Gaunantys apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos) moka už sunaudotą vandenį ir elektros energiją pagal jų butuose įrengtus elektros ir vandens skaitiklių parodymus, o mokestis už patalpų šildymą apskaičiuojamas proporcingai kiekvieno buto šildomam plotui. Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už VRP (valstybės remiamų pajamų) dvigubą dydį, moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046

 

28.  Asmenims (šeimoms), gyvenantiems savarankiško gyvenimo namuose, komunalinės išlaidos (išlaidos šilumai, elektros energijai, vandeniui ir kt.) skaičiuojamos pagal apskaitos prietaisų parodymus, pateikiant kiekvienam asmeniui (šeimai) bendrų apskaitos prietaisų parodymus ir išlaidų skaičiavimo vienam asmeniui tvarką.

29.   Už savarankiško gyvenimo namuose teikiamas socialinės priežiūros paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės, bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

30.   Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

31.   Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

32.   Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Socialinių paslaugų direktorius.

 

V. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

33.   Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimas nutraukiamas šiais atvejais:

33.1.  socialinių paslaugų gavėjui ar jo artimajam pateikus raštišką prašymą;

33.2.  socialinių paslaugų gavėjui pažeidus sutarties sąlygas;

33.3.  socialinių paslaugų gavėjui mirus;

33.4.  kai asmuo nebeatitinka šiuo sprendimu patvirtinto apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimo tvarkos aprašo reikalavimų.

34.   Kai reikalinga apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimą nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydami nutraukimo priežastis.

35.   Sprendimas dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimo nutraukimo priimamas per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo iš paslaugų gavėjo ar iš įstaigos, teikiančios socialines paslaugas

__________________________


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia laikino apnakvindinimo, laikino apgyvendinimo ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas socialinės rizikos vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.

2.    Tikslas - suteikti pagalbą asmeniui (šeimai), atsidūrusiam krizinėje situacijoje.

3.    Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos finansuojamos iš rajono savivaldybės biudžeto.

 

II. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

 

4.    Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikiamos asmenims, kuriems nustatytas intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis, tai:

4.1. laikino apnakvindinimo paslaugos poreikis;

4.2. laikino apgyvendinimo paslaugos poreikis;

4.3. trumpalaikės socialinės globos poreikis.

5.    Laikino apnakvindinimo paslaugos - nakvynės ir būtinųjų paslaugų (asmens higienos) suteikimas asmenims, esant krizinei situacijai ir pan., kai nesuteikus šių paslaugų, iškyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei.

6.    Laikino apnakvindinimo paslaugos teikiamos asmenims:

6.1. grįžusiems iš įkalinimo vietų;

6.2. socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigų;

6.3. valkataujantiems;

6.4. elgetaujantiems;

6.5. neturintiems nuolatinės gyvenamosios vietos.

7.    Laikino apnakvindinimo paslaugos asmenims teikiamos iki 6 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu laikino apnakvindinimo paslaugos gali būti pratęsiamos. Laikino apnakvindinimo paslaugos per parą teikiamos nuo 17 val. iki 9 val.

8.    Asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.

9.    Pažeidę viešąją tvarką bei Vidaus tvarkos taisykles asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, gali būti pašalinti iš Socialinių paslaugų namų. Asmenims, pašalintiems iš Socialinių paslaugų namų, antrą kartą laikino apnakvindinimo paslaugos nebesuteikiamos.

10.  Dingus arba sulaužius inventorių, kuriuo naudojosi laikino apnakvindinimo paslaugų gavėjai, kaltininkai atlygina žalą teisės aktų nustatyta tvarka.

11.      Laikino apnakvindinimo paslaugos neteikiamos asmenims su šiomis kontraindikacijomis:

11.1.  agresyvaus elgesio, keliantys pavojų sau ir aplinkiniams;

11.2.  ūmiais infekciniais bei somatiniais susirgimais;

11.3.  aktyviąja tuberkulioze;

11.4.  odos infekcinėmis ligomis;

11.5.  lytiškai plintančiais susirgimais;

11.6. sergantys AIDS.

11.   Laikino apgyvendinimo paslauga - suteikti intensyvią krizių įveikimo pagalbą, asmenims su vaikais patyrusiems smurtą šeimoje, atsidūrusiems sunkioje krizinėje situacijoje, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ir gyvybei, dėl smurto ar kitos prievartos laikinai pasitraukusiems iš nuolatinės gyvenamosios vietos.

12.   Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos:

12.1. asmenims su vaikais patyrusiems smurtą šeimoje;

12.2. asmenims (šeimoms) nukentėjusiems nuo gaisro ir kitų stichinių nelaimių;

12.3. esant laisvų vietų, gali būti apgyvendinami ir kiti asmenys (šeimos), kuriems laikino apgyvendinimo paslaugos poreikis nenustatytas, tačiau pageidauja pasinaudoti laikino apgyvendinimo paslaugomis:

12.3.1.    gaunantys dienos socialinės globos paslaugas Socialinių paslaugų centre;

12.3.2.    laikinai neturintys gyvenamosios vietos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047

 

13.   Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos iki 3 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu laikino apgyvendinimo paslaugos gali būti pratęsiamos.

14.   Trumpalaikė socialinė globos paslauga - visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba.

15.   Trumpalaikės socialinės globos paslauga teikiama:

15.1. vaikams likusiems be tėvų globos;

15.2. vaikams iš socialinės rizikos šeimų.

16.   Dėl laikino apnakvindinimo ir laikino apgyvendinimo paslaugų asmuo kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau -Socialinės paramos skyrių) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą, užpildydamas prašymą -paraišką socialinėms paslaugoms gauti (formą SP-8, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) ir pateikia šiuos dokumentus:

16.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

16.2. pažymą ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos, jei nėra duomenų bazėse, kuriomis gali naudotis Socialinės paramos skyrius;

16.3. jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie apgyvendinimo reikalingumą ir kt.);

17.   Dėl trumpalaikės socialinės globos paslaugų reikalingumo Vaiko teisių apsaugos tarnyba pateikia Socialinės paramos skyriui raštą ir kitus įrodančius dokumentus, kad vaikui, likusiam be tėvų globos, ar vaikui iš socialinės rizikos šeimos reikalinga teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugas.

18.   Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę parašymą ar informaciją apie reikalingumą intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui.

19. Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų teikimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047

 

20. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047

 

21.   Kai kyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos gali būti suteikiamos pateikus rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą Socialinių paslaugų namų direktoriui, nenustačius socialinių paslaugų poreikio, neįvertinus pajamų dydžio. Tuo atveju intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinamos jau teikiant asmeniui paslaugas.

22.   Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinės rizikos šeimų vaikams ir vaikams netekusiems tėvų globos teikiamos iki 6 mėnesių, bet įvertinus padėtį, atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu trumpalaikės socialinės globos paslaugos gali būti pratęsiamos.

23.   Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:

23.1. sprendimo dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų skyrimo kopiją;

23.2. užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;

23.3. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);

23.4. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

23.5. pažymų apie asmens ar šeimos narių pajamas kopijas;

23.6. pažymą apie gyvenamosios vietos deklaravimą arba jos kopiją;

23.7. užpildytos asmens (šeimos) socialinių paslaugų vertinimo formos kopiją;

23.8. buities tyrimo akto kopiją;

23.9. įrodantį dokumentą, jei vaikui likusiam be tėvų globos nustatyta globa.

24.   Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.

25.   Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

26.   Socialinių paslaugų namai paslaugas asmeniui pradeda teikti po sprendimo gavimo.

27.   Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos sutartis (sutarties forma tvirtinama Socialinių paslaugų namų direktoriaus įsakymu).

28.   Sutartį pasirašo Socialinių paslaugų namų direktorius ir asmuo gaunantis intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas.

29.   Asmenims (šeimoms) Socialinių paslaugų namuose gaunantiems intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas pagal įvertintą poreikį gali būti teikiamos Socialinių paslaugų namuose teikiamos bendrosios paslaugos.

30.   Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių dėl asmens, kuriam teikiamos intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos ir jam reikalinga paskaičiuoti mokestį už paslaugas, pajamų, gaunamų per skyrių ir Sodrą, pateikimo.

31.   Asmeniui prašant arba pasikeitus jo sveikatos būklei, kai atsiranda būtinumas iš naujo nustatyti socialinių paslaugų poreikį asmeniui, Socialinių paslaugų namai apie tai raštu informuoja Socialinės paramos skyrių.

 

III. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

32.   Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.

33.   Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.

34.   Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per mėnesį pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.

35.   Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, rengia sutartis su paslaugų gavėju dėl atsiskaitymo, ruošia ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.

36.  Jei intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikiamos netinkamai, paslaugų gavėjas Socialinių paslaugų namų darbą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGAS

 

37.  Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, laikino apgyvendinimo paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

38.  Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinės rizikos vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, teikiamos nemokamai.

39.  Už teikiamas laikino apgyvendinimo paslaugas asmenys moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

40.  Asmens (šeimos), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, intensyvios krizių įveikimo paslaugas asmuo (šeima) moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.

41.  Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutines šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, intensyvios krizių įveikimo paslaugos teikiamos nemokamai.

42.  Asmens (šeimos) pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

43.  Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas socialines paslaugas sutartyje numatytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

44.  Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Socialinių paslaugų namų direktorius.

 

V. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

45.  Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas nutraukiamas šiais atvejais:

45.1.   socialinių paslaugų gavėjui pateikus raštišką prašymą;

45.2.   socialinių paslaugų gavėjui pažeidus sutarties sąlygas;

45.3.   socialinių paslaugų gavėjui mirus;

45.4.   kai asmuo nebeatitinka šiuo sprendimu patvirtinto intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašo reikalavimų.

46.  Kai reikalinga paslaugų teikimą nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydamas nutraukimo priežastis.

47.  Sprendimas dėl paslaugų teikimo nutraukimo priimamas per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo iš paslaugų gavėjo ar iš įstaigos, teikiančios socialines paslaugas.

_______________________


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ VAIKŲ DIENOS CENTRE TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugas, atranką, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.

2.   Tikslas - sudaryti saugią socialinę - psichologinę aplinką vaikams, ugdyti (vaikų ir jų šeimos narių) socialinius bei gyvenimo įgūdžius, bendradarbiauti su šeima, mokykla, Vaiko teisių apsaugos tarnyba, kitomis socialines paslaugas teikiančiomis institucijomis, besirūpinančiomis vaikų gerove, organizuoti prasmingą laisvalaikio užimtumą.

3.   Teikiamos paslaugos:

bendrosios socialinės paslaugos: informavimas; konsultavimas; tarpininkavimas ir atstovavimas; sociokultūrinės paslaugos;

specialiosios socialinės paslaugos: socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas; intensyvi krizių įveikimo pagalba.

4.   Socialinės priežiūros paslaugos, teikiamos Vaikų dienos centre, finansuojamos iš rajono Savivaldybės biudžeto.

 

II. VAIKŲ DIENOS CENTRO SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

 

5.   Vaikų dienos centras teikia socialinės priežiūros paslaugas dienos metu Šilalės miesto ir kaimyninių seniūnijų mažas pajamas turinčių socialinės rizikos šeimų ir socialinės rizikos mokyklinio amžiaus vaikams, siekiant pagerinti jų santykius su socialine aplinka bei prisidedant prie jų gyvenimo kokybės gerinimo ir plėtojant socialines paslaugas Šilalės rajone.

6.   Vaikų dienos centre vykdoma veikla:

6.1.   pamokų ruoša;

6.2.   dailės terapijos užsiėmimai;

6.3.   meninių įgūdžių lavinimo užsiėmimai;

6.4.   rankdarbiai;

6.5.   įvairūs žaidimai;

6.6.   įvairių renginių organizavimas: gimtadienių, kalendorinių švenčių, diskusijų popiečių, išvykų, ekskursijų;

6.7.   kita veikla.

7.   Vaikų dienos centro lankytojais vaikai gali tapti patys atėję į Vaikų dienos centrą, juos gali atvesti tėvai, nukreipti pedagogai ar kiti specialistai bei institucijos.

8.   Vaikus, norinčius gauti socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre, Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, kuriam priskirta ši funkcija, registruoja registracijos žurnale ir apie atvykimą raštu informuoja Socialinės paramos skyrių.

9.   Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę prašymą ar informaciją dėl socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų teikimo, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui. Socialinių paslaugų poreikio vertinimas gali būti atliekamas jau pradėjus teikti socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre.

10.   Jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų reikalingumą, Vaiko teisių apsaugos tarnybos išvadą dėl šių paslaugų vaikams poreikio ir kt.).

11.   Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų teikimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

12.   Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

13.   Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:

13.1. sprendimo dėl socialinės priežiūros paslaugų teikimo Vaikų dienos centre skyrimo

kopiją;

13.2. užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;

13.3. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);

13.4. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

13.5. vaiko gimimo liudijimo kopiją;

13.6. pažymą apie gyvenamosios vietos deklaravimą arba jos kopiją;

13.7. užpildytos asmens (šeimos) socialinių paslaugų vertinimo formos kopiją;

13.8. buities tyrimo akto kopiją.

14.   Socialinės priežiūros paslaugų teikimą Vaikų dienos centre organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.

15.   Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

16.   Socialinių paslaugų namai vaikui socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre pradeda teikti po sprendimo gavimo, bet esant būtinumui ir nuo kreipimosi dienos.

 

III. SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKŲ DIENOS CENTRE APSKAITA IR KONTROLĖ

 

17.   Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.

18.   Socialinės priežiūros paslaugos Vaikų dienos centre apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.

19.   Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per savaitę pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.

20.   Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, ruošia metines ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.

21.   Jei socialinės priežiūros paslaugos Vaikų dienos centre teikiamos netinkamai, paslaugų gavėjas Socialinių paslaugų namų darbą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

22.   Socialinės priežiūros paslaugos Vaikų dienos centre socialinės rizikos šeimų vaikams ir socialinės rizikos vaikams teikiamos nemokamai.

 

V. SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ VAIKŲ DIENOS CENTRE TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

23.   Socialinės priežiūros paslaugų Vaikų dienos centre teikimas nutraukiamas šiais atvejais:

23.1.  socialinių paslaugų gavėjo teisėtam atstovui (vienam iš tėvų, globėjų) pateikus raštišką prašymą;

23.2.  kai vaikas nebeatitinka šiuo sprendimu patvirtinto socialinės priežiūros paslaugų Vaikų dienos centre teikimo tvarkos aprašo reikalavimų.

24.   Kai reikalinga socialinės priežiūros paslaugų teikimą Vaikų dienos centre nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydami nutraukimo priežastis.

25.   Sprendimas dėl socialinės priežiūros paslaugų teikimo Vaikų dienos centre nutraukimo priimamas per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo iš paslaugų gavėjo atstovo (vieno iš tėvų, globėjų) ar iš įstaigos, teikiančios socialines paslaugas.

_____________________


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31d. sprendimu Nr. T1-67

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Šilalės rajono socialinių paslaugų namų (toliau - Socialinių paslaugų namai) bendrųjų socialinių paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) reglamentuoja bendrųjų socialinių paslaugų skyrimą, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą ir bendrųjų socialinių paslaugų teikimą Socialinių paslaugų namų paslaugų gavėjams.

2.   Bendrosios socialinės paslaugos yra atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos.

3.   Bendrųjų socialinių paslaugų teikimą Šilalės rajone administruoja Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau - Skyrius), o jas organizuoja ir teikia Socialinių paslaugų namai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais bei kitais norminiais teisės aktais.

4.   Socialinių paslaugų namai kiekvienais metais savo biudžete planuoja lėšas teikiamų bendrųjų paslaugų išlaidoms padengti.

5.   Socialinių paslaugų namuose teikiamos šios bendrosios socialinės paslaugos:

5.1.                     informavimo;

5.2.                     konsultavimo;

5.3.                     tarpininkavimo ir atstovavimo;

5.4.                     sociokultūrinės paslaugos;

5.5.                     asmens higienos priežiūros paslaugų organizavimo;

5.6.                     kitų bendrųjų paslaugų organizavimo.

 

II. BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS IR FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ PASLAUGAS NUSTATYMAS

 

6.   Dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš šeimos narių), gaunantis paslaugas Socialinių paslaugų namuose, kreipiasi į Socialinių paslaugų namų atsakingą socialinį darbuotoją.

7.   Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas prašymus registruoja registracijos žurnale ir organizuoja bendrųjų paslaugų teikimą.

8.   Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo priima Socialinių paslaugų namų direktorius.

9.   Nustatant asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas konkretų dydį atliekamas asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimas, kurį atlieka Socialinių paslaugų namų darbuotojas, kuriam priskirta ši funkcija.

10. Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Skyrių dėl asmens pajamų, gaunamų per Skyrių ir Sodrą, pateikimo.

11. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau - VRP) dvigubą dydį, visos bendrosios paslaugos teikiamos nemokamai.

12. Už teikiamas bendrąsias socialines paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės, bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

13.  Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

14.  Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą nustatytą bendrųjų socialinių paslaugų kainą.

15.  Mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas kainą ir tvarką tvirtina Šilalės rajono savivaldybės taryba.

16.  5 punkte išvardintos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos Socialinių paslaugų namų paslaugų gavėjams.

 

III. ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ

 

17.  Už bendrųjų socialinių paslaugų teikimą asmenims (šeimoms) lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetams ir iš savivaldybės biudžeto tam tikslui numatytų asignavimų.

18.  Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

19.  Socialinių paslaugų namai už suteiktas paslaugas lėšų skirtumą tarp asmens sumokėtos sumos ir nustatytos kainos dengia iš tam tikslui skirtų asignavimų.

20.  Socialinių paslaugų namai kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos Skyriui pateikia ataskaitą apie bendrųjų socialinių paslaugų gavėjus ir suteiktų paslaugų kiekį (kartus) kiekvienam asmeniui, nurodydami gavusio paslaugas asmens vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamąją vietą, sprendimo suteikti paslaugą numerį, datą, suteiktos paslaugos pavadinimą, suteikimo datą ir asmens įmokėtą sumą už paslaugą, duomenų suvedimui į Socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS).

21.  Asmenų prašymai dėl bendrųjų socialinių paslaugų teikimo ir kiti dokumentai saugomi Socialinių paslaugų namuose.

22.  Socialinių paslaugų namai pildo asmens (šeimos) bendrųjų socialinių paslaugų gavimo registracijos kortelę, kurioje nurodoma asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, suteiktos paslaugos pavadinimas, suteikimo data, asmens įmokėta suma ir asmens, gavusio paslaugas, parašas.

23.  Lėšų, skirtų bendrosioms paslaugoms, panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, Kontrolės ir audito tarnyba, Finansų skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

24.  Socialinių paslaugų namai atsako už bendrųjų paslaugų teikimą ir tikslingą tam skirtų lėšų panaudojimą.

____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046

Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67 patvirtinto Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašo pakeitimo

 

2.

Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047

Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67 patvirtinto Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašo pakeitimo