Suvestinė redakcija nuo 2016-04-30 iki 2019-01-02
Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-03-31, i. k. 2011-00512
ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMUOSE
2011 m. kovo 31 d. Nr. T1-67
Šilalė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570) Šilalės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti pridedamus:
1.1. Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų Savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašą;
1.2. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašą;
1.3. Socialinės priežiūros paslaugų Šilalės rajono socialinių paslaugų namų vaikų dienos centre teikimo tvarkos aprašą;
1.4. Neteko galios nuo 2015-09-30
Punkto naikinimas:
Nr. T1-233, 2015-09-24, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14372
2. Paskelbti šį sprendimą vietinėje spaudoje ir Šilalės rajono savivaldybės interneto tinklalapyje www.silale.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos
2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67
APGYVENDINIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, atranką, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.
2. Tikslas - sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą, skatinant ir ugdant jų saviraišką pagal turimus gebėjimus ir (ar) teikiant nežymią pagalbą.
3. Pagrindinės šio tvarkos aprašo sąvokos:
Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose - namų aplinkos sąlygų ir reikalingų paslaugų suteikimas asmeniui (šeimai), kuriems nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant jiems sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą.
Vidutinių specialiųjų poreikių lygis - vidutiniškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, vidutinė specialiosios pagalbos priemonių apimtis.
Didelių specialiųjų poreikių lygis - visiškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybė, didelė specialiosios pagalbos priemonių apimtis arba nustatytas specialusis nuolatinis slaugos poreikis.
Socialinių paslaugų poreikio nustatymas - socialinių paslaugų poreikis nustatomas, siekiant išsiaiškinti, kokie yra asmens (šeimos) poreikiai ir kokios socialinės paslaugos yra reikalingos, kad šie poreikiai būtų patenkinti bei skatintų aktyvią jų savipagalbą bei stiprintų gebėjimus patiems sprendžiant iškylančias problemas.
4. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos finansuojamos iš rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės biudžeto tikslinių dotacijų bei asmens lėšų.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046
II. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
5. Savarankiško gyvenimo namuose apgyvendinami asmenys (šeimos), kurie yra dalinai savarankiški ir jiems nereikalinga nuolatinė priežiūra ir (ar), kuriems nustatytas apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų poreikis:
5.3. likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.) ar sulaukę pilnametystės asmenys po institucinės vaiko socialinės globos (iki 21 m.);
6. Dėl apsigyvenimo savarankiško gyvenimo namuose asmuo (vienas iš sutuoktinių) kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau - Socialinės paramos skyrių) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą, užpildydamas prašymą -paraišką socialinėms paslaugoms gauti (formą SP-8), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, ir pateikia šiuos dokumentus:
6.4. pažymą ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos, jei nėra duomenų bazėse, kuriomis gali naudotis Socialinės paramos skyrius;
6.5. jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildomą informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo, su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie apgyvendinimo reikalingumą ir kt.);
7. Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę parašymą ar informaciją apie reikalingumą apsigyventi savarankiško gyvenimo namuose, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui.
8. Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl apgyvendinimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo (apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose).
9. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo (apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose) priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.
10. Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:
10.2. užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;
10.3. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);
11. Apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.
12. Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.
13. Socialinių paslaugų namai asmeniui (šeimai) apgyvendinimo paslaugas pradeda teikti po sprendimo gavimo.
14. Esant sprendimui skirti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, tačiau tuo metu įstaigai negalint teikti paslaugų, asmuo pagal sprendimo gavimo datą įrašomas į Socialinių paslaugų namuose esančią eilę paslaugoms gauti. Už jos sudarymą atsakingas Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.
15. Apsigyvenę savarankiško gyvenimo namuose asmenys (šeimos) patys tvarkosi buitį:
15.2. perkasi maisto produktus, kitas maisto ruošimui reikalingas prekes, švaros priemones, viršutinius ir apatinius drabužius, avalynė, patalynę ir pan.;
15.3. tvarko gyvenamąjį kambarį, sanitarines patalpas bei virtuvę (nušluosto dulkes, plauna grindis ir pan.), siekiant palaikyti švarą ir tvarką laikantis higieninių normų;
15.4. sudaro jaukią gyvenamąją aplinką (paveikslai, gėlės, nuotraukos, vazos ir kiti dekoratyviniai aksesuarai);
16. Apsigyvenę savarankiško gyvenimo namuose asmenys (šeimos):
16.1. esant poreikiui teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis rajone teikiamomis kitomis socialinėmis paslaugomis;
17. Prieš apsigyvenant savarankiško gyvenimo namuose ir pasirašant dvišalę sutartį, asmuo (šeima) su įstaigos administracija aptaria, kokius asmeninius daiktus jis gali atsivežti ir kaip sutvarkyti savo kambarį, kad jame būtų patogu ir jauku. Draudžiama atsivežti baldus, seną buitinę techniką (įrangą) ir kitus buityje nenaudojamus daiktus.
18. Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas komunalines paslaugas bei nustatyto mokesčio mokėjimo pasirašoma nustatytos formos sutartis (sutarties forma tvirtinama Socialinių paslaugų namų direktoriaus įsakymu).
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046
19. Sutartį pasirašo apsigyvenęs savarankiško gyvenimo namuose asmuo ir Socialinių paslaugų namų direktorius.
20. Neteko galios nuo 2016-04-30
Punkto naikinimas:
Nr. T1-146, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-04-29, i. k. 2016-10768
III. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ APSKAITA IR KONTROLĖ
22. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.
23. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.
24. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per mėnesį pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.
25. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, parengia sutartis su paslaugų gavėju dėl atsiskaitymo, ruošia metines ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.
IV. MOKĖJIMAS UŽ APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGAS
27. Gaunantys apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos) moka už sunaudotą vandenį ir elektros energiją pagal jų butuose įrengtus elektros ir vandens skaitiklių parodymus, o mokestis už patalpų šildymą apskaičiuojamas proporcingai kiekvieno buto šildomam plotui. Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už VRP (valstybės remiamų pajamų) dvigubą dydį, moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046
28. Asmenims (šeimoms), gyvenantiems savarankiško gyvenimo namuose, komunalinės išlaidos (išlaidos šilumai, elektros energijai, vandeniui ir kt.) skaičiuojamos pagal apskaitos prietaisų parodymus, pateikiant kiekvienam asmeniui (šeimai) bendrų apskaitos prietaisų parodymus ir išlaidų skaičiavimo vienam asmeniui tvarką.
29. Už savarankiško gyvenimo namuose teikiamas socialinės priežiūros paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės, bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.
30. Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.
31. Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.
V. APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS
33. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimas nutraukiamas šiais atvejais:
34. Kai reikalinga apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimą nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydami nutraukimo priežastis.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67
ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia laikino apnakvindinimo, laikino apgyvendinimo ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas socialinės rizikos vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.
II. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
4. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikiamos asmenims, kuriems nustatytas intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis, tai:
5. Laikino apnakvindinimo paslaugos - nakvynės ir būtinųjų paslaugų (asmens higienos) suteikimas asmenims, esant krizinei situacijai ir pan., kai nesuteikus šių paslaugų, iškyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei.
6. Laikino apnakvindinimo paslaugos teikiamos asmenims:
7. Laikino apnakvindinimo paslaugos asmenims teikiamos iki 6 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu laikino apnakvindinimo paslaugos gali būti pratęsiamos. Laikino apnakvindinimo paslaugos per parą teikiamos nuo 17 val. iki 9 val.
8. Asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.
9. Pažeidę viešąją tvarką bei Vidaus tvarkos taisykles asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, gali būti pašalinti iš Socialinių paslaugų namų. Asmenims, pašalintiems iš Socialinių paslaugų namų, antrą kartą laikino apnakvindinimo paslaugos nebesuteikiamos.
10. Dingus arba sulaužius inventorių, kuriuo naudojosi laikino apnakvindinimo paslaugų gavėjai, kaltininkai atlygina žalą teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Laikino apnakvindinimo paslaugos neteikiamos asmenims su šiomis kontraindikacijomis:
11. Laikino apgyvendinimo paslauga - suteikti intensyvią krizių įveikimo pagalbą, asmenims su vaikais patyrusiems smurtą šeimoje, atsidūrusiems sunkioje krizinėje situacijoje, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ir gyvybei, dėl smurto ar kitos prievartos laikinai pasitraukusiems iš nuolatinės gyvenamosios vietos.
12. Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos:
12.3. esant laisvų vietų, gali būti apgyvendinami ir kiti asmenys (šeimos), kuriems laikino apgyvendinimo paslaugos poreikis nenustatytas, tačiau pageidauja pasinaudoti laikino apgyvendinimo paslaugomis:
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047
13. Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos iki 3 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu laikino apgyvendinimo paslaugos gali būti pratęsiamos.
14. Trumpalaikė socialinė globos paslauga - visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba.
15. Trumpalaikė socialinė globa teikiama:
15.3. vaikams, likusiems be tėvų globos ir sulaukusiems pilnametystės po institucinės vaiko socialinės globos, kurie mokosi bendrojo ugdymo įstaigoje (iki 21 m.);
15.4. jaunuoliams iš socialinės rizikos šeimų, likusiems be tėvų, kurie mokosi bendrojo ugdymo įstaigoje (iki 21 m.).
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-8, 2015-01-21, paskelbta TAR 2015-01-23, i. k. 2015-00958
16. Dėl laikino apnakvindinimo ir laikino apgyvendinimo paslaugų asmuo kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau -Socialinės paramos skyrių) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą, užpildydamas prašymą -paraišką socialinėms paslaugoms gauti (formą SP-8, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) ir pateikia šiuos dokumentus:
16.2. pažymą ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos, jei nėra duomenų bazėse, kuriomis gali naudotis Socialinės paramos skyrius;
16.3. jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie apgyvendinimo reikalingumą ir kt.);
17. Dėl trumpalaikės socialinės globos paslaugų reikalingumo Vaiko teisių apsaugos tarnyba pateikia Socialinės paramos skyriui raštą ir kitus įrodančius dokumentus, kad vaikui, likusiam be tėvų globos, ar vaikui iš socialinės rizikos šeimos reikalinga teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugas.
18. Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę parašymą ar informaciją apie reikalingumą intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui.
19. Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų teikimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047
20. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047
21. Kai kyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos gali būti suteikiamos pateikus rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą Socialinių paslaugų namų direktoriui, nenustačius socialinių paslaugų poreikio, neįvertinus pajamų dydžio. Tuo atveju intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinamos jau teikiant asmeniui paslaugas.
22. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinės rizikos šeimų vaikams ir vaikams netekusiems tėvų globos teikiamos iki 6 mėnesių, bet įvertinus padėtį, atskiru Socialinės paramos skyriaus sprendimu trumpalaikės socialinės globos paslaugos gali būti pratęsiamos.
23. Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:
23.2. užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;
23.3. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);
24. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.
25. Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.
27. Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos sutartis (sutarties forma tvirtinama Socialinių paslaugų namų direktoriaus įsakymu).
28. Sutartį pasirašo Socialinių paslaugų namų direktorius ir asmuo gaunantis intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas.
29. Asmenims (šeimoms) Socialinių paslaugų namuose gaunantiems intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas pagal įvertintą poreikį gali būti teikiamos Socialinių paslaugų namuose teikiamos bendrosios paslaugos.
30. Neteko galios nuo 2016-04-30
Punkto naikinimas:
Nr. T1-146, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-04-29, i. k. 2016-10768
III. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ APSKAITA IR KONTROLĖ
32. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.
33. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.
34. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per mėnesį pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.
35. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, rengia sutartis su paslaugų gavėju dėl atsiskaitymo, ruošia ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.
IV. MOKĖJIMAS UŽ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGAS
37. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, laikino apgyvendinimo paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.
38. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinės rizikos vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, teikiamos nemokamai.
39. Už teikiamas laikino apgyvendinimo paslaugas asmenys moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.
40. Asmens (šeimos), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, intensyvios krizių įveikimo paslaugas asmuo (šeima) moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.
41. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutines šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, intensyvios krizių įveikimo paslaugos teikiamos nemokamai.
42. Asmens (šeimos) pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.
43. Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas socialines paslaugas sutartyje numatytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.
V. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS
45. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas nutraukiamas šiais atvejais:
46. Kai reikalinga paslaugų teikimą nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydamas nutraukimo priežastis.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67
SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ VAIKŲ DIENOS CENTRE TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis tvarkos aprašas reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau - Socialinių paslaugų namai) teikia socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugas, atranką, paslaugų teikimo organizavimą, lėšų apskaitą ir kontrolę.
2. Tikslas - sudaryti saugią socialinę - psichologinę aplinką vaikams, ugdyti (vaikų ir jų šeimos narių) socialinius bei gyvenimo įgūdžius, bendradarbiauti su šeima, mokykla, Vaiko teisių apsaugos tarnyba, kitomis socialines paslaugas teikiančiomis institucijomis, besirūpinančiomis vaikų gerove, organizuoti prasmingą laisvalaikio užimtumą.
3. Teikiamos paslaugos:
bendrosios socialinės paslaugos: informavimas; konsultavimas; tarpininkavimas ir atstovavimas; sociokultūrinės paslaugos;
specialiosios socialinės paslaugos: socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas; intensyvi krizių įveikimo pagalba.
II. VAIKŲ DIENOS CENTRO SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
5. Vaikų dienos centras teikia socialinės priežiūros paslaugas dienos metu Šilalės miesto ir kaimyninių seniūnijų mažas pajamas turinčių socialinės rizikos šeimų ir socialinės rizikos mokyklinio amžiaus vaikams, siekiant pagerinti jų santykius su socialine aplinka bei prisidedant prie jų gyvenimo kokybės gerinimo ir plėtojant socialines paslaugas Šilalės rajone.
6. Vaikų dienos centre vykdoma veikla:
6.6. įvairių renginių organizavimas: gimtadienių, kalendorinių švenčių, diskusijų popiečių, išvykų, ekskursijų;
7. Vaikų dienos centro lankytojais vaikai gali tapti patys atėję į Vaikų dienos centrą, juos gali atvesti tėvai, nukreipti pedagogai ar kiti specialistai bei institucijos.
8. Vaikus, norinčius gauti socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre, Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, kuriam priskirta ši funkcija, registruoja registracijos žurnale ir apie atvykimą raštu informuoja Socialinės paramos skyrių.
9. Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę prašymą ar informaciją dėl socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų teikimo, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui. Socialinių paslaugų poreikio vertinimas gali būti atliekamas jau pradėjus teikti socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre.
10. Jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojo su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų reikalingumą, Vaiko teisių apsaugos tarnybos išvadą dėl šių paslaugų vaikams poreikio ir kt.).
11. Socialinės paramos skyrius, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl socialinės priežiūros Vaikų dienos centre paslaugų teikimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo.
12. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.
13. Socialinės paramos skyrius Socialinių paslaugų namams pateikia:
13.2. užpildytos prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formos (SP-8 forma patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) kopiją;
13.3. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Socialinės apsaugos ir darbo ministro);
14. Socialinės priežiūros paslaugų teikimą Vaikų dienos centre organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.
15. Socialinių paslaugų namai, gavę aukščiau išvardintus dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.
III. SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKŲ DIENOS CENTRE APSKAITA IR KONTROLĖ
17. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių socialinės priežiūros paslaugas Vaikų dienos centre, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.
18. Socialinės priežiūros paslaugos Vaikų dienos centre apskaitomos nustatytos formos žurnale, ruošiamos mėnesinės ataskaitos.
19. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, užregistruoja socialinių paslaugų gavėjo pastabas bei pageidavimus ir vieną kartą per savaitę pateikia juos Socialinių paslaugų namų direktoriui.
20. Socialinių paslaugų namų socialinis darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, ruošia metines ataskaitas ir pateikia Socialinių paslaugų namų direktoriui.
21. Jei socialinės priežiūros paslaugos Vaikų dienos centre teikiamos netinkamai, paslaugų gavėjas Socialinių paslaugų namų darbą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.
V. SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ VAIKŲ DIENOS CENTRE TEIKIMO NUTRAUKIMAS
23. Socialinės priežiūros paslaugų Vaikų dienos centre teikimas nutraukiamas šiais atvejais:
23.1. socialinių paslaugų gavėjo teisėtam atstovui (vienam iš tėvų, globėjų) pateikus raštišką prašymą;
24. Kai reikalinga socialinės priežiūros paslaugų teikimą Vaikų dienos centre nutraukti, Socialinių paslaugų namai raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, nurodydami nutraukimo priežastis.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2015-09-30
Priedo naikinimas:
Nr. T1-233, 2015-09-24, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14372
Pakeitimai:
1.
Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-265, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02046
Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67 patvirtinto Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašo pakeitimo
2.
Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-266, 2012-09-27, paskelbta TAR 2012-09-27, i. k. 2012-02047
Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-67 patvirtinto Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašo pakeitimo
3.
Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-8, 2015-01-21, paskelbta TAR 2015-01-23, i. k. 2015-00958
Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T1-67 "Dėl socialinių paslaugų teikimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose“ pakeitimo
4.
Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-233, 2015-09-24, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14372
Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. T1-245 „Dėl Šilalės rajono socialinių paslaugų namų socialinių paslaugų teikimo ir jų kainų tvirtinimo“ pakeitimo
5.
Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-146, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-04-29, i. k. 2016-10768
Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T1-67 ,,Dėl socialinių paslaugų teikimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose“ pakeitimo