Suvestinė redakcija nuo 2009-12-30 iki 2018-12-04
Sprendimas paskelbtas: TAR 2007-03-29, i. k. 2007-00168
KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFŲ APSKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2007 m. kovo 29 d. Nr. T2-87
Klaipėda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994. Nr. 55-1049; Žin., 2001, Nr. 85-2969, Nr. 110-3984; 2002, Nr. 43-1604, Nr. 103-4605, Nr. 112-4976; 2003, Nr. 17-704, Nr. 28-1124, Nr. 73-3357, Nr. 115-5193, Nr. 17-704, Nr. 28-1124, Nr. 73-3357, Nr. 104-4636, Nr. 104-4636, 2004, Nr. 134-4839, 2005, Nr. 57-1941, 2006. Nr. 82-3251) 17 straipsnio 49 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 3 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimo Nr. 603 „Dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ 8.1. punktu (Žin., 2004, Nr. 5-94), Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifų apskaičiavimo metodiką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2002 m. gruodžio 24 d. sprendimo Nr. 319 „Dėl bendrosios nuosavybės objektų administravimo, nuolatinės priežiūros šildymo ir karšto vandens tiekimo sistemų eksploatavimo tarifų patvirtinimo“ 1 punkto 1.1. papunktį.
PATVIRTINTA
Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybos 2007 m. kovo 29 d.
sprendimu Nr. T2-87
(Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybos 2009 m. gruodžio 29 d.
sprendimo Nr. T2-450 redakcija)
DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFŲ APSKAIČIAVIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši metodika reglamentuoja daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifų apskaičiavimo tvarką, kai administravimas įgyvendinamas pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnį.
2. Šia metodika privalo vadovautis Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas administratorius (toliau – administratorius). Rekomenduojama šią metodiką taikyti daugiabučių namų savininkų bendrijoms, taip pat namo priežiūros jungtinės veiklos sutarties dalyviams, sudarant sutartis su įmonėmis dėl bendrosios nuosavybės administravimo.
II. NUORODOS
4. Metodika parengta vadovaujantis gyvenamųjų namų bendrosios nuosavybės administravimą reglamentuojančiais šiais teisės aktais:
4.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 patvirtintais Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdiniais nuostatais;
4.4. Statybos techniniu reglamentu STR 1.12.05:2002 „Gyvenamųjų namų naudojimo ir priežiūros privalomieji reikalavimai“;
4.5. Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-258;
4.6. Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-259;
III. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
IV. DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO BAZINIS TARIFAS
7. Administravimo bazinis tarifas apskaičiuotas vadovaujantis administravimo funkcijomis, kurios numatytos daugiabučių namų patalpų savininkų (nuosavybės bendrininkų) bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose:
7.3. pastebėtų defektų, gedimų, galimų avarinių situacijų fiksavimas atitinkamuose dokumentuose, numatant priemones jiems šalinti;
7.4. kasmetinių ir neeilinių apžiūrų atlikimas, apžiūros aktų ir namo techninės priežiūros žurnalų pildymas;
7.5. namo būklės įvertinimas ir jos atitikties privalomųjų reikalavimų visumai nustatymas pagal nuolatinių stebėjimų ir apžiūrų rezultatus;
7.6. metinių ir ilgalaikių remonto ar kitokio tvarkymo darbų ir lėšų poreikio planų sudarymas, viešas skelbimas patalpų savininkams;
7.8. rangos darbų arba paslaugų įprastos komercinės praktikos ar konkurso būdu organizavimas, vadovaujantis paslaugų kainos ir kokybės kriterijais. Sutarčių paslaugoms, remontui ar rekonstrukcijai sudarymas;
7.10. mėnesinių išlaidų už komunalines ir kitas paslaugas daugiabučio namo bendroms reikmėms apskaičiavimas šių išlaidų kontrolės, surinkimo ir naudojimo apskaita;
7.11. pastato bendrosios inžinerinės įrangos priežiūros konkursų organizavimas, sutarčių sudarymas ir jų įgyvendinimo kontrolės užtikrinimas;
7.12. mėnesinių išlaidų patalpų savininkams ir savivaldybės nuomininkams apskaičiavimas, jų paskirstymas, sąskaitų-pranešimų spausdinimas ir pristatymas, įmokų surinkimas ir mokėjimų kontrolės vykdymas;
7.13. bendro naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros, avarijų likvidavimo organizavimas, privalomųjų statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų įgyvendinimo darbų pajamų ir išlaidų apskaitos tvarkymas;
7.14. kasmetinių ir neeilinių butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas, skatinimas steigti bendrijas bei pagalba jas steigiant, veiklos rezultatų apibendrinimas, ataskaitų ir informacijos teikimas butų ir kitų patalpų savininkams, protokolavimas, susirinkimų (balsavimo raštu) dokumentacijos saugojimas;
7.18. namui priskirto žemės sklypo (jeigu jis savivaldybės priskirtas arba privatizuotas), bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, holų, kitų patalpų) tvarkymo organizavimas, namo techninės ir kitos dokumentacijos parengimas;
7.19. dalyvavimas viešuose aptarimuose dėl patalpų paskirties keitimo, apskaitos vykdymas ir saugojimas, kitų komisijų darbo organizavimas;
7.21. administruojamų namų žemės nuomos mokesčio mokėtojo deklaracijos pagal Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką pateikimas;
7.22. informacijos pateikimas Savivaldybės administracijos direktoriui arba jo įgaliotam atstovui:
7.22.2. apie savivaldybės gyvenamųjų namų patalpų nuomininkų įsiskolinimus už suteiktas komunalines paslaugas;
7.22.3. apie savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuomininkų ir (ar) jų šeimos narių namo patalpų savininkams bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančių objektų gadinimą;
7.22.4. apie gyvenamojo namo avarinės būklės požymius, imasi priemonių avarinei būklei likviduoti ir inicijuoja komisijos skyrimą pagal Statybos techninio reglamento reikalavimus;
8. Apskaičiuojant administravimo išlaidas, įvertinta:
8.1. darbų apimtis.
Darbų apimtis nustatyta pagal administratoriui priskirtus darbus (žr. 7 punktą) bei kitas privalomas administravimo funkcijas pagal analogus, taikomus praktikoje;
8.2. darbo užmokestis.
Darbo užmokestis nustatomas pagal atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų darbo laiko kainą rinkoje (nustatoma analogo principu);
8.4. pridėtinės išlaidos – 30 procentų nuo darbo užmokesčio.
Pridėtinės išlaidos apskaičiuojamos procentais nuo darbuotojų darbo užmokesčio sumos. Pridėtines išlaidas sudaro:
8.4.1. ūkio išlaidos, tenkančios administravimo funkcijoms vykdyti:
8.4.1.1. ūkio išlaidos (pašto, banko, ryšių, transporto, informacinės, kanceliarinės, apsaugos, apšvietimo, šildymo, vandentiekio, kanalizacijos, patalpų valymo ir pan.);
9. Normuojamos administracinėms funkcijoms vykdyti išlaidos apskaičiuotos:
I = Idu + Isodra + Iprdt + P Lt
I – išlaidos administravimo funkcijoms atlikti;
Idu – darbo užmokesčio išlaidos.
10. Darbo užmokesčio išlaidų poreikis apskaičiuotas vadovaujantis privalomu darbų sąrašu bei kitais privalomaisiais reikalavimais administravimo funkcijoms vykdyti. Nustatytas rekomenduotinas administruojamos įmonės darbuotojų pareigybių poreikis:
įmonės direktorius Idu-dir K= 5, N = 1; direktoriaus pavaduotojas Idu-dirpav K= 4,2, N = 1; vyriausiasis buhalteris Idu-vyrbuh K= 4,2, N = 1; buhalteris Idu-buh K= 3,0, N = 1; vadybininkai (techninei priežiūrai) Idu-vad K= 2,6, N = 2; sekretorius-administratorius Idu-sekr K= 1,3, N = 1; teisininkas Idu-teis K = 2,6, N = 1.
11. Darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuotos orientuojantis į valstybės įstatymų nustatytus minimalius valandinius ir mėnesinius atlygius.
12. Įmonės darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuotos:
n
Idu = åA x K x N
1-n
A – darbuotojų minimalus mėnesinis atlygis (MMA);
K – tarifinio atlygio koeficientas;
N – atitinkamų pareigybių skaičius;
V. NAMO ADMINISTRAVIMO TARIFO SKAIČIAVIMAS
14. Namo administravimo tarifą administratorius apskaičiuoja savivaldybės tarybos nustatyto administravimo bazinio tarifo pagrindu.
15. Administravimo tarifas konkrečiam namui gali būti namo administratoriaus perskaičiuojamas tik kartą per kalendorinius metus ir tik tada, jei pasikeitė pastato ilgaamžiškumas ar plotas. Administratorius apie naujai apskaičiuotą tarifą viešai praneša gyventojams ir Savivaldybės administracijos Butų ūkio ir energetikos skyriui prieš mėnesį. Pranešimuose nurodomas perskaičiavimo pagrindas, naujo tarifo dydis ir data, nuo kada jis bus taikomas. Naujai apskaičiuotas administravimo tarifas gali būti pradėtas taikyti tik po mėnesio nuo pranešimų pateikimo.
16. Namo administravimo tarifas išreiškiamas litais per mėnesį patalpų naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui.
17. Namo administravimo tarifą sudaro pastoviosios ir kintamosios dedamosios:
18. Konkretaus namo bendrosios nuosavybės administravimo tarifas administratoriaus apskaičiuojamas pagal priklausomybę:
Tn = Tbaz x k1 x k2 x k3; (Lt/m2)
čia:
Tbaz – bazinis tarifas, nustatytas savivaldybės tarybos;
k1- tarifo diferenciacijos koeficientas, priklausantis nuo pastato ilgaamžiškumo (1 lentelė);
k2- tarifo diferenciacijos koeficientas, priklausantis nuo pastato naudingojo ploto (2 lentelė);
k3 = 2, taikomas bendrabučio tipo namams.
PASTATŲ ILGAAMŽIŠKUMO VERTINIMAS
1 lentelė
Pastato amžius |
Koeficiento k1 reikšmė |
Iki 10 metų |
0,8 |
11–20 metų |
0,9 |
21–35 metai |
1 |
Daugiau kaip 35 metai |
1,1 |
Priedo pakeitimai:
Nr. T2-450, 2009-12-29, paskelbta TAR 2009-12-29, i. k. 2009-01516
Pakeitimai:
1.
Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-450, 2009-12-29, paskelbta TAR 2009-12-29, i. k. 2009-01516
Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2007 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-87 „Dėl daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo