Suvestinė redakcija nuo 2015-01-01 iki 2015-01-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2010-09-30, i. k. 2010-01094

 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2010 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1-168

Širvintos

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2008, Nr. 71-2702; 2010, Nr. 53-2598), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-06-14 nutarimu Nr. 583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510, 2010, Nr. 86- 4549),

Širvintų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiais galios Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2007 m. lapkričio 27 d. spendimą Nr. 1-201 ir 2008 m. vasario 14 d. sprendimą Nr. 1-38.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Kęstutis Pakalnis


 

PATVIRTINTA

Širvintų rajono savivaldybės tarybos

2010 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. 1-168

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą.

2.  Mokėjimas už socialines paslaugas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Tvarkos aprašu.

3.  Tvarkos aprašas taikomas gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Širvintų rajono savivaldybėje.

4.  Tvarkos aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, administruoja Širvintų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Socialinės paramos ir sveikatos skyrius), kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus socialinio darbo organizatoriai bei socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.

5.  Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

6.  Mokėjimo už socialines paslaugas dydį asmeniui (šeimai) nustato Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus specialistas, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą.

7. Už gautas socialines paslaugas asmuo (šeima), globėjas, rūpintojas moka Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų kainą.

8. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

9. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

10.  Jei asmuo pageidauja socialinių paslaugų privačiai ar papildomai, už jas moka:

10.1.  visą Savivaldybės tarybos nustatytą socialinės paslaugos kainą (kai socialinių paslaugų įstaigos steigėjas ar steigėjas-dalininkas yra Savivaldybė);

10.2.  paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu (kai socialinių paslaugų įstaigos steigėjas nėra Savivaldybė).

11.  Jei asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už teikiamas socialines paslaugas, už jas moka (dalinai moka) asmens artimieji giminaičiai, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo rūpintis jais ir juos išlaikyti arba kiti suinteresuoti asmenys.

12.  Jei asmuo (šeima) naudojasi socialinių paslaugų įstaigos teikiamomis socialinėmis paslaugomis ne pilną mėnesį, už socialines paslaugas moka proporcingai teikiamų paslaugų skaičiui.

13.  Mokestis už socialines paslaugas imamas po paslaugos suteikimo.

14.  Socialines paslaugas Savivaldybėje teikia biudžetinė įstaiga Širvintų rajono savivaldybės Socialinių paslaugų centras (toliau – Socialinių paslaugų centras) ir kiti Socialinių paslaugų katalogo nustatyti socialinių paslaugų teikėjai. Atskiras socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarkas tvirtina socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas savo įsakymu.

15.  Asmens (šeimos) ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine sutartimi. Sutartį pasirašo socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) ir Socialinių paslaugų centro direktorius, kai socialines paslaugas teikia Socialinių paslaugų centras. Sutartyje nustatomi konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos.

16.  Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į gyventojų interesus ir nustatytus socialinių paslaugų poreikius, viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka perka socialines paslaugas savo teritorijos gyventojams tais atvejais, kai veikiančios savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos neteikia ar teikia nepakankamai socialinių paslaugų.

17.  Dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimo socialinės globos įstaigose, kurias pasirenka pats socialinės globos gavėjas (globėjas, rūpintojas, kiti teisėti asmens atstovai), ar socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų tvarka patvirtina teismas, Savivaldybė jas finansuoja tiesiogiai, sudarydama socialinės globos lėšų kompensavimo sutartis, tarp Savivaldybės administracijos ir paslaugas teikiančios įstaigos.

18.  Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

19.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II. SOCIALINĖS PASLAUGOS KAINOS APSKAIČIAVIMAS

 

20.  Socialinių paslaugų įstaigos, kurios yra finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, rengia ir teikia savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui socialinių paslaugų sąrašą ir kainas. Socialinės paramos ir sveikatos skyrius teikia šias kainas tvirtinti Savivaldybės tarybai. Socialinės paslaugos kainą sudaro socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

21.  Socialinių paslaugų įstaigos socialinių paslaugų kainas apskaičiuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika.

22.  Socialinių paslaugų centro teikiamų socialinių paslaugų kainas tvirtina Širvintų rajono savivaldybės taryba.

23.  Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) gali būti atleistas (-a) nuo mokėjimo už socialines paslaugas.

 

III. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

24. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne bei sociokultūrinės paslaugos teikiamos nemokamai.

25. Transporto organizavimo paslaugos mokėjimo dydžiai ir paslaugos teikimo tvarka nustatomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

26. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

27. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

28. Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos, laikino apnakvindinimo paslaugos bei pagalbos į namus paslaugos nemokamai teikiamos:

28.1.  socialinės rizikos vaikams;

28.2.  likusiems be tėvų globos vaikams;

28.3.  socialinės pašalpos gavėjams;

28.4.  asmeniui (šeimai), kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį (toliau – VRP);

28.5.  asmeniui (šeimai) 7 pirmąsias kalendorines dienas krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo emociniam ar fiziniam saugumui, sveikatai ar gyvybei.

29. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

30. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui (šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

31. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydžiai:

Asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui)

Mokėjimo dydis procentais (asmens (šeimos) pajamų)

2,0 – 3,0 VRP

5

3,0 – 3,5 VRP)

10

3,5 – 4,0 VRP

15

Virš 4 VRP

20

 

32. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį.

33. Asmuo (šeima) moka visą pagalbos į namus kainą, kai išnaudoja Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą (vienam asmeniui arba šeimai per mėnesį) ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

 

V. PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

34. Širvintų rajono gyventojams, gyvenantiems atokiose kaimo vietovėse, ir vaiką (-us) globojančiai šeimai, globojančiai (jais berūpinančiai) nesusietus giminystės ryšiais vaikus ir kuri globoja ne mažiau kaip du vaikus, kuriems Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus (toliau – Vaiko teisių apsaugos skyrius) teikimu buvo nustatyta globa (rūpyba), kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais, asmenims (šeimoms) ir vaikus globojančiai šeimai, atsižvelgiant į rajono finansines galimybes, gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.

35. Pagalbos pinigų gavėjai:

35.1.  suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

35.2.  senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

35.3.  globojančios vaikus šeimos.

36. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, tik asmens (šeimos) sutikimu.

37.  Pagalbos pinigai vaikus globojančiai šeimai už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) gali būti skiriami esant vaikus globojančios šeimos sutikimui ir Vaiko teisių apsaugos skyriaus siūlymui ir išvadai, apie vaikus globojančios šeimos tinkamumą globoti (rūpintis) vaikus (vaikais).

38.  Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

39.  Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį.

40.  Pagalbos pinigai neskiriami, jei asmeniui nustatyti specialieji nuolatinės slaugos ir specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai ir asmuo gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją.

41.  Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, naudojimą pagal paskirtį 35.1. ir 35.2. punktuose numatytais atvejais prižiūri ir kontroliuoja Širvintų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus atsakingas tarnautojas bei seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, 35.3. punkte nustatytu atveju – Vaiko teisių apsaugos skyriaus atsakingas tarnautojas.

42.  Nustačiusi, kad šie pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, priimamas sprendimas dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo ir pagalbos pinigų pakeitimo į socialines paslaugas, kurioms nustatytas asmens (šeimos) poreikis.

43.  Sprendimą dėl pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo ir nutraukimo Socialinės paramos skyrimo komisijos siūlymu priima Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo teisės aktuose nustatytais terminais.

44.  Pagalbos pinigų suma:

44.1.  skiriama pagal už šio Tvarkos aprašo 35.1. ir 35.2. punktus – 1 bazinė socialinė išmoka (toliau – BSI);

44.2.  skiriama pagal už šio Aprašo 35.3. punktą, yra diferencijuojama priklausomai nuo vaikus globojančioje šeimoje globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų vaikų skaičiaus – 1 BSI dydis per mėnesį už kiekvieną globojamą vaiką, bet ne daugiau kaip 4 BSI dydžio per mėnesį vienai šeimai.

45.  Pagalbos pinigai skiriami ne ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui.

46.  Pagalbos pinigus moka Socialinių paslaugų centras, sudarydamas dvišalę pagalbos pinigų mokėjimo sutartį tarp asmens (vieno iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo ir Socialinių paslaugų centro direktoriaus.

47.  Pagalbos pinigai mokami Socialinių paslaugų centro patvirtinta pagalbos pinigų mokėjimo tvarka.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

48.  Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

49.  Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija VRP dvigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

50.  Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija VRP dvigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

51 Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei, atsižvelgiant į valandinį/dienos paslaugos įkainį ir gaunamas asmens pajamas:

 

Asmens  (asmens, gyvenančio šeimoje) vieno mėnesio pajamos, Eur

 

Asmens (asmens, gyvenančio šeimoje) mokėjimo už  socialinę paslaugą dydis  (20 proc. arba 50 proc. asmens pajamų ) Eur  (1stulp.x20 % arba 50%)

 

Vidutinis darbo valandų/dienų skaičius per mėnesį

 

20 proc. arba 50 proc. vidutinis asmens (asmens, gyvenančio šeimoje) valandos  /dienos pajamų dydis   (2stulp.:3stulp.)

 

Paslaugos teikimo valandų/dienų skaičius per mėnesį

 

Vienos valandos/dienos įkainis, Eur (nustatyta soc. paslaugos kaina:3stulp.)

 

Visa paslaugos kaina, Eur (5stulp.x6 stulp.)

 

Asmens  (asmens, gyvenančio šeimoje) mokama suma, Eur (4stulp.x5 stulp.)

 

Maksimalus dotacijos dydis, Eur*

 

Naudojamos dotacijos dydis*/savivaldybės biudžeto lėšos, Eur  (7 stulp.-8 srulp.)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* tik asmenims su sunkia negalia.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-187, 2014-10-31, paskelbta TAR 2014-11-03, i. k. 2014-15526

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

52.  Trumpalaikė socialinė globa nemokamai teikiama:

52.1.  socialinės rizikos vaikui;

52.2.  likusiam be tėvų globos vaikui;

52.3.  krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo ar šeima patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 7 kalendorines dienas teikiama nemokamai.

53.  Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

54.  Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų.

55.  Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinės globos įstaigoje (pvz., krizių centre), maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VIII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

56.  Ilgalaikė socialinė globa nemokamai teikiama:

56.1.  socialinės rizikos vaikui;

56.2.  likusiam be tėvų globos vaikui.

57.  Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir turtą.

58.  Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

59.  Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

60.  Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.

61.  Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ilgiau kaip ne trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

IX. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

62.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

63.  Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

64.  Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.

65.  Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia Socialinės paramos ir sveikatos skyriui kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.

66.  Informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą pateikiama raštu, užpildant prašymą-paraišką suteikti socialines paslaugas, kuriame nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

67.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos tuo pačiu metu, kuriuo nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis.

68.  Asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės paramos ir sveikatos skyrius.

69.  Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Socialinės paramos ir sveikatos skyrius turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

70.  Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

71.  Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos.

72.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės gali būti nevertinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu atleistiems nuo mokėjimo už socialines paslaugas asmenims.

73.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą ir kai pageidauja socialinių paslaugų privačiai ar papildomai.

74.  Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su savivaldybės nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.

75.  Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

76.  Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už specialiąsias socialines paslaugas vertina Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, o už bendrąsias socialines paslaugas – socialines paslaugas teikiančios įstaigos darbuotojas, atsižvelgdamas į asmens (šeimos) pajamas.

77.  Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.

78.  Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas praneša Socialinių paslaugų centrui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

79.  Socialinių paslaugų centras gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, kreipiasi į Socialinės paramos ir sveikatos skyrių dėl finansinių galimybių naujo vertinimo. Naujai finansinės galimybės turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.

80.  Socialinės paramos ir sveikatos skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, iš naujo įvertina finansines jo galimybes ne vėliau kaip per vienerius metus nuo minėtosios informacijos gavimo.

81.  Savivaldybė turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

X. ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

82.  Asmens pajamos yra skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka.

 

XI. ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

83.  Asmens turtas skaičiuojamas ir vertinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka.

 

XII. ATSAKOMYBĖ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

84.  Asmuo ar jo įstatyminis atstovas atsako už teisingų duomenų apie pajamas ir turtą pateikimą.

85.  Socialinės paramos ir sveikatos skyrius atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.

86.  Išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo ar jo įstatyminis atstovas gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

_________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Širvintų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-187, 2014-10-31, paskelbta TAR 2014-11-03, i. k. 2014-15526

Dėl Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. rugsėjo 30 d. sprendimo Nr. 1-168 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ dalinio pakeitimo