Suvestinė redakcija nuo 2015-02-14 iki 2015-12-09

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2012-02-23, i. k. 2012-00384

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENŲ PRIĖMIMO Į KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS KRITERIJŲ IR KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. vasario 23 d. Nr. T-90

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2010, Nr. 25-1177, Nr. 81-4219, Nr. 84-4406, Nr. 86-4525,  Nr. 145-7429; 2011, Nr. 52-2504, Nr. 72-3472) 6 straipsnio 5 punktu, 7 straipsnio 7 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 29 straipsniu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809; 2007, Nr. 136-5545; 2011, Nr. 33-1566, Nr. 96-4533), Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2009, Nr. 158-7134), Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2005, Nr. 46-1526), ir atsižvelgdama į Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrąjį planą, patvirtintą Kauno miesto savivaldybės tarybos 2012 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T-18, Kauno miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Asmenų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas kriterijų ir klasių komplektavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Siūlyti viešųjų švietimo įstaigų, kurių dalininkė yra Kauno miesto savivaldybė, dalininkų susirinkimams nustatyti asmenų priėmimo į šias viešąsias įstaigas kriterijus ir klasių komplektavimo tvarką, atsižvelgiant į 1 punkte nurodytą aprašą.

3. Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio9 d. sprendimą Nr. T-229 „Dėl Priėmimo mokytis Kauno miesto savivaldybės biudžetinėse bendrojo lavinimo mokyklose tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Andrius Kupčinskas

 

 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2012 m. vasario 23 d.

sprendimu Nr. T-90

 

 

ASMENŲ PRIĖMIMO Į KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS KRITERIJŲ IR KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis aprašas nustato asmenų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas – savivaldybės biudžetines įstaigas (toliau – mokykla) kriterijus ir klasių komplektavimo tvarką.

2. Kauno miesto savivaldybės taryba (toliau – Taryba), priskirdama mokykloms aptarnavimo teritorijas, nustatydama asmenų priėmimo į mokyklas tvarką, mokinių ir klasių skaičių, vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 29 straipsniu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809; 2007, Nr. 136-5545; 2011, Nr. 33-1566, Nr. 96-4533), Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2009, Nr. 158-7134), ir Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2005, Nr. 46-1526).

3. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. Taryba bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustato priėmimo laiką, mokinių ir klasių pagal vykdomas bendrojo ugdymo programas skaičių, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičių kitiems mokslo metams ir iki rugsėjo 1 d. šiuos skaičius patikslina.

4. Mokykloms specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams ir suaugusiųjų mokykloms, suaugusiųjų ir jaunimo mokykloms (jų skyriams, filialams) klasių (grupių) skaičius gali būti pagal poreikį tikslinamas keletą kartų per mokslo metus.

 

II. PRIĖMIMAs MOKYTIS

 

5. Asmenys į mokyklas mokytis pagal bendrojo ugdymo programas, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka pritaikytas bendrojo ugdymo programas priimami vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2005, Nr. 46-1526; 2012, Nr. 54-2684).

Punkto pakeitimai:

Nr. T-173, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00977

 

6. Asmenų priėmimo mokytis į mokyklas-darželius, pradines mokyklas, progimnazijas, pagrindines mokyklas, vidurines mokyklas ir gimnazijas pagal priešmokyklinio ugdymo programą, pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis kriterijai:

6.1. mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą 6 (5) metų vaikams priimami:

6.1.1. į pradines mokyklas, progimnazijas, pagrindines ir vidurines mokyklas – vadovaujantis šiuo aprašu, pageidaujantieji mokytis toje mokykloje;

6.1.2. į mokyklas-darželius – vadovaujantis Centralizuoto vaikų prėmimo į Kauno miesto savivaldybės įsteigtų biudžetinių švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu, patvirtintu Kauno miesto savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-331 (kartu su 2012 m. liepos 12 d. sprendimo T-412, 2013 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. T-120 pakeitimais);

Punkto pakeitimai:

Nr. T-173, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00977

 

6.2. mokytis pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami priešmokyklinio ugdymo grupę toje mokykloje lankę vaikai; mokiniai, toje mokykloje baigę pradinio ugdymo programą ar pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;

6.3. jei yra laisvų vietų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaikų pageidavimu į bendrąją mokyklą gali būti priimti mokiniai, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje ar gyvenantys gretimoje savivaldybėje, pagal prašymo padavimo datą. Jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, atsižvelgiama į turimus mokymosi pasiekimus ir (ar) mokyklos pateiktų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų užduočių atlikimo rezultatus;

6.4. jei pradinis ugdymas ketinamas teikti vienais metais anksčiau, į pirmąją klasę priimami atsižvelgiant į individualią vaikų brandą ir pasirengimą mokyklai vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173 (Žin., 2005, Nr. 131-4747);

6.5. į bendrosios mokyklos klases, kuriose taikomi atskiri savitos pedagoginės sistemos (Valdorfo, M. Montessori, Š. Suzuki, tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos ar kita) elementai, mokiniai priimami laisvu savo pačių ir (ar) tėvų (globėjų, rūpintojų) apsisprendimu. Priimant į šias klases mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) supažindinami su pagrindiniais taikomais ugdymo principais, galimais ugdymo pasiekimų ir programų nesutapimais, jei lyginama su mokyklos kitų atitinkamų klasių bendrojo ugdymo programomis, kitomis tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokiniams svarbiomis ugdymo turinio ir proceso ypatybėmis;

6.6. asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į arčiausiai savo gyvenamosios vietos esančias savivaldybių bendrąsias mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-173, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00977

 

7. Asmenų priėmimo mokytis į gimnazijas pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį kriterijai:

7.1. mokytis į pirmą arba antrą gimnazijos klasę (9–10 klasę) pirmumo teise priimami mokiniai, toje mokykloje baigę pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, ir toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;

7.2. tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių pageidavimu į pirmą arba antrą gimnazijos klasę gali būti priimti mokiniai, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje ar gyvenantys gretimoje savivaldybėje, pagal prašymo padavimo datą. Jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, atsižvelgiama į turimus mokymosi pasiekimus ir (ar) mokyklos pateiktų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų užduočių atlikimo rezultatus.

8. Asmenų priėmimo mokytis į vidurines mokyklas ir gimnazijas pagal vidurinio ugdymo programą kriterijai:

8.1. mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimamas asmuo, turintis pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą;

8.2. mokytis pagal vidurinio ugdymo programą pirmumo teise priimami baigę pagrindinio ugdymo programą ir toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys;

8.3. į vienuoliktų klasių (trečių gimnazijos klasių) laisvas vietas iki 2014 m. esant galimybei pirmumo teise priimami asmenys iš mokyklų, kurios dėl mokyklų tinklo pertvarkos pirmi metai nekomplektuoja vienuoliktų klasių.

9. Asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į bendrųjų mokyklų specialiojo ugdymo skyrius, specialiąsias klases (grupes) pagal Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809; 2011, Nr. 33-1566), 10.2 punkte nustatytus kriterijus.

10. Asmenys, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, jaunimo, sanatorijos, ligoninės, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos skyrius, klases pagal Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809; 2011, Nr. 33-1566), 10.3.1, 10.3.3, 10.3.4, 10.3.5, 10.3.6, 10.3.9 ir 10.3.10 punktuose nustatytus kriterijus.

11. Asmuo, turintis didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, specialiąją pagrindinio ugdymo programą arba pagrindinio ugdymo individualizuotą programą, priimamas mokytis pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, pateikęs pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-173, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00977

 

111. Į konservatoriją, menų mokyklą, dailės mokyklą, menų gimnaziją, dailės gimnaziją ar kitą mokyklą, vykdančią specializuoto ugdymo krypties programas, priimami gabūs muzikai, dailei, menui ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai vaikai, išlaikę stojamuosius egzaminus.

Papildyta punktu:

Nr. T-56, 2015-02-12, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02189

 

12. Prašymai priimti mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis ir vidurinio ugdymo programą registruojami nuo balandžio 1 d. iki rugsėjo 1 dienos.

13. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis, mokyklos direktoriui pateikia:

13.1. prašymą. Už vaiką iki 14 metų prašymą pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14–16 metų vaikas – pats, turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą;

13.2. teisės aktuose nustatytos formos pažymą apie vaiko sveikatą;

13.3. mokymosi pasiekimų įteisinimo arba atitinkamos ugdymo programos baigimo dokumentą;

13.4. pažymą dėl gyvenamosios vietos deklaravimo;

13.5. kitus teisės aktuose nurodytus dokumentus.

14. Asmenys, baigę pradinio ar pagrindinio ugdymo programą, įgiję atitinkamą išsilavinimą ir pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą toje pačioje progimnazijoje, pagrindinėje mokykloje, vidurinėje mokykloje ar gimnazijoje, pateikia tik prašymą.

15. Nuo rugpjūčio 1 d. iki mokslo metų pabaigos asmenys į mokyklas priimami tik į laisvas vietas.

16. Priėmimą vykdo mokyklos direktorius ir direktoriaus įsakymu sudaryta mokinių priėmimo komisija.

17. Mokinių priėmimo komisiją rekomenduojama sudaryti iš visų mokykloje veikiančių savivaldos institucijų atstovų.

18. Mokykla ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki priėmimo pradžios savo interneto svetainėje ir kitose informacinėse laikmenose paskelbia informaciją dėl priėmimo pradėti mokytis, kurioje būtina nurodyti:

18.1. mokykloje vykdomas ugdymo programas;

18.2. komplektuojamų grupių ir klasių skaičių pagal atitinkamas programas ir planuojamą priimti mokinių skaičių (ši informacija skelbiama tik Tarybai priėmus sprendimą);

18.3. dokumentus, kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys;

18.4. dokumentų priėmimo laiką ir vietą;

18.5. laisvų vietų pagal programas ir atitinkamas klases skaičių (šią informaciją būtina nuolat atnaujinti);

18.6. sąlygas, kaip bus priimami mokinai į laisvas vietas, jei neįmanoma patenkinti visų prašymų (pagal 6.3 ir 7.2 punktuose nurodytas sąlygas).

19. Asmens priėmimas mokytis įforminamas mokymo sutartimi:

19.1. mokymo sutartys sudaromos tik tada, kai yra pateikti visi reikiami dokumentai ir visiškai sukomplektuotos klasės;

19.2. mokymo sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu mokiniu ir tos mokyklos mokiniu, pradedančiu mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą, sudaroma jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikotarpiui;

19.3. abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą;

19.4. už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų);

19.5. 14–16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą;

19.6. mokymo sutartis registruojama mokymo sutarčių registracijos knygoje.

20. Sudarius mokymo sutartį asmuo įrašomas į mokyklos abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla, kurioje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui.

21. Mokinių paskirstymas į grupes, klases (srautus) įforminamas mokyklos direktoriaus įsakymu (-ais).

 

III. KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKA

 

22. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d., vadovaudamasis priėmimą reglamentuojančiais teisės aktais, Tarybos patvirtintu mokyklų tinklo pertvarkos planu ir Mokinių registro sausio 1 d. duomenimis, Kauno miesto savivaldybės administracijos švietimo padalinys parengia ir suderina su mokyklomis klasių komplektų, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus projektą kitiems mokslo metams.

23. Jeigu mokykla nesutinka su klasių komplektų, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus projektu ir pageidauja komplektuoti daugiau atitinkamos programos klasių arba  nesutinka mažinti ankstesniais metais sudarytų klasių skaičiaus, kuriose mokinių skaičiaus vidurkis mažesnis už nustatytąjį Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, mokyklos direktorius raštu apie tai informuoja Savivaldybės administracijos švietimo padalinį. Rašte turi būti nurodyta:

23.1. priežastys, dėl ko reikia didinti sudaromų klasių skaičių arba negalima mažinti sudarytų ankstesniais metais klasių skaičiaus;

23.2. galimybės užtikrinti higienos normų reikalavimus;

23.3. papildomos lėšos ir šaltiniai, jei reikės įrengti naujas klases;

23.4. numatomas mokinių skaičius;

23.5. papildomos lėšos ir jų šaltiniai, jei, nesusirinkus reikiamam mokinių skaičiui, truks lėšų.

24. Atsižvelgdamas į mokyklos pateiktus duomenis Savivaldybės administracijos švietimo padalinys teikia mokykloms rekomendacijas dėl  klasių komplektavimo.

25. Klasės komplektuojamos vadovaujantis Tarybos nustatytu klasių ir mokinių skaičiumi.

26. Klasės, tam tikrais atvejais jungtinės klasės sudaromos taip, kad užtikrintų bendrųjų ugdymo programų ir bendrųjų ugdymo planų įgyvendinimą ir atitiktų klasių, jungtinių klasių bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose sudarymo mokslo metų pradžioje kriterijus, nurodytus Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79-3869), 1 priede, ir klasių, jungtinių klasių bendrojo ugdymo mokyklose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams sudarymo mokslo metų pradžioje kriterijus, nurodytus 2 priede. 1 ir 2 prieduose nustatytas didžiausias mokinių skaičius klasėje, jungtinėje klasėje per mokslo metus gali būti didinamas ne daugiau kaip dviem mokiniais.

27. Jungtinės klasės gali būti sudaromos tik jaunimo mokyklose, specialiojo ugdymo mokyklose (centruose, skyriuose), sanatorijos, ligoninės, nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos skyriuose. Tam tikrais atvejais jungtinės klasės gali būti sudaromos pradinėse, pagrindinėse ir vidurinėse mokyklose.

28. Mokykloje klasės mokinių skaičiaus vidurkis pagal bendrojo ugdymo programas turi būti ne mažesnis už nustatytąjį Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2009, Nr. 158-7134).

29. Jeigu Taryba pritaria ir skiria papildomai lėšų pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, mokinių atitinkamos programos klasėje skaičius gali būti mažesnis už nustatytąjį Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje.

30. Priėmus visus pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis (pagal 6.2 ir 7.1 punktuose nurodytas sąlygas) pirmumo teisę turinčius mokinius, į laisvas vietas gali būti priimti kiti šioje mokykloje mokytis pageidaujantys mokiniai. Jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, atsižvelgiama į 6.3 ir 7.2 punktuose nurodytas sąlygas.

31. Jei prašymų mokytis mokykloje skaičius pagal 6.2 ir 7.1 punkte nurodytas sąlygas yra didesnis už nustatytą mokinių ir klasių skaičių, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, sudaromų klasių skaičius mokykloje gali būti didinamas. Šiuo atveju mokykla iki birželio 1 d. pateikia Savivaldybės administracijos švietimo padaliniui prašymus  pateikusių mokinių sąrašus. Papildomas klases galima komplektuoti tik Tarybai pritarus.

32. Jei mokykla iki liepos 1 d. nesurenka reikiamo mokinių skaičiaus ir nesudaro Tarybos nustatyto klasių skaičiaus, mokyklos direktorius:

32.1. iki liepos 5 d. raštu informuoja Savivaldybės administracijos švietimo padalinį dėl susidariusios situacijos, nurodydamas:

32.1.1. trūkstamą mokinių skaičių atitinkamos programos klasėse;

32.1.2. galimą lėšų trūkumą;

32.1.3. kiek ir kokių klasių galima sumažinti;

32.1.4. kiek ir kokio dalyko mokytojų (kitų specialistų) reikės atleisti dėl sumažėjusio klasių skaičiaus ir kiek reikės išmokėti išeitinių kompensacijų;

32.2. iki liepos 5 d. raštu informuoja pateikusius prašymus priimti mokytis mokykloje arba toje mokykloje besimokančius mokinius ir jų tėvus (globėjus), kad nebus galima patenkinti jų prašymų arba atitinkamų klasių skaičius bus mažinamas;

32.3. informuoja mokytojus ir kitus specialistus apie galimą mokytojų krūvių ir etatų sumažėjimą.

33. Atsižvelgdamas į mokyklos pateiktus duomenis Savivaldybės administracijos švietimo padalinys teikia mokykloms rekomendacijas dėl  klasių komplektų patikslinimo.

34. Klasės mokytis pagal vidurinio ugdymo programą komplektuojamos atsižvelgiant į mokyklų tinklo pertvarkos planą:

34.1. jei mokyklų pertvarkos plane nuo ateinančių mokslo metų mokykloje numatyta nekomplektuoti vienuoliktų arba devintų klasių, mokyklos direktorius iki balandžio 1 d. raštu informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus);

34.2. jei mokyklų pertvarkos plane nuo ateinančių mokslo metų suteikta galimybė komplektuoti vienuoliktas klases, mokyklos direktorius raštu informuoja toje mokykloje pageidaujančių mokytis pagal vidurinio ugdymo programą mokinius ir jų tėvus (globėjus), kad nesusidarius teisės aktais nustatytam mokinių skaičiui, vienuoliktos klasės nebus komplektuojamas. Jeigu iki liepos 1 d. komplektuojamose vienuoliktose klasėse sumažėja mokinių, tikslinant klasių ir priešmokyklinių grupių skaičių klasės gali būti nekomplektuojamos.

35. Nuo rugpjūčio 1 d. papildomi klasių komplektai nesudaromi. Mokiniai priimami tik į laisvas vietas. Jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, mokyklos direktorius siūlo mokiniams kreiptis į artimiausią tas pačias ugdymo programas vykdančią mokyklą.

36. Jei po rugpjūčio 1 d. atitinkamos ugdymo programos klasėse sumažėja mokinių tiek, kad negalima sukomplektuoti Tarybos nustatyto klasių skaičiaus, klasės komplektuojamos taip, kad mokinių skaičiaus vidurkis pagal bendrojo ugdymo programas būtų toks, koks nustatytas Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje. Priešingu atveju klasės netarifikuojamos.

37. Jei per mokslo metus į bendrojo ugdymo mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis tai mokyklai priskirtoje teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, jis priimamas į klasę ar grupę vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 25.7 punktu arba jam siūloma kreiptis  į artimiausią tą pačią programą vykdančią bendrojo ugdymo mokyklą.

38. Duomenys apie sukomplektuotas klases ir priimtus mokinius teisės aktų nustatyta tvarka fiksuojami duomenų bazėse.

39. Mokyklos direktorius yra tiesiogiai atsakingas už mokinių priėmimą, klasių komplektavimą teisės aktų nustatyta tvarka, teisingos informacijos ir tikslių duomenų pateikimą mokyklos savininkui ir kitiems subjektams.

40. Mokinių paskirstymas į klases (srautus) įforminamas mokyklos direktoriaus įsakymu (-ais).

41. Mokykla negali nustatyti kitokių priėmimo į mokyklą kriterijų ir klasių komplektavimo tvarkos.

 

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-173, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00977

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T-90 „Dėl Asmenų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas kriterijų ir klasių komplektavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-56, 2015-02-12, paskelbta TAR 2015-02-13, i. k. 2015-02189

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T-90 „Dėl Asmenų priėmimo į Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas kriterijų ir klasių komplektavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo