Suvestinė redakcija nuo 2011-09-09 iki 2011-12-08
Sprendimas paskelbtas: TAR 2008-02-07, i. k. 2008-00078
KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2008 m. vasario 7 d. Nr. T-45
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484; 2002, Nr. 45-1710; 2005, Nr. 149-5416; 2007, Nr. 101-4107) 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 12 ir 13 straipsniais ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2002, Nr. 127-5749; 2003, Nr. 17-704; 2004, Nr. 4-33) 11 straipsnio 2 dalimi, Kauno miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus (pridedama).
2. Nustatyti, kad iki 2009 m. sausio 1 dienos vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą mažinama 30 procentų.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Kauno miesto tarybos 2000 m. gruodžio 27 d. sprendimą Nr. 248 „Dėl Kauno miesto, suskirstyto į zonas pagal vaizdinės reklamos patrauklumą, schemos patvirtinimo ir vietinės rinkliavos už leidimo įrengti vaizdinę komercinę reklamą ant Kauno miesto savivaldybei priklausančių ar valdytojo teise valdomų objektų išdavimą“;
PATVIRTINTA
Kauno miesto savivaldybės tarybos
2008 m. vasario 7 d.
sprendimu Nr. T-45
VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą yra Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimu rinkliavos mokėtojams nustatyta privaloma įmoka, galiojanti ir renkama Savivaldybės teritorijoje (toliau – rinkliava už leidimo išdavimą). Rinkliavos už leidimo išdavimą mokėtojai yra reklamos skleidėjai.
3. Rinkliavos už leidimo išdavimą nuostatuose vartojamos sąvokos:
Išorinė reklama arba išorinė vaizdinė reklama (IVR) – rašytinis reklamos tekstas arba vaizdo reklama, kurių pateikimo priemonės yra ne patalpose.
Reklamos skleidėjas – bet kokiomis informacijos perteikimo priemonėmis reklamą skleidžiantis asmuo.
Socialinė reklama – tai reklama, kurioje visuomenei pateikiama nekomercinė informacija apie valstybės ar vietos savivaldos institucijų, visuomeninių organizacijų bei asmenų vykdomą socialinės apsaugos, sveikatos, aplinkos apsaugos, švietimo, kultūros, mokslo ir pan. politiką bei jos įgyvendinimo priemones.
Kompleksiniai įrenginiai – unifikuoti – bendro projekto, vienodų medžiagų arba specifiniai – su specifiniais elementais, detalėmis, specifinių medžiagų, kolorito įrenginiai.
Nuoroda – informacija, kurioje nurodomas gamintojo ar paslaugos teikėjo (objekto) pavadinimas (asmens žymuo) pagal įmonės registravimo pažymėjimą ir / ar pagrindinė veikla, ir / ar adresas, ir / ar kelio kryptis ir kurios pateikimo vieta turi tiesioginį ryšį su reklamuojamo objekto vieta.
Trumpalaikė išorinė reklama – tai vienkartinė trumpalaikė (iki 1 mėnesio) įvykio, renginio ir pan. išorinė reklama (pranešimas, kvietimas), pateikiama specialiai tam skirtose vietose.
A zona – Senamiesčio (U-15) teritorija:
A-1 – XVII–XVIII a. senamiesčio teritorija, kurioje išliko Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikotarpiu susiformavusi autentiška arba artima autentiškai urbanistinė struktūra;
A-2 – XVIII–XIX a. urbanistinė struktūra, kurioje išlikę pavieniai Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikotarpio architektūros elementai.
B zona – Senamiesčio apsaugos nuo fizinio poveikio zona.
C zona – Naujamiesčio (U-30) teritorija.
D zona – kultūros vertybių vizualinės apsaugos zona.
E zona – kitų kultūros, gamtos vertybių ir kitų saugomų teritorijų zona.
F zona – intensyvioji išorinės reklamos išdėstymo zona.
G zona – magistralinių gatvių zona.
H zona – ekstensyvioji išorinės reklamos išdėstymo zona.
PASTABA. Zonų ribos nurodytos Kauno miesto išorinės vaizdinės reklamos specialiajame plane, patvirtintame Kauno miesto savivaldybės tarybos 2006 m. gegužės 18 d. sprendimu Nr. T-206 (toliau – Kauno miesto išorinės vaizdinės reklamos specialusis planas).
II. RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO IŠDAVIMĄ APSKAIČIAVIMAS
5. Rinkliava už leidimo įrengti trumpalaikę išorinę reklamą miesto erdvėje virš gatvių išdavimą – 25 Lt už vieną dieną.
6. Rinkliava už leidimo išdavimą, išskyrus rinkliavą už leidimo įrengti trumpalaikę išorinę reklamą miesto erdvėje virš gatvių išdavimą, apskaičiuojama pagal formulę:
R=P´T´L, kur
R – apskaičiuota rinkliava už leidimo išdavimą (Lt);
P – reklamos plotas (kv. m);
T – atitinkamos zonos tarifas (Lt);
L – leidimo galiojimo terminas (metais).
Atitinkamos zonos metinis tarifas už 1 kv. m reklamos ploto:
A, B, C zonos – 400 Lt;
D, E, G zonos – 300 Lt;
F, H zonos – 100 Lt.
Jei dėl išorinės reklamos įrengimo vietos buvo organizuotas konkursas, rinkliava už leidimo išdavimą apskaičiuojama pagal konkurso laimėtojo pasiūlytą atitinkamos zonos tarifą, kuris negali būti mažesnis už šiuose nuostatuose nustatytą tarifą.
7. Rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą ne ant Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių ar valdytojo teise valdomų objektų išdavimą nerenkama.
8. Rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą ant kompleksinio reklaminio įrenginio, kuriame bus ne mažiau kaip 2 nuorodos, išdavimą mažinama 25 procentais.
III. RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO IŠDAVIMĄ MOKĖJIMO TVARKA
13. Rinkliava už leidimo išdavimą mokama į Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos sąskaitą Nr. LT907300010002231764 (įmokos kodas 5830). Rinkliava už leidimo išdavimą įskaitoma į Savivaldybės biudžetą.
14. Rinkliava už leidimo išdavimą mokama už pageidaujamą išorinės reklamos skleidimo laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis kaip IVR įrengimo projekto ar jo dalies galiojimo terminas.
15. Rinkliava už leidimo išdavimą turi būti sumokėta prieš išduodant leidimą įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje. Rinkliavos už leidimo išdavimą sumokėjimą patvirtina mokėjimo dokumentas su banko žymomis arba kvitas.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-505, 2011-09-08, paskelbta TAR 2011-09-08, i. k. 2011-01353
IV. RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO IŠDAVIMĄ GRĄŽINIMAS
16. Sumokėta rinkliava už leidimo išdavimą arba jos dalis grąžinama, jei:
17. Sumokėta rinkliava už leidimo išdavimą arba jos dalis grąžinama, jeigu prašymas dėl jos grąžinimo pateiktas per Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme (Žin., 2004, Nr. 63-2243) nustatytą terminą.
V. RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO IŠDAVIMĄ RINKIMO KONTROLĖ
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Socialinės reklamos skleidimo laikotarpiu rinkliava už leidimo išdavimą nerenkama tik tuo atveju, jei ta pati socialinė reklama ant to paties reklaminio įrenginio skleidžiama ne ilgiau kaip vienus metus.
21. Neteko galios nuo 2011-09-09
Punkto naikinimas:
Nr. T-505, 2011-09-08, paskelbta TAR 2011-09-08, i. k. 2011-01353
23. Iki šių nuostatų įsigaliojimo sudarytose vaizdinės reklamos sutartyse ir vaizdinės reklamos leidimuose-sutartyse nurodytos zonos iki šių sutarčių galiojimo pabaigos prilyginamos šiuose nuostatuose nurodytoms zonoms:
Pakeitimai:
1.
Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-505, 2011-09-08, paskelbta TAR 2011-09-08, i. k. 2011-01353
Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2008 m. vasario 7 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo