Suvestinė redakcija nuo 2013-02-28 iki 2014-01-27
Sprendimas paskelbtas: TAR 2012-08-23, i. k. 2012-01788
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS KREKENAVOS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO REORGANIZAVIMO
2012 m. rugpjūčio 23 d. Nr. T-141
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74) 2.96 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572) 28 straipsnio 9 punktu, 29 straipsniu, Viešųjų įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752; 2010, Nr. 1-17) 6 straipsniu, 10 straipsnio 1 dalies 1 ir 9 punktais, 15 straipsnio 7 ir 8 dalimis, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Nuo 2012 m. spalio 1 d. reorganizuoti padalijimo būdu viešąją įstaigą Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centrą, įsteigiant dvi viešąsias įstaigas - viešąją įstaigą Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centrą (buveinė - Maironio g. 8, Krekenava, Panevėžio rajonas) ir viešąją įstaigą Krekenavos socialinės globos namus (buveinė - Vytauto g. 42, Krekenava, Panevėžio rajonas), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendins Panevėžio rajono savivaldybės taryba.
2. Patvirtinti pridedamus:
2.3. Neteko galios nuo 2013-02-28
Punkto naikinimas:
Nr. T-37, 2013-02-27, paskelbta TAR 2013-02-27, i. k. 2013-00785
2.6. Neteko galios nuo 2013-02-28
Punkto naikinimas:
Nr. T-37, 2013-02-27, paskelbta TAR 2013-02-27, i. k. 2013-00785
2.7. Neteko galios nuo 2013-02-28
Punkto naikinimas:
Nr. T-37, 2013-02-27, paskelbta TAR 2013-02-27, i. k. 2013-00785
3. Pavesti:
3.1. viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiajam gydytojui pasirašyti viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus;
4. Įpareigoti viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiąjį gydytoją pateikti šio sprendimo kopiją Juridinių asmenų registrui bei įregistruoti viešųjų įstaigų Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro ir Krekenavos socialinės globos namų įstatus Juridinių asmenų registre.
5. Pripažinti netekusiais galios:
5.1. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011-06-29 sprendimo Nr. T-131 „Dėl viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo“ 1 punktą nuo viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre;
6. Šio sprendimo 2.2-2.7 punktai įsigalioja nuo 2012 m. spalio 1 d.
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2012 m. rugpjūčio 23 d. sprendimu Nr. T-141
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS KREKENAVOS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO REORGANIZAVIMO SĄLYGOS
I. BENROSIOS NUOSTATOS
1. Viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro reorganizavimo sąlygos (toliau - reorganizavimo sąlygos) nustato viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau - reorganizuojama įstaiga) reorganizavimą padalijimo būdu, padalijant ją į viešąją įstaigą Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centrą ir viešąją įstaigą Krekenavos socialinės globos namus.
II. REORGANIZAVIME DALYVAUJANTI VIEŠOJI ĮSTAIGA, REORGANIZAVIMO BŪDAS IR PO REORGANIZAVIMO TĘSIANTYS VEIKLĄ JURIDINIAI ASMENYS
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
III. REORGANIZAVIMO TIKSLAI IR PAGRINDAS
6. Reorganizavimo tikslas - tobulinti socialinės globos paslaugas teikiančių įstaigų tinklą teritoriniu pagrindu, sudaryti teisines ir vadybines prielaidas tinkamam veiklos valdymui užtikrinti, intensyvinti ir stiprinti socialinių ir globos paslaugų teikimą, didinti veiklos efektyvumą, sutelkti žmogiškuosius ir materialius išteklius paslaugoms teikti, tikslingai ir efektyviai naudoti lėšas veiklos ir infrastruktūros plėtojimui. Reorganizavimo metu bus atskirtos dvi paslaugų rūšys: viešoji įstaiga Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centras teiks sveikatos priežiūros paslaugas, viešoji įstaiga Krekenavos socialinės globos namai - bendrąsias socialines, socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugas.
7. Reorganizavimo pagrindas - Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. liepos 4 d. sprendimas Nr. T-111 „Dėl inicijavimo reorganizuoti viešąją įstaigą Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centrą“.
IV. REORGANIZAVIMO PRIEMONĖS
9. Panevėžio rajono savivaldybės tarybai patvirtinus reorganizavimo sąlygas ir viešosios įstaigos Krekenavos socialinės globos namų struktūrą bei pareigybių sąrašą, įsigaliosiantį nuo 2012 m. spalio 1 d., viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas apie darbo sąlygų pakeitimą ar galimą atleidimą iš darbo surengia konsultacijas su reorganizuojamos įstaigos darbuotojais, kad būtų išvengta numatomų pertvarkymų neigiamų padarinių arba jie būtų sušvelninti bei LR darbo kodekso nustatyta tvarka praneša darbuotojams apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ar pareigybių panaikinimo nuo 2012 m. spalio 1 d.
10. Iki 2012 m. spalio 1 d. viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas padaro darbo sutarčių pakeitimus su viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centras darbuotojais, sutikusiais darbo santykius tęsti viešojoje įstaigoje Krekenavos socialinės globos namuose, patvirtina pareigybių aprašymus.
11. Iki 2012 m. spalio 1 d. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktorius paskiria viešosios įstaigos Krekenavos socialinės globos namų laikinai einantįjį direktoriaus pareigas iki konkurso būdu bus paskirtas viešosios įstaigos Krekenavos socialinės globos namų direktorius.
12. Iki 2012 m. rugsėjo 20 d. parengiami susitarimai dėl panaudos pagrindais naudojamo bei Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro filialo Krekenavos socialinės globos namų panaudos teise valdomo turto grąžinimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijai.
V. TURTO ĮVERTINIMAS
14. Reorganizuojamos įstaigos turto vertė 2011 m. gruodžio 31 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus sudarė 504 411,00 Lt, iš jų:
VI. TURTO, DOKUMENTŲ IR PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS
15. Reorganizuojamos viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiajam gydytojui pavedama iki 2012 m. rugsėjo 10 d. atlikti įstaigos turto inventorizaciją pagal sprendimo reorganizuoti viešąją įstaigą priėmimo dienos būklę.
16. Reorganizuojamos įstaigos vadovas, atlikus 15 punkte nurodytą inventorizaciją, pateikia Panevėžio rajono savivaldybės administracijai duomenis apie grąžinamą Savivaldybei turtą, kuris bus perduotas viešajai įstaigai Krekenavos socialinės globos namams.
17. Reorganizuojamos įstaigos turto, dokumentų, teisių bei prievolių dalis, reikalinga naujai steigiamos įstaigos funkcijoms vykdyti, perduodamos turto perdavimo ir priėmimo aktais viešajai įstaigai Krekenavos socialinės globos namams iki 2012 m. rugsėjo 30 d. (imtinai).
VII. TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO MOMENTAS
19. Pasibaigus reorganizavimui VšĮ Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro teisės ir pareigos pereina viešajai įstaigai Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centrui ir viešajai įstaigai Krekenavos socialinės globos namams nuo 2012 m. spalio 1 d.
20. Po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus pasirašys viešosios įstaigos Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas, o viešosios įstaigos Krekenavos socialinės globos namų įstatus pasirašys Panevėžio rajono savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2012 m. rugpjūčio 23 d. sprendimu Nr. T-141
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS KREKENAVOS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Krekenavos pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau - įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešoji sveikatos priežiūros įstaiga, kuri yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, kitais teisės aktais bei šiais įstatais.
II. ĮSTAIGOS STEIGĖJAS
III. ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR UŽDAVINIAI
11. Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai:
11.1. organizuoti ir teikti nespecializuotas ir specializuotas, kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines ir stacionarines paslaugas Lietuvos Respublikos gyventojams, užsieniečiams, asmenims be pilietybės;
12. Siekdama savo tikslų įstaiga verčiasi įstatymų nedraudžiama šių rūšių ūkine komercine veikla pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:
13. Įstaigos veiklos sritys: organizuoti ir teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios teikiamos pagal įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijas.
14. Savo tikslams pasiekti įstaiga verčiasi įstatymų nedraudžiama veikla:
15. Įstatymų nustatytais atvejais įstaiga gali imtis tam tikros rūšies veiklos tik gavusi įstatymų nustatyta tvarka išduotą licenciją. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.
IV. ĮSTAIGOS DALININKAI
17. Įstaigos dalininkais gali būti fiziniai ar juridiniai asmenys, kurie Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka yra perdavę įstaigai įnašą ir turi dalininko teises, taip pat asmuo, kuriam dalininko teisės yra perleistos įstatų ar įstatymų nustatyta tvarka.
18. Jei visi įnašai į įstaigos dalininkų kapitalą yra vieno juridinio ar fizinio asmens, šis asmuo yra įstaigos savininkas.
19. Įstaigos dalininkas turi šias neturtines teises:
19.3. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, šiems įstaigos įstatams arba teisingumo, protingumo ar sąžiningumo principams;
19.4. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas uždrausti įstaigos organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius įstaigos organo kompetenciją;
20. Įstaigos dalininkas turi šias turtines teises:
20.1. gauti likviduojamos įstaigos turto dalį, neviršijančią jo (dalininko) kapitalo dalies, jeigu sumokėjus likviduojamos įstaigos skolas lieka įstaigos turto;
20.2. Savivaldybė savo, kaip viešosios įstaigos dalininko, teises gali perduoti kitiems juridiniams asmenims Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme bei kituose norminiuose teisės aktuose nustatytais atvejais ir būdais.
V. NAUJŲ ĮSTAIGOS DALININKŲ PRIĖMIMO TVARKA
21. Nauji dalininkai priimami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu. Nauju dalininku gali pretenduoti tapti asmuo, įsipareigojantis įnešti įnašą. Dalininko įnašo dydis - 20 proc. nuo panaudos būdu perduoto turto ir turto, apskaityto įstaigos balanse, vertės. Įnašų skaičius neribojamas.
22. Asmuo, pageidaujantis tapti nauju įstaigos dalininku, pateikia įstaigos vadovui prašymą juo tapti. Prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti įstaigos dalininku (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), taip pat numatomas įnašas pinigais ar įnašo vertė, kuri nurodyta turto vertinimo ataskaitoje. Prašyme turi būti pareikštas pritarimas įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita, jei numatoma įnešti materialųjį ar nematerialųjį turtą.
23. Visuotiniame dalininkų susirinkime, kurio darbotvarkėje numatomas naujų dalininkų priėmimas, dalininkų pritarimu gali dalyvauti asmenys, pageidaujantys tapti naujais dalininkais. Neatsižvelgiant į tai, ar jis bus priimtas dalininku, ar ne, tame susirinkime jis neturi balso teisės. Minėtiems asmenims nedalyvavus susirinkime, jiems pranešama per 10 dienų, raštu informuojant apie priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų.
24. Visuotiniam dalininkų susirinkimui nusprendus priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidavęs asmuo tampa įstaigos dalininku, kai perduoda įstaigai savo prašyme nurodytą įnašą.
VI. ĮSTAIGOS DALININKO TEISIŲ PERDAVIMO KITIEMS ASMENIMS TVARKA
26. Apie savo sprendimą perleisti įstaigos dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti įstaigos vadovui, nurodydamas duomenis apie asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), kuriam ketina perleisti savo teises, taip pat nurodydamas perleidimo būdą ir numatomą sandorio datą. Apie gautą dalininko pranešimą įstaigos vadovas informuoja kitus dalininkus.
27. Sprendimą dėl sutikimo arba motyvuoto atsisakymo duoti sutikimą perleisti dalininko teises priima visuotinis dalininkų susirinkimas per 30 dienų nuo pranešimo gavimo dienos. Pirmenybės teisę perimti dalininko teises turi esami dalininkai.
28. Pranešimo apie sprendimą perleisti įstaigos dalininko teises taisyklė netaikoma, jei dalininko teisės perleidžiamos paveldėjimo būdu arba testamentu.
29. Įstaigos vadovas, gavęs dalininko teisių perleidimo sandorį patvirtinančio dokumento notariškai patvirtintą kopiją, per 3 darbo dienas turi įregistruoti dalininką įstaigos dokumentuose.
30. Asmuo, įgijęs dalininko teises, tampa įstaigos dalininku nuo jo įregistravimo įstaigos dokumentuose dienos. Dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dalininko pažymėjimas.
VII. ĮSTAIGOS DALININKŲ ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA
32. Įnašas įstaigai perduodamas dalininko iniciatyva. Dalininkų įnašai gali būti pinigai, taip pat pagal Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas.
33. Dalininkų įnašai įstaigai perduodami tokia tvarka:
33.2. įstaigai turtas perduodamas surašant turto perdavimo-priėmimo aktą, perduodant šio turto vertinimo ataskaitą. Aktą pasirašo turtą perduodantis dalininkas ir įstaigos vadovas. Perduodant turtą įstaigai turi būti pateikta ir šio turto vertinimo ataskaita. Turto vertinimas atliekamas dalininko lėšomis.
34. Kai yra vienas dalininkas (savininkas), dalininko įnašas viešajai įstaigai perduodamas dalininko (savininko) sprendimu.
VIII. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ORGANAI
IX. VISUOTINIO DALININKŲ SUSIRINKIMO SUŠAUKIMO TVARKA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
37. Visuotinis dalininkų susirinkimas:
37.3. priima naujus dalininkus; sutinka arba motyvuotai atsisako sutikti dėl dalininko teisių perleidimo;
37.4. detalizuoja įstaigos turto naudojimą, valdymą ir disponavimą pagal vyriausybės nustatytą tvarką;
37.5. nustato paslaugų, darbų kainas ir tarifus ar jų nustatymo taisykles, jeigu jie nenustatyti Sveikatos apsaugos ministerijos;
37.7. priima sprendimą dėl įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;
37.11. viešosios įstaigos likvidavimo atveju priima sprendimą dėl valstybei ar savivaldybei, kaip viešosios įstaigos dalininkei (savininkei), tenkančio finansinio turto pervedimo atitinkamai į Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybės biudžetą;
37.12. skiria ir atleidžia likvidatorių, kai Viešųjų įstaigų įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;
37.17. nustato viešosios įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus arba paveda juos patvirtinti pačiai viešajai įstaigai;
38. Už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą atsako įstaigos vadovas, kuris ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki susirinkimo dienos raštu praneša kiekvienam dalininkui apie susirinkimą. Susirinkimai gali būti sušaukti ir nesilaikant šių terminų, jei su tuo raštiškai sutinka visi dalininkai. Sutikimai pridedami prie susirinkimo protokolo kaip priedai ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Jeigu dalininkų susirinkimo darbotvarkė, nurodyta pranešime apie šaukiamą dalininkų susirinkimą, buvo pakeista, apie pakeitimus dalininkams turi būti pranešta tokia pat tvarka, kaip apie dalininkų susirinkimo sušaukimą ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki dalininkų susirinkimo dienos.
40. Jeigu dalininkų susirinkimo darbotvarkėje numatyta atleisti iš pareigų įstaigos vadovą, į ją atitinkamai turi būti įtrauktas naujo įstaigos vadovo rinkimo klausimas.
41. Dalininko balsų skaičius yra proporcingas jo įnašo dydžiui. Įstaigos vadovas, jeigu jis nėra dalininkas, gali dalyvauti visuotiniame dalininkų susirinkime be balso teisės.
42. Kasmet per keturis mėnesius nuo įstaigos finansinių metų pabaigos vyksta eilinis visuotinis dalininkų susirinkimas, kuriam įstaigos vadovas pateikia įstaigos metinę finansinę atskaitomybę ir praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą. Viešosios įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti vertinamas jos veiklos ekonominis, socialinis ir kitoks, pagal viešosios įstaigos veiklos tikslus, poveikis.
43. Dalininkų susirinkime dalyvaujantys dalininkai registruojami pasirašytinai dalininkų registravimo sąraše. Šį sąrašą pasirašo dalininkų susirinkimo pirmininkas ir sekretorius.
44. Visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimų priėmimo tvarka:
44.1. dalininkų susirinkimas gali priimti sprendimus ir yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų dalininkų;
44.2. jei įstaiga reorganizuojama, pertvarkoma, likviduojama ar atšaukiamas jos likvidavimas, visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai priimami ne mažiau kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų dauguma. Sprendimai kitais klausimais priimami paprasta visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų dauguma.
X. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VADOVO SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA,
JO KOMPETENCIJA
47. Darbo sutartį su viešosios įstaigos vadovu sudaro ir ją nutraukia visuotinio dalininko susirinkimo įgaliotas asmuo. Su viešosios įstaigos vadovu gali būti sudaroma visiškos materialinės atsakomybės sutartis.
48. Įstaigos vadovo kompetencija:
48.1. organizuoja įstaigos veiklą ir veikia įstaigos vardu santykiuose su kitais asmenimis, sudaro ir nutraukia darbo sutartis su įstaigos darbuotojais, padalinių, filialų vadovais Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais;
48.2. atsako už finansinės atskaitomybės sudarymą, šios ataskaitos paskelbimą Panevėžio rajono savivaldybės internetinėje svetainėje, visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą, viešosios įstaigos dalininkų registravimą, duomenų ir dokumentų pateikimą juridinių asmenų registrui, informacijos apie įstaigos veiklą pateikimą visuomenei ir kitus veiksmus, kurie numatyti teisės aktuose bei šiuose įstatuose;
48.3. vykdo įstaigos veiklos planus, parengia ir pateikia eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui praėjusių finansinių metų viešosios įstaigos veiklos ataskaitą;
48.4. atsako už finansų kontrolės įstaigoje sukūrimą ir jos veikimo priežiūrą bei finansų kontrolės taisyklių tvirtinimą, kurios turi atitikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos metodinius nurodymus ir rekomendacijas finansų kontrolės srityje;
48.9. tvirtina įstaigos vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, administracijos darbo reglamentą, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
48.10. atstovauja įstaigai teisme, valstybės ir savivaldybės valdymo organuose ir santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;
48.12. įstaigos vardu pasirašo dokumentus arba įgalioja kitus asmenis vykdyti įstaigos vadovo kompetencijos funkcijas;
48.14. atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;
48.19. turi kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams;
49. Įstaigos vadovas už veiklą atsiskaito pateikdamas visuotiniam dalininkų susirinkimui praėjusių finansinių metų veiklos ataskaitą, atitinkančią LR viešųjų įstaigų įstatyme keliamus reikalavimus, kurioje turi būti vertinamas jos ekonominis, socialinis ir pagal viešosios įstaigos veiklos tikslus kitoks poveikis bei paskelbia ją Panevėžio rajono savivaldybės interneto tinklalapyje.
XI. PATARIAMIEJI VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
50. Įstaigoje sudaromi šie patariamieji organai:
53. Stebėtojų taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais.
54. Stebėtojų tarybos išvados ir pasiūlymai, teikiami įstaigos administracijai ir steigėjui, yra patariamojo pobūdžio.
55. Stebėtojų taryba atlieka šias pareigas:
55.2. išklauso įstaigos administracijos parengtą metinę ataskaitą apie įstaigos finansinę ir ūkinę veiklą ir skelbia ją visuomenei;
55.3. stebėtojo teisėmis dalyvauja įstaigos administracijos organizuotame konkurse padalinių bei filialų vadovų pareigoms užimti ir pareiškia savo nuomonę steigėjui;
56. Stebėtojų tarybos nariai turi teisę:
56.1. gauti iš įstaigos administracijos informaciją, reikalingą nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti;
57. Stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų įstaigos steigėjo paskirtų atstovų; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaiga, tarybos paskirto Tarybos nario, vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaiga, tarybos paskirto visuomenės atstovo ir įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinės sąjungos paskirto vieno atstovo.
58. Į Stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
60. Stebėtojų tarybos pirmininkas organizuoja Stebėtojų tarybos darbą, šaukia Stebėtojų tarybą, atstovauja jai arba įgalioja tai daryti kitus Stebėtojų tarybos narius.
62. Už netinkamą Stebėtojų tarybos funkcijų atlikimą stebėtojų tarybos nariai atsako įstatymų nustatyta tvarka.
63. Įstaigos gydymo taryba sudaroma iš įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Ją sudaro ir atšaukia įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas gali atšaukti paskirtus gydymo tarybos narius nesibaigus jų kadencijai:
64. Įstaigos gydymo tarybos teisės ir pareigos:
65. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomenduojamo pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei administracija nesutinka su pasiūlymu, taryba jį gali pateikti steigėjui.
67. Gydymo tarybos pirmininkas organizuoja tarybos darbą, rengia posėdžius ir jiems vadovauja, sudaro gydymo tarybos planą, kurį teikia tvirtinti įstaigos vadovui.
68. Gydymo tarybos pirmininkas šaukia posėdžius, tvirtina darbotvarkę, pasirašo gydymo tarybos priimtus sprendimus, užtikrina gautos informacijos konfidencialumą, teikia informaciją apie posėdžiuose priimtus sprendimus, išvadas bei pasiūlymus įstaigos vadovui.
69. Pagrindinė tarybos veiklos forma - posėdžiai, kurie organizuojami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį.
70. Kviečiami į posėdį asmenys, gydymo tarybos nariai, informuojami iš anksto apie posėdžio laiką, vietą ir svarstomus klausimus.
71. Gydymo tarybos narių dalyvavimas posėdyje privalomas, narys apie negalėjimą dalyvauti posėdyje ir priežastis informuoja iš anksto gydymo tarybos pirmininką.
74. Gydymo tarybos sprendimai yra teisėti, jei už juos balsuoja ne mažiau kaip pusė dalyvavusių narių, jų balsų dauguma, balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia tarybos pirmininko balsas.
75. Posėdžiai yra protokoluojami, protokolą rašo gydymo tarybos pirmininko pavestas vienas narių, protokolą pasirašo gydymo tarybos pirmininkas ir protokolą rašęs asmuo.
77. Už netinkamą gydymo tarybos funkcijų atlikimą gydymo tarybos nariai atsako įstatymų nustatyta tvarka.
78. Įstaigos slaugos taryba sudaroma iš įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Ją sudaro ir atšaukia įstaigos vadovas.
79. Slaugos tarybos narius skiria ir atšaukia įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas gali atšaukti paskirtus slaugos tarybos narius nesibaigus jų kadencijai:
80. Slaugos tarybos teisės ir pareigos:
81. Slaugos tarybai pirmininkauja slaugos administratorė, jai nesant įgaliotas kitas slaugos specialistas.
86. Už netinkamą slaugos tarybos funkcijų atlikimą slaugos tarybos nariai atsako įstatymų nustatyta tvarka.
89. Įstaigos vadovas gali atšaukti paskirtus medicinos etikos komisijos narius nesibaigus jų kadencijai.
90. Medicinos etikos komisijos darbui vadovauja pirmininkas, kuris:
XII. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS, DISPONAVIMAS ĮSTAIGOS
TURTU
92. Įstaigos lėšų šaltiniai:
92.1. Privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo fondo lėšos pagal sveikatos priežiūros įstaigų sutartis su valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
92.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
93. Kiekvienais finansiniais metais įstaiga sudaro iš valstybės ir Savivaldybės biudžetų gaunamų lėšų išlaidų sąmatą. Išlaidų sąmatą tvirtina asignavimų valdytojas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.
94. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai.
95. Įstaigos pajamos paskirstomos tokia tvarka:
96. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos šiuose įstatuose nenumatytai ir įstatymų neuždraustai veiklai gavus steigėjo sutikimą.
97. Įstaigos nuosavą kapitalą sudaro:
98. Įstaigos dalininkų kapitalas yra lygus dalininkų įnašų vertei. Įstaigos dalininkai ir jų įnašų vertė yra įrašomi įstaigos dokumentuose, o dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dokumentas.
100. Įstaigoje gali būti sudaromi rezervai iš pelno, gauto iš ūkinės komercinės veiklos, susietos su įstaigos įstatuose nustatytais veiklos tikslais, taip pat perkainojimo rezervas.
101. Rezervai iš pelno sudaromi, keičiami, naudojami ir panaikinami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu.
103. Viešoji įstaiga lėšas, gautas kaip paramą, taip pat kitas negrąžintinai gautas lėšas naudoja jas perdavusio asmens nurodytiems (jei perduodamas šias lėšas asmuo davė tokius nurodymus) tikslams. Įstaiga tokias lėšas laiko atskiroje sąskaitoje ir sudaro išlaidų sąmatą, jei tai numatyta teisės aktuose arba lėšas perdavęs asmuo to reikalauja.
104. Viešoji įstaiga iš valstybės ir savivaldybių biudžetų gautas lėšas laiko įstaigos atskiroje lėšų sąskaitoje.
105. Dalininkų turtą, perduotą įstaigai, įstaiga naudoja ir valdo pagal sudarytas su dalininku sutartis įstatymų ir sutartyse nustatyta tvarka ir tik įstaigos įstatuose numatytai veiklai užtikrinti.
XIII. ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
107. Įstaigos finansinę veiklą įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja valstybės ar savivaldybių institucijos, Valstybinė ir teritorinės ligonių kasos, su kuriomis įstaiga yra sudariusi sutartis. Kontroliuoti įstaigos medicininę veiklą turi teisę Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nurodytos institucijos pagal savo kompetencijas. Šioms valstybės institucijoms įstaigos administracija privalo pateikti jų reikalaujamus su įstaigos finansine ar medicinine veikla betarpiškai susijusius dokumentus.
XIV. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ PAKEITIMAS
108. Iniciatyvos teisę keisti įstaigos įstatus turi įstaigos administracija ir steigėjas. Įstatus keičia visuotinis dalininkų susirinkimas dalyvaujančių susirinkime dalininkų balsų dauguma. Visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo.
XV. FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO BEI JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
XVI. INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO VISUOMENEI TVARKA
111. Įstaigos vadovas parengia ir pateikia eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša. Bet kurio fizinio ar juridinio asmens reikalavimu, įstaiga turi sudaryti sąlygas jos buveinėje su šia ataskaita susipažinti.
XVII. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO DALININKAMS TVARKA
113. Dalininkui raštu pareikalavus, įstaiga ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti dalininkui galimybę susipažinti ir (ar) pateikti šių dokumentų kopijas: įstaigos įstatų, metinės finansinės atskaitomybės ataskaitų, įstaigos veiklos ataskaitų, auditoriaus išvadų bei audito ataskaitų, visuotinių dalininkų susirinkimų protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai, dalininkų sąrašų, kitų įstaigos dokumentų, kurie turi būti vieši pagal įstatymus, taip pat dokumentų, kuriais įforminti įstaigos vadovo sprendimai, jei šiuose dokumentuose nėra komercinės (gamybinės) paslapties. Dalininkas arba dalininkų grupė, pateikusi įstaigai jos nustatytos formos rašytinį įsipareigojimą neatskleisti komercinės (gamybinės) paslapties, turi teisę susipažinti su visais įstaigos dokumentais. Atsisakymą pateikti dokumentus įstaiga turi įforminti raštu, jeigu dalininkas to pareikalauja. Ginčus dėl dalininko teisės į informaciją sprendžia teismas.
XVIII. PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ TVARKA
XIX. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR
LIKVIDAVIMAS
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2012 m. rugpjūčio 23 d. sprendimu Nr. T-141
VŠĮ KREKENAVOS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO VALDYMO STRUKTŪRA
|
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2012 m. rugpjūčio 23 d. sprendimu Nr. T-141
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO PAREIGYBIŲ
SĄRAŠAS
Pakeitimai:
1.
Panevėžio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-37, 2013-02-27, paskelbta TAR 2013-02-27, i. k. 2013-00785
Dėl biudžetinių įstaigų Panevėžio rajono Raguvos Švento Kazimiero senelių globos namų, Gustonių socialinių paslaugų centro, Krekenavos socialinės globos namų ir Ramygalos socialinių paslaugų centro reorganizavimo