Sprendimas netenka galios 2019-06-28:

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-140, 2019-06-26, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10293

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2016-04-02 iki 2019-06-27

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-10-26, i. k. 2011-01614

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 26 d. Nr. T1-141

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2007, Nr. 120-4882) 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531) Pasvalio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. T1-205 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, biudžeto asignavimų administravimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Gintautas Gegužinskas


 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2011 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T1-141

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO

TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama - Taisyklės) nustato Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto (toliau vadinama - Savivaldybės biudžetas) rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus ir asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1.      Asignavimai - Savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui bei strateginėms atsargoms (toliau - turtas) įsigyti lėSų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš Savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau - Finansų skyrius) patvirtintoms programoms finansuoti.

2.2. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai - Savivaldybės biudžetinių įstaigų ar Savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (Savivaldybės administracijoje - Administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, Savivaldybės administracijos padaliniuose - padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

2.3.      Finansavimas - lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų, Administracijos padalinių ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti.

3. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos, neišvardintos 2 punkte, atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, oficialiosios statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintomis socialinėmis, ekonominėmis programomis, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje, atitinkamai papildytus pagal savo poreikius. Savivaldybės veiklos programos sudaromos ir tvirtinamos trejiems metams.

5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

6. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Finansų skyrius.

7. Savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą organizuoja bei Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymais ir kitais teisės aktais, kurie reglamentuoja biudžeto sudarymą, vykdymą ir administravimą.

8. Savivaldybės administracijos direktorius duoda nurodymus asignavimų valdytojams dėl išlaidų sąmatų projektų sudarymo ir nustato jų pateikimo terminus; tvirtina programos sąmatos ir jos priedų formas; turi teisę biudžeto projekto rengimo metu reikalauti iš asignavimų valdytojų papildomų duomenų, reikalingų biudžeto projekto parengimui, pateikimo.

9. Asignavimų valdytojai turi planuoti lėšas pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos, administracijos padaliniai pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius). Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pateikti pagal biudžeto išlaidų klasifikaciją, kiekvienas išlaidų straipsnis pagrįstas ekonominiais skaičiavimais, kad iš pateikiamų priedų būtų galima matyti, kas ir kaip apskaičiuojama, kokiais norminiais aktais vadovaujamasi.

10. Finansų skyrius apskaičiuoja reikiamas lėšas ateinančių metų skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja rajono biudžetinių įstaigų, seniūnijų, administracijos struktūrinių padalinių, kitų subjektų programų sąmatų projektus; tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikomasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamoms skoloms padengti; atsižvelgdamas į Savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes prireikus patikslina asignavimus; susistemina gautus dokumentus ir rengia įtraukia į Savivaldybės biudžeto projektą.

11. Lietuvos Respublikos Seimui patvirtinus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Finansų skyrius, atsižvelgdamas į Savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes, parengia Savivaldybės biudžeto projektą, pateikia svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams, frakcijoms ir paskelbia Savivaldybės interneto tinklalapyje ir rajoninėje spaudoje.

12. Finansų skyrius, surinkęs visus pasiūlymus dėl Savivaldybės biudžeto projekto, apibendrina ir parengia patikslintą Savivaldybės biudžeto išlaidų projektą, kurį Savivaldybės administracijos direktorius teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai reglamento nustatyta tvarka.

13. Atitinkamais metais tvirtinamas Savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant atitinkamų metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.

Finansų skyrius, rengdamas Savivaldybės biudžetą gali sudaryti Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervą, kuris turi būti ne didesnis kaip 1 procentas siūlomos patvirtinti Savivaldybės biudžeto asignavimų sumos. Konkretų Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą.

14. Savivaldybės taryba, tvirtindama Savivaldybės biudžeto pajamas:

14.1. lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies savivaldybių biudžetams, kurios pervedamos iš Valstybės iždo sąskaitos gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti gali jas didinti arba mažinti kaip ir kitas pajamas (išskyrus specialias tikslines dotacijas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti).

14.2. lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas sumas, o asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal kiekvieną finansavimo šaltinį.

15. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos gali būti sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka - iš biudžeto pajamų.

16. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas sudaro:

16.1. nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusias biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos (atmetus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų savivaldybių negautoms pajamoms padengti);

16.2. pervestos į Savivaldybės iždo sąskaitą nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos;

16.3. kiti biudžeto lėšų likučiai Savivaldybės administracijos iždo sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pradžioje.

17. Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba. Tvirtinant Savivaldybės biudžetą, sprendime nurodoma:

17.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

17.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.

18. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.

19. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai finansuoti, bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti bei įsiskolinimams dengti.

20. Savivaldybės biudžetas tvirtinamas 1 metams.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

21. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai, arba jų įgalioti asmenys per 10 darbo dienų patvirtina savo įstaigų biudžeto programų sąmatas pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto programą „FinISA“ ir patvirtintas programų sąmatas su kitomis patvirtintomis formomis pateikia Finansų skyriui. Įstaigų sąmatas tvirtina asignavimų valdytojas. Pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis (vyresnysis) buhalteris.

22. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas, valstybės funkcijas ir ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Parengtas Savivaldybės biudžetas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų pateikiamas Finansų ministerijai.

23. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo nurodymus pasirašo Finansų skyriaus specialistas, o tvirtina Finansų skyriaus vedėjas (jam nesant Administracijos direktorius).

24. Finansų skyrius asignavimų valdytojus finansuoja pagal asignavimų valdytojų Finansų skyriui pateiktas paraiškas per programą „FinISA“.

25. Asignavimų valdytojai paraišką lėšoms gauti pateikia ne dažniau kaip du kartus per mėnesį.

26. Paraiškų Finansų skyrius gali nepatvirtinti ir jas atšaukti, jeigu jos netinkamai įformintos ir prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

27. Finansų skyrius, gavęs paraišką iš asignavimo valdytojo dėl lėšų gavimo, lėšas į asignavimo valdytojo sąskaitą perveda per 2 darbo dienas.

28. Finansų skyrius paskolas bankams grąžina ir paskolų aptarnavimo išlaidas (įskaitant palūkanas) moka pagal paskolų sutartyse nustatytus terminus ir sąlygas.

29. Jeigu Savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų vykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams ir nevykdomas Savivaldybės biudžetas, finansavimas asignavimų valdytojams vykdomas ir asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:

29.1. darbo užmokesčiui;

29.2. socialinio draudimo įmokoms;

29.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

29.4. mitybos išlaidoms;

29.5. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams);

29.6. atsiskaitymams už komunalines paslaugas;

29.7. kompensacijoms už mokinių pavėžėjimą;

29.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

30. Reikmėms, nurodytoms 29.1-29.5 punktuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 29.6-29.8 punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

31. Finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už teikiamas paslaugas, 28 punkto nuostatos netaikomos, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į biudžeto sąskaitą.

32. Savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymu Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, netinkamai tvarko buhalterinę apskaitą.

33. Nepanaudotas (arba panaudotas ne pagal tikslinę paskirtį) Lietuvos Respublikos Seimo atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytas Savivaldybės biudžetui tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

34. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

35. Valstybinė mokesčių inspekcija per 3 darbo dienas mėnesiui pasibaigus pateikia Savivaldybės administracijai pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis. Į šią ataskaitą Valstybinė mokesčių inspekcija įtraukia ir į Savivaldybės biudžeto sąskaitą tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas. Šių įmokų sumas Valstybinei mokesčių inspekcijai Finansų skyrius pateikia per 2 darbo dienas ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus pagal Finansų ministro patvirtintą formą.

36. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies, pervestos į Valstybės iždo sąskaitą gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti, patvirtintas Valstybės biudžeto dotacijų sumas, į Savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš kaupiamosios sąskaitos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.

38. Savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto tikslinę sąskaitą. Finansų skyrius, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintais Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos nuostatais, lėšas perveda į asignavimų valdytojų sąskaitas.

39. Lėšos, gautos iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, Savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms finansuoti.

40. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos naudojamos:

40.1. einamųjų metų Savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka biudžete patvirtintų prognozuojamų pajamų arba nevykdomas atitinkamo laikotarpio Savivaldybės biudžeto pajamų planas:

40.1.1. Savivaldybės biudžeto kreditiniam įsiskolinimui dengti;

40.1.2. projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti;

40.1.3. Savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų trūkstamoms išlaidoms padengti.

40.2. biudžetinių įstaigų gautų pajamų, įmokėtų į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti.

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS UŽ TEIKIAMAS PASLAUGAS

 

41. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

 

42. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Šioje sąskaitoje surinktas lėšas ne rečiau kaip du kartus arba vieną kartą per mėnesį, jei šios pajamos neviršija 300 Eur per mėnesį, bet ne vėliau kaip priešpaskutinę mėnesio darbo dieną, perveda į Savivaldybės biudžetą. Biudžetinė įstaiga, pervesdama minėtas pajamas į Savivaldybės biudžetą, mokėjimo pavedime turi nurodyti atitinkamą pajamų klasifikacijos kodą: pajamoms už atsitiktines, turto naudojimo (nuompinigių) paslaugas bei atsargų ir paslaugų pardavimą klasifikacijos kodas 1.4.2.1.4.1.; įmokoms už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose klasifikacijos kodas 1.4.2.1.5.2.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

 

43. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos pagal Finansų skyriui pateiktą paraišką, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ne dažniau kaip du kartus per mėnesį (arba esant būtinybei) pagal programų kodus, priemones, funkcinę ir ekonominę klasifikaciją, neviršydamos programos sąmatoje numatytų asignavimų ir įmokėtų į Savivaldybės biudžetą sumų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

 

44. Pasibaigus biudžetiniams metams, biudžetinės įstaigos atskiroje sąskaitoje, kurioje kaupiamos gautos pajamos, gali likti lėšų likutis. Šios lėšos pervedamos į Savivaldybės biudžetą kitais metais ir naudojamos pagal patvirtintą programos sąmatą kitų metų įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

 

44-1. Pajamos, gautos už teikiamas paslaugas iš kitos biudžetinės įstaigos, priskiriamos kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms ir apskaitomos kitų lėšų atskiroje sąskaitoje. Šios lėšos nepervedamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms vykdyti.

 

Papildyta punktu:

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

 

VI. SAVIVALDYBĖS SKOLŲ PADENGIMO TVARKA

 

45. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai:

45.1.    iki metų pradžios atlieka mokėtinų ir gautinų sumų inventorizaciją, t. y. su debitoriais ir kreditoriais pasirašo skolų tarpusavio suderinimo aktus;

45.2.    sudarant programų sąmatų projektus, numato reikiamus asignavimus praėjusių metų skoloms dengti neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;

45.3.    metų pabaigoje iŠ sutaupytų asignavimų pirmiausia dengia skolas. Nesant skolų, nepanaudoti asignavimai gali būti skirti turtui įsigyti ir kitoms reikmėms vykdyti.

46. Jeigu Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai atsiradusios skolos:

46.1. darbo užmokesčiui ir su darbo santykiais susijusios išlaidos;

46.2.    socialinio draudimo įnašai, gyventojų pajamų mokestis;

46.3.    mitybos išlaidos;

46.4.    socialinės išmokos;

46.5.    išlaidos už komunalines paslaugas;

46.6.    prekėms, paslaugoms, kitoms išlaidoms ir turtui įsigyti.

47. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.

48. Asignavimų valdytojai iki ataskaitinio mėnesio 12 d. pagal finansų ministro patvirtintas formas teikia Finansų skyriui mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitas. Finansų skyrius Savivaldybės mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitą pateikia Finansų ministerijai iki ataskaitinio mėnesio 15 d.

 

VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMAS

 

49. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 15 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui prašymus keisti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją (nekeičiant programos) paskirtį ir ketvirtinį paskirstymą, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iŠ jų - darbo užmokesčiui ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Darbo užmokesčio ekonomija visų pirma naudojama įsiskolinimams dengti, išlaidoms finansuoti ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Nepanaudoti lėšų likučiai ilgalaikiam turtui įsigyti gali būti naudojami kitoms įstaigos reikmėms.

50. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į gautus asignavimų valdytojų prašymus, biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl asignavimų pakeitimo.

51. Finansų skyrius, vadovaudamasis Administracijos direktoriaus įsakymu dėl asignavimų pakeitimo per 5 darbo dienas atlieka biudžeto pakeitimus programoje „FinISA“ ir pateikia asignavimų valdytojams pažymas-pranešimus. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ir vyriausiasis specialistas.

52. Savivaldybės taryba biudžetą tiksliną kai:

52.1. skirstomas biudžeto lėšų likutis jeigu jis buvo nepaskirstytas tvirtinant einamųjų metų Savivaldybės biudžetą;

52.2. perskirstomi biudžeto asignavimai pagal programas ir asignavimų valdytojus;

52.3. keičiami asignavimų valdytojai;

52.4. keičiamos biudžeto apyvartos lėšos;

52.5. Savivaldybės biudžetas vykdomas ir paskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

52.6. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka perskirstomos nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos;

52.7. didinami/mažinami asignavimai išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui bei turtui įsigyti;

52.8. keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų, bendrosios dotacijos kompensacijos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;

52.9. gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

52.10. kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

53. Asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi Savivaldybės tarybos sprendimu dėl Savivaldybės biudžeto patikslinimo per 2 darbo dienas pateikia Finansų skyriui papildomas ir patikslintas programų sąmatas, prašymus dėl asignavimų paskirties keitimo.

54. Finansų skyrius, gavęs iš asignavimų valdytojų 46 punkte minėtus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka biudžeto pakeitimus programoje „FinISA“ ir pateikia asignavimų valdytojams pažymas-pranešimus. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ir vyriausiasis specialistas.

55. Pažymos-pranešimo formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

VIII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

56. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų programų sąmatų vykdymo apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis taisyklėmis bei kitais teisės aktais.

57. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius rengia Savivaldybės administracijos finansų skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis - į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktomis biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Asignavimų valdytojai sudaro ir Finansų skyriui žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius pateikia: ataskaitiniam ketvirčiui pasibaigus per 10 kalendorinių dienų, ataskaitiniams metams pasibaigus per 15 kalendorinių dienų.

58. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas atskaitomybės formas ir taisykles

59. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktą žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo atskaitomybę sudaro bendrus ketvirtinių ir metinių Savivaldybės biudžeto įvykdymo aukštesniojo lygio biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.

60. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metimų ataskaitų rinkinys pateikiamas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai per 10 darbo dienų po Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinimo apie ataskaitų teisingumą. Kartu su Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvada biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

61. Savivaldybės administracijos padaliniai, už gautas lėšas iš kitų valstybinių institucijų ir įstaigų, atsiskaito jų nustatyta tvarka ir terminais.

 

IX. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS)

 

62. Biudžetinės įstaigos pagal Labdaros ir paramos įstatymą gautą finansinę paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

63. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos tiekėju tuo atveju, kada sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

 

X. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

64. Biudžetinių įstaigų depozitai - laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama - depozitoriai), kuriems jos priklauso.

65. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

65.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, - 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose numatyto termino;

65.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, - iki metų pabaigos;

65.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, - metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose numatyto termino.

66. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.

67. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos - iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti gautos lėšos, kurioms priskiriamos įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, netesybos, kitos įplaukos, kurios nėra gautos kaip asignavimai. Šios lėšos naudojamos pagal biudžetinės įtaigos vadovo parvirtintą sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.), kurios įstaigai buvo suteiktos trečiųjų asmenų, naudojamos sutektoms paslaugoms apmokėti.

 

XI. EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO

LĖŠŲ VALDYMAS

 

68. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Bendrijos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.

69. Europos Sąjungos finansinė parama ir šioms lėšomis vykdomos programos planuojamos valstybės biudžete. Savivaldybės vykdomų projektų išlaidas apmokėjus iš Savivaldybės biudžeto, tais pačiais biudžetiniais metais gautomis Europos Sąjungos lėšomis atstatomos Savivaldybės biudžeto padarytos išlaidos, o lėšos gautos kitais biudžetiniais metais priskiriamos prie Savivaldybės biudžeto pajamų.

 

XII. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ PAREIGŲ IR TEISIŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYME, ĮGYVENDINIMAS

 

70. Asignavimų valdytojai privalo:

70.1. naudoti skirtus biudžeto asignavimus savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti;

70.2. organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;

70.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos programas, jų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų

asignavimų sumų;

70.4. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka teikti ataskaitų rinkinius;

70.5. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;

70.6. užtikrinti pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;

70.7. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

71. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

71.1. programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;

71.2. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos mokėjimo paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;

71.3. buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkimų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą bei pateikimą.

72. Asignavimų valdytojai turi teisę:

72.1. biudžetiniais metais keisti jiems patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami programų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui;

72.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti kaip numatyta šių Taisyklių 49 punkte;

72.3. sudarydami programų ir programų sąmatų projektus, teikti programų bei jų sąmatų alternatyvas.

73. Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų, bet nepanaudotų asignavimų paskirtį (mokinio krepšelio lėšų ir valstybinėms (savivaldybėms priskirtoms) funkcijoms vykdyti lėšų) bei keisti bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti sumas, teikia tarybai motyvuotus prašymus. Finansų skyrius, gavęs nurodymą, rengia asignavimų pakeitimo projektą ir teikia svarstyti Savivaldybės tarybai.

74. Asignavimų valdytojai, sutaupytus asignavimus išlaidoms panaudoję turto įsigijimui finansuoti, privalo atitinkamai patikslinti sąmatas.

75. Biudžetinių įstaigų vadovai ar administracijos padalinių specialistai numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuota asignavimų (pvz.: steigti naujus etatus, keisti ugdymo planą, vykdyti neatidėliotinas paslaugas ar įsigyti būtiną turtą), teikia Savivaldybės tarybai motyvuotus prašymus.

76. Biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.

77. Asignavimų valdytojai, organizuodami Savivaldybės biudžeto programų vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo ar jam pavaldžių biudžetinių įstaigų funkcijoms; asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų už faktiškai atliktus darbus ir paslaugas, numatytus sutartyse.

 

XIII. KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

78. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

79. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžeto lėšų apskaitos ir konsoliduotojų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

80. Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-49, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-01, i. k. 2016-06770

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 26 d. sprendimo Nr. T1-141 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo