Suvestinė redakcija nuo 2013-08-31 iki 2014-03-03
Įsakymas paskelbtas: TAR 2013-06-11, i. k. 2013-01878
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO ADMINISTRAVIMO
PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO
2013 m. birželio 11 d. Nr. A1–538
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2, 3 punktais, Socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos, patvirtintos Palangos miesto savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 4 d. sprendimo Nr. T2-93 1 punktu, 4, 17 punktais:
1. T v i r t i n u Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus:
2.1. 2008 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo Nr. A1-860 „Dėl direktoriaus 2007 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. (4.1)-A1-89 pakeitimo, socialinių paslaugų administravimo ir organizavimo tvarkos pakeitimo ir 2008 m. gegužės 12 d. įsakymo Nr. A1-444 pripažinimo netekusiu galios“ 1.2 punktą;
2.2. 2009 m. rugpjūčio 17 d. įsakymą Nr. A1-637 „Dėl direktoriaus 2008 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo Nr. A1-860 pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2013 m. birželio 11 d. įsakymo
Nr. A1-538
1 punktu
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO ADMINISTRAVIMO
PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūrų tvarkos aprašas (toliau tekste – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų tvarką, socialinių paslaugų poreikio vertinimo, finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo, socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūras.
2. Aprašu vadovaujasi Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau tekste – Socialinės rūpybos skyrius), Palangos miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius (toliau tekste – Vaiko teisių apsaugos skyrius) ir socialinių paslaugų įstaigos, kurių savininkas yra Palangos miesto savivaldybė, Aprašas taikomas Palangos miesto savivaldybės gyventojams.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialinių paslaugų skyrimą ir teikimą, apibrėžtas sąvokas.
4. Visos socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūros atliekamos teisės aktuose ir šiame Apraše nustatytais terminais.
5. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, Socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarka.
II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
POREIKIO VERTINIMAS IR PASLAUGŲ SKYRIMAS
6. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipdamasis dėl socialinių paslaugų, kurių teikimą finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui, gavimo Socialinės rūpybos skyriui pateikia:
6.1. prašymą–paraišką socialinėms paslaugoms gauti (pildo formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro);
6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiai);
6.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tuo atveju, kai nėra informacijos apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą Gyventojų registro tarnybos Savivaldybės administracijai pagal sutartį teikiamuose duomenyse);
6.4. kitus turimus socialinį statusą patvirtinančius dokumentus (neįgaliojo ar pensininko pažymėjimą, neįgalumo lygio pažymą, darbingumo lygio pažymą, pažymą dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo), specialiojo nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros (pagalbos), ar/ir transporto išlaidų kompensacijos poreikio nustatymo pažymas ar kt);
6.5. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas, gautas per 3 paskutinius mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų (pažymų pateikti nereikia, kai pareiškėjas (šeimos nariai) gauna pensijas ar kitas išmokas, mokamas Sodros, Socialinės rūpybos skyriaus, Darbo biržos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie ŽŪM, arba kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinės paslaugos kainą).
7. Kreipdamasis dėl bendrosios socialinės paslaugos – vežimo specialiuoju transportu, kai asmeniui nėra nustatytas transporto išlaidų kompensacijos poreikis, asmuo papildomai pateikia medicininę pažymą ar kitus dokumentus, įrodančius paslaugos būtinumą.
8. Kreipdamasis dėl pagalbos į namus paslaugų, atsižvelgiant į aplinkybes, turinčias įtakos paslaugos skyrimui, asmuo papildomai pateikia medicininę pažymą dėl paslaugos būtinumo (jeigu asmeniui nenustatytas specialusis priežiūros (pagalbos), slaugos ar transporto išlaidų kompensacijos poreikis).
9. Kreipdamasis dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos institucijoje, atsižvelgiant į aplinkybes, turinčias įtakos paslaugos skyrimui, asmuo papildomai pateikia:
10. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.
11. Socialinės rūpybos skyrius organizuoja sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo priėmimą teisės aktų nustatyta tvarka.
12. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:
12.1. nustato asmens, pageidaujančio pateikti prašymą–paraišką socialinėms paslaugoms gauti, tapatybę, atspausdina prašymą paraišką, jos priedus ir pateikia asmeniui pildyti;
12.2. priima prašymą-paraišką ir pateiktus pridedamus dokumentus, juos įvertina, patvirtina gaunamų dokumentų kopijas, prašymą-paraišką užregistruoja registre ir įteikia asmeniui informacinį lapelį. Jei pateikti ne visi reikiami dokumentai, apie trūkstamus dokumentus įrašo į informacinį lapelį;
12.3. asmens duomenis, reikalingus socialinėms paslaugoms skirti, Socialinės rūpybos skyriuje gaunamus iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, atspausdina ir juos pasirašo;
12.4. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų ar/ir socialinės globos poreikius, užpildydamas teisės aktais nustatytos formos dokumentus;
12.5. teisės aktų nustatyta tvarka vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, užpildo Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymą (1 priedas), kurią įsega į asmens bylą;
12.6. gautą prašymą–paraišką, visus asmens pateiktus ir kitu būdu gautus dokumentus, reikalingus socialinės paslaugoms skirti, susega į asmens bylą ir teikia ją sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui arba Socialinių paslaugų skyrimo komisijai sprendimui dėl socialinių paslaugų skyrimo priimti;
12.7. informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, rengia asmens bylą ir visus kitus dokumentus, reikalingus socialinių paslaugų teikimui organizuoti;
12.8. rengia sutarčių projektus (paskyrus asmeniui socialines paslaugas įstaigoje, kurios savininkas nėra savivaldybė);
13. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina. Tokiu atveju Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, rengia sprendimo projektą dėl bendrosios socialinės paslaugos asmeniui skyrimo ir kartu su iš asmens pateiktų ir iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų atspausdintų dokumentų suformuotą asmens bylą teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui. Priėmus sprendimą, asmens byla grąžinama Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojui, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, kurią jis saugo iki perdavimo į archyvą.
14. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, asmens socialinės globos poreikio nustatymą atlieka:
14.1. kai, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka;
15. Jei Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojui, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, atliekančiam socialinių paslaugų poreikio vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.
16. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, nustatęs asmens socialinės globos poreikį ir įvertinęs asmens savarankiškumą, užpildo poreikio vertinimo formą, įrašo siūlymą teikti asmeniui socialinę paslaugą nurodydamas socialinės paslaugos rūšį.
17. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka. Tokiu atveju įstaiga asmens užpildytą prašymą–paraišką socialinėms paslaugoms gauti, socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir kitus socialinėms paslaugoms asmeniui skirti reikalingus dokumentus išsiunčia Administracijos Socialinės rūpybos skyriui. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, įvertina gautus dokumentus, asmens duomenis, reikalingus socialinėms paslaugoms skirti, atspausdina iš Socialinės rūpybos skyriuje gaunamų valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, pasirašo juos ir visus dokumentus susega į asmens bylą. Jei yra pateikti visi dokumentai, reikalingi socialinėms paslaugoms asmeniui skirti, asmens bylą teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui arba Socialinių paslaugų skyrimo komisijai. Jei gauti ne visi reikalingi dokumentai arba pateikti dokumentai netinkamai parengti (užpildyti), Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, rengia raštą įstaigai, pateikusiai asmens dokumentus, dėl papildomų dokumentų pateikimo ar pateiktų dokumentų ištaisymo (patikslinimo).
18. Jei asmuo nesutinka su Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojo, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, įvertintu socialinės globos poreikiu, asmens socialinės globos poreikiui nustatyti Administracijos direktorius įsakymu sudaro specialistų, vertinančių asmens socialinės globos poreikį, komisiją, kuri savo išvadą teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai.
19. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, savivaldybė gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo, nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas.
20. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojui, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, atliekant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, kai asmuo pageidauja gauti pagalbos į namus paslaugas, poreikio vertinime dalyvauja (vyksta pas pareiškėją) socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios pagalbos į namus paslaugas, socialinis darbuotojas, kuris asmenį supažindina su pagalbos į namus paslaugos galima sudėtimi, paslaugos įkainiu ir mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas tvarka, kitomis paslaugos į namus teikimo sąlygomis, nustatytomis teisės aktais.
21. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, nustato socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai.
22. Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų teikimo, sustabdymo ar nutraukimo teisės aktų nustatyta tvarka priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos – Socialinių paslaugų skyrimo komisija (toliau tekste – Komisija). Socialinių paslaugų teikimo apimtis ir trukmė nustatoma, atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens sveikatos būklę, asmens fizinį ir socialinį savarankiškumą.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-854, 2013-08-30, paskelbta TAR 2013-08-30, i. k. 2013-02501
23. Skiriant socialines paslaugas užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių asmeniui skyrimo (toliau tekste – Sprendimas) forma, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro.
24. Sprendime nurodoma skiriama paslaugos rūšis, paslaugos teikėjas, paslaugų teikimo trukmė, paslaugos teikimo apimtis (skiriant pagalbos į namus paslaugas). Paslaugų teikimo apimtis ir trukmė nustatoma, atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens sveikatos būklę, asmens fizinį ir socialinį savarankiškumą.
25. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą, viena sprendimo kopija išsiunčiama asmeniui, kita – socialinių paslaugų įstaigai arba kitai institucijai, atsakingai už paskirtų socialinių paslaugų teikimo asmeniui organizavimą (kai paslaugos skiriamos socialinių paslaugų įstaigoje, kurios savininkas nėra Savivaldybė.
III. SPECIALIOJO TRANSPORTO PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
27. Specialiojo transporto paslaugą pagal asmeniui nustatytą poreikį visomis savaitės dienomis, vadovaudamasi teisės aktais, teikia Palangos miesto socialinių paslaugų tarnyba (toliau tekste – Tarnyba).
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-854, 2013-08-30, paskelbta TAR 2013-08-30, i. k. 2013-02501
28. Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui priėmus Sprendimą dėl specialiojo transporto paslaugos asmeniui skyrimo Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:
29. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už specialiojo transporto paslaugą nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti paslaugos kainą, nustatytą Savivaldybės tarybos.
30. Tarnyba, gavusi šio Aprašo 28.2 punkte nurodytų dokumentų kopijas, specialiojo transporto paslaugos asmeniui teikimą įformina Tarnybos direktoriaus įsakymu.
31. Tarnyba su asmeniu, kuriam bus teikiama specialiojo transporto paslauga (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Tarnybos direktorius), kurioje nustatomas specialiojo transporto paslaugos teikimo dažnumas ir laikas, konkretus mokėjimo už gautą paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Tarnybos atsakingas už sutarties parengimą darbuotojas aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.
32. Jei specialiojo transporto paslauga yra daugkartinė, pasikeitus Sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos teikimo dažnumui, paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, jei reikia, su kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.
33. Specialiojo transporto paslauga asmeniui neteikiama neribotą laiką, kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje, išskyrus atvejus, kai specialiojo transporto paslauga asmeniui yra būtina ir gydymo (slaugymo) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje metu. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, Tarnyba atnaujina specialiojo transporto paslaugos teikimą be naujo Sprendimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-854, 2013-08-30, paskelbta TAR 2013-08-30, i. k. 2013-02501
IV. PAGALBOS Į NAMUS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
36. Komisijai priėmus Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:
37. Tarnyba, gavusi šio Aprašo 36.2 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo, pagalbos į namus asmeniui teikimą įformina Tarnybos direktoriaus įsakymu.
38. Tarnyba sudaro pagalbos į namus paslaugos sudėtį asmeniui, atsižvelgdama į Sprendime nurodytą paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, į asmens pageidavimą ir į galimą paslaugos sudėtį, nustatytą Socialinių paslaugų kataloge, kurį įsakymu tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
39. Tarnyba su asmeniu, kuriam bus teikiama pagalba į namus (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Tarnybos direktorius), kurioje nustatoma pagalbos į namus paslaugos sudėtis, teikimo dažnumas ir laikas, konkretus mokėjimo už gautą paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per pagalbos į namus paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Tarnybos atsakingas už sutarties parengimą darbuotojas aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.
40. Pasirašius sutartį, pagalba į namus pradedama teikti ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo sutarties pasirašymo dienos (išskyrus atvejus. kai asmuo pageidauja paslaugą pradėti kita data).
41. Pagalba į namus teikiama vadovaujantis teisės aktais ir įstaigos nustatyta vidaus tvarka darbo dienomis Tarnybos darbo valandomis.
42. Asmuo, kuriam teikiama pagalba į namus (jo rūpintojas, globėjas), apie asmens, gaunančio pagalbą į namus (jo šeimos), pajamų pokyčius privalo pranešti Socialinės rūpybos skyriui arba Tarnybai. Tarnyba, gavusi informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio pagalbos į namus paslaugas, pajamas, raštu informuoja apie tai Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, teisės aktų nustatyta tvarka iš naujo įvertina asmens finansines galimybes mokėti už gaunamas pagalbos į namus paslaugas ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia Tarnybai (originalą įsega į asmens bylą).
43. Pasikeitus Sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, jei reikia, su kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.
44. Socialinės rūpybos skyriaus ir Tarnybos darbuotojai, atvykstantys į asmens namus dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, prisistato asmeniui parodydami darbo pažymėjimą.
45. Pagalbos į namus asmeniui teikimas Tarnyboje registruojamas ir apskaitomas Tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka, Tarnybos atsakingiems darbuotojams užpildant Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentus.
46. Tarnyba atsako už pagalbos į namus teikimo kokybę, teisingą mokesčio už gautas paslaugas apskaičiavimą, gautų lėšų apskaitą ir naudojimą.
47. Pagalbos į namus asmeniui teikimo kontrolę Tarnybos viduje vykdo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, išorinę pagalbos į namus asmeniui teikimo kontrolę vykdo institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
48. Jei Tarnyba, gavusi Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, įvertinusi visas įstaigos galimybes, negali paslaugos teikti iš karto, asmenį įrašo į asmenų pagalbai į namus gauti eilę. Tarnyba apie asmens įrašymą į pagalbai į namus gauti eilę informuoja Socialinės rūpybos skyrių ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo įrašyti asmenį į eilę priėmimo dienos.
49. Tarnyba pagalbos į namus teikimą asmens motyvuotu prašymu gali laikinai sustabdyti iki 90 kalendorinių dienų per metus (nepriimant Sprendimo nutraukti paslaugą). Paslaugos asmeniui teikimą socialinių paslaugų įstaiga atnaujina, gavusi asmens prašymą tęsti pagalbos į namus teikimą. Paslaugos sustabdymo laikotarpiu socialinių paslaugų įstaiga organizuoja pagalbos į namus teikimą kitam asmeniui, kuriam priimtas Sprendimas dėl pagalbos į namus skyrimo. Jeigu asmuo, pasibaigus pagalbos į namus teikimo sustabdymo terminui, nesikreipia dėl paslaugos teikimo tęsimo, Tarnyba kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl pagalbos į namus teikimo asmeniui nutraukimo. Pagalbos į namus paslaugos asmeniui neteikiamos neribotą laiką, kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, Tarnyba atnaujina socialinių paslaugų teikimą be naujo Sprendimo.
50. Pasikeitus asmens, kuriam teikiama pagalba į namus, sveikatos būklei, kitoms aplinkybėms, paslaugų poreikį vertina Tarnybos socialinis darbuotojas, vertinimo išvadas teikia Tarnybos direktoriui. Jei siūloma nutraukti paslaugos į namus teikimą ar keisti socialinės paslaugos rūšį, Tarnyba raštu apie tai informuoja pagalbą į namus gaunantį asmenį ir Socialinės rūpybos skyrių, pateikdami asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo kopiją. Socialinės rūpybos skyrius, gavęs pasiūlymą nutraukti paslaugos į namus teikimą ar keisti socialinės paslaugos rūšį įvertina situaciją ir teikia dokumentus Komisijai sprendimui priimti.
51. Sprendimas nutraukti asmeniui pagalbą į namus priimamas gavus asmens, gaunančio pagalbos į namus paslaugą (teisėto jo atstovo), prašymą arba Tarnybos pranešimą, – paslaugos gavėjui mirus, išvykus gyventi į kitą savivaldybę, pasikeitus socialinių paslaugų poreikiui. Tarnyba apie pagalbos į namus paslaugos gavėjo mirtį arba išvykimą gyventi į kitą savivaldybę Socialinės rūpybos skyrių informuoja raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sužinojimo apie tai dienos. Sprendimą nutraukti pagalbos į namus paslaugą priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, Sprendimo nutraukti asmeniui pagalbą į namus originalą įsega į asmens bylą, kopiją išsiunčia Tarnybai ir asmeniui (kai Sprendimas priimamas asmens prašymu). Sprendimas dėl paslaugos nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės nutraukti pagalbos į namus teikimą, dėl kurių pagalba į namus asmeniui nebeteikiama.
V. DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
53. Komisijai priėmus Sprendimą dėl dienos socialinės globos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:
53.2. Sprendimo ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopijas išsiunčia Tarnybai;
54. Tarnyba, gavusi šio Aprašo 53.2 punkte nurodytus dokumentus, dienos socialinės globos asmeniui teikimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo įformina Tarnybos direktoriaus įsakymu.
55. Dienos socialinė globa teikiama vadovaujantis teisės aktais ir įstaigos nustatyta vidaus tvarka Tarnybos dienos globos struktūriniame padalinyje darbo dienomis įstaigos darbo valandomis nuo 3 valandų per dieną iki 5 dienų per savaitę.
56. Prieš pradedant teikti dienos socialinę globą asmeniui, globėjui, rūpintojui ar asmenį prižiūrintiems šeimos nariams, artimiesiems giminaičiams, vaiko tėvams (globėjui, rūpintojui), Tarnyba užtikrina galimybę susipažinti su dienos socialinės globos padaliniu ir jo teikiama dienos socialinės globos paslauga.
57. Tarnyba su asmeniu, kuriam bus teikiama dienos socialinė globa (teisėtu jo atstovu), pasirašo Sutartį (Sutarties formą įsakymu tvirtina Tarnybos direktorius), kurioje nustatomos dienos socialinės globos teikimo laikas, konkretus mokėjimo už paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per dienos socialinės globos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus Sutarties punktus Tarnybos darbuotojas, atsakingas už Sutarties parengimą, aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais. Dienos socialinė globa pradedama teikti pasirašius Sutartį.
58. Tarnyba asmeniui, vaikui pagal įvertintus poreikius sudaro individualų dienos socialinės globos planą (toliau tekste – ISGP), teikiamų paslaugų efektyvumą užtikrina periodiškai ISGP peržiūrėdama ir tikslindama. Tarnyba užtikrina paslaugos gavėjo (gebančio išreikšti savo nuomonę), jo tėvų, globėjo ar rūpintojo arba kito paslaugos gavėjo teisėto atstovo dalyvavimą, sudarant ir peržiūrint ar tikslinant ISGP. Į jų nuomonę Tarnybos darbuotojas, sudarydamas ISGP, kiek įmanoma atsižvelgia, žymos apie tai užfiksuojamos ISGP.
59. Asmuo, kuriam teikiama dienos socialinė globa (jo rūpintojas, globėjas), apie paslaugą gaunančio asmens (jo šeimos) pajamų pokyčius privalo pranešti Socialinės rūpybos skyriui arba Tarnybai. Tarnyba, gavusi informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio dienos socialinę globą, pajamas, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, įvertina iš naujo asmens finansines galimybes mokėti už gaunamą dienos socialinę globą ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia Tarnybai (originalą įsega į asmens bylą).
60. Pasikeitus Sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), Tarnyba jas aptaria su paslaugos gavėju, kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.
61. Dienos socialinės globos asmeniui teikimas Tarnyboje registruojamas ir apskaitomas įstaigos vadovo nustatyta tvarka, paskirtiems atsakingiems darbuotojams užpildant Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentus.
62. Tarnyba atsako už teikiamos dienos socialinės globos paslaugos atitikimą Senyvo amžiaus asmenų, suaugusių asmenų su negalia ir vaikų su negalia dienos socialinės globos normoms, taikomoms dienos Socialinės globos centrams ir kitoms socialinės globos įstaigoms, teikiančioms dienos (trumpalaikę) socialinę globą senyvo amžiaus, suaugusių asmenų ir vaikų su negalia namuose, tvirtinamoms Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
63. Dienos socialinės globos teikimo kontrolę Tarnybos viduje vykdo Tarnybos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, išorinę dienos socialinės globos teikimo asmeniui kontrolę vykdo institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Jei Tarnyba, gavusi Sprendimą dėl dienos socialinės globos paslaugos skyrimo, įvertinusi visas įstaigos galimybes, negali dienos globos teikti iš karto, asmenį įrašo į asmenų dienos socialinei globai gauti eilę. Tarnyba per 3 darbo dienas po sprendimo įrašyti asmenį į pagalbos į namus paslaugai gauti eilę priėmimo dienos apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių ir asmenį, įrašytą į asmenų dienos socialinei globai gauti eilę.
65. Tarnyba asmens motyvuotu prašymu gali laikinai iki 90 dienų kalendorinių dienų per metus sustabdyti dienos socialinės globos teikimą (Komisijai nepriimant Sprendimo nutraukti paslaugą). Paslaugos asmeniui teikimą Tarnyba atnaujina, gavusi asmens prašymą tęsti socialinių paslaugų teikimą. Jeigu asmuo, pasibaigus dienos globos teikimo sustabdymo terminui, nesikreipia dėl paslaugos teikimo tęsimo, Tarnyba kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl dienos globos teikimo asmeniui nutraukimo. Dienos socialinė globa asmeniui neteikiama neribotą laiką, kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, Tarnyba atnaujina socialinių paslaugų teikimą be naujo Sprendimo. Paslaugų sustabdymo laikotarpiu socialinių paslaugų įstaiga organizuoja dienos socialinės globos teikimą kitam asmeniui, kuriam priimtas Sprendimas dėl dienos socialinės globos paslaugos skyrimo.
66. Sprendimas dėl dienos socialinės globos nutraukimo priimamas gavus asmens (teisėto jo atstovo) prašymą arba Tarnybos pranešimą – paslaugų gavėjui mirus, išvykus gyventi į kitą savivaldybę, pasikeitus socialinių paslaugų poreikiui. Sprendimą nutraukti dienos socialinę globą priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, Sprendimo nutraukti dienos socialinę globą originalą įsega į asmens bylą, kopiją išsiunčia Tarnybai ir asmeniui (išskyrus atvejus, kai dienos socialinė globa nutraukiama dėl paslaugos gavėjo mirties ar išvykimo gyventi į kitą savivaldybę). Sprendimas dėl paslaugos nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės nutraukti dienos globos teikimą, dėl kurių dienos socialinė globa asmeniui nebeteikiama.
VI. ILGALAIKĖS (TRUMPALAIKĖS) SOCIALINĖS GLOBOS TEIKIMO
ORGANIZAVIMAS
67. Ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa teikiama socialinių paslaugų įstaigose, kurių savininkas yra Savivaldybė, ir, Palangos miesto savivaldybės tarybos nustatytais atvejais, – socialinių paslaugų įstaigose, kurių savininkas nėra Savivaldybė.
68. Komisijai priėmus Sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, Sprendimo originalą įsega į asmens bylą, vieną sprendimo kopiją išsiunčia asmeniui, kitą – socialinių paslaugų įstaigai arba kitai institucijai, atsakingai už paskirtų socialinių paslaugų teikimo asmeniui organizavimą (kai paslaugos asmeniui skiriamos socialinių paslaugų įstaigoje, kurios savininkas nėra Savivaldybė).
69. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų įstaiga, kurioje asmeniui paskirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa, negali teikti paslaugos dėl vietų trūkumo, asmuo įrašomas į eilę.
70. Asmenų, pageidaujančių gauti socialinę globą socialinės globos įstaigoje, kurios savininkas yra Savivaldybė, eilę sudaro Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgaliota institucija sudaro eilę asmenų, dėl kurių priimtas sprendimas skirti socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje, kurios savininkas (dalininkas) yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
71. Asmenų eilė socialinėms paslaugoms gauti socialinių paslaugų įstaigoje, kurios savininkas yra savivaldybė, sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Tais atvejais, kai Sprendimai priimami ta pačia data keliems asmenims, atsižvelgiama į jų prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti pateikimo datą. Pirmesniu numeriu į eilę įrašomas asmuo, kurio prašymas–paraiška paslaugoms gauti pateiktas ankstesne data.
72. Atsiradus laisvai vietai ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai, apie tai informuojamas Socialinės rūpybos skyrius. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, informuoja asmenį apie esamą galimybę gauti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, rengia dokumentus, reikalingus asmens apgyvendinimui socialinės globos įstaigoje, užpildo siuntimo formą į socialinės globos įstaigą, kai socialinės globos įstaigos savininkas yra Savivaldybė (2 priedas).
73. Išrašytas siuntimas į socialinės globos įstaigą galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo asmeniui dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęsiamas, jeigu asmuo raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi globos namuose. Jeigu asmuo neapsigyvena globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, Sprendimas skirti socialinę globą pripažįstamas netekusiu galios.
74. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:
74.1. surenka asmens bylai reikalingus dokumentus ir parengia asmens bylą. Asmens bylos kopiją išsiunčia socialinės globos įstaigai arba, suderinus su socialinės globos įstaiga, išduoda apgyvendinamam asmeniui, kuris ją pristato socialinių paslaugų įstaigai;
75. Prieš pradedant teikti socialinę globą asmeniui, jo globėjui, rūpintojui ar asmenį prižiūrintiems šeimos nariams, vaiko tėvams (globėjui, rūpintojui), užtikrinama galimybė susipažinti su globos įstaiga, paslaugos teikimo sąlygomis.
76. Prieš pradedant teikti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas:
76.1. Palangos miesto globos namai ir asmuo, kuriam paskirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinės globos paslauga, arba jo teisėtas atstovas pasirašo socialinių paslaugų teikimo ir atsiskaitymo už gautas paslaugas sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Palangos miesto globos namų direktorius);
76.2. socialinės globos įstaiga, kurios savininkas nėra savivaldybė, asmuo, kuriam paskirtos socialinės paslaugos arba jo teisėtas atstovas, ir Savivaldybės administracija pasirašo socialinės globos paslaugų teikimo ir lėšų kompensavimo už teikiamą socialinės globos paslaugą sutartį (sutarties projektą rengia ir nustatyta tvarka derina Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija).
77. Kai už sutartyje numatyto asmens socialinės globos paslaugą moka suinteresuoti asmenys, socialinių paslaugų teikimo sutartį pasirašo ir suinteresuoti asmenys.
78. Socialinių paslaugų įstaigos atsakingas darbuotojas prieš pasirašant Sutartį dėl socialinių paslaugų teikimo visus Sutarties punktus aptaria su paslaugos gavėju (teisėtu jo atstovu, kitu suinteresuotu asmeniu – jei sutartį jis pasirašys) jam suprantama forma ir būdais. Sutartyje nustatomos socialinės globos teikimo sąlygos, konkretus mokėjimo už socialinę globą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir turto pokyčių, įvykusių per socialinės globos paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos.
79. Pasikeitus Sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl Sutarties sąlygų pakeitimo. Šalims nesusitarus, ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimas nutraukiamas.
80. Kai Palangos miesto globos namuose yra laisvų vietų ir nėra asmenų, įrašytų į eilę ilgalaikei socialinei globai šioje įstaigoje gauti, ilgalaikė socialinė globa senyvo amžiaus asmenims gali būti teikiama privačiai. Palangos miesto globos namai raštu kreipiasi į Savivaldybės administraciją dėl suderinimo privačiai apgyvendinti asmenį socialinių paslaugų įstaigoje. Administracijos Socialinės rūpybos skyrius rengia suderinimo raštą dėl ilgalaikės socialinės globos įstaigoje teikimo privačiai, atsižvelgdamas į Palangos miesto globos namuose gaunančių ilgalaikę socialinę globą asmenų skaičių ir artimiausiu metu prognozuojamą ilgalaikės socialinės globos paslaugos poreikį šioje įstaigoje.
81. Palangos miesto globos namai apgyvendinę asmenį ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai, per 3 darbo dienas Socialinės rūpybos skyriui išsiunčia pranešimą apie asmens priėmimą į socialinės globos įstaigą (3 priedas), Sutarties kopiją, apgyvendinto asmens sutikimą dėl išskaitymų iš Socialinės rūpybos skyriaus mokamų šalpos išmokų už gaunamas socialinės globos paslaugas.
82. Kai socialinės globos paslaugos yra paskirtos terminuotai, baigiantis socialinės globos teikimo asmeniui trukmei (ne vėliau kaip 1 mėnesį iki paslaugų teikimo trukmės pabaigos), socialinių paslaugų įstaiga, įvertinusi asmens socialinių paslaugų poreikį ir surinkusi kitus paslaugai tęsti reikalingus dokumentus (tuos, kurie teikiami kreipiantis dėl socialinių paslaugų skyrimo), juos teikia Socialinės rūpybos skyriui dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo pratęsimo.
83. Socialinių paslaugų įstaiga, teikianti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas sudaro sąlygas paslaugų gavėjui laikinai savo noru išvykti iš socialinės globos namų svečiuotis pas globėją, rūpintoją, šeimos narius, artimuosius giminaičius ar pažįstamus švenčių dienomis, savaitgaliais ar ilgesniam laikotarpiui – iki 45 kalendorinių dienų per metus. Dėl asmeniui svarbių priežasčių asmens (globėjo, rūpintojo, šeimos narių ar artimųjų giminaičių) prašymu gali būti nustatytas ir ilgesnis laikotarpis. Socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininkas yra savivaldybė, vadovas, leidęs asmeniui išvykti iš socialinės globos namų ilgesniam laikotarpiui negu 45 kalendorinės dienos per metus, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Tokiu atveju asmeniui yra išlaikoma galimybė grįžti į socialinės globos namus tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir buvo apgyvendintas, remiantis socialinės globos namų vidaus tvarkos taisyklėse ar kituose socialinės globos namų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose nustatyta tvarka.
84. Kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje, socialinės globos paslaugos gydymo (slaugos) laikotarpiu neteikiamos neribotą laiką. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, socialinių paslaugų įstaiga atnaujina socialinės globos asmeniui teikimą.
85. Jeigu asmuo ne vėliau per 5 darbo dienas, kai pasibaigia laikotarpis, kurį socialinės globos įstaiga buvo priėmusi sprendimą leisti asmeniui laikinai išvykti iš įstaigos, nepateikia prašymo pratęsti laikino išvykimo laikotarpį dėl asmeniui svarbių priežasčių, (išskyrus 42 punkte nurodytą atvejį), socialinių paslaugų įstaiga teikia prašymą Administracijos Socialinės rūpybos skyriui organizuoti Sprendimo priėmimą nutraukti asmeniui socialinių paslaugų teikimą.
86. Socialinių paslaugų įstaiga, paslaugų gavėjui mirus, išvykus gyventi kitur, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja Administracijos Socialinės rūpybos skyrių.
87. Sprendimas dėl paslaugos sustabdymo, nutraukimo ar pratęsimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės, turinčios įtakos socialinės globos paslaugų teikimui.
88. Asmuo, kuriam teikiama socialinė globa (jo rūpintojas, globėjas), apie paslaugą gaunančio asmens (jo šeimos) pajamų ir turto pokyčius socialinių paslaugų įstaigai privalo pranešti per vieną mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Socialinių paslaugų įstaiga, gavusi informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio socialinės globos paslaugas, pajamas ir turtą, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, įvertina iš naujo asmens finansines galimybes mokėti už gaunamą socialinę globą ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia socialinių paslaugų įstaigai, teikiančiai asmeniui socialinę globą (originalą įsega į asmens bylą).
89. Ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos asmeniui teikimas socialinės globos įstaigoje registruojamas ir apskaitomas įstaigos direktoriaus nustatyta tvarka, paskirtiems atsakingiems darbuotojams užpildant įstaigos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentus.
90. Socialinių paslaugų įstaiga atsako už teikiamos ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugos atitikimą socialinės globos normoms, tvirtinamoms teisės.
VII. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS SOCIALINĖS
RIZIKOS ŠEIMAI, SOCIALINĖS RIZIKOS VAIKUI, LIKUSIAM BE TĖVŲ GLOBOS
VAIKUI
92. Vaiko globos (rūpybos) nustatymas ir priežiūra organizuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, socialinės globos teikimas – Socialinių paslaugų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.
93. Vaiko teisių apsaugos skyriaus teikimu vaiko globa (rūpyba) skubiai ar planuotai nustatoma socialinės globos įstaigoje, parinktoje bendradarbiaujant su Socialinės rūpybos skyriumi.
94. Administracijos direktoriaus įsakymu šeimą įrašius į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą, Vaiko teisių apsaugos skyrius apie tai informuoja šeimą, Socialinės rūpybos skyrių ir kreipiasi į Tarnybą dėl socialinių paslaugų poreikio šeimai ir vaikui nustatymo.
95. Tarnyba organizuoja socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikio vertinimą. Socialinių paslaugų poreikio vertinimas atliekamas teisės aktų nustatyta tvarka.
96. Vertindami socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikį Tarnybos socialiniai darbuotojai visą reikiamą informaciją renka pokalbio su vaiku ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais) metu ir pagal gautas kitų specialistų išvadas ar gautus dokumentus (Vaiko teisių apsaugos skyriaus, sveikatos priežiūros įstaigos, švietimo įstaigos, policijos ir kt.).
97. Tarnyba, rinkdama informaciją socialinių paslaugų poreikio įvertinimui, privalo kreiptis į institucijas, kurios gali pateikti informaciją, susijusią su socialinių paslaugų poreikio socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui nustatymu.
98. Atlikus socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir surinkus dokumentus, būtinus socialinių paslaugų skyrimui, Tarnyba kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl paslaugų skyrimo sprendimo priėmimo ir pateikia:
98.1. asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą (užpildytą formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro);
98.2. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl šeimos įrašymo į socialinės rizikos šeimų apskaitą kopiją;
98.3. socialinės rizikos vaiko socialinės globos poreikio vertinimą (užpildytą formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro, kai nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros vaikui nepakanka);
98.4. teismo sprendimo dėl vaiko laikinos ar nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo kopiją (jeigu nustatyta globa ar rūpyba);
99. Jeigu per teisės aktuose nustatytą laikotarpį Tarnyba negali pateikti dokumentų, būtinų socialinei paslaugai socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui, skirti, informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių apie priežastis, dėl kurių negali surinkti informacijos, reikalingos socialinėms paslaugoms skirti. Siekiant užtikrinti socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui, Vaiko teisių apsaugos skyrius išnagrinėjęs Tarnybos pateiktą informaciją, teikia išvadą Komisijai dėl socialinių paslaugų skyrimo ir organizavimo, nesant visų socialinės priežiūros paslaugai socialinės rizikos šeimai skirti būtinų dokumentų.
100. Sprendimą dėl socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimai skyrimo priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, Sprendimo originalą sega į asmens bylą, Sprendimo kopiją išsiunčia Tarnybai ir Vaiko teisių apsaugos skyriui.
102. Tarnyba, gavusi Sprendimo kopiją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo gavimo, socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimai teikimą įformina Tarnybos direktoriaus įsakymu.
103. Tarnyba sudaro individualaus darbo su socialinės rizikos šeima planą, fiksuoja ir vertina darbo su socialinės rizikos šeima eigą, ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių apie esamą situaciją šeimoje bei pokyčius socialinės rizikos šeimoje. Esant būtinybei, Vaiko teisių apsaugos skyrius raštu kreipiasi į Tarnybą dėl papildomos informacijos apie socialinės rizikos šeimą gavimo.
104. Tarnyba, nustačiusi, kad socialinės rizikos šeimos nariai nėra motyvuoti keisti padėtį šeimoje ir joje nepastebimi socialinės situacijos gerėjimo požymiai, teikia Vaiko teisių apsaugos skyriui pasiūlymą dėl vaiko paėmimo iš šeimos ir laikinosios globos nustatymo tikslingumo.
105. Tarnyba, įvertinusi ir nustačiusi, kad darbo su socialinės rizikos šeima tikslai ir uždaviniai pasiekti, teikia Vaiko teisių apsaugos skyriui pasiūlymą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.
106. Vaiko teisių apsaugos skyrius, gavęs pasiūlymą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos:
106.1. apsilanko šeimoje, įvertina situaciją ir priima sprendimą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos;
107. Šeima iš socialinės rizikos šeimų apskaitos išbraukiama Administracijos direktoriaus įsakymu Vaiko teisių apsaugos skyriaus teikimu.
108. Administracijos direktoriaus įsakymu šeimą išbraukus iš socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos, socialinės priežiūros teikimas socialinės rizikos šeimai nutraukiamas. Sprendimą dėl socialinės priežiūros nutraukimo priima Komisija, gavusi Administracijos direktoriaus įsakymą. Sprendimas dėl socialinės priežiūros nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės, turinčios įtakos socialinių paslaugų teikimo nutraukimui.
VIII. ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
FINANSAVIMAS
110. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, atliekantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, teisės aktų nustatyta tvarka.
111. Administracijos Socialinės rūpybos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ar turtui.
112. Socialinė globa (neviršijant patvirtintos paslaugos kainos) gali būti finansuojama iš:
112.1. asmens gaunamų pajamų ir 1 proc. jo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą (kai teikiamos ilgalaikės socialinės globos paslaugos), mokesčio;
112.2. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams (asmeniui su sunkia negalia);
113. Socialinės globos paslaugos pirmiausia apmokamos iš asmens pajamų ir 1 proc. jo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą (kai teikiamos ilgalaikės socialinės globos paslaugos), mokesčio. Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams (asmeniui su sunkia negalia) lėšos naudojamos skirtumui tarp socialinės globos kainos ir asmens mokėjimo už socialines paslaugas finansuoti. Likusi lėšų dalis paslaugos kainai dengti skiriama iš savivaldybės biudžeto lėšų.
Savivaldybė kompensuoja socialinės globos paslaugų savivaldybės gyventojams, teikiamų socialinės globos įstaigose, kurių savininkas nėra Savivaldybė, socialinės globos kainos skirtumą tarp socialinės globos kainos ir asmens mokėjimo už socialines paslaugas, neviršijant maksimalaus socialinės globos išlaidų finansavimo dydžio, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu.
IX. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES
PASLAUGAS, TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
114. Informacijai apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, kaupti, Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, atsakingas už asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymą, pildo asmens (šeimos) registracijos kortelę (4 priedas). Registracijos kortelės duomenys papildomi atsižvelgiant į asmens duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis socialinių paslaugų, registracijos kortelė papildoma.
115. Vaiko teisių apsaugos skyrius pradeda socialinės rizikos šeimos bylą, kurioje kaupia su šeima susijusią informaciją.
116. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie socialinių paslaugų teikimą asmeniui kaupiama asmens byloje.
117. Socialinių paslaugų įstaigos Savivaldybės administracijai (jos padaliniams), jų prašymu, teikia informaciją apie socialinių paslaugų teikimo organizavimą ir teikimą socialinių paslaugų įstaigoje.
118. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) pagal suteiktą prieigos teisių lygmenį registruoja:
118.1. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, – duomenis apie paskirtas socialines paslaugas;
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
119. Paslaugų gavėjų asmens bylos Socialinės rūpybos skyriuje, Vaiko teisių apsaugos skyriuje ir socialinių paslaugų įstaigose formuojamos, tvarkomos, saugomos ir naikinamos, vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir įstaigų patvirtintais dokumentacijos planais.
120. Visa informacija apie asmenį (gaunamas paslaugas, sveikatos stovį, gyvenimo sąlygas, gaunamas išmokas ir kt.), kuri sužinoma skiriant ir teikiant asmeniui socialines paslaugas, laikoma konfidencialia. Už asmens duomenų saugumą Savivaldybės administracijos ir socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo
administravimo procedūrų tvarkos aprašo
1 priedas
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
SOCIALINĖS RŪPYBOS SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ SOCIALINES
PASLAUGAS ĮVERTINIMAS
20 m. d. Nr.
1. Finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinamo asmens duomenys:
Vardas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas |
|
2. Finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo pagrindas:
20 – – _____________________________prašymas-paraiška socialinėms paslaugoms gauti.
(asmens vardas, pavardė)
Eil. Nr. |
Pajamų rūšių pavadinimas
|
20 m. ___________ mėn. pajamos, Lt |
______ % gaunamų pajamų dalis, Lt |
|
1. |
Su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas |
|
|
|
2. |
Individualios įmonės savininko ar tikrosios ūkinės bendrijos ir komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno |
|
|
|
3. |
Individualios veiklos pajamos |
|
|
|
4. |
Autorinis atlyginimas |
|
|
|
5. |
Išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 hektaro |
|
|
|
6. |
Pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos |
|
|
|
7. |
Valstybinės šalpos išmokos, mokamos pagal Valstybinių šalpos išmokų įstatymą |
|
|
|
8. |
Ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, statutiniams valstybės tarnautojams mokamos išmokos ligos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) atveju |
|
|
|
9. |
Nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Nedarbo socialinio draudimo įstatymą |
|
|
|
10. |
Palūkanos |
|
|
|
11. |
Dividendai |
|
|
|
12. |
Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą |
|
|
|
13. |
Vaiko išlaikymo lėšos, mokamos pagal Vaikų išlaikymo fondo įstatymą |
|
|
|
14. |
Turto nuomos pajamos |
|
|
|
15. |
Netekto darbingumo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą ar Žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga laikinąjį įstatymą |
|
|
|
16. |
Žalos atlyginimo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą |
|
|
|
17. |
Stipendija, išskyrus socialinę stipendiją |
|
|
|
18. |
Transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė socialinė globa) |
|
|
|
19. |
Išmoka vaikui, mokama pagal Išmokų vaikams įstatymą |
|
|
|
20. |
Kitos neišvardintos pajamos |
|
|
|
21. |
Šeimos vidutinės mėnesio pajamos: |
|
|
|
22. |
Vidutinės mėnesio pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui: |
|
|
|
Asmens turtas |
Turto vertė (Lt) |
Statiniai, įskaitant nebaigtus statyti |
|
Privalomos registruoti transporto priemonės |
|
Privaloma registruoti žemės ūkio technika |
|
Žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) |
|
Akcijos, obligacijos, vekseliai ir kiti vertybiniai popieriai |
|
Piniginės lėšos |
|
Viso turto vertė |
|
Turto vertės mokesčio apskaičiavimas:
1. Asmens gyvenamosios vietos vidutinė nekilnojamo turto (būsto) rinkos vertė. Lt/m2 – Lt.
2. Turto vertės normatyvas (1 punktas x 12 m2) – Lt.
3. Turto vertė, nuo kurios skaičiuojamas mokestis (viso turto vertė – 2 punktas) – Lt.
4. 1 % turto vertės, viršijančios nustatytą normatyvą, paslaugos kainos asmeniui dalis per mėnesį (3 punktas x 1%) – Lt.
Pastabos:________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas įvertino:
____________ ___________ _______________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo
procedūrų tvarkos aprašo
2 priedas
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
SOCIALINĖS RŪPYBOS SKYRIUS
SIUNTIMAS
Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ
20 m. d. Nr.
Palanga
Vadovaujantis Socialinių paslaugų skyrimo komisijos 20______ m. ______________________ d. sprendimu Nr. ________________, socialinei globai į
_________________________________________________________________________________________________________________________________
(socialinės globos įstaigos pavadinimas)
siunčiama (-as)
_________________________________________________________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, gimimo data)
Siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo dienos.
Vedėjas ______________ ______________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo
procedūrų tvarkos aprašo
3 priedas
________________________________________________________________________________
(socialinės globos įstaigos pavadinimas)
PRANEŠIMAS
APIE PRIĖMIMĄ Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ
20 m. d. Nr.
Pranešame, kad pagal Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus 20________ m. ______________________d. siuntimą Nr. _______
į__________________________________________________________________________________________________________________________________________
(socialinės globos įstaigos pavadinimas)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
(asmens vardas, pavardė, gimimo data)
atvyko 20________m. __________________________ d.
Vadovas _________________ ________________________
(parašas) (įstaigos vadovo vardas, pavardė)
Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo
procedūrų tvarkos aprašo
4 priedas
SOCIALINES PASLAUGAS GAUNANČIO ASMENS (ŠEIMOS) REGISTRACIJOS
KORTELĖ
20 m. d. Nr.
VARDAS _______________________________________________________________________
PAVARDĖ______________________________________________________________________
Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas Telefono Nr.
|
Faktinės gyvenamosios vietos adresas
|
Bendravimo kalba
o Lietuvių
o Kita_____________________
Veiklos pobūdis
o Dirbantis __________________________________________________________________
o Auginantis vaikus namuose ___________________________________________________
o Moksleivis (studentas) _______________________________________________________
o Slaugantis kitą asmenį _______________________________________________________
o Nedirbantis, iš jų:
o Darbingas įsiregistravęs darbo biržoje _____________________________________
o Darbingas ir neįsiregistravęs darbo biržoje _________________________________
o Valstybės išlaikomas asmuo (privalomoje karo tarnyboje, įkalinimo vietoje) _______
____________________________________________________________________
o Kitos priežastys _______________________________________________________
Asmens socialinė grupė
o Vaikas, likęs be tėvų globos ___________________________________________________
o Socialinės rizikos vaikas ______________________________________________________
o Vaikas su negalia ___________________________________________________________
o Senyvo amžiaus asmuo ______________________________________________________
o Senyvo amžiaus asmuo, kuriam nustatyti specialieji poreikiai ________________________
o Suaugęs asmuo su negalia ____________________________________________________
o Socialinės rizikos suaugęs asmuo _______________________________________________
o Socialinės rizikos šeima ______________________________________________________
o Kita ______________________________________________________________________
Pajamų šaltinis
o Pajamos iš darbo (darbo užmokestis, pajamos iš žemės ūkio, pajamos iš verslo)
o Pensija
o Socialinės ir kitos pašalpos
o Kita ______________________________________________________________________
Socialiniai ryšiai
o Gyvena vienas
o Gyvena su šeima
o Kita ______________________________________________________________________
Kartu gyvenantys šeimos nariai gauna socialines paslaugas
o Taip
o Ne
Socialines paslaugas gauna arba yra gavę kartu gyvenantys šeimos nariai:
Eil. Nr. |
Paslaugos pavadinimas |
Kortelę pildančio darbuotojo vardas, pavardė, parašas, pildymo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens (šeimos) pageidaujamos gauti socialinės paslaugos:
Prašymo-paraiškos |
Asmens pageidaujamos gauti socialinės paslaugos pavadinimas |
Kortelę pildančio darbuotojo vardas, pavardė, parašas, pildymo data |
|
data |
registracijos Nr. |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Informacija apie socialinių paslaugų poreikio nustatymą ir socialinių paslaugų skyrimą
Socialinė paslauga, kuriai nustatytas poreikis |
Socialinės paslaugos poreikio nustatymo data |
Skirtos socialinės paslaugos pavadinimas |
Paslaugos skyrimo terminas |
Paslaugos teikėjas
|
Kortelę pildančio darbuotojo vardas, pavardė, parašas, pildymo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pakeitimai:
1.
Palangos miesto savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. A1-854, 2013-08-30, paskelbta TAR 2013-08-30, i. k. 2013-02501
Dėl Direktoriaus 2013 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. A1-538 pakeitimo