Suvestinė redakcija nuo 2020-04-21 iki 2021-07-12

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2011-09-12, i. k. 2011-01361

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIDAUS DARBO TVARKOS taisyklių TVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 12 d. Nr. A1-814

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2003, Nr. 104-4636; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2, 3 punktais, Palangos miesto savivaldybės administracijos veiklos nuostatų, patvirtintų Palangos miesto savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 13 d. sprendimo Nr. T2-211 1 punktu, 11, 12, 16 punktais,

t v i r t i n u  Palangos miesto savivaldybės administracijos vidaus darbo tvarkos taisykles (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                 Akvilė Kilijonienė

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus  2011 m. rugsėjo 12 d.

įsakymu Nr. A1-814

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS vidaus DARBO tvarkos TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palangos miesto savivaldybės administracijos vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau  – Taisyklės) nustato Palangos miesto savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) vidaus darbo tvarką, kurios tikslas – daryti įtaką Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis bei gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, ir atliekančių vidaus administravimą (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), elgesiui, kad gerėtų jų ir visuomenės santykiai, didinti visuomenės pasitikėjimą Administracijos valstybės tarnautojais ir darbuotojais.

2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas), Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) (toliau – Darbo kodeksas), Pavyzdinėmis valstybės institucijų ir įstaigų vidaus tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 200 (Žin., 2006, Nr. 27-888), ir kitais teisės aktais.

3. Šių Tvarkos taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek Administracijos vidaus darbo tvarkos nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

II. DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

4. Administracijos darbo laikas nustatomas nuo 8.00 val. iki 17.00 val., pertrauka pailsėti ir pavalgyti – nuo 12.00 val. iki 12.45 val.

5. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laikas nustatomas vadovaujantis Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990 (Žin., 2003, Nr. 79-3593) ir Administracijos direktoriaus įsakymų nustatyta tvarka.

6. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų poilsio laikas nustatomas vadovaujantis Darbo kodeksu, Valstybės tarnybos įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990.

7. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, palikdami tarnybos ar darbo (toliau – darbas) patalpas darbo tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę.

Darbo dienos (pamainos) metu valstybės tarnautojo ar darbuotojo prašymu ir tiesioginio vadovo, jo laikinai nesant – jį pavaduojančio valstybės tarnautojo sutikimu valstybės tarnautojui ar darbuotojui gali būti suteikiamas nemokamas laisvas laikas jo asmeniniams poreikiams tenkinti. Šalys gali susitarti dėl darbo laiko perkėlimo į kitą darbo dieną (pamainą), nepažeidžiant maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko reikalavimų. Tiesioginis vadovas informuoja pareiškėją apie savo sprendimą, o pareiškėjo prašymas su vadovo rašytiniu pritarimu (viza ant prašymo arba atspausdintas elektroninis laiškas, nukopijuota telefono žinutė) perduodamas asmeniui, tvarkančiam valstybės tarnautojo ar darbuotojo darbo laiko apskaitą. Nemokamo laisvo laiko trukmė nurodoma minučių tikslumu darbo laiko apskaitos žiniaraščio 13 skiltyje.

Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, norintys neatvykti į darbą visą darbo dieną ir ilgiau, bet ne daugiau kaip 3 mėnesius, Administracijos direktoriui turi pateikti su tiesioginiu vadovu suderintą prašymą dėl nemokamų atostogų suteikimo. Nemokamos atostogos suteikiamos Administracijos direktoriaus įsakymu.

Valstybės tarnautojams yra garantuojama einamos pareigos ir nustatytas darbo užmokestis, kai valstybės tarnautojai, gavę tiesioginio vadovo rašytinį (įskaitant gautą elektroninių ryšių priemonėmis) sutikimą, yra išvykę į sveikatos priežiūros įstaigą ir valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą, – iki 2 darbo dienų per mėnesį. Valstybės tarnautojas dėl leidimo darbo laiku išvykti į sveikatos priežiūros įstaigą ir valstybės ar savivaldybės instituciją iš anksto turi kreiptis į vadovą tiesiogiai, o nesant galimybės – elektroninių ryšių priemonėmis, nurodydamas išvykimo datą, laiką, tikslą, konkrečią sveikatos priežiūros įstaigą, valstybės ar savivaldybės instituciją. Tiesioginio vadovo sutikimas įteisinamas ir valstybės tarnautojo išvykimas apskaitomas užpildant atitinkamas žurnalo skiltis (Taisyklių 7.1 papunktis), parašais patvirtinamas leidimas išvykti ir susipažinimas su leidimu. Nesant galimybės žurnale pasirašyti iš karto, tai galima atlikti atvykus į darbo vietą ir kitu laiku. Jeigu tiesioginis vadovas neleidžia valstybės tarnautojui išvykti, tarnautojas apie tai informuojamas tokiu pat būdu, kaip ir buvo prašoma. Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriui tiesiogiai pavaldžių valstybės tarnautojų išvykimų žurnalą pildo Bendrojo skyriaus priimamojo sekretorius, aptarnaujantis Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorių, kitų valstybės tarnautojų – jų tiesioginiai vadovai.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-567, 2019-05-07, paskelbta TAR 2019-05-09, i. k. 2019-07464

Nr. A1-1276, 2019-09-20, paskelbta TAR 2019-10-03, i. k. 2019-15742

 

7.1.

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IŠVYKIMŲ Į SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGĄ iR VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJĄ AR ĮSTAIGĄ APSKAITOS ŽURNALAS

 

Eil. Nr.

Valstybės tarnautojo vardas ir pavardė

Išvykimo

Išvykimo tikslas ir sveikatos priežiūros įstaiga ar valstybės arba savivaldybės institucija

Parašai

data

valandos (nuo iki)

tiesioginio vadovo

valstybės tarnautojo“

 

 

 

 

 

 

 

 

Papildyta papunkčiu:

Nr. A1-1276, 2019-09-20, paskelbta TAR 2019-10-03, i. k. 2019-15742

 

8. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą, jo laikinai nesant – jį pavaduojantį valstybės tarnautoją ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, už juos tai gali padaryti kiti asmenys.

 

III. BENDRIEJI ADMINISTRACIJOS VIDAUS DARBO TVARKOS REIKALAVIMAI

 

9. Įeidami į Administracijos patalpas ir išeidami iš jų Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi laikytis Administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų taisyklių.

10. Administracijos patalpose leidžiama rūkyti tik tam skirtose, specialiai parengtose ir pažymėtose vietose. Kitose darbo patalpų vietose, taip pat tarnybinėse transporto priemonėse rūkyti draudžiama.

11. Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo metu būti neblaiviems, apsvaigusiems nuo narkotinių ar toksinių medžiagų.

12. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai neturi laikyti, vartoti jokių maisto produktų ir gėrimų matomose piliečių bei kitų asmenų aptarnavimo vietose ir vartoti maisto produktų ar gėrimų piliečių bei kitų asmenų aptarnavimo metu.

13. Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, išskyrus tuos atvejus, kai teisės aktuose nustatyta kitaip.

14. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik kartu su jais.

15. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, tarnybinį transportą, elektros energiją, vandenį ir kitus materialinius  Administracijos išteklius.

16. Administracijos elektroniniais ryšiais, telekomunikacijų galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.

17. Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama leisti pašaliniams asmenims naudotis  Administracijos elektroniniais ryšiais, telekomunikacijų galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis.

18. Kompiuterių, ryšių technikos priežiūrą bei remontą ir taikomosios programinės įrangos diegimą atlieka tik už tai atsakingas  Administracijos padalinys, valstybės tarnautojas ar darbuotojas arba kitas asmuo pagal sutartis, teisės aktų nustatyta tvarka sudarytas su Administracija.

 

IV. ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJO IR DARBUOTOJO IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI

 

19. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai darbe turi būti tvarkingos išvaizdos, turi dėvėti švarius, dalykinio stiliaus drabužius.

20. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar panašioje veikloje, susijusioje su atstovavimu Administracijai, vieną darbo dieną per savaitę – penktadienį gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.

21. Jeigu Administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo apranga ir išvaizda neatitinka šios tvarkos 19 punkto reikalavimų,  Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo turi įpareigoti valstybės tarnautoją ar darbuotoją ateityje atrodyti tinkamai.

 

V. ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJO IR DARBUOTOJO ELGESIO REIKALAVIMAI

 

22.  Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja Administraciją.

23. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo darbe turi vadovautis pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo ir nešališkumo, nesavanaudiškumo, dorovinio principingumo ir padorumo, atsakomybės, skaidrumo ir viešumo, pavyzdingumo, tarnavimo visuomenės interesams ir nepiktnaudžiavimo pareigomis, sąžiningumo principais. Tarnauti žmonėms geranoriškai ir pakančiai, nepaisant jų asmens savybių, rasės, tautybės, religijos, turtinės ar visuomeninės padėties.

24. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarpusavio santykiai turi būti grindžiami sąžiningumu ir mandagumu.

25. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi padėti vieni kitiems profesinėje veikloje, keistis patirtimi ir žiniomis, taip pat turi vengti asmeninio įžeidinėjimo, orumo žeminimo, kito valstybės tarnautojo ir darbuotojo darbo menkinimo, apkalbų, šmeižto apie kolegas skleidimo, reputacijos menkinimo, neigiamų emocijų demonstravimo.

26. Administracijos patalpose (darbo vietose) turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi pagarbiai bendrauti vieni su kitais bei su interesantais.

27. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.

28. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo vietose laikyti necenzūrinę, asmens garbę ir orumą žeminančio pobūdžio lektūrą.

 

VI SKYRIUS

DARBO UŽMOKESTIS, premijos IR MATERIALINĖS PAŠALPOS

 

29. Darbuotojų darbo užmokestį sudaro:

29.1. pareiginė alga (pastovioji ir kintamoji dalys arba tik pastovioji dalis, jeigu kintamoji dalis nenustatyta). Darbuotojų, išskyrus darbininkus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pareiginės algos koeficientais pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo (toliau – Įstatymas) 7 straipsnį, 2, 3 ir 4 priedus. Pareiginės algos koeficiento vienetas yra lygus pareiginės algos baziniam dydžiui, kuris tvirtinamas Įstatymo 6 straipsnyje nustatyta tvarka. Pareiginės algos pastovioji dalis apskaičiuojama atitinkamą pareiginės algos koeficientą dauginant iš pareiginės algos bazinio dydžio;

29.2. priemokos;

29.3. mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą, budėjimą ir darbą, esant nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų;

29.4. premijos;

29.5. Darbuotojų, dirbančių papildomą darbą, darbo užmokestis nustatomas Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

30. Administracijos darbuotojų pareiginės algos pastovioji dalis:

30.1. pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų dydžius nustato Administracijos direktorius;

30.2. Administracijos struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal Įstatymo 2 priedą, atsižvelgiant į pareigybės lygį, vadovaujamo darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo vadovaujama įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms ir (ar) jų padaliniams, profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas darbas, analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbui, arba vykdytos funkcijos, analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms, kitus Taisyklių 30.3 papunktyje nustatytus kriterijus. Darbuotojui nustatomas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydis pagal leistinas koeficientų ribas, nustatytas Įstatymo 3 ir 4 prieduose, atsižvelgiant į pareigybės lygį ir profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbui, arba vykdytos funkcijos, analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms, kitus Taisyklių 30.3 papunktyje nustatytus kriterijus. Darbininkų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma minimaliosios mėnesinės algos dydžio;

30.3. Administracijos direktoriaus nuožiūra ar darbuotojo tiesioginio vadovo siūlymu pastoviosios dalies koeficientas gali būti didinamas iki maksimalaus leistino koeficiento, kuris laikomas 100 procentų, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

30.3.1. veiklos sudėtingumas (įvairiapusiška, sudėtinga veikla, darbuotojui nustatytos įvairių sričių funkcijos, dažnai reglamentuojamos skirtingais teisės aktais, darbuotojo veikla nuolat susijusi su plačios apimties informacijos analize, dokumentų rengimu, aiškinimu ar išvadų teikimu, apskaitos tvarkymu ar atsiskaitymų kontrole, biudžeto vykdymu ir finansinių ataskaitų sudarymu, Europos Sąjungos struktūrinių fondų priemonių planavimu ar administravimu, administracinių nusižengimų fiksavimu ir nagrinėjimu, informacinių sistemų priežiūra, duomenų apsauga) – iki 30 procentų;

30.3.2. darbo krūvis (nuo mažo iki didelio) – iki 25 procentų;

30.3.3. atsakomybės lygis (darbuotojo veikla turi įtakos teikiant paslaugas gyventojams ar didelei asmenų grupei, darbuotojo klaidos gali sukelti ženklias pasekmes, nuostolius) – iki 20 procentų;

30.3.4. papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms žinių turėjimas, kūrybiškumas – iki 15 procentų;

30.3.5. bendravimas su interesantais (tiesioginis kontaktas teikiant informaciją ir konsultacijas, sprendžiant konfliktus, formuojant įstaigos gerą įvaizdį) – iki 10 procentų;

30.4. A1 lygio pareigybių pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 20 procentų, socialinių paslaugų srities darbuotojams Įstatymo 2, 3 ir 4 prieduose nustatyti minimalieji pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 20 procentų;

30.5. nustatant pareiginės algos pastoviąją dalį, papildomai įvertinamas nacionalinių, valstybinių ir savivaldybių kultūros ir meno įstaigų aukščiausiojo profesinio meninio lygio kultūros ir meno darbuotojų nacionaliniu ir tarptautiniu mastu įgytas pripažinimas, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas atskirų profesijų atstovų trūkumas Lietuvos Respublikos darbo rinkoje, trenerių ar darbuotojų aukšta kvalifikacinė kategorija, nustatyta pagal tam tikrai darbuotojų grupei keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Šiais atvejais Įstatymo 2, 3, 4 ir 5 prieduose nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 100 procentų. Socialinių paslaugų srities darbuotojo pareiginės algos pastovioji dalis didinama atsižvelgiant į socialinių paslaugų srities darbuotojo turimą kvalifikacinę kategoriją: už pirmą (žemiausią) kvalifikacinę kategoriją – 10 procentų, už antrą (aukštesnę) – 15 procentų, už trečią (aukščiausią) – 25 procentais. Socialinių paslaugų srities darbuotojams, neturintiems kvalifikacinės kategorijos, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 10 procentų;

30.6. pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento padidinimas Taisyklių 30.4–30.5 papunkčiuose nustatytais pagrindais negali viršyti 100 procentų Įstatymo 2, 3, 4 prieduose nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydžio;

30.7. darbuotojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas iš naujo pasikeitus pareigybės lygiui ir profesinio darbo patirčiai;

30.8. darbuotojas motyvuotą prašymą dėl jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento nustatymo ar pakeitimo pagal Taisyklių 30.2, 30.5 ir 30.7 papunkčiuose nurodytus atvejus kartu su profesinio darbo patirtį įrodančiais dokumentais pateikia Administracijos direktoriui. Darbuotojams, nepateikusiems vadovaujamo darbo, profesinio darbo patirtį ar kitas aplinkybes įrodančių dokumentų, nustatant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, vertinama vadovaujamo darbo, profesinio darbo patirtis, įgyta Administracijoje;

30.9. darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų dydžius pagal Taisyklių 30.2–30.5 papunkčiuose nurodytus atvejus darbuotojo tiesioginis vadovas peržiūri vieną kartą per metus ir prireikus juos pakeisti teikia siūlymą Administracijos direktoriui;

30.10. naujai nustatytas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas pradedamas taikyti nuo kito mėnesio 1 dienos;

30.11. darbuotojo pareiginės algos pastovioji dalis sulygstama darbo sutartyje.

31. Darbuotojų pareiginės algos kintamoji dalis:

31.1. darbuotojų pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal darbuotojui nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius bei gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, išskyrus Taisyklių 31.3 papunktyje nurodytą atvejį;

31.2. pareiginės algos kintamoji dalis, atsižvelgiant į praėjusių metų veiklos vertinimą, nustatoma iki kito biudžetinės įstaigos darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo pagal Taisyklių 42 punkte nustatytus dydžius ir gali siekti iki 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies (įskaitant ir pareiginės algos pastoviąją dalį, padidintą pagal Įstatymo 7 straipsnio 6, 7 ir 8 dalis);

31.3. be darbuotojo tiesioginio vadovo siūlymo darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis gali būti nustatyta priėmimo į darbą metu, taip pat darbuotojui grįžus iš vaiko priežiūros atostogų, atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, tačiau ji negali būti didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir negali būti mokama ilgiau kaip iki to darbuotojo kito kasmetinio veiklos vertinimo;

31.4. perkėlus darbuotoją į kitas pareigas Administracijoje, pareiginės algos kintamosios dalies procentinis dydis, nustatytas už praėjusių metų veiklos vertinimą, išlieka iki darbuotojo kito kasmetinio veiklos vertinimo;

31.5. konkrečius darbuotojų pareiginės algos kintamosios dalies dydžius nustato Administracijos direktorius.

32. Priemokos:

32.1. priemokos už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, bet neviršijama nustatyta darbo laiko trukmė, už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito darbuotojo funkcijas ar už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme ir suformuluotų raštu, vykdymą gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio;

32.2. darbuotojo tiesioginis vadovas Administracijos direktoriui pasiūlymą dėl priemokos darbuotojui nustatymo pateikia raštu, kuriame turi būti nurodytas siūlomos priemokos dydis, jos mokėjimo laikotarpis, faktinės aplinkybės – dėl ko atsiradęs darbuotojo papildomas darbo krūvis ar darbų mastas, konkrečios pavestinos papildomos pareigos ar užduotys bei darbuotojo sutikimas;

32.3. priemokų ir pareiginės algos kintamosios dalies suma negali viršyti 60 procentų nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio;

32.4. konkretų priemokos dydį, nurodydamas, už ką, ir jos mokėjimo laikotarpį nustato Administracijos direktorius;

32.5. darbuotojo tiesioginis vadovas privalo tikrinti pavedimo vykdymą ir pasikeitus faktinėms aplinkybėms ar darbuotojui nebevykdant pavedimo Administracijos direktoriui pateikti pasiūlymą raštu dėl priemokos sumažinimo ar mokėjimo nutraukimo.

33. Už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą, budėjimą ir darbą, esant nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų, darbuotojams mokama arba kompensuojama Lietuvos Respublikos darbo kodekso 144 straipsnio 1–5 dalyse nustatyta tvarka ir nurodytais minimaliais dydžiais.

34. Premijos:

34.1. darbuotojams ne daugiau kaip vieną kartą per kalendorinius metus Administracijos direktorius savo nuožiūra ar atsižvelgdamas į darbuotojų tiesioginių vadovų siūlymus raštu gali skirti premijas (procentais nuo pareiginės algos pastoviosios dalies), kurios negali viršyti darbuotojui nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio:

34.1.1. atlikus vienkartines Administracijos veiklai ypač svarbias užduotis;

34.1.2. labai gerai įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą;

34.1.3. įgijus teisę gauti socialinio draudimo senatvės pensiją ir darbuotojo iniciatyva nutraukus darbo sutartį;

34.2. premijos skiriamos neviršijant Administracijai darbo užmokesčiui skirtų lėšų;

34.3. premija negali būti skiriama darbuotojui, per paskutinius 12 mėnesių padariusiam darbo pareigų pažeidimą.

35. Materialinės pašalpos:

35.1. darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, artimųjų giminaičių, sutuoktinio, partnerio, sugyventinio, jo tėvų, vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių) ir seserų (įseserių), taip pat išlaikytinių, kurių globėjais ar rūpintojais įstatymų nustatyta tvarka yra paskirti darbuotojai, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra pateikti šių darbuotojų rašytiniai prašymai ir atitinkamą aplinkybę patvirtinantys dokumentai, gali būti skiriama iki 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa iš Administracijai skirtų lėšų;

35.2. mirus darbuotojui, jo šeimos nariams iš Administracijai skirtų lėšų gali būti išmokama iki 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa, jeigu pateiktas jo šeimos narių rašytinis prašymas ir mirties faktą patvirtinantys dokumentai;

35.3. materialinę pašalpą darbuotojams ar jų šeimos nariams skiria Administracijos direktorius.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-449, 2020-04-06, paskelbta TAR 2020-04-20, i. k. 2020-08167

 

VII SKYRIUS

darbuotojų KASMETINĖS VEIKLOS VERTINIMAS

 

36. Darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo tikslas – įvertinti darbuotojų, išskyrus darbininkus, praėjusių kalendorinių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų įvertinimo rodiklius ir gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Darbuotojų praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. balandžio 5 nutarimu Nr. 254 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2020 m. sausio 8 d. nutarimo Nr. 7 redakcija) (toliau – Veiklos vertinimo tvarkos aprašas).

37. Metinės veiklos užduotys, susijusios su darbuotojo funkcijomis, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai darbuotojui turi būti nustatyti kiekvienais metais iki sausio 31 dienos, o einamaisiais metais priimtam biudžetinės įstaigos darbuotojui ar grįžusiam iš atostogų vaikui prižiūrėti – per vieną mėnesį nuo priėmimo ar grįžimo į pareigas dienos. Jeigu, priėmus į pareigas darbuotojus, iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos lieka mažiau kaip 6 mėnesiai, jiems metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamiesiems kalendoriniams metams gali būti nenustatomi. Metines veiklos užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius darbuotojams nustato ir kasmetinį veiklos vertinimą atlieka tiesioginis jų vadovas.

38. Darbuotojams nustatytos užduotys turi būti aiškios, įvykdomos, turėti nustatytą įvykdymo terminą. Siektinų rezultatų vertinimo rodikliai turi būti aiškūs, leidžiantys įvertinti, ar pasiektas konkretus rezultatas. Riziką, kuriai esant darbuotojų, metinės veiklos užduotys gali būti neįvykdytos, vadovas nustato, įvertinęs nuo darbuotojo nepriklausančias aplinkybes.

39. Darbuotojo veiklos vertinimo procedūra atliekama Veiklos vertinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, ją sudaro:

39.1. darbuotojo veiklos nagrinėjimas;

39.2. darbuotojo veiklos įvertinimas;

39.3. veiklos vertinimo išvados surašymas.

40. Darbuotojų metinė veikla gali būti įvertinama:

40.1. labai gerai;

40.2. gerai;

40.3. patenkinamai;

40.4. nepatenkinamai.

41. Darbuotojų veikla įvertinama kiekvienais metais iki sausio 31 dienos, jeigu darbuotojas ne trumpiau kaip 6 mėnesius per praėjusius kalendorinius metus ėjo pareigas toje biudžetinėje įstaigoje ir tais atvejais, kai biudžetinės įstaigos darbuotojui metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai buvo nustatyti likus mažiau kaip 6 mėnesiams iki kalendorinių metų pabaigos.

42. Darbuotojo tiesioginis vadovas, kartu su Palangos miesto savivaldybės administracijos darbuotojų profesine sąjunga įvertinęs darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą:

42.1. labai gerai, – teikia vertinimo išvadą Administracijos direktoriui su siūlymu nustatyti iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo pareiginės algos kintamosios dalies dydį, ne mažesnį kaip 15 procentų ir ne didesnį kaip 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies (įskaitant ir pareiginės algos pastoviąją dalį, padidintą pagal šio Įstatymo 7 straipsnio 6, 7 ir 8 dalis), ir gali siūlyti skirti premiją, kuri negali viršyti darbuotojui nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio;

42.2. gerai, – teikia vertinimo išvadą Administracijos direktoriui su siūlymu nustatyti iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo pareiginės algos kintamosios dalies dydį, ne mažesnį kaip 5 procentai pareiginės algos ir ne didesnį kaip 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies (įskaitant ir pareiginės algos pastoviąją dalį, padidintą pagal šio Įstatymo 7 straipsnio 6, 7 ir 8 dalis);

42.3. patenkinamai, – teikia vertinimo išvadą Administracijos direktoriui su siūlymu nenustatyti pareiginės algos kintamosios dalies dydžio;

42.4. nepatenkinamai, – teikia vertinimo išvadą Administracijos direktoriui su siūlymu iki kito kasmetinio veiklos vertinimo nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu Įstatymo 2, 3, 4 prieduose tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį, profesinę darbo patirtį numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, ir gali siūlyti sudaryti su darbuotoju rezultatų gerinimo planą (pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo planą įvertinus nepatenkinamai, su darbuotoju gali būti nutraukiama darbo sutartis pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą.

43. Administracijos direktorius, gavęs iš tiesioginių vadovų darbuotojų įvertinimą, per 10 darbo dienų priima motyvuotą sprendimą pritarti arba nepritarti darbuotojo tiesioginio vadovo siūlymams dėl Įstatymo 14 straipsnio 10 dalyje (Taisyklių 42 punkte) numatytų nuostatų įgyvendinimo. Šis sprendimas galioja iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo. Priėmus sprendimą pritarti motyvuotam siūlymui, šis siūlymas įgyvendinamas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo sprendimo priėmimo dienos ir galioja iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo.

44. Darbuotojas priimtus sprendimus dėl jo kasmetinio veiklos vertinimo turi teisę skųsti darbo ginčams nagrinėti nustatyta tvarka, t. y. į Klaipėdos darbo ginčų komisiją (Taikos pr. 28, 91220 Klaipėda) su prašymu išnagrinėti darbo ginčą dėl teisės privalo kreiptis per tris mėnesius nuo Administracijos direktoriaus įsakymo dėl Taisyklių 43 punkte nurodyto sprendimo priėmimo.

45. Jeigu dėl darbuotojo laikinojo nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar kitų svarbių priežasčių praleidžiami Taisyklių 37 ir 41 punktuose nurodyti terminai, darbuotojo veikla įvertinama per 5 darbo dienas nuo šių priežasčių išnykimo dienos.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-449, 2020-04-06, paskelbta TAR 2020-04-20, i. k. 2020-08167

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. A1-1472, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-11-06, i. k. 2017-17511

 

46. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo laikytis šių Taisyklų nuostatų.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. A1-1472, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-11-06, i. k. 2017-17511

 

47. Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, pažeidusiems šių Taisyklių nuostatas, taikoma atitinkamai Valstybės tarnybos įstatymo ir Darbo kodekso nustatyta tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. A1-1472, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-11-06, i. k. 2017-17511

 

_____________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Palangos miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A1-1472, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-11-06, i. k. 2017-17511

Dėl Direktoriaus 2011 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. A1-814 pakeitimo

 

2.

Palangos miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A1-567, 2019-05-07, paskelbta TAR 2019-05-09, i. k. 2019-07464

Dėl Direktoriaus 2011 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. A1-814 pakeitimo

 

3.

Palangos miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A1-1276, 2019-09-20, paskelbta TAR 2019-10-03, i. k. 2019-15742

Dėl Direktoriaus 2011 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. A1-814 pakeitimo

 

4.

Palangos miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A1-449, 2020-04-06, paskelbta TAR 2020-04-20, i. k. 2020-08167

Dėl Direktoriaus 2011 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. A1-814 pakeitimo