Suvestinė redakcija nuo 2015-04-01 iki 2016-12-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-11-28, i. k. 2013-03305

 

Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. lapkričio 28 d. Nr. TS-278

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484) 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 12 ir 13 straipsniais, Atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2012, Nr. 50-2445) 25 ir 30 straipsniu Kupiškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2014 m. sausio 1 d.

3. Pripažinti netekusiais galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimus:

3.1. 2009 m. gegužės 28 d. sprendimą Nr. TS-147 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš gyventojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“;

3.2. 2009 m. spalio 29 d. sprendimą Nr. TS-274 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. TS-147 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš gyventojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

4. Paskelbti apie priimtą sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Jonas Jarutis


PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. TS-278

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – vietinė rinkliava) – tai Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta privaloma įmoka už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą, galiojanti Savivaldybės teritorijoje, kurią kiekvienas atliekų turėtojas privalo sumokėti Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatuose (toliau – Nuostatai) nustatyta tvarka.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. komunalinės atliekos – buitinės (buityje susidarančios) atliekos, institucijų ir kitokios prigimties atliekos, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi yra panašios į buitines atliekas;

2.2. komunalinių atliekų tvarkymas – atliekų surinkimo, vežimo, naudojimo ir šalinimo veikla, įskaitant tokios veiklos priežiūrą bei atliekų šalinimo įrenginių priežiūrą po jų uždarymo;

2.3. komunalinių atliekų turėtojas – asmuo (fizinis asmuo ar Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, juridinio asmens filialas, atstovybė ar Lietuvos Respublikoje įsteigtas valstybėse narėse įsteigto juridinio asmens filialas ar atstovybė, išskyrus daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijas), kuris turi komunalinių atliekų arba kurio veiklos metu susidaro komunalinių atliekų;

2.4. vietinės rinkliavos mokėtojaikomunalinių atliekų turėtojai, privalantys mokėti vietinę rinkliavą;

2.5. paslaugos teikėjasatliekų tvarkytojas, vykdantis komunalinių atliekų surinkimą ir pervežimą šalinti sąvartyne.

 

II. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI

 

3. Vietinės rinkliavos dydis:

3.1. vienam gyventojui – 60 (šešiasdešimt) litų /17 eurų per metus:

3.1.1. butų, individualių namų, kuriuose nėra deklaruotų asmenų, bet faktiškai juose gyvenama ir nemokama vietinė rinkliava, savininkai moka 4 (keturis) litus /1,2 euro per metus už vieną kvadratinį metrą bendrojo naudingojo ploto;

3.2. juridiniams asmenims, įregistravusiems nekilnojamąjį turtą, ir fiziniams asmenims, įregistravusiems komercinės paskirties nekilnojamąjį turtą, litais už 100 kv. m. nekilnojamojo turto plotą (1 priedas), bet ne mažiau kaip 120 (vieną šimtą dvidešimt) litų /35 eurai per metus;

3.3. juridiniams asmenims, neįregistravusiems nekilnojamojo turto Kupiškio rajone įmonės veiklai pagal įmonės buveinės adresą, nustatyti 120 (vieno šimto dvidešimties) litų /35 eurų metinį rinkliavos mokestį;

3.4. garažų, esančių garažų bendrijose, ir kitų (išskyrus garažus individualių namų valdose) garažų savininkams ir sodų, esančių sodų bendrijose, savininkams – 12 (dvylika) litų/3,5 euro per metus.

Papildyta punktu:

Nr. TS-332, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20350

 

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-270, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-06, i. k. 2014-16041

 

4. Už vietinės rinkliavos mokėjimą laiku ir pateiktos informacijos, kuri reikalinga vietinei rinkliavai apskaičiuoti, teisingumą atsakingi rinkliavos mokėtojai.

5. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali tikslinti vietinės rinkliavos dydžius, atsižvelgdama į faktiškas paslaugų teikimo išlaidas, atliekų kiekius ir kartą per metus indeksuoti vietinės rinkliavos dydį, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

 

III. VIETINĖS RINKLIAVOS ADMINISTRAVIMAS

 

6. Vietinę rinkliavą administruoja paslaugos teikėjas, vykdantis šias vietinės rinkliavos administravimo procedūras: vietinės rinkliavos mokėtojų registro (toliau – registras) tvarkymą, vietinės rinkliavos apskaičiavimą, vietinės rinkliavos surinkimo organizavimą ir apskaitą, vietinės rinkliavos mokėjimo kontrolę, atliekų turėtojų – vietinės rinkliavos mokėtojų švietimą.

7. Registrą sukuria paslaugos teikėjas iš Savivaldybės administracijos ir kitų subjektų gaudamas informaciją, reikalingą registrui ir vietinei rinkliavai administruoti.

8. Savivaldybės administracijos ar paslaugos teikėjo prašymu papildomus duomenis turi pateikti visi komunalinių atliekų turėtojai, jeigu šie duomenys būtini vietinės rinkliavos mokėtojų registravimui organizuoti ir tvarkyti.

9. Registrui būtini duomenys renkami, tvarkomi, saugomi ir naudojami laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.

 

IV. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

10. Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą apskaitą vykdo paslaugos teikėjas. Rinkliavos lėšoms surinkti atidaroma speciali sąskaita. Surinktos lėšos kiekvieną darbo dieną pervedamos į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaitą.

Paslaugos teikėjas vietinę rinkliavą apskaičiuoja už einamąjį ketvirtį iki to ketvirčio pirmo mėnesio 25 d.

11. Nustatyto dydžio vietinė rinkliava mokama už einamąjį ketvirtį ne vėliau kaip iki to ketvirčio paskutinės dienos pervedant pinigus į nurodytą sąskaitą.

12. Vietinės rinkliavos mokėtojai gauna mokėjimo kvitą-pranešimą, kuriame privalomai nurodomas įmokos kodas (54057) ir laikotarpis, už kurį mokama vietinė rinkliava.

Vietinę rinkliavą galima sumokėti ir už metus, paslaugos teikėjui išdavus atitinkamą mokėjimo kvitą – pranešimą.

Vietinės rinkliavos mokėtojui, sumokėjusiam vietinę rinkliavą už visus metus, ji einamaisiais metais nebus perskaičiuojama, nors rinkliava ir bus patikslinta Savivaldybės tarybos sprendimu. Kitiems mokėtojams perskaičiuotos vietinės rinkliavos mokėjimo pranešimai siunčiami nustatyta tvarka pakartotinai.

13. Vietinės rinkliavos mokėtojai, pasikeitus Nuostatų 3.1, 3.2 ir 3.3 punktuose nurodytiems vietinės rinkliavos apskaičiavimo kriterijams, pateikia duomenis paslaugos teikėjui. Paslaugos teikėjas vietinę rinkliavą pagal naujai pateiktus duomenis pradeda skaičiuoti kitą ketvirtį po informacijos gavimo.

14. Savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos skyrius ir atitinkamos seniūnijos seniūnas paslaugos teikėjui iki einamojo ketvirčio pirmojo mėnesio 10 d. patikslina gyventojų sąrašus.

15. Juridiniai asmenys, įregistravusieji nekilnojamąjį turtą, ir fiziniai asmenys, įregistravusieji komercinės paskirties nekilnojamąjį turtą, kiekvienais metais deklaruoja vietinės rinkliavos nustatymo kriterijus ir pateikia juos paslaugų teikėjui iki einamųjų metų sausio 15 d.

 

V. ATLEIDIMAS NUO VIETINĖS RINKLIAVOS. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

16. Vietinė rinkliava neskaičiuojama gyvenamųjų patalpų savininkams arba jų nuomininkams už laikinai negyvenusius patalpose asmenis, jeigu gyvenamųjų patalpų savininkai arba nuomininkai paslaugos teikėjui pateikia tai patvirtinančias pažymas:

16.1. atitinkamų institucijų, seniūnijų, Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus, kai:

16.1.1. asmenys gydosi stacionariose sveikatos priežiūros įstaigose, atlieka laisvės atėmimo bausmę, laikomi kardomojo kalinimo vietose ne trumpiau kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų;

16.1.2. nepilnamečiai asmenys gyvena vaikų valstybinėse ir nevyriausybinėse globos institucijose;

16.1.3. asmenys yra išvykę mokytis į švietimo įstaigas (bendrojo lavinimo mokyklas, profesinio mokymo įstaigas, aukštesniąsias mokyklas (kolegijas), aukštąsias mokyklas);

16.1.4. asmenys atlieka privalomąją karo tarnybą arba alternatyviąją tarnybą;

16.1.5. asmenys yra išvykę į kitus Lietuvos rajonus dirbti ar į komandiruotę ne trumpiau kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų;

16.2. seniūnijų, Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus, kai asmenys yra išvykę į užsienį – mokytis, stažuotis, dirbti, į komandiruotę, ekskursiją, taip pat įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais – ne trumpiau kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų;

16.3. pažymos galioja 12 (dvylika) mėnesių nuo išdavimo datos. Pasibaigus pažymos galiojimo laikui ir atliekų turėtojui nepristačius kitos, paslaugų teikėjas vietinę rinkliavą pradeda skaičiuoti pagal pirminius registro duomenis;

16.4. asociacijos, religinės bendruomenės, labdaros ir paramos fondai.

17. Daugiavaikėms šeimoms (auginančioms 3 ir daugiau vaikų) vietinė rinkliava už trečią ir kiekvieną kitą vaiką neskaičiuojama iki 18 metų ir vyresnius, jeigu jie mokosi dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose.

18. Vietinė rinkliava sumažinama 50 procentų:

18.1. asmenims, netekusiems 75–100 procentų darbingumo;

18.2. asmenims, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis;

18.3. asmenims, sukakusiems 80 metų;

18.4. vaikams, kuriems nustatyta sunki negalia;

18.5. asmenims, gyvenantiems vienkiemiuose toliau nei 1 km nuo atliekų surinkimo aikštelės, kai nėra galimybės paimti individualaus konteinerio (pagal seniūnų pateiktus sąrašus).

19. Vietinė rinkliava neskaičiuojama juridiniams asmenims, įregistravusiems nekilnojamąjį turtą, fiziniams asmenims, įregistravusiems komercinės paskirties nekilnojamąjį turtą, ir juridiniams asmenims, kurie vykdo komercinę veiklą Kupiškio rajone, tačiau neturi užregistruoto nekilnojamojo turto, jeigu:

19.1. laikinai nevykdo veiklos ir paslaugos teikėjui pateikia tai patvirtinančias pažymas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos ar Valstybinės mokesčių inspekcijos galiojančias 12 mėnesių;

19.2. individualioje įmonėje dirba tik jos savininkas (nėra samdomų darbuotojų) ir veikla vykdoma ne biuro patalpose;

19.3 pateikia nustatytos formos deklaraciją apie ūkinėje veikloje nenaudojamas patalpas (2 priedas).

20. Išimtinais atvejais vietinė rinkliava neskaičiuojama:

20.1. fiziniams asmenims, kurie yra įsigiję 12 specialiųjų maišų per metus (vienas 100 l maišas vienam gyventojui per mėnesį);

20.2. fiziniams asmenims, kurie kas ketvirtį pateikia komunalinių atliekų tvarkytojui išrašytus čekius apie atliekų šalinimą į Panevėžio regiono sąvartyną;

20.3. Savivaldybės tarybos sprendimu;

20.4. juridiniams asmenims, sudariusiems sutartis su komunalinių atliekų tvarkytoju;

20.5. asmenims, negyvenantiems pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, pateikus dokumentus, įrodančius, kad komunalinės atliekos iš jų surenkamos pagal faktinę gyvenamąją vietą.

 

VI. ATSAKOMYBĖ UŽ VIETINĖS RINKLIAVOS NEMOKĖJIMĄ

 

21. Atliekų turėtojas, vietinės rinkliavos nuostatuose nustatytu laiku nesumokantis vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą, pažeidžia Kupiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisykles ir atsako pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą.

22. Atliekų turėtojams nemokant vietinės rinkliavos, rinkliava išieškoma įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

23. Vietinės rinkliavos mokėtojai turi teisę susipažinti su duomenimis apie juos, įregistruotus paslaugų teikėjo registre.

24. Komunalinių atliekų turėtojai ir vietinės rinkliavos mokėtojai, pateikę patvirtinančius dokumentus (išrašą iš Nekilnojamojo turto registro), turi teisę:

24.1. reikalauti iš paslaugų teikėjo pakeisti ar patikslinti duomenis registre, jei tokie duomenys yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs;

24.2. reikalauti perskaičiuoti netinkamai apskaičiuotas vietinės rinkliavos įmokas.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Už rinkliavą gautos pajamos apskaitomos Kupiškio rajono savivaldybės biudžeto straipsnyje „Vietinės rinkliavos“.

26. Paslaugos teikėjas kiekvienam mėnesiui pasibaigus informaciją apie rinkliavos rinkimą pateikia Kupiškio rajono savivaldybės administracijai administracijos direktoriaus nustatytais terminais ir tvarka.

27. Vietinės rinkliavos lėšos gali būti naudojamos tik Savivaldybės tarybos patvirtintai Specialiajai komunalinių atliekų tvarkymo programai įgyvendinti (Savivaldybės atliekų tvarkymo sistemos organizavimo, plėtojimo ir eksploatavimo išlaidoms, atliekų surinkimo ir transportavimo, šalinimo, infrastruktūros plėtimo bei kitoms su atliekų tvarkymu susijusioms išlaidoms).

28. Vietinė rinkliava, sumokėjus daugiau nei nustatyta Nuostatuose, raštišku mokėtojo prašymu užskaitoma kaip įmoka už būsimą atsiskaitymo laikotarpį arba jam grąžinama per 30 dienų nuo prašymo pateikimo datos. Permoką grąžina paslaugos teikėjas.

29. Prašymas dėl rinkliavos ar jos permokos grąžinimo paslaugos teikėjui turi būti pateiktas per vienerius kalendorinius metus nuo grąžinti prašomos rinkliavos sumokėjimo datos.

30. Vietinės rinkliavos rinkimą kontroliuoja Valstybinės mokesčių inspekcijos Kupiškio skyrius ir Kupiškio rajono savivaldybės kontrolierius.

31. Savivaldybės vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, neaprašyti šiuose Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais vietinių rinkliavų administravimo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

_______________________

 


Kupiškio rajono savivaldybės vietinės

rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą

iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų

1 priedas

 

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TURĖTOJAMS IR VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJAMS LENTELĖ

 

Eil.

Nr.

Nekilnojamojo turto paskirtis

Paskirties apibūdinimas

Vietinės rinkliavos dydžio parametras

Rinkliavos dydis,

Lt/Eur mėn./100 kv. m

1.

Administracinės ir specialiosios paskirties pastatai

Pastatai, skirti administraciniams tikslams  (valstybės ir savivaldybės įstaigos, bankai, policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, biurai, kontoros ir kiti įstaigų ir organizacijų administraciniai pastatai)

kv. m

13,00/3,8

2.

Gamybos ir pramonės paskirties pastatai

Pastatai, skirti gamybai         (siuvimo įmonės, mechaninės ir stalių dirbtuvės, produkcijos perdirbimo įmonės ir kt.)

iki 2000

kv. m

 

16,00/4,6

3.

Garažų paskirties pastatai (juridinių asmenų)

Įmonių, įstaigų ir organizacijų garažai , skirti transporto priemonių saugojimui

kv. m

5,00/1,4

4.

Gyvenamosios paskirties pastatai

Gyvenamųjų pastatų dalis, naudojama individualiai ir kitai veiklai vykdyti

kv. m

17,00/4,9

5.

Mokslo, kultūros, sporto ir poilsio paskirties pastatai

Pastatai, skirti švietimo ir mokslo reikmėms, kultūros ir sporto reikmėms bei viešiems pramoginiams  renginiams (bendrojo lavinimo, menų ir profesinės mokyklos, vaikų darželiai, kultūros namai, klubai, bibliotekos, muziejai, sporto salės ir kt.)

kv. m

5,00/1,4

6.

Sveikatos priežiūros paskirties pastatai

Pastatai, skirti sveikatos priežiūrai (poliklinika, ligoninė, medicinos punktai, ambulatorijos, stomatologijos kab. ir kt.)

kv. m

12,00/3,5

7.

Paslaugų paskirties pastatai

Pastatai,  skirti paslaugoms teikti    (grožio salonai, pirtys, autoservisai, laidojimo namai ir kt.)

kv. m

20,00/5,8

8.

Prekybos paskirties pastatai

Pastatai, skirti didmeninei ir mažmeninei prekybai             (parduotuvės, vaistinės, turgavietės, degalinės ir kt.)

kv. m

35,00/10

9.

Viešbučių paskirties pastatai

Pastatai, skirti trumpalaikiam apgyvendinimui

kv. m

25,00/7,2

10.

Viešojo maitinimo paskirties pastatai

Pastatai, skirti žmonėms maitinti (valgyklos, kavinės, barai ir kt.)

kv. m

40,00/12

11.

Transporto ir sandėliavimo  paskirties pastatai

Pastatai, skirti ką nors laikyti ir transportuoti (saugyklos, bendro naudojimo sandėliai ir kiti pastatai, skirti produkcijos laikymui)

kv. m

1,00/0,3

12.

Kitos paskirties pastatai

Pastatai, skirti pagalbinio ūkio veiklai vykdyti                (akumuliatorinės, sargybos postai, boilerinės ir kt.)

ir žemės ūkio paskirties pastatai

 

 

iki 2000

kv. m

 

 

1,00/0,3

13.

Turgavietės

Žemės sklypas Lauko g. 3, Kupiškis (0,6257 ha)

ha

200,00

Lt/mėn./ha 58 Eur mėn./ha

14.

Neteko galios nuo 2015-04-01

 

 

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. TS-270, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-06, i. k. 2014-16041

Nr. TS-332, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20350

 


Kupiškio rajono savivaldybės vietinės

rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą

iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų

2 priedas

 

 

________________________________________________________________________________

(Atliekų turėtojas: įmonės pavadinimas / Vardas ir pavardė, įmonės kodas, adresas, telefonas)

 

 

 

ŪKINEI VEIKLAI ..........................METAIS NENAUDOJAMŲ

PATALPŲ

DEKLARACIJA

 

_________________________

(Dokumento sudarymo data)

 

_________________________

(Sudarymo vieta)

 

 

 

Eil. Nr.

Nekilnojamojo turto adresas

Unikalus nekilnojamojo turto Nr.

Nenaudojamas plotas

(kv. m.)

Pastabos

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINU, kad deklaracijoje pateikta informacija yra teisinga ir atitinka faktines aplinkybes

 

 

__________________________________________           A. V.

(pareigos, vardas ir pavardė, parašas)

 

 

 

 

SUDERINTA

 

__________________________________

(pareigos, vardas ir pavardė, parašas, data )                          A. V.

 

 

 


 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBAI RENGIAMO SPRENDIMO

PROJEKTODĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ

TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

 

ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

Eil.

Nr.

Teisės akto ar jo projekto kokybės rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

PAPRASTUMAS

 

 

1.

 

Ar teisės aktas ar jo projektas praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ?

 

Ne (0)

 

 

NUOSEKLUMAS

 

 

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas ar jo projektas prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams?

 

Ne (0)

 

 

STRUKTŪRA

 

 

3.

Ar teisės aktas ar jo projektas yra suskirstytas į

atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas,

preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo

taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.?

 

Ne (0)

4.

Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (1)

Ne (0)

5.

Ar teisės akto ar jo projekto struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės akto ar jo projekto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šios srities kitų teisės aktų?

 

Ne (0)

7.

Ar kiekvienos teisės akto ar jo projekto nuostatos tikslas yra aiškus?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės akte pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akte vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

10.

Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

 

 

 

ĮGYVENDINAMUMAS

 

 

11.

Ar teisės akte numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas?

 

Ne (0)

12.

Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

13.

0,08

 

_____________________________

 


 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBAI RENGIAMO SPRENDIMO

PROJEKTODĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ

TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

 

ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

Eil. Nr.

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

NAUDINGUMAS

 

 

1.

Ar teisės aktas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

 

Ne (0)

2.

Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)?

 

Ne (0)

3.

Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams?

 

Ne (0)

4.

Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimo ir perleidimo atvejai numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus numatytas teisės akte)?

 

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės aktu pailginamas sandorio vykdymo terminas?

 

Ne (0)

7.

Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės aktu mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės aktu sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės?

 

Ne (0)

11.

Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas?

 

Ne (0)

12.

Ar teisės aktu sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

 

Ne (0)

 

PRIEINAMUMAS

 

 

13.

Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

14.

Ar teisės akte numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

15.

Ar teisės aktas susijęs su asmeniniais interesais?

 

Ne (0)

16.

Ar teisės aktu nustatomas reguliavimas būtinas, ar dėl jo neatsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita?

 

Ne (0)

17.

0,00

 

______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kupiškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-270, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-06, i. k. 2014-16041

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 28 d. sprendimo Nr. TS-278 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kupiškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-332, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20350

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 28 d. sprendimo Nr. TS-278 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo