Sprendimas netenka galios 2016-01-16:
Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-285, 2015-11-05, paskelbta TAR 2016-01-15, i. k. 2016-01091
Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo tvarkos patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2013-03-22 iki 2016-01-15
Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-12-22, i. k. 2011-02053
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
Sprendimas
DĖl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo
2011 m. gruodžio 22 d. Nr. T-374
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2007, Nr. 120-4882) 8 straipsnio 1 dalimi, 27 straipsnio 3, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2, 4, 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr.96-3531), Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 24 d. sprendimą Nr. T-77 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2011 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-374
PAkruojo RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO sudarymo ir vykdymo taisyklės
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto (toliau vadinama – savivaldybės biudžetas) rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus ir asignavimų valdytojų teises ir pareigas.
2. Pagrindinės sąvokos:
2.1. Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.
2.2. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.
2.3. Asignavimai – savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui bei strateginėms atsargoms (toliau – turtas) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius) patvirtintoms programoms finansuoti.
2.4. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – savivaldybės biudžetinių įstaigų ar Savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (Savivaldybės administracijoje – administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, Savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).
2.5. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano, parengto pagal Vyriausybės patvirtintą Strateginio planavimo metodiką, dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti, kuri gali būti finansuojama iš:
2.5.1. konkrečios valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto pajamų dalies, kurios panaudojimo apimtis ir tikslinė paskirtis nurodyta įstatyme, Vyriausybės nutarime ar savivaldybės tarybos sprendime;
2.5.3. kitų valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės paramos lėšas, ir (arba) savivaldybės biudžeto lėšų;
2.6. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.
2.7. Ekonominė klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.
II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
4. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, oficialiosios statistikos duomenimis, savivaldybės tarybos patvirtintomis socialinėmis, ekonominėmis programomis ir savivaldybės tarybos priimtais sprendimais dėl biudžeto asignavimų valdytojų, programų koordinatorių ir seniūnijų seniūnų parengtų veiklos, socialinių, ekonominių programų bei jų sąmatų projektais. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje. Savivaldybės veiklos programos sudaromos ir tvirtinamos trejiems metams.
5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius.
6. Savivaldybės biudžeto pajamos ir išlaidos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus bei Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetams finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas už teikiamas paslaugas ir turto nuomą.
7. Savivaldybės administracijos direktorius duoda nurodymus asignavimų valdytojams dėl biudžeto išlaidų sąmatų projektų sudarymo ir nustato jų pateikimo terminus. Asignavimų valdytojai pateikia reikalingas formas pagal patvirtintas programos sąmatas (projektines) ir jos priedus. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius gali reikalauti iš asignavimų valdytojų papildomų duomenų, reikalingų biudžeto projektui parengti.
8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi nustatytais teisės aktais, sudaro vykdomų programų sąmatų projektus pagal finansavimo šaltinius ir juos pateikia nustatytais terminais, kad Savivaldybės administracija laiku galėtų pateikti savivaldybės tarybai savivaldybės biudžeto projektą.
9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už tinkamą savo įstaigų programų sąmatų projektų sudarymą.
10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi planuoti lėšas pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos, administracijos padaliniai pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius). Lėšų poreikis turi būti pagrįstas skaičiavimais, iš pateikiamų priedų turi matytis, kaip apskaičiuota, kokiais norminiais aktais vadovautasi. Išlaidos, nepagrįstos skaičiavimais, į biudžeto projektą neįtraukiamos.
11. Finansų skyrius apskaičiuoja reikiamas lėšas ateinančių metų skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja Pakruojo rajono biudžetinių įstaigų, seniūnijų, administracijos struktūrinių padalinių, kitų subjektų programų sąmatų projektus, programas. Tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikomasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamoms įskoloms padengti. Atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes asignavimų valdytojai gali tikslinti pateiktus programų sąmatų projektus, tik suderinęs su Finansų skyriumi, bet ne vėliau kaip likus 10 dienų iki pirminio projekto užbaigimo. Finansų skyrius susistemina gautus dokumentus ir rengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą. Pirminis projektas pateikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris toliau organizuoja jo svarstymą ir tvirtinimą savivaldybės taryboje.
12. Lietuvos Respublikos Seimui patvirtinus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Finansų skyrius, atsižvelgdamas į savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes, parengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą ir pateikia svarstyti savivaldybės tarybos komitetams. Komitetai svarsto savivaldybės biudžeto projektą ir teikia pasiūlymus bei išvadas.
13. Finansų skyrius, surinkęs visus pasiūlymus dėl savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų pakeitimų, apibendrina ir parengia patikslintą savivaldybės biudžeto išlaidų projektą, kurį Savivaldybės administracijos direktorius teikia tvirtinti savivaldybės tarybai. Savivaldybės taryba priima sprendimą, atsižvelgdama į Savivaldybės administracijos pranešimus ir komitetų pasiūlymus bei išvadas.
14. Atitinkamais metais tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės biudžetą, sprendime nurodo:
15. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos gali būti sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.
16. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas sudaro:
16.1. nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos;
16.2. pervestos į savivaldybės iždo sąskaitą nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos;
17. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.
18. Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, išlaidos metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai finansuoti bei įsiskolinimams dengti.
III. PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS
20. Asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais, per 10 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina savo įstaigų biudžeto programų sąmatas pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto buhalterinės apskaitos programą „FinISA“ ir patvirtintas programų sąmatas su kitomis patvirtintomis formomis pateikia Finansų skyriui. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos turi būti tinkamai įformintos ir sudaromos pagal kiekvienos programos finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Įstaigų sąmatas tvirtina asignavimų valdytojas. Pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis (vyresnysis) buhalteris.
21. Sudarydami savivaldybės biudžeto programų sąmatas, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įskolos būtų numatytos padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Skirstant savivaldybės biudžete skirtus asignavimus ketvirčiais, per pirmus du metų ketvirčius planuojami asignavimai negali viršyti 50 procentų metinės asignavimų sumos.
22. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai atsako už tinkamą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos sąmatos draudžiama.
23. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir jų finansavimo šaltinius, valstybės funkcijas ir ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
24. Finansų skyrius parengia savivaldybės biudžetą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas ir per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės biudžeto pateikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai nustatyta tvarka ir terminais.
25. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo nurodymus pasirašo administracijos direktorius ir Finansų skyriaus vedėjas.
26. Finansų skyrius asignavimų valdytojus finansuoja pagal asignavimų valdytojų Finansų skyriui pateiktas paraiškas (paraiškos forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu) biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „FinISA“.
27. Asignavimų valdytojai paraiškas lėšoms gauti teikia ne dažniau kaip du kartus per mėnesį, bet ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki realaus lėšų poreikio. Už tai, kad paraiškos būtų pateikiamos tinkamai ir duomenys jose būtų tikslūs, atsako asignavimų valdytojas ir vyriausiasis (vyresnysis) buhalteris.
28. Paraiškų Finansų skyrius gali nepatvirtinti arba jas atšaukti, jeigu jos netinkamai įformintos ar prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.
29. Lėšas pagal pateiktas paraiškas Finansų skyrius perveda asignavimų valdytojams, neviršydamas finansavimo plane patvirtintų ketvirčio biudžeto asignavimų.
30. Finansų skyriui AB DNB bankas kiekvieno mėnesio 1 dieną pateikia duomenis apie biudžetinių įstaigų biudžeto lėšų likučius sąskaitose.
31. Finansų skyrius paskolas bankams grąžina ir paskolų aptarnavimo išlaidas (įskaitant palūkanas) moka pagal paskolų sutartyse nustatytus terminus ir sąlygas.
32. Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų negu buvo planuota, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Finansų skyrius asignavimų valdytojams perveda lėšas, sumažindamas faktiškai negautomis pajamomis. Finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų gautų pajamų ši nuostata netaikoma, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į biudžeto sąskaitą.
33. Jeigu savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų vykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams ir nevykdomas savivaldybės biudžetas, finansavimas asignavimų valdytojams vykdomas ir asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:
34. Reikmėms, nurodytoms 33.1–33.5 punktuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 33.6–33.8 punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.
35. Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, netinkamai tvarko buhalterinę apskaitą.
36. Likusias nepanaudotas Lietuvos Respublikos Seimo atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytas savivaldybės biudžetui tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.
IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS
37. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos direktorius paskirsto savivaldybės biudžeto pajamas ketvirčiais, suderinęs su Valstybine mokesčių inspekcija.
38. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.
39. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi savo apskaitos duomenimis, kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos pateikia Savivaldybės administracijai ataskaitą apie savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą pagal pajamų rūšis (kai ši diena sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, ataskaita pateikiama pirmą po jų darbo dieną). Į šią ataskaitą Valstybinė mokesčių inspekcija įtraukia ir į savivaldybės biudžeto sąskaitą tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas. Šių įmokų sumas Valstybinei mokesčių inspekcijai Finansų skyrius pateikia per 2 darbo dienas ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus pagal finansų ministro patvirtintą formą.
40. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies, pervestos į Valstybės iždo sąskaitą gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti, patvirtintas Valstybės biudžeto dotacijų sumas į savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.
42. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Finansų skyrius, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintais Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos nuostatais, lėšas perveda į asignavimų valdytojų sąskaitas.
43. Lėšos, gautos iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms finansuoti.
44. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.
45. Pakruojo rajono savivaldybės praėjusiais metais nepanaudotos biudžeto lėšos, išskyrus tikslinės paskirties lėšas, naudojamos einamaisiais metais sausio 1 d. esančiam įsiskolinimui už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti. Einamaisiais metais gautos prognozuotas pajamas viršijančios pajamos pirmiausia naudojamos įsiskolinimui už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-62, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00961
V. SAVIVALDYBĖS įSKOLŲ PADENGIMO TVARKA
46. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami:
46.1. iki metų pradžios atlikti mokėtinų ir gautinų sumų inventorizaciją, t. y. su debitoriais ir kreditoriais pasirašyti skolų tarpusavio suderinimo aktus;
46.2. sudarant programų sąmatų projektus einamiesiems metams, numatyti reikiamus asignavimus praėjusių metų įskoloms dengti neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;
47. Jeigu savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiamos anksčiausiai atsiradusios įskolos:
48. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.
VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMAS
50. Savivaldybės biudžeto viršplanines pajamas skirsto savivaldybės taryba, atsižvelgdama į asignavimų valdytojų gautus prašymus. Asignavimai naudojami einamaisiais metais savivaldybės biudžete patvirtintų programų finansavimui užtikrinti, finansiniams įsipareigojimams vykdyti, kreditoriniam įsiskolinimui dengti ir kitoms savivaldybės biudžeto reikmėms finansuoti.
51. Savivaldybės taryba turi teisę per biudžetinius metus perskirstyti asignavimų valdytojams skirtas lėšas ir mažinti asignavimus, jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas.
52. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui prašymus keisti patvirtintų savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją paskirtį ir ketvirtinį paskirstymą, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Darbo užmokesčio ekonomija visų pirma naudojama įsiskolinimams dengti, išlaidoms finansuoti ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Nepanaudoti lėšų likučiai ilgalaikiam turtui įsigyti gali būti naudojami kitoms įstaigos reikmėms.
53. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį, suderinę su Savivaldybės administracijos Finansų skyriumi, gali keisti bendros asignavimų sumos nekeisdami ketvirčio paskirstymo programai vykdyti.
54. Nevykdant savivaldybės biudžeto pajamų plano, nemažinamos į biudžetą įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius.
55. Savivaldybės taryba biudžetą tikslina, kai:
55.8. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka perskirstomos nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, skiriant jas asignavimų valdytojams kitoms reikmėms finansuoti, pirmiausia įskoloms dengti;
55.10. keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų, bendrosios dotacijos kompensacijos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;
56. Asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi savivaldybės tarybos sprendimu dėl savivaldybės biudžeto patikslinimo, per 5 darbo dienas užpildo administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą pažymą apie biudžeto pakeitimus. Asignavimų valdytojo ir vyriausiojo (vyresniojo) buhalterio pasirašytą pažymą su įstaigos antspaudu pateikia Finansų skyriui.
VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ
58. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų programų sąmatų vykdymo apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis taisyklėmis bei kitais teisės aktais.
59. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius ruošia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Asignavimų valdytojai sudaro ir Finansų skyriui žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius pateikia nustatytais terminais.
60. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas atskaitomybės formas ir taisykles.
61. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktą žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo atskaitomybę sudaro bendrus ketvirtinių ir metinių savivaldybės biudžeto įvykdymo aukštesniojo lygio biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.
62. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai dėl audito atlikimo. Kartu su Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvada biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.
VIII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS
64. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos įstaigos vykdomoms programoms finansuoti.
65. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams.
66. Asignavimų valdytojai pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį ruošia sąmatas. Jos pasirašomos įstaigos vadovo ir vyriausiojo (vyresniojo) buhalterio.
67. Biudžetinės įstaigos ir administracijos padaliniai gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Šioje sąskaitoje surinktas lėšas ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba priešpaskutinę mėnesio darbo dieną perveda į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą. Jeigu pajamos, gautos už teikiamas paslaugas, per mėnesį neviršija 100 litų, biudžetinės įstaigos surinktas lėšas iš šių sąskaitų perveda priešpaskutinę ketvirčio darbo dieną.
68. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos pagal Finansų skyriui pateiktą paraišką biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „FinISA“.
IX. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS)
70. Biudžetinės įstaigos pagal Labdaros ir paramos įstatymą gautą finansinę paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.
71. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos tiekėju tuo atveju, kada sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.
X. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS
72. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms, kurioms jos priklauso.
73. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:
73.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose numatyto termino;
74. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.
75. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos – iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti gautos lėšos, kurioms priskiriamos įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, netesybos, kitos įplaukos, kurios nėra gautos kaip asignavimai. Šios lėšos naudojamos pagal biudžetinės įtaigos vadovo parvirtintą sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.), kurios įstaigai buvo suteiktos trečiųjų asmenų, naudojamos apmokėti už suteiktas paslaugas.
XI. EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ VALDYMAS
76. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Bendrijos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.
77. Europos Sąjungos finansinė parama ir šiomis lėšomis vykdomos programos planuojamos valstybės biudžete. Savivaldybės vykdomų projektų išlaidas apmokėjus iš savivaldybės biudžeto, tais pačiais biudžetiniais metais gautomis Europos Sąjungos lėšomis atkuriamos savivaldybės biudžeto padarytos išlaidos, o lėšos, gautos kitais biudžetiniais metais, priskiriamos prie savivaldybės biudžeto pajamų.
XII. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ PAREIGŲ IR TEISIŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYME, ĮGYVENDINIMAS
78. Asignavimų valdytojai privalo:
78.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos programas, jų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų (tarp jų – išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti) sumų;
78.4. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka teikti ataskaitų rinkinius;
78.5. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;
78.6. užtikrinti pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;
79. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
79.1. programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;
79.2. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos mokėjimo paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;
80. Asignavimų valdytojai turi teisę:
80.1. biudžetiniais metais keisti jiems patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami programų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir ilgalaikiam turtui įsigyti;
80.2. biudžetiniais metais, vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant programų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir ilgalaikiam turtui įsigyti, pateikiant Finansų skyriui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą pažymą apie biudžeto pakeitimus;
81. Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų, bet nepanaudotų asignavimų paskirtį (mokinio krepšelio lėšų ir valstybinėms (savivaldybėms priskirtoms) funkcijoms vykdyti lėšų) bei keisti bendrųjų asignavimų išlaidų (iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti) sumas, teikia tarybai motyvuotus prašymus. Finansų skyrius, gavęs nurodymą, rengia asignavimų pakeitimo projektą ir teikia svarstyti savivaldybės tarybai.
82. Biudžetinių įstaigų vadovai ar administracijos padalinių specialistai, numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuota asignavimų (pvz., steigti naujus etatus, keisti ugdymo planą, vykdyti neatidėliotinas paslaugas ar įsigyti būtiną turtą), teikia tarybai motyvuotus prašymus. Finansų skyrius, gavęs nurodymą ir atsižvelgdamas į finansines galimybes, rengia asignavimų pakeitimo projektą ir teikia svarstyti savivaldybės tarybai.
83. Biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
84. Asignavimų valdytojai, organizuodami savivaldybės biudžeto programų vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo ar jam pavaldžių biudžetinių įstaigų funkcijoms; asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų už faktiškai atliktus darbus ir paslaugas, numatytus sutartyse.
XIII. KONTROLĖ IR VERTINIMAS
85. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.
86. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžeto lėšų apskaitos ir konsoliduotojų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.
Pakeitimai:
1.
Pakruojo rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-62, 2013-03-21, paskelbta TAR 2013-03-21, i. k. 2013-00961
Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-374 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo