Įsakymas netenka galios 2020-08-15:

Panevėžio miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A-746, 2020-08-14, paskelbta TAR 2020-08-14, i. k. 2020-17355

Dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatų patvirtinimo ir administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. A-975 pripažinimo netekusiu galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2011-01-25 iki 2020-08-14

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2010-10-11, i. k. 2010-01135

 

PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO

KOORDINATORIAUS SKYRIMO, OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR DARBO

ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. spalio 11 d. Nr. A-975

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 14 straipsnio 5 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272):

1. S k i r i u Vilmą Kartanaitę, Savivaldybės administracijos Civilinės saugos skyriaus vedėją, Panevėžio miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro koordinatore.

2. S u d a r a u Panevėžio miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą:

2.1. Operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos grupę:

Juozas Ragelis – Savivaldybės administracijos Civilinės saugos skyriaus vyriausiasis specialistas, grupės vadovas;

Rimantas Andrašiūnas – Hidrometeorologijos stoties viršininkas;

Ramūnas Džiuvė – AB „Lietuvos dujos“ Panevėžio filialo technikos direktorius;

Viktoras Grincevičius – Visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėjas;

Violeta Krivickienė – Maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja;

Vilius Mitka – VšĮ Panevėžio greitosios medicinos pagalbos stoties vyriausiasis gydytojas;

Giedrius Motiejauskas – Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento Panevėžio agentūros viršininkas;

Rimantas Petukauskas – UAB „Panevėžio autobusų parkas“ generalinis direktorius;

Gintaras Petrauskas – UAB „Panevėžio gatvės“ direktorius;

Bronislavas Pliavga – Kūno kultūros ir sporto centro direktorius;

Normundas Šarkanas – Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos ir kontrolės skyriaus vedėjas;

Gediminas Ščevinskas – Panevėžio apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Operacinio vadovavimo skyriaus viršininkas;

Ramūnas Vaitkevičius – AB LESTO Panevėžio regiono Panevėžio skyriaus Dispečerinio valdymo grupės vadovas;

Vytautas Vinslovas – Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Viešosios tvarkos tarnybos viršininkas;

Algirdas Žemaitaitis – Panevėžio ligoninės katastrofų medicinos vyriausiasis specialistas.

Punkto pakeitimai:

Nr. A-54, 2011-01-24, paskelbta TAR 2011-01-24, i. k. 2011-00031

 

2.2. Administravimo ir materialinio aprūpinimo grupę:

Kazys Ryliškis – Savivaldybės administracijos Civilinės saugos skyriaus vyresnysis specialistas, grupės vadovas;

Rūta Budrienė – Savivaldybės administracijos Ūkio ir eksploatavimo skyriaus vedėja;

Vidas Darulis – Savivaldybės administracijos Miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas;

Ina Stalionienė – Savivaldybės administracijos Kanceliarijos vedėja;

Kristina Šlivinskienė – Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė.

2.3. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupę:

Asta Sarapienė – Savivaldybės administracijos Ryšių su visuomene skyriaus vyriausioji ryšių su visuomene specialistė, grupės vadovė;

Saulius Bukelis – „Pan TV“ televizijos direktorius;

Eugenijus Ivanauskas – UAB „Aukštaitijos televizija“ direktorius;

Rolandas Meilūnas – UAB „Pictura“ direktorius;

Laura Skujienė – UAB „Radijo pulsas“ reklamos vadybininkė;

Vytautas Žilėnas – UAB „Aukštaitijos radijas“ direktorius.

2.4. Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupę:

Rolandas Kaupelis – Savivaldybės administracijos Informacinės visuomenės plėtros skyriaus vyriausiasis kompiuterių inžinierius, grupės vadovas;

Mindaugas Matiukas – Savivaldybės administracijos Informacinės visuomenės plėtros skyriaus vyresnysis kompiuterių inžinierius;

Irena Sabalienė – Savivaldybės administracijos vyriausioji darbų saugos specialistė.

3. T v i r t i n u Panevėžio miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

4. P a v e d u Savivaldybės administracijos Civilinės saugos skyriaus vedėjai Vilmai Kartanaitei supažindinti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro narius su 3 punkte minimu aprašu.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Kristina Vareikienė


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. A-975

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ

CENTRO DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Panevėžio miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272), kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

2. Apraše reglamentuojama Panevėžio miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) sudarymas, tikslai, uždaviniai, funkcijos, darbo organizavimas.

3. Pagrindinis Operacijų centro veiklos tikslas – užtikrinti Ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir materialinio turto gelbėjimą.

4. Operacijų centrą steigia ir Aprašą įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

II. OPERACIJŲ CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Operacijų centro uždaviniai:

5.1. užtikrinti Ekstremalių situacijų komisijos (toliau – ESK) priimtų sprendimų įgyvendinimą;

5.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

6. Operacijų centras atlieka šias funkcijas:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendina ESK sprendimus ekstremalių situacijų prevencijos klausimais;

6.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja, vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį, gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremalią situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

6.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo būdus;

6.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją, eigą;

6.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą įvykių, ekstremalių įvykių ir (ar) ekstremalių situacijų likvidavimo padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliam įvykiui ir (ar) ekstremaliai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų ūkio subjektų veiklai palaikyti ir (ar) atkurti, telkimą;

6.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus įvykių, ekstremalių įvykių ir (ar) ekstremalių situacijų metu;

6.8. teikia ESK pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos padariniams šalinti;

6.9. teisė aktų nustatyta tvarka informuoja kaimyninių savivaldybių ESK apie gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją;

6.10. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Operacijų centrą sudaro Operacijų centro koordinatorius ir nariai, kuriuos įsakymu skiria Savivaldybės administracijos direktorius iš valstybės ir savivaldybės institucijų, valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, ūkio subjektų darbuotojų.

8. Operacijų centro koordinatorius:

8.1 organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;

8.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją ir šalinant jų padarinius įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

8.3. pagal kompetenciją teikia ESK, paskirtam operacijų vadovui ir (ar) gelbėjimo darbų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų veiksmų ir priemonių įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos padariniams šalinti.

9. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas paskirtam operacijų vadovui.

10. Operacijų centrą sudaro darbo grupės. Darbo grupių vadovai pavaldūs Operacijų centro koordinatoriui.

11. Operacijų centrą sudaro šios darbo grupės:

11.1. operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos;

11.2. administravimo ir materialinio aprūpinimo;

11.3. informacijos valdymo ir visuomenės informavimo;

11.4. elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo.

12. Operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos grupė:

12.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremalių situacijų prevenciją pagal atitinkamų valstybės, savivaldybės institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų kompetenciją;

12.2. prognozuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

12.3. vertina susidariusią situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia ESK vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų panaudojimo, racionalių ir veiksmingų finansinių, materialių ir kitų išteklių panaudojimo įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos padariniams šalinti;

12.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;

12.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos, kitus neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;

12.6. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos eigą.

13. Administravimo ir materialinio aprūpinimo grupė:

13.1. užtikrina Operacijų centro darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

13.2. užtikrina Operacijų centro įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

13.3. užtikrina Operacijų centro dokumentų įforminimą ir tvarkymą;

13.4. operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliam įvykiui ir (ar) ekstremaliai situacijai likviduoti ir padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą;

13.5. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų gyventojams būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos metu, telkimą.

14. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė:

14.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir kitus duomenis apie įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją;

14.2. suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, perduoda operacijų vadovui surinktą, išanalizuotą ir apibendrintą informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją;

14.3. perduoda ESK, operacijų vadovo sprendimus, kitą būtiną informaciją civilinės saugos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos subjektams;

14.4. rengia informaciją visuomenei apie gresiantį įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją, galimus padarinius, šalinimo priemones ir eigą, apsisaugojimo būdus;

14.5. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, kitų ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalų įvykį ir (ar) ekstremalią situaciją, jų šalinimą bei apsisaugojimo priemones;

14.6. organizuoja spaudos konferencijas.

15. Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

15.1. organizuoja Operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą Operacijų centro ryšių sistemos būklę;

15.2. užtikrina operacijų sistemos elektroninės informacijos apsaugą;

15.3. užtikrina turimų informacinių sistemų darbą.

 

IV. OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA

 

16. Savivaldybės administracijos direktorius, Ekstremalių situacijų komisijos vadovas, Operacijų centrą sušaukia:

16.1. gresiant ir (ar) susidarius ekstremaliai situacijai;

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

16.3. per civilinės saugos pratybas.

17. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremalaus įvykio ir (ar) ekstremalios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat Operacijų centro sušaukimo tikslus, Operacijų centro koordinatorius:

17.1. gali inicijuoti viso Operacijų centro ar jo darbo grupių arba tik dalies narių sušaukimą;

17.2. gali kreiptis į kitas kompetentingas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti Operacijų centro veiklą.

18. Operacijų centro nariai pavaldūs Operacijų centro koordinatoriui.

19. Operacijų centro nariai dirba Operacijų centro patalpose, esančiose Sietyno g. 5B. Operacijų centro koordinatoriaus sprendimu Operacijų centro nariai gali dirbti Savivaldybės ESK vadavietėje (slėptuvėje), esančioje Sietyno g. 5B, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ir sveikatai pavojingų veiksnių.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. A-54, 2011-01-24, paskelbta TAR 2011-01-24, i. k. 2011-00031

Dėl savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. A-975 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriaus skyrimo, Operacijų centro sudarymo ir Darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ papildymo