Suvestinė redakcija nuo 2017-12-23

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-02-28, i. k. 2013-00841

 

PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS PANEVĖŽIO MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ, PATVIRTINTŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2006 M. RUGSĖJO 21 D. SPRENDIMU NR. 1-53-7, PAKEITIMO

 

2013 m. vasario 28 d. Nr. 1-37

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo Panevėžio apskrityje 2012 m. lapkričio 2 d. teikimą Nr. T-34 (2.1) „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2006 rugsėjo 21 d. sprendimu Nr. 1-53-7 patvirtintų Triukšmo prevencijos Panevėžio miesto viešosiose vietose taisyklių pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Triukšmo prevencijos Panevėžio miesto viešosiose vietose taisykles, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2006 m. rugsėjo 21 d. sprendimu Nr. 1-53-7, ir išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Satkevičius

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2006 m. rugsėjo 21 d. sprendimu Nr. 1-53-7 (Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. vasario 28 d. sprendimo Nr. 1-37 redakcija)

 

TRIUKŠMO PREVENCIJOS PANEVĖŽIO MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais triukšmo valdymą.

2. Taisyklės nustato triukšmo prevencijos Panevėžio miesto viešosiose vietose teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas ir triukšmo kontrolės tvarką.

3. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant viešosiose vietose skleidžiamas triukšmas, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti miesto gyventojų rimtį.

 

II. SĄVOKOS IR JŲ APIBRĖŽIMAI

 

4. Triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla.

5. Triukšmo šaltinis – bet koks įrenginys ar objektas, kuris kelia (skleidžia) triukšmą.

6. Stacionarus triukšmo šaltinis – triukšmo šaltinis, kurio buvimo vieta yra nekintama.

7. Triukšmo šaltinio valdytojas – triukšmo šaltinio savininkas arba kitas asmuo, teisėtai valdantis triukšmo šaltinį.

8. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.

9. Triukšmas pagal kilmę yra:

9.1. gamybinis-komercinis – įmonių technologinių įrenginių, pastatų inžinerinių įrengimų keliamas triukšmas bei triukšmas, atsirandantis iš pastatų aptarnavimo veiklos (ventiliacijos, kondicionavimo įrenginiai, mėsmalės, šilumos punktai, transformatorinės, prekių pakrovimo-iškrovimo darbai ir panašiai);

9.2. transporto – kelių, geležinkelių ir oro transporto keliamas triukšmas. Šiai grupei nepriskiriamas aptarnaujančio transporto (prekes pervežančio, atliekas išvežančio) keliamas triukšmas;

9.3. statybų – statybų metu keliamas triukšmas nepriklausomai nuo to, kas jį sukelia (mechanizmai, statybų darbai ar statybas aptarnaujantis transportas);

9.4. laisvalaikio – renginių, eisenų, ceremonijų bei kitos laisvalaikio veiklos (kavinių, barų, restoranų, klubų, viešbučių ir kt.) keliamas triukšmas: lankytojų šūkavimas, švilpimas, dainavimas, grojimas muzikiniais instrumentais ar kitais garsiniais aparatais;

9.5. buitinis triukšmas – gyvenamosiose patalpose keliamas triukšmas, sklindantis į kaimyninius butus bei viešąsias vietas.

10. Viešoji vieta – tai gatvės, aikštės, stadionai, parkai, skverai, paplūdimiai, o taip pat valstybės ir savivaldybių institucijos, parodos, muziejai, prekybos, viešojo maitinimo, laisvalaikio leidimo ir kitos panašaus pobūdžio įstaigos jų darbo metu, Lietuvos Respublikai nuosavybės teise (tarp jų išimtine) priklausantys objektai bei kitos teritorijos, statiniai ar patalpos, kuriose asmenys gali laisvai lankytis, leisti laiką ar užsiimti veikla.

11. Diena – laikas nuo 7 iki 19 val.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-415, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20835

 

12. Vakaras – laikas nuo 19 iki 22 val.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-415, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20835

 

13. Naktis – laikas nuo 22 iki 7 val.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-415, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20835

 

III. TRIUKŠMO PREVENCIJA ir mažinimo priemonės

 

14. Triukšmo prevencija įgyvendinama siekiant valdyti triukšmą ir jo poveikį žmonių sveikatai.

15. Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), siekdama apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, kai viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, kartu su Sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota institucija turi teisę laikinai:

15.1. apriboti stacionarių triukšmo šaltinių veiklą;

15.2. taikyti kitas triukšmo mažinimo priemonės;

15.3. apriboti arba uždrausti transporto priemonių eismą nustatytoje teritorijoje, prieš tai suderinę su Susisiekimo ministerija.

16. Triukšmo matavimai atliekami standartizacijos norminių dokumentų nustatyta tvarka.

17. Vertinant gyvenamojoje aplinkoje statybų, laisvalaikio ir buitinį triukšmą, viešosios rimties trikdymą, triukšmo matavimai nėra privalomi, nes gali būti remiamasi ir kitais įrodymais (liudytojų, nukentėjusiųjų parodymai, garso, vaizdo įrašai ir panašiai).

18. Garsinės informacijos ir įvairios paskirties apsauginės signalizacijos (pastatų, automobilių ir kt.) savininkai privalo užtikrinti, kad jų įranga būtų tvarkinga, netrikdytų viešosios rimties.

 

IV. TRIUKŠMO PREVENCIJA RIBOJANT VEIKLĄ

 

19. Įgaliotas Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys ar darbuotojas, gavęs nurodytą informaciją apie planuojamus statybos ir remonto darbus gyvenamojoje aplinkoje, triukšmo susidarymo ir jo sklaidos vietą, planuojamą triukšmo lygį, jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones:

19.1. kaupia gautą informaciją, ją sistemina, analizuoja;

19.2. kontroliuoja jų įgyvendinimą Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme nustatytais terminais;

19.3. apie numatytų priemonių įgyvendinimą, nustatytus pažeidimus informuoja Panevėžio  apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą ir kitas institucijas.

19.4. informuoja gyventojus ar visuomenę apie planuojamą veiklą su triukšmo šaltiniais per vietinės žiniasklaidos priemones ir Savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.panevezys.lt .

20. Planavimo organizatoriai, užsakovai, rengdami ir tvirtindami teritorijų planavimo dokumentus, planuodami ūkinę veiklą, privalo vadovautis Panevėžio miesto triukšmo žemėlapiu, įvertinti planuojamos veiklos triukšmo lygį ir užtikrinti, kad nebus viršijami nustatyti triukšmo ribiniai dydžiai.

21. Rekonstruojant triukšmo šaltinius ir statant naujus objektus, turi būti parinkti geriausi statybos (rekonstrukcijos) būdai, numatytos priemonės triukšmo lygiams mažinti ir šios priemonės įgyvendinamos.

22. Viešosiose vietose renginiai gali būti organizuojami dienos ir vakaro metu (išskyrus Joninių šventės, kalėdinius, naujametinius, miesto ar valstybinius renginius). Organizatoriai, kurie nori renginį viešojoje vietoje vesti ilgiau, vadovaujasi Renginių organizavimo Panevėžio viešosiose vietose tvarkos aprašu.

23. Atvirose patalpose ir teritorijose įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti dienos ir vakaro metu. Naktį jie gali veikti tik tuo atveju, jei nėra grojama muzika,
naudojami žaidimų, cirko ir kiti atrakcionų įrenginiai nekelia triukšmo.

24. Skleisti garsinę informaciją ar reklamą viešosiose vietose galima tik gavus leidimą iš Savivaldybės administracijos.

25. Valyti, tvarkyti teritoriją (naudoti krūmapjoves, žoliapjoves), išvežti atliekas, krauti (iškrauti, perkrauti) prekes, medžiagas, produkciją ar kitus daiktus darbo dienomis nuo 22 val. iki 6 val. (savaitgaliais ir švenčių dienomis nuo 22 val. iki 9 val.) galima tik tokiais būdais, kurie nekelia triukšmo, trikdančio kitų asmenų ramybę, poilsį ar darbą.

26. Teikiant paslaugas ar vykdant prekybą:

26.1. daugiabučiuose namuose įsikūrusios įmonės, parduotuvės, barai, kavinės ir kitos įstaigos, kurių veikloje naudojami triukšmo šaltiniai sukelia aplinkinių gyvenamųjų patalpų gyventojams dirginimą, kontroliuojančių pareigūnų reikalavimu privalo tikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir laiką;

26.2. naktį draudžiama leisti muziką, groti muzikiniais instrumentais, skleisti garsinę informaciją ar reklamą;

26.3. dienos ir vakaro metu galima leisti muziką, groti muzikos instrumentais, netrikdant kitų asmenų rimties.

27. Laisvalaikio veiklos objektuose grojama (leidžiama) muzika, dainavimas ir kitokio pobūdžio triukšmas negali viršyti šiems objektams leidžiamų triukšmo lygių, o triukšmo sklaida gyvenamojoje aplinkoje neturi trikdyti gyventojų rimties.

28. Daugiabučių namų gyvenamosiose patalpose draudžiama:

28.1. vykdyti ūkinę, gamybinę veiklą, atlikti statybų, remonto, rekonstrukcijos darbus darbo dienomis nuo 18 val. iki 8 val. bei poilsio ir švenčių dienomis nuo 00 iki 24 val.

28.2. darbo dienomis nuo 6 val. iki 18 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 00 iki 24 val. groti muzikos instrumentais, šaukti, rėkauti ar kitais triukšmą keliančiais veiksmais trikdyti viešąją rimtį, neigiamai veikti žmonių sveikatą, darbą, poilsį arba miego kokybę.

29. Draudžiama naudoti pirotechnikos priemones nuo 20 val. iki 8 val. (išskyrus gruodžio 31 d. ir sausio 1 d.).

30. Jeigu renginio metu bus naudojamos pirotechnikos priemonės, organizatoriai privalo vadovautis Renginių organizavimo Panevėžio viešosiose vietose tvarkos aprašu.

 

V. TRIUKŠMO KONTROLĖ

 

31. Šių taisyklių reikalavimų vykdymą kontroliuoja Savivaldybės administracija, Panevėžio apskrities vyriausiasis policijos komisariatas.

32. Savivaldybės administracija inicijuoja ilgalaikių triukšmo prevencijos ir mažinimo programų parengimą ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.

33. Surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus už šių taisyklių pažeidimus turi teisę tam įgalioti vidaus reikalų ir policijos pareigūnai, Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti pareigūnai.

34. Savivaldybės administracija privalo reikalauti, kad triukšmo šaltinių valdytojai organizuotų keliamo triukšmo matavimus pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius norminius teisės aktus. Viršijant didžiausius leidžiamus triukšmo ribinius dydžius, triukšmo šaltinių valdytojai privalo tikslinti ir keisti triukšmo šaltinių naudojimo trukmę, vykdomos veiklos laiką.

35. Savivaldybės administracija, išduodama leidimą statyti, privalo reikalauti, kad statinių projektų sprendiniuose būtų numatytos teisės aktų nustatytos apsaugos nuo triukšmo priemonės, o užbaigtuose statiniuose būtų atliktos ekspertizės ir nustatyta, ar įgyvendinti visi triukšmo mažinimo reikalavimai.

36. Savivaldybės administracija, gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie statybų keliamą triukšmą:

36.1. patikrina gautą pranešimą ir pareikalauja, kad triukšmo šaltinių valdytojai taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką, nustato reikalavimo įvykdymo terminą;

36.2. pradeda administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir šių taisyklių pažeidimo, jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimai nevykdomi;

37. Savivaldybės administracija, gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie galimai padidintą gyvenamųjų patalpų ar visuomeninės paskirties pastatų patalpų triukšmą dėl ūkinės-komercinės veiklos, ją persiunčia Panevėžio visuomenės sveikatos centrui:

37.1. gavusi informaciją iš Panevėžio visuomenės sveikatos centro apie padidintus triukšmo lygius gyvenamųjų ir visuomeninės paskirties pastatų patalpose, Savivaldybės administracija pareikalauja, kad triukšmo šaltinių valdytojai taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę, konkretų šių šaltinių veiklos pradžios bei pabaigos laiką ir nustato reikalavimo įvykdymo terminą;

37.2. jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimai nevykdomi, pradedama administracinio teisės pažeidimo bylos teisena dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir taisyklių pažeidimo;

37.3. jei įsigaliojus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje dėl triukšmo šaltinio valdytojo nubaudimo už Triukšmo valdymo įstatymo ar taisyklių pažeidimą vis dar nėra įvykdyti nurodyti reikalavimai, Savivaldybės administracija nurodo laikinai apriboti stacionaraus triukšmo šaltinio veiklą arba taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones.

38. Savivaldybės administracija, gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie laisvalaikio veiklos (kavinių, barų, restoranų, klubų, viešbučių ir kt.) triukšmą:

38.1. organizuoja keliamo triukšmo instrumentinius matavimus;

38.2. pareikalauja, kad fiziniai ir juridiniai asmenys taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę, konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką, nustato reikalavimų įvykdymo terminus;

38.3. pradeda administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir šių taisyklių pažeidimo, jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimai nevykdomi;

38.4. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo komisijos siūlymu teikia Panevėžio miesto savivaldybės tarybai svarstyti klausimą dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo, jei įsigaliojus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje dėl triukšmo šaltinio valdytojo nubaudimo už Triukšmo valdymo įstatymo ar taisyklių pažeidimą, nurodyti reikalavimai nevykdomi.

 

VI. TRIUKŠMO ŠALTINIO VALDYTOJO PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

39. Triukšmo šaltinio valdytojas privalo laikytis teisės aktuose nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

40. Triukšmo šaltinio valdytojas, planuojantis savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

41. Triukšmo šaltinio valdytojas, planuojantis statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Savivaldybės administracijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.

42. Nepateikus triukšmo šaltinio valdytojui informacijos apie numatomą triukšmingą veiklą, darbai negali būti pradėti, jau pradėti darbai, raštu ar žodžiu perspėjus atsakingą asmenį, turi būti nedelsiant nutraukti.

43. Triukšmo šaltinio valdytojas privalo per nustatytą terminą įvykdyti Savivaldybės administracijos, Visuomenės sveikatos centro, Sveikatos apsaugos ministerijos ar kito viešojo administravimo subjekto nustatytus reikalavimus triukšmui mažinti.

44. Triukšmo šaltinio valdytojas atsako pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius triukšmo valdymą.

45. Triukšmo šaltinio valdytojas, padaręs žalos žmonių sveikatai, turtui ir aplinkai, privalo ją atlyginti įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ TEISĖS

 

46. Fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę:

46.1. nustatyta tvarka gauti iš Panevėžio miesto savivaldybės administracijos ir kitų valstybės institucijų teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;

46.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;

46.3. reikalauti, kad būtų nutrauktas triukšmo šaltinių poveikis visuomenės sveikatai ir aplinkai.

47. Bet koks asmuo turi teisę pateikti Savivaldybės administracijai motyvuotą pareiškimą dėl triukšmo šaltinių valdytojų veiklos ir dėl šioje veikloje atsirandančio triukšmo prevencijos ir mažinimo.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Šios taisyklės gali būti keičiamos, pildomos ir panaikinamos Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

49. Šių taisyklių privalo laikytis Panevėžio mieste visi fiziniai ir juridiniai asmenys.

 

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-415, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20835

Dėl Triukšmo prevencijos Panevėžio miesto viešosiose vietose taisyklių, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2013 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. 1-37, 11, 12 ir 13 punktų pakeitimo