Sprendimas netenka galios 2016-04-01:

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-77, 2016-03-29, paskelbta TAR 2016-03-31, i. k. 2016-06595

Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2015-01-01 iki 2016-03-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-11-14, i. k. 2013-03141

 

 

PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO, SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. BALANDŽIO 23 D. SPRENDIMO NR. 1-125 1 PUNKTO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2013 m. lapkričio 14 d. Nr. 1-313

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr.91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 790 (Žin., 2013, Nr. 94-4699), Panevėžio miesto savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 23 d. sprendimo Nr. 1-125 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 20 d. sprendimo Nr. 1-48-8 1 punkto pripažinimo netekusiu galios“ 1 punktą.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vitalijus Satkevičius


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. lapkričio 14 d. d. sprendimu Nr. 1-313

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Panevėžio miestui skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo principus. Aprašas taikomas Savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), Pedagoginei-psichologinei tarnybai, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms ir Panevėžio miesto savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija).

2. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienų metų mokymo reikmėms.

3. Skiriant mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms siekiama:

3.1. sukurti skaidrią švietimo finansavimo sistemą;

3.2. užtikrinti efektyvų valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti panaudojimą;

3.3. didinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą ir įstaigų vadovų atsakomybę komplektuojant klases, grupes;

3.4. racionaliau sutvarkyti mokyklų tinklą, sudaryti mokiniams vienodas galimybes įgyti geros kokybės išsilavinimą.

4. Mokinio krepšelio lėšas, skiriamas Panevėžio miestui, sudaro 2 dalys:

4.1. 94 procentai mokinio krepšelio lėšų skiriami švietimo įstaigoms;

4.2. 6 procentai mokinio krepšelio lėšų – Aprašo 16 punkte nurodytoms reikmėms tenkinti. Šių asignavimų valdytoja yra Savivaldybės administracija.

 

II. 94 PROCENTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

5. Vadovaujantis galiojančia Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika), apskaičiuojamas kiekvienos švietimo įstaigos sutartinių mokinių skaičius.

6. Skaičiuojant mokinio krepšelio lėšas ateinantiems biudžetiniams metams, mokinių skaičius fiksuojamas pagal įstaigų Mokinių duomenų bazės einamųjų metų rugsėjo 1 dienos duomenis.

7. Vienam sutartiniam mokiniui pagal Metodiką skiriama vienoda lėšų suma – bazinis mokinio krepšelis, kuris kiekvienais metais nustatomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu.

8. Savivaldybės ir nevalstybinėms švietimo įstaigoms lėšos skiriamos pagal apskaičiuotą jų sutartinių mokinių skaičių, padaugintą iš bazinio mokinio krepšelio dydžio. Su nevalstybinėmis mokyklomis sudaromos mokinio krepšelio skyrimo ir naudojimo sutartys.

9. Panevėžio Suaugusiųjų mokymo centro skyriui Pataisos namuose mokinio krepšelio lėšos skiriamos pagal vidutinį metinį mokinių skaičių.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

10. Panevėžio miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) 94 procentus atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai mokyklai pagal Aprašo 8 punktą apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.

11. Mokyklos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

11.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir sumokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms sumokėti už psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbuotojus, kurie mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikia papildomas paslaugas (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat gali būti mokama už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

11.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms;

11.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

11.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

11.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, sumokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT);

11.6. lėšos, skiriamos Aprašo 11.2 ir 11.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms, gali būti naudojamos ilgalaikiam turtui įsigyti.

12. Mokyklos, kurioms trūksta lėšų darbo užmokesčiui, gali mažinti lėšas Aprašo 11.2 – 11.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms, perkeliant jas į darbo užmokesčio fondą.

13. Aprašo 11.2 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 11.3 – 11.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti – ne mažiau kaip 40 procentų galiojančioje Metodikoje atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų

14. Mokyklos, kuriose mokosi sutrikusios regos mokiniai, iki spalio 1 d. sudaro sutartis su Panevėžio regos centru „Linelis“ dėl tiflopedagogo pagalbos teikimo ir pateikia informaciją Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos Regos centrui „Linelis“ pagal sutartinius įsipareigojimus patvirtintai ugdymo programai įgyvendinti.

15. Nepanaudotos mokinio krepšelio lėšos, įvykdžius mokyklos ugdymo planą, ketvirtąjį ketvirtį naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. 6 PROCENTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

16. Savivaldybė 6 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

16.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti (Pedagoginės-psichologinės tarnybos etatams, finansuojamiems iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti);

16.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

16.3. profesinės linkmės moduliams, vykdomiems pagal Profesinės linkmės ugdymo modulio aprašą neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

16.4. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

16.5. klasių finansavimo mažėjimui amortizuoti, pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose;

16.6. bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

16.7. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų planuose.

17. Aprašo 16.1 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti Savivaldybė skiria ne mažiau kaip 80 procentų, Aprašo 16.4 papunktyje – ne mažiau kaip 100 procentų nurodytai mokymo reikmei tenkinti galiojančioje Metodikoje nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

18. Savivaldybė 6 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų pirmiausia skiria Aprašo 16.1–16.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti.

19. Neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti (16.4 papunktis) mokinio krepšelio lėšos skiriamos Panevėžio miesto neformaliojo vaikų švietimo įstaigoms: Muzikos mokyklai, Dailės mokyklai, Gamtos mokyklai, Moksleivių namams, Kūno kultūros ir sporto centrui, Futbolo akademijai, „Žemynos“ progimnazijos baseinui. Mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikoje nustatyta lėšų skyrimo suma pagal fiksuotą spalio 1 d. neformaliojo vaikų švietimo įstaigų mokinių skaičių.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

20. Likusios lėšos skiriamos bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui užtikrinti.

21. Švietimo ir mokslo ministerijai perskirsčius tarp savivaldybių specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo rugsėjo 1 dienos iki einamųjų metų pabaigos, Savivaldybės gautos lėšos pirmiausia skiriamos iš mokinio krepšelio lėšų išlaikomų darbuotojų išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti, taip pat Aprašo 16 punkte nurodytų mokymo reikmių įsiskolinimams dengti ar jų susidarymo galimybėms mažinti.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Mokinio krepšelio lėšos tarp mokyklų perskirstomos vadovaujantis atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo nuostatomis ir galiojančia Metodika.

23. Pagal Aprašą paskirtos ir sutaupytos mokinio krepšelio lėšos paliekamos švietimo įstaigai ir pirmiausia naudojamos kreditiniams įsiskolinimams dengti. Likusios lėšos naudojamos kitoms mokymo reikmėms finansuoti (jei Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nenumatyta kitaip) Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

24. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos pagal teisės aktus, reglamentuojančius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokinio krepšelio lėšų naudojimo rekomendacijas ir pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.

25. Neteko galios nuo 2015-01-01

Punkto naikinimas:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

25. Už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

 

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-383, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20264

Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 14 d. sprendimu Nr. 1-313, pakeitimo