Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO IR BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ, GERIAMOJO IR KARŠTO VANDENS IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ NEPASITURINTIEMS MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 30 d. Nr. 1-457

Marijampolė

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ( Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008 Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353; 2012, Nr. 136-6968; 2013, Nr. 10-421, Nr. 57-2861, Nr. 126-6414), Privalomosios pradinės karo tarnybos karių atleidimo nuo būsto komunalinių paslaugų teikimo mokesčių ir būsto šildymo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 84 (Žin., 2004, Nr. 18-534, 2007, Nr. 46-1746), Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti:

1.1. Socialinės pašalpos teikimo nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Marijampolės savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-481 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą;

2.2. Marijampolės savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. 1-272 „Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-481 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vidmantas Brazys

 

 


 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2013-12-30 sprendimu Nr. 1-457

 

SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės pašalpos teikimo nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo tvarką: dėl prašymų-paraiškų priėmimo, trūkstamų dokumentų pateikimo, duomenų apie turtą pateikimo, socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo, prašymus-paraiškas pateikusių asmenų informavimo dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo, neteisėtai gautos ar išmokėtos socialinės pašalpos išskaičiavimo, paskirtos, bet laiku neatsiimtos socialinės pašalpos, taip pat mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa, arba mirus vienam gyvenančiam asmeniui, paskirtos ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėtos socialinės pašalpos išmokėjimo procedūras; pagrindus, kuriems esant socialinė pašalpa didinama, mažinama, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas, socialinė pašalpa skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims arba ji skiriama kitais atvejais; socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus; nepasiturinčių gyventojų grupes (patyrusių socialinę riziką, nevykdančių savivaldybės tarybos nustatytų pareigų ir pan.), kurioms socialinė pašalpa teikiama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojas įstatymo (Žin., 2003, Nr.73-3352; 2011, Nr. 155-7353; 2012, Nr. 136-6968; 2013, Nr. 10-421, Nr. 57-2861), (toliau – Įstatymas) 22 straipsnio 1 dalies 2 ar 3 punkte nustatytais būdais; minimalų neišmokamos socialinės pašalpos dydį; socialinę pašalpą gaunančių asmenų teises ir pareigas; savivaldybės administracijos ir bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų teises ir pareigas teikiant socialinę pašalpą.

2. Apraše vartojamos sąvokos, socialinės pašalpos teikimo principai, bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisė į socialinę pašalpą, sąlygos teisei į socialinę pašalpą nustatyti, socialinės pašalpos dydžiai, turto vertės normatyvo, pajamų, socialinei pašalpai gauti nustatymas ir apskaičiavimas numatytas Įstatyme.

3. Šis Aprašas taikomas Marijampolės savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, taip pat asmenims, įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje ir kurių duomenys apie tai yra įrašyti į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą bei asmenims, kurie Marijampolės savivaldybės teritorijoje nuomojasi būstą:

3.1. Lietuvos Respublikos piliečiams;

3.2. užsieniečiams, turintiems Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Bendrijoje;

3.3. Europos Sąjungos valstybės narės piliečiams ir jų šeimos nariams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka išduoti dokumentai, patvirtinantys jų teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, ir kurie ne mažiau kaip 3 mėnesius gyvena Lietuvos Respublikoje. Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariais laikomi sutuoktinis arba asmuo, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginiai palikuonys, kuriems nesukakę 21 metai arba kurie yra išlaikytiniai, įskaitant sutuoktinio arba asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginius palikuonis, kuriems nesukakę 21 metai arba kurie yra išlaikytiniai, Europos Sąjungos valstybės narės piliečio, sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomi giminaičiai pagal tiesiąją aukštutinę liniją;

3.4. užsieniečiams, kuriems suteikta papildoma apsauga arba laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje, išskyrus integracijos laikotarpiu gaunančius paramą iš integracijai skirtų lėšų.

4. Socialinę pašalpą Marijampolės savivaldybės administracija teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri finansuojama iš Marijampolės savivaldybės biudžeto lėšų.

5. Socialinę paramą skiria ir moka Marijampolės savivaldybės administracija, vadovaudamasi Įstatymu ir šiuo Aprašu.

 

II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS

 

6. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo (toliau – asmuo) prašymą - paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas – paraiška) su Įstatymo 20 straipsnyje nurodytais dokumentais pateikia deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos specialistams arba seniūnijos, kurios teritorijoje nuomojasi būstą, specialistams, o jei bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gyvenamosios vietos neturi, seniūnijos, kurios teritorijoje jie faktiškai gyvena, specialistams iki einamojo mėnesio 20 d., kurie prašymą - paraišką užregistruoja prašymo - paraiškos gavimo dieną. Visų prašyme – paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą - paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

7. Bendrai gyvenantys asmenys, gaunantys lėšas vaikui ar vaikams išlaikyti, pateikia įmonės, įstaigos, organizacijos, fondo ar antstolio išduotą pažymą.

8. Prašymą - paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo - paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus duomenis, nurodytus šio Aprašo 10 punkte, kuriuos Marijampolės savivaldybės administracija gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

9. Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1-5 punktuose, vertę nustato Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Piniginės paramos skyriaus (toliau – Piniginės paramos skyrius) atsakingi specialistai, vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

10. Asmenims nereikia pateikti duomenų iš Lietuvos darbo biržos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, VĮ „Regitra“, Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Gyventojų registro, Ūkinių gyvūnų registro, Mokinių registro, Žemės ūkio transporto priemonių registro ir kt. registrų (toliau – registrai), iš kurių duomenis gauna Marijampolės savivaldybės administracija.

11. Seniūnijų specialistai sutikrina asmens prašyme - paraiškoje pateiktus duomenis su registrais, nustato teisę į piniginę socialinę paramą vadovaudamiesi Įstatymo 6 straipsnio 2 punktu bei sąlygas teisei į piniginę socialinę paramą, vadovaudamiesi Įstatymo 8 straipsniu ir prašymus - paraiškas su visais reikalingais dokumentais pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per savaitę pateikia Piniginės paramos skyriui. Kaimiškų seniūnijų specialistai suveda visą reikalingą informaciją į kompiuterines laikmenas, paskaičiuoja socialinės pašalpos dydį, suformuoja gavėjų bylas ir jas pristato Piniginės paramos skyriui.

12. Prašymus - paraiškas su visais reikalingais dokumentais, priimtus iki einamojo mėnesio 20 d. imtinai, seniūnijų specialistai Piniginės paramos skyriui pateikia ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 22 d. imtinai.

13. Prašymai – paraiškos su visais reikalingais dokumentais, priimti po einamojo mėnesio 20 dienos ar į Piniginės paramos skyrių pristatyti po einamojo mėnesio 22 d., įtraukiami į kito mėnesio mokėjimo žiniaraščius ir socialinė pašalpa teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui išmokama už praėjusius priklausančius mėnesius.

14. Kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, seniūnijų specialistai ar Piniginės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai privalo informuoti šias nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ar nelegalaus darbo:

14.1. Valstybinę darbo inspekciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

14.2. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos;

14.3. Valstybinę mokesčių inspekciją prie Finansų ministerijos;

14.4. Policijos departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos;

14.5. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybą.15. Prašymą - paraišką pateikusiam asmeniui seniūnijos specialistai įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Paaiškėjus trūkstamiems dokumentams ne prašymo – paraiškos priėmimo metu, seniūnijos specialistai (esant būtinybei – Piniginės paramos skyriaus specialistai), informuoja asmenį apie trūkstamus dokumentus asmens prašyme – paraiškoje pageidaujamu būdu, prašyme – paraiškoje nurodydami trūkstamus dokumentus, informavimo datą ir tai patvirtina savo parašu. Socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo ar informacijos apie trūkstamus dokumentus gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo ar informacijos gavimo apie trūkstamus dokumentus dienos.

16. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą.

17. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme - paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą - paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

18. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į socialinę pašalpą nustatyti.

 

III. SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

19. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja kaimiškųjų seniūnijų ir Piniginės paramos skyriaus specialistai vadovaudamiesi Įstatymu ir šiuo Aprašu bei naudodamiesi kompiuterine programa „Parama“.

20. Duomenis socialinei pašalpai mokėti kompiuterinėse laikmenose suformuoja, mokėjimo žiniaraščius atspausdina ir juos pasirašo kaip ruošėjai Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai.

21. Socialinė pašalpa skiriama arba neskiriama Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kurį iki kito mėnesio 8 d. parengia Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai.

22. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

22.1. pinigais,

22.2. nepinigine forma, šio Aprašo 40 punkte numatytais būdais.

23. Socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo - paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu asmuo turi teisę į socialinę pašalpą.

24. Pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą - paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą.

25. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo - paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos.

26. Socialinė pašalpa gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

26.1. šalpos pensijų gavėjams;

26.2. sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims;

26.3. asmenims, kuriems nustatytas 75-100 procentų netekto darbingumo lygis.

27. Socialinė pašalpa gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu:

27.1. yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į socialinę pašalpą;

27.2. yra žinoma, kad socialinės pašalpos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo;

27.3. yra žinoma, kad bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui bus pradėtos teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugos socialinės globos įstaigoje ir kita);

27.4. rekomenduoja Socialinių pašalpų teikimo komisija (toliau – Komisija).

28. Jeigu socialinė pašalpa skiriama trumpesniam laikotarpiui (pasikeitus socialinės pašalpos skyrimo aplinkybėms), negu nurodo asmuo prašyme – paraiškoje, Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai apie tai informuoja asmenį jo prašyme – paraiškoje pageidaujamu būdu, pažymoje apie išmokos skyrimą nurodydami informavimo datą ir tai patvirtina savo parašu.

29. Jeigu socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirta socialinė pašalpa skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybės pasikeitimo.

30. Jeigu dėl socialinės pašalpos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui.

31. Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama socialinė pašalpa, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, socialinė pašalpa skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje.

32. Socialinė pašalpa šio Aprašo 45.2, 45.3 ir 46.2 – 46.10 punktuose nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiama nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos.

33. Sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta socialinė pašalpa, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme - paraiškoje nurodytu informavimo būdu. Jeigu socialinė pašalpa neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą - paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

34. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, Marijampolės savivaldybės administracija, priėmusi sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną apie priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

35. Paskirtos socialinės pašalpos išmokėjimas:

35.1. socialinė pašalpa yra mokama už praėjusį mėnesį kiekvieno mėnesio 10-25 dienomis;

35.2. jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 5 litai ji yra neišmokama;

35.3. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, - savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, Marijampolės savivaldybėje socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, - savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl socialinės pašalpos nustatyta tvarka kreipiasi į naujos deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, - į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, ši teikiama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi;

35.4. paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa buvo paskirta;

35.5. mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedama į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke;

35.6. mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa neišmokama.

 

IV. SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMAS NEPINIGINE FORMA

 

36. Patyrusiems socialinę riziką ar nevykdantiems Marijampolės savivaldybės tarybos nustatytų pareigų, numatytų šio Aprašo 59.1 - 59.6 punktuose, bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims socialinė pašalpa teikiama nepinigine forma arba derinant jos teikimo formas - nepinigine forma ir pinigais.

37. Socialinės pašalpos dydis pinigais patyrusiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims yra 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio.

38. Socialinė pašalpa nevykdantiems pareigų, numatytų šio Aprašo 59.1 - 59.6 punktuose, bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims teikiama nepinigine forma . arba derinant jos teikimo formas - nepinigine forma ir pinigais.

39. Seniūnijų specialistams, Komisijai ar Vaikų teisių apsaugos skyriui (kai šeimoje auga vaikai) pateikus rekomendaciją, socialinės pašalpos dydis pinigais gali būti mažesnis negu 50 procentų arba visa socialinė pašalpa gali būti mokama nepinigine forma.

40. Nepinigine forma socialinė pašalpa gali būti teikiama:

40.1. pervedant socialinę pašalpą ar jos dalį į „IKI Premija“ arba „MAXIMA“ socialines korteles;

40.2. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ugdymo įstaigoje;

40.3. apmokant suaugusiųjų asmenų nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymo išlaidas;

40.4. apmokant dokumentų tvarkymo išlaidas;

40.5. apmokant už komunalines paslaugas;

40.6. apmokant išlaidas už vaistus;

40.7. apmokant už kitas būtinas išlaidas (drabužius, avalynę, mokinio reikmenis ir kitas reikalingas prekes) pagal pateiktas sąskaitas – faktūras.

 

V. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT SOCIALINĖ PAŠALPA DIDINAMA, MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA

 

41. Bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

41.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiko trukmę ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

41.2. prieš įsidarbinimą šio Aprašo 41.1. punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

41.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

41.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš Įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į socialinę pašalpą.

42. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui tais atvejais, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo yra darbingo amžiaus darbingas, bet nedirbantis asmuo (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 punktuose), socialinės pašalpos dydis, apskaičiuotas pagal Įstatymo 9 straipsnį, išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, yra mažinamas:

42.1. kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių - socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 20 procentų;

42.2. kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36 mėnesių - socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 30 procentų;

42.3. kai socialinė pašalpa mokama nuo 36 mėnesių iki 48 mėnesių - socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 40 procentų;

42.4. kai socialinė pašalpa mokama nuo 48 mėnesių iki 60 mėnesių - socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 50 procentų;

42.5. gavusiems (gavusiam) socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims (išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) arba vienam gyvenančiam asmeniui 24 mėnesius neskiriama.

43. Aprašo 42 punkte nustatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai skaičiuojami sudedant laikotarpius, kuriais buvo mokama socialinė pašalpa. Jeigu Aprašo 42 punkte nurodyti asmenys dirbo (taip pat savarankiškai dirbo) 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, Aprašo 42 punkte numatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo.

44. Socialinės pašalpos sustabdymas, nutraukimas arba atnaujinimas:

44.1. socialinės pašalpos mokėjimas sustabdomas kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, ir pasiuntus užklausimą į nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas, nurodytas šio Aprašo 14 punkte, apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu. Socialinės pašalpos mokėjimas atnaujinamas arba ji nutraukiama, gavus atsakymą iš šių institucijų;

44.2. socialinės pašalpos mokėjimas sustabdomas, gavus informaciją arba kilus pagrįstų įtarimų, kad asmuo pateikė ne visus teisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į socialinę pašalpą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Socialinės pašalpos teikimas gali būti atnaujinamas arba nutraukiamas jos mokėjimas, išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į socialinę pašalpą;

44.3. socialinė pašalpa neskiriama arba jos mokėjimas nutraukiamas atvejais, numatytais šio Aprašo 31, 32, 45.3, 45.5, 46,1, 46.3, 46.5-46.9, 46.11 punktuose;

44.4. socialinės pašalpos teikimas gali būti sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas, rekomendavus Komisijai.

 

VI. MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS TEIKIANT SOCIALINĘ PAŠALPĄ

 

45. Marijampolės savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo:

45.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas - nepinigine forma ir pinigais - kaip numatyta šio Aprašo 36-40 punktuose;

45.2. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

45.3. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

45.4. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau - Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

45.5. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė pašalpa gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus šiame punkte numatytais atvejais surašo seniūnijų specialistai.

46. Marijampolės savivaldybės administracija, teikdama socialinę pašalpą, turi teisę:

46.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius socialinę pašalpą bendra Įstatymo nustatyta tvarka arba gaunančius socialinę pašalpą, nustatytą šio Aprašo 46.2 - 46.5, 46.8 ir 49 punktuose, ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti;

46.2. 3 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio Aprašo 59.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo šio Aprašo 59.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka - išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

46.3. 3 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo šio Aprašo 59.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo šio Aprašo 59.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka - išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

46.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio Aprašo šio 59.1, 59.4, 59.5 ir 59. 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), iki pareigos bus įvykdytos;

46.5. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo šio Aprašo 59.1, 59.4, 59.5 ir 59.6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos neteikti ar nutraukti jos teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

46.6. 6 mėnesius neteikti ar nutraukti socialinės pašalpos mokėjimą:

46.6.1. jeigu vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija 8,0 tūkst. Lt;

46.6.2. bendrai gyvenančių asmenų turimų piniginių lėšų dydis daugiau kaip 5,0 tūkst. Lt viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

46.7. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinės pašalpos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1-8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl socialinės pašalpos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

46.8. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama socialinė pašalpa, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa gali būti skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

46.9. 12 mėnesių neteikti socialinės pašalpos ar 12 mėnesių nutraukti jos mokėjimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

46.10. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl socialinės pašalpos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą;

46.11. siekiant įvertinti socialinės pašalpos teikimo veiksmingumą, periodiškai atrankos būdu Piniginės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai vykdo bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė pašalpa gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

46.12. nereikalauti iš socialinę pašalpą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

46.13. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti svarstant klausimus dėl socialinės pašalpos skyrimo ir teikti socialines paslaugas šio Aprašo 45.1, 46.2, 46.5 ir 49 punktuose numatytais atvejais.

47. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitus suinteresuotų asmenų teisės ir pareigos teikiant socialinę pašalpą:

47.1. seniūnijų specialistams pareikalavus pateikti seniūnijai turimą informaciją apie vieną gyvenantį asmenį arba bendrai gyvenančius asmenis, kurie kreipėsi dėl socialinės pašalpos skyrimo, šio Aprašo 45.1, 46.3, 46.5 ir 49 punktuose numatytais atvejais;

47.2. teikti informaciją seniūnijai, Piniginės paramos skyriui dėl piktnaudžiavimo teikiama socialine pašalpa atvejų (nelegalaus darbo, galimai nelegalių pajamų, pašalpos naudojimo ne pagal paskirtį ir kt.);

47.3. turi teisę dalyvauti vertinant asmenų, kurie kreipėsi ar gauna socialinę pašalpą, gyvenimo sąlygas ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą;

47.4 turi teisę susipažinti su Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinės pašalpos skyrimą ir mokėjimą bei šiuo Aprašu, gauti išsamią ir tikslią informaciją apie socialinės pašalpos skyrimą;

47.5. turi teisę dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

48. Visa turima arba surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali, todėl bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys, kurie teikia informaciją seniūnijai ar Piniginės paramos skyriui ir dalyvauja skiriant bei teikiant socialinę pašalpą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus.

 

VII. SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS SURAŠIUS BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTĄ

 

49. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (toliau – aktas) bei rekomendavus Komisijai, socialinė pašalpa gali būti skiriama šiais atvejais:

49.1. jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė viršija turto vertės normatyvą ne daugiau kaip 5 tūkst. Lt ar atsižvelgiant į tai, kaip turtas yra įsigytas, ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo, vienas gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų neatitinka Įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;

49.2. bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

49.3. bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

49.4. jeigu bendrai gyvenančių asmenų, kai vaikus augina vienas iš tėvų, arba vieno gyvenančio neįgalaus ar pensinio amžiaus asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 20 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė neviršija turto vertės normatyvo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo, vienas gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka Įstatymo 8 straipsnyje nurodytas sąlygas, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau - 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

49.5. jeigu bendrai gyvenantis asmuo arba vienas gyvenantis asmuo nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta ir jie trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, tačiau jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys ir registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje nutraukta dėl svarbių priežasčių: liga, artimo giminaičio globa ar mirtis ir kt., pateikus pateisinamus dokumentus;

49.6. jeigu bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą, išskyrus atvejus, numatytus šio Aprašo 46.6 punkte;

49.7. darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, ne ilgiau kaip du metus vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama socialinė pašalpa, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį, socialinė pašalpa gali būti skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

50. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, Marijampolės savivaldybės administracija turi teisę nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1-5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse.

51. Aktus surašo seniūnijų specialistai. Seniūnijų specialistai prašymą – paraišką su visais reikalingais dokumentais bei buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu pateikia Piniginės paramos skyriui. Prie akto turi būti pridėta bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, bendrijos pirmininkų, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų (ne mažiau dviejų asmenų) informacija apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens, kuris kreipėsi dėl socialinės pašalpos, turinti įtakos socialinei pašalpai skirti.

52. Komisijos sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius. Į Komisijos sudėtį gali būti įtraukti atstovai iš Marijampolės savivaldybės administracijos padalinių, Marijampolės teritorinės darbo biržos Marijampolės skyriaus, Marijampolės apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Marijampolės poskyrio, Valstybinės darbo inspekcijos Marijampolės skyriaus, bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

53. Komisija svarsto socialinės pašalpos teikimą, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

54. Komisija veikia visuomeniniais pagrindais.

55. Komisijos išvados yra rekomendacinio (patariamojo) pobūdžio.

56. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

57. Komisija turi teisę kviestis į posėdžius socialinės pašalpos gavėjus, ekspertus, savivaldybės struktūrinių padalinių darbuotojus ir kt.

58. Komisijos gauta ar surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali. Komisijos nariai prieš pradėdami komisijos darbą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus.

 

VIII. SOCIALINĘ PAŠALPĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

59. Socialinę pašalpą gaunantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo privalo:

59.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

59.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo - paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti socialinę pašalpą, ir būtinus socialinei pašalpai gauti dokumentus;

59.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui;

59.4. Piniginės paramos skyriaus arba seniūnijų specialistų reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

59.5. sudaryti galimybę Piniginės paramos skyriaus, seniūnijų specialistams bei seniūnaičiams kartu su specialistais, tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

59.6. dalyvauti Marijampolės savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

59.7. dalyvauti Komisijos organizuojamuose posėdžiuose, komisijai pakvietus, kai svarstomi klausimai, susiję su socialinės pašalpos teikimu.

60. Socialinę pašalpą gaunantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę susipažinti su Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinės pašalpos skyrimą ir mokėjimą bei šiuo Aprašu, gauti išsamią ir tikslią informaciją apie socialinės pašalpos skyrimą.

 

IX. NETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS SOCIALINĖS PAŠALPOS IŠSKAIČIAVIMAS

61. Dėl socialinę pašalpą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos socialinės pašalpos išieškojimas:

61.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinę pašalpą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl socialinės pašalpos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus socialinei pašalpai skirti, arba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis;

61.2. negrąžinta neteisėtai gauta socialinė pašalpa vadovaujantis Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš socialinę pašalpą gaunančiam asmeniui paskirtos socialinės pašalpos sumos yra išskaičiuojama ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra socialinę pašalpą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

61.3. jeigu neteisėtai gauta socialinė pašalpa negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

62. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 6 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, susidariusi socialinės pašalpos permoka neišskaičiuojama.

63. Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos socialinės pašalpos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

X. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

64. Seniūnijų specialistai atsako už prašymų paraiškų bei reikalingų dokumentų priėmimą, duomenų, reikalingų socialinei pašalpai skirti iš registrų surinkimą, teisės į socialinę pašalpą ir sąlygų teisei į socialinę pašalpą nustatymą, ir prašymų - paraiškų bei reikalingų dokumentų pateikimą laiku Piniginės paramos skyriui. Kaimiškų seniūnijų specialistai taip pat atsako už visų duomenų, reikalingų socialinei pašalpai skirti, suvedimą į kompiuterines laikmenas, socialinės pašalpos dydžio apskaičiavimą, gavėjų bylų suformavimą ir pateikimą laiku Piniginės paramos skyriui.

65. Piniginės paramos skyriaus specialistai atsakingi už miesto specialistų priimtų prašymų - paraiškų ir reikalingų dokumentų suvedimą į kompiuterines laikmenas, visų priimtų prašymų - paraiškų ir reikalingų dokumentų duomenų sutikrinimą su turimais registrais, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į socialinę pašalpą parengimą, išmokų patvirtinimą kompiuterinėse laikmenose, mokėjimo žiniaraščių sudarymą.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. Vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją, socialinė pašalpa teikiama taikant Įstatymo nuostatas tiek, kiek socialinės pašalpos teikimo nereglamentuoja Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies nuostatos.

67. Lėšos, nepanaudotos socialinei pašalpai mokėti gali būti panaudojamos socialinėje srityje:

67.1. darbuotojų, administruojančių socialinių paslaugų teikimą, skatinimui;

67.2. socialinėms paslaugoms, socialinėms programoms finansuoti;

67.3. vienkartinėms pašalpoms nepasiturintiems asmenims mokėti;

67.4. socialinių paslaugų įstaigų infrastruktūrai gerinti.

68. Sprendimai dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

______________________


 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. 1-457

 

BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ, GERIAMOJO IR KARŠTO VANDENS IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ NEPASITURINTIEMS MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – kompensacijos) nepasiturintiems Marijampolės savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Marijampolės savivaldybės gyventojų, atitinkančių Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatas, kreipimosi dėl kompensacijų, kompensacijų skyrimo ir mokėjimo sąlygas, kompensacijų teikimą asmenims, patyrusiems socialinę riziką, kompensacijų skyrimą, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, atsiskaitymą su šilumos energiją ir vandenį tiekiančiomis organizacijomis, kompensacijas gaunančių asmenų pareigas, atsakomybę ir kontrolę.

2. Apraše vartojamos sąvokos, kompensacijų teikimo principai, finansavimo šaltiniai, bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisė į kompensacijas, sąlygos teisei į kompensacijas nustatyti, kompensacijų dydžiai, normatyvai kompensacijoms apskaičiuoti, turto vertės normatyvo, pajamų, kompensacijai gauti nustatymas ir apskaičiavimas numatytas Įstatyme.

3. Šis Aprašas taikomas Marijampolės savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, taip pat asmenims, įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje ir kurių duomenys apie tai yra įrašyti į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą bei asmenims, kurie Marijampolės savivaldybės teritorijoje nuomojasi būstą:

3.1. Lietuvos Respublikos piliečiams;

3.2. užsieniečiams, turintiems Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Bendrijoje;

3.3. Europos Sąjungos valstybės narės piliečiams ir jų šeimos nariams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka išduoti dokumentai, patvirtinantys jų teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, ir kurie ne mažiau kaip 3 mėnesius gyvena Lietuvos Respublikoje. Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariais laikomi sutuoktinis arba asmuo, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginiai palikuonys, kuriems nesukakę 21 metai arba kurie yra išlaikytiniai, įskaitant sutuoktinio arba asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginius palikuonis, kuriems nesukakę 21 metai arba kurie yra išlaikytiniai, Europos Sąjungos valstybės narės piliečio, sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomi giminaičiai pagal tiesiąją aukštutinę liniją;

3.4. užsieniečiams, kuriems suteikta papildoma apsauga arba laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje, išskyrus integracijos laikotarpiu gaunančius paramą iš integracijai skirtų lėšų.

4. Kompensacijas skiria ir moka Marijampolės savivaldybės administracija, vadovaudamasi Įstatymu ir šiuo Aprašu.

II. KREIPIMASIS DĖL KOMPENSACIJŲ

 

5. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo prašymą - paraišką ir jos priedus su Įstatymo 20 straipsnyje nurodytais dokumentais pateikia deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos specialistams arba seniūnijos, kurios teritorijoje nuomojasi būstą, specialistams, o jei bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gyvenamosios vietos neturi, seniūnijos, kurios teritorijoje jie gyvena, specialistams, kurie prašymą -paraišką užregistruoja prašymo - paraiškos gavimo dieną.

6. Asmenims nereikia pateikti duomenų iš Lietuvos darbo biržos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, VĮ „Regitra“, Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Gyventojų registro, Ūkinių gyvūnų registro, Mokinių registro, Žemės ūkio transporto priemonių registro ir kt. registrų (toliau – registrai), iš kurių duomenis gauna Marijampolės savivaldybės administracija.

7. Seniūnijų specialistai sutikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens prašyme – paraiškoje ir jos prieduose pateiktus duomenis su registrais, nustato teisę į kompensacijas vadovaudamiesi Įstatymo 6 straipsnio 2 punktu bei sąlygas teisei į kompensacijas, vadovaudamiesi Įstatymo 8 straipsniu ir prašymus - paraiškas su visais reikalingais dokumentais pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per savaitę pateikia Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Piniginės paramos skyriui (toliau – Piniginės paramos skyrius). Kaimiškų seniūnijų specialistai suveda visą reikalingą informaciją į kompiuterines laikmenas, suformuoja gavėjų bylas ir jas pristato Piniginės paramos skyriui.

8. Prašymus - paraiškas su visais reikalingais dokumentais, priimtus iki einamojo mėnesio 20 d. imtinai seniūnijų specialistai Piniginės paramos skyriui pateikia ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 22 d. imtinai.

9. Kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, Piniginės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai privalo informuoti šias nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ar nelegalaus darbo:

9.1. Valstybinę darbo inspekciją prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

9.2. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;

9.3. Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;

9.4. Policijos departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;

9.5. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

III. KOMPENSACIJŲ SKYRIMAS SURAŠIUS BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTĄ

 

10. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (toliau – aktas), kompensacijos panaudojant iki 4 procentų kompensacijoms skirtų lėšų, gali būti skiriamos šiais atvejais:

10.1. jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė viršija turto vertės normatyvą ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo, vienas gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų neatitinka Įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;

10.2. už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

10.3. jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

10.4. jeigu daugiabučio namo buto savininkas nedalyvauja svarstant ir priimant sprendimą susirinkime dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo pagal Vyriausybės patvirtintą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančią Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintą programą, jeigu toks sprendimas svarstomas ir priimamas, ir nedalyvauja įgyvendinant šį projektą;

10.5. bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

10.6. jeigu bendrai gyvenantis asmuo arba vienas gyvenantis asmuo nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta ir jie trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, tačiau jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys.

11. Aktus surašo seniūnijų specialistai. Seniūnijų specialistai prašymą – paraišką su visais reikalingais dokumentais bei buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu pateikia Piniginės paramos skyriui.

12. Siekiant įvertinti kompensacijų teikimo veiksmingumą, periodiškai atrankos būdu Piniginės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai vykdo bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu kompensacijos gali būti skiriamos, neskiriamos ar nutraukiamas jų mokėjimas.

 

IV.       KOMPENSACIJŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

13. Kompensacijos skiriamos arba neskiriamos Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kurį iki kito mėnesio 8 d. parengia Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai.

14. Kompensacijų teikimo būdai:

14.1. pervedant pinigus į fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose išmokamos kompensacijos už mišrias malkas arba gamtines dujas privačiuose namuose, kompensacijos už karštą vandenį, kuriam ruošti naudojamos mišrios malkos arba gamtinės dujos. Šias kompensacijas skaičiuoja Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai;

14.2 kompensacijų sumas pervedant į energetines ir komunalines paslaugas tiekiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, kai kompensacijas skaičiuoja bendrijos ar komunalines paslaugas teikiančios įstaigos;

14.3. apmokant sąskaitas už kietą kurą.

15. Kompensacijoms už kietą kurą skaičiuoti savivaldybės kompensuojamų mišrių malkų vidutinė kaina, atsižvelgiant į malkų pristatymo vidutinę kainą:

1 m3 metro kaina su PVM – 103,0 Lt;

1 m3 metro pristatymo kaina su PVM – 27,0 Lt;

Iš viso 1 m3 vidutinė malkų kaina su pristatymu – 130,0 Lt.

16. Kompensacijos, kai nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų pajamos ir turtas, yra skiriamos vieniems metams.

17. Kompensacijos privalomos pradinės karo tarnybos kariams teikiamos vadovaujantis Privalomosios pradinės karo tarnybos karių atleidimo nuo būsto komunalinių paslaugų teikimo mokesčių ir būsto šildymo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 84 (Žin., 2004, Nr. 18-534, 2007, Nr. 46-1746), ir šiuo Aprašu.

 

V. KOMPENSACIJŲ TEIKIMAS ASMENIMS, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ

 

18. Patyrusiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui:

18.1. kompensacijos už kietą kurą išmokamos pagal pateiktas kieto kuro įsigijimo sąskaitas – faktūras;

18.2. kompensacijos už dujas išmokamos pervedant skirtą kompensacijos sumą dujas tiekiančiai įmonei.

 

VI. ATSISKAITYMAS SU ŠILUMOS ENERGIJĄ IR VANDENĮ TIEKIANČIOMIS ORGANIZACIJOMIS

 

19. Piniginės paramos skyrius duomenis apie nepasiturinčių gyventojų pajamas kompensacijoms skaičiuoti, šilumos energiją bei geriamąjį vandenį tiekiančioms organizacijoms (išskyrus UAB „Litesko“ filialą „Marijampolės šiluma“) pateikia iki einamojo mėnesio 28 dienos.

20. Piniginės paramos skyrius duomenis, reikalingus kompensacijoms skaičiuoti, UAB „Litesko“ filialui „Marijampolės šiluma“ perduoda kiekvieno mėnesio 10, 20 ir 28 dienomis elektroninio pašto adresu mokėjimai@marijampole.litesko.lt.

21. Pažymas iš Piniginės paramos skyriaus apie pajamas kompensacijoms skaičiuoti nepasiturintiems gyventojams, kurie atsiskaito per tarpines organizacijas (daugiabučių namų savininkų bendrijas), pasiima bendrijos įgaliotas asmuo iki kito mėnesio 5 dienos.

22. Šilumos energiją ir geriamąjį vandenį tiekiančios organizacijos nepasiturintiems gyventojams skaičiuoja kompensacijas ir sumažina mokestį už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį. Kompensacijų suma nurodoma gyventojams pateiktoje mokėjimo sąskaitoje.

23. Daugiabučių namų savininkų bendrijos ir organizacijos, skaičiuojančios gyventojų sunaudotos šilumos energijos, karšto ir geriamojo vandens mokesčius, kurios yra sudariusios su šilumos energiją ir geriamąjį vandenį tiekiančiomis organizacijomis, atsiskaitymo už gyventojų sunaudotą šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį sutartis, apskaičiuotų gyventojams kompensacijų sumų pažymas pateikia šilumos energiją ir geriamąjį vandenį tiekiančioms organizacijoms iki einamojo mėnesio 30 dienos.

24. Šilumos energiją ir geriamąjį vandenį tiekiančios organizacijos apskaičiuotomis kompensavimo sumomis sumažina teikiamas apmokėti sąskaitas butų savininkų bendrijoms arba organizacijoms, skaičiuojančioms mokesčius už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį. Nepateikus pažymų apie gyventojams apskaičiuotas kompensacijas iki einamojo mėnesio 30 dienos, šilumos energiją ir geriamąjį vandenį tiekiančios organizacijos vėliau gautų pažymų duomenis įvertina, skaičiuodamos kito mėnesio mokesčius.

25. Šilumos energiją, karštą ir geriamąjį vandenį tiekiančios organizacijos (išskyrus UAB „Litesko“ filialą „Marijampolės šiluma“) Marijampolės savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui teikia atskiras pažymas apie per mėnesį gyventojams apskaičiuotų kompensacijų už šilumos energiją, karštą ir geriamąjį vandenį sumas (iš viso, tame skaičiuje išimties tvarka) iki poataskaitinio mėnesio 15 dienos;

26. UAB „Litesko“ filialas „Marijampolės šiluma“ iki kiekvieno mėnesio 15 dienos Marijampolės savivaldybės administracijai pateikia:

26.1. duomenų bylas apie apskaičiuotas kompensacijas elektroninio pašto adresu: iis@marijampole.lt;

26.2. Buhalterijos skyriui paraiškas apie per mėnesį gyventojams apskaičiuotų kompensacijų už karštą vandenį ir šilumos energiją sumas (iš viso, tame skaičiuje išimties tvarka).

27. Buhalterijos skyrius apskaičiuotų kompensacijų sumas perveda ne vėliau kaip per 30 dienų nuo paraiškų gavimo dienos į šilumos energiją, karštą ir geriamąjį vandenį tiekiančių organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

28. Kompensacijos už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį, kietą kurą bei gamtines dujas skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. A1-35 patvirtintomis formomis (Žin., 2012, Nr. 13-584).

29. Duomenų perdavimas ir atsiskaitymas su šilumos energiją ir karštą bei geriamąjį vandenį tiekiančiomis organizacijomis (toliau – organizacijos) vyksta vadovaujantis pasirašytomis sutartimis tarp organizacijų ir Marijampolės savivaldybės administracijos.

 

VII. KOMPENSACIJAS GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

30. Kompensacijas gaunantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo privalo:

30.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

30.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo - paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti kompensacijas, ir būtinus kompensacijoms gauti dokumentus;

30.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į kompensacijas arba kompensacijų dydžiui;

30.4. Piniginės paramos skyriaus arba seniūnijų specialistų reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

30.5. sudaryti galimybę seniūnijų ir Piniginės paramos skyriaus specialistams tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

30.6. dalyvauti Marijampolės savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

31. Kompensacijas gaunantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę susipažinti su Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, kitais teisės aktais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, reglamentuojančiais kompensacijas bei šiuo Aprašu, gauti išsamią ir tikslią informaciją apie kompensacijų skyrimą.

 

VIII. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

32. Seniūnijų specialistai atsako už prašymų paraiškų bei reikalingų dokumentų priėmimą, duomenų, reikalingų kompensacijoms skirti iš registrų surinkimą, teisės į kompensacijas ir sąlygų teisei į kompensacijas nustatymą, prašymų - paraiškų bei reikalingų dokumentų pateikimą laiku Piniginės paramos skyriui. Kaimiškų seniūnijų specialistai taip pat atsako už visų duomenų, reikalingų kompensacijoms skirti, suvedimą į kompiuterines laikmenas, gavėjų bylų suformavimą ir pateikimą laiku Piniginės paramos skyriui.

33. Piniginės paramos skyriaus specialistai atsakingi už miesto specialistų priimtų prašymų - paraiškų ir reikalingų dokumentų suvedimą į kompiuterines laikmenas, visų priimtų prašymų - paraiškų ir reikalingų dokumentų duomenų sutikrinimą su turimais registrais, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į kompensacijas parengimą, kompensacijų patvirtinimą kompiuterinėse laikmenose, už teisingą kompensacijų, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kietąjį kurą, apskaičiavimą, mokėjimo žiniaraščių sudarymą bei sąrašų kompensacijoms apskaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms.

34. Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai sutikrina:

34.1. iš energetines ir komunalines paslaugas tiekiančių įmonių gautus, asmenų, kuriems paskaičiuotos kompensacijos sąrašus, su šioms įmonėms pateiktais asmenų, kuriems skirtos kompensacijos, sąrašais;

34.2. mirusių asmenų sąrašus su kompensacijų gavėjų sąrašais.

35. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės atsako už teisingą kompensacijų (išskyrus kompensacijas už mišrias malkas arba gamtines dujas privačiuose namuose bei kompensacijas už karštą vandenį, kuriam ruošti naudojamos mišrios malkos arba gamtinės dujos) apskaičiavimą ir sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą.

36. Marijampolės savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius atsako už kompensacijų pervedimą laiku šilumos energiją ir vandenį tiekiančioms įmonėms.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Kompensacijos finansuojamos iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui skirtų lėšų.

38. Sprendimai dėl kompensacijų skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

39. Neteisėtai gautos kompensacijos išieškomos Įstatyme nustatyta tvarka.

40. Kompensacijų apskaičiavimo teisingumo kontrolę atlieka Marijampolės savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

______________________