Suvestinė redakcija nuo 2018-05-01 iki 2019-06-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-08-29, i. k. 2013-02415

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS taryba

 

sprendimas

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2013 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T2-207

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2013, Nr. 57-2858) 2 straipsnio 15 dalimi ir atsižvelgdama į Kretingos rajono savivaldybės iniciatyva atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių daugiabučių gyvenamųjų namų energinio efektyvumo didinimo galimybių rezultatus, Kretingos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kretingos rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą (toliau – Programa) (pridedama).

2. Paskirti SĮ „Kretingos komunalininkas” Programos įgyvendinimo administratoriumi.

3. Pavesti Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimus, susijusius su Programos įgyvendinimu.

4. Sprendimą paskelbti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Juozas Mažeika

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2013 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T2-207

(Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2018 m. balandžio 26 d. sprendimo Nr. T2-141

nauja redakcija)

 

 

KRETINGOS RAJONO ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kretingos rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Kretingos rajone esančių  daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymo, šiluminės energijos sąnaudų sumažinimo ir racionalaus energinių išteklių naudojimo, gyventojų išlaidų šildymui sumažinimo ir gyvenimo kokybės pagerinimo.

2. Programa parengta Kretingos rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, taip pat vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“, statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“ ir statybos techniniu reglamentu STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Kretingos rajono savivaldybės atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių pastatų įvertinimo rezultatais, parengtais jų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Kretingos rajone gyvena 37900 gyventojų. Kretingos rajono  savivaldybės statinių naudotojų sąraše įrašyti 422 daugiabučiai namai. 163 daugiabučius namus administruoja savivaldybės paskirtas daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius UAB „Kretingos būstas“, kiti daugiabučiai namai yra administruojami daugiabučių namų savininkų bendrijų arba pagal jungtinės veiklos sutartį. Dauguma pastatų yra daugiaaukščiai, dominuoja gelžbetonio plokščių konstrukcijos ir plytų mūras. Daugiausia daugiabučių namų Kretingos rajone pastatyta iki 1993 metų. Vidutinis buto plotas yra apie 60 m². Kaip ir daugelyje kitų tuo pačiu metu statytų pastatų Lietuvoje, namai buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus ir laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo.

5. Sovietmečiu ir iš karto po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.

6. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai panaudojamos investicijoms padengti.

7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Kretingos rajono daugiabučiuose pastatuose tampa ypatingai aktuali, todėl Kretingos rajono savivaldybės iniciatyva buvo pradėta rengti ši Programa, apimanti daugiausiai energijos suvartojančius daugiabučius namus rajone. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti  gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

8. Atsižvelgiant į gautus gyventojų prašymus, Kretingos  rajono savivaldybės iniciatyva yra atrenkami neefektyviai energiją vartojantys daugiabučiai pastatai (1-4 priedai), kuriems yra parengiami energinio naudingumo sertifikatai bei investicijų planai.

9. Rengiant techninį ir energinį atrinktų daugiabučių namų įvertinimą, buvo nustatyta, kad:

9.1. sienų šiluminė varža netenkina STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“ reikalavimų. Pastato pamatai surenkami juostiniai iš gelžbetoninių blokų. Aplink pastatą įrengta nuogrinda nevientisa, pasvirusi į pamatų pusę, vietomis neįrengta. Drėkinami pamatai gali tapti netolygaus pastato sėdimo priežastimi;

9.2. nepakeistų pastato langų ir durų būklė bloga. Jie yra nesandarūs, blogai varstosi, šaltuoju metų laiku jaučiama didelė šalto oro infiltracija į patalpas. Senų langų ir lauko durų šilumos praradimo  koeficientai netenkina STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“  nustatytų reikalavimų;

9.3. sutapdintų stogų danga sena, vietomis nesandari, parapetų ir vėdinimo kaminėlių apskardinimai pažeisti korozijos. Šlaitinių stogų lakštinės dangos turi sveikatai pavojingos medžiagos – asbesto. Stogų konstrukcijoms papildomas termoizoliacinis sluoksnis neįrengtas, todėl šiluminė varža netenkina norminių reikalavimų;

9.4. dauguma pastatų balkonų įstiklinti, tačiau įstiklinimas chaotiškas, darkantis bendrą pastato estetinį vaizdą. Balkonų plokštės dėl drėgmės poveikio yra susidėvėjusios;

9.5. nuotekų šalinimo sistemų vamzdynai pažeisti korozijos, didelė avarijų tikimybė. Magistraliniai šildymo sistemos vamzdynai pažeisti korozijos, izoliacijos būklė bloga, vietomis jos visai nėra.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

10. Programos įgyvendinimo tikslai:

10.1. sumažinti daugiausiai energijos vartojančiuose Kretingos rajono daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, užtikrinant, kad įgyvendinus efektyvias energiją taupančias priemones, bus pasiekta ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė;

10.2. sumažinti daugiabučių namų gyventojų patiriamas išlaidas už suvartotą šiluminę energiją;

10.3. užtikrinti, kad daugiabučiai namai atitiktų teisės aktuose numatytų esminių statinio reikalavimų visumą, pastatų konstrukcinių elementų stabilumą bei gyventojų ir visuomenės saugumą;

10.4. pagerinti Kretingos rajono estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką.

11. Programos tikslui įgyvendinti numatomi uždaviniai:

11.1. sukurti organizacinę struktūrą, kuri būtų atsakinga už Programos įgyvendinimo koordinavimą, teiktų konsultacinę, organizacinę, teisinę ir techninę paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti;

11.2. atlikti daugiabučiuose namuose statybos darbus, kurie yra būtini, siekiant užtikrinti šių namų atitiktį teisės aktuose nustatytų privalomų (esminių) statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų visumai;

11.3. nuolat informuoti visuomenę energetinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose klausimais.

 

IV. PROGRAMOS TIKSLO IR UŽDAVINIŲ ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

12. Programos tikslas ir uždaviniai vertinami pagal šiuos:

12.1. pirmuoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų kriterijus:

12.1.1.atnaujintų namų skaičius – 16 daugiabučių namų iki 2014 m. gruodžio 15 d. (nurodytas galimas maksimalus modernizuotų pagal šią Programą daugiabučių namų skaičius, nes galutinis sprendimas priklauso daugiabučių namų savininkams. Be jų pritarimo parengtiems investicijų planams Programa negalės būti įvykdyta 100 proc.);

12.1.2. skaičiuojamasis vidutinis šilumos energijos sutaupymas, atnaujinus pastatus pagal  priemonių paketus „A“ – 181,70 kWh/m2/metus, pagal paketus „B“ – 204,93  kWh/m2/metus (lyginant su prieš pastatų atnaujinimą esamos padėties energinių naudingumo sertifikatų duomenimis – 288,02 kWh/m2/metus);

12.1.3. atnaujinus pastatus, sumažės šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis per metus pagal „A“ priemonių paketus – 1141,47 tonų CO2 ekvivalentu, o pagal „B“ – 1293,48 tonų CO2 ekvivalentu (vertinama pagal Investicijų plane apskaičiuotą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą);

12.2. antruoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų kriterijus:

12.2.1.atnaujintų namų skaičius – 20 daugiabučių namų iki 2015 m. spalio 1 d. (nurodytas galimas maksimalus modernizuotų pagal šią Programą daugiabučių namų skaičius, nes galutinis sprendimas priklauso daugiabučių namų savininkams. Be jų pritarimo parengtiems investicijų planams Programa negalės būti įvykdyta 100 proc.);

12.2.2. skaičiuojamasis vidutinis šilumos energijos sutaupymas, atnaujinus pastatus pagal  priemonių paketus „A“ – 180,76 kWh/m2/metus, pagal paketus „B“ – 203,85 kWh/m2/metus (lyginant su prieš pastatų atnaujinimą esamos padėties energinių naudingumo sertifikatų duomenimis – 289,17 kWh/m2/metus);

12.2.3. atnaujinus pastatus, sumažės šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis per metus pagal „A“ priemonių paketus – 1053 tonų CO2 ekvivalentu, o pagal „B“ – 1215 tonų CO2 ekvivalentu (vertinama pagal Investicijų plane apskaičiuotą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą).

13. Programos tikslas ir uždaviniai vertinami pagal skaičiuojamąjį šiluminės energijos sutaupymą kWh/m2/metus, išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą CO2 ekvivalentu, sukurtą organizacinę struktūrą bei atnaujintų (modernizuotų) namų skaičių.

 

V. PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

13. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, Savivaldybės administracijos atrinktuose Kretingos rajono daugiabučiuose namuose, numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (toliau – priemonės), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 %, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę. Pagal Programą yra numatoma įgyvendinti šias pagrindines priemones:

13.1. stogo šiltinimas, naujos dangos įrengimas;

13.2. fasado sienų, cokolio šiltinimas, nuogrindos sutvarkymas;

13.3. balkonų (lodžijų) įstiklinimas;

13.4. bendrojo naudojimo patalpose esančių durų  ir (ar) langų keitimas;

13.5 butų ir kitų patalpų langų keitimas į mažesnio šilumos pralaidumo langus;

13.6. rūsio perdangos šiltinimas;                                            

13.7. šildymo ir karšto vandens sistemų pertvarkymas;

13.8. ventiliacijos sistemų pertvarkymas;

13.9. liftų atnaujinimas;

13.10. bendrojo naudojimo elektros inžinerinės sistemos ir (ar) apšvietimo sistemos atnaujinimas;

13.11. kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų atnaujinimas ar keitimas;

13.12. konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą) keitimas, kai jų būklė pripažinta avarine;

13.13. bendrojo naudojimo laiptinių paprastasis remontas.                                                   

14. Investicijų planuose gyventojams siūlomi 2 pastato atnaujinimo (modernizavimo) priemonių paketai. Vienas paketas sukomplektuotas pagal gyventojų pageidavimus viešojo aptarimo metu su sąlyga taupyti ne mažiau 40 % skaičiuojamųjų sąnaudų per metus. Kitame investicijų pakete siūloma įdiegti maksimalią ekonominę ir techninę naudą užtikrinančias priemones.   

 

VI. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

15. Įgyvendinant Programą, Savivaldybės administracija ir Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimu paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius (toliau – Programos administratorius), išsamiai informuoja besidominčius daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkus ir kitus suinteresuotus asmenis apie Programą.

16. Programa įgyvendinama dviem etapais. Pirmame etape:

16.1. Lietuvos Respublikos Aplinkos ministrui paskelbus kvietimą teikti paraiškas atnaujinti (modernizuoti) daugiabučius namus, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, atrenka daugiabučius namus;

16.2. atrinktam daugiabučiam namui, bendrojo naudojimo objektų valdytojas, Savivaldybė arba Programos administratorius organizuoja investicijų plano rengimą;

16.3. parengtas investicijų planas viešai aptariamas su namo butų ir kitų patalpų savininkais. Viešąjį plano aptarimą gyventojams patogiu metu organizuoja Programos administratorius kartu su Savivaldybės administracijos atstovu. Projektą pristato investicijų plano rengėjas. Po viešo aptarimo, jei daugiabučio namo atnaujinimui buvo pritarta, investicijų planą tvirtina butų ir kitų patalpų savininkai priimdami sprendimą civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.

17. Butų ir kitų patalpų savininkams pritarus investicijų planui, Programos administratorius pradeda vykdyti antrąjį Programos etapą. Antrame etape Programos administratorius yra atsakingas už šių funkcijų vykdymą:

17.1. būsto savininkams nusprendus įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planą, investicijų plano pakeitimo organizavimas;

17.2. projekto (ar jo dalies) parengimo organizavimas (statybos rangos darbų ir statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimų vykdymas, naudojantis Centrinės perkančiosios organizacijos parengtu elektroniniu katalogu, statybos rangos ir statybos techninės priežiūros sudarymas);

17.3. namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto finansavimo organizavimas, Programos administratoriaus vardu lengvatinio kredito sutarties su kredito ar kitomis įstaigomis sudarymas;

17.4. namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo metu atliktų statybos darbų priėmimas įgyvendinimo kokybės bei savalaikiškumo užtikrinimas, atstovaujant patalpų savininkams, statybos rangos darbų priėmimo – perdavimo aktų pasirašymas;

17.5. kitų su Programos ir parengtų investicinių planų įgyvendinimu susijusių darbų atlikimas.

18. Savivaldybės administracija prižiūri ir kontroliuoja Programos įgyvendinimo administratoriaus vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų, užtikrinančių, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

19. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos specialistas, rangovui perdavus Programos įgyvendinimo administratoriui atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus, įsitikinęs, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti darbai ir jų kiekiai atitinka darbų kiekį, numatytą statinio projekte, parengtame pagal investicijų plane nurodytas atnaujinimo (modernizavimo) priemones (ar jų neatitinka), tai konstatuoja, pasirašydamas statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus.

 

VII. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

20. Rengiant investicijų planus nustatyta, kad, vertinant skaičiuojamosiomis kainomis, šiai Programai įgyvendinti:

20.1. pagal pirmuoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų suformuotus „A“ priemonių paketus reikėtų apie 4,75 mln. Eur. Įvertinus 40,0 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 100,0 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 2,96 mln. Eur. Įgyvendinus projektus pagal „B“ priemonių paketus, planuojama, kad numatytos grupės daugiabučių gyvenamųjų pastatų atnaujinimo investicijoms reikėtų 9,67 mln. Eur. Įvertinus 40,0 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 100,0 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 5,14 mln. Eur;

20.2. pagal antruoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų suformuotus „A“ priemonių paketus reikėtų apie 6,62 mln. Eur. Įvertinus 40,0 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 100,0 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 3,97 mln. Eur. Įgyvendinus projektus pagal „B“ priemonių paketus, planuojama, kad numatytos grupės daugiabučių gyvenamųjų pastatų atnaujinimo investicijos sudarytų apie 10,19 mln. Eur. Įvertinus 40,0 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 100,0 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 5,80 mln. Eur;

20.3. pagal trečiuoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų suformuotus „I“ priemonių paketus reikėtų apie 2,30 mln. Eur. Įvertinus 35 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 50 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 1,84 mln. Eur. Įgyvendinus projektus pagal „II“ priemonių paketus, planuojama, kad numatytos grupės daugiabučių gyvenamųjų pastatų atnaujinimo investicijos sudarytų apie 2,80 mln. Eur. Įvertinus 35 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms ir 50 proc. inžinerinėms ir administravimo paslaugoms, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų 2,27 mln. Eur;

20.4. pagal ketvirtuoju kvietimu atrinktų daugiabučių namų suformuotus „A“ priemonių paketus reikėtų apie 6,42 mln. Eur. Įvertinus 30 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms, 10 proc. papildomą paramą įrengus atskirą ar modernizavus esamą neautomatizuotą šilumos punktą, ar įrengus individualios šilumos apskaitos prietaisus ir 100 proc. atnaujinimo projekto parengimui, statybos techninei priežiūrai, projekto administravimui, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų apie 4,48 mln. Eur. Įgyvendinus projektus pagal „B“ priemonių paketus, planuojama, kad numatytos grupės daugiabučių gyvenamųjų pastatų atnaujinimo investicijos sudarytų apie 7,97mln. Eur. Įvertinus 30 proc. paramą energiją taupančioms priemonėms, 10 proc. papildomą paramą įrengus atskirą ar modernizavus esamą neautomatizuotą šilumos punktą, ar įrengus individualios šilumos apskaitos prietaisus ir 100 proc. atnaujinimo projekto parengimui, statybos techninei priežiūrai, projekto administravimui, grynoji investicijų suma gyventojams sudarytų apie 5,59 mln. Eur.

21. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Europos sąjungos fondų ir kitų teisėtų šaltinių:

21.1. suteikiamas lengvatinis kreditas atnaujinimo projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, ir (ar) įgyvendinti (rangos darbams atlikti) ir penkerius metus nuo pirmosios kredito dalies išmokėjimo už atnaujinimo projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimą ir (ar) atliktus rangos darbus dienos apmokant šio kredito bendrų metinių palūkanų dalį, viršijančią 3 procentus, valstybės lėšomis padengiama 100 procentų faktinių išlaidų, neviršijant Vyriausybės nustatytų dydžių, atnaujinimo (modernizavimo) projektui, statybos techninei priežiūrai, projekto įgyvendinimo administravimui, 30 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms valstybės remiamoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms įgyvendinti, 10 procentų papildoma kompensacija įrengiant atskirą ar modernizavus esamą neautomatizuotą šilumos punktą, įrengiant balansinius ventilius ant stovų ir (ar) pertvarkant ar keičiant šildymo sistemą, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius;

21.2. 100 % apmokamos investicijų padengimo įmokos nepasiturintiems  gyventojams pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

21.3. esant galimybei, galėtų būti panaudojamos ir iš kitų piniginių šaltinių gautos lėšos.

22. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir kitais teisės aktais).

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Programos įgyvendinimo stebėseną atlieka Savivaldybės administracija. Programos stebėsena gali būti vykdoma vadovaujantis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-1055. 

24. Programa bei su ja susiję dokumentai publikuojami Savivaldybės interneto tinklalapyje www.kretinga.lt

 

 

Kretingos rajono energinio efektyvumo

didinimo daugiabučiuose namuose programos 1 priedas

 

I – ojo renovacijos etapo daugiabučių gyvenamųjų namų sąrašas

 

 

 

Eilės

Nr.

 

Namo adresas

 

Butų

skaičius

 

Statybos metai

 

Energ. efekt. klasė

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos (kWh/kv.m/metus)

Investicijų suma pagal A paketą (Lt)

Investicijų suma gyventojams pagal A paketą

Investicijų suma pagal B paketą (Lt)

Investicijų suma gyventojams pagal B paketą

1.

Savanorių g. 31

30

1987

D

294,82

1 316 307,92

726 708,19

2 139 394,52

1 207 900,69

2.

Savanorių g. 42

40

1982

D

302,28

835 326,34

456 018,03

2 268 960,17

1 278 739,52

3.

Savanorių g. 43

30

1993

D

235,91

1 269 300,3

702 143,41

2 223 213,88

1 247 885,2

4.

Savanorių g. 45

30

1993

D

222,65

1 038 830,34

571 300,40

1 526 249,44

846 307,64

5.

Savanorių g. 47

30

1992

D

228,42

1 065 980,71

586 538,75

2 201 103,73

1 235 575,41

6.

Savanorių g. 52

30

1982

D

274,84

660 526,09

361 552,05

1 575 554,04

884 351,97

7.

Savanorių g. 54

30

1980

D

260,34

763 095,82

420 059,05

1 478 010,9

831 330,9

8.

Lazdynų g. 5

30

1986

D

288,37

1 359 056,28

750 868,86

2 104 409,87

1 181 349,25

9.

Lazdynų g. 6

45

1986

D

283,96

1 666 234,98

922 724,81

2 962 838,46

1 660 017,97

10.

Lazdynų g. 8

60

1987

D

266,52

1 467 127,20

800 288,96

3 774 979,43

2 113 314,83

11.

Topolių aklg. 1

54

1982

D

281,24

1 340 360,53

734 221,62

3 209 481,57

1 798 572,76

12.

Topolių aklg. 10

30

1977

E

287,68

885 592,14

486 855,09

1 592 781,58

894 791,67

13.

Miško g. 3

40

1979

D

275,27            

844 705,18

460 426,59

2 332 565,91

1 313 555,73

14.

Trumpoji g. 5

7

1967

E

392,82

338 319,35

187 335,64

583 080,29

333 064,72

15.

J.K.Chodkevičiaus g. 33

36

1965

E

371,43

675 428,01

370 071,33

1 803 007,18

1 020 808,38

16.

Vilniaus g. 10

33

1962

D

341,79

884439,79

487308,96

1619754,56

914942,08

Iš viso

4608,34

16 410 630,98

9 024 421,74

33 395 385,53

17 762 508,72

Vidutiniškai

288,02

1 025 664,44

564 026,36

2 087 211,6

1 110 156,8

 

 

Kretingos rajono energinio efektyvumo

didinimo daugiabučiuose namuose programos 2 priedas

 

 

I – ojo renovacijos etapo daugiabučių gyvenamųjų namų sąrašas

 

 

Eilės

Nr.

 

Namo adresas

 

Butų

skaičius

 

Statybos metai

 

Energ. efekt. klasė

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos (kWh/kv.m/metus)

Investicijų suma pagal A paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal A paketą (Eur)

Investicijų suma pagal B paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal B paketą (Eur)

1.

Vytauto g. 133

8

1958

E

336,13

179 384,67

99 222,72

188535,30

105 131,48

2.

Savanorių g. 28

12

1961

D

317,49

179 283,63

97 203,09

191 283,02

107 498,44

3.

Žemaičių g. 8

80

1975

D

225,36

782 012,11

443 672,08

1 297 356,08

747 875,94

4.

Savanorių g. 3A

20

1976

D

259,82

254 582,28

141 291,73

479 143,16

266 534,01

5.

Kęstučio g. 9

55

1966

D

219,15

488 280,69

266 066,36

686 358,12

388 791,34

6.

Laisvės g. 1

24

1970

D

261,20

235 397,56

134 189,35

387 189,74

219 518,73

7.

Pasieniečių g. 4

20

1975

D

282,42

291 690,26

159 452,36

505 904,25

285 648,97

8.

Savanorių g. 5A

20

1974

D

258,26

282 270,28

156 938,67

481 705,76

268 347,45

9.

Kęstučio g. 7

55

1967

D

220,73

592 168,93

333 114,21

692 322,51

392 128,86

10.

Topolių g. 3

30

1981

D

191,87

287 306,31

157 348,89

598 870,33

336 451,76

11.

Kęstučio g. 16

80

1972

D

248,03

885 912,74

495 721,69

1 060 662,48

618 614,27

12.

Topolių aklg. 5

54

1980

D

190,59

594 004,70

329 749,48

677 998,34

386 758,93

13.

Lazdynų g. 3

30

1985

D

211,26

325 433,16

177 013,95

711 425,61

401 073,12

14.

Savanorių g. 7A

10

1972

D

278,73

140 550,55

75 890,23

300 022,62

166 191,96

15.

Klaipėdos g. 121

8

1964

E

316,83

115 349,31

62 392,46

187 297,54

104 575,29

16.

Klaipėdos g. 72

8

1909

E

544,96

85 260,15

47 489,69

119 824,92

67 874,85

17.

Miško g. 1

40

1979

D

248,73

337 975,55

192 469,07

680 309,72

405 820,52

18.

Vilniaus g. 29

12

1967

E

489,17

117 283,76

63 268,75

205 170,36

115 066,24

19.

Jaunimo g. 3, Salantai

9

1991

E

304,21

171 134,89

93 124,12

189 231,15

102 994,81

20.

S.Nėries g. 9, Salantai

14

1991

E

378,51

280 141,76

151 805,95

548 067,99

308 241,66

Iš viso

5783,45

6 625 423,28

3 677 424,85

1 018 8678,99

5 795 138,63

Vidutiniškai

289,17

331 271,16

183 871,24

509 433,95

289 756,93

 

 

Kretingos rajono energinio efektyvumo

didinimo daugiabučiuose namuose programos 3 priedas

 

III – ojo renovacijos etapo daugiabučių gyvenamųjų namų sąrašas

 

Eilės Nr.

Namo adresas

 

 

Butų skaičius

Statybos metai

Energ. efekt. klasė

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos (kWh/kv.m/metus)

Investicijų suma pagal I paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal I paketą (Eur)

(Investicijų suma atėmus valstybės paramą)

Investicijų suma pagal II paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal II paketą (Eur)

(Investicijų suma atėmus valstybės paramą)

1.

Kęstučio g. 5, Kretingos m.

55

1968

E

199,49

459 485,00

358 796,00

602 868,00

477 762,00

2.

Lazdynų g. 8, Kretingos m.

60

1987

E

132,52

520 829,00

449 268,50

780 614,00

678 857,24

3.

Pasieniečių g. 6, Kretingos m.

20

1975

E

266,39

341 112,00

268 317,00

380 479,00

302 567,00

4.

Savanorių g. 5A, Kretingos m.

20

1974

E

245,85

328 470,00

255 875,00

357 329,00

281 784,00

5.

Savanorių g. 35, Kretingos m.

30

1992

E

177,23

447 249,00

349 391,00

442 469,43

345 818,00

6.

Klaipėdos g. 70, Kretingos m.

14

1909

E

340,35

106 065,00

81 055,00

116 726,00

89 974,00

7.

Rotušės a. 18, Kretingos m.

7

1960

F

290,78

95 283,00

72 793,00

118 297,00

92 118,00

Iš viso:

1652,61

2 298 493,00

1 835 495,50

2 798 782,43

2 268 880,24

Vidutiniškai:

236,09

328 356,14

262 213,64

399 826,06

324 125,75

 

 

Kretingos rajono energinio efektyvumo

didinimo daugiabučiuose namuose programos 4 priedas

 

IV – ojo renovacijos etapo daugiabučių gyvenamųjų namų sąrašas

 

Eilės Nr.

Namo adresas

 

 

Butų skaičius

Statybos metai

Energ. efekt. klasė

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos (kWh/kv.m/metus)

Investicijų suma pagal A paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal A paketą (Eur)

(Investicijų suma atėmus valstybės paramą)

Investicijų suma pagal B paketą (Eur)

Investicijų suma gyventojams pagal B paketą (Eur)

(Investicijų suma atėmus valstybės paramą)

1.

Topolių aklg. 1, Kretinga

54

1982

E

184,23

832 513,00

580 092,00

925 307,00

650 457,00

2.

Topolių aklg. 5A, Kretinga

30

1981

E

196,06

273 754,00

194 528,00

385 573,00

269 972,00

3.

Topolių aklg. 7, Kretinga

30

1979

E

200,51

384 477,00

265 153,00

484 348,00

339 127,00

4.

Lazdynų g. 3, Kretinga

30

1985

E

186,95

381 951,00

262 772,00

573 196,00

402 244,00

5.

Vytauto g. 121, Kretinga

31

1982

E

205,15

429 070,00

298 834,00

476 941,00

333 983,00

6.

Savanorių g. 24, Kretinga

13

1961

E

210,82

205 387,00

143 609,00

231 437,00

161 844,00

7.

Savanorių g. 31, Kretinga

30

1989

E

185,39

367 964,00

250 443,00

538 576,00

381 430,00

8.

Savanorių g. 35, Kretinga

30

1991

E

185,23

403 989,00

281 624,00

446 908,00

310 418,00

9.

Savanorių g. 43, Kretinga

30

1993

E

180,28

436 994,00

306 007,00

525 152,00

367 717,00

10.

Miško g. 1, Kretinga

40

1979

F

226,71

456 665,00

324 279,00

674 977,00

473 825,00

11.

Miško g. 3, Kretinga

40

1979

E

210,53

537 440,00

374 768,00

734 146,00

515 056,00

12.

J. K. Chodkevičiaus g. 5, Kretinga

36

1974

E

216,87

436 125,00

305 348,00

487 643,00

342 244,00

13.

J. K. Chodkevičiaus g. 24, Kretinga

36

1966

E

225,04

356 013,00

249 860,00

443 471,00

312 131,00

14.

J. K. Chodkevičiaus g. 26, Kretinga

32

1965

E

222,50

290 746,00

199 452,00

390 592,00

274 313,00

15.

Kęstučio g. 20, Kretinga

50

1969

E

191,81

628 569,00

438 983,00

655 265,00

457 670,00

Iš viso:

3 028,08

6 421 657,00

4 475 752,00

7 973 532,00

5 592 431,00

Vidutiniškai:

201,87

428 110,47

298 383,47

531 568,80

372 828,73

 

____________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kretingos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-333, 2014-11-27, paskelbta TAR 2014-12-02, i. k. 2014-18455

Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2013-08-29 sprendimo Nr. T2-207 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kretingos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-141, 2018-04-26, paskelbta TAR 2018-04-30, i. k. 2018-06885

Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugpjūčio 29 d. sprendimo Nr. T2-207 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ pakeitimo