herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 19 d. Nr. T-220

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290, 2013, Nr. 126-6413) 6 straipsnio 43 punktu, 16 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352, 2011, Nr. 135-7353, 2013, Nr. 57-2861) 4 straipsnio 1 dalimi ir 30 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Joniškio rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.       Patvirtinti Socialinės pašalpos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2.       Skirti socialinei pašalpai administruoti 4 procentus nuo panaudotų lėšų piniginei socialinei paramai mokėti.

3.       Pripažinti netekusiais galios:

3.1.    Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T-53 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo“ ;

3.2.    Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 12 d. sprendimą Nr. T-124 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-53 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo“ pakeitimo“.

4.       Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2014 m. sausio 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-220

 

 

SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE  TVARKOS APRAŠAS

 

I.       BEDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Socialinės pašalpos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kuriems esant socialinė pašalpa didinama, mažinama, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas, pagrindus, kuriems esant socialinė pašalpa skiriama papildomai arba yra mažinama, sustabdoma, nutraukiama, atnaujinama; socialinė pašalpa skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims arba ji skiriama kitais atvejais; socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus; skyriaus pareigas ir teises;  neteisėtai gautos socialinės pašalpos grąžinimo ir išskaičiavimo tvarka; socialinę pašalpą gaunančių asmenų teises ir pareigas; seniūnijų teisę ir pareigą sprendžiant socialinės pašalpos teikimo klausimus.

2.       Socialinė pašalpa Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) teikiama kaip  savarankiška savivaldybių funkcija, kuri yra finansuojama iš savivaldybių biudžetų.

3.       Socialinė pašalpa teikiama vadovaujantis šiais principais:

3.1.    bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Socialinės pašalpos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

3.2.    prieinamumo. Socialinė pašalpa teikiama taip, kad būtų užtikrintas piniginės socialinės paramos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

3.3.    socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Socialinė pašalpa teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

3.4.    visapusiškumo. Socialinė pašalpa teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

3.5.    lygių galimybių. Socialinė pašalpa teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

4.       Socialinė pašalpa teikiama taikant Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr.73-3352; 2013, Nr.57-2861) (toliau - įstatymas) nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja šis tvarkos aprašas.

5.       Tvarkos aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems deklaruotoje gyvenamojoje vietoje ar nuomojantiems būstą savivaldybėje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

 

II.      KREIPIMASIS DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS

 

6.       Dėl socialinės pašalpos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją.

7.       Kreipdamasis dėl socialinės pašalpos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką, jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) ir prašyme-paraiškoje nurodo socialinei pašalpai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis apie:

7.1.    save ir bendrai gyvenančius asmenis;

7.2.    savo ir bendrai gyvenančių asmenų veiklos pobūdį;

7.3.    turimą turtą, įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

7.4.    gaunamas pajamas;

7.5.    apie dalyvavimą visuomenei naudingoje veikloje;

7.6.    kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją;

8.       Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio jam skiriama socialinė pašalpa, arba, jeigu pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

9.       Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą  įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

10.     Pažymą (pažymas), kad asmuo studijuoja aukštojoje mokykloje pagal dieninės, nuolatinės ar ištęstinės studijų formos programas ar mokosi profesinėje mokykloje ir apie tai, ar gauna (negauna) stipendijas, pirmą kartą kreipiantis socialinės pašalpos asmuo pateikia kreipimosi metu. Kreipiantis pakartotinai, pažyma pristatoma kartą per metus rugsėjo mėnesį.

11.     Turto, nurodyto įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus (toliau – skyrius) socialinių išmokų specialistai, vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

12.     Seniūnijos atsakingas darbuotojas (socialinio darbo organizatorius ar vyresnysis specialistas), gavęs prašymą-paraišką socialinei pašalpai gauti:

12.1.  tikrina informaciją apie asmens gaunamas pajamas, naudodamasis informacine sistema SPIS, Gyventojo registro centro, Socialinio draudimo fondo valdybos, valstybės įmonės „Regitra“, Nacionalinės mokėjimo agentūros duomenų bazėmis, išspausdina reikiamus dokumentus ir patvirtina juos savo parašu;

12.2.  užregistruoja prašymą-paraišką jo  pateikimo dieną ir prašymą  pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį;

12.3.  nustatęs, kad socialinė pašalpa gali būti skiriama šio tvarkos aprašo 47 punkte numatytais atvejais, prašymą-paraišką ir buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktą teikia Seniūnijos paramos teikimo komisijai (toliau – seniūnijos komisija).

13.     Socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos tvarkos aprašo 19.2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos tvarkos aprašo 19.2 punkte nustatyta tvarka, socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų,  skyrius iki mėnesio pabaigos priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos.

14.     Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per įgaliotą asmenį.

15.     Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

16.     Prašymas-paraiška pateikiama iki mėnesio 18 dienos seniūnijose, kad sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo būtų priimamas kreipimosi mėnesį. Dokumentai, pateikti po einamojo mėnesio 18 dienos, įtraukiami į kito mėnesio žiniaraščius. Seniūnijos dokumentus pateikia skyriui iki mėnesio 20 d.

17.     Buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti.

 

III.    DOKUMENTAI PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI SKIRTI

 

18.     Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo prie prašymo-paraiškos, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias  bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, būtina pateikti šiuos dokumentus:

18.1.  vyresnių kaip 18 metų  bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens tapatybę patvirtinantį  dokumentą;

18.2.  vaiko (vaikų) gimimo liudijimą (liudijimus);

18.3.  santuokos, ištuokos, mirties liudijimą (liudijimus) arba kompetentingos institucijos dokumentą (dokumentus), patvirtinantį (-čius) santuokos, ištuokos, mirties faktą, kai nėra duomenų  valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose;

18.4.  ieškinį dėl vaiko gyvenamosios vietos ir (ar) tėvystės nustatymo ir (ar) vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo dokumentą arba dokumentą, patvirtinantį aplinkybę, kad teisme yra nagrinėjama byla dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo, arba teismo dokumentą, kad dėl objektyvių aplinkybių tėvystė nebuvo nustatyta;

18.5.  teismo nutartį dėl išlaikymo vaikui (vaikams) priteisimo arba teismo patvirtintą sutartį dėl  vaiko (vaikų) išlaikymo;

18.6.  juridinių asmenų pažymą apie vaiko (vaikų) išlaikymui gaunamas (negaunamas) periodines išmokas (alimentus) arba kitų kompetentingų institucijų dokumentus, patvirtinančius išspręstą (sprendžiamą) vaiko (vaikų) materialinio išlaikymo klausimą, kai duomenų nėra valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose;

18.7.  teismo sprendimą dėl asmens pripažinimo neveiksniu;

18.8.  sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos;

18.9.  pažymą (pažymas), kad asmuo studijuoja aukštojoje mokykloje pagal dieninės, nuolatinės ar ištęstinės studijų formos programas ar mokosi profesinėje mokykloje, ir apie tai, ar gauna (negauna) stipendiją;

18.10.  pažymą (pažymas) iš karinio vieneto, kuriame privalomosios pradinės karo tarnybos karys atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą;

18.11.  kompetentingos institucijos pažymą (dokumentą) apie bausmės atlikimą, sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

18.12.  kompetentingos institucijos dokumentą (dokumentus) apie formaliojo švietimo įstaigos dieninio skyriaus baigimą;

18.13.  sveikatos priežiūros įstaigos pažymą (pažymas) apie gydymo stacionare trukmę, nedarbingumo pažymėjimą ar medicininę pažymą;  

18.14.  banko atsiskaitomosios sąskaitos numerį;

18.15.  bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymą (pažymas) apie apskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį (pažymos formą tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras);

18.16.  dokumentą (pirkimo-pardavimo ar dovanojimo sutartį), patvirtinantį turto įsigijimą ar perleidimą;

18.17.  mokėjimo kvitus, patvirtinančius atsiskaitymą už komunalines, socialinio būsto nuomos paslaugas;

18.18.  pažymą apie įsiregistravimą kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

18.19.  gyvenamųjų patalpų ar kito nekilnojamojo turto nuomos sutartį, registruotą viešajame registre;

18.20.  mokėjimo kvitų kopijas, patvirtinančias įsiskolinimų mokėjimą;

18.21.  banko išrašą (-us) iš asmeninės atsiskaitomosios sąskaitos, kai asmuo nurodo banke turimas pinigines lėšas ir (ar) yra gautos pajamos (Vaikų išlaikymo fondo išmokos, lėšos, skirtos vaiko išlaikymui, dovanotos lėšos ir kt.);

18.22.  kitus dokumentus, patvirtinančius teisę gauti socialinę pašalpą.

 

IV.    PAJAMŲ SOCIALINEI PAŠALPAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

19.     Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos:

19.1.  pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, nurodytas įstatymo 17 straipsnyje;

19.2.  pagal mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka), ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis.

20.     Tvarkos aprašo 19.2 punkte nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos.

21.     Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

22.     Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

23.     Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja socialinių išmokų specialistai, vadovaudamiesi įstatymu ir šiuo tvarkos aprašu, naudodamiesi kompiuterine programa „Parama“.

 

V.      SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMAS

 

24.     Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

24.1.  pinigais;

24.2nepinigine forma:

24.2.1. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti parduotuvėse;

24.2.2. paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

24.2.3. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir (ar) tuberkuliozės ligų išlaidas;

24.2.4. apmokant socialinio būsto nuomos mokesčius;

24.2.5. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose;

24.2.6. apmokant už dokumentų sutvarkymą;

24.3.  pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros);

24.4.  pinigais ir nepinigine forma bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio.

25.     Socialinė pašalpa mokama už kiekvieną praėjusį mėnesį per bankus, pagal skyriaus sudarytus žiniaraščius, kiekvieno mėnesio 1520 d.

26.     Socialinė pašalpa nepinigine forma gali būti skiriama:

26.1.  socialinė riziką patyrusiems asmenims ar šeimoms;

26.2.  vienam gyvenančiam ar bendrai gyvenantiems asmenims, nesugebantiems disponuoti pinigais ar naudojantiems socialinę pašalpą ne pagal paskirtį.

27.     Socialinė pašalpa nepinigine forma nustatoma ir mokama savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

 

VI.    SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

28.     Socialinė pašalpa gali būti skiriama:

28.1.  3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą;

28.2.  1 mėnesiui nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jei:

28.2.1. yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydis pasikeis dėl bendrai gyvenančių asmenų, vieno gyvenančio  asmens padėties, pajamų šaltinio pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita;

28.2.2. yra seniūnijos komisijos rekomendacija, priimta šio tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

28.3.  6 mėnesiams pensinio amžiaus, neįgaliems, bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis ir (ar) bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamos.

29.     Pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą.

30.     Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos.

31.     Jeigu socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirta socialinė pašalpa skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybės pasikeitimo.

32.     Jeigu dėl socialinės pašalpos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tą mėnesį.

33.     Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama socialinė pašalpa, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytiems asmenims, socialinė pašalpa skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje.

34.     Sprendimas dėl socialinės pašalpos priimamas nurodant įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta socialinė pašalpa, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Jeigu reikalingi papildomi duomenys, įrodantys bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą, tikrinimo laikotarpiu socialinė pašalpa neskiriama.

35.     Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu. Jeigu socialinė pašalpa neskiriama, per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu nurodant neskyrimo priežastis. Prašymą-paraišką pateikusio asmens pageidavimu pateikti dokumentai grąžinami, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

36.     Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, savivaldybės administracija, priėmusi sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

37.     Paskirtos socialinės pašalpos išmokėjimas:

37.1.  bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu pakeitusiems deklaruotą gyvenamąją vietą arba nuomojamą būstą,  savivaldybėje socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta  arba nuomojamas būstas;

37.2.  bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl socialinės pašalpos nustatyta tvarka kreipiasi į  savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą Joniškio rajono savivaldybėje arba nuomojasi būstą, ši parama teikiama nuo kito mėnesio po gyvenamosios vietos deklaravimo ar nuomos sutarties sudarymo ir įregistravimo viešajame registre;

37.3.  socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį;

37.4.  vadovaujantis seniūnijos pateiktu buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu, paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa gali būti išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio;

37.5.  mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa neišmokamos;

37.6.  jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 5 litai, socialinė pašalpa neišmokama.

 

 

 

VII.   NETEISĖTAI GAUTOS SOCIALINĖS PAŠALPOS GRĄŽINIMO IR

IŠSKAIČIAVIMO TVARKA

 

38.  Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinę pašalpą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl socialinės pašalpos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus socialinei pašalpai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtaką teisei į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

39.  Apie susidariusią permoką asmuo informuojamas raštu, nurodant neteisėtai gautos socialinės pašalpos dydį ir priežastis bei  lėšų grąžinimo terminą ir būdus.

40.  Negrąžinta neteisėtai gauta socialinė pašalpa išskaičiuojama iš socialinę pašalpą gaunančiam asmeniui paskirtos socialinės pašalpos sumos ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra socialinę pašalpą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

41.  Nutraukus arba sustabdžius socialinės pašalpos mokėjimą skyriaus atsakingas specialistas kreipiasi su prašymu grąžinti neteisėtai gautą socialinę pašalpą iš karto ar grąžinti dalimis, sudarius neteisėtai gautos socialinės pašalpos mokėjimo grafiką.

42.  Jei vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys per 3 mėnesius nuo raštiško kreipimosi gavimo dienos negrąžina permokos iš karto arba 3 mėnesius nemoka įmokų ir per 3 mėnesius nesikreipė į skyrių su prašymu atidėti įmokų mokėjimą pagal skolos mokėjimo grafiką, savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo kreipiasi į  teismą dėl neteisėtai išmokėtos socialinės pašalpos išieškojimo Civilinio proceso kodekso numatyta tvarka.

 

VIII. SOCIALINĘ PAŠALPĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

43.     Socialinę pašalpą gaunantys asmenys privalo:

43.1.  išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas, gauti rinkos kainas atitinkančias nuomos pajamas ir kita);

43.2.  pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti socialinę pašalpą, ir būtinus socialinei pašalpai gauti dokumentus;

43.3.  per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtaką teisei į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui;

43.4.  savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

43.5.  sudaryti sąlygas seniūnijų ir skyriaus atsakingiems specialistams bei seniūnijų komisijų nariams tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

43.6dalyvauti savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

43.7.  dalyvauti seniūnijos komisijos posėdžiuose.

44.     Socialinę pašalpą gaunantys asmenys turi teisę:

44.1.  gauti visą reikiamą informaciją socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo klausimais;

44.2.  prašyti  prašymą gauti socialinę pašalpą nagrinėti seniūnijos komisijoje;

44.3.  skųsti sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

IX.    SKYRIAUS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT

SOCIALINĘ PAŠALPĄ

 

45.     Skyrius, teikdamas socialinę pašalpą, privalo:

45.1.  derinti socialinės pašalpos teikimo formas – nepinigine forma ir pinigais;

45.2.  6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavęs informacijos apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

45.3.  6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavęs informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu.

46.     Kilus įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, skyrius privalo:

46.1.  reikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą ir gaunamas pajamas Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

46.2.  tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą,  surašyti nustatytos formos buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktą (priedas), kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

47.     Skyrius, teikdamas socialinę pašalpą, turi teisę:

47.1.  pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, kurie socialinę pašalpą gavo 3 praėjusius mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos ir kurie  nedalyvavo aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo, geriamojo ir karšto išlaidų kompensacijų) asmeniui dydis yra mažesnis kaip 50 Lt per mėnesį arba visuomenei naudingos veiklos organizatorius nepasiūlė jokios veiklos ir (ar)  nesudarė nustatytos formos rašytinės visuomenei naudingos veiklos atlikimo sutarties.

Visuomenei naudingų darbų veiklos trukmė proporcinga piniginės socialinės paramos dydžiui. 1 valanda visuomenei naudingų darbų sąlyginai įvertinama 10 Lt išmokėtos piniginės socialinės paramos dydžiui nedirbančiam suaugusiam šeimos nariui. Visuomenei naudingos veiklos atlikėjai negali būti pasitelkiami dirbti ilgiau kaip 4 valandas per dieną;

47.2.  neskirti socialinės pašalpos vienam  gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, turintiems įsiskolinimą už komunalines paslaugas ir (ar) už  komunalinių atliekų tvarkymą. Socialinė pašalpa gali būti skiriama tik tuo atveju, jei asmuo pateikia su paslaugos teikėjais pasirašytus skolos grąžinimo grafikus;

47.3.  socialinę pašalpą skirti, neskirti ar nutraukti jos mokėjimą, įvertinęs buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo akte ar seniūnijos komisijos rekomendacijoje nurodytas aplinkybes, šiais atvejais:

47.3.1.   3 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo įstatymo 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

47.3.2.   3 mėnesius neskirti socialinės pašalpos ar  3 mėnesius nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo įstatymo 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

47.3.3.   jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), iki pareigos bus įvykdytos;

47.3.4.   jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų socialinės pašalpos neskirti ar nutraukti jos teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

47.3.5.   surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ar gavus seniūnijos komisijos rekomendaciją 6 mėnesius neskirti socialinės pašalpos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

47.3.6.   6 mėnesius neskirti socialinės pašalpos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinės pašalpos perleido nuosavybėn kitam asmeniui įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl socialinės pašalpos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių  lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

47.3.7.   6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa gali būti skiriama tik vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

47.3.8.   12 mėnesių neteikti socialinės pašalpos ar 12 mėnesių nutraukti socialinės pašalpos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas  įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą  perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis  įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

47.4.  6 mėnesius neskirti ar sustabdyti socialinės pašalpos vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims mokėjimą, jei vienas iš šeimos narių ar vienas gyvenantis asmuo verčiasi nelegalia prekyba kontrabandinėmis cigaretėmis, alkoholiu, benzinu ar dyzeliniu kuru ir už tai yra baustas administracine tvarka ar vyksta ikiteisminis tyrimas.

47.5neskirti socialinės pašalpos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu kreipimosi dėl socialinės pašalpos metu turi skolų už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį, vietinės rinkliavos mokesčio už komunalinių atliekų tvarkymą,  nesilaiko skolos grąžinimo grafikų ir visai nemoka einamųjų mokesčių. Socialinės pašalpos gavimo  laikotarpiu asmuo privalo mokėti einamuosius mokesčius ir skolas, bet ne mažiau kaip 20 procentų gaunamų pajamų;

47.6.  skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

47.7.  skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 20 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentai valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

47.8periodiškai tikrinti socialinės pašalpos gavėjų gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą tokia tvarka:

47.8.1.   vieni gyvenantys asmenys ar bendrai gyvenantys asmenys, priskiriami didelės rizikos asmenų grupei (ilgalaikiai paramos gavėjai ir ilgalaikiai bedarbiai, asmenys, slaugantys artimuosius, vykdantys turtinius sandorius, dirbantys studentai, asmenys, kurių šeimos sudėtis nėra stabili, dirbantys ne visą darbo dieną, dažnai keičiantys deklaruotą gyvenamąją vietą asmenys, asmenys, vykdantys individualią veiklą, pelno siekiančių juridinių asmenų savininkai ir deklaruojantys mažas pajamas), tikrinami  ne rečiau kaip kas 3 mėnesius;

47.8.2.   vieni gyvenantys asmenys ar bendrai gyvenantys asmenys, priskiriami mažos  rizikos asmenų grupei (nedirbantys pensininkai, neįgalieji, kuriems nustatytas 60 ir daugiau procentų netektas darbingumas), tikrinami ne rečiau kaip kartą per metus;

47.8.3.   asmenys, kurie nepriskiriami didėlės ir mažos rizikos grupėms, tikrinami ne rečiau kaip du kartus per metus;

47.8.4.   tikrinimo metu surašomas buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktas, duomenys apie turimą turtą ir pajamas, registraciją darbo biržoje ir t. t. tikrinami peržiūrint registrų duomenis.

 

X.      PAGRINDAI, KURIEMS ESANT SOCIALINĖ PAŠALPA SKIRIAMA PAPILDOMAI ARBA YRA MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA, ATNAUJINAMA

 

48.     Socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims skiriama papildomai vadovaujantis įstatymo 10 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

49.     Socialinė pašalpa mažinama:

49.1.  vadovaujantis įstatymo 10 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatomis. Tais atvejais, kai asmuo dirbo ne visą mėnesį, laikoma, kad dirbtas visas mėnuo;

49.2.  vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, kurių nepilnamečiai vaikai dėl  nepriežiūros  apgyvendinti kūdikių namuose, vaikų globos namuose, pas globėją ir kt. socialinė pašalpa mažinama 50 procentų. Socialinė pašalpa nemažinama tik pilnamečiams vaikams, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

50.     Socialinės pašalpos mokėjimo sustabdymas, nutraukimas, atnaujinimas:

50.1.  mokėjimas stabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu kyla įtarimas, kad vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys neatitinka sąlygų, kurioms esant turi teisę į socialinę pašalpą. Nustačius, kad įtarimai buvo nepagrįsti, mokėjimas atnaujinamas;

50.2.  mokėjimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo nebeatitinka sąlygų, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę pašalpą;

50.3.  mokėjimas nutraukiamas, kai asmuo visai nemoka įsiskolinimų už komunalines paslaugas ir už komunalinių atliekų tvarkymą pagal  su paslaugas teikiančiomis įstaigomis sudarytus skolos grąžinimo grafikus;

50.4.  mokėjimas stabdomas, kai vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys be pateisinamos priežasties neatliko visuomenei naudingos veiklos pagal sudarytą visuomenei naudingos veiklos atlikimo sutartį. Mokėjimas atnaujinamas, kai asmuo ar asmenys įvykdo įsipareigojimus. Mokėjimas nutraukiamas, kai asmuo atsisako atlikti  visuomenei naudingą veiklą;

50.5.  mokėjimas sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas kitais atvejais vadovaujantis  buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktu ar seniūnijos komisijos rekomendacija, priimta šio tvarkos aprašo nustatytais atvejais.

 

XI.    SENIŪNIJŲ TEISĖS IR PAREIGOS SPRENDŽIANT SOCIALINĖS PAŠALPOS TEIKIMO KLAUSIMUS

 

51.     Seniūnijose sudaromos  seniūnijų komisijos, kurių sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

52.     Seniūnijų komisijos:

52.1.  vadovaujasi pagrindiniais principais, nurodytais tvarkos aprašo 3 punkte;

52.2.  vadovaudamosi buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktais bei kita turima informacija svarsto klausimus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus dėl socialinės pašalpos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ar sustabdymo šiais atvejais:

52.2.1.   kai socialinė pašalpa naudojama ne pagal paskirtį;

52.2.2.   kai yra duomenų ar  kyla įtarimas, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo pateikia neteisingus  duomenis apie savo socialinę padėtį;

52.2.3.   šios tvarkos aprašo 47.3-47.7 punkte numatytais atvejais;

52.2.4.   kai sprendžiamas klausimas dėl socialinės pašalpos mokėjimo  nepinigine forma;

52.3.  pasitelkia bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, gyvenamosios vietos bendruomenės narius, seniūnaičius ir kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos komisijų veikloje.

53.     Seniūnijų komisijų posėdžiai protokoluojami ir dėl kiekvieno svarstyto atvejo priimamas motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, sustabdymą ar atnaujinimą.

54.     Seniūnijos pateikia skyriui seniūnijų komisijų rekomendacijas (seniūnijos komisijos posėdžio protokolo išrašą) ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 23 d.  Komisijų rekomendacijos yra patariamojo pobūdžio. 

55.     Seniūnijos tikrina asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo buities ir gyvenimo sąlygas.

56.     Kilus pagrįstų įtarimų seniūnijos turi teisę papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl socialinės pašalpos skyrimo ar gauna socialinę pašalpą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą, kviesti socialinės pašalpos gavėjus į seniūnijų komisijų posėdžius.

57.     Siekiant užtikrinti teikiamos piniginės socialinės paramos veiksmingumą ir tikslingumą seniūnijos vykdo piniginės socialinės paramos gavėjų periodinius patikrinimus šio tvarkos aprašo 47.8 punkte nustatyta tvarka. Atlikti patikrinimus gali būti pasitelkiami seniūnijos komisijos nariai, policijos atstovai, skyriaus ir savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus specialistai.

58.     Seniūnijos komisijos nariai užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų socialinei pašalpai gauti duomenų konfidencialumą pasirašytinai.

 

XII.   BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59.     Jeigu socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

60.     Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą.

61.     Jeigu sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo priimtas iki 2014 m. sausio 1 d., piniginės socialinės paramos dydis skirtam laikotarpiui neperskaičiuojamas.

62.     Dėl skyriaus valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

63.     Tvarkos aprašas keičiamas savivaldybės tarybos sprendimu.

__________________________


Socialinės pašalpos teikimo Joniškio

rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

priedas

 

 

___________________________________________________________

(seniūnijos pavadinimas)

 

BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ TIKRINIMO AKTAS

 

_________________ Nr. __________

(data)

_________________

(sudarymo vieta)

 

1. Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos:

1.1. Vardas, pavardė _______________________________________________________________

1.2. Asmens kodas ________________________________________________________________

1.3. Deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos adresas__________________________________

________________________________________________________________________________

1.4. Šeiminė padėtis (pabraukti): susituokęs(-usi); neįregistravęs santuokos ir bendrą ūkį tvarkantis asmuo; nutraukęs (-usi) santuoką; vienas iš tėvų, auginantis vaiką (vaikus); vienas gyvenantis asmuo; kita (nurodyti)______________________________________________________________

1.5. Telefono Nr.; el. paštas__________________________________________________________

 

2. Priežastys, dėl kurių tikrinamos buities ir gyvenimo sąlygos:

- gautas anoniminis skundas;

- gauta informacija iš valstybinės institucijos;

- asmens prašymu;

- kita (nurodyti)___________________________________________________________________

 

3. Būstas (pabraukti): nuosavybės teise priklausantis būstas; kitam asmeniui nuosavybės teise priklausantis būstas; nuomojamas būstas (nuomos mokestis _____ Lt per mėnesį); kita (nurodyti)

________________________________________________________________________________

 

4. Asmens pajamos (nurodyti gaunamų pajamų dydį):

Darbo pajamos____________      Pensija____________     Socialinės išmokos____________

Kita (nurodyti pajamų rūšį ir dydį) _________________________

 

5. Būste gyvena (išvardyti):

Vardas, pavardė

Gimimo

data

Gyventojų grupė

Giminystės

laipsnis

Pajamos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso pajamų

 

Šeimos vidutinės pajamos

 

 

6. Tikrinimo metu nustatyta________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

7. Bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens apibūdinimas, atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos specialistų, policijos, pedagogų, gydytojų išvadas bei giminių, kaimynų ir kitų asmenų nuomonę___________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

8. Tikrinusių asmenų išvados ir rekomendacijos (nurodyti) _____________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________               __________________   ____________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                                  (parašas)            (vardas ir pavardė)

 

________________________________               __________________    ____________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                                  (parašas)            (vardas ir pavardė)

 

________________________________               __________________    ____________________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                                  (parašas)           (vardas ir pavardė)

 

 

____________________________________________________________          ______________

(Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos, parašas, vardas, pavardė)              (data)

 

_____________________