Suvestinė redakcija nuo 2019-09-27 iki 2019-12-31
Sprendimas paskelbtas: TAR 2011-08-25, i. k. 2011-01262
Joniškio rajono savivaldybės TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T-121
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 8 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. gegužės 15 d. sprendimą Nr. T-79 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo tvarkos“;
2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. vasario 12 d. sprendimą T-27 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų pakeitimų tvarkos patvirtinimo“;
2.3. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimą Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“;
2.4. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 16 d. sprendimą Nr. T-63 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimo Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“;
2.5. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. T-183 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. vasario 12 d. sprendimo T-27 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų pakeitimų tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“;
2.6. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. T-184 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto specialiųjų programų sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2.7. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 19 d. sprendimą Nr. T-246 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimo Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-121
(Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. T-29
redakcija)
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, savivaldybės biudžeto administravimo principus, asignavimų valdytojų teises ir atsakomybę.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.
II. BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
3. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir iki nustatytų terminų.
4. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Joniškio rajono savivaldybės strateginiu veiklos planu, savivaldybės tarybos sprendimais, oficialiosios statistikos duomenimis ir kitais norminiais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
5. Savivaldybės biudžeto pajamų dalis planuojama pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus ir Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.
6. Biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:
6.1. pajamos iš pagrindinės veiklos:
6.1.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose;
6.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
7. Biudžetinių įstaigų teikiamų mokamų paslaugų įkainius tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės tarybai nepatvirtinus teikiamų paslaugų įkainių, asignavimų valdytojai neturi teisės teikti tokių paslaugų ir dengti šių paslaugų išlaidų.
9. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro savo programų sąmatų projektus pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:
9.1. biudžetinei įstaigai ir / arba kitam subjektui, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – pagal detalią ekonominę klasifikaciją;
10. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatų ir programų projektai pateikiami pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas išlaidų sąmatų ir kitas formas ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.
11. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų ir jų sąmatų sudarymą.
12. Asignavimų valdytojai išlaidas planuoja pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.
13. Lėšų poreikis valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms apskaičiuojamas vadovaujantis ministerijų patvirtintomis lėšų poreikio valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti metodikomis. Bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų.
14. Lėšų poreikis ugdymo reikmėms finansuoti apskaičiuojamas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, ir Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies, tenkančios Joniškio rajono savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-231.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
15. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, nurodytų šių taisyklių 6 punkte, sąmatos sudaromos atsižvelgiant į prognozuojamas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.
16. Biudžetinių įstaigų veiklai apskaičiuotos asignavimų sumos, finansuojamos iš kitų biudžeto pajamų, mažinamos biudžetinių įstaigų kitų pajamų, nurodytų šių taisyklių 85.6 ir 85.7 punktuose, apskaičiuotomis sumomis.
17. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) apskaičiuoja lėšų poreikį skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių išlaidų sąmatų projektus, programas. Prireikus tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į finansines galimybes, taip pat gali tikslinti pateiktas programų sąmatas, susistemina gautus duomenis ir rengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą.
18. Savivaldybės administracijos direktorius parengtą (subalansuotą) savivaldybės biudžeto projektą pateikia savivaldybės tarybai ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų einamųjų metų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo dienos.
19. Savivaldybės biudžetas svarstomas ir tvirtinamas savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.
20. Tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant tų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.
21. Savivaldybės biudžete nurodoma:
22. Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms vykdyti tvirtinami pagal programų finansavimo šaltinius:
23. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.
24. Jeigu biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir lėšos skiriamos tik tęstinei veiklai ir numatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.
III. BIUDŽETO VYKDYMAS
25. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo metinius veiklos planus ir programų sąmatas. Programos sąmatos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
26. Programų sąmatos sudaromos pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, priemones (patvirtintas savivaldybės trejų metų strateginiame veiklos plane), visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Sąmatos rengiamos elektronine forma, derinamos su Finansų skyriumi ir teikiamos per dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) „Kontora“, turi būti pasirašytos įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir vyriausiojo finansininko (finansininko) kvalifikuotu elektroniniu parašu ir atitikti Lietuvos vyriausiojo archyvaro teisės aktais nustatytus oficialiųjų elektroninių dokumentų rengimo reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
27. Neteko galios nuo 2019-09-27
Punkto naikinimas:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
28. Kol bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų.
29. Sudarydami programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.
30. Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti sąmatų bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų. Sąmatose turi būti numatytos visos išlaidos, įskaitant ir praėjusių metų skolos padengimą.
31. Asignavimų valdytojai šių taisyklių 22.2 punkte nurodyto finansavimo šaltinio programos sąmatas sudaro pagal kiekvieną pajamų rūšį iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas ir Finansų skyriui pateikia pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas suvestines programų sąmatas.
32. Biudžetinių įstaigų pajamos iš pagrindinės veiklos naudojamos biudžetinių įstaigų pagrindinės veiklos išlaidoms:
32.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose – mitybos išlaidoms ir kitoms reikmėms;
32.2. mokestis už mokslą neformaliojo ugdymo įstaigose – darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms, turtui įsigyti;
32.5. mokestis už prailgintos dienos grupės paslaugas – darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;
33. Biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos teikiamų paslaugų išlaidoms padengti. Padengus visas teikiamų paslaugų išlaidas šios lėšos naudojamos biudžetinės įstaigos pagrindinės veiklos išlaidoms padengti.
34. Biudžetinių įstaigų pajamos už savivaldybės turto naudojimą naudojamos:
34.1. už socialinio būsto nuomą – socialinio būsto remonto išlaidoms padengti ir kaupiamajam mokesčiui sumokėti, mokesčiams už laikinai nenaudojamų savivaldybės butų ir kitų patalpų (turinčių centralizuotas komunikacijas) komunalinius patarnavimus sumokėti, teismo sprendimu savivaldybei priteistoms socialinio būsto nuomininkų skoloms už patalpų eksploataciją sumokėti, kurios vėliau išieškomos iš socialinio būsto nuomininkų;
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
35. Asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų kitam subjektui, nurodytam šių taisyklių 9.2 punkte, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, kurioje nurodoma:
35.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo programa, pagal kurią skiriamos lėšos;
35.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijai (ne mažiau kaip vienas);
35.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją), išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintus įkainius arba tarifus;
35.5. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir jos vertinimo kriterijų įvykdymą;
35.6. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir, asignavimų valdytojo pareikalavimu, buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimas;
35.7. kad metams pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas;
36. Finansų skyrius, vadovaudamasis pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytas formas, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus ir programas. Planą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
37. Finansų skyrius parengia savivaldybės biudžetą pagal Finansų ministro patvirtintas formas pagal biudžeto programas ir valstybės funkcinę klasifikaciją. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės biudžeto pateikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai nustatyta tvarka ir iki nurodytų terminų.
IV. BIUDŽETO PAJAMOS
38. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės administracijos direktorius paskirsto biudžeto pajamas ketvirčiais.
39. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius ir kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžetą kiekvieną darbo dieną.
40. Valstybės biudžeto dotacijų sumas, perveda konkrečių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
401. Asignavimų valdytojai, gavę Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų per einamąjį mėnesį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d. per DVS „Kontora“ Finansų skyriui pateikia pažymą apie lėšų įskaitymą į savivaldybės biudžetą, pasirašytą įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir vyriausiojo finansininko (finansininko) kvalifikuotu elektroniniu parašu. Pažymos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
Papildyta punktu:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
41. Pajamos iš nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir vietinės rinkliavos iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamos 2 kartus per mėnesį – 15 d. ir paskutinę mėnesio dieną arba kitą darbo dieną, jeigu šios pajamos viršija 1000 (vieną tūkstantį) eurų (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną).
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
42. Asignavimų valdytojai gautas pajamas, nurodytas šių taisyklių 6 punkte, kaupia atskiroje sąskaitoje ir lėšas iš šių sąskaitų ne rečiau kaip kartą per mėnesį, bet ne vėliau kaip priešpaskutinę mėnesio darbo dieną arba kitą darbo dieną, jeigu šios pajamos viršija 1000 (vieną tūkstantį) eurų (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną) perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Pavedime nurodomos pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas sumos.
Sukaupti grynieji pinigai biudžetinės įstaigos kasoje į banko sąskaitą įnešami kiekvieno mėnesio priešpaskutinę dieną, einamųjų metų gruodžio mėnesį – ne vėliau kaip gruodžio 23 d.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
43. Papildomai gautos lėšos iš valstybės biudžeto savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečioms programoms finansuoti.
V. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS
45. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo pavedimus pasirašo pirmojo parašo teisę turintis savivaldybės administracijos direktorius arba administracijos direktoriaus pavaduotojas ir antro parašo teisę turintis Finansų skyriaus vedėjas arba Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas.
46. Asignavimų valdytojai finansuojami vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, neviršijant ketvirčio patvirtintų sumų.
47. Asignavimai iš biudžeto išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos savivaldybės biudžeto programose, padengti. Įstaigos finansuojamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nurodant priemones.
Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams.
48. Asignavimų valdytojai paraiškas gauti biudžeto asignavimus teikia per finansų valdymo ir apskaitos sistemą LABBIS.
49. Finansų skyrius atsižvelgdamas į lėšų likutį biudžeto surenkamojoje sąskaitoje tvirtina paraiškas ir perveda lėšas. Jei lėšų biudžeto surenkamojoje sąskaitoje nepakanka, asignavimų valdytojams lėšos pervedamos šių taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka
50. Asignavimai atsiskaitymams už atliekų tvarkymą pervedami atsižvelgiant į gautas pajamas iš vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.
51. Asignavimai Aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai įgyvendinti pervedami atsižvelgiant į pajamas, gautas iš mokesčio už aplinkos teršimą, mokesčio už valstybinių gamtos išteklių naudojimą ir lėšas, gautas atlyginant iškirstų želdinių vertę.
52. Asignavimai, finansuojami iš valstybės biudžeto dotacijos lėšų, pervedami atsižvelgiant į gautas dotacijas pagal tikslinę jų paskirtį.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
53. Biudžeto programų dalies finansavimas iš įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų:
53.1. Asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės biudžeto sąskaitą, Finansų skyriui teikia paraiškas dėl lėšų gavimo, kuriose nurodoma atskirai lėšų suma iš pagrindinės veiklos, pajamos už teikiamas paslaugas ir ekonominė išlaidų klasifikacija. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl sumos, kuri nebuvo įmokėta į savivaldybės biudžeto sąskaitą.
53.3. Viršplaninės įmokos gali būti naudojamos einamaisiais biudžetiniais metais tik tada, kai asignavimų valdytojai patikslina pajamų už teikiamas paslaugas ir programų sąmatas ir savivaldybės taryba priima sprendimą dėl biudžeto patikslinimo. Viršplaninės arba nepanaudotos įmokos naudojamos kitais biudžetiniais metais, pervedant šias lėšas asignavimų valdytojams iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio.
54. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.
55. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.
56. Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.
VI. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS, JEI NEVYKDOMAS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ PLANAS
57. Jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir biudžeto surenkamojoje sąskaitoje trūksta piniginių lėšų, asignavimų valdytojams pagal jų pateiktas paraiškas lėšos pervedamos tokia eilės tvarka:
57.6. projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos fondų lėšomis, paraiškų ir kitos dokumentacijos gauti Europos Sąjungos paramą rengimo išlaidoms apmokėti;
57.8. kitoms išlaidoms ir asignavimų valdytojų lėšoms, pervedamoms kitiems subjektams pavedimams vykdyti;
VII. BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ PAKEITIMAI
59. Asignavimų valdytojai programų (priemonių) sąmatas keičia Finansų skyriui pateikę pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus, kai tie pakeitimai daromi:
59.1. biudžetiniais metais ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį ir keičiama programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtis nekeičiant patvirtintų tam tikrai programai (priemonei) bendrųjų asignavimų išlaidoms (darbo užmokesčiui) ir turtui įsigyti sumų;
60. Asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų, neatsižvelgiant į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas, priemones ir programas.
62. Asignavimų valdytojai pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus rengia elektroninėje erdvėje, derina su Finansų skyriumi ir jam teikia per DVS „Kontora“. Pažymos turi būti pasirašytos kvalifikuotu elektroniniu parašu ir atitikti Lietuvos vyriausiojo archyvaro teisės aktais nustatytus oficialiųjų elektroninių dokumentų rengimo reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
63. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinami savivaldybės biudžeto asignavimų dalies pakeitimai, kai:
63.2. keičiama asignavimų suma turtui įsigyti. Asignavimai turtui įsigyti gali būti didinami iš asignavimų išlaidoms (jeigu nėra nepadengtų įsipareigojimų sumų, kurios pagal sutartyse nurodytas apmokėjimo sąlygas iki kreipimosi datos jau turėjo būti apmokėtos);
63.3. keičiami asignavimai darbo užmokesčiui;
Punkto pakeitimai:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
63.4. keičiami savivaldybės biudžeto asignavimai pagal valstybės institucijų teisės aktus ir atsižvelgiant į gautas Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas;
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
64. Visais atvejais, pagal pažymas keičiant patvirtintas išlaidų programos sąmatas, jų aktualios redakcijos formuojamos tik finansų valdymo apskaitos sistemoje „LABBIS“ ir Finansų skyriui neteikiamos.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
VIII. APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS
65. Savivaldybės taryba tvirtindama savivaldybės biudžetą gali numatyti savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas.
66. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš savivaldybės biudžeto pajamų.
67. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos naudojamos:
67.1. investicijų projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis, pagal kurių finansavimo ir administravimo sutartis numatytas išlaidų kompensavimo būdas;
IX. PASKOLOS LĖŠŲ, SKIRTŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI,
NAUDOJIMAS
70. Paskolų investicijų projektams finansuoti lėšos negali viršyti valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtinto metinio savivaldybės grynojo skolinimosi limito dydžio.
71. Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl investicijų projektų rengimo ir paraiškų teikimo finansuoti Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis. Investicijų projektai rengiami kartu su paraiškomis.
72. Investicijų projektus, finansuojamus tik savivaldybės biudžeto ir (arba) paskolos lėšų, rengia savivaldybės administracijos padalinys, inicijuojantis investicijų projektą. Investicijų projekto aprašymo formą ir investicijų projektus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
73. Savivaldybės administracijos padalinys arba kitas asignavimų valdytojas, įgyvendinantis investicijų projektą, finansuojamą iš paskolos lėšų, Finansų skyriui pateikia mokėjimo pavedimui atlikti reikalingų dokumentų kopijas, sąskaitas faktūras, darbų priėmimo aktus ir kt., turinčius visus privalomus rekvizitus ir pasirašytus atsakingų (įgaliotų) asmenų.
74. Finansų skyrius, gavęs šių taisyklių 73 punkte nurodytus dokumentus:
74.1. sutikrina, ar investicijų projektui apmokėti prašoma suma neviršija savivaldybės biudžete patvirtintos sumos (įvertinus ir einamaisiais metais jau panaudotas paskolos lėšas);
74.2. rengia forma ir turiniu priimtinus kredito įstaigai ir kreditavimo sutartį atitinkančius dokumentus;
74.4. gavęs iš kredito įstaigos paskolos suteikimą patvirtinančius dokumentus, savivaldybės biudžeto apskaitoje fiksuoja gautą paskolą ir finansuoja projektą vykdančią įstaigą;
75. Asignavimų valdytojas:
76. Investicijų projektų, finansuotų paskolos lėšomis, kompensuotų Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšų naudojimas:
76.1. Kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos tais pačiais metais, atitinkamai mažinamas finansavimas iš paskolos lėšų ir tikslinamas savivaldybės einamųjų metų biudžetas.
X. BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ
77. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.
78. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme:
78.1. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (2018 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1K-464 redakcija) nustatytos formos ir sudėties biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius:
78.1.1. ketvirtinį ataskaitų rinkinį – pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui iki kito mėnesio 15 dienos;
78.2. 1-ojo ir 23-ojo VSAFAS nustatytos formos ir sudėties finansinių ataskaitų rinkinius iki nustatytų terminų.
Finansinių ir biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkiniai turi būti rengiami elektronine forma, pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu ir Finansų skyriui pateikiami per DVS „Kontora“. Asignavimų valdytojai finansinių ir biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius skelbia savo interneto svetainėse.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
79. Asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
79.2. skirtų biudžeto asignavimų naudojimą pagal tikslinę paskirtį ir pagal patvirtintas programų sąmatas, neviršijant patvirtintų asignavimų sumos; Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos programos sąmatos draudžiama;
79.4. atsiskaitymą laiku su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos, darbų, paslaugų ir prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;
XI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ, BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS
80. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.
81. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.
82. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikromis aplinkybėmis arba susitarimais pagrįstos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje ir susidarius tam tikroms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama – depozitoriai), kuriems jos priklauso.
83. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:
83.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotų ir kitų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo sprendimo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;
84. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į savivaldybės biudžeto pajamas.
85. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:
85.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;
85.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;
85.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);
85.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.
Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.
86. Asignavimų valdytojo ankstesniais biudžetiniais metais išleistiems savivaldybės biudžeto asignavimams (išskyrus programų dalį, kuri finansuojama iš įmokėtų į biudžetą įmokų, nurodytų šių taisyklių 6 punkte) kompensuoti gautos lėšos (neįskaitant lėšų, nurodytų šių Taisyklių 54 ir 85 punkte), kurios nesuplanuotos einamųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžete, sumokamos į savivaldybės biudžetą.
87. Asignavimų valdytojai, įgyvendinantys aktyvios darbo rinkos politikos priemones, gautas lėšas iš Lietuvos Respublikos darbo biržos naudoja pagal tikslinę, sutartyse nustatytą, jų paskirtį ir pagal įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Gautų lėšų suma yra mažinami asignavimai iš savivaldybės biudžeto.
Papildyta punktu:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
88. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo veiksmai, neaprašyti šiose taisyklėse, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais, biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
Priedo pakeitimai:
Nr. T-29, 2015-03-26, paskelbta TAR 2015-03-30, i. k. 2015-04574
Pakeitimai:
1.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-23, 2013-03-28, paskelbta TAR 2013-03-28, i. k. 2013-01085
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-198, 2013-12-05, paskelbta TAR 2013-12-05, i. k. 2013-03404
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo.
3.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-29, 2015-03-26, paskelbta TAR 2015-03-30, i. k. 2015-04574
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-189, 2015-11-12, paskelbta TAR 2015-11-16, i. k. 2015-18187
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-195, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-20, i. k. 2016-29156
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-207, 2019-09-26, paskelbta TAR 2019-09-26, i. k. 2019-15191
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo