Suvestinė redakcija nuo 2019-08-01

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2009-12-17, i. k. 2009-01424

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VARDU GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 17 d. Nr. T-280

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 39 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2002, Nr. 45-1707; 2006, Nr. 4-96), Joniškio rajono savivaldybės taryba n usprendžia:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų vardu gautos paramos skirstymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. T-108 „Dėl Savivaldybės vardu gautos labdaros (paramos) skyrimo tvarkos“;

2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. spalio 14 d. sprendimą Nr. T-219 „Dėl Savivaldybės administracijos vardu gautos labdaros (paramos) skyrimo tvarkos pakeitimo“;

2.3. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 22 d. sprendimą Nr. T-91 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T-108 „Dėl Savivaldybės vardu gautos labdaros (paramos) skyrimo tvarkos“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Romaldas Gadeikis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2009 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. T-280

(2019 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T-121

redakcija)

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VARDU GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų vardu gautos paramos skirstymo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu (toliau – įstatymas), Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“.

2. Šios taisyklės nustato paramos gavėjų – Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos ir Joniškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – biudžetinė įstaiga) vardu gautos paramos priėmimo, skirstymo, apskaitos, saugojimo, kontrolės ir atskaitomybės procedūras.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Parama – paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas paramos dalykų teikimas įstatymo nustatytais tikslais ir būdais, įskaitant tuos atvejus, kai paramos dalykai perduodami anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus paramos teikėjo.

3.2. Paramos tikslas – teikti paramos dalykus įstatuose ar nuostatuose ir kitose normose numatytiems, taisyklėse toliau nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams.

3.3. Visuomenei naudingi tikslai – tai tarptautinio bendradarbiavimo, žmogaus teisių apsaugos, mažumų integracijos, kultūros, religinių ir etinių vertybių puoselėjimo, švietimo, mokslo ir profesinio tobulinimo, neformaliojo ir pilietinio ugdymo, sporto, socialinės apsaugos ir darbo, sveikatos priežiūros, nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos, nusikalstamumo prevencijos, gyvenamosios aplinkos pritaikymo ir būsto plėtros, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos, aplinkos apsaugos ir kitų visuomenei naudingomis ir nesavanaudiškomis pripažįstamų sričių veikla.

3.4. Paramos dalykas – paramos teikėjo piniginės lėšos (taip pat ir iki 2 procentų gyventojų pajamų mokesčio lėšos), bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas ir įsigytas prekes, suteiktos paslaugos.

Paramos dalyku negali būti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų, Privatizavimo fondo ir kitų valstybės pinigų fondų, Lietuvos banko ir kitos valstybės ir savivaldybių piniginės lėšos, taip pat tabakas ir tabako gaminiai, etilo alkoholis ir alkoholiniai gėrimai bei ribotai apyvartoje esantys daiktai.

3.5. Anonimiškai gauta parama – paramos gavėjo gautos piniginės lėšos, kitas turtas arba paslaugos, kai paramos teikėjas nėra žinomas (gauta viešųjų akcijų ir kitokių renginių metu arba kitu būdu) arba nenori būti žinomas.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka įstatyme apibrėžtas sąvokas.

5. Savivaldybės administracija ir biudžetinės įstaigos tampa paramos gavėjomis ir įgyja teisę gauti paramą tik įstatymo nustatyta tvarka gavusios paramos gavėjo statusą.

 

II SKYRIUS

PARAMOS GAVIMAS

 

6. Parama gali būti gaunama šiais būdais:

6.1.    neatlygintinai gaunant pinigines lėšas;

6.2. neatlygintinai gaunant pinigines lėšas, sudarančias pajamų mokesčio dalį iki 2 procentų gyventojo pajamų mokesčio, mokėtino pagal metinę pajamų mokesčio deklaraciją, sumos, o jeigu nuolatinis Lietuvos gyventojas metinės pajamų mokesčio deklaracijos neteikia, – iki 2 procentų mokestį išskaičiuojančio asmens išskaičiuoto pajamų mokesčio sumos;

6.3. neatlygintinai gaunant bet kokį kitą turtą (įskaitant pagamintas arba įsigytas prekes);

6.4. neatlygintinai gaunant suteiktas paslaugas;

6.5. gaunant turtą naudotis panaudos teise;

6.6. gaunant bet kokį turtą pagal testamentą;

6.7. kitais būdais, kurių nedraudžia Lietuvos Respublikos įstatymai ir tarptautinės sutartys.

7. Leidžiami šie paramos gavėjo įsipareigojimai paramos teikėjui:

7.1. viešinti informaciją apie paramos teikėją;

7.2. teikti paramos teikėjui ataskaitas apie gautos paramos panaudojimą, paramos gavėjo veiklą;

7.3. panaudoti paramos dalyką pagal paramos teikėjo nurodytą paskirtį.

8. Įsipareigojimas panaudoti paramos dalyką pagal paramos teikėjo nurodytą paskirtį negali prieštarauti įstatymo ir šių taisyklių nuostatoms dėl paramos panaudojimo.

9. Paramos gavėjo prisiimami įsipareigojimai paramos teikėjui turi būti nurodyti sutartyje, kuria įforminamas paramos teikimas. Paramos sutartį pasirašo paramos davėjas ir paramos gavėjas – administracijos direktorius, biudžetinės įstaigos vadovas.

10. Parama gali būti priimama ir be sutarčių, jeigu nenustatomos papildomos paramos davėjo sąlygos ir paramos gavėjas neprisiima jokių įsipareigojimų. Šiuo atveju paramos davėjas (jei parama gaunama piniginėmis lėšomis) mokėjimo pavedime nurodo tik konkretų paramos gavėją.

11. Paramos gavimo faktas įforminamas dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje išvardytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus. Įforminant paramos, išskyrus gautos piniginėmis lėšomis arba anonimiškai, gavimą surašomas perdavimo–priėmimo aktas. Prie perdavimo–priėmimo akto pridedami ir kiti gaunamos paramos dalyką identifikuojantys dokumentai ar patvirtintos jų kopijos.

12. Savivaldybės administracijos direktorius, biudžetinės įstaigos vadovas paramai skaičiuoti ir įvertinti sudaro gautos paramos vertinimo ir skirstymo komisiją. Jos sudarymas ir funkcijos apibrėžtos šių taisyklių III skyriuje.

13. Gaunant kaip paramą ilgalaikį materialųjį turtą naudotis panaudos teise, turi būti sudaroma panaudos sutartis ir surašomas turto priėmimo–perdavimo naudotis pagal panaudos sutartį aktas. Pagal panaudos sutartį perduotas nemokamai naudotis turtas lieka paramos teikėjo nuosavybė.

14. Gaunant nekilnojamąjį turtą, įregistruotą viešame registre, taip pat jei sudaroma dovanojimo sutartis, kurios suma didesnė kaip 14 500 (keturiolika tūkstančių penki šimtai) eurų, paramos sutartis tvirtinama notaro  Civilinio kodekso ir  Notariato įstatymo nustatyta tvarka.

15. Anonimiškai gauta parama (toliau – anoniminė parama), gaunama renkant uždaruoju būdu (kai parama renkama į specialiai tam skirtą uždarą talpyklą) arba atviruoju būdu (kai parama nededama į specialiai tam skirtą uždarą talpyklą ir renkama viešųjų akcijų ir kitokių renginių metu),  turi būti įvertinama ir įtraukiama į apskaitą.

16. Paramos gavėjas, gaunantis anoniminę paramą, privalo turėti savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovo arba jo pavedimu kito vadovaujamas pareigas einančio asmens patvirtintą anoniminės paramos rinkimo tvarkos aprašą, kuriame privaloma nurodyti, kokiais atvejais ir kokiais būdais paramos gavėjas renka anoniminę paramą, kokiu dažnumu tvarkoma jos apskaita, kokie asmenys atsakingi už šios apskaitos tvarkymą.

17. Anoniminė parama, surinkta atviruoju būdu, turi būti suskaičiuota (įvertinta) ne vėliau kaip kitą dieną renginiui, kuriame ji buvo renkama, pasibaigus. Anoniminė parama, renkama uždaruoju būdu, turi būti suskaičiuota (įvertinta) ne rečiau kaip kartą per mėnesį, bet paramos gavėjo sprendimu gali būti skaičiuojama ir dažniau.

18. Suskaičiavus (įvertinus) gautą anoniminę paramą, surašomas laisvos formos anoniminės paramos apskaičiavimo ir įvertinimo aktas, jame turi būti nurodytas anoniminės paramos rinkimo būdas, laikotarpis arba renginys, per kurį gauta parama skaičiuojama (įvertinama), gautos anoniminės paramos dalykas (piniginės lėšos, kitas turtas ir pan.) ir vertė. Aktą privalo pasirašyti taisyklių 12 punkte nurodytos komisijos nariai. 

19. Piniginėmis lėšomis gauta anoniminė parama įnešama (pervedama) į paramos gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą banke, kurioje tvarkoma paramos lėšų apskaita.

20. Per metus gautos anoniminės paramos suma (vertė) įtraukiama į paramos gavėjo teikiamą metinę gautos paramos ir jos panaudojimo ataskaitą.

21. Gauta anoniminė parama skirstoma ir saugoma šiose taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO TVARKA

 

22. Nuolatinė Gautos paramos vertinimo ir skirstymo komisija (toliau – komisija) sudaroma, jos pirmininkas ir sekretorius skiriami savivaldybės administracijos direktoriaus arba biudžetinės įstaigos vadovo įsakymu. Komisijos sekretorius gali būti ir komisijos narys. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai.

23. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, jie rengiami pagal poreikį. Posėdžiams pirmininkauja komisijos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 3/5 komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami komisijos narių balsavimu.

24. Komisijos sekretorius pateikia komisijos nariams medžiagą apie gautą paramą, pasiūlymus suteikti paramą ir paramos davėjo pageidavimą sudaryti paramos teikimo sutartį. 

25. Komisija gautą paramą įvertina taip:

25.1. pinigų – pagal  įstaigos buhalterijos pateiktą pažymą apie gautą paramą piniginėmis lėšomis;

25.2. ilgalaikio materialiojo turto – pagal to turto likutinę vertę, neįskaitant to turto vertės padidėjimo ar sumažėjimo dėl perkainojimo;

25.3. kito materialiojo turto ar materialinių vertybių – įvertinę paramos davėjo perdavimo dokumentuose (patvirtintuose paramos gavėjo) nurodytą šio turto įsigijimo (pasigaminimo) vertę ir nusidėvėjimą;

25.4. paslaugų – pagal paslaugų suteikimą patvirtinančiuose aktuose  nurodytą jų vertę (savikainą);

25.5. materialinių vertybių, kurių vertė nėra nurodyta jokiuose dokumentuose, vertė įvertinama paramos gavimo dieną galiojančiomis analogiškų ar panašių daiktų kainomis, įvertinus jų nusidėvėjimą, bet ne mažiau nei vienas euras.

26. Nustačius netinkamus daiktus, surašomas aktas, kuriuo vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka šie netinkami daiktai gali būti nurašyti.

27. Komisija gautos paramos įvertinimą įformina aktu, jį pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Gautos paramos įvertinimo aktą tvirtina savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovas arba jo pavedimu kitas vadovaujamas pareigas einantis asmuo.

28. Komisijos siūlymai surašomi posėdžio protokole, jį pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Komisija siūlymus dėl gautos paramos skirstymo teikia savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovui arba jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS LĖŠŲ SKIRSTYMAS IR PARAMOS PANAUDOJIMAS

 

29. Gauta parama (jei paramos teikėjo nenurodyta, kam konkrečiai ji skirta) paskirstoma ir naudojama savivaldybės administracijos ar biudžetinės įstaigos nuostatuose numatytiems, šiose taisyklėse nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams.

30. Gautos paramos piniginės lėšos ir kitas turtas negali būti:

30.1. naudojami politinėms partijoms ar politinėms kampanijoms finansuoti ir politinių kampanijų dalyvių politinių kampanijų laikotarpiu atsiradusiems ar su politinėmis kampanijomis susijusiems skolos įsipareigojimams padengti;

30.2. perduodami kaip įnašas juridiniam asmeniui, kurio dalyvis yra paramos gavėjas.

31. Jeigu paramos davėjas mokėjimo nurodyme ir / ar sutartyje nurodė konkrečią paramos paskirtį, parama naudojama pagal gavimo paskirtį, ji negali būti keičiama.

32. Atsižvelgdamas į komisijos siūlymus savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovas priima sprendimus dėl gautos paramos paskirstymo (skyrimo). Savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovo įsakyme nurodoma, kokiai strateginio veiklos plano programai ir priemonei įgyvendinti skiriama parama, konkreti suma.

33. Gautas paramos lėšas draudžiama naudoti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams, darbuotojams ir biudžetinės įstaigos vadovams, darbuotojams premijuoti, atlyginimams, priedams ir priemokoms mokėti.

34. Nepanaudotos paramos lėšos paskirstomos kartu su kitais finansiniais metais gauta parama. Paramos lėšos, gautos nurodant naudojimo tikslą ir per einamuosius metus nepanaudotos, naudojamos kitais finansiniais metais pagal paramos davėjo nurodytą paskirtį arba paramos teikimo sutartyje numatytais atvejais perskirstomos.

 

V SKYRIUS

PARAMOS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

35. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartais, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“ ir kitais teisės aktais.

36. Savivaldybės administracijos ar biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos piniginėmis lėšomis apskaita tvarkoma atskiroje, tam tikslui atidarytoje banko sąskaitoje.

37. Gauta  parama  naudojama pagal atskirą savivaldybės administracijos direktoriaus ar biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu paramos teikimo sutartyje yra numatyta tokia sąlyga.

38. Paramos gavėjas privalo atskirai tvarkyti gaunamos paramos apskaitą pagal kiekvieną paramos teikėją, jeigu parama buvo gauta ne anonimiškai, taip pat paramos vertę ir kaip ši parama buvo panaudota, t. y. įvardyti konkrečius paramos panaudojimo tikslus  (lėšų ar turto).

39. Paramos gavėjas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir iki numatytų terminų pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai mėnesio ir metinę gautos paramos ir jos panaudojimo ataskaitas. Metinių ataskaitų pateikimo tvarka numatyta Paramos gavėjų ataskaitų apie gautą paramą ir jos panaudojimą, apie pačių suteiktą paramą ir (arba) labdarą, taip pat apie savo veiklą, susijusią su Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytų visuomenei naudingų tikslų įgyvendinimu, pateikimo mokesčių administratoriui tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“.

40. Ataskaitas apie  gautą paramą Valstybinei mokesčių inspekcijai rengia ir nustatyta tvarka bei iki numatytų terminų teikia:

40.1. savivaldybės administracijos – savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius;

40.2. biudžetinės įstaigos – įstaigos vadovas arba jo įgaliotas darbuotojas.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS SAUGOJIMAS

 

41. Savivaldybės administracijos vardu gautai paramai ne piniginėmis lėšomis  saugoti patalpas suteikia ir už šios paramos saugojimą atsakingą darbuotoją įsakymu skiria savivaldybės administracijos direktorius.

42. Biudžetinės įstaigos vardu gautai paramai ne piniginėmis lėšomis saugoti patalpas suteikia ir už šios paramos saugojimą atsakingą darbuotoją skiria biudžetinės įstaigos vadovas.

 

VII SKYRIUS

KONTROLĖ

 

43. Paramos gavimo ir naudojimo vertinimą, vadovaudamiesi veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, gali atlikti savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius ir Joniškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

44. Kitos valstybės institucijos ir įstaigos paramos gavimą ir naudojimą kontroliuoja pagal savo kompetenciją, jei tai numato įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės administracijos vardu gautos paramos paskirstymo viešumą, skaidrumą, tikslingumą ir apskaitą.

46. Biudžetinės įstaigos vadovas atsako už biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos paskirstymo viešumą, skaidrumą, tikslingumą ir apskaitą (jei ją tvarko savarankiškai).

47. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai ir biudžetinės įstaigos darbuotojai už šių taisyklių nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų ir biudžetinės įstaigos darbuotojų veiksmai, įgyvendinant taisykles, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

49. Šios taisyklės gali būti pakeistos, papildytos ar pripažintos netekusiomis galios savivaldybės tarybos sprendimu.

_________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-121, 2019-06-27, paskelbta TAR 2019-07-03, i. k. 2019-10868

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-121, 2019-06-27, paskelbta TAR 2019-07-03, i. k. 2019-10868

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gruodžio 17 d. sprendimo Nr. T-280 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų vardu gautos paramos skirstymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo