Suvestinė redakcija nuo 2013-04-17 iki 2019-02-28
Įsakymas paskelbtas: TAR 2013-01-09, i. k. 2013-00414
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO IR IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
2013 m. sausio 9 d. Nr. V2-19
Ignalina
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2011, Nr. 38-1804) 53 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. V-1201 (Žin., 2012, Nr. 98-5004) patvirtinto Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo 20 ir 28 punktais,
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. kovo 6 d. įsakymą Nr. V2-142 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2013 m. sausio 9 d.
įsakymu Nr. V2-19
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsena (toliau – švietimo stebėsena) yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė savivaldybės švietimo būklės bei kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas, taip pat tam reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektus, principus, organizavimą ir vykdymą, rodiklių tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.
4. Švietimo stebėsenos subjektai – institucijos, vykdančios švietimo stebėsena savivaldybėje:
5. Švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas savivaldybės švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, taip pat informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
6. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:
6.2. analizuoti ir vertinti savivaldybės švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
7. Švietimas savivaldybėje stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą (materialinis ir nematerialinis), švietimo procesai (ugdymo organizavimas ir paslaugos, dalyvavimas švietime), švietimo rezultatai, poveikis ir pasekmės);
8. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. V-1201 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo tvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.
9. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.
10. Švietimo stebėsenos principai:
10.1. Tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti bei sprendimams priimti.
10.3. Nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių.
10.4. Patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija.
10.5. Konfidencialumas − skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus.
II. ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
11. Švietimo stebėsenos savivaldybėje organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
13. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius. Apibendrinta informacija apie švietimo stebėseną (už praėjusius kalendorinius metus) skelbiama kasmet iki kovo 1 d.
14. Duomenis, reikalingus savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai teikia savivaldybės administracijos padaliniai, savivaldybės švietimo įstaigos ir kitos savivaldybei pavaldžios įstaigos.
15. Savivaldybės administracijos padalinių, savivaldybės švietimo įstaigų ir kitų savivaldybei pavaldžių įstaigų vadovai atsako už valstybės ir savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai reikalingų duomenų pateikimą laiku, už jų patikimumą, teisingumą ir kokybę.
16. Švietimo įstaigos lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės švietimo įstaigos. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas švietimo įstaigos lygmeniu nustatomas švietimo įstaigos dokumentuose.
17. Savivaldybės švietimo įstaigos šalies ar savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai reikalingus duomenis įveda (teikia) Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS).
III. ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
19. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir kaitą savivaldybės mastu. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius.
20. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas pagal poreikį, bet ne dažniau kaip kartą per metus.
21. Švietimo stebėsenos rodikliai turi atitikti šiuos kriterijus:
21.2. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
22. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąraše nurodoma:
22.3. rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys (duomens pavadinimas; duomens šaltinis arba už duomens pateikimą atsakingas savivaldybės padalinys, švietimo ar kita įstaiga);
IV. DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
24. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo ir mokslo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
25. Savivaldybės švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo ir mokslo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos ir duomenų gavėjo.
V. ŠVIETIMO STEBĖSENOS FINANSAVIMAS
26. Švietimo stebėsenos sistemos finansavimas yra vykdomas biudžeto bei kitomis teisėtai gautomis lėšomis.
27. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Savivaldybės administracija savivaldybės švietimo stebėsenai gali naudoti prieinamus ŠVIS esančius duomenis, taip pat kitų institucijų − Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kt. − viešai skelbiamus duomenis.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2013 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. V2-19
(Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2013 m. balandžio 16 d. įsakymo Nr. V2-237
redakcija)
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI
I. ŠVIETIMO KONTEKSTO RODIKLIAI
1. Švietimo konteksto rodikliai parodo išorines sąlygas, turinčias įtakos švietimui:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimo dažnumas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
1.1. |
Gyventojų sudėtis pagal amžių |
Savivaldybės gyventojų skaičius ir dalis (%) pagal tokias amžiaus grupes: 0 – 6 m., 7 – 16 m., 17 – 21 m., 22 – 35 m., 36 – 64; 65 m. ir vyresni |
Bendras savivaldybės gyventojų skaičius sausio 1 d. Iš jų: |
Lietuvos Respublikos statistikos departamento interneto svetainė http://db1.stat.gov.lt/ (toliau – STD) |
Kartą per metus |
0 – 6 m. gyventojų skaičius |
|||||
7 – 16 m. gyventojų skaičius |
|||||
17 – 21 m. gyventojų skaičius |
|||||
22 – 35 m. gyventojų skaičius |
|||||
36 – 64 m. gyventojų skaičius |
|||||
65 m. ir vyresnių gyventojų skaičius |
|||||
1.2. |
Gimstamumas |
Per praėjusius metus nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. rajone gimusių vaikų skaičius (ne deklaruotų, o faktiškai gyvenusių rajone) |
Per praėjusius metus gimusių vaikų skaičius |
Seniūnijos |
Kartą per metus |
1.3. |
Specialiųjų poreikių turinčių mokinių dalis savivaldybėje |
Specialiųjų poreikių turinčių 1 – 12 klasių mokinių dalis (%), palyginti su mokinių skaičiumi mokyklose |
1 – 12 klasių mokinių skaičius rugsėjo 1 d. |
Mokinių registras (toliau – MR) |
Kartą per metus |
Iš jų specialiųjų poreikių mokinių bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse skaičius |
MR |
||||
Iš jų specialiosiose ir lavinamosiose klasėse ugdomų vaikų, taip pat asmenų, ugdomų pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, skaičius |
MR |
||||
1.4. |
Specialiųjų poreikių mokinių bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse dalis (%) |
Specialiųjų poreikių mokinių bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse dalis (%), palyginti su bendru mokinių skaičiumi mokyklose |
1 – 12 klasių mokinių skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų specialiųjų poreikių mokinių bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse skaičius |
MR |
||||
1.5. |
Nemokamai maitinamų mokinių skaičius ir dalis |
Nemokamai maitinamų priešmokyk-linukų ir 1 – 12 klasių mokinių skaičius lapkričio 2 d. ir dalis (%) |
1 – 12 klasių mokinių (be suaugusiųjų) ir priešmokyklinukų skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Nemokamai maitinamų priešmokyklinukų ir 1 – 12 klasių mokinių skaičius lapkričio 2 d. |
Duomenis teikia Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius iš Socialinės paramos informacinės sistemos SPIS |
II. ŠVIETIMO MATERIALINIO APRŪPINIMO RODIKLIAI
2. Švietimo materialinio aprūpinimo rodikliai parodo materialinį indėlį į švietimo aprūpinimą:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
2.1. |
Per pastaruosius 15 metų rekonstruotų bent už 1 mln. Lt švietimo įstaigų dalis |
Per pastaruosius 15 metų rekonstruotų bent už 1 mln. Lt švietimo įstaigų dalis (%). Skaičiuojamos visos švietimo įstaigų remontui, renovacijai skirtos lėšos per pastaruosius 15 metų |
Švietimo įstaigų remontui, renovacijai per praėjusius metus skirtų lėšų skaičius |
Švietimo įstaigos |
Kartą per metus |
Per pastaruosius 15 metų švietimo įstaigų remontui, renovacijai skirtų lėšų suma pagal švietimo įstaigas |
Finansų skyrius |
||||
Visų savivaldybės švietimo įstaigų skaičius |
Švietimo ir mokslo institucijų registras (toliau – ŠMIR) |
||||
2.2. |
Mokinių ugdymui naudojamų kompiuterių skaičius, tenkantis šimtui 1 – 12 klasių mokinių |
Mokinių ugdymui naudojamų kompiuterių skaičius, tenkantis šimtui 1 – 12 klasių (be suaugusiųjų) mokinių. Mokiniai, ugdomi pagal Socialinių įgūdžių ugdymo programą, čia ir kituose rodikliuose į 1 – 12 klasių mokinių skaičių įskaičiuojami. Mokinių ugdymui naudojamas kompiuteris – tai kompiuteris, kuriuo gali dirbti mokiniai, ar kompiuteris, mokytojo naudojamas pamokos metu mokinių ugdymui |
1 – 12 klasių mokinių (be suaugusiųjų) skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Mokinių ugdymui naudojamų kompiuterių skaičius |
Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS) (2-mokykla) |
||||
2.3. |
Kompiuterių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
Bendrojo ugdymo mokyklose esantis bendras kompiuterių skaičius |
Kompiuterių skaičius spalio 1 d. |
ŠVIS (2-mokykla) |
Kartą per metus |
2.4. |
Interaktyvių lentų bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, tenkantis vienam klasės komplektui |
Interaktyvių lentų bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, tenkantis vienam 1 – 12 klasių komplektui (be suaugusiųjų) |
Interaktyvių lentų skaičius spalio 1 d. |
ŠVIS (2-mokykla) |
Kartą per metus |
1 – 12 klasių komplektų (be suaugusiųjų) skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
||||
2.5. |
Projektorių bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, tenkantis vienam klasės komplektui |
Projektorių bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, tenkantis vienam klasės komplektui (be suaugusiųjų) |
Projektorių skaičius spalio 1 d. |
ŠVIS (2-mokykla) |
Kartą per metus |
1 – 12 klasių komplektų (be suaugusiųjų) skaičius rugsėjo 1 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
III. DARBUOTOJUS APIBŪDINANTYS RODIKLIAI
3. Darbuotojus apibūdinantys rodikliai parodo nematerialinį indėlį į švietimą – mokyklų darbuotojų (vadovų, pedagogų, kitų) charakteristikas pagal amžių, kvalifikaciją ir kt.:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
3.1. |
Tinkamą kvalifikaciją turinčių mokytojų dalis |
Tinkamą kvalifikaciją turinčių bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų mokytojų dalis (%) |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų mokytojų skaičius spalio 1 d. |
Pedagogų registras (toliau – PR) |
Kartą per metus |
Iš jų turinčių tinkamą kvalifikaciją skaičius spalio 1 d. |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklos |
||||
3.2. |
Mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal amžių |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų pedagogų pasiskirstymas (%) pagal amžių. Amžius skaičiuojamas pagal spalio 1 d. datą. Čia ir kituose rodikliuose į pedagogų skaičių įeina darbuotojai, nurodyti Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1407 (Žin., 2003, Nr. 97-4367). Dirbančiųjų ne pagrindinėse darbovietėse skaičiuoti nereikia, išskyrus atvejus, kai jų pagrindinės pareigos yra ne Ignalinos rajono savivaldybės mokyklose |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų pedagogų skaičius spalio 1 d. |
PR |
Kartą per metus |
Iš jų iki 25 m. |
|||||
Iš jų nuo 25 m. (imtinai) iki 58 m. |
|||||
Iš jų nuo 58 m. (imtinai) iki 60 m. |
|||||
Iš jų nuo 60 m. (imtinai) iki 65 m. |
|||||
Nuo 65 m. ir vyresni |
|||||
3.3. |
Mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų pedagogų pasiskirstymas (%) pagal kvalifikacines kategorijas. Kategorijos skaičiuojamos pagal atitinkamų metų spalio 1 d. duomenis. Jei asmuo turi kelias kvalifikacines kategorijas (pvz., matematikos vyr. mokytojas, informatikos mokytojas metodininkas), skaičiuojama aukštesnė kategorija (šiuo atveju – metodininkas). Dirbančiųjų ne pagrindinėse darbovietėse skaičiuoti nereikia, išskyrus atvejus, kai jų pagrindinės pareigos yra ne Ignalinos rajono savivaldybės mokyklose |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų pedagogų skaičius spalio 1 d. |
PR |
Kartą per metus |
Iš jų mokytojų (pedagogų) ir neatestuotų pedagogų skaičius |
|||||
Iš jų vyresniųjų mokytojų (pedagogų) skaičius |
|||||
Iš jų mokytojų metodininkų (pedagogų) skaičius |
|||||
Iš jų mokytojų ekspertų (pedagogų) skaičius |
|||||
3.4. |
Mokyklų vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas |
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų vadovų (direktorių, pavaduotojų ugdymui) pasiskirstymas (%) pagal kvalifikacines kategorijas. Vadybinės kategorijos skaičiuojamos pagal atitinkamų metų spalio 1 d. duomenis
|
Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų vadovų skaičius spalio 1 d. |
PR |
Kartą per metus |
Iš jų neatestuotų |
|||||
Iš jų turinčių 3 vadybinę kategoriją skaičius |
|||||
Iš jų turinčių 2 vadybinę kategoriją skaičius |
|||||
Iš jų turinčių 1 vadybinę kategoriją skaičius |
IV. UGDYMO ORGANIZAVIMĄ IR PASLAUGAS APIBŪDINANTYS RODIKLIAI
4. Ugdymo organizavimą ir paslaugas apibūdinantys rodikliai:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
4.1. |
Pavežamų iš namų į mokyklą mokinių skaičius ir dalis |
Pavežamų iš namų į mokyklą 1 – 12 klasių mokinių ir priešmokyklinukų skaičius ir dalis (%) |
1 – 12 klasių mokinių (be suaugusiųjų) ir priešmokyklinukų skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų pavežamų iš namų į mokyklą skaičius |
MR |
Kartą per metus |
|||
4.2. |
Pavežamų iš mokyklos į namus mokinių skaičius ir dalis |
Pavežamų iš mokyklos į namus 1 – 12 klasių mokinių ir priešmokyklinukų skaičius ir dalis (%) |
1 – 12 klasių mokinių (be suaugusiųjų) ir priešmokyklinukų skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų pavežamų iš mokyklos į namus skaičius |
MR |
||||
4.3. |
Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas (be suaugusiųjų, be specialiųjų), skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal Pradinio ugdymo programą, Pradinio ugdymo individualizuotą programą, skaičius |
MR |
Kartą per metus |
1 – 4 klasių (be suaugusiųjų, be specialiųjų) komplektų skaičius |
MR |
||||
4.4. |
Mokinių, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas (be suaugusiųjų, be specialiųjų), skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal Pagrindinio ugdymo programą, Pagrindinio ugdymo individualizuotą programą skaičius |
MR |
Kartą per metus |
5 – 10 klasių (be suaugusiųjų, be specialiųjų) komplektų skaičius |
MR |
||||
4.5. |
Mokinių, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas (be suaugusiųjų, be specialiųjų), skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal Vidurinio ugdymo programą, skaičius |
MR |
Kartą per metus |
11 – 12 klasių (be suaugusiųjų, be specialiųjų) komplektų skaičius |
MR |
||||
4.6. |
Švietimo įstaigų dalyvavimas projektuose |
Švietimo įstaigų dalyvavimas projektuose ir programose. Jeigu tame pačiame projekte dalyvavo kelios švietimo įstaigos, projektas skaičiuojamas kelis kartus |
Projektų, kuriuose dalyvavo švietimo įstaigos, skaičius |
Švietimo įstaigos |
Kartą per metus |
V. DALYVAVIMO ŠVIETIMO PROCESE RODIKLIAI
5. Dalyvavimo švietimo procese rodikliai parodo, kuri gyventojų dalis ir pagal kokias programas mokosi bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklose:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
5.1. |
Rajono švietimo įstaigose ugdomų 0 – 6 metų vaikų dalis |
Rajono švietimo įstaigose ugdomų 0 – 6 metų vaikų dalis (%), palyginti su bendru savivaldybės to amžiaus vaikų skaičiumi. Bendras savivaldybės 0 – 6 m. amžiaus vaikų skaičius gaunamas, iš rajone gyvenamąją vietą deklaravusių 0 – 6 m. amžiaus vaikų imant tik faktiškai rajone gyvenančius. Švietimo įstaigose ugdomų 0 – 6 m. amžiaus vaikų skaičius gaunamas, imant visus rajone gyvenamąją vietą deklaravusius ir faktiškai jame gyvenančius vaikus, kurie ugdomi Ignalinos rajono savivaldybės mokyklose (jei vaikas ugdomas rajono švietimo įstaigoje, bet gyvenamąją vietą deklaravęs kitur, jis į ugdomų vaikų skaičių neįtraukiamas) |
Bendras 0 – 6 m. amžiaus vaikų, deklaravusių gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenančių Ignalinos rajono savivaldybėje, skaičius sausio 1 d. |
Seniūnijos |
Kartą per metus |
Iš jų savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar pradinio ugdymo programas skaičius |
MR |
||||
5.2. |
Mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas |
Savivaldybės mokyklose pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir individualizuotas, suaugusiųjų), pagrindinio (ir individualizuotas, suaugusiųjų), vidurinio (ir suaugusiųjų, socialinių įgūdžių) ugdymo programas ugdomų vaikų skaičius ir dalis (%) rugsėjo 1 d. |
Mokyklose ugdomų vaikų skaičius (visi MR esantys vaikai) rugsėjo 1 d. Iš jų: |
MR |
Kartą per metus |
Ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programas skaičius |
MR |
||||
Ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programas skaičius |
MR |
||||
Ugdomų pagal pradinio ugdymo programas (1 – 4 klasėse) skaičius |
MR |
||||
Ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas (5 – 10 klasėse) skaičius |
MR |
||||
Ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas (11 – 12 klasėse) skaičius |
MR |
||||
5.3. |
Mokinių, lankančių neformaliojo švietimo mokyklas, dalis |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose besimokančių mokinių, lankančių neformaliojo švietimo mokyklas (Ignalinos ar kitoje savivaldybėje), dalis (%) rugsėjo 1 d. Jei vaikas lanko kelias neformaliojo švietimo mokyklas, jis skaičiuojamas 1 kartą |
Mokinių registre esančių mokinių (išskyrus ikimokyklinukus) skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų lankančių neformaliojo švietimo mokyklas (išskyrus ikimokyklinukus) skaičius spalio 1 d. |
MR |
||||
5.4. |
Mokinių, lankančių papildomo ugdymo būrelius savo mokykloje, dalis |
Mokinių, lankančių papildomo ugdymo būrelius savo mokykloje, dalis (%) rugsėjo 1 d. Jei vaikas lanko kelis būrelius, jis skaičiuojamas 1 kartą |
Mokinių registre esančių mokinių (išskyrus ikimokyklinukus) skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų mokinių, nelankančių nei vieno papildomo ugdymo būrelio savo mokykloje, skaičius spalio 1 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
5.5. |
Mokinių, dalyvaujančių neformaliajame ugdyme, dalis |
Mokinių, lankančių papildomo ugdymo būrelius bendrojo ugdymo ar neformaliojo švietimo mokyklose, dalis (%). Jei vaikas lanko kelis būrelius, kelias mokyklas, jis skaičiuojamas 1 kartą |
Mokinių registre esančių mokinių (išskyrus ikimokyklinukus) skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų mokinių, nelankančių nei neformaliojo švietimo mokyklos, nei papildomo ugdymo būrelių bendrojo ugdymo mokykloje, skaičius spalio 1 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
5.6. |
Praleistų pamokų, tenkančių vienam mokiniui, skaičiaus pasiskirstymas pagal priežastis |
Praleistų pamokų, tenkančių vienam mokiniui, skaičiaus ir dalies (%) pasiskirstymas pagal priežastis: pateisintų, nepateisintų |
Mokinių skaičius mokslo metų pradžioje (rugsėjo 1 d.) |
MR |
Kartą per metus |
Per praėjusius mokslo metus bendras praleistų pamokų skaičius (skaičiuojamas mokslo metų pabaigoje). |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
Iš jų be pateisinamos priežasties praleistų pamokų skaičius |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
|
|||
5.7. |
Mokyklos nelankančių mokinių skaičius |
Mokyklos nelankiusių mokinių (per mėnesį be pateisinamos priežasties praleidusių daugiau kaip pusę pamokų pagal privalomojo švietimo programas) skaičius per praėjusius mokslo metus (jei vaikas kelis mėnesius buvo nelankančiųjų sąraše, jis skaičiuojamas vieną kartą) |
Mokyklos nelankančių mokinių skaičius |
NEMIS |
Kartą per metus |
5.8. |
Mokinių pasiskirstymas pagal užsienio kalbas, kurių mokosi |
Mokinių pasiskirstymas (%) pagal užsienio kalbas (anglų, vokiečių, rusų, kitas), kurių mokosi |
1 – 12 klasių mokinių skaičius rugsėjo 1 d. |
MR |
Kartą per metus |
Iš jų besimokančių anglų k. skaičius |
MR |
||||
Iš jų besimokančių vokiečių k. skaičius |
MR |
||||
Iš jų besimokančių rusų k. skaičius |
MR |
||||
Iš jų besimokančių kitų užsienio kalbų skaičius |
MR |
VI. ŠVIETIMO REZULTATŲ, POVEIKIO IR PASEKMIŲ RODIKLIAI
6. Švietimo rezultatų ir pasekmių rodikliai parodo rezultatus ir pasekmes, pasiektus baigus tam tikrą švietimo proceso etapą: mokyklos pakopą, švietimo lygmenį ir pan., bei švietimo rezultatų poveikį visuomenei:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
Rodiklio rinkimas |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis arba atsakingas už pateikimą |
||||
6.1. |
Įgijusių pagrindinį išsilavinimą ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis |
Įgijusių pagrindinį išsilavinimą ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis (%) |
10 klasių mokinių, gavusių išsilavinimo pažymėjimus, skaičius mokslo metų pabaigoje |
MR (1 mokykla) |
Kartą per metus |
Iš jų tęsiančių mokslą savo ar kitoje mokykloje skaičius rugsėjo 1 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
6.2. |
Kartojančiųjų kursą dalis
|
Kartojančiųjų kursą dalis (%)
|
1 – 12 klasių mokinių skaičius mokslo metų pabaigoje |
MR (1 mokykla) |
Kartą per metus |
Iš jų paliktų kartoti kurso skaičius |
MR (1 mokykla) |
||||
6.3. |
Abiturientų pasiskirstymas pagal tolimesnę veiklą po mokyklos baigimo |
Abiturientų pasiskirstymas pagal tolimesnę veiklą po mokyklos baigimo (įstojusiųjų į aukštąsias universitetines mokyklas skaičius ir dalis, įstojusiųjų į aukštąsias neuniversitetines mokyklas skaičius ir dalis, įstojusiųjų į profesines mokyklas skaičius ir dalis, kita) |
Abiturientų, baigusių mokyklą, skaičius |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
Kartą per metus |
Iš jų įstojusiųjų į aukštąsias universitetines mokyklas skaičius rugpjūčio 20 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
Iš jų įstojusiųjų į aukštąsias neuniversitetines mokyklas skaičius rugpjūčio 20 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
Iš jų įstojusiųjų į profesines mokyklas skaičius rugpjūčio 20 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
Kita |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
||||
6.4. |
Registruotų darbo biržoje 16 – 21 m. amžiaus asmenų dalis |
Registruotų darbo biržoje 16 – 21 m. amžiaus asmenų dalis (%) |
16 – 21 m. amžiaus asmenų, registruotų Ignalinos darbo biržoje, skaičius sausio 1 d. |
Utenos teritorinės darbo biržos Ignalinos skyrius |
Kartą per metus |
Bendras 16 – 21 m. amžiaus savivaldybės gyventojų skaičius sausio 1 d. |
STD |
Priedo pakeitimai:
Nr. V2-237, 2013-04-16, paskelbta TAR 2013-04-16, i. k. 2013-01292
Pakeitimai:
1.
Ignalinos rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. V2-237, 2013-04-16, paskelbta TAR 2013-04-16, i. k. 2013-01292
Dėl Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. sausio 9 d. įsakymo Nr. V2-19 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“ pakeitimo