Suvestinė redakcija nuo 2015-01-01 iki 2016-03-23

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-12-05, i. k. 2013-03402

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 5 d. Nr. T-156

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290, 2011, Nr. 52-2504) 6 straipsnio 43 punktu, 7 straipsnio 9 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4, 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 9 d. sprendimą Nr. T-13 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.2. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T-116 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 9 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Šis sprendimas, išskyrus sprendimo 1 punkte nurodyto aprašo IX skyrių, įsigalioja nuo 2014 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Bronis Ropė


 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 5 d.

sprendimu Nr. T-156

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – įstatymas).

2. Aprašas reglamentuoja socialinės pašalpos skyrimą ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimą ir teikimą vykdant  savarankiškąją savivaldybės funkciją Ignalinos rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaruojantiems asmenims ir asmenims, kurie Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje nuomojasi būstą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

3. Piniginės socialinės paramos rūšys yra šios:

3.1. Socialinė pašalpa.

3.2. Išlaidų už būsto šildymą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį kompensacijos (toliau – kompensacijos).

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 2 straipsnyje apibrėžtas sąvokas.

5. Piniginės socialinės paramos teikimą administruoja Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius.

 

II. PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

6. Prašymai-paraiškos (formos tvirtinamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) dėl piniginės socialinės paramos priimamos seniūnijose pagal pareiškėjų gyvenamąją vietą. Seniūnijų specialistai socialiniam darbui prašymus-paraiškas su visais reikalingais dokumentais pristato į Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrių iki kiekvieno mėnesio 25 d. Kai dokumentai pateikti po nustatyto termino, asmenys, pretenduojantys gauti piniginę socialinę paramą, įtraukiami į kito mėnesio sąrašus, ir piniginė socialinė parama teikiama už praėjusius mėnesius, už kuriuos priklauso piniginė socialinė parama.

7. Neteko galios nuo 2015-01-01

Punkto naikinimas:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

8. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus specialistai, pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų parengtas metodikas analizuodami pareiškėjų prašymus:

8.1. vadovaudamiesi įstatymo 6 ir 7 straipsnių reikalavimais, įvertina asmenų teisę į piniginę socialinę paramą;

8.2. palygina Registrų centro duomenų bazėje esančią informaciją apie pareiškėjo nekilnojamąjį turtą ir pareiškėjo prašyme-paraiškoje nurodytąją. Duomenis apie šio turto vertę išspausdina ir patvirtina parašu;

8.3. įvertina neįregistruoto nekilnojamojo turto ir kito turimo turto vertę įstatymo 4 skirsnyje nustatyta tvarka;

8.4. atsiradus neaiškumų dėl pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus įtarimų, kad yra pateikta neteisinga informacija arba kad ji nuslepiama, pareikalauja, kad pareiškėjas ir bendrai gyvenantys asmenys deklaruotų turtą ir pajamas Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

8.5. papildomai apklausia asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrina jų pateiktus dokumentus ir reikalauja papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

8.6. pareikalauja sudaryti skolos grąžinimo sutartį su įmonėmis, tiekiančiomis šilumą ir vandenį, jei už paslaugas nemokėta daugiau kaip 2 mėn.

8.7. pareikalauja tinkamai sutvarkyti turto dokumentus, kad asmuo galėtų kreiptis dėl socialinės paramos.

Papildyta punktu:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

9. Gyventojai, kreipdamiesi dėl piniginės socialinės paramos, kartu su prašymu-paraiška pateikia:

9.1. asmens dokumentus (pasus, tapatybės korteles arba leidimus nuolat gyventi Lietuvoje);

9.2. neįgaliojo pažymėjimą;

9.3. pažymas apie gyvenamosios vietos savininkus (bendraturčius);

9.4. santuokos, ištuokos, mirties, vaikų gimimo liudijimus;

9.5. teismo nutarties kopiją dėl vaikų išlaikymo priteisimo arba teismo patvirtintą sutartį dėl vaikų išlaikymo;

9.6. teismo nutarties ar ieškinio kopiją su rezoliucija dėl tėvystės nustatymo nagrinėjimo teismo posėdyje;

9.7. pažymas apie visų bendrai gyvenančių narių pajamas (formos tvirtinamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) už praėjusius 3 mėnesius iki to mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į piniginę socialinę paramą.

Tuo atveju, kai kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos mėnesį bent vieno bendrai gyvenančio asmens ar vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, pateikiama informacija apie visų bendrai gyvenančių asmenų kreipimosi mėnesį gautas pajamas;

9.8. pažymas, kad asmenys mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje pagal dieninės, nuolatinės ar ištęstinės studijų formos programas (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį) (punktas taikomas asmenims, kol jiems sukaks 24 metai ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, bet ne ilgiau, negu jiems sukaks 24 metai);

9.9. vertybinių popierių, piniginių lėšų ir kito turto įsigijimą arba perleidimą kitam asmeniui patvirtinančius dokumentus (pirkimo-pardavimo, dovanojimo sutartis, paveldėjimo dokumentus);

9.10. žemės nuosavybės liudijimus arba pažymas apie turimą (nuomojamą) žemę;

9.11. atsiskaitymo už komunalines paslaugas sąskaitas;

9.12. pažymą dėl sutarties sąlygų vykdymo;

9.13. kitus dokumentus, įrodančius piniginės socialinės paramos skyrimo būtinumą;

9.14. gyvenamųjų patalpų ir kito nekilnojamojo turto nuomos sutartį, registruotą Viešajame registre;

9.15. dokumentus apie pinigines lėšas, turimas bankuose, kitose kredito įstaigose ir ne bankuose bei ne kitose kredito įstaigose, jeigu bendra suma viršija 579,24 Eur, išskyrus gautą vaikui (įvaikiui) išlaikyti priteistą konkrečią pinigų sumą, ir kitus įstatymo 14 straipsnyje nurodyto turto turėjimą patvirtinančius dokumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-149, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-05, i. k. 2014-15818

 

9.16. jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, trūkstami dokumentai piniginei socialinei paramai gauti pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėjas per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus.

 

III. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR APSKAIČIAVIMAS

 

10. Sprendimus skirti piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams priima Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėjas (įstatymo nustatyta tvarka).

11. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sudarytoje Globos ir rūpybos komisijoje svarstomi ir priimami siūlymai dėl socialinės paramos teikimo šiais atvejais:

11.1. Iš savivaldybės biudžeto lėšų bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui skiriama vienkartinė pašalpa (aprašo 6 dalyje nustatyta tvarka). Piniginė socialinė parama iš savivaldybės biudžeto lėšų skiriama savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu.

11.2. Neteko galios nuo 2015-01-01

Punkto naikinimas:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

11.3. Visais socialinės pašalpos skyrimo atvejais, nurodytais 20.2.1 – 20.2.3 punktuose.

12. Darbingi nedirbantys bendrai gyvenantys asmenys arba vieni gyvenantys asmenys, gaunantys socialinę paramą, bet nedalyvaujantys aktyviose darbo rinkos politikos priemonėse, pasitelkiami visuomenei naudingai veiklai.

13. Piniginę socialinę paramą apskaičiuoja:

13.1. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius:

13.1.1. socialines pašalpas;

13.1.2. išlaidų už būsto šildymą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį kompensacijas.

13.2. Uždaroji akcinė bendrovė Ignalinos šilumos tinklai – išlaidų už būsto šildymą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį kompensacijas, kai šiluminė energija tiekiama centralizuotai.

13.3. Uždaroji akcinė bendrovė „Ignalinos vanduo“ – kompensacijas už geriamąjį vandenį bendrijų gyventojams ir privačių namų savininkams.

13.4. Uždaroji akcinė bendrovė „Didžiasalio komunalinės paslaugos“ – išlaidų už būsto šildymą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį kompensacijas.

14. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius, bendradarbiaudamas su uždarąja akcine bendrove Ignalinos šilumos tinklais, uždarąja akcine bendrove „Ignalinos vanduo“, uždarąja akcine bendrove „Didžiasalio komunalinės paslaugos“, keičiasi informacija apie piniginės socialinės paramos gavėjų pajamas, apie gavėjams apskaičiuotus kompensacijų dydžius:

14.1. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius kiekvieno mėnesio 3 dieną elektroniniu būdu perduoda kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms kompiuterine programa „Parama“ suformuotas eksporto duomenų bylas apie nepasiturintiems gyventojams priklausančias kompensacijas už praėjusį mėnesį.

14.2. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės iki kiekvieno mėnesio 10 d. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui elektroniniu būdu perduoda importo duomenų bylas apie nepasiturintiems gyventojams apskaičiuotas kompensacijas.

15. Piniginės socialinės paramos skyrimo, skaičiavimo ir mokėjimo laikotarpiai:

15.1. Nedirbančių pensininkų ir nedirbančių neįgaliųjų šeimoms, kuriose nėra darbingų ar nepilnamečių asmenų ir kurios negauna tiesioginių išmokų žemės ūkio veiklai, kompensacijos skiriamos visam šildymo sezonui, neperskaičiuojant pajamų, jeigu yra žinoma, kad nesikeis bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ir bendrai gyvenančių asmenų (vieno gyvenančio asmens) pajamos.

15.2. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jei yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys (vienas gyvenantis asmuo) neteks teisės į piniginę socialinę paramą arba pasikeis piniginės socialinės paramos dydis.

15.3. Paskirta socialinė pašalpa išmokama ir kompensacijos skaičiuojamos už praėjusį mėnesį, išskyrus kompensacijas už kietą kurą.

15.4. Kompensacijos už kietą kurą apskaičiuojamos ir išmokamos už visą laikotarpį, kuriam skirta kompensacija, ar dalimis, jei keičiasi asmens pajamų šaltinis, turtas ar atsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos skaičiuojant kompensaciją.

15.5. Kompensacijos už šildymą kietu kuru skaičiuojamos visam šildymo sezonui. Šildymo sezono trukmė yra 6 mėnesiai (laikotarpis nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d. imtinai).

15.6. Apskaičiuojant kompensacijos už kietą kurą dydį, vadovaujamasi Kompensacijos būstui šildyti apskaičiavimo metodika ir kuro vidutine kaina, kurią nustato Ignalinos rajono savivaldybės taryba. Kompensacijos mokamos pagal asmens pateiktus kuro pirkimą ir apmokėjimą  patvirtinančius dokumentus, kurie išrašyti nuo einamų metų balandžio 1 dienos iki kitų metų kovo 31 dienos imtinai. Išmokamas kompensacijos dydis, apskaičiuotas pagal metodiką, tačiau ne didesnis, kaip nurodyta pateiktuose kuro pirkimą ir apmokėjimą  patvirtinančiuose dokumentuose.

Papildyta punktu:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

16. Paskirtos piniginės socialinės pašalpos išmokėjimas:

16.1. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, ankstesnėje savivaldybėje piniginės socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas, išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas.

16.2. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės pašalpos nustatyta tvarka kreipėsi į Ignalinos rajono savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą Ignalinos rajono savivaldybėje arba nuomojasi būstą, piniginė socialinė pašalpa teikiama nuo kito mėnesio po gyvenamosios vietos deklaravimo.

17. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

18. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jei tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

19. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacija mažesnė kaip 0,29 Eur, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-149, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-05, i. k. 2014-15818

 

IV. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO BŪDAI IR IŠMOKĖJIMAS

 

20. Socialinė pašalpa teikiama:

20.1. piniginėmis lėšomis, jas pervedant į pareiškėjų asmenines sąskaitas bankuose arba į pašto skyrius kiekvieno mėnesio 15–20 dienomis;

20.2. nepinigine forma: bendrai gyvenantiems asmenims, priskiriamiems grupei, patiriančiai socialinę riziką, vieno ar vieno iš bendrai gyvenančių asmenų prašymu, kai gaunama informacija, kad asmenys gautą socialinę paramą naudoja ne pagal paskirtį ar turi emocinių, elgesio, socialinių problemų, piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis medžiagomis arba yra priklausomi nuo azartinių žaidimų ir kitais atvejais, Globos ir rūpybos komisijos rekomenduojamais būdais:

20.2.1. skiriant maisto talonus;

20.2.2. pervedant pareiškėjų pašalpas seniūnijų specialistams socialiniam darbui, kurie padeda perkant maistą bei vartojamąsias prekes, apmoka (jei reikia) vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas, apmoka vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, apmoka vaikų užsiėmimų išlaidas neformaliojo vaikų švietimo įstaigose, apmoka būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms, žemės bei žemės nuomos mokesčio įsiskolinimus, apmoka už dokumentų tvarkymą ir kita;

20.2.3. socialinėmis kortelėmis ir kitais būdais;

20.3. aprašo 20.2.1 – 20.2.3 punktuose nurodytais būdais, atlikus patikrinimą ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

21. Apskaičiuotų kompensacijų, išskyrus už kietą kurą, suma pervedama į komunalines paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose pagal sutartis.

22. Savininkams, kurių būstai apšildomi kietu kuru ar kitokiu kuru, šildymo išlaidos iš dalies ar visiškai kompensuojamos:

22.1. piniginėmis lėšomis, pervedant į pareiškėjų asmenines sąskaitas bankuose arba pašto skyriuose;

22.2. nepinigine forma, bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, nurodytiems šio aprašo 20.2 punkte, organizuojant malkų nupirkimą per seniūnijas.

 

V. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA DIDINAMA, MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA AR ATNAUJINAMAS JOS MOKĖJIMAS

 

23. Socialinės pašalpos didinimas:

23.1. Vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

23.1.1. vienas gyvenantis asmuo ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba ir per laikotarpį, už kurį apskaičiuojamos pajamos, dirbo ne mažiau kaip du trečdalius maksimalaus darbo laiko trukmės (įskaitant laikinojo nedarbingumo, prastovų ne dėl darbuotojo kaltės, kasmetinių atostogų ir kitą dėl pateisinamų priežasčių nedirbtą laiką, už kurį mokama įstatymų nustatyta tvarka), nustatytos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) 144 straipsnio 1 dalyje arba 145 straipsnyje, arba dirba ne mažiau kaip du trečdalius laiko, skaičiuojant nuo darbo sutartyje nustatyto ne viso darbo laiko (Darbo kodekso 146 straipsnio 1 dalis), tačiau ne viso darbo laiko Darbo kodekso 146 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytu atveju trukmė negali būti trumpesnė kaip du trečdaliai maksimalios darbo laiko trukmės (įskaitant laikinojo nedarbingumo, prastovų ne dėl darbuotojo kaltės, kasmetinių atostogų ir kitą dėl pateisinamų priežasčių nedirbtą laiką, už kurį mokama įstatymų nustatyta tvarka), nustatytos Darbo kodekso 144 straipsnio 1 dalyje arba 145 straipsnyje, o jiems darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimalią mėnesinę algą arba minimalų valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimalias mėnesines algas ar du minimalius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

23.1.2. prieš įsidarbinimą 23.1.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta šio aprašo 23.1.1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

23.1.3. vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

23.1.4. kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą.

24. Socialinės pašalpos mažinimas:

24.1. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui tais atvejais, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo yra darbingo amžiaus darbingas, bet nedirbantis asmuo (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų įstatymo 8 straipsnio 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 dalyse), socialinės pašalpos dydis, apskaičiuotas pagal įstatymo 9 straipsnį, yra mažinamas:

24.1.1. kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 20 procentų;

24.1.2. kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 30 procentų;

24.1.3. kai socialinė pašalpa mokama ilgiau kaip 36 mėnesius – 50 procentų sumažinta pašalpa skiriama tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą; socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui ir vaikų (įvaikių) neauginantiems bendrai gyvenantiems asmenims neskiriama.

25. Aprašo 23 punkte numatyti socialinės pašalpos didinimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti nuo 2013 m. birželio 1 d.

26. Aprašo 24 punkte numatyti socialinės pašalpos mažinimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti nuo 2013 m. birželio 1 d.

27. Jeigu šio aprašo 24 punkte nurodyti asmenys dirbo 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, aprašo 24 punkte numatyti socialinės pašalpos gavimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo.

28. Piniginės socialinės paramos teikimo sustabdymas, nutraukimas, atnaujinimas:

28.1. Priimtas sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo gali būti sustabdytas arba nutrauktas, gavus informaciją, kad asmuo gauna nelegalių pajamų, pateikė ne visus ir neteisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Paramos teikimas gali būti atnaujinamas tik gavus atsakymą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų ar kitų institucijų.

28.2. Paramos teikimas sustabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu būtina nustatyti faktą, ar asmuo atitinka sąlygas, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę paramą. Paramos teikimas atnaujinamas išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į socialinę paramą.

28.3. Paramos teikimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo neatitinka sąlygų, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę paramą.

28.4. Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų, turinčių teisę gauti arba gaunančių socialinę paramą, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija teritorinėje Lietuvos darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, piniginė socialinė parama vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims neskiriama arba paskirtoji nutraukiama. Šie asmenys turi teisę pakartotinai kreiptis dėl piniginės socialinės paramos, jei ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi teritorinėje darbo biržoje.

28.5. Piniginės socialinės paramos teikimas gali būti sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas, kai asmuo neapmoka (jei turi apmokėti) vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidų, vaikų maitinimo išlaidų mokyklose ar dienos centruose, vaikų užsiėmimų išlaidų neformaliojo vaikų švietimo įstaigose, neapmoka būsto nuomos, elektros, komunalinių ir kitų būsto išlaikymo išlaidų šias paslaugas teikiančioms įmonėms, žemės bei žemės nuomos mokesčio įsiskolinimų, bei kitais Globos ir rūpybos komisijos ar seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijų nurodytais motyvuotais atvejais.

 

VI. VIENKARTINĖ PAŠALPA

 

29. Vienkartinės pašalpos tikslas – pasirūpinti, kad vienkartinė parama būtų teikiama tik tiems asmenims (bendrai gyvenantiems asmenims), kurie negali be jos išsiversti.

30. Vienkartinė pašalpa gali būti skiriama darbingo amžiaus asmenims, kurių pajamos vienam bendrai gyvenančiam asmeniui neviršija 1 valstybės remiamų pajamų dydžio (toliau – VRP), pensinio amžiaus asmenims, kurių pajamos vienam bendrai gyvenančiam asmeniui neviršija 2 VRP, ir atsidūrusiems ypatingai sunkioje situacijoje šiais atvejais:

30.1. gydymosi išlaidoms kompensuoti (onkologinės ligos, operacijos ir pan.) – iki 1,5 VRP;

30.2. asmenims (vienam gyvenančiam asmeniui), negaunantiems (negaunančiam) socialinės pašalpos – iki 0,7 VRP;

30.3. kritus nedraustam vieninteliam gyvuliui (karvei, arkliui) – iki 1,5 VRP;

30.4. stichinės nelaimės (gaisro, liūties ir pan.) atveju – iki 2,9 VRP;

30.5. smurto, skurdo, benamystės atveju, tvarkyti asmens dokumentus ir pan. – iki 0,7 VRP;

30.6. kitais atvejais (komunaliniam ūkiui tvarkyti ir pan.) – iki 2,5 VRP.

31. Vienkartinė pašalpa yra teikiama vieną kartą per metus (išskyrus ypatingus atvejus) tiems asmenims, kuriems jos labiausiai reikia, įvertinus bendrai gyvenančių asmenų pajamas, turtą, esamą socialinę padėtį, bet ne daugiau kaip 2 metus iš eilės, išskyrus stichinių nelaimių atvejus.

32. Vienkartinė pašalpa neskiriama:

32.1. nustačius, kad asmuo (bendrai gyvenantys asmenys) pateikė neteisingus duomenis apie gaunamas pajamas, turtą arba nepateikė paramos pagrįstumą įrodančių dokumentų;

32.2. nustačius, kad besikreipiančio asmens turtas, pajamos viršija nustatytą normatyvą;

32.3. kai asmuo (bendrai gyvenantys asmenys) nesudaro galimybės patikrinti asmens (bendrai gyvenančių asmenų) gyvenimo sąlygų;

32.4. nustačius, kad socialinės pašalpos teikimas nėra gyvybiškai būtinas, t. y. asmuo (bendrai gyvenantys asmenys) gali be jos išsiversti.

33. Asmuo, besikreipiantis dėl vienkartinės pašalpos, rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui arba seniūnijoms pateikia prašymą ir problemą įrodančius dokumentus (pažymą iš priešgaisrinės apsaugos tarnybos, sveikatos priežiūros įstaigos, darbo biržos ir kt.).

34. Seniūnijos savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui pristato:

34.1. buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, nustačius besikreipiančio asmens socialinę padėtį, įvertinus jo turimą turtą įstatymo 4 skirsnyje nustatyta tvarka;

34.2. kitus dokumentus pagal reikalingumą.

35. Vienkartinės pašalpos skyrimas ir jos teikimo būdai svarstomi Globos ir rūpybos komisijos posėdyje.

36. Vienkartinė pašalpa ir jos teikimo būdai įforminami administracijos direktoriaus įsakymu.

37. Asmenims, grįžusiems iš įkalinimo įstaigų ir deklaravusiems gyvenamąją vietą Ignalinos rajono savivaldybėje, savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui įvertinus, kad reikalinga skubi materialinė parama, savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėjo sprendimu skiriama iki 28,96 Eur vienkartinė pašalpa nepinigine forma:

37.1. vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu pašalpos kreipiasi per mėnesį po grįžimo iš įkalinimo įstaigos, buvo įkalintas ne trumpiau negu 6 mėnesius ir yra registruotas teritorinėje darbo biržoje;

37.2. bendrai gyvenančiam asmeniui, jeigu pašalpos kreipiasi per mėnesį po grįžimo iš įkalinimo įstaigos, buvo įkalintas ne trumpiau negu 6 mėnesius ir yra registruotas teritorinėje darbo biržoje, kai 3 mėnesių, praėjusių iki kreipimosi mėnesio, bendrai gyvenančių asmenų pajamos vienam šeimos nariui neviršija 1 VRP dydžio.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-149, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-05, i. k. 2014-15818

 

VII. IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SOCIALINĖS PARAMOS IR KAIMO REIKALŲ SKYRIAUS PAREIGOS IR TEISĖS

TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

38. Ignalinos rajono savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo:

38.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

38.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu;

38.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

38.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

38.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikti aprašo 17 ir 18 punktuose nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą reikalavimą (įsiskolinusieji už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar) geriamąjį vandenį su energijos, kuro, vandens tiekėjais yra sudarę sutartį (sutartis) dėl dalies skolos apmokėjimo, kas mėnesį grąžinant ne daugiau kaip 20 procentų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų, arba teismas yra priteisęs apmokėti skolą);

38.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo;

38.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

38.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

39. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius, teikdamas piniginę socialinę paramą, turi teisę:

39.1. darbingus nedirbančius ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, nesimokančius ar aukštosiose mokyklose studijuojančius pagal vakarinės, neakivaizdinės ar ištęstinės studijų formos programas, atsižvelgiant į šių asmenų studijų organizavimo procesą, darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą daugiau kaip 3 mėn., Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti;

39.2. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir nenurodo kaip įgyto naujo turto ar gautų piniginių lėšų;

39.3. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

39.4. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje socialinės paramos teikimo komisijoje svarstant klausimus dėl piniginės socialinės pašalpos skyrimo. Seniūno teikimu seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį tvirtina Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius;

39.5. siekdamas įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, periodiškai (ne rečiau kaip 2 kartus per metus) vykdyti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

39.6. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

39.7. skirti socialinę pašalpą tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams) nepinigine forma, jeigu iš atsakingų institucijų yra gauta informacija, kad bendrai gyvenantys asmenys neužtikrina auginamo vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) privalomo ir valstybės garantuojamo ugdymo iki 16 metų pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas;

39.8. 6 mėnesius neskirti socialinės pašalpos ar nutraukti jos mokėjimą ir 6 mėnesius neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems savarankišką veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos nurodo mažesnes kaip minimali mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį;

39.9. 12 mėnesių neskirti socialinės pašalpos ar nutraukti jos mokėjimą, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų mokėjimą 12 mėnesių, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip 50 procentų šio turto vidutinės rinkos vertės dydžio;

39.10. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, atsižvelgdamas į seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijos rekomendacijas:

39.10.1. skirti socialinę pašalpą tik vaikui (vaikams) ar įvaikiui (įvaikiams), o kompensacijų neteikti bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas, arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

39.10.2. atskirai skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui;

39.10.3. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 6 straipsnio 1 dalies reikalavimų, tuo atveju, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto vertė neviršija daugiau kaip 579,24 Eur nustatyto turto vertės normatyvo;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-149, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-05, i. k. 2014-15818

 

39.10.4. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 7 straipsnio 1 dalies reikalavimų, tuo atveju, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto vertė neviršija 579,24 euro nustatyto bendro turto vertės normatyvo;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

39.10.5. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį (iki 10 proc. viršijantį), negu nustatyta įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

39.10.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

39.10.7. neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste, bet jame faktiškai negyvena, jei šis faktas nustatytas gyvenimo sąlygų patikrinimo metu arba pateikti šį faktą patvirtinantys dokumentai;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

39.10.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesius per 24 kalendorinius mėnesius;

Papildyta punktu:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

39.10.9. 6 mėnesius neteikti socialinės paramos, jei turimos piniginės lėšos viršija įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nurodytus normatyvus, bet bendro turto vertė neviršija nurodyto bendro turto normatyvo;

Papildyta punktu:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

39.10.10. neteikti kompensacijų bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos būste, kuriam prašomos kompensacijos, ir (arba) įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Ignalinos rajono savivaldybėje, ir (arba) deklaravusiems gyvenamąją vietą ne būste, kuriam prašomos kompensacijos.

Papildyta punktu:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

40. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėjas, priimdamas sprendimą dėl piniginės socialinės pašalpos skyrimo (neskyrimo), visais atvejais turi teisę kreiptis į Globos ir rūpybos komisiją (toliau – Komisija). Komisijos sprendimas įforminamas minėtos komisijos posėdžio protokole.

41. Aprašo 39 punkte numatytais atvejais ar esant ginčytinai situacijai (dėl socialinės pašalpos skyrimo, dydžio, formos nustatymo) ir kitais šiame apraše nenumatytais atvejais siūlymus dėl socialinės paramos teikia Globos ir rūpybos komisija. Sprendimas įforminamas minėtos komisijos posėdžio protokole nurodant motyvus.

 

IX. SENIŪNIJŲ SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJOS IR JŲ KOMPETENCIJA

 

42. Seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijų sudėtį (seniūnų teikimu) ir komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai.

43. Seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijos funkcijos:

43.1. Teikti rekomendacijas dėl socialinės paramos skyrimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

 

43.2. Analizuoti probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, paramos teikimo socialinės rizikos asmenims, piniginės socialinės paramos formos (pinigais, nepinigine forma)).

43.3. Kviesti piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbio.

43.4. Dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą.

43.5. Siūlyti sutuoktiniams atskirai skirti socialinę pašalpą, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui.

43.6. Teikti rekomendacijas dėl kreipimosi į nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas.

44. Seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijos posėdžiauti renkasi pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienu svarstytu atveju priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą. Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamas savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui.

45. Seniūnijų piniginės socialinės paramos skyrimo komisijos, išnagrinėjusios bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens prašymą-paraišką dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, siūlymus ir visus turimus dokumentus bei informaciją apie šiuos asmenis pateikia Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui.

46. Seniūnijų komisijų rekomendacijos yra patariamojo pobūdžio.

47. Seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijų nariai pasirašytinai užtikrina nepasiturinčių gyventojų duomenų, pateiktų gauti piniginę socialinę paramą, konfidencialumą.

 

X. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

48. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

48.1. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus skirti piniginę socialinę paramą, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

48.2. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama savivaldybės administracijos priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

48.3. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likęs įsiskolinimas išieškomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

49. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XI. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS IR TEISĖS

 

50. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

50.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktų nustatytas priklausančias išmokas, pašalpas ir kita);

50.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

50.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

50.4. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus specialistų reikalavimu Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas);

50.5. sudaryti Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus specialistams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

50.6. dalyvauti savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

51. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai turi teisę iš savivaldybės administracijos gauti informaciją ir paaiškinimus apie socialinės paramos teikimo/neteikimo pagrįstumą.

52. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims ir vienam gyvenančiam asmeniui skirti piniginę socialinę paramą atsisakoma, ji (jis) nesutinka su paskirtos piniginės socialinės paramos dydžiu arba jai (jam) paskirta piniginė socialinė pašalpa neišmokama, ji (jis) gali raštu kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių. Savivaldybės administracijos direktoriaus atsakymas gali būti apskųstas įstatymų nustatyta tvarka.

53. Savivaldybės administracijos direktoriaus, Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus sprendimai dėl socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo, būsto šildymo paslaugas, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį teikiančių įmonių kompensacijų apskaičiavimai gali būti skundžiami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Pareiškėjas apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Kai bendrai gyvenantiems asmenims ir vienam gyvenančiam asmeniui piniginė socialinė parama neskiriama, savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius raštu informuoja pareiškėją apie paramos neskyrimo priežastis, sprendimo apskundimo tvarką ir grąžina pareiškėjo pateiktus dokumentus, o jo byloje palieka šių dokumentų kopijas.

55. Pasitelkti svarstant socialinės paramos teikimą bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys privalo pateikti turimą informaciją apie paramos gavėją bei atsisakyti dalyvauti priimant sprendimus, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję paramos skyrimo klausimai. Minėti asmenys turi teisę dalyvauti šiame apraše nurodytų savivaldybės komisijų posėdžiuose, užduoti klausimus bei išsakyti savo nuomonę ir pasiūlymus.

56. Šis tvarkos aprašas gali būti keičiamas Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Ignalinos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-149, 2014-10-30, paskelbta TAR 2014-11-05, i. k. 2014-15818

Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 5 d. sprendimo Nr. T-156 „Dėl piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Ignalinos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-221, 2014-12-18, paskelbta TAR 2014-12-23, i. k. 2014-20465

Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 5 d. sprendimo Nr. T-156 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo