Suvestinė redakcija nuo 2024-03-26 iki 2024-05-06
Įsakymas paskelbtas: TAR 2024-03-05, i. k. 2024-04064
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR Kaimo plėtros 2023–2027 mETŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS priemoNĖS „VIETOVĖS SU GAMTINĖMIS AR KITOMIS SPECIFINĖMIS KLIŪTIMIS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2024 m. kovo 5 d. Nr. 3D-165
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsniu ir atsižvelgdamas į 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais, 2021 m. gruodžio 2 d. Tarybos reglamentą (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su visais pakeitimais, 2022 m. gegužės 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2022/1172, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 nuostatos dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos ir su paramos sąlygomis susijusių administracinių nuobaudų taikymo ir apskaičiavimo, 2022 m. gegužės 31 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/1173, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 taikymo taisyklės dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos, Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginį planą, patvirtintą 2022 m. lapkričio 22 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 8272, vykdydamas Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“, Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,
t v i r t i n u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Vietovės su gamtinėmis ar kitomis specifinėmis kliūtimis“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2024 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 3D-165
LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR Kaimo plėtros 2023–2027 mETŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS priemoNĖS „VIETOVĖS SU GAMTINĖMIS AR KITOMIS SPECIFINĖMIS KLIŪTIMIS“ ĮGYVENDINIMO taisyklės
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Vietovės su gamtinėmis ar kitomis specifinėmis kliūtimis“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais, 2021 m. gruodžio 2 d. Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su visais pakeitimais, 2022 m. gegužės 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2022/1172, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 nuostatos dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos ir su paramos sąlygomis susijusių administracinių nuobaudų taikymo ir apskaičiavimo, 2022 m. gegužės 31 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2022/1173, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 taikymo taisyklės dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos, Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano, patvirtinto 2022 m. lapkričio 22 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 8272 (toliau – Strateginis planas), Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strateginio plano administravimo taisyklės), ir Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – TI taisyklės), nuostatomis.
II SKYRIUS
SĄVOKOS
III SKYRIUS
INTERVENCINĖS PRIEMONĖS TIKSLAI IR POREIKIAI
4. Intervencinė priemonė atitinka bendrosios žemės ūkio politikos tikslą – remti perspektyvias ūkių pajamas ir žemės ūkio sektoriaus atsparumą visoje Europos Sąjungoje, siekiant didinti ilgalaikį aprūpinimą maistu ir žemės ūkio įvairovę, taip pat užtikrinti žemės ūkio gamybos ekonominį tvarumą Europos Sąjungoje.
IV SKYRIUS
REMIAMA VEIKLA
6. Pagal Intervencinę priemonę parama skiriama kasmet už žemės ūkio naudmenų (toliau – naudmenos) plotą vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių (didesnio ar mažesnio intensyvumo), ar vietovėse, kuriose esama kitų specifinių kliūčių (intensyvaus karsto ar potvynių užliejamose vietovėse), siekiant kompensuoti pareiškėjams dalį patirtų papildomų išlaidų ir prarastų pajamų dėl vietovei nustatytų didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių.
V SKYRIUS
GALIMI PAREIŠKĖJAI
7. Pareiškėjai privalo būti aktyvūs ūkininkai, kurie atitinka bendruosius reikalavimus, nustatytus TI taisyklių II skyriuje, ir laikosi žemės ūkio veiklos vykdymo kriterijų, nustatytų TI taisyklių III skyriuje, ir kurių žemės ūkio valda (toliau – valda) arba jos dalis:
7.1. yra vietovėje, kurioje esama didelių gamtinių kliūčių (didesnio arba mažesnio intensyvumo), išskirtoje vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, su paskutiniais pakeitimais (toliau − Reglamentas (ES) Nr. 1305/2013) 32 straipsnio 1 dalies b punkto nuostatomis;
7.2. patenka į Šiaurės Lietuvos karstinio regiono ar Nemuno deltos užliejamų pievų arba į tam tikrų šalies regionų teritoriją, kuri priskiriama prie vietovių, kuriose esama kitų specifinių kliūčių, kategorijos, išskirtą vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 32 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis.
VI SKYRIUS
TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
8. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jeigu atitinka šiuos reikalavimus:
8.1. pareiškėjas atitinka aktyviam ūkininkui keliamus bendruosius reikalavimus, nustatytus TI taisyklių II skyriuje;
8.2. pareiškėjo, kaip valdos valdytojo, valda turi būti įregistruota Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre (toliau − Valdų registras) pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“, reikalavimus ir jos duomenys atnaujinti Taisyklių 67 punkte nustatytais terminais ir tvarka;
8.3. pareiškėjui neiškelta byla dėl bankroto ir jis nėra likviduojamas. Atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikslinama Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos (toliau – Paraiška) vertinimo metu;
8.4. deklaruotas bendras tinkamas paramai naudmenų plotas vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių (Žemės ūkio naudmenų ir kitų plotų klasifikatoriaus (toliau – Klasifikatorius) I−VI grupės kodai ir Klasifikatoriaus kodai MNN, 5PT-3), turi būti ne mažesnis kaip 1 ha, sudarytas iš ne mažesnių kaip 0,1 ha ploto laukų;
8.5. pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę už deklaruotas pievas ir (ar) ganyklas (Klasifikatoriaus kodai GPŽ, RZV, 5PT-7, DGP, AGP, EPT, EPG, SPT, 5PT-2, ŠLT, EBB, MNP, MNŠ, DKP, EKP, DGG, AKP), privalo turėti TI taisyklių 3 priedo 1–9, 21, 22, 25 eilutėse pateikiamų bent 0,3 sutartinių gyvulių (toliau – SG)/ha pievų ir (ar) ganyklų (skaičiuojamas 12 mėnesių (nuo praėjusių metų balandžio 1 d. iki einamųjų metų kovo 31 d.) vidutinio ūkinių gyvūnų skaičiaus pagal Ūkinių gyvūnų registre pareiškėjo (valdos valdytojo) arba jo valdos partnerio ar valdoje registruoto šeimos nario (toliau – valdos nariai) esančius duomenis ir visų deklaruojamų pievų ir (ar) ganyklų, už kurias prašoma paramos pagal Intervencinę priemonę, plotų santykis). Ūkinių gyvūnų laikymo vieta turi būti registruota didelių gamtinių (didesnio arba mažesnio intensyvumo) ar kitų specifinių kliūčių turinčioje vietovėje (intensyvaus karsto arba potvynių užliejamose vietovėse) arba besiribojančioje su šiomis vietovėmis teritorijoje;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 3D-241, 2024-03-25, paskelbta TAR 2024-03-25, i. k. 2024-05317
8.6. pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę už daugiametes žoles, auginamas sėklai (tinkami šios pasėlių grupės augalai nurodyti Taisyklių 3 priede), Paraiškoje tokius laukus turi deklaruoti Klasifikatoriaus kodu GPŽ, pasirinkdamas sutartinį kodą „SĖ“ (kai paramos prašoma pagal Intervencinę priemonę) arba „JS“ (kai paramos prašoma pagal Intervencinę priemonę ir pagal Strateginio plano kaimo plėtros intervencinę priemonę „Ekologinis ūkininkavimas. Ekologinio ūkininkavimo tęstiniai įsipareigojimai“). Reikalavimas turėti bent 0,3 SG/ha pagal Intervencinę priemonę deklaruotų pievų ir (ar) ganyklų, kaip nustatyta Taisyklių 8.5 papunktyje, netaikomas.
9. Pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę, gali pretenduoti į paramą už tą patį plotą ir pagal tęstines Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones arba Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, arba kitas Strateginio plano intervencines priemones ar klimatui, aplinkai ir gyvūnų gerovei naudingas sistemas (toliau − ekologinė sistema), atsižvelgdamas į paramos priemonių suderinamumą, kuris pateikiamas TI taisyklių 2 priedo Paramos suderinamumo matricoje, jei jis pagal visas šias paramos priemones laikosi savanoriškai prisiimtų įsipareigojimų.
Pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę, negali pretenduoti į paramą už tą patį plotą ir pagal ekologinės sistemos Veiklos ariamojoje žemėje“ veiklą „Kraštovaizdžio elementų priežiūra“, kaip nustatyta TI taisyklių 2 priedo Paramos suderinamumo matricoje.
10. Pareiškėjo atitiktis nustatytoms tinkamumo sąlygoms vertinama pagal Paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus, dokumentais pagrįstus bei viešuosiuose registruose esančius duomenis.
11. Pareiškėjams ir jų sutuoktiniams, kurie dalyvavo arba dalyvauja įgyvendinant Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ arba Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“, parama neskiriama.
VII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMAI
12. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas privalo laikytis įsipareigojimų pagal Intervencinę priemonę, kurių trukmė 1 metai (skaičiuojant nuo einamųjų metų Paraiškos pateikimo dienos iki kitų metų paraiškų teikimo pradžios).
13. Pareiškėjas visoje valdoje privalo laikytis paramos sąlygų, kurios apima Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimus (toliau – Valdymo reikalavimai), patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 3D-109 „Dėl Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų, taikomų nuo 2023 metų, aprašo patvirtinimo ir kontrolės institucijų paskyrimo“, ir Geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės (toliau – GAAB) reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-107 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų, taikomų nuo 2023 metų, aprašo patvirtinimo“.
14. Pareiškėjas Paraiškoje privalo deklaruoti visus valdomus naudmenų ir kitus plotus, už kuriuos jis prašo paramos, taip pat ir visus kitus valdomus naudmenų plotus, nors už juos paramos neprašo, TI taisyklėse nustatyta tvarka. Žemės valdymo teisė gali būti įrodoma pateikiant tai patvirtinančius (nuosavybės, nuomos ar panaudos pagrindais) dokumentus, pagrindžiančius deklaruotų plotų valdymo teisę paskutinę paraiškų teikimo laikotarpio dieną. Parama skiriama tik už Lietuvos Respublikos teritorijoje esančius naudmenų ir kitus plotus.
15. Pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę, privalo laikytis žemės ūkio veiklos vykdymo kriterijų, nustatytų TI taisyklių III skyriuje.
16. Pareiškėjas įsipareigoja ir privalo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame plote, už kurį pretenduoja į paramą pagal Intervencinę priemonę, ne trumpiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Valdos išregistravimo atveju, kai valda išregistruojama iki minėto termino, laikoma, kad pareiškėjas įsipareigojimo nevykdo, todėl nebetenka teisės į jam priklausiusią paramą, o tais atvejais, kai parama ar jos dalis iki šios datos pareiškėjui jau išmokėta, jis privalo paramą grąžinti.
17. Dėl paramos gavėjų, kurie galimai nevykdo įsipareigojimo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame pagal Intervencinę priemonę plote iki Taisyklių 16 punkte nustatyto termino, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali priimti sprendimą administraciniu būdu patikrinti ūkininkavimo faktą.
18. Pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę už deklaruotus pievų ir (ar) ganyklų plotus, privalo turėti ūkinių gyvūnų, kaip nustatyta Taisyklių 8.5 papunktyje.
19. Pareiškėjas, pretenduojantis į paramą pagal Intervencinę priemonę už daugiametes žoles, auginamas sėklai, privalo:
19.1. būti įtrauktas į atestuotų dauginamosios medžiagos tiekėjų sąrašą, skelbiamą Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – VAT) interneto svetainėje (http://www.vatzum.lt/), arba būti pasirašęs augalų dauginamosios medžiagos auginimo ir supirkimo sutartis su dauginamosios medžiagos tiekėjais;
19.3. turėti pagal augalų dauginamajai medžiagai keliamus teisės aktų reikalavimus VAT išduotą sėklos sertifikatą, kuriame nurodyta, kad sėkla teisės aktų nustatyta tvarka yra galutinai sertifikuota;
19.4. iki kitų metų birželio 1 d. Agentūrai pateikti galutinai sertifikuotos sėklos sertifikatą, jei pats rinkai tiekia augalinę dauginamąją medžiagą.
Jei pareiškėjas yra pasirašęs augalų dauginamosios medžiagos auginimo ir supirkimo sutartis su dauginamosios medžiagos tiekėjais ir ne pats rinkai tiekia dauginamąją medžiagą, iki kitų metų birželio 1 d. Agentūrai turi būti pateikta sudaryta augalinės dauginamosios medžiagos auginimo ir supirkimo sutartis bei galutinai sertifikuotos sėklos sertifikatas. Sėklos sertifikatą gali pateikti pareiškėjas arba sutartyje nurodytas augalų dauginamosios medžiagos supirkėjas.
20. Pareiškėjui draudžiama dalyti valdą, jei jis siekia gauti didesnę paramos sumą, išvengti paramos ribojimo ar išvengti GAAB reikalavimų laikymosi. Valdos dalijimu laikomas dirbtinis valdos ploto suskirstymas į dalis (skaidymas), sumažinant ankstesniais metais deklaruotą pagal Intervencinę priemonę plotą. Valdos padalijimu taip pat laikomi atvejai, kai, nustačius galimą valdos dalijimą ir Agentūrai paprašius, pareiškėjas Agentūros nustatyta tvarka per pranešime nurodytą terminą nepateikia prašomų dokumentų.
21. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (ar) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką skiriama parama.
VIII SKYRIUS
PARAMOS DYDIS IR DIFERENCIJAVIMAS
23. Kompensacinės išmokos (išmokos iš Europos Sąjungos biudžeto lėšų, mokamos paramos gavėjams už deklaruotą plotą, atitinkantį Intervencinei priemonei nustatytus reikalavimus) pagal Intervencinę priemonę skiriamos kasmet vietovėse, kuriose esama:
23.1. didelių gamtinių kliūčių (didesnio ar mažesnio intensyvumo) – už ariamąją žemę bei daugiamečius sodinius (Klasifikatoriaus I−III, V grupės) ir ganyklas arba pievas (Klasifikatoriaus IV, VI grupės);
24. Vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių, kompensacinės išmokos diferencijuojamos, atsižvelgiant į vietovės gamtinių kliūčių intensyvumą seniūnijų (LAU 2) lygmeniu, kuris vertinamas vidutiniais seniūnijos žemės našumo balais (Vnb):
24.1. vietovėse, kuriose esama didesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių (seniūnijos, kurių Vnb ≤ 32 ir kurių sąrašas pateiktas Taisyklių 1 priede):
24.1.1. už ariamąją žemę bei daugiamečius sodinius, iki 200 ha (imtinai) valdos plotui − 48,00 Eur už ha;
24.1.2. už ariamąją žemę bei daugiamečius sodinius, didesniam kaip 200 ha valdos plotui – 24 Eur už ha;
24.2. vietovėse, kuriose esama mažesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių (seniūnijos, kurių 33≤Vnb ≤ 34 ir kurių sąrašas pateiktas Taisyklių 2 priede):
24.2.1. už ariamąją žemę bei daugiamečius sodinius, iki 200 ha (imtinai) valdos plotui − 32,00 Eur už ha;
24.2.2. už ariamąją žemę bei daugiamečius sodinius, didesniam kaip 200 ha valdos plotui – 16 Eur už ha;
24.3. kai į paramą pagal Intervencinę priemonę pretenduojama už ne didesnį kaip 200 ha (imtinai) ariamosios žemės bei daugiamečių sodinių valdoje plotą (vertinamas bendras didesnio ir mažesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių plotas, pirmumą skiriant plotams, priskiriamiems vietovėms, kuriose esama didesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių) (Klasifikatoriaus I−III, V grupės), parama skaičiuojama taikant Taisyklių 24.1.1 ir 24.2.1 papunkčiuose nustatytus kompensacinių išmokų dydžius;
24.4. kai į paramą pagal Intervencinę priemonę pretenduojama už didesnį kaip 200 ha ariamosios žemės bei daugiamečių sodinių valdoje plotą (vertinamas bendras didesnio ir mažesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių plotas) (Klasifikatoriaus I−III, V grupės):
24.4.1. parama skaičiuojama taikant vidutinį kompensacinės išmokos dydį (skaičiuojamas paramos (apskaičiuotos už pareiškėjo deklaruotą plotą taikant kompensacinės išmokos dydžius iki 200 ha (imtinai) ir didesniems kaip 200 ha valdos plotams atskirai) ir deklaruoto ploto santykis) didesnio ir mažesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių vietovėse atskirai;
24.4.2. tais atvejais, kai pareiškėjo deklaruotas ariamosios žemės bei daugiamečių sodinių plotas patenka į skirtingo intensyvumo (didesnio ir mažesnio) didelių gamtinių kliūčių teritorijas, Agentūra, vertindama paraiškas bei skaičiuodama paramą, pirmumą skiria plotams, priskiriamiems vietovėms, kuriose esama didesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių;
25. Vietovėse, kuriose esama kitų specifinių kliūčių, kompensacinės išmokos diferencijuojamos atsižvelgiant į gamtinės kliūties pobūdį:
25.3. intensyvaus karsto vietovėms, kuriose kliūtis ūkininkavimui sukelia intensyvaus karsto reiškiniai, priskiriamos:
26. Paraiškas pateikę pareiškėjai vertinami, ar nesukūrė sąlygų neteisėtai (dirbtinai sukurtai) paramai gauti, vadovaujantis Pareiškėjų sąsajų ir valdų skaidymo nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 3D-154 „Dėl Pareiškėjų sąsajų ir galimo žemės ūkio valdų skaidymo nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau − Pareiškėjų sąsajų ir valdų skaidymo nustatymo metodika).
27. Paramos suma pagal Intervencinę priemonę apskaičiuojama už deklaruotą plotą, atitinkantį paramos skyrimo reikalavimus, atsižvelgiant į gamtinės kliūties pobūdį ir intensyvumą, kaip nustatyta Taisyklių 24.1.1–24.1.3, 24.2.1–24.2.3, 24.3, 24.4.1–24.4.3, 24.5, 25.1, 25.2 papunkčiuose. Pareiškėjams, neteisingai nurodžius valdos ar jos dalies buvimo vietovėje, kurioje esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, faktą, paramos suma apskaičiuojama pagal nustatytą faktą.
28. Jeigu pagal Intervencinę priemonę deklaruoto lauko ploto dalis patenka į vietovių, kuriose esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, teritoriją, kompensacinė išmoka gali būti skiriama tik už tą plotą, kuris yra vietovėje su didelėmis gamtinėmis ar kitomis specifinėmis kliūtimis, nurodytoje viename iš Taisyklių 24.1, 24.2, 25.3.1–25.3.2, 25.4.1–25.4.2 papunkčių. Tokiais atvejais turi būti įbraižomi atskiri laukai, atsižvelgiant į vietovės gamtinės kliūties pobūdį.
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
30. Pareiškėjas (arba teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjo įgaliotas asmuo), siekdamas gauti paramą už deklaruotą (-us) plotą (-us) pagal Intervencinę priemonę, pateikia Paraišką, vadovaudamasis Paraiškos teikimo metu galiojančiomis TI taisyklių nuostatomis.
Pareiškėjas elektroniniu būdu įbraižo laukus, esančius gamtinių kliūčių turinčių vietovių sluoksnių ribose, bei, atsižvelgdamas į vietovės gamtinės kliūties pobūdį (atskirai: vietovės, kuriose esama didesnio ar mažesnio intensyvumo gamtinių kliūčių, potvynių užliejamos vietovės, intensyvaus karsto vietovės), tai nurodo Paraiškos antrojo lapo 1 lentelės 11 stulpelyje, pasirinkęs atitinkamą sutartinį kodą MA, DI, PO ar KR.
31. Paraiškų teikimo laikotarpis nustatomas kiekvienais metais atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Paraiškų pildymas, deklaruojamų laukų įbraižymas, paraiškų teikimas, pavėluotas paraiškų teikimas ir paraiškų duomenų keitimas vykdomas TI taisyklėse nustatyta tvarka.
32. Informacija apie pareiškėjo pateiktą Paraišką pateikiama Agentūros informaciniame portale https://portal.nma.lt (toliau – Portalas), taip pat minėta informacija gali būti gaunama ir kitais TI taisyklėse nurodytais būdais. Pareiškėjas laikomas informuotu apie Paraiškoje esančias klaidas, apie patikros vietoje nustatytas neatitiktis nuo informacijos apie jas paskelbimo Portale dienos.
33. Kvietimą teikti paraiškas skelbia Agentūra pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) sudarytą grafiką Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt. Kvietimas taip pat skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.
X SKYRIUS
PARAIŠKŲ ADMINISTRAVIMO TVARKA
35. Intervencinę priemonę administruoja Agentūra pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintus administravimo tvarkos aprašus.
XI SKYRIUS
SANKCIJOS
37. Už GAAB reikalavimų ir Valdymo reikalavimų pažeidimus sankcijos dydis apskaičiuojamas pagal Sankcijų už paramos sąlygų pažeidimą taikymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 3D-232 „Dėl Sankcijų už paramos sąlygų reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo“.
38. Jei deklaruoto ploto skirtumas yra mažesnis arba lygus 0,1 hektaro, remiamas plotas prilyginamas deklaruotam plotui. Ši nuostata netaikoma, jeigu minėtas skirtumas yra didesnis kaip 20 proc. bendro ploto atitinkamai paramai gauti deklaruoto ploto.
39. Dėl vėlavimo pateikti paraiškas, taip pat dėl ne visų naudmenų, išskyrus esančius užstatytoje teritorijoje (kontrolinių žemės sklypų (toliau – KŽS) (atpažinties kodas bl6) plotai), plotų deklaravimo taikomos sankcijos TI taisyklėse nustatyta tvarka.
40. Nustačius neatitiktį bent vienam iš TI taisyklių 6, 8, 10 punktuose ir Taisyklių 19.1−19.4 papunkčiuose nustatytų reikalavimų ar įsipareigojimų, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama už plotą, kuriame nustatytas pažeidimas.
41. Už deklaruotą pluoštinių kanapių lauką ar lauką, kuriame kanapės buvo auginamos kaip tarpinis pasėlis, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama už plotą, jei VAT iki einamųjų metų lapkričio 1 d. Agentūrai nepateikia pažymos apie pluoštinių kanapių augintojus ir pluoštinių kanapių mėginiuose nustatytus tetrahidrokanabinolio (toliau – THC) kiekius, arba, jei VAT pažymoje nurodoma, kad THC kiekis viršija 0,3 proc.
42. Jei nesilaikoma įsipareigojimo pateikti žemės valdymo teisės (nuosavybės, nuomos ar panaudos pagrindais) patvirtinimo dokumentų, taikomos sankcijos TI taisyklėse nustatyta tvarka.
43. Jei nesilaikoma įsipareigojimo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame pagal Intervencinę priemonę plote iki termino, nustatyto Taisyklių 16 punkte, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama, o jau išmokėta paramos suma pagal Intervencinę priemonę susigrąžinama, išskyrus atvejus, kai paramos gavėjas perduoda visą ar dalį valdos kitam asmeniui tuo laikotarpiu, kuriuo galioja įsipareigojimas paramai gauti.
44. Agentūra, įtarusi, kad pareiškėjas ar paramos gavėjas sumažino ankstesniais metais deklaruotą pagal Intervencinę priemonę plotą, siekdamas gauti didesnę paramos sumą (kai į paramą pagal Intervencinę priemonę pretenduojama už didesnį kaip 200 ha ariamosios žemės bei daugiamečių sodinių valdoje plotą, vertinant bendrą didesnio ir mažesnio intensyvumo didelių gamtinių kliūčių plotą), Paraišką vertina vadovaudamasi Pareiškėjų sąsajų ir galimo žemės ūkio valdų skaidymo nustatymo metodika, ir prireikus gali paprašyti pareiškėjo pateikti visų plotų, kuriuos pareiškėjas deklaravo praėjusiais metais, žemės nuosavybės ar žemės valdymo teisės (nuomos, panaudos sutartys ar kita) patvirtinimo dokumentus. Pareiškėjui, nepateikusiam nurodytų dokumentų per Agentūros pranešime nurodytą terminą ar pateikusiam ne visus dokumentus, arba iš pateiktų dokumentų nustačius, kad valda buvo padalyta, siekiant gauti didesnę paramos sumą, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama, o jau išmokėta paramos suma yra susigrąžinama.
45. Jei pareiškėjo valdoje Agentūros ar Valstybinės maisto veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) darbuotojui einamaisiais metais atlikus patikrą vietoje, kurios metu valdoje laikomi ūkiniai gyvūnai buvo tikrinami pagal Ūkinių gyvūnų registre pareiškėjo ar valdos nario vardu esančius duomenis, nustatyta SG skaičiaus neatitiktis ir nesilaikoma reikalavimo, nustatyto Taisyklių 18 punkte, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama už plotą, kuriame nustatytas pažeidimas.
46. Pareiškėjui neleidus atlikti patikros vietoje bent viename jo deklaruotų laukų, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama. Jei pareiškėjas patikros vietoje metu nepateikia dokumentų, susijusių su prisiimtų įsipareigojimų vykdymu, laikoma, kad jis įsipareigojimo nesilaiko (išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus, kai pareiškėjui, neturinčiam reikiamų dokumentų patikros vietoje metu, leidžiama per nustatytą laikotarpį pateikti juos Agentūrai).
47. Pareiškėjui ir (ar) valdos nariui neleidus Agentūros ar VMVT darbuotojui atlikti patikros vietoje, siekiant tinkamai suskaičiuoti laikomus ūkinius gyvūnus, arba nesudarius kitų tinkamų sąlygų (neleidus pažymėti specialiomis priemonėmis, neatskyrus gyvūnų grupėmis, nesuvarius į užtvarus ir pan.), parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama.
48. Už paramai netinkamą plotą, nustatytą einamųjų metų patikros metu, arba atnaujinus KŽS_DR5LT, išskyrus atvejus, kai ploto būklė vietovėje nepakinta, o minėtas plotas tampa paramai netinkamas dėl pasikeitusių teisės aktų reikalavimų, parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama.
49. Agentūra turi teisę ankstesniais ar einamaisiais metais pateiktas paraiškas administruoti iš naujo bei priimti sprendimus dėl reikalavimo grąžinti visą ar dalį išmokėtos paramos sumos ir (ar) taikyti kitas poveikio priemones už su prašoma arba gauta parama susijusių įsipareigojimų nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą, atlikusi administracinį patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje tada, kai pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas nesilaikė paramos skyrimo ar Paraiškoje nustatytų reikalavimų, ar pažeidė paramos gavimo ir naudojimo sąlygas, kaip nustatyta TI taisyklėse.
50. Kilus abejonių, kad pareiškėjas pateikė neteisingus duomenis, Agentūra gali sustabdyti Paraiškos administravimą, kol bus gautos išvados dėl jų teisingumo. Jei dėl pareiškėjo veiklos yra pradėtas ikiteisminis tyrimas, Agentūra gali sustabdyti Paraiškos administravimą, kol bus baigti teisiniai procesai.
51. Gavusi informacijos (skundą, pranešimą ar kt.) apie pareiškėją ir (ar) paramos gavėją iš sklypo (-ų) savininko (su nurodytu kadastro arba unikaliu numeriu) arba iš anoniminio asmens apie valstybinės žemės plotą dėl netiksliai ir (arba) neteisėtai deklaruotų plotų (t. y. plotų, kuriuos pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas deklaravo neturėdamas šių plotų teisėto valdymo teisės ir (arba) šiuose plotuose nevykdo žemės ūkio veiklos), Agentūra ją įvertina ir priima sprendimą dėl sankcijų taikymo. Jeigu deklaruoti plotai valdomi kelių bendraturčių (žemės sklypas valdomas pagal idealiąsias dalis) ir nėra notariškai patvirtinta ir įregistruota viešajame registre naudojimosi žemės sklypu tvarka, kartu su valdymo dokumentais pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas privalo pateikti rašytinius visų bendraturčių sutikimus, kuriuose būtų aiškiai išskirta valdoma žemės sklypo dalis. Agentūra, remdamasi žemės sklypo planu ir valdymo teisės pagrindimo dokumentais, rašytiniais bendraturčių sutikimais, nustato, ar pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas teisėtai deklaruoja minėtus plotus. Už paramai deklaruotus plotus, kuriuos pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas deklaravo neturėdamas žemės valdymo teisės, taikomos nuostatos dėl deklaravimo neturint valdymo teisės, kaip numatyta TI taisyklėse, ne daugiau kaip už ketverius metus.
52. Parama pagal Intervencinę priemonę neskiriama, kai pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas, kurio prisiimti įsipareigojimai nėra pasibaigę, yra bankrutuojantis ar jo veikla likviduojama.
53. Einamaisiais metais taikomų sankcijų suma negali viršyti 100 proc. pagal Intervencinę priemonę mokėtinos paramos sumos.
54. Sankcijos netaikomos, jei nustatytų reikalavimų ir apribojimų nesilaikoma dėl nuo pareiškėjo valios nepriklausančių aplinkybių (nenugalimos jėgos (force majeure) ar Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-80 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikos patvirtinimo“, apibrėžtų išimtinių aplinkybių (toliau – išimtinės aplinkybės)), jei pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas per 15 darbo dienų nuo tada, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie šią aplinkybę, raštu informavo ir pateikė tai įrodančius dokumentus Agentūrai. Išnykus nuo pareiškėjo valios nepriklausančioms aplinkybėms (nenugalimos jėgos (force majeure) bei išimtinėms aplinkybėms), pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai privalo toliau laikytis prisiimtų įsipareigojimų ir (arba) teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
XII SKYRIUS
ŽEMĖS ŪKIO VALDOS PERDAVIMAS
56. Jei valda ar valdos dalis perduodama (valdos dalį galima perduoti tik Paraišką pagal Intervencinę priemonę pateikusiam valdos perėmėjui) po to, kai valdos perdavėjas jau yra pateikęs Paraišką pagal Intervencinę priemonę, bet dar neįvykdęs visų reikalavimų, parama skiriama valdos perėmėjui, kai:
56.1. valdos perėmėjas nuo paraiškų teikimo laikotarpio pabaigos iki lėšų pervedimo pareiškėjui dienos praneša Agentūrai apie valdos perėmimą, pateikdamas pranešimą apie valdos perėmimą, prašymą skirti paramą. Valdos perdavimo atveju, kai valdos perdavėjas yra miręs, valdos perėmėjas pateikia valdos perėmimo fakto patvirtinimo dokumentus (žemės, kito nekilnojamojo turto pirkimo–pardavimo, nuomos, panaudos ar kitos sutarties kopiją, paveldėjimo teisės liudijimo kopiją ar pan.) bei, esant daugiau nei vienam paveldėtojui, jų sutikimus, kad valdos perėmėjas perimtų valdą ir gautų paramą;
56.2. valdos perėmėjas privalo toliau laikytis įsipareigojimų ir vykdyti reikalavimus, kurie kyla iš valdos perdavėjo Paraiškos pagal Intervencinę priemonę;
57. Valdos ir (arba) dalies valdos perdavėjas privalo atnaujinti pasikeitusius valdos registravimo duomenis Valdų registre, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatų reikalavimais.
58. Jei visa valda arba dalis valdos perduodama po to, kai valdos perdavėjas jau yra pateikęs Paraišką ir įvykdęs visus reikalavimus, nustatytus pagal Intervencinę priemonę, jis turi informuoti Agentūrą apie valdos perdavimą. Valdos perdavėjo mirties atveju valdos duomenis atnaujinti ir Agentūrą informuoti apie valdos perėmimą (po valdos perdavėjo mirties) privalo valdos perėmėjas, kuris valdoje tęsia ekonominę veiklą.
59. Valdos perdavimo atveju, kai valda yra perduodama kitam pareiškėjui, kuris buvo įregistravęs valdą iki perdavimo, sujungtoms valdoms paliekamas perėmėjo valdos atpažinties kodas, o valdos perdavėjo valdos atpažinties kodas pripažįstamas negaliojančiu.
60. Valdos išregistravimo atveju, kai valda išregistruojama iki Taisyklių 16 punkte nustatyto termino, pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas nebetenka teisės į jam priklausiusią paramą pagal Intervencinę priemonę, o tais atvejais, kai parama ar jos dalis iki minėto termino pareiškėjui ir (ar) paramos gavėjui jau išmokėta, jis privalo paramą grąžinti.
XIII SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
62. Už pareiškėjų informavimą paramos teikimo klausimais, Paraiškos duomenų įvedimą ir patvirtinimą Paraiškų priėmimo informacinėje sistemoje (toliau – PPIS), kai Paraiška pateikiama seniūnijos darbuotojui, atsakingos savivaldybės.
63. Už tinkamą PPIS veikimą, paraiškų priėmimo ir keitimo darbų organizavimą ir perdavimą Agentūrai atsakingas ŽŪDC.
64. Už paraiškų administravimą, administracinę patikrą, patikrą vietoje ir nuotolinę patikrą, stebėjimą Automatine laukų nuolatinio stebėjimo sistema, paramos apskaičiavimą ir išmokėjimą paramos gavėjams, lėšų apskaitą, ataskaitų teikimą atsakinga Agentūra.
65. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas, nesilaikęs Taisyklėse nustatytų įsipareigojimų ir reikalavimų, taip pat gavęs paramą pagal Intervencinę priemonę neteisėtai, arba asmuo, prisidėjęs prie neteisėtos paramos pagal Intervencinę priemonę gavimo (sąmoningai patvirtinęs klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos paramos lėšos susigrąžinamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 137 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
66. Pareiškėjo pateikti duomenys Lietuvos Respublikos institucijų, kitų Europos Sąjungos valstybių institucijų, Europos Komisijos, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos (OLAF) ir Europos Audito Rūmų bus apdoroti elektroniniu būdu ir panaudoti kontrolės tikslais.
XIV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Asmenys, nesutinkantys su Agentūros ir ŽŪDC priimtais sprendimais, taip pat Agentūros ar ŽŪDC vilkinimu atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus, turi teisę juos apskųsti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Agentūros ar ŽŪDC vadovui, Ministerijai, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.
69. Asmenys, nesutinkantys su Ministerijos priimtais sprendimais, taip pat Ministerijos vilkinimu atlikti jos kompetencijai priskirtus veiksmus, turi teisę juos apskųsti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.
70. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos. Pasikeitus Taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems pareiškėjams ir (ar) paramos gavėjams, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakyme nustatyta kitaip.
Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros
2023–2027 metų strateginio plano
intervencinės priemonės „Vietovės su
gamtinėmis ar kitomis specifinėmis
kliūtimis“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
VIETOVĖS, KURIOSE ESAMA DIDESNIO INTENSYVUMO DIDELIŲ GAMTINIŲ KLIŪČIŲ (IKI 32 BALŲ IMTINAI)
Eil. Nr. |
Savivaldybė |
Seniūnija / miestas / savivaldybė |
Žemės kokybės balai |
|
Iš viso |
159 |
x |
||
1. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Alovės seniūnija |
31,90 |
|
2. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Daugų seniūnija |
30,88 |
|
3. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Nemunaičio seniūnija |
27,24 |
|
4. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Pivašiūnų seniūnija |
29,57 |
|
5. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Raitininkų seniūnija |
30,83 |
|
6. |
Anykščių rajono savivaldybė |
Andrioniškio seniūnija |
32,31 |
|
7. |
Anykščių rajono savivaldybė |
Skiemonių seniūnija |
30,14 |
|
8. |
Birštono savivaldybė |
Birštono miestas |
31,05 |
|
9. |
Druskininkų savivaldybė |
Leipalingio seniūnija |
30,77 |
|
10. |
Druskininkų savivaldybė |
Viečiūnų seniūnija |
29,32 |
|
11. |
Druskininkų savivaldybė |
Druskininkų miestas |
30,40 |
|
12. |
Elektrėnų savivaldybė |
Beižionių seniūnija |
30,67 |
|
13. |
Elektrėnų savivaldybė |
Pastrėvio seniūnija |
30,46 |
|
14. |
Elektrėnų savivaldybė |
Semeliškių seniūnija |
27,67 |
|
15. |
Elektrėnų savivaldybė |
Vievio seniūnija |
31,14 |
|
16. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Ignalinos miesto seniūnija |
26,91 |
|
17. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Ignalinos seniūnija |
29,42 |
|
18. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Kazitiškio seniūnija |
30,72 |
|
19. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Linkmenų seniūnija |
28,80 |
|
20. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Rimšės seniūnija |
30,80 |
|
21. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Vidiškių seniūnija |
29,37 |
|
22. |
Jonavos rajono savivaldybė |
Šveicarijos seniūnija |
29,87 |
|
23. |
Jonavos rajono savivaldybė |
Ruklos seniūnija |
30,50 |
|
24. |
Jurbarko rajono savivaldybė |
Jurbarko miesto seniūnija |
30,65 |
|
25. |
Jurbarko rajono savivaldybė |
Viešvilės seniūnija |
30,90 |
|
26. |
Kaišiadorių rajono savivaldybė |
Žiežmarių seniūnija |
27,05 |
|
27. |
Kalvarijos savivaldybė |
Liubavo seniūnija |
31,38 |
|
28. |
Kauno rajono savivaldybė |
Ežerėlio seniūnija |
23,24 |
|
29. |
Kauno rajono savivaldybė |
Kačerginės seniūnija |
25,22 |
|
30. |
Kauno rajono savivaldybė |
Kulautuvos seniūnija |
24,79 |
|
31. |
Kauno rajono savivaldybė |
Zapyškio seniūnija |
28,67 |
|
32. |
Kelmės rajono savivaldybė |
Kelmės seniūnija |
32,22 |
|
33. |
Kelmės rajono savivaldybė |
Kražių seniūnija |
32,11 |
|
34. |
Klaipėdos rajono savivaldybė |
Agluonėnų seniūnija |
28,75 |
|
35. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Būdviečio seniūnija |
32,14 |
|
36. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Kapčiamiesčio seniūnija |
26,78 |
|
37. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Kučiūnų seniūnija |
30,16 |
|
38. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Lazdijų miesto seniūnija |
32,25 |
|
39. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Lazdijų seniūnija |
31,04 |
|
40. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Noragėlių seniūnija |
28,05 |
|
41. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Seirijų seniūnija |
29,15 |
|
42. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Šventežerio seniūnija |
30,56 |
|
43. |
Lazdijų rajono savivaldybė |
Veisiejų seniūnija |
29,71 |
|
44. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Balninkų seniūnija |
31,06 |
|
45. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Čiulėnų seniūnija |
31,44 |
|
46. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Dubingių seniūnija |
28,23 |
|
47. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Giedraičių seniūnija |
30,58 |
|
48. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Inturkės seniūnija |
31,13 |
|
49. |
Molėtų rajono savivaldybė. |
Joniškio seniūnija |
30,29 |
|
50. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Luokesos seniūnija |
29,55 |
|
51. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Mindūnų seniūnija |
32,45 |
|
52. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Suginčių seniūnija |
30,85 |
|
53. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Videniškių seniūnija |
29,36 |
|
54. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Molėtų miestas |
25,05 |
|
55. |
Plungės rajono savivaldybė |
Alsėdžių seniūnija |
26,97 |
|
56. |
Plungės rajono savivaldybė |
Babrungo seniūnija |
27,58 |
|
57. |
Plungės rajono savivaldybė |
Paukštakių seniūnija |
29,02 |
|
58. |
Plungės rajono savivaldybė |
Platelių seniūnija |
28,28 |
|
59. |
Plungės rajono savivaldybė |
Plungės miesto seniūnija |
31,80 |
|
60. |
Plungės rajono savivaldybė |
Žemaičių Kalvarijos seniūnija |
30,12 |
|
61. |
Plungės rajono savivaldybė |
Žlibinų seniūnija |
31,36 |
|
62. |
Prienų rajono savivaldybė |
Prienų seniūnija |
25,65 |
|
63. |
Prienų rajono savivaldybė |
Stakliškių seniūnija |
31,72 |
|
64. |
Radviliškio rajono savivaldybė |
Radviliškio miesto seniūnija |
28,94 |
|
65. |
Rietavo savivaldybė |
Daugėdų seniūnija |
31,57 |
|
66. |
Rietavo savivaldybė |
Rietavo miesto seniūnija |
29,93 |
|
67. |
Rokiškio rajono savivaldybė |
Jūžintų seniūnija |
31,69 |
|
68. |
Rokiškio rajono savivaldybė |
Kriaunų seniūnija |
29,70 |
|
69. |
Rokiškio rajono savivaldybė |
Obelių seniūnija |
31,17 |
|
70. |
Skuodo rajono savivaldybė |
Barstyčių seniūnija |
31,09 |
|
71. |
Skuodo rajono savivaldybė |
Skuodo miesto seniūnija |
31,09 |
|
72. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Akmenynės seniūnija |
32,45 |
|
73. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Baltosios Vokės seniūnija |
24,12 |
|
74. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Butrimonių seniūnija |
31,96 |
|
75. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Dainavos seniūnija |
31,90 |
|
76. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Dieveniškių seniūnija |
30,71 |
|
77. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Eišiškių seniūnija |
31,09 |
|
78. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Pabarės seniūnija |
32,44 |
|
79. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Turgelių seniūnija |
30,83 |
|
80. |
Šiaulių rajono savivaldybė |
Kuršėnų miesto seniūnija |
31,03 |
|
81. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Bijotų seniūnija |
29,70 |
|
82. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Laukuvos seniūnija |
31,66 |
|
83. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Šilalės kaimiškoji seniūnija |
31,95 |
|
84. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Šilalės miesto seniūnija |
22,71 |
|
85. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Traksėdžio seniūnija |
30,58 |
|
86. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Upynos seniūnija |
32,11 |
|
87. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Žadeikių seniūnija |
30,97 |
|
88. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Juknaičių seniūnija |
30,91 |
|
89. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Saugų seniūnija |
30,06 |
|
90. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Šilutės seniūnija |
30,01 |
|
91. |
Širvintų rajono savivaldybė |
Kernavės seniūnija |
28,23 |
|
92. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Kaltanėnų seniūnija |
31,34 |
|
93. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Labanoro seniūnija |
26,65 |
|
94. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Pabradės miestas |
25,11 |
|
95. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Sarių seniūnija |
30,61 |
|
96. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Strūnaičio seniūnija |
28,82 |
|
97. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Švenčionėlių miestas |
28,87 |
|
98. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Švenčionių miestas |
28,74 |
|
99. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Švenčionių seniūnija |
29,42 |
|
100. |
Tauragės rajono savivaldybė |
Tauragės miesto seniūnija |
26,72 |
|
101. |
Telšių rajono savivaldybė |
Gadūnavo seniūnija |
30,81 |
|
102. |
Telšių rajono savivaldybė |
Luokės seniūnija |
30,42 |
|
103. |
Telšių rajono savivaldybė |
Ryškėnų seniūnija |
30,67 |
|
104. |
Telšių rajono savivaldybė |
Varnių seniūnija |
31,02 |
|
105. |
Telšių rajono savivaldybė |
Žarėnų seniūnija |
28,84 |
|
106. |
Trakų rajono savivaldybė |
Aukštadvario seniūnija |
28,00 |
|
107. |
Trakų rajono savivaldybė |
Grendavės seniūnija |
27,75 |
|
108. |
Trakų rajono savivaldybė |
Lentvario seniūnija |
28,42 |
|
109. |
Trakų rajono savivaldybė. |
Onuškio seniūnija |
29,68 |
|
110. |
Trakų rajono savivaldybė |
Rūdiškių seniūnija |
30,35 |
|
111. |
Trakų rajono savivaldybė |
Senųjų Trakų seniūnija |
30,75 |
|
112. |
Trakų rajono savivaldybė |
Trakų seniūnija |
26,85 |
|
113. |
Ukmergės rajono savivaldybė |
Šešuolių seniūnija |
31,93 |
|
114. |
Ukmergės rajono savivaldybė |
Želvos seniūnija |
29,28 |
|
115. |
Utenos rajono savivaldybė |
Daugailių seniūnija |
29,58 |
|
116. |
Utenos rajono savivaldybė |
Kuktiškių seniūnija |
28,32 |
|
117. |
Utenos rajono savivaldybė |
Leliūnų seniūnija |
31,13 |
|
118. |
Utenos rajono savivaldybė |
Saldutiškio seniūnija |
29,75 |
|
119. |
Utenos rajono savivaldybė |
Sudeikių seniūnija |
30,30 |
|
120. |
Utenos rajono savivaldybė |
Tauragnų seniūnija |
27,41 |
|
121. |
Utenos rajono savivaldybė |
Utenos miesto seniūnija |
28,63 |
|
122. |
Utenos rajono savivaldybė |
Utenos seniūnija |
30,80 |
|
123. |
Utenos rajono savivaldybė |
Užpalių seniūnija |
31,45 |
|
124. |
Utenos rajono savivaldybė |
Vyžuonų seniūnija |
31,29 |
|
125. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Jakėnų seniūnija |
30,38 |
|
126. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Kaniavos seniūnija |
32,37 |
|
127. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Marcinkonių seniūnija |
27,70 |
|
128. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Matuizų seniūnija |
29,19 |
|
129. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Merkinės seniūnija |
29,99 |
|
130. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Valkininkų seniūnija |
29,71 |
|
131. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Varėnos seniūnija |
30,17 |
|
132. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Avižienių seniūnija |
31,88 |
|
133. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Bezdonių seniūnija |
29,00 |
|
134. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Buivydžių seniūnija |
31,49 |
|
135. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Juodšilių seniūnija |
30,90 |
|
136. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Kalvelių seniūnija |
27,90 |
|
137. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Lavoriškių seniūnija |
29,63 |
|
138. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Maišiagalos seniūnija |
31,57 |
|
139. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Marijampolio seniūnija |
32,03 |
|
140. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Nemenčinės miesto seniūnija |
31,42 |
|
141. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Nemenčinės seniūnija |
30,57 |
|
142. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Nemėžio seniūnija |
28,44 |
|
143. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Paberžės seniūnija |
31,40 |
|
144. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Riešės seniūnija |
31,10 |
|
145. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Rukainių seniūnija |
32,06 |
|
146. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Sudervės seniūnija |
29,20 |
|
147. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Sužionių seniūnija |
30,03 |
|
148. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Zujūnų seniūnija |
31,39 |
|
149. |
Visagino savivaldybė |
Visagino savivaldybė |
27,6 |
|
150. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Antalieptės seniūnija |
30,71 |
|
151. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Antazavės seniūnija |
29,03 |
|
152. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Degučių seniūnija |
29,89 |
|
153. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Dusetų seniūnija |
29,41 |
|
154. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Imbrado seniūnija |
30,10 |
|
155. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Salako seniūnija |
28,06 |
|
156. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Suvieko seniūnija |
30,80 |
|
157. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Turmanto seniūnija |
30,86 |
|
158. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Zarasų miesto seniūnija |
30,89 |
|
159. |
Zarasų rajono savivaldybė |
Zarasų seniūnija |
30,42 |
Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros
2023–2027 metų strateginio plano
intervencinės priemonės „Vietovės su
gamtinėmis ar kitomis specifinėmis
kliūtimis“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
VIETOVĖS, KURIOSE ESAMA MAŽESNIO INTENSYVUMO DIDELIŲ GAMTINIŲ KLIŪČIŲ (IKI 34 BALŲ IMTINAI)
Eil. Nr. |
Savivaldybė |
Seniūnija |
Žemės kokybės balai |
|
Iš viso |
59 |
x |
||
1. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Butrimonių seniūnija |
34,40 |
|
2. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Miroslavo seniūnija |
32,88 |
|
3. |
Alytaus rajono savivaldybė |
Punios seniūnija |
33,03 |
|
4. |
Anykščių rajono savivaldybė |
Kurklių seniūnija |
32,89 |
|
5. |
Anykščių rajono savivaldybė |
Svėdasų seniūnija |
33,26 |
|
6. |
Elektrėnų savivaldybė |
Kazokiškių seniūnija |
32,73 |
|
7. |
Elektrėnų savivaldybė |
Kietaviškių seniūnija |
32,80 |
|
8. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Ceikinių seniūnija |
34,19 |
|
9. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Dūkšto seniūnija |
32,63 |
|
10. |
Ignalinos rajono savivaldybė |
Naujojo Daugėliškio seniūnija |
33,96 |
|
11. |
Jonavos rajono savivaldybė |
Jonavos miesto seniūnija |
32,50 |
|
12. |
Kaišiadorių rajono savivaldybė |
Kruonio seniūnija |
33,63 |
|
13. |
Kaišiadorių rajono savivaldybė |
Nemaitonių seniūnija |
32,88 |
|
14. |
Kalvarijos savivaldybė |
Sangrūdos seniūnija |
33,32 |
|
15. |
Kauno rajono savivaldybė |
Neveronių seniūnija |
34,23 |
|
16. |
Kauno rajono savivaldybė |
Vilkijos seniūnija |
33,41 |
|
17. |
Kazlų Rūdos savivaldybė |
Kazlų Rūdos seniūnija |
34,39 |
|
18. |
Kelmės rajono savivaldybė |
Kukečių seniūnija |
34,16 |
|
19. |
Kelmės rajono savivaldybė |
Tytuvėnų seniūnija |
33,78 |
|
20. |
Kelmės rajono savivaldybė |
Užvenčio seniūnija |
34,09 |
|
21. |
Klaipėdos rajono savivaldybė |
Endriejavo seniūnija |
33,51 |
|
22. |
Klaipėdos rajono savivaldybė |
Priekulės seniūnija |
34,38 |
|
23. |
Mažeikių rajono savivaldybė |
Sedos seniūnija |
33,11 |
|
24. |
Molėtų rajono savivaldybė |
Alantos seniūnija |
32,62 |
|
25. |
Pagėgių savivaldybė |
Vilkyškių seniūnija |
32,76 |
|
26. |
Raseinių rajono savivaldybė |
Šiluvos seniūnija |
33,25 |
|
27. |
Rietavo savivaldybė |
Medingėnų seniūnija |
32,92 |
|
28. |
Rietavo savivaldybė |
Rietavo seniūnija |
33,79 |
|
29. |
Rokiškio rajono savivaldybė |
Juodupės seniūnija |
33,52 |
|
30. |
Rokiškio rajono savivaldybė |
Rokiškio miesto seniūnija |
33,45 |
|
31. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Gerviškių seniūnija |
32,76 |
|
32. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Jašiūnų seniūnija |
34,16 |
|
33. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Kalesninkų seniūnija |
33,31 |
|
34. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Poškonių seniūnija |
33,67 |
|
35. |
Šalčininkų rajono savivaldybė |
Šalčininkų seniūnija |
34,25 |
|
36. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Bilionių seniūnija |
32,99 |
|
37. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Kvėdarnos seniūnija |
32,83 |
|
38. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Pajūrio seniūnija |
32,88 |
|
39. |
Šilalės rajono savivaldybė |
Palentinio seniūnija |
32,61 |
|
40. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Gardamo seniūnija |
33,83 |
|
41. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Katyčių seniūnija |
33,32 |
|
42. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Švėkšnos seniūnija |
33,30 |
|
43. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Usėnų seniūnija |
33,70 |
|
44. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Vainuto seniūnija |
34,47 |
|
45. |
Šilutės rajono savivaldybė |
Žemaičių Naumiesčio seniūnija |
33,48 |
|
46. |
Širvintų rajono savivaldybė |
Jauniūnų seniūnija |
33,40 |
|
47. |
Širvintų rajono savivaldybė |
Zibalų seniūnija |
33,69 |
|
48. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Cirkliškio seniūnija |
32,89 |
|
49. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Magūnų seniūnija |
33,91 |
|
50. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Pabradės seniūnija be Pabradės miesto |
33,82 |
|
51. |
Švenčionių rajono savivaldybė |
Švenčionėlių seniūnija be Švenčionėlių miesto |
32,73 |
|
52. |
Telšių rajono savivaldybė |
Viešvėnų seniūnija |
33,90 |
|
53. |
Trakų rajono savivaldybė |
Paluknio seniūnija |
33,51 |
|
54. |
Varėnos rajono savivaldybė |
Vydenių seniūnija |
32,52 |
|
55. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Dūkštų seniūnija |
34,49 |
|
56. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Medininkų seniūnija |
33,83 |
|
57. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Mickūnų seniūnija |
33,78 |
|
58. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Pagirių seniūnija |
34,00 |
|
59. |
Vilniaus rajono savivaldybė |
Rudaminos seniūnija |
32,71 |
Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros
2023–2027 metų strateginio plano
intervencinės priemonės „Vietovės su
gamtinėmis ar kitomis specifinėmis
kliūtimis“ įgyvendinimo taisyklių
3 priedas
REMIAMŲ AUGALŲ RŪŠIŲ, PRETENDUOJANT Į PARAMĄ UŽ DAUGIAMETES ŽOLES, AUGINAMAS SĖKLAI, SĄRAŠAS
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-241, 2024-03-25, paskelbta TAR 2024-03-25, i. k. 2024-05317
Dėl techninės klaidos ištaisymo žemės ūkio ministro 2024 m. kovo 5 d. įsakyme Nr. 3D-165 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Vietovės su gamtinėmis ar kitomis specifinėmis kliūtimis“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“