Suvestinė redakcija nuo 2015-10-01 iki 2018-02-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-04-03, i. k. 2015-05149

 

Aprašas: rajono nespalvotas

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. balandžio 2 d. Nr. K-56

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo  4 straipsnio 2  dalimi, 11 straipsnio 3 dalimi, 22 straipnio 1 dalies 2 punktu, 2 dalies 2 punktu, 7 ir 8 dalimis ir 23 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2 dalies 6 punktu, 12 punktu, 3 dalimi, Alytaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti  Piniginės socialinės paramos teikimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 30 d. sprendimą Nr. K-243 „Dėl Būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam vandeniui ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijų skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo, Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugsėjo 29 d. sprendimą Nr. K-315 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 30 d. sprendimo Nr. K-243 pakeitimo, Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 13 d. sprendimą Nr. K-197 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos  2006 m. lapkričio 30 d. sprendimo Nr. K-243 pakeitimo, Alytaus rajono savivaldybės tarybos  2012 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. K-191 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Alytaus rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo, Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 21 d. sprendimą Nr. K-10 „Dėl Socialinės pašalpos teikimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Vrubliauskas


 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos  2015-04-02

sprendimu Nr. K-56

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS  TEIKIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos teikimą Alytaus rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams: piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką; neteisėtai gautos ar išmokėtos piniginės socialinės paramos išieškojimo tvarką; pagrindus, kuriems esant piniginė socialinė parama skiriama kitais Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) nenumatytais atvejais; bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu ir kitais poįstatyminiais teisės aktais.

3. Šis Tvarkos aprašas taikomas nepasiturintiems gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Alytaus rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) bei savivaldybės teritorijoje nuomojantiems būstą.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme apibrėžtas sąvokas.

5. Piniginė socialinė parama teikiama taikant Įstatymo nuostatas ir reglamentuojama  šiuo Tvarkos aprašu.

6. Piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti skirtos, bet nepanaudotos lėšos, atsižvelgiant į poreikį,   pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai finansuoti.

7. Piniginę socialinę paramą administruoja Alytaus rajono savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – seniūnijos) ir Alytaus rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).

8. Teikiant piniginę socialinę paramą pasitelkiami bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

 

IIPINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKA

 

9. Dėl piniginės socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – kompensacijos) bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją arba į seniūniją, kurios teritorijoje nuomojamas būstas (jeigu kreipiamasi dėl kompensacijų), o jei bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gyvenamosios vietos neturi, į seniūniją, kurios teritorijoje jie gyvena.

10. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, teisę  užsieniečiui nuolat arba laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą, jeigu tokį dokumentą privalo turėti pagal galiojančius teisės aktus), Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška), kitus Įstatyme nustatytus dokumentus ir duomenis (apie save ir bendrai gyvenančius asmenis, veiklos pobūdį, turtą, pajamas ir kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją).

11. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, veiklos pobūdį ir kt., išskyrus atvejus, kai Seniūnija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu. Užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir patvirtinti notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Prašymas-paraiška gali būti pateiktas asmeniškai, per atstovą, paštu arba per pasiuntinį ir elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga:

12.1. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas asmeniškai, pareiškėjas kreipimosi metu pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

12.2. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas per atstovą, pateikiami galiojantys atstovo asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinantys dokumentai;

12.3. jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

12.4. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

13. Gautas prašymas-paraiška užregistruojamas informacinėje sistemoje prašymo-paraiškos gavimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikiamas informacinis lapelis. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, informacinis lapelis išsiunčiamas pareiškėjui prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu). Jeigu prašyme-paraiškoje nurodyti ne visi piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtini duomenys ir (ar) nurodyti netikslūs duomenys, pateikti ne visi reikalingi dokumentai:

13.1. informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) įrašoma į informacinį lapelį ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti, kai prašymas-paraiška pateikiami asmeniškai ar per atstovą;

13.2. pareiškėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos gavimo dienos prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) informuojamas apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti, kai prašymas-paraiška pateikiami paštu arba per pasiuntinį.

14. Jeigu asmuo  per Įstatymo nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

15. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo prašyme-paraiškoje nurodo duomenis apie Įstatymo 14 straipsnyje nurodytą asmens nuosavybės teise turimą turtą ir  Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 611 punktuose bei 2 dalyje nurodyto turto vertę ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus (kompetentingų įstaigų pažymas, banko ar kitų kredito įstaigų asmeninių sąskaitų  išrašus, gyventojų turto deklaracijas ir kitus dokumentus), išskyrus atvejus, kai seniūnija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

16. Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 15 punktuose, vertę nustato seniūnijos atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

17. Seniūnija, vadovaudamasi Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu bei naudodamasi kompiuterine programa  „Parama“:

17.1. nustato bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

17.2. apskaičiuoja socialinės pašalpos dydį ir nustato socialinės pašalpos teikimo laikotarpį;

17.3. apskaičiuoja kompensacijų dydžius ir nustato kompensacijų teikimo laikotarpį, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras arba dujos;

17.4. parengia pažymas apie nepasiturinčių gyventojų pajamas kompensacijoms   apskaičiuoti (toliau – pažymos) ir jas pateikia šilumą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančiai Alytaus rajono savivaldybės įmonei „Simno komunalininkas“ (toliau – įmonė), kai šiluma, geriamasis vanduo ir karštas vanduo į būstą tiekiamas centralizuotai.

18. Kai šiluma, geriamasis ir karštas vanduo į būstą tiekiamas centralizuotai, kompensacijas apskaičiuoja įmonė, vadovaudamasi Įstatymu, jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, šiuo Tvarkos aprašu ir su savivaldybės administracija pasirašyta sutartimi bei remdamasi seniūnijų pateiktomis pažymomis.

19.  Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 18 straipsniu.

20. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos kompensacijai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 19 straipsniu.

21. Kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos apskaičiuojamos pagal savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas vidutines kietojo ar kitokio kuro kainas.

22. Bendrai  gyvenančių  asmenų  arba  vieno  gyvenančio  asmens  gyvenimo  sąlygas, turimą turtą ir užimtumą periodiškai (kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo pirmą kartą kreipiasi socialinės pašalpos ir ne rečiau kaip kartą per 6 socialinės pašalpos gavimo mėnesius) tikrina gyvenamosios vietos seniūnijos socialiniai darbuotojai, dalyvaujant ne mažiau kaip dviems kviestiniams Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos nariams ir (ar) kitiems nepriekaištingos reputacijos bendruomenės nariams (seniūnaičiui, bendruomenės pirmininkui ar kitam aktyviam bendruomenės nariui, bendruomenės slaugytojui, gydytojui, mokyklos socialiniam pedagogui, mokytojui, mokyklos direktoriui, policijos pareigūnui ir kt.). Tikrinimo metu surašomas buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas, kurį pasirašo seniūnijos socialinis darbuotojas ir patikrinime dalyvavę kviestiniai asmenys. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti.

23. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens prašymus skirti piniginę socialinę paramą seniūnijos teikimu svarsto seniūnijos Piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Piniginės socialinės paramos teikimo komisija), kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

24. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais gali būti skiriama ar nemažinamas socialinės pašalpos dydis  Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, atsižvelgiant į surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

25. Nustačius aplinkybes, kad bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų, ar vienas gyvenantis asmuo pardavė nekilnojamą ar kitą registruotą turtą, gavo dovaną piniginėmis lėšomis ar kitų su darbo santykiais ar socialinėmis asmens garantijomis nesusijusių lėšų, dėl kurių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija  Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą, patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu piniginė socialinė parama 6 mėnesius neteikiama.

26. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priima seniūnijos seniūnas Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

27. Prašymą-paraišką pateikusį asmenį apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo seniūnija informuoja asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo, informacija siunčiama paštu pagal asmens nurodytą gyvenamąją vietą). Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, pareiškėjas informuojamas raštu, nurodant neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką. Pateikti dokumentai grąžinami asmeniškai prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui arba siunčiami registruotu laišku, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

28. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

28.1. pinigais;

28.2. nepinigine forma;

28.3. pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros).

29. Šio Tvarkos aprašo 28.2 ir 28.3 punktuose numatytomis formomis socialinė pašalpa teikiama socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims arba socialinę riziką patyrusiems vieniems gyvenantiems asmenims.

30. Nepinigine forma socialinė pašalpa gali būti teikiama:

30.1. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis, medikamentais ir kitomis reikalingomis prekėmis;

30.2. socialinėmis kortelėmis;

30.3. pervedant socialinės pašalpos pinigus į bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pasirinktą parduotuvę pirkti maisto produktus, drabužius bei kitas vartojamąsias prekes, išskyrus alkoholį, tabako gaminius ir loterijos bilietus;

30.4. maitinimo talonais;

30.5. paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

30.6. apmokant už šilumos, geriamojo ir karšto vandens, dujų, elektros tiekimą bei kitus komunalinius patarnavimus;

30.7. apmokant vaikų (įvaikių)  maitinimo išlaidas mokyklose  ar vaikų dienos centruose;

30.8. apmokant mokestį už vaikų (įvaikių) išlaikymą savivaldybės vaikų lopšeliuose-darželiuose ir bendrojo ugdymo mokyklų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriuose;

30.9 sumokant mokestį už mokinių neformalųjį švietimą savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo mokyklose;

30.10. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymosi išlaidas;

30.11. apmokant dokumentų tvarkymo išlaidas;

30.12 apmokant maitinimo išlaidas maitinimosi įstaigose;

30.13. apmokant įsiskolinimus;

30.14. apmokant už kitas būtinas šeimai paslaugas ir reikmes.

31. Socialinė pašalpa derinant socialinės pašalpos teikimo formas – nepinigine forma ir pinigais –  teikiama Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, atsižvelgiant į surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio.

32. Paskirta socialinė pašalpa mokama už kiekvieną praėjusį mėnesį nuo einamojo mėnesio 10 dienos iki 25 dienos, pinigus pervedant į socialinės pašalpos gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą banke ar kitoje Lietuvos Respublikos kredito įstaigoje.

33. Kompensacijos gali būti teikiamos:

33.1. pinigais;

33.2. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į šilumos energiją, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės  atsiskaitomąją sąskaitą banke, kai šiluma, geriamasis ir karštas vanduo į būstą tiekiamas centralizuotai;

33.3. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į šilumos energiją, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės  atsiskaitomąją sąskaitą banke arba į kietojo ar kitokio kuro tiekėjo atsiskaitomąją sąskaitą banke, kai kompensacijų gavėjai yra asmenys, patyrę socialinę riziką. Kompensacijos šiame Tvarkos aprašo punkte nustatytu būdu bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiamos tik patikrinus jų buities ir gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

34. Kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikiamos šio Tvarkos aprašo 33.2 punkte nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo su energijos, kuro, vandens tiekėjais yra sudarę sutartį (sutartis) dėl dalies skolos apmokėjimo, kas mėnesį grąžinant ne daugiau kaip 20 procentų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų, arba teismas yra priteisęs apmokėti skolą.

35. Kompensacijos teikiamos:

35.1. už kiekvieną praėjusį mėnesį, apskaičiuotų kompensacijų sumomis mažinant kompensacijos gavėjo mokestį už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį, ir apskaičiuotų kompensacijų sumas pervedant į įmonės atsiskaitomąją sąskaitą banke pagal pateiktas sąskaitas faktūras ir kompensacijų gavėjų sąrašus, kai šiluma, geriamasis ir karštas vanduo į būstą tiekiamas centralizuotai. Įmonė sąskaitas faktūras, kompensacijų gavėjų sąrašus ir duomenis apie kiekvienam kompensacijų gavėjui apskaičiuotų kompensacijų sumas Socialinės paramos skyriui pateikia pasibaigus ataskaitiniam mėnesiui iki kito mėnesio 12 dienos;

35.2. už kiekvieną praėjusį mėnesį nuo einamojo mėnesio 10 dienos iki 25 dienos, pinigus  pervedant į kompensacijos gavėjo  nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą banke ar kitoje Lietuvos Respublikos kredito įstaigoje arba per mokėjimo paslaugas teikiančias įstaigas, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamos dujos;

35.3. už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį vienkartine išmoka, pinigus  pervedant į kompensacijos gavėjo  nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą banke ar kitoje Lietuvos Respublikos kredito įstaigoje arba per mokėjimo paslaugas teikiančias įstaigas, kai būstui šildyti  ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos.

36. Kompensacijos būstui šildyti  naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, teikiamos už šešis šildymo sezono mėnesius nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d.,  pateikus kuro įsigijimo išlaidas įrodančius dokumentus (kasos aparato kvitą, sąskaitą faktūrą, prekių pirkimo-pardavimo kvitą, pinigų priėmimo kvitą ir kt.). Išmokamos kompensacijos dydis negali viršyti pateiktuose pirkimo dokumentuose nurodyto dydžio.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-226, 2015-09-30, paskelbta TAR 2015-10-01, i. k. 2015-14631

 

37.  Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi  ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį piniginė socialinė parama buvo paskirta, pateikus seniūnijai laisvos formos prašymą (prašyme nurodomos priežastys, dėl kurių asmuo laiku neatsiėmė piniginės socialinės paramos) ir atsižvelgiant į seniūnijos surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

38. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims teikiama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pinigus pervedant į jo sąskaitą banke, pateikus seniūnijai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra,  pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Seniūnijos seniūno sprendimu piniginės lėšos pervedamos per 1 mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

 

III. NETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

39. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl jų kaltės piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, seniūnija  raštu pareikalauja, kad šie asmenys per nustatytą terminą grąžintų neteisėtai gautą pinigų sumą  arba ją sumokėtų dalimis pagal seniūnijai raštu pateiktą neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos grąžinimo grafiką (toliau – grafikas). Seniūnijos reikalavimas dėl neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos grąžinimo (toliau – reikalavimas) asmeniui siunčiamas paštu registruotu laišku. Asmuo, gavęs seniūnijos reikalavimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo reikalavimo gavimo dienos raštu pateikia seniūnijai sutikimą  per nustatytą terminą grąžinti visą neteisėtai gautą pinigų sumą arba pateikia prašymą leisti neteisėtai gautus pinigus sumokėti dalimis pagal asmens pateiktą ir su  seniūnijos seniūnu suderintą grafiką.

40. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos vadovaujantis savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens  sprendimu. Apie priimtą sprendimą dėl neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išskaičiavimo piniginę socialinę paramą gaunantis asmuo informuojamas raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

41. Sprendimų dėl neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos sugrąžinimo kontrolę vykdo Socialinės paramos skyrius.

42. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama, negrąžinta arba neišskaičiuota likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos. Ieškinius dėl negrąžintos neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimo rengia savivaldybės administracijos Teisės skyrius.

43. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA KITAIS ĮSTATYME NENUMATYTAIS ATVEJAIS

 

44. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens  gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, atsižvelgiant į bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens socialinę, materialinę padėtį ir kitas aplinkybes, turinčias įtakos socialinės paramos būtinumui, gyventojams gali būti skiriama vienkartinė piniginė socialinė parama (vienkartinė pašalpa).

45. Šio Tvarkos aprašo 44 punkte nurodyta socialinė parama gali būti skiriama asmens sveikatos sutrikimų, nelaimingų atsitikimų, gaisro, stichinių nelaimių, skurdo, nedarbo, benamystės, apmokant skolą už būstą, kompensuojant Įstatyme nenurodytas būsto išlaikymo išlaidas ir kitais svarbiais nenumatytais atvejais.

 

V. BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR (AR) RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ, IR (AR) RELIGINIŲ BENDRIJŲ, IR (AR) KITŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ, IR (AR) GYVENAMOSIOS VIETOVĖS BENDRUOMENĖS NARIŲ, IR (AR) SENIŪNAIČIŲ, IR (AR) KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ  PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA BEI JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

46. Svarstant piniginės socialinės paramos skyrimo ir teikimo klausimus pasitelkiami aktyvūs, nepriekaištingos reputacijos bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

47. Savivaldybės administracijos direktorius  sudaro seniūnijų teritoriniu principu veikiančias Piniginės socialinės paramos teikimo komisijas, kurios susideda iš seniūnų, socialinių darbuotojų, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, religinių bendrijų ir kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, seniūnaičių, švietimo, medicinos įstaigų darbuotojų, policijos pareigūnų, verslo atstovų ir kitų suinteresuotų asmenų.

48. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų teisės teikiant piniginę socialinę paramą:

48.1.  dalyvauti  Piniginės socialinės paramos teikimo komisijų veikloje;

48.2. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas;

48.3. savivaldybės administracijai, seniūnijai žodžiu ar raštu pateikti savo siūlymus ir rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ar sustabdymo.

49. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pareigos teikiant piniginę socialinę paramą:        

49.1. informuoti apie pastebėtus piktnaudžiavimo pinigine socialine parama atvejus;

49.2. informuoti apie pastebėtus piniginės socialinės paramos naudojimo ne pagal paskirtį atvejus;

49.3. pradedant veiklą  Piniginės socialinės paramos teikimo komisijų veikloje, pasirašyti komisijos nario konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją;

49.4. konfidencialią informaciją ir dokumentus, kuriuose yra konfidencialios informacijos, kuri taps žinoma svarstant piniginės socialinės paramos teikimo klausimus, saugoti ir naudoti tik Įstatymo ir šios Tvarkos aprašo nustatytais tikslais ir tvarka.

 

VI. TEIKIAMOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMO VERTINIMAS

 

50. Teikiamos piniginės socialinės paramos efektyvumą ir veiksmingumą vertina Alytaus rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo priežiūros komisija (toliau – Piniginės socialinės paramos teikimo priežiūros komisija).

51. Piniginės socialinės paramos teikimo priežiūros komisiją sudaro ir jos nuostatus tvirtina Alytaus rajono savivaldybės taryba.

52. Piniginės socialinės paramos teikimo priežiūros komisija piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą vertina:

52.1. remdamasi Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų pateiktais duomenimis ir informacija apie gyventojams suteiktą piniginę socialinę paramą, seniūnijų patikrintas bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašytus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus, kurių pagrindu piniginė socialinė parama skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas, nustatytus piktnaudžiavimo pinigine socialine parama atvejus;

52.2. įvertinusi rizikas, pasirinktinai tikrinant Alytaus rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygas, užimtumą ir turimą turtą bei kitas aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Piniginė socialinė parama teikiama vykdant savivaldybės savarankiškąją funkciją ir yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:

53.1. socialinėms pašalpoms, kompensacijoms mokėti;

53.2. piniginei socialinei paramai administruoti (savivaldybės administracijos darbuotojų, administruojančių piniginės socialinės paramos teikimą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kitoms prekėms ir paslaugoms, reikalingoms socialinei paramai administruoti, išlaidoms, susijusioms su permokėtos piniginės socialinės paramos išieškojimu, apmokėti).

54. Piniginei socialinei paramai skirtų lėšų panaudojimą kontroliuoja savivaldybės Kontrolieriaus tarnyba ir savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius.

_____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Alytaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. K-226, 2015-09-30, paskelbta TAR 2015-10-01, i. k. 2015-14631

Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 2 d. sprendimo Nr. K-56 ,,Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ keitimo