Suvestinė redakcija nuo 2016-05-14 iki 2018-11-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-08-25, i. k. 2015-12603

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 20 d. Nr. T- 161

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1046 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimo Nr. 543 „ Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011-09-29 sprendimą Nr. T-191 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Povilas Žagunis


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-161

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarka) reglamentuoja savivaldybės biudžeto sudarymo, tvirtinimo, vykdymo bei biudžeto asignavimų administravimo procedūras, atskaitomybės sudarymo principus, asignavimų valdytojų atsakomybę bei biudžeto vykdymo kontrolę.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

3. Savivaldybės biudžetui (toliau – biudžetas) sudaryti ir vykdymo ataskaitų rinkiniams rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos. Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Finansų ministerija.

4. Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui, kitiems įstatymams ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams bei teisės aktams įgyvendinti, vykdant savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.

 

 

II. SAVIVALDYBĖS PROJEKTO BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos patvirtintais strateginio planavimo dokumentais, taip pat savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų parengtomis programomis ir jų sąmatų projektais.

Savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas yra patvirtinti savivaldybės strateginio planavimo dokumentai, taip pat savivaldybių funkcijoms įgyvendinti reikalingų lėšų skaičiavimai.

6. Savivaldybės biudžeto pajamų dalis planuojama pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus ir Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.

7. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais.

8. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro savo programų sąmatų projektus pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

8.1. biudžetinei įstaigai ir/ arba kitam subjektui, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, - pagal detalią ekonominę klasifikaciją;

8.2. nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšas einamųjų biudžetinių metų laikotarpiu, ir/ arba kitam subjektui, kuris nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, - nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus.

9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą programų sąmatų projektų sudarymą.

10. Savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektai pateikiami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintomis formomis.

11. Asignavimų valdytojai turi planuoti išlaidas pagal kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas piniginių ir natūrinių išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos, kiti subjektai pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičių), kitą įstaigos charakteristiką: įstaigos vadovo įsakymų, susijusių su ugdymo procesu ir ūkine įstaigos veikla, kopijas (įsakymai dėl darbų paskirstymo, papildomų krūvių, priedų, etatų pakeitimų ir pan.). Skaičiavimai turi būti pagrįsti ir aiškūs, kad iš pateikiamų priedų būtų galima matyti, kas ir kaip apskaičiuojama, kokiais norminiais aktais vadovaujamasi.

12. Lėšų poreikis valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms ir mokinio krepšeliui apskaičiuojamas vadovaujantis ministerijų patvirtintomis lėšų apskaičiavimo metodikomis.

13. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, sąmatos sudaromos atsižvelgiant į prognozuojamas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.

14. Parengtas subalansuotas Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir Tarybai Savivaldybės tarybos reglamente nustatyta tvarka.

15. Savivaldybės biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieneriems metams. Tvirtinant Savivaldybės biudžetą, sprendime nurodoma:

15.1. bendra pajamų suma ir paskirstymas pagal pajamų rūšis;

15.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

16. Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms vykdyti tvirtinami pagal finansavimo šaltinius.

17. Atitinkamais metais tvirtinamas Savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.

18. Savivaldybė gali skolintis Vyriausybės nustatyta tvarka, neviršydama atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų.

19. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų, prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.

20. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per 2 mėnesius nuo Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.

21. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos administruojamų pajamų paskirstymą ketvirčiais Finansų skyrius derina su Valstybine mokesčių inspekcija.

22. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius parengia Savivaldybės biudžetą pagal finansų ministro nustatytas formas. Savivaldybės administracijos direktorius patvirtintą rajono Savivaldybės biudžetą per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

23. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina programas ir jų sąmatas pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, finansavimo šaltinius ir pateikia Finansų skyriui bei suveda duomenis į finansų valdymo ir apskaitos sistemą „Labbis“. Programų sąmatas pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis buhalteris bei patvirtina antspaudu.

24. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų asignavimų naudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą. Naudoti Savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą neleidžiama.

25. Sudarydami Savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

26. Jeigu Savivaldybės biudžeto projektas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriami tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus finansavimo dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

27. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

28. Savivaldybės biudžeto kasos operacijas vykdo Savivaldybės administracijos Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos interneto linija, pirmojo parašo teisę turintys Finansų skyriaus specialistai suformuoja mokėjimo nurodymus ir juos pasirašo pirmuoju parašu. Mokėjimų nurodymus antruoju parašu pasirašo Finansų skyriaus vedėjas arba jį vaduojantis specialistas ir trečiuoju parašu pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba Administracijos direktoriaus pavaduotojas, tuomet mokėjimo nurodymai įvykdomi.

29. Asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi jų vadovaujamų įstaigų patvirtintomis išlaidų sąmatomis bei biudžeto lėšų poreikiu įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į išlaidų sąmatų paskirstymą ketvirčiais bei išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti išlaidų sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra faktinis poreikis jiems apmokėti. Paraiška privalo būti patvirtinta įstaigos vadovo ir vyriausiojo buhalterio, kurie atsako už pateiktų duomenų teisingumą parašais, ir pateikta Finansų skyriui per 10 kalendorinių dienų nuo jos pateikimo finansų valdymo ir apskaitos sistemoje Labbis.

30. Paraiškas dėl lėšų gavimo asignavimų valdytojai teikia Finansų skyriui per finansų valdymo ir apskaitos sistemą Labbis 2 kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškos skolintoms lėšoms ir projektų finansavimui – pagal poreikį. Pervestos lėšos gali būti naudojamos tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

31. Paraiškų Finansų skyrius gali nepriimti arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, taip pat jei prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus.

32. Lėšas pagal pateiktas paraiškas Finansų skyrius perveda asignavimų valdytojams neviršydamas finansavimo plane patvirtintų biudžeto asignavimų metų ketvirčiui.

33. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t. y., gaunama mažiau pajamų negu buvo numatyta, ir nepakanka Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Finansų skyrius asignavimų valdytojams perveda lėšas, sumažindamas faktiškai negautomis pajamomis. Ši nuostata netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į biudžeto sąskaitą.

34. Jeigu Savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų vykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams ir nevykdomas Savivaldybės biudžetas, asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:

34.1. darbo užmokesčiui;

34.2. socialinio draudimo įmokoms;

34.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

34.4. mitybos išlaidoms;

34.5. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams);

34.6. kompensacijoms už mokinių vežimą;

34.7. atsiskaitymams už komunalines paslaugas;

34.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

35. Reikmėms, nurodytoms 34.1.–34.6. punktuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 34.7.–34.8. punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

36. Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti asignavimų valdytojų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, taip pat tuo atveju, kai jie laiku nepateikia patvirtintų programų sąmatų, paraiškų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų.

37. Metams pasibaigus, Savivaldybės asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų disponuojamose sąskaitose esančios nepanaudotos biudžeto lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 6 d.

38. Metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, nustatytas Savivaldybės biudžetui Seimo priimtame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba lėšas panaudotas ne pagal paskirtį, asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 7 d., o Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d., jeigu įstatymai nenumato kitaip.

39. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir projektams finansuoti.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

40. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstomos Savivaldybės biudžeto pajamos pagal metų ketvirčius.

41. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžetą kiekvieną darbo dieną, Valstybinės institucijos ir įstaigos tikslines dotacijas, atsižvelgdamos į lėšų poreikį ar pasirašytas sutartis.

42. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti ir patvirtintas valstybės biudžeto dotacijų sumas į Savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

43. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas esant lėšų poreikiui.

44. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto specialiąją sąskaitą.

45. Lėšos, gautos už parduotus valstybinės žemės sklypus, pervedamos į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą. Finansų skyrius lėšas perveda į atskirą šioms lėšoms atidarytą sąskaitą.

46. Savivaldybei gavus lėšas iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus ir pažymas, biudžetas tikslinamas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

47. Valstybinė mokesčių inspekcija, vadovaudamasi savo apskaitos duomenimis, kiekvieną mėnesį savo nustatyta tvarka ir terminais pateikia ataskaitą apie Savivaldybės biudžeto pajamų surinkimą pagal pajamų rūšis. Finansų skyrius per 2 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, praneša Valstybinei mokesčių inspekcijai apie į Savivaldybės biudžeto sąskaitą tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas.

48. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų, ir naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

49. Viršplaninės Savivaldybės biudžeto pajamos skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu, tikslinant biudžeto asignavimus.

50. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įstaigų veiklos nuostatuose, įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais šių įstaigų programoms finansuoti.

51. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus tvirtina Savivaldybės taryba, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

52. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms, susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Pajamos už turto nuomą naudojamos ilgalaikio turto būklei gerinti, o nesant tokio būtinumo – įstaigos išlaikymo išlaidoms apmokėti.

53. Biudžetinė įstaiga rengia asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas, jas pasirašo įstaigos vadovas, vyriausiasis buhalteris ir patvirtina antspaudu. Programų sąmatos rengiamos pagal kiekvieną pajamų šaltinį atskirai.

54. Biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatos tikslinamos Savivaldybės tarybos sprendimu einamaisiais metais, jeigu gaunama daugiau pajamų už teikiamas paslaugas, negu buvo planuota.

55. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje ir surinktas lėšas perveda į Savivaldybės biudžetą priešpaskutinę mėnesio darbo dieną arba esant būtinybei iš karto.

56. Asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškos dėl tos sumos arba naudoti specialiajai programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į Savivaldybės biudžetą. Einamaisiais biudžetiniais metais finansuojant programas, pirmiausia turi būti naudojamos įmokėtos į Savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamos.

57. Įmokėtos į Savivaldybės biudžetą ir negrąžintos biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos kitais metais įmokėjusiems asignavimų valdytojams iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio pagal patvirtintas programų sąmatas.

 

V. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ, BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

58. Biudžetinės įstaigos gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti. Gaunama negrąžintinė parama biudžetinės įstaigos apskaitoje registruojama atskiroje sąskaitoje.

59. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

60. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikromis aplinkybėmis arba susitarimais pagrįstos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje ir susidarius tam tikroms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

61. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

61.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotųjų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo sprendimo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;

61.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – iki metų pabaigos;

61.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

62. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į Savivaldybės biudžeto pajamas.

63. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

63.1. įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

63.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;

63.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;

63.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

63.5. netesybos;

63.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

63.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas;

63.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

VIPASKOLOS LĖŠŲ, SKIRTŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI, NAUDOJIMAS

 

64. Investicijų projektai, finansuojami iš paskolos lėšų, tvirtinami savivaldybės biudžete.

65. Paskolų investicijų projektams finansuoti lėšos negali viršyti valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtinto metinio Savivaldybės skolinimosi limito dydžio.

66. Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl investicijų projektų rengimo ir paraiškų teikimo finansuoti Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis. Investicijų projektai rengiami kartu su paraiškomis pagal poreikį.

67. Savivaldybės administracijos padalinys arba kitas asignavimų valdytojas, įgyvendinantis investicijų projektą, finansuojamą iš paskolos lėšų, Finansų skyriui pateikia mokėjimo pavedimui atlikti reikalingų dokumentų kopijas.

68. Finansų skyrius, gavęs dokumentų kopijas, sutikrina, ar investicijų projektui apmokėti prašoma suma neviršija Savivaldybės biudžete patvirtintos sumos (įvertinus ir einamaisiais metais jau panaudotas paskolos lėšas) ir parengia bei teikia kredito įstaigai kreditavimo sutartį atitinkančius dokumentus. Finansų skyrius, gavęs iš kredito įstaigos paskolos suteikimą patvirtinančius dokumentus, Savivaldybės biudžeto apskaitoje fiksuoja gautą paskolą ir finansuoja projektą vykdančią įstaigą. Taip pat vykdo paskolų ir su jomis susijusių palūkanų ir mokesčių apskaitą.

69. Asignavimų valdytojas vykdo investicinio projekto apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

70. Investicijų projektų, finansuotų paskolos lėšomis, kompensuotų Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšų naudojimas:

70.1. kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos tais pačiais metais, atitinkamai mažinamas finansavimas iš paskolos lėšų ir tikslinamas Savivaldybės einamųjų metų biudžetas;

70.2. kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos kitais biudžetiniais metais, kompensuotos lėšos numatomos Savivaldybės biudžeto pajamų dalyje.

 

VII. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ PAREIGŲ IR TEISIŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYME, ĮGYVENDINIMAS

 

71. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai privalo:

71.1. naudoti skirtus biudžeto asignavimus pagal nustatytą paskirtį savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti ir uždaviniams įgyvendinti pagal programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų;

71.2. organizuoti programų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;

71.3. kontroliuoti ir vykdyti savo turtinius įsipareigojimus, atlikti finansinės atskaitomybės analizę pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą;

71.4. užtikrinti pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;

71.5. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

72. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi teisę:

72.1. svarstant veiklos programų ir programų sąmatų projektus, teikti veiklos programų bei sąmatų projektų alternatyvas Savivaldybės administracijai;

72.2. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, raštu pateikę Finansų skyriui įsakymą (ar jo kopiją) keisti patvirtintų jų vadovaujamų įstaigų, jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai ir funkcijai bendrųjų asignavimų išlaidoms, išskyrus darbo užmokestį ir lėšas turtui įsigyti, jeigu keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 100 eurų (1 priedas);

Punkto pakeitimai:

Nr. T-79, 2016-05-12, paskelbta TAR 2016-05-13, i. k. 2016-12614

 

72.3. iš sutaupytų asignavimų išlaidoms pirmiausia dengti kreditinius įsiskolinimus.

73. Biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti gali keisti Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs asignavimų valdytojo prašymą apie programos sąmatos keitimą, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki einamojo ketvirčio pabaigos, neviršydamos patvirtintų bendrų asignavimų metams išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti (2 priedas).

74. Biudžeto asignavimų valdytojai, jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

74.1. programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų;

74.2. paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;

74.3. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;

74.4. buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą bei pateikimą.

75. Savivaldybės taryba biudžetą tikslina, kai:

75.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ir tikslinės lėšos;

75.2. vykdomas Savivaldybės biudžetas ir gaunamos viršplaninės pajamos;

75.3. nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

75.4. atsiranda netekusių paskirties asignavimų;

75.5. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas, asignavimų valdytojus bei išlaidas, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti;

75.6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžetiniais metais gauna papildomų pajamų už teikiamas paslaugas ir turto nuomą;

75.7. kitais atvejais, vykdant teisės aktus.

76. Finansų skyrius, vadovaudamasis Tarybos sprendimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir asignavimų valdytojų įsakymais dėl biudžeto pakeitimo, atlieka pakeitimus finansų valdymo ir apskaitos sistemoje Labbis ir asignavimų valdytojams per 5 darbo dienas pateikia pažymas-pranešimus apie asignavimų pakeitimą. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas arba jį pavaduojantis darbuotojas bei ją išrašęs specialistas, tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

VIII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIAI

 

77. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius asignavimų valdytojai rengia vadovaudamiesi Finansų ministerijos nustatytomis biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis, viešojo sektoriaus subjektai finansinių ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi finansų ministro patvirtintais Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

78. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų skyriui pateikia:

78.1. kiekvieną mėnesį Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas mėnesio ataskaitas ir pažymas apie lėšų likutį asignavimų valdytojų biudžetinėse įstaigose pagal finansavimo šaltinius – iki kito mėnesio 7 dienos, mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitas iki kito mėnesio 15 d.;

78.2. biudžeto sąmatų įvykdymo ataskaitas pagal programas, valstybės funkcijų klasifikaciją, kitas Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas ataskaitas ir kitą papildomą medžiagą pasibaigus ketvirčiui – iki kito mėnesio 12 dienos, pasibaigus metams – iki sausio 20 dienos.

79. Viešojo sektoriaus subjektai teikia Finansų skyriui finansinių ataskaitų rinkinius Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatyta tvarka ir Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose nurodytais terminais.

80. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį finansų skyrius rengia remdamasis viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais, Finansų ministro įsakymu patvirtintame konsolidavimo kalendoriuje nustatytais terminais.

81.Finansų skyrius rengia ir teikia:

81.1. kiekvieną mėnesį Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintą mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitos formą Nr. 4 iki  einamojo mėnesio 20 d.;

81.2. Finansų ministerijai atitinkamų metų ataskaitinių laikotarpių (I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių) biudžeto vykdymo ataskaitų formas: Nr. 1-sav., 2-sav., 3-sav. ir skolinių įsipareigojimų ataskaitas po ataskaitinio laikotarpio iki einamojo mėnesio 25 dienos, už metus po ataskaitinių metų nuo vasario 5 dienos iki 20 dienos, investicijų statistinę ataskaitą Nr. KS-02 iki einamojo mėnesio 15 d.;

81.3. Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pakeitus ataskaitų teikimo terminus, Finansų skyrius raštu informuoja biudžetines įstaigas ir teikiama pagal naujus reikalavimus.

81.4. Iždo ataskaitas pagal Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose nustatytus terminus;

81.5. valstybės institucijoms informaciją apie savivaldybės biudžetui skirtas specialias tikslines dotacijas pagal dotacijų gavėjo nustatytus terminus.

82. Parengtus Savivaldybės biudžeto  vykdymo metinių ir  konsoliduotąjį finansinių ataskaitų rinkinius Finansų skyrius teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

 

IX. KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

83. Mokesčių ir kitų įmokų į Savivaldybės biudžetą apskaičiavimą ir mokėjimą kontroliuoja įstatymų įgaliotos institucijos.

84. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

85. Biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžetinių lėšų apskaitos ir konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

86. Biudžeto asignavimų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87. Ši Tvarka keičiama, naikinama ar stabdomas jos įgaliojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

88. Tai, kas nereglamentuota šioje Tvarkoje, sprendžiama kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

_____________________


 

Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto

sudarymo ir vykdymo, asignavimų

administravimo ir atskaitomybės tvarkos

aprašo

1 priedas

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROGRAMOS SĄMATOS KEITIMO

 

201_ m. _____________ mėn. ___ d. Nr.

 

 

Asignavimų valdytojo pavadinimas

 

 

 

Pakeitimų pagrindas

 

 

 

 

 

 

Finansavimo šaltinis

Funkcinės klasifikacijos kodas

Kodas

Pakeitimo sumos (+,-) (Eurais)

Programos

Priemonės

Ekonominės

klasifikacijos

Metinė

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                 A.V.

(vardas, pavardė)                                (parašas)

 

 

 

 

Rengėjas (vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 


 

Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto

sudarymo ir vykdymo, asignavimų

administravimo ir atskaitomybės tvarkos

aprašo

2 priedas

 

 

Panevėžio rajono savivaldybės

administracijos direktoriui

 

PRAŠYMAS

DĖL PROGRAMOS SĄMATOS KEITIMO

 

201_ m. _____________ mėn. ___ d. Nr.

 

 

Asignavimų valdytojo pavadinimas

 

 

 

Pakeitimų pagrindas

 

 

 

 

 

 

Finansavimo šaltinis

Funkcinės klasifikacijos kodas

Kodas

Pakeitimo sumos (+,-) (Eurais)

Programos

Priemonės

Ekonominės

klasifikacijos

Metinė

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                             A.V.

(vardas, pavardė)                                (parašas)

 

 

 

 

Rengėjas (vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-79, 2016-05-12, paskelbta TAR 2016-05-13, i. k. 2016-12614

Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimo Nr. T-161 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo