Įsakymas netenka galios 2024-06-21:

Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. 955-893/24, 2024-06-18, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11227

Dėl Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo biudžetinių įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2017-04-25 iki 2024-06-20

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-01-03, i. k. 2017-00378

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2016 m. gruodžio 30 d. Nr.  30-2882

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (2012 m. kovo 29 d. įsakymo
Nr. V-554 redakcija):

1. T v i r t i n u Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. L a i k a u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymą Nr. 30-2577 „Dėl Moksleivių namų, moksleivių kūrybos namų, vaikų ir jaunimo klubų veiklos organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                    Alma Vaitkunskienė


 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m. gruodžio 30 d.

įsakymu Nr. 30-2882

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilniaus miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo klubų, moksleivių kūrybos namų, jaunųjų turistų, moksleivių sveikatos centro ir saugaus eismo mokyklos  (toliau – Įstaigos) vykdomos veiklos organizavimo, žmogiškųjų ir finansinių išteklių valdymo reikalavimus ir rekomendacijas.

2.    Įstaigos, vykdydamos savo veiklą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus, Jaunimo reikalų skyriaus vedėjo įsakymais, Įstaigų nuostatais, ugdymo planais ir kitais dokumentais.

3.    Šiame Apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje.

4.    Neformaliojo švietimo tikslai:

4.1. ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

4.2. ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę;

4.3. ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

4.4. spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių, ypatingų poreikių vaikų, anksti pasitraukusiųjų iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

4.5. padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

4.6. tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmenims papildomų dalykinių kompetencijų.

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGŲ VEIKLOS PLANAVIMAS

 

5.    Įstaigų veiklos planavimo pagrindinis tikslas – tobulinti Įstaigų veiklą neformaliojo švietimo srityje.

6.    Įstaigų metiniai veiklos planai ir strateginiai dokumentai turi būti derinami su Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) administracijos Jaunimo reikalų skyriumi (toliau – Skyrius).

7.    Veiklos planavimas yra pagrįstas numatomais pasiekti rezultatais, kurie turi būti aiškiai suformuluoti ir pamatuoti.

8.   Įstaigose sudaromi metiniai ir strateginiai (5 metų) planai.

9.    Įstaigos strateginis planas sudaromas atsižvelgiant į Savivaldybės strateginį planą ir Savivaldybės veiklos strateginius planus.

10. Įstaigose kiekvienais metais turi būti atliekama savianalizė.

11. Atsižvelgiant į Įstaigos esamos situacijos vertinimą sudaromas metinis įstaigos veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (1 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 30-810, 2017-04-18, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06827

 

12.  Kiekvienų mokslų metų pabaigoje parengiama Įstaigos metų veiklos ataskaita – kartu su Skyriumi atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei įvertinami pagrindiniai Įstaigos veiklos rodikliai.

13.  Kad Įstaigos veiklos planavimas būtų skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Įstaigos finansavimui numatyti.

14. Įstaiga privalo planuoti tokius veiklos rodiklius:

14.1. bendrą lankytojų skaičių;

14.2. nuolatinių lankytojų skaičių (lankytojai, kurie lankosi bent vieną kartą per savaitę);

14.3. socialiai remtinų Įstaigos lankytojų skaičių;

14.4. Įstaigos pritraukiamų lėšų kiekį;

14.5. jaunimo inicijuotų (suorganizuotų) veiklų skaičių;

14.6. bendrą įvykdytų veiklų (renginių) skaičių;

14.7. vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičių.

15. Įstaigai rekomenduojama planuoti šiuos veiklos rodiklius:

15.1. pateiktų projektų skaičių finansavimui iš kitų šaltinių gauti;

15.2. taikomus darbo su jaunimu ir vaikais neformaliojo ugdymo metodus;

15.3. Įstaigos suorganizuotų viešinimo veiklų skaičių;

15.4. susitikimų su tėvais skaičių (neformalūs mokytojų, tėvų, Įstaigos administracijos susitikimai siekiant išsiaiškinti Įstaigos lankytojų lūkesčius ir Įstaigos galimybes);

15.5. lankytojų skaičių pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

15.6. veiklų ir priemonių, sudarančių kuo palankesnes sąlygas nemotyvuotų, socialiai remtinų, socialinės rizikos šeimose gyvenančių vaikų bei vaikų, esančių policiją dominančių vaikų grupės apskaitoje ir policijos profilaktinėje įskaitoje, užimtumo skatinimui skaičių.

16.     Įstaigos planuoja savo veiklą atsižvelgdamos į Skyriaus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus neformaliojo švietimo įstaigoms teikiamas rekomendacijas.

17.    Įstaigos pagal savo kompetenciją turi veikimo, iniciatyvos, operatyvių sprendimų priėmimo laisvę.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGŲ ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

18.     Įstaigoje dirbantis asmuo privalo atitikti reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo įstatyme ir įstatymo įgyvendinamuosiuose aktuose.

19.  Darbe su savanoriais Įstaigos vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos

įstatymu.

20.  Įstaigose žmogiškieji ištekliai turi būti planuojami atsižvelgiant į vaikų neformaliojo švietimo programų poreikį seniūnijoje. Rekomendacijas dėl seniūnijos neformaliojo švietimo programų poreikio teikia Skyrius arba Savivaldybės administracija.

21.  Įstaigos darbuotojai turi nuolat kelti savo kvalifikaciją, siekdami tobulinti savo kompetencijas (kūrybinę, socialinę, profesinę ir kt.).

22.  Įstaigoje gali dirbti asmenys nuo 18 metų.

23.  Įstaigose gali būti taikoma motyvacijos sistema.

24.  Savanoriai gali dirbti šiose srityse:

24.1. būrelių pagal vaikų poreikį organizavimas;

24.2. asistavimas būrelių vadovams;

24.3. pagalba administraciniame darbe, vasaros stovyklose;

24.4. Įstaigos viešinimo ir bendradarbiavimo.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

25.  Darbas su jaunimu ir vaikais turi atitikti Įstaigos veiklos planą.

26.  Įstaigos turi turėti teikiamų paslaugų ar vykdomų veiklų sąrašą.

27.  Įstaigos ugdytiniai gali būti 3–29 metų žmonės.

28.  Įstaigose turėtų veikti ugdytinių savivalda.

29.  Įstaigos darbo laikas numatomas atsižvelgiant į vaikų ir jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką.

30.  Įstaigos veikla vykdoma remiantis gerąja praktika (susitikimai su kitomis įstaigomis, pažintinės išvykos į Vilniaus ir kitų miestų neformaliojo švietimo įstaigas, dalyvavimas įvairiose konferencijose ir kt.).

 

V SKYRIUS

ĮSTAIGOS UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS

 

31Įstaiga vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija

32. Neformaliojo švietimo programos vaikams ir jaunimui yra neprivalomos ir laisvai pasirenkamos. Kiekvienų mokslo metų pradžioje Įstaiga atnaujina ir (arba) užpildo neformaliojo vaikų švietimo programų aprašus (2 priedas). Vienai neformaliojo vaikų švietimo programai pildoma viena aprašo forma.

Punkto pakeitimai:

Nr. 30-810, 2017-04-18, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06827

 

33.  Įstaigos lankytojų pažanga pasiekimais nevertinama. Vaikų ir jaunimo elgesį vertina neformaliojo švietimo mokytojas ir aptaria su ugdytiniu, jo tėvais (globėjais).

34.   Ugdomosios veiklos planavimo užtikrinimas: santykio užmezgimo ir palaikymo kūrimas su ugdytiniais, tikslų kėlimas, intervencijos ir jų modeliai, einamoji darbo refleksija ir peržiūra.

35.   Ugdytinių skaičiaus metinis vidurkis grupėje yra ne mažesnis negu 12 ir vienai grupei skiriamų kontaktinių valandų metinis vidurkis ne daugiau  4 valandų. Klubo minimalus ugdytinių skaičius apskaičiuojamas Klubui skirtas kontaktines valandas padalinus iš 4 val. ir padauginus iš 12 vaikų grupėje. 

36Įstaigos ugdytiniai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą.

37Įstaigos taiko įvairius jaunimo ir vaikų poreikius atitinkančius neformaliojo ugdymo ir darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, darbas grupėse, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių, projektinė veikla, atviras darbas su jaunimu.

 

VI SKYRIUS

ĮSTAIGŲ VIETA IR PATALPOS

 

38.  Įstaigų patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su įstaigos pavadinimu ir darbo laiku.

39.  Įstaigos turi vadovautis Lietuvos higienos norma HN 20:2012 „Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“.

40.  Įstaigos kuriamos miesto gyvenamuosiuose rajonuose atsižvelgiant į Savivaldybės poreikį.

41.  Įstaigos turi turėti atviras erdves – patalpas, kuriose jaunimas gali  patogiai kartu leisti laiką, bendrauti tarpusavyje.

42.  Įstaigos turi turėti atskirą erdvę administraciniam darbui.

43.  Įstaigos gali turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms įstaigų lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms (sporto) veikloms.

44.  Įstaigos turi turėti atskirą įėjimą.

45.  Įstaigos pagal galimybę įsikuria vietos jaunimui ir vaikams patrauklioje vietoje, netoli jų susibūrimo vietų.

46.  Prieš steigiant Įstaigas atliekama vietovės analizė – įvertinama jaunimo ir vaikų specifika ir įpročiai, išanalizuojamas jaunimo ir vaikų pasiskirstymas vietovėje, greta esančios įstaigos, įvertinamos susisiekimo su Įstaigomis galimybės.

 

VII SKYRIUS

ĮSTAIGŲ FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

47.  Įstaigos didžiąja dalimi yra išlaikomos iš Savivaldybės biudžeto – finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Įstaigų darbuotojų darbo užmokestis, metodinė medžiaga, kvalifikacijos kėlimas.

48.  Kita dalis lėšų, reikalingų Įstaigos veikloms įgyvendinti, yra gaunama iš mokamų Įstaigos veiklų, įvairių fondų, nacionalinių programų, rėmėjų ar kt.

 

VIII SKYRIUS

ĮSTAIGŲ VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

49.     Įstaigos turi viešinti savo veiklą vietos bendruomenėms.

50.     Pagrindinės veiklos viešinimo ir pristatymo veiklos tikslinės grupės yra vaikai ir jaunimas.

51.     Įstaigos turi būti pasiekiamos mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu.

52.     Viešinti ir pristatyti Įstaigų veiklas privaloma nepažeidžiant lankytojų privatumo ir esant poreikiui yra užtikrinant lankytojų anonimiškumą.

53.     Įstaigos turi turėti interneto svetainę.

54.     Bent kartą per metus Įstaiga turi organizuoti vieną atvirą renginį, kuriuo Įstaigos prisistato vietos bendruomenei. Pagrindiniai renginio tikslai: naujų narių pritraukimas ir Įstaigos veiklos viešinimas.

55.     Bendraudamos su vaikais ir jaunimu Įstaigos gali naudoti socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Įstaigų veiklą skelbimo būdas.

56.     Vaikai ir jaunimas yra pritraukiami viešinant Įstaigos veiklas per socialinius tinklus, tinklaraščius, straipsnius spaudoje, reklamą viešose erdvėse, renginius, socialinį darbą su jaunimu gatvėse, susitikimus mokyklose.

57.     Įstaigos veikla pristatoma tėvams – rajone gyvenantys tėvai yra supažindinami su Įstaigų  darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

58.     Įstaigos lankytojai yra skatinami dalyvauti Įstaigos veiklos viešinime ir pristatyme.

 

IX SKYRIUS

ĮSTAIGŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

59.     Pagrindinės bendradarbiavimo tikslinės grupės yra vaikai, jaunimas ir Įstaigos.

60.     Siekdamos geriau pažinti esamą vaikų ir jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų, Įstaigos bendradarbiauja su kitomis valstybės, Savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis.

61.     Siekdamos kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Įstaigos bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis.

62.     Siekdamos pritraukti jaunimą į Įstaigą ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą ir vaikus, Įstaigos bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis.

63.     Įstaigos atstovų susitikimai vyksta ne rečiau kaip 2 kartus per metus.

64.     Siekdamos keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir esant poreikiui vykdyti bendras veiklas,  Įstaigos bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.

65.     Įstaigos bendradarbiauja su bendruomenėmis, įsikūrusiomis konkrečioje seniūnijoje, pagal galimybes ir poreikį dalyvauja vietos bendruomenės taryboje, bendradarbiauja su seniūnais ir seniūnaičiais.

_____________________________________

 

Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

METINIS ĮSTAIGOS VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

 

I.       BENDRA INFORMACIJA

Įstaigos pavadinimas

 

Adresas

 

Tel. numeris

 

El. paštas

 

Interneto puslapis/socialinio tinklo paskyros adresas

 

 

Trumpas įstaigų darbo tikslų, uždavinių aprašymas (iš strateginio plano)

 

 

 

 

 

 

II. VEIKLOS PLANAS

Veiklos plane yra numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą tvirtina Įstaigos vadovas

Veiklos planavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius)

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius)

 

 

 

 

Darbo organizavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius)

 

 

 

 

Ugdymo proceso organizavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius, neformalaus švietimo programas, valandų skaičių, grupių skaičių, mokinių amžių)

 

 

 

 

Finansinių išteklių valdymas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius, kiek planuojate papildomai pritraukti lėšų)

 

 

 

 

 

Veiklos viešinimas ir pristatymas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius)

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas ir atstovavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius)

 

 

 

 

 

Eil. nr.

Veiklos rodiklis

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

I metai

II metai

III metai

1.

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

2.

Unikalių lankytojų skaičius

 

 

 

3.

Socialiai remtinų įstaigų lankytojų skaičius

 

 

 

 

 

________________________________________________

 

Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Neformaliojo vaikų švietimo programos aprašo forma)

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS APRAŠAS

 

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas, informacija bus skelbiama internete)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą (rekomenduojama pažymėti ne daugiau 3 kompetencijos sričių):

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

 

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

 

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje, informacija bus skelbiama internete)

 

 

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

 

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan., informacija bus skelbiama internete)

 

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese, informacija bus skelbiama internete)

 

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas, informacija bus skelbiama internete)

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas A. V.

          _____________________ __________________

          (parašas)                                                                       (vardas, pavardė)

 

 

Papildyta priedu:

Nr. 30-810, 2017-04-18, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06827

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. 30-810, 2017-04-18, paskelbta TAR 2017-04-24, i. k. 2017-06827

Dėl Administracijos direktoriaus 2016-12-30 įsakymo Nr. 30-2882 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo